Prisjakt

Gawil

Medlem sen 2007-10-23
5
Bidrag
7
Hjälpsamröster
Telia Mobilt Bredband
Dålig
(2)
G
Gawil
5 omdömen
Usel3 månader sedan

De lurade min 90-åriga far. Han köpte en tv-box. Sedan visade det sig att försäljaren på eget bevåg tecknat ett 40GB mobilabbonemang. Det var i ett gammalt nummer som min far inte ens visste att han hade kvar. Vidare vet han inte vad en gigabyte är och kan inte med smartphones. Pratade med telia då jag upptäckte vad som hänt. De ignorerade mig helt (deras policy tydligen): först skickade de runt mig till 4 instanser. Den sista sa att eftersom min far betalat räkningen för det abonnemang som tecknats i hans namn helt utan hans vetskap!, gällde 2 års uppsägningstid. Detta är ju helt otroligt. Det är bedrägeri och fakturan måste väl vara en bluffaktura per definition. Jag är helt övertygad om att de blir fälld i domstol och även säljaren i Vällingby personligen. Anmärkningsvärt är att detta förfarande helt OK, normalt och acceptabelt enligt Telia. Deras reaktion på en invändning är att helt enkelt skicka runt vederbörande i olika instanser och därefter nonchalera med motivationen att äldre personer inte kan försvara sig. I detta fall kan de det absolut, skulle med glädje driva detta så långt det bara går för att åtminstone få bort en bedragare. Men som 90-åring värderar man sin tid mycket mer och vill inte fylla den med bråk från fräcka, korkade och rent kriminella människor. De skyr man. Är detta något du vill stödja?

Plantagen
G
Gawil
5 omdömen
Uselett år sedan

Bland den värsta kundservicen jag upplevt. -svarade ej på frågorna, hänvisade till en länk utan betydelse -indirekt påstod att deras växtgaranti bara gäller skadade växter, men varför gäller då garantin bara gröna växter? Får ju givetvis tillbaka pengarna på blommande skadade växter också + Bra växter, men frågor du något spottar de dig i ansiktet +Klart bästa växtbutiken frånsett den sk kundservicen, tyvärr också det enda egentliga alternativet. Kommer dock leta efter andra efter det här

Elgiganten
Utmärkt
(500+)
G
Gawil
5 omdömen
OKett år sedan

Kommer inte handla mer där som kräver att Bring levererar. De struntar i det utlämningsställe man valt och verkar sträva efter att hitta något annat långt ifrån det första. Det handlar knappast om platsbrist heller. Är ganska säker på att det inte var något problem med mitt valda utlämningsställe. Min rekommendation: Kicka dem!

Beurer BF 700
Full Star 1
2
(23)
409 kr
G
Gawil
5 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Fick den aldrig att fungera med bluetooth. Något som många köpare verkar ha problem med. Denna våg var en stor besvikelse.

NetOnNet
Utmärkt
(500+)
G
Gawil
5 omdömen
UselRedigerades 4 år sedan

NetOnNet använder sig av Resursbank.se som är väldigt skumma. De lämnar inget kvitto på betalning och strunade helt i att svara på var kvittona fanns. Skrev två e-mail till deras sk support utan något svar. Blir inte förvånad om jag får någon betalningspåminnelse om ett par år, då de hoppas att jag inte har något bevis på betalning kvar. Har hänt mig tidagare med annat företag. NetOnNet har varit bra, men efter Corona har de bedrövlig support, verkar som om alla är sjuka och det inte finns mer möjligheter att anställa. Ser det dock som ett billigt knep att tjäna några kronor på löner och skylla på Corona. Om allt fungerar med produkterna du köper är de prisvärda dock.