Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
öppet köp i 30 dagar
Fri frakt över 500 kr
Samma pris på nätet & butik

https://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (7.61)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 52 min sedan
    Beställning
    Betalningsmetod.
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 tim sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att handla o bra att man kan välja mellan olika betalningsmetoder.
  • Utmärkt
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 tim sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt att beställa
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Bra pris på JBL Boomboxen som jag velat köpa tidigare men som varit för dyr, gratis frakt o bra att man kan välja flera olika betallösningar.
  • Utmärkt
    1 dag sedan
    Beställning
    Det var väldigt enkelt att beställa
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    det var bra
  • Dålig
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning
    I produktbeskrivningen anges:
    ”Philips Classic 929001345401 är en dimbar LED-lampa...”
    Den är INTE dimbar vilket man upptäcker när man försöker dimma den. Vid närmare studium av förpackningen framgår faktiskt detta faktum.
    Således en ok men EJ DIMBAR lampa.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Enkelt att beställa och betala digitalt. Bra överblick och tydlig information om varor på hemsidan. Kundvänligt.
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Det är väldigt smidigt
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Beställde ett riktigt massivt brädspel. Fanns att hämta ut dagen efter utan konstigheter. Bra notiser på mailen.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Bästa butiken, bra kundservice och bra priser.
  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Det gällde köp och leverans av tvättmaskin. Leveransen uteblev och chaufför ringde inte trots flera sms som utlovade detta. Dagen blev totalförstörd då ja hade bokat av andra aktiviteter för att ta emot maskinen. När jag försökte hitta ett telefonnummer att ringa, hittade jag inget. Verkligen uselt att inte ringa och meddela att leveransen inte skulle ske.
    Enligt skickade sms skulle chaufför ringa och vara levereras inom angivna klockslag. Uselt att det inte heller fanns möjlighet att ringa och fråga vad som hade hänt.
    Jag förväntar mig rimlig kompensation för obehag och nonchalant behandling.
    Ville Koch
  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning
    Om ni tänkt köpa något från det här företaget så gör inte det! De har lyckats byta leveransadress med fakturaadress samt är det nästintill omöjligt att få tag på kundtjänsten. Har ni möjlighet att köpa från Webbhallen eller någon annanstans så gör det. Jag ångrar mig att jag var dum nog att köpa från Elgiganten. Aldrig mer :(
  • Hej! Tack för din feedback. Något måste ha blivit fel. Beställer du hos oss ska alltid den närmaste leveransadressen vara förvalt och om du föredrar att hämta på en annan leveransadress ska det finnas en möjlighet till att byta vid beställningstillfället. Om din beställning ändå kommit till fel leveransadress så är det vårat fel. Beklagar detta. Återkom gärna till mig på digital@giganten.se med mer information samt ditt ordernummer så kan jag undersöka närmare.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Utmärkt
    29 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Blev uppringd enl. löfte och kunde genomföra köpet utan poblem.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Det mycket vänliga bemötandet. Väntetiden var mycket lång-enbart musik utan indikation av köplatsen. Dessutom var musiken entonig och tråkig
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Lätt att hitta och beställa.
  • Knappt godkänd
    2 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lång leveranstid. Tog 8 dagar. Paketet lastades på bil kl.1100 på fredag kom till mig kl.11 på måndag
  • Hej! Vid beställning av vårt standardalternativ är leveranstiden uppskattad till 3-5 dagar. Har du behövt vänta längre än 5 dagar på din leverans har något blivit fel. Återkom till mig på digital@giganten.se med mer information så kan jag titta närmare på det.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Utmärkt
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Hade kunnat ge full pott, men frakt 69,- är för mycket.
  • Dålig
    2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Varan var inte den jag beställde. Sen pratade butikspersonalen bort det med att det nästan är samma.. Grå/svart är inte samma som silver/svart punkt. Sen var jag tvungen att gå till en annan person för att få hjälp att få den rätta produkten som inte fanns på lager.
  • Ganska bra
    2 dagar sedan
    Beställning
    Leverans borde kunna ske till närmaste Elgigantenbutik utan kostnad . Leveranstiderna mot kostnad och utan kostnad
    är definitivt för långa.
  • Usel
    2 dagar sedan
    Beställning
    man blir erbjuden att betala 69kr extra för leverans inom 1-2 arbetsdagar. men det klarar de ej. Har pratat med Bring som de kör frakterna med och de har inget avtal med elgiganten att de ska skicka snabbare. (det tar den tid det tar)

    så det går inte snabbare för att man betalar 69kr extra = helt värdelösa.
    räkna med minst 3-5 arbetsdagar i leverans oavsett.

    inget ont mot Bring som för övrigt är det bästa fraktbolaget på marknaden just nu.
    då både DHL o post nord är direkt värdelösa o borde slå igen sin verksamhet.

  • Hej! Så ska det absolut inte vara. Har du beställt med expressleverans så ska varan lämna oss samma dag om du har lagt ordern innan kl. 15.00. Du får gärna återkomma till mig med ditt ordernummer så undersöker jag varför det har dröjt och självklart så återbetalar jag även fraktkostnaden till dig. Du når mig på digital@giganten.se.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Bra
    2 dagar sedan
    Beställning
    Känns bekvämt och säkert att handla.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Enkelt och snabbt
  • Utmärkt
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    bra hemsida, bra pris, enkelt att hämta i butik
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Bra priser, samt grym produktbeskrivningen
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt när man vet vad man ska ha.

  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt & smidigt.
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt....jättenöjd.
  • Dålig
    3 dagar sedan
    Beställning
    Lovad leverans inom 2 till 6 dagar.
    Efter 12 arbetsdagar har jag f.f inget hört
  • Hej! Jag beklagar att din beställning inte har kommit i tid som den skulle. Återkom till mig på digital@giganten.se med mer information samt ditt ordernummer så kan jag ta reda vad som har blivit fel.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Dålig
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Jag kommer aldrig mera att handla på Elgigantens/Phone House butiker längre. De skryter med att de har prisgaranti, samma priser i butik som på webben och att kunden är det viktigaste dem har. Givetvis är det så att vi konsumenter är den viktigaste delen i kedjan för att det ska gå runt.

    Köpte en iPhone 8 i butik och när jag kom hem ångra jag mig i princip direkt. Allt låg helt orört men själva plasten var bruten. Hade jag nu handlat i deras webbshop så hade jag haft 14 dagars ångerrätt enligt distansköpslagen. När jag går ner till butik och vill ångra mitt köp så får jag ett blankt NEJ. Erbjuder att dra av på priset, s.k. nyttoavdrag men svaret är fortfarande NEJ. Erbjuder mig att köpa en dyrare modell och lägga pengar emellan men svaret är fortfarande NEJ!

    Hur kan man påstå sig värna om sina kunder på detta vis?!? Netonnet har exakt samma villkor vare sig man handlar i butik eller webben. Hur svårt kan det vara!??

    Om jag blir tvungen att handla på Elgiganten igen så kommer jag definitivt alltid att beställa genom nätet!
  • Hej! Tack för ditt omdöme och feedback. Som du skriver så är mobiltelefoner undantagna från vårt öppet köp om förpackningen är bruten, öppet köp gäller ej heller på produkter köpta med abonnemang, mjukvaror, spel och film i bruten förpackning samt kök.

    Övriga produkter i vårt sortiment går bra att testa i 30 dagar (50 dagar om du är klubbmedlem) och sedan lämna tillbaka, även utan originalförpackning. Jag har lämnat din feedback vidare till ansvarige för våra kundgarantier och jag förstår att det kanske känns konstigt att vissa produkter är undantagna men det har ett ursprung i problem med returer på produktgruppen där skicket är svårbedömt, det har varit problem kvarlämnade bilder, personlig information och konton som måste raderas på ett korrekt sätt, krypteringar och låsningar osv. Vi ser löpande över våra kundgarantier så det är ingen omöjlighet att vi i framtiden gör förändringar på denna punkt.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Usel
    3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Att boka det man skall ha i butik och sedan hämta ut sin vara är väl bra. Om man som i vårt fall får hem en kyl istället för en beställd frys och sedan spendera 1 timme i telefon för att få tag i någon form av support är riktigt undermåligt.... När Elgiganten sedan lovar att ringa upp men inte gör det gör att dom förtjänare detta usla betyg. Gäller Elgiganten i Ulricehamn. Kan ej rekommendera denna butik....
  • Hej! Tråkigt att höra att du har fått hem en felbeställd produkt. Det ska inte hända. Tack för din feedback! Kontakta mig på digital@giganten.se med mer information så kan jag titta närmare på det här.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Mycket bra
    3 dagar sedan
    Beställning
    Bered sortiment och produkter till ett bra pris, bra service,
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Allt fungerade enligt min förväntan!
  • Usel
    3 dagar sedan
    Beställning
    Fri frakt hos Elgiganten innebär lång leveranstid. Andra företag som jobbar med e-handel leverera
    r omgående när varan finns i lager. Betalar man går det konstigt nog snabbare hos Elg. Nej inte
    e- handel köp från Elg. webblager.



  • Hej! Beklagar att leveranstiden varit lång för dig. Vid beställning av vårt standardalternativ är leveranstiden uppskattad till 3-5 dagar. Har du behövt vänta längre än 5 dagar på din leverans har något blivit fel. Vid behov av snabb leverans så erbjuder vi expressleverans på 1-2 dagar. Om du behövt vänta längre än 5 dagar eller om du fortfarande inte har mottagit din leverans så hjälper jag dig gärna att kolla vad som har blivit fel. Återkom isåfall till mig på digital@giganten.se med ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Lugn, saklig person jag pratade med.
  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Stötte på en del problem med min beställning, men efter att jag fått hjälp från Felix på Elgiganten (som har kommenterat mitt omdöme) har jag höjt mitt betyg av butiken.
  • Hej ManaAlchemist! Tråkigt att höra att du inte kunde ta del av den kampanjen trotts att den var aktiv när du gjorde beställningen. Just nu har vi många mail som kommer in samt många som ringer in vilket kan orsaka längre väntetid med svar från oss. I och med det har vi valt att avaktivera chatten för tillfället. Jag hjälper dig gärna! Kontakta mig på digital@giganten.se med mer information och ordernummer så kan jag kolla närmare på det omgående.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Ganska bra
    3 dagar sedan
    Beställning
    Tycker extra avgifterna är dyra Installation 948:-+ Ut den trasige 299:-
    Köpt tidigare kyl/frysskåp och betalade också då extra, kom EN person sen kväll och ingen bärhjälp.Som tur var hittade jag hjälp till honom, SÅ nu hoppas jag att detta inte upprepas.
  • Utmärkt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Bra priser o bemötande
  • Ganska bra
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Tar för lång tid att hitta o jämföra
  • Mycket bra
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lätt beställa och hitta sin produkt.
  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Ett bra pris på produkten, kopplat till en möjlighet att hämta på en butik nära mitt arbete.
  • Mycket bra
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt att beställa.
  • Bra
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det kunde vara lättare att hitta produkten
  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det gick blixtsnabbt att få den beställda varan och sedan snabb betalning. Efter några minuter var jag tillbaka i bilen igen :)
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    bra websida, enhel beställnings UI många leverand och betalningsalternativ
  • Usel
    4 dagar sedan
    Beställning
    Är på söndagen i butik i Mora. Produkten är slut i lokalt lager men kan erhållas om en vecka, dvs nästa lördag, utan kostnad. De får nämligen sina leveranser på fredag. Jag vill inte vänta så länge och lägger därför min beställning på nätet på kvällen. Blir upplyst att jag tidigast kan få leverans till min adress på fredagen, dagen före den avgiftsfria upphämtningen i butiken, men nu mot en avgift på 349 kr. Alternativet att hämta i lokal butik Mora gavs inte på nätet. Snacka om att man känner sig lurad!
  • Hej! Tack för ditt omdöme. En hemleverans kostar oss mer än att köra en lastbil direkt till vårt varuhus, därav prisskillnaden att få produkten hemkörd mot att själv hämta den i ett av våra varuhus. leveranstiden beror på det område du bor i och för ditt område så låter det som att våra transportörer inte kör lika ofta och då kan det ta ett par arbetsdagar för produkten att nå dig. Du kan dock alltid få kostnadsfri hemleverans till port/tomtgränsen, då är dock leveranstiden något längre för den kostnadsfria ekonomifrakten.

    För mindre produkter så erbjuder vi idag beställning på nätet med upphämtning i butik. När det gäller större produkter som vitvaror så har vi dock ännu inte möjlighet att erbjuda detta online men jobbar för att du ska kunna erbjuda detta i framtiden.

    Du är så klart välkommen in i butiken och beställa produkten för upphämtning i ditt varuhus.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    Elgiganten.se

  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Lättsamt billigt
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Allt va kanon✌🏽✌🏽
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt och smidigt
  • Usel
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Köpte en dammsugare hos Elgiganten. Valde bland angivna leveransplatser, som Elgiganten föreslog. När köpet skulle genomföras fick jag meddelandet att en annan leveransadress på en annan ort hade valts i stället.
    När jag skulle betala valde jag mitt bankkonto hos Swedbank. När jag klickat på ett av mina angivna konton hos Swedbank fick jag svaret, att köpet inte kunde genomföras.
    Sökte efter Elgigantens Kundtjänst. Försökte hitta en e-postadress att kontakta. Hittade ingen. Efter långt sökande hittade jag deras chatt. Elgiganten angav att den var öppen 9 - 19. Klockan var 15.50. Svar: Chatten är stängd. Försökte då ringa. Kopplades runt och bombarderas med alternativ tills jag gav upp.
    När jag skulle hämta ut dammsugaren fanns i paketet endast de dammsugarpåsar, som jag beställt samtidigt som dammsugaren. Kontaktade kundtjänst. Efter lång väntan kom jag fram. Fick då veta,att dammsugaren kunde levereras först 2019-08-14. Alltså nästan 1½ månad efter beställningen.
    /Aldrig mer Elgiganten
  • Hej! Vad tråkigt att höra att inte hela din beställning har kommit fram. Beställer du hos oss ska närmaste ombudet alltid vara förvalt och om du föredrar att hämta på ett annat ombud ska möjligheten till att byta ombud också vara tillgängligt. Då jag märker att det har varit problem med din beställning på flera fronter kan jag försäkra dig om att de är fel som ligger hos oss. Beklagar detta!
    Just nu har vi många mail som kommer in samt många som ringer in vilket kan orsaka längre väntetid med svar från oss. I och med det har vi valt att avaktivera chatten för tillfället. Däremot hjälper jag dig gärna! Kontakta mig på digital@giganten.se med mer information och ordernummer så kan jag kolla närmare på det omgående.