Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
öppet köp i 30 dagar
Fri frakt över 500 kr
Samma pris på nätet & butik

https://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (7.61)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 8 tim sedan
    Beställning Leverans
    bra hemsida, bra pris, enkelt att hämta i butik
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 tim sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt & smidigt.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 19 tim sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt....jättenöjd.
  • Dålig
    21 tim sedan
    Beställning
    Lovad leverans inom 2 till 6 dagar.
    Efter 12 arbetsdagar har jag f.f inget hört
  • Hej! Jag beklagar att din beställning inte har kommit i tid som den skulle. Återkom till mig på digital@giganten.se med mer information samt ditt ordernummer så kan jag ta reda vad som har blivit fel.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Dålig
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Jag kommer aldrig mera att handla på Elgigantens/Phone House butiker längre. De skryter med att de har prisgaranti, samma priser i butik som på webben och att kunden är det viktigaste dem har. Givetvis är det så att vi konsumenter är den viktigaste delen i kedjan för att det ska gå runt.

    Köpte en iPhone 8 i butik och när jag kom hem ångra jag mig i princip direkt. Allt låg helt orört men själva plasten var bruten. Hade jag nu handlat i deras webbshop så hade jag haft 14 dagars ångerrätt enligt distansköpslagen. När jag går ner till butik och vill ångra mitt köp så får jag ett blankt NEJ. Erbjuder att dra av på priset, s.k. nyttoavdrag men svaret är fortfarande NEJ. Erbjuder mig att köpa en dyrare modell och lägga pengar emellan men svaret är fortfarande NEJ!

    Hur kan man påstå sig värna om sina kunder på detta vis?!? Netonnet har exakt samma villkor vare sig man handlar i butik eller webben. Hur svårt kan det vara!??

    Om jag blir tvungen att handla på Elgiganten igen så kommer jag definitivt alltid att beställa genom nätet!
  • Hej! Tack för ditt omdöme och feedback. Som du skriver så är mobiltelefoner undantagna från vårt öppet köp om förpackningen är bruten, öppet köp gäller ej heller på produkter köpta med abonnemang, mjukvaror, spel och film i bruten förpackning samt kök.

    Övriga produkter i vårt sortiment går bra att testa i 30 dagar (50 dagar om du är klubbmedlem) och sedan lämna tillbaka, även utan originalförpackning. Jag har lämnat din feedback vidare till ansvarige för våra kundgarantier och jag förstår att det kanske känns konstigt att vissa produkter är undantagna men det har ett ursprung i problem med returer på produktgruppen där skicket är svårbedömt, det har varit problem kvarlämnade bilder, personlig information och konton som måste raderas på ett korrekt sätt, krypteringar och låsningar osv. Vi ser löpande över våra kundgarantier så det är ingen omöjlighet att vi i framtiden gör förändringar på denna punkt.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Att boka det man skall ha i butik och sedan hämta ut sin vara är väl bra. Om man som i vårt fall får hem en kyl istället för en beställd frys och sedan spendera 1 timme i telefon för att få tag i någon form av support är riktigt undermåligt.... När Elgiganten sedan lovar att ringa upp men inte gör det gör att dom förtjänare detta usla betyg. Gäller Elgiganten i Ulricehamn. Kan ej rekommendera denna butik....
  • Hej! Tråkigt att höra att du har fått hem en felbeställd produkt. Det ska inte hända. Tack för din feedback! Kontakta mig på digital@giganten.se med mer information så kan jag titta närmare på det här.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Mycket bra
    1 dag sedan
    Beställning
    Bered sortiment och produkter till ett bra pris, bra service,
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Allt fungerade enligt min förväntan!
  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning
    Fri frakt hos Elgiganten innebär lång leveranstid. Andra företag som jobbar med e-handel leverera
    r omgående när varan finns i lager. Betalar man går det konstigt nog snabbare hos Elg. Nej inte
    e- handel köp från Elg. webblager.



  • Hej! Beklagar att leveranstiden varit lång för dig. Vid beställning av vårt standardalternativ är leveranstiden uppskattad till 3-5 dagar. Har du behövt vänta längre än 5 dagar på din leverans har något blivit fel. Vid behov av snabb leverans så erbjuder vi expressleverans på 1-2 dagar. Om du behövt vänta längre än 5 dagar eller om du fortfarande inte har mottagit din leverans så hjälper jag dig gärna att kolla vad som har blivit fel. Återkom isåfall till mig på digital@giganten.se med ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Lugn, saklig person jag pratade med.
  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Stötte på en del problem med min beställning, men efter att jag fått hjälp från Felix på Elgiganten (som har kommenterat mitt omdöme) har jag höjt mitt betyg av butiken.
  • Hej ManaAlchemist! Tråkigt att höra att du inte kunde ta del av den kampanjen trotts att den var aktiv när du gjorde beställningen. Just nu har vi många mail som kommer in samt många som ringer in vilket kan orsaka längre väntetid med svar från oss. I och med det har vi valt att avaktivera chatten för tillfället. Jag hjälper dig gärna! Kontakta mig på digital@giganten.se med mer information och ordernummer så kan jag kolla närmare på det omgående.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Ganska bra
    1 dag sedan
    Beställning
    Tycker extra avgifterna är dyra Installation 948:-+ Ut den trasige 299:-
    Köpt tidigare kyl/frysskåp och betalade också då extra, kom EN person sen kväll och ingen bärhjälp.Som tur var hittade jag hjälp till honom, SÅ nu hoppas jag att detta inte upprepas.
  • Utmärkt
    1 dag sedan
    Beställning
    Bra priser o bemötande
  • Ganska bra
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Tar för lång tid att hitta o jämföra
  • Mycket bra
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Lätt beställa och hitta sin produkt.
  • Mycket bra
    1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Ett bra pris på produkten, kopplat till en möjlighet att hämta på en butik nära mitt arbete.
  • Mycket bra
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt att beställa.
  • Bra
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Det kunde vara lättare att hitta produkten
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Det gick blixtsnabbt att få den beställda varan och sedan snabb betalning. Efter några minuter var jag tillbaka i bilen igen :)
  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning
    Är på söndagen i butik i Mora. Produkten är slut i lokalt lager men kan erhållas om en vecka, dvs nästa lördag, utan kostnad. De får nämligen sina leveranser på fredag. Jag vill inte vänta så länge och lägger därför min beställning på nätet på kvällen. Blir upplyst att jag tidigast kan få leverans till min adress på fredagen, dagen före den avgiftsfria upphämtningen i butiken, men nu mot en avgift på 349 kr. Alternativet att hämta i lokal butik Mora gavs inte på nätet. Snacka om att man känner sig lurad!
  • Hej! Tack för ditt omdöme. En hemleverans kostar oss mer än att köra en lastbil direkt till vårt varuhus, därav prisskillnaden att få produkten hemkörd mot att själv hämta den i ett av våra varuhus. leveranstiden beror på det område du bor i och för ditt område så låter det som att våra transportörer inte kör lika ofta och då kan det ta ett par arbetsdagar för produkten att nå dig. Du kan dock alltid få kostnadsfri hemleverans till port/tomtgränsen, då är dock leveranstiden något längre för den kostnadsfria ekonomifrakten.

    För mindre produkter så erbjuder vi idag beställning på nätet med upphämtning i butik. När det gäller större produkter som vitvaror så har vi dock ännu inte möjlighet att erbjuda detta online men jobbar för att du ska kunna erbjuda detta i framtiden.

    Du är så klart välkommen in i butiken och beställa produkten för upphämtning i ditt varuhus.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    Elgiganten.se

  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Lättsamt billigt
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Allt va kanon✌🏽✌🏽
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt och smidigt
  • Usel
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Köpte en dammsugare hos Elgiganten. Valde bland angivna leveransplatser, som Elgiganten föreslog. När köpet skulle genomföras fick jag meddelandet att en annan leveransadress på en annan ort hade valts i stället.
    När jag skulle betala valde jag mitt bankkonto hos Swedbank. När jag klickat på ett av mina angivna konton hos Swedbank fick jag svaret, att köpet inte kunde genomföras.
    Sökte efter Elgigantens Kundtjänst. Försökte hitta en e-postadress att kontakta. Hittade ingen. Efter långt sökande hittade jag deras chatt. Elgiganten angav att den var öppen 9 - 19. Klockan var 15.50. Svar: Chatten är stängd. Försökte då ringa. Kopplades runt och bombarderas med alternativ tills jag gav upp.
    När jag skulle hämta ut dammsugaren fanns i paketet endast de dammsugarpåsar, som jag beställt samtidigt som dammsugaren. Kontaktade kundtjänst. Efter lång väntan kom jag fram. Fick då veta,att dammsugaren kunde levereras först 2019-08-14. Alltså nästan 1½ månad efter beställningen.
    /Aldrig mer Elgiganten
  • Hej! Vad tråkigt att höra att inte hela din beställning har kommit fram. Beställer du hos oss ska närmaste ombudet alltid vara förvalt och om du föredrar att hämta på ett annat ombud ska möjligheten till att byta ombud också vara tillgängligt. Då jag märker att det har varit problem med din beställning på flera fronter kan jag försäkra dig om att de är fel som ligger hos oss. Beklagar detta!
    Just nu har vi många mail som kommer in samt många som ringer in vilket kan orsaka längre väntetid med svar från oss. I och med det har vi valt att avaktivera chatten för tillfället. Däremot hjälper jag dig gärna! Kontakta mig på digital@giganten.se med mer information och ordernummer så kan jag kolla närmare på det omgående.

  • Knappt godkänd
    2 dagar sedan
    Beställning
    Gick snabbt att hitta vad jag letade efter, men när jag skulle betala fick jag inte välja klarna... testade flera gånger, både inloggad och inte.
  • Mycket bra
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det är ok.
  • Utmärkt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Fick inget sms, expediten hittade heller ingen bokning, men apparaten fick jag i alla fall utan problem.
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Hur ni jobbar på folk
  • Utmärkt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Bra och trevlig hjälp att hitta en vara - som fanns i ett annat Elgiganten-varuhus.
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Enkelt smidig betalning med swish
  • Usel
    3 dagar sedan
    Beställning
    Dyrt fraktsätt är det förvalda, snarare än det billigaste. Faktura-betalning accepterades ej. Kort-betalningen funkade inte.
  • Hej! Du får gärna återkomma med dina uppgifter till digital@giganten.se så ska jag se på varför din betalning ej fungerade som den skulle.

    med vänlig hälsning,
    Jimmie
    Elgiganten.se

  • Mycket bra
    3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt enkelt att välja varor och att slutföra beställningen.
    Något segt på hemsidan om du inte har mer än 100/100 i fiber.
  • Ganska bra
    3 dagar sedan
    Beställning
    När jag efter drygt en vecka i efterhand inte kan lägga till retur av gammal produkt i efterhand och att ni måste ta betalt på en gång över telefonen och att jag måste uppge kortnr samt min cvv kod kan inte vara OK och ett sätt för er kundtjänst att ta betalt och arbeta på. Självklart uppgav jag ej min cvv kod Och inget köp blev gjort utan jag får åka till butik och betala
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Funkar fint, inget krångel......
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt, enkelt och bra leveransalternativ
  • Acceptabel
    5 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    förstår inte riktigt stjärnorna ovan... men hur som helst så är jag ganska nöjd Skulle dock önska att man kan kontakta affären direkt på något vis
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Good selling !!!
  • Bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt o enkelt med bra pris o information om varan.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Enkelt och överskådligt, snabbt och billigt!!
  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    lätt o snabb leverans
  • Utmärkt
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det uppstod inga problem...
  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Det var bra, men inte bättre än någon annan sida. Jag har inte fått varan än, så det kan jag inte ge någon åsikt om.
  • Usel
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Får ingen information alls, saknar produkterna, Riktigt dålig information.
  • Hej! Låter som att din beställning inte kommit fram som den ska. Återkom till mig på digital@giganten.se med mer information så kan jag undersöka det närmare.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser snabbt och enkelt att beställa online.
  • Usel
    4 dagar sedan
    Beställning
    Stânga på att skicka fakturan men inte produkterna man beställt
  • Hej! Återkom till mig på digital@giganten.se med ditt ordernummer så kan jag titta närmare på detta. Fakturan aktiveras i samband med att ordern skickas från vårt lager så den bör nå ditt ombud inom kort om den inte redan gjort det.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Bra jämförelse tjänst på hemsidan.
  • Dålig
    5 dagar sedan
    Beställning
    Beställde Söndagen 7 Juli idag är det Torsdagen 11 Juli och än har jag inte sett ens röken av några varor.
  • Hej! Om du har valt expressleverans på din beställning så ska den komma fram inom 1-2 dagar. Har den inte det så har vi gjort fel. Kontakta mig på digital@giganten.se med mer information samt ordernummer så kan jag undersöka varför din beställning inte levererats.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Usel
    5 dagar sedan
    Beställning
    Fortfarande inte fått sms om att jag kan hämta min vara... alltid samma sak... ska vara smidigt boka vara hämta om 1tim... funkar fan aldrig... nej aldrig Elgiganten
  • Hej! Så ska det inte vara. Du ska alltid bli kontaktad via SMS om när och var din beställning kan bli upphämtad. Beklagar detta. Kontakta mig på digital@giganten.se så kan jag undersöka varför du inte hört något från oss.

    Med vänlig hälsning,
    Felix
    Elgiganten.se

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 5 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att handla, fri frakt till Gotland och bra pris på produkten
  • Utmärkt
    5 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabb och enkel handel - bra beskrivning av varan jag ville ha