Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
öppet köp i 30 dagar
Fri frakt över 500 kr
Samma pris på nätet & butik

https://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (7.34)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    11 tim sedan
    Beställning
    Smidigt att slippa gå så långt, mina ben blev glada!
  • Usel
    13 tim sedan
    Beställning
    Köpte en sladdlös dammsugare (Bosch). Man blir lurad att köpa ett tillbehörspaket på hemsidan trots att grejerna ingår i själva grundpaketet. Bara att skicka/lämna tillbaks. Men varför rekommenderar de att köpa till extrautrustningen när det som sagt ingår?
  • Hej!

    Det låter tokigt att vi rekommenderar köp av något du får med. Har du möjlighet att skicka ett mail till mig med ditt ordernummer eller vilken produkt du har köpt så fixar vi till det. Tillbehörspaketet har du 30 dagars öppet köp på och kan återlämna i en butik. Om du inte har möjlighet till det kan jag hjälpa till och skicka dig en fraktsedel istället så att du kan returnera den via paketombud. Du når mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Knappt godkänd
    15 tim sedan
    Beställning
    Det tog lång tid att få fram paketet.
  • Perfekt
    17 tim sedan
    Beställning
    Snabbhet, professionellt och kundvänligt.
  • Perfekt
    18 tim sedan
    Beställning
    Smidigt att beställa och bra pris jämfört med hos andra
  • Perfekt
    22 tim sedan
    Beställning
    Väldigt god service vid tel.samtal med kundservice.
  • Usel
    2 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Jag skulle fått leverans igår kl 17.00-22.00 men inget paket har kommit! Ordernr 8379 4374. Jag är mycket besviken. Inget besked från Elon eller någon annan. Nu måste jag själv ha besväret att kontakta leverantören eller transportören för att få saken i ordning. Stor förbättring behövs här. Jag borde inte ha såhär mycket besvär med detta.
    Lena Sjölund, Vesslevägen 2 181 45 Lidingö. Mobilnr 076 76 92 396. 2020-06-03 Fortfarande ingen leverans. Nu "lovad" leverans i kväll. Igen.
    Tre kvällar har jag suttit hemma väntande på leverans mellan 17-22.00 utan ens ett telefonbesked eller ännu mindre en ursäkt.
  • Hej Lena!

    Så ska det naturligtvis inte gå till, har du fått en aviserad tid för leverans ska leveransen komma då. Beklagar verkligen det inträffade. Jag kommer att undersöka närmre med Bring för att se vad som har hänt och säkerställa så att fler kunder inte får samma upplevelse. Jag kan se att din leverans kom fram igår kväll och jag hoppas därför allt nu är i sin ordning, om du har några frågor får du gärna kontakta oss på 0771 115 115. Utöver detta har jag dragit av fraktkostnaden från din faktura, 79kr, som kompensation för förseningen.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    De har alltid grym service och bra priser!
  • Ganska bra
    1 dag sedan
    Beställning
    Jag vill minnas att jag beställde en Sodastream Genesis, så jag känner mig inte helt tillfreds. Inget fel på maskinen, men jag hade tänkt använda de gamla flaskor som inte passar till denna modell
  • Hej!

    Om du önskar byta din sodastream kan du göra detta inom 30 dagar även om du har hunnit öppna förpackning och testat den. Se till att den är i nyskick och ta med dig den och kvitto in till butik så hjälper vi dig med ett återköp så att du kan köpa den sodastream du vill ha istället.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Dålig
    1 dag sedan
    Beställning
    fick ingen id nummer för kolla vart paketet är
  • Hej!

    När paketet har skickats från oss får du ett mail med en bekräftelse och ett spårningsnummer. Kontakta oss gärna på 0771 115 115 så hjälper vi dig att kolla vart ditt paket befinner sig.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    enkelt
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Så bra information och överblick. Inget att klaga på.
  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning
    Mycket dåligt kundmottagande på Elgiganten i Hässleholm. Kommer aldrig att sätta min fot där igen!!
    Finns andra butiker och även på internet som är trevligare o billigare.
    Har varit lojal o storkund hos Elgiganten men icke mera.....tyvärr 😡
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Snabb hantering på beställning, samt snabb leverans! Mycket nöjd.
  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning
    Gränsnittet är jättebuggigt och trasigt. Tömde glatt mitt presentkort trots att betalningen misslyckades (också pga problem med webshoppen).
  • Hej!

    Det låter inte bra! Vi hjälper dig självklart så att du kan använda ditt presentkort på nytt, kontakta oss på 0771 115 115 så hjälper vi dig.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning
    Dåligt fungerande hemsida.
    Felaktig mailadress till kundtjänst.
    MM.
    Håll er borta från elgiganten!
  • Hej!

    Vad tråkigt att höra att du inte nöjd med upplevelsen när du har besökt vår hemsida. Jag önskar gärna höra mer om vad vi kan förbättra, har du möjlighet att skicka mer information på digital@giganten.se? Gällande mailadress önskar jag också veta vilken mailadress du har försökt maila till och vart du har sett den så att fler kunder inte skickar till fel mailadress.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Mycket bra
    2 dagar sedan
    Beställning
    Fungerade smidigt med bra betalningsalternativ
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Mycket smidigt att boka varan via nätet, hämta upp i butik efter att sms kommit om att kusten var klar för hämtning. Såhär kommer jag sannolikt göra fler gånger.
  • Usel
    2 dagar sedan
    Beställning
    Alldeles för lång leveranstid.Tre veckor är inte godkänt.
    Hälsn.Torsten.
  • Hej Torsten!

    Om vi har visat att produkten fanns i lager så är 3 veckors leveranstid inte acceptabelt. Vissa produkter finns inte i lager vid beställning men då ska det framgå när den beräknas komma in när du beställer. Återkom gärna med mer information och ditt ordernummer på digital@giganten.se så undersöker jag närmre om det är något som har blivit fel och om vi kan göra något för förbättra oss.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Snabb leverans
  • Dålig
    2 dagar sedan
    Beställning
    Helt omöjligt o kontakta Elgiganten, på telefon eller Chatt, Chatten tog nog priset :(
  • Hej!

    Vad tråkigt att höra att du inte har kunnat komma i kontakt med oss. Återkom till mig på digital@giganten.se med mer information om vad du behöver hjälp med. Jag önskar också höra mer om din upplevelse så att vi kan kika på hur vi kan bli bättre.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Jag fick bra backup från Andreas vid beställningen på nätet. Det var nämligen lite krångligt, då mitt företag ej fanns med i ert register på er hemsida (företaget "accepterades" inte).
    Jag var tvungen att gå in som privatperson o sedan ändra till företag. Leveransadressen skulle vara en annan än faktureringsadressen. Jag betalade sedan direkt med betalkort o det löste sig. Andreas hjälpte till på ett bra o trevligt sätt utan att verka jäktad trots att det tog tid. Han lyckades visst göra andra saker samtidigt som han väntade på att jag skuĺle knappa in rätt uppgifter.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Enkel beställning, bra pris.
  • Dålig
    2 dagar sedan
    Beställning
    det gick inte att betala via min bank!mkt dåligt!!
  • Hej!

    När du beställer på Elgiganten.se finns alternativet direktbetalning. VId beställning från någon av våra partners på Elgiganten.se kan vi i dagsläget inte erbjuda direktbetalning, men det är något vi jobbar på. Om du inte har fått upp alternativet eller om du saknar din bank under direktbetalning får du gärna kontakta mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt och enkelt
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Lättläst sammanställning av vad jag får för pengarna och kvalitén jag köper. Inga kostnadstillägg i slutet.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Rätt produkt till rätt pris. Fin 4-årspresent till mitt barnbarn. Snabbt och lätt.
  • Usel
    2 dagar sedan
    Beställning
    Marknadsför att produkten är i lager.
    Påbörjar beställning och ser att produkten kommer in i lager om några dagar, fine...
    Lagt beställning och får meddelande att produkten är försenad 2 månader ...
    Har än inte lyckats avboka produkten pga usel kundtjänst
  • Hej!

    Beklagar förseningen på din beställning.
    Självklart hjälper vi dig med en avbokning om du inte vill vänta på leveransen. Kontakta mig på digital@giganten.se med ditt ordernummer så hjälper jag dig. Vill också gärna höra mer om varför vi inte har kunnat hjälpa dig med avbokningen.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Pratade med en trevlig tjej som hjälpte mig på ett bra sätt med det jag behövde hjälp med.
  • Usel
    3 dagar sedan
    Beställning
    Får ett sms om att varan är färdig att hämta kl 08:15. Kör till butiken kl. 9, där det står att de öppnar kl. 10... Varför skicka ut sms om att varan är färdig att hämta? Skriv åtminstone att varan är färdig att hämta under ordinarie öppettider.

    Hej, din beställning är redo att hämtas! Den är märkt med XXXXX. Du hittar den i varuutlämningen, som ligger till vänster innan ingången. Välkommen! Mvh Elgiganten Bernstorp
  • Hej!

    Tack för din feedback!
    Jag förstår att detta blev missvisande, jag tar det genast vidare till berörd butik.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Mycket bra
    3 dagar sedan
    Beställning
    Lättnavigerat.
    Kunde varit bra med mått (spec höjd) angivna för kaffebryggaren!
    Elgiganten håller måttet!
  • Mycket bra
    3 dagar sedan
    Beställning
    Mycket god Service.
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Bästa sortens kolsyreapparat
    Bra pris
  • Usel
    3 dagar sedan
    Beställning
    Elgigantens hemsida visade att varan fanns i lager i aktuell butik och det var inga problem att beställa varan för upphämtning. När jag kom till butiken för att hämta varan så fanns den inte och hade varit slut ett bra tag. Jag fick ingen hjälp att välja någon likvärdig produkt.
  • Hej!

    Beklagar fel i saldot. Om vi upptäcker fel i saldot ska vi kontakta dig med information så att du inte behöver åka till butiken, det framgår inte om det har skett. Vi brukar också hjälpa till med en likvärdig vara i den mån det finns. Återkom gärna med ditt ordernummer till mig på digital@giganten.se så framför jag din feedback till berört varuhus. Jag kan också se om jag kan erbjuda dig en likvärdig vara.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Mycket bra
    3 dagar sedan
    Beställning
    Smidigt, skulle leveranstiden på produkten varit kortare hade det nog blivit ett högre omdöme
  • Utmärkt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Bra
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Gick snabbt med beställning,kostnadsfri frakt.
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Väldigt stort sortiment, massvis av olika leverans och betalningsalternativ - handlar all elektronik hos Elgiganten sedan många år tillbaka!
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Bra webbsida, gratis frakt samt retur av gammal maskin
  • Utmärkt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Enkelt att hitta/navigera. Lite stökigt vid själva beställningen av tillägget installation o bortforsling.
  • Utmärkt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Lätt att beställa och därefter hämta varorna.
  • Bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Inte helt enkel beställningssida
  • Knappt godkänd
    4 dagar sedan
    Beställning
    Oengegerad personal vilket uppfattas som otrevlig. Min vara var iofs en återlämnad vara i "nyskick" men lådan var trasig och det var en köksmaskin jag köpte, och i lådan var det en bruksanvisning till en badrumsvåg. Det hela kändes olustigt för att "spara" 400 kr på att köpa en begagnad vara. Jag tycker man ska vara lika uppskattad som kund fast man inte köper en vara till fullt pris?
  • Acceptabel
    4 dagar sedan
    Beställde en visp som skulle finnas, rest noterad fler gånger.. Uppskjuten leverans 4 ggr, tröttnade ur och köpte på annat håll. Beställde en fönstertvätt och samma visa en gång till.. Dåligt
  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Gick ganska så enkelt att genom föra.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    mkt bra butik
  • Utmärkt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt och smidigt.
  • Usel
    4 dagar sedan
    Beställning
    En beställning som skulle komma efter 3-5 dagar dök inte upp, så efter 15 dagar ringer jag och söker min vara. Möts då av svaret att det är försenat och kommer om ca 14 dagar till?? Jag begär att köpet hävs och får hjälp med det, ”dina pengar är tillbaka om 3-5 arbetsdagar).
    Så Elgiganten har haft mina pengar i 3 veckor och man får ingen kompensation eller liknande. Aldrig mer Elgiganten!
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Jag behövde uppbärning och bortforsling av den trasiga spisen. Enkelt och tydligt att beställa den tjänsten. Helt OK pris.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Jag har handlat produkter som jag köpt över disk, beställt och hämtat i butik samt fått varor utskickade.

    Betyget dras ner på grund av beställning och leverans:
    Varan skickades inte till det ombud som var överenskommet (och föreslaget av Elgigantens utcheckning) utan till ett annat ombud på andra sidan stan. Jag fick heller ingen SMS-avisering utan det var genom att själv kolla upp försändelsen som jag såg det. Kontaktade Elgigantens kundtjänst och kom fram till att de skulle ordna så varan plockades upp av distributören och sedan levererades till rätt ställe. Två dagar senare hade ingen vidare info om det kommit så jag släpade mig ut till utlämningsstället på andra sidan stan där varan låg kvar och väntade, de hade inte hört något från vare sig Elgiganten eller distributör. Emballage och vara var dessutom skadade. Totalt är den här köpupplevelsen så långt under all kritik, återstår att se på vilket sätt och hur snabbt det nu blir löst, om alls. Än har jag inte ens kontaktats om det, vare sig om att få en ny vara utskickad eller om att lösa min skadeanmälan, och det har nu gått en vecka, två veckor efter beställning av varan. I kontakt med kundtjänst får jag inget svar heller annat än att det kommer bli gjort, men det är mycket nu osv.
    I slutändan fick jag själv åka ut till butik efter att ha sett att de hade varan i lager. Efter att ha lagt fram mitt ärende och visat på hur skadad emballage och produkt var ville de fortfarande först inte byta in den, utan det var först efter att jag lyft konsumenträtt och deras skyldigheter i enlighet med dessa som de faktiskt lät mig byta. Totalt oacceptabelt av ett så stort företag.

    Beställde en monitor och valde vanlig frakt istället för att betala för expressfrakt. Det visade sig att vanlig frakt och expressfrakt var samma frakt med den enkla skillnaden att Elgiganten helt sonika bara lade undan monitorn och lät bli att skicka den i en dag. Jag skulle alltså betala fraktkostnaden för att få den skickad samma dag med vanlig frakt. I kontrast med andra företag som utan knussel står för frakt och ordnar leverans på c:a 24 timmar är det ett förfarande som ger avdrag. Om det nu är så att man vill styra in kunder på att betala frakten så ska man i så fall inte benämna det som expressfrakt om det har att göra med Elgigantens hantering, utan i så fall benämna det expresshantering, och att Elgiganten i endast i andra fall än vid sin egen expresshantering tar på sig transportkostnaden.

    Båda dessa beställningar gjordes online där jag hamnade i ett kö-system, vilket jag verkligen trodde jag skulle slippa när jag beställde via web. Jag fick jag sitta i kö i totalt 2 timmar, på en HEMSIDA. Enda butiken som jag har upplevt har det så. Inte ok.

    Vad som är extra intressant här är att ingen av konkurrenterna verkar ha några som helst bekymmer med att skicka varor samma dag eller tillåta beställningar på hemsidan utan kötid. Rimliga slutsatser är då att det antingen är medvetet för att öka sina egna vinster genom att styra kundbeteenden, eller att konkurrenter helt enkelt prioriterar kunder i en mycket större utsträckning. Oavsett vilken orsaken är, så gör det Elgiganten till ett sämre val än konkurrenterna.

    Beställde och hämtade i butik men fick stå i kö i 20 minuter ändå för att få ut min produkt som var förbetald och som var sagd fanns redo att hämta.

    Vad som är bra dock: alla produkter jag köpt har fungerat som de ska, priserna har varit rimliga och i ett fall exceptionellt bra (en monitor köpt på Black Friday), och de rabatter jag sett på t.ex. Black Friday har verkligen varit rabatter också, då jag följt prisutveckling på produkter en bra tid innan. På dessa bitar är Elgiganten bra med andra ord.

    Överlag bra priser, men kundhanteringen, speciellt när något går fel, är katastrofal i min mening. Numer drar jag mig för att beställa härifrån av det skälet, trots priserna.