Prisjakt

jesperk68

Medlem sen 2012-11-13
4
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Miele
Dålig
(18)
j
jesperk68
4 omdömen
Usel12 dagar sedan

Köp aldrig Miele - kvaliteten är i botten! Vi har köpt en av Mieles nyaste och dyraste induktionshällar och när vi använder den hörs det ett högt skramlande ljud hela tiden. Mieles svar är att det är så induktion alltid låter som - det kan vara sant för Miele men vi har haft andra märken under de senaste 20 åren och vi har aldrig haft det problemet tidigare. De flesta av våra vänner har induktion och har aldrig upplevt det problemet. Slutsatsen är att det är Mieles produkt som är av oacceptabelt dålig kvalitet, så mitt råd: Håll dig borta från Miele.

Elgiganten
Bra
(500+)
j
jesperk68
4 omdömen
Usel3 månader sedan

Elgiganten kom på morgonen med TV men tv väggfäste skickar dom på kvällen så tv kunna inte monteras. Nu skall jag vara hemma och ta emot 3 gånger istället för 1 - och allt blir försenad. Omöjligt att få kontakt med kundservice på telefonen.

Badshop
Utmärkt
(500+)
j
jesperk68
4 omdömen
Usel10 månader sedan

Varor "på lager" finns inte på lager, leveranstiden är mycket längre än lovat och kundservice svarar inte telefonen och inte mejl.

Emma
OK
(6)
j
jesperk68
4 omdömen
Usel2 år sedan

Jag köpte och betalade en säng på lager den 8. september och sedan har Emma ändrat leveranstiden 5 gångar och jag har fortfarande inte fått sängen. Nu nekar dem att annullera orden och at återbetala betalningen på sängen. Dem säger att ”det är för sent i processen”, detta trots att dem samtidigt upplyser att sängen är kvar på lagret och förväntat leverans nu är 18-23 November, vilket är minimum 14 dager från i dag. Dem vill att jag ska neka att ta emot sängen och när den kommer retur till deras lager då kan de återbetala. Efter att dem har ändrat leveransdatumet 5 gångar tvivlar jag på att det någonsin kommer att hända. Förloppet steg för steg: 1) När jag köpte sängen den 8. september informerade Emma om att den var på lager med leverans 19-30 september men den kom aldrig trots att den var på lager. 2) Den 6. oktober skickade Emma et mail där dem informerade om at ”Din beställning har nu skickats från vårt lager… Det tar vanligtvis 2-3 3) arbetsdagar tills den blir levererad” men den kom aldrig. 4) Den 11. oktober lovade Emma att sängen skulle levereras 20-27 oktober – men den kom aldrig. 5) Den 31. Oktober skrev Emma ”Ditt fodral ligger just nu på lagret i väntan på att bli packad och skickat till dig” och estimerade leverans 3-8 november – det klarade dem heller inte av, även om den ”ligger på lagret” 6) Den 3. november informerade Emma om försening nummer 5. Dem förväntar nu leverans 18-23 november…tänker inte att den kommer då heller… 7) I dag, den 4. november, har jag skrivet och annullerat ordern och bet dem återbetala min betalning, men dem nekar som beskrivet ovanför.