Prisjakt

Petenr1

Medlem sen 2007-08-09
3
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Bythjul
OK
(500+)
P
Petenr1
3 omdömen
Usel5 år sedan

Beställde däck och utgick ifrån att leveransdagar på hemsidan var antal dagar från order till att de skulle vara framme hos mig. Fick veta att det var arbetsdagar och då det i mitt fall inkluderar två helger samt en röd dag mitt i veckan så är den faktiska leveranstiden inte 6-8 dagar utan 11-13 dagar. Detta medför att jag inte hinner få på nya däcken innan den planerade semestern.

Sommarboden
Dålig
(6)
P
Petenr1
3 omdömen
UselRedigerades 10 år sedan

Hittade en soffa som jag var intresserad av här på Prisjakt. Den var billigast hos Sommarboden och när jag besökte deras hemsida så var priset det samma. Då jag var osäker på om det ingick dynor och hur länge leveransen skulle ta så ringde jag till deras kundservice. Där fick jag all nödvändig information men när nämnde priset lät personen i telefon lite förvånad då hon hade ett högre pris i sitt system, 4990 istället för 4027 som det stod på hemsidan. Vi avslutar iaf samtalet med att jag säger att jag ska gå in och beställa soffan. När jag fyllt i alla uppgifter, adress, konto, mm. och ska trycka bekräfta så är priset ändrat till 4990. Jag ringer då upp kundservice igen och får prata med samma tjej. Hon svara glatt i luren: "- Ja, där han jag före dig, haha. Priset var fel på hemsidan så jag gick snabbt in och ändrade det". Jag förklarade att jag tyckte att det var minst sagt dåligt att hon ändrade det så snabbt då vi bara minuter innan pratat på telefonen och jag då berättat att jag hade för avsikt att köpa soffan. Även hon tyckte att det var lite olyckligt samt att hon önskade att hon hade haft mitt nummer så att hon hade kunnat ringa upp mig. Jag frågar om hon kan ge mig det priset som vi pratade om från början varvid hon tar mitt nummer och ber om att få återkomma i den frågan. Då hon inte ringt upp i slutet av kommande dag så ringer jag. Hon hänvisar då till deras hemsida där de reserverar sig för felskrivningar. Jag kan förstå att de skriver fel men när de pratat med en kund om en produkt och ett pris och sedan snabbar sig medvetet att ändra priset innan beställningen hinner göras så tycker jag att det är så himla dåligt. De ber sedan att få tittat på frågan och återkomma vilket inte heller görs. Förstår inte företag som har så kortsiktigt tänk när det gäller hur de behandlar kunder.