Prisjakt

BadCash81

Medlem sen 2007-02-17
60
Bidrag
26
Hjälpsamröster
Honor 6X Dual SIM 3GB RAM 32GB
Full Star 1
5
(2)
B
BadCash81
60 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
Redigerades 6 år sedan

Köpte den asiatiska varianten av denna modellen, Huawei GR5 2017, i Thailand för motsvarande ca 1800kr. Är sjukt imponerad och nöjd! Gick från en Samsung Galaxy S5 och det är som natt och dag. Telefonen känns snabb, batteriet räcker imponerande länge, kameran är bra och fingeravtrycksläsaren på baksidan är det bästa jag varit med om sedan touch-display! Nåväl, den har några egenskaper som skulle kunna förbättras. T.ex. är kamera-appen lite segstartad ibland, såklart ofta när man vill ta en bild snabbt. Detta kan dock bero på någon 3'e-partsapp eftersom jag inte upplevde det i början. Verkar bara vara den inbyggda kameraappen (som är riktigt bra!) som lider av detta. Kameran kunde även haft bättre HDR, den är inte i klass med Samsungs realtids-HDR. Vet inte om det beror på USB2.0, men att kopiera till externt USB-minne är löjligt långsamt jämfört med S5'an. Är även rätt störande att den har två SIM-kortsplatser, men den ena är kombinerad SIM- och SD-kortsplats, så du kan inte ha båda i samtidigt.

Proshop
Utmärkt
(500+)
B
BadCash81
60 omdömen
UselRedigerades 7 år sedan

Fungerade bra ända tills jag behövde få min telefon reparerad på garanti. De samarbetar med något danskt servicecenter som tydligen tycker att det låter fullt rimligt att glappkontakt i en mobildisplay kan orsakas av att man rootar telefonen (suck). Har konverserat fram och tillbaka med Proshop, ofta med en svarstid på 1-2 veckor på mail, samt att de skriver på danska 50% av gångerna och uttalar sig om tekniska detaljer som de inte har en aning om. Skall lämna in anmälan till ARN idag så får vi ser hur detta slutar. Men ett tips till alla er som rootat er telefon är att Proshop och deras servicecenter kommer att göra allt för att få det till att konsumenträtten inte gäller (vilket den gör inom EU, även om man rootat och flashat). När de märker att man inte går på den finten så går de istället över till att ditt hårdvarufel (som uppstått inom 6 månader, dvs. fabrikationsfel) skulle orsakats av någon mjukvara du installerat, helt utan några som helst bevis för detta extrema påstående. Ja just det, jag glömde nämna att telefonen (Samsung Galaxy S5) kom med en Rumänsk ROM installerad, med diverse oinstallerbar bloatware på rumänska! WTF. Hörde av mig omgående när jag tagit emot telefonen och frågade vad som stod på, om de fått tag i ett parti stöldgods eller nåt. Svaret jag fick var "om vi skulle få ett bra erbjudande från en leverantör där i från, så skulle våra inköpare slå till.". Måste säga att det luktar något suspekt, speciellt efter alla problem jag haft med dem sedan dess... UPDATE: ARN gav mig rätt, Proshop betalde tillbaka vad telefonen kostat samt utlägg för frakt från servicecenter osv. Löjligt och amatörmässigt dock att de låter ett så pass solklart fall gå ända till ARN, istället för att inse att de inte har några som helst faktamässiga bevis för sitt case. Slutsats - de vet uppenbarligen inte något om teknik, eller så räknar de med att de kan lura kunder som inte vet bättre.

NetOnNet
Utmärkt
(500+)
B
BadCash81
60 omdömen
OKRedigerades 7 år sedan

Har aldrig haft något att anmärka på hos Netonnet tidigare - har gått in, handlat det jag ska och gått ut. Men häromdagen skulle det inhandlas en skrivare, och jag hade några frågor om den till killen i kundtjänstdisken. Icke oväntat kunde han inte svara på dem. Istället började han sälja in en produktförsäkring som skulle täcka "allt" i ett år för 299kr. Vet att hemförsäkringen täcker väldigt mycket och jag brukar aldrig ha sönder grejer på ett sätt som inte omfattas av garantin inom första året, brukar därför aldrig teckna några specialförsäkringar. Men nu hade han ett "erbjudande" som innebar att jag fick 200kr tillbaka om jag blev "medlem", dvs. betalade på kredit istället för kontant. Alltså skulle försäkringen bara kosta mig 99kr. Tackade ja efter att ha frågat om allt möjligt praktiskt kring både försäkring och medlemsavtalet, men var lite tveksam då jag normalt sett aldrig använder kredit om jag kan undvika det (det är ju uppenbart att de vill tjäna pengar genom att folk ska glömma bort fakturan, teckna sig för avbetalning och annat trams). Killen gjorde en snabb kreditkoll och gav mig en massa avtal att signera. Efter att jag signerat dem frågade jag ytterligare en gång hur det fungerade rent praktiskt (vilket jag redan frågat om en gång tidigare) med fakturan, när den kommer osv. och att de 200kr dras från den. Men nu kommer det som gör mig smått upprörd - nu var det inte längre tal om några 200kr som dras av någonstans, utan en värdecheck som enbart gäller hos Netonnet... Det är väldigt sällan jag handlar på Netonnet, och med en värdecheck binder man ju upp sig till att "vara tvungen" att välja Netonnet trots att någon annan kanske är billigare. Jävla trams de håller på med med sina försäkringar och krediter enligt min åsikt, så av ren principsak påpekade jag att han tidigare pratat om att 200kr skulle dras av på priset, och att en värdecheck tamejtusan inte är samma sak. Killen trodde nog jag började bli gammal och gaggig, men det kändes skönt att stega ut med skrivaren kontant betald och veta att de gått miste om sin största (?) inkomstkälla, tilläggsförsäkringar, pga. att de anställer försäljartyper som inte har någonting att göra i en elektronikaffär. Snart börjar de väl bete sig som resebolagen när man handlar på nätet också, med förvalda försäkringar och onödiga tilläggstjänster som måste väljas bort innan man når kassan...

Philips Series 5000 BT5200
Full Star 1
3.3
(16)
B
BadCash81
60 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 8 år sedan

Har bara hunnit testa den en gång, men den trimmade riktigt bra och tar väldigt kort på lägsta inställningen (0.4mm), och ännu något kortare utan kammen/distansen. Det enda negativa jag kan komma på är att den, likt de flesta skäggtrimmers, av någon outgrundlig anledning saknar ett sätt att spärra on/off-knappen. Värdelöst när man ska ut och resa och packar ner den tillsammans med en massa andra prylar i necessären, då kan man slå vad om att den kommer sätta igång sig någon gång under resan. Begriper inte att tillverkarna inte tänker på en så enkel och avgörande detalj - på denna modellen hade det dessutom antagligen gått att snyggt bygga in det i distansratten - ...0.6, 0.4, Off. Likaså kan man tycka att kan skulle kunna bygga in en hållare för rengöringsborsten som följer med, den kommer garanterat komma bort. Apropå att resa så väger själva apparaten 200g och laddaren 50g, totalt 250g alltså.

Tretti
Bra
(500+)
B
BadCash81
60 omdömen
BraRedigerades 8 år sedan

Beställde en Philips BT5200 trimmer på måndag kväll, hämtade ut den på postens utlämningsställe på torsdag förmiddag = snabb leverans. Däremot borde de förbättra både systemet som visar orderstatusen, samt kundtjänsten. Orderstatusen visade "Förbereds på lager" hela tisdagen, på onsdagen ändrades det till "Packad och klar att skickas". Då jag var tvungen att ha grejerna inom 7 dagar blev jag lite misstänksam på tisdagen och mailade till kundtjänst (denna och flera andra Philips-trimrar hade senaste veckan tagit slut hos nästan alla andra återförsäljare, så jag blev misstänksam mot lagersaldot), och fick det ökända svarsmeddelandet att det var extra långa svarstider just nu pga. oförutsedda händelser (som flera andra här också skrivit om). Nu kom ju varan fram snabbt och allt är bra - men det finns förbättringspotential både hos kundtjänst och orderstatussystemet.

Batteriexperten
Utmärkt
(500+)
B
BadCash81
60 omdömen
UtmärktRedigerades 8 år sedan

Har redan lämnat ett betyg men tydligen kunde jag lämna ett till :) Upptäckte för en vecka sedan att ett ersättningsbatteri till en Galaxy S5 hade börjat svälla, och kontaktade då kundtjänsten. De instämde i att det var märkligt att det svällt upp efter mindre än ett år och under normalt användande, men det var inga problem att få ett nytt gratis i brevlådan några dagar senare! Grymt bra kundtjänst, även om vissa exemplar av batterierna kanske inte alltid håller måttet - men det gäller ju oavsett var man handlar skulle jag tro.

24.se
Bra
(500+)
B
BadCash81
60 omdömen
OKRedigerades 8 år sedan

UPPDATERING: Efter kontakt med supporten fick jag direkt en återbetalning, trots att jag inte kan skicka in kortet till dem (det går ju inte att radera/formatera och jag har känsligt innehåll på det). Synd bara att det kostat mig en hel del strul, t.ex. kunde jag inte spela in video under en semesterresa eftersom kortet strulade så, men det var ju iallafall ett snabbt och rakt besked jag fick från supporten. Kommer dock hålla mig borta från SD-kort som låter för billiga för att vara sant i fortsättningen... ORIGINALRECENSION Jaha undrar om man blivit lurad eller inte... Köpte ett 16GB Samsung EVO micro-SD för 59kr (ja, nästan för bra för att vara sant). Skiten höll några veckor sedan blev det oanvändbart i telefonen. Datorn kan fortfarande läsa kortet, men jag kan ej formatera eller radera filer på det (det funkar bra på alla andra kort jag har). Har ett 64GB Samsung EVO i telefonen (köpt på annat ställe) som fungerat perfekt i ett år.

Batteriexperten
Utmärkt
(500+)
B
BadCash81
60 omdömen
UtmärktRedigerades 8 år sedan

Än så länge är jag grymt nöjd! Beställde ett batteri till en Macbook Air och fick det levererat i brevlådan några dagar senare, snyggt emballerat. Enligt CoconutBattery har det en kapacitet på 7345 mAh, vilket är mer än de på batteriet utlovade 6700 mAh - om detta är en extra bonus eller bara har nåt att göra med rapporteringen i CoconutBattery vet jag dock ej, men batteriet håller minst lika bra som originalet gjorde när det var nytt!