Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information H&M har fått betyget (4.17)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Har tyvärr inga bra erfarenheter. Lång leveranstid och usel support som inte svarar på mejl.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Skickar fel varor och allmänt krångliga vid returhantering. Nej, brukade gilla HM men dem har blivit kassa på senare tid. Synd.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Långsam frakt och väldigt ofta slut på många storlekar.
  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Otroligt seg frakt. Så var beredd på att vänta på grejerna. Brukar ta minst en vecka.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Gick hur bra som helst. Min beställning levererades inom 48 timmar!
  • 2018-08-25 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Snart en vecka har gått sen jag beställde och betalade men det står fortfarande "Pågår".
    Bluff!??
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Usel service. Stor varning - beter sig som ett blufföretag. Drar pengar men skickar inga varor. Vägrar återkoppla på mail.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag gick in på Hm's webbsida av en slump när jag sökte kläder och hittade en linnekostym som jag tyckte såg schysst ut. Priset låg på ca 1000 kr totalt med byxor och kavaj vilket kändes som en bra deal. Efter 1 vecka har jag nu kläderna, tråkigt nog kommer jag returnera dom. Mitt betyg är gjort på helheten och inte bara på produkten.

    Positivt +

    - Kundklubben (gratis frakt och retur)
    - Rabatt, 10% på ditt första köp.

    Negativt -

    - 5-7 dagars leveranstid.
    - Appen fungerade inte. Jag kan förstå att appen kan vara nere en dag men inte en hel vecka.
    - Kvalitén. Jag förväntade mig inte allt för mycket av kvalitén till det pris jag betalade men när linnet är så tunt att man ser sprickor och hål redan från start känns det inte som att det ingick i "premium quality" kategorin.
    - Svårt att spåra paketet. Försändelse ID fungerade inte att slå in tills dagen innan paketet kom.

    Det känns som HM är kvar i 2008 och har svårt att hänga med när alla andra konkurrenter är 10 år framåt. Kvalitén behöver det göras något åt, om jag går in på Zara, Asos eller en annan butik får jag mycket mer kvalité för samma peng. Leveranstiden måste också åtgärdas, 5-7 dagar är helt OK för gratis frakt, däremot verkar många ha haft mycket längre leveranstider än mig. Det är även svårt att välja HM då konkurrenter har leveranstider på 1-2 arbetsdagar. Att appen inte fungerade sänkte betyget rejält för mig, det blev jätte förvirrande att komma åt sina beställningar och mobilversionen (på nätet) verkar inte vara anpassad för telefoner.

    Så som det ser ut som just nu kan jag inte rekommendera HM, iallafall inte näthandeln. I butik har jag haft kläder som hållit någon säsong. Handla bara på HM i butik och ifall du är på BUDGET.
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Höjer mitt betyg efter H&Ms nya hemsideuppdatering. De måste fortfarande arbeta på sina leveranstider men det nya betalsystemet är säkert och kräver BankID. Tack för det! Som medlem får man även gratis frakt och gratis returer. Har beställt ett antal gånger men värt att notera är att jag inte har haft kontakt med deras kundtjänst än så länge.

    ----------------------------
    Mitt gamla omdöme:
    Jättelångsam leverans men i övrigt helt okej. Betalsystemet känns dock utdaterat och osäkert.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställer ett e-prentkort.

    Får 2 mail, båda tomma

    Skickar e-post till kundtjänst - inget svar

    Ringer kundtjänst - sitter en evighet och väntar. Får besked om att presentkort är på väg.

    Får mail med en pdf-fil - helt tom.

    Mailar kundtjänst igen - inget svar.

    Ringer kundtjänst igen - sitter en evighet och väntar. Får besked om att nytt presentkort är på väg.

    Får ett nytt mail med en pdf-fil - givetvis med en helt tom pdf-fil.

    Ringer kundtjänst igen - avbokar presentkortet och lovar mig själv att aldrig mer sätta min fot på HM

    Beställer ett e-presentkort från Lindex - levereras efter 30 sekunder.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    H&M har tappat i service på näthandeln. Leveranstiden är för lång. Dvs det är inte bra organiserat med orderpackningen. Man ska inte behöva vänta i en vecka på först packning och sedan ytterligare flera dagar för en liten leverans av två varor. Om H&M börjar med hemleverans med Budbee igen höjer jag nog betyget för det var en bra tjänst (som försvann).
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Pris på nätet 129:-, står ingenstans på sidan att det bara gällde på webben. Väntade i kö 20 minuter med en otålig sexåring (2-3 minuter per kund i kassan, vad är det som händer?) och fick reda på att den kostar 399:- i butik och nej, de kan absolut inte ha samma pris som på webben, det är "två olika transaktioner". Jahapp. Det är 2017, inte 2007, HM. Skärp er. Hemsidan är nästan oanvändbar, ändå påstår ni att ni ligger i "framkant" gällande e-handel. Inte en chans, kolla vad konkurrenterna gör. Glad att jag sålda mina aktier innan skeppet började sjunka.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Extremely slow delivery, more than 10 days.

    Not acceptable when you have to pay for the delivery (and the return!).
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    DE VA KANOOOON
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Otroligt långa leveranstider då ordrar behandlas i runt en vecka innan de ens går iväg. Har beställt 3 ggr nu och leveranstiden har legat på 10-5 arbetsdagar. 10 arbetsdagar blir alltså två hela veckor. Underligt och dåligt. Man kan lika gärna vänta till helgen och åka in istället, vilket är motsatt från andra butiker.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Riktigt dålig butik när man ska handla på nätet väntade 5 dagar och hon sa att kappan inte ens har skickats . Min storlek fanns inte ens i butik där jag blev besviken från början och nu blir man ännu mer besviken online. 1/10 rekommenderas ej dem kommer svika dig och komma på ursäkter och säga förlåt ledsen att vi inte kan göra nåt.
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Skickar efter från H&M ett par gånger om året och är väldigt nöjd överlag.
    Det är smidigt att handla och finns flera betalningsalternativ samt leveransalternativ.

    När en beställning försvann fick jag oväntat snabb hjälp av kundtjänst som återbetalade mig utan krångel.

    Men mitt betyg stannar vid "utmärkt" av två anledningar, att leveranstiden kan variera väldigt mycket samt att de tar ut fraktavgift (det har ju väldigt många webbutiker slutat göra).
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Leveranstiden är pinsam. Det ska inte behöva gå över en vecka från det att en order läggs till att varan skickas.
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fungerar oftast bra med leveranser.. Men en gång när jag skickade efter en blå tröja så skickade dem en BH istället, riktigt konstigt. Kollade min bekräftelse och stod exakt det jag beställde, en blå tröja.. Kontaktade deras kundtjänst via mail och skickade bildbevis, dem sade att jag skulle skicka in den och sedan skulle det åtgärdas.

    Senare blev jag kontaktad av en kvinna därifrån som inte riktigt visste varför dem hade BHn där och sade jag beställt den men jag förklarade så gott jag kunde.. hon verkade lite tveksam på det hela men sa att hon satte in pengar.. har dock inte sett skymten av pengarna men jag hade ingen ork o krångla mer med det så det fick vara.

    Utöver det så går leveranserna bra så länge dem inte krånglar..
  • Bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Alltid proffsig kundservice. Oregelbunden leveranstid, ibland kan ordern bearbetas 2-3 dagar innan den skickats.
    Du betalar alltid frakt på 39,90 SEK. Retur 36.90 SEK.