Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information LUXi har fått betyget (2.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    3 dagar sedan
    Extremely long delay time and extremely poor customer support!

    I bought a table on March 5th 2020 (week 10), and the initial delivery time forecast was week 15. I thought that 5 weeks was a reasonable time to wait for it, so I decided to wait.

    But then the problem started (all this history is documented by e-mail).
    - Two weeks after the purchase, the delivery date changed to week 18.
    - When it was close to week 18, the delivery date changed to week 20
    - Getting close to week 20, the delivery date changed to week 27.
    - Getting close to week 27, the delivery date changed to week 31.
    - Finally, on week 32 (August 5th), it was delivered, exactly 5 months after the order.

    Luxi kept fooling me with the delivery date. All the times I questioned them, they said it should arrive “in the coming weeks”.
    If I knew that the delivery time would be 5 months since the beginning, I probably would look for another option.
    If Luxi didn’t know the delivery date, they should have said: “we don’t know”, instead of “it will arrive in the coming weeks”.

    But, as if the above was not enough, when the table arrived, it also had an assembly defect:
    The hole group from the feet didn’t match the hole group from the table, so I had to adapt/force the screws to their position. Some screws got damaged, and some screws were not possible to be assembled. I made a very detailed video explaining the issue and sent to them. They said that they would contact me, but nothing happened.

    I asked for some kind of good will agreement with Luxi (as a reimbursement) due to:
    - the extreme long delay time
    - keeping me with high hopes every time I asked for a new delivery forecast
    - the assembly defect on the table and the lack of support from them

    But they simply ignored me.
    So, don’t expect to be treated fairly and don’t trust the delivery time and promises from them.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    PROBLEM och PROBLEM, dålig kvalité.
    Bara kolla in SVTs reportage om ett "företag" som vägrar att hjälpa en kund med reklamation efter kassa produkter. Det är detta företaget.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Varning! Handla aldrig här.
    Om jag kunde skulle inte ge någon stjärna, vilket USELT BEMÖTANDE OCH VÄRDELÖS KVALITET! Vi köpte 8 stolar från LUXi (skitsnygga) men efter ett par veckor var de så ranka att de inte gick att sitta på längre. Det tog lång tid innan vi fick kontakt med dem (prövade både via mejl och telefon) och 6 månader efter detta skickade de 4 nya sitsar. Fler stolar sprack i plasten och när vi ville reklamera stolarna skriver de att de gjort sitt som ersatt 4 stolar och att det är slitningsskador och att vi får halva priset vid nybeställning. Ingen annan ersättning för de stolar vi betalt för och ej kan använda. Som om vi vill handla av detta företag igen😡. De skriver även att om man köper stolar där benen går ihop i mitten är detta något man får räkna med. Så ett tips, hur fina möblerna ser ut är det bara skräp och man kan säga detsamma om företaget. Att de sedan stängt kommentarer/ recensioner på hemsidan så inte folk ska veta hur de beter sig tycker jag är uselt.
    Så här står jag 7920 kronor fattigare och med stolar som inte går att sitta på.
    MK / order 1019177
  • Dålig
    6 mån sedan
    Jag fick soffan efter några månaders fördröjning men den var felaktig. Försäljaren vägrade att åtgärda felet efter många samtal och krav på bilder därför vände jag mig till Allmänna Reklamationsnämnden. Efter några månader underlag- och brevväxling ville ARN att försäljaren ta emot soffan och betala tillbaka inköpspriset till mig. Försäljaren vägrar fortfarande att följa ARNs rekommendation och inte svarar verken ARN eller mig. Jag rekomenderar INTE handla på LUXI.
    De kommer säkert att skriva ett artigt och fint svar under min recension vilket stämmer inte överens mot deras oartiga bemötande när man vill reklamera ett brist på varan.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Har varken fått min beställning eller någon information ihuvudtaget efter en månad för en vara som skulle levereras på 2-3 veckor. Svarar inte på mail. Blufföretag, undvik!
  • 2019-09-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Jag har tidigare läst ett par negativa kommentarer om LUXi men som nedanstående person skriver så är det främst de som är just negativa som skriver recensioner och inte de positiva. Vissa klagar mest för klagandets skull tror jag. Och just därför vill jag skriva en recension från mig - en mycket nöjd kund! Jag fick precis det som jag beställde inom 1 vecka och är hur nöjd som helst. Tack LUXi! Jag kommer garanterat beställa mer från er framöver.
  • Perfekt
    1 år sedan
    I was searching for a wooden tv bench, and found a good one, which was in stock on the Luxi website.
    I then went ahead and read all the negative reviews about Luxi on Prisjakt, and I almost decided not to order.

    However, knowing that most of the people who write reviews have negative experiences, which doesn't always picture reality, I decided to try my luck.

    I ordered the tv bench on Sunday afternoon, and had it delivered to my apartment on Tuesday, just one working day after the order.

    So, make sure that the item that you are buying is in stock, and hopefully your experience will be as positive as mine.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    For all you to know what this shop is about and what Luxi has done to me. This is how they treat customers. So, I invite you to reconsider before making any purchases from Luxi:

    Sequence of events:

    June 2017:

    I place my order with Luxi.

    August 2017:

    the leg of the table cannot be assembly, functionality issue, neither hole nor thread. First arrangement to assembly the table.

    October 2017:

    A new leg is shipped to me and instead of shipping it to my home as this is the agreed delivery format when I bought the furniture from Luxi. I had to arrange transportation to collect the part.

    The second leg is damaged in transportation

    As a good will gesture and with the hope that after assembly the damage will not show I make arrangements for the second time to assembly the table.

    After assemble the defect shows and Luxi accepted the fault and to ship another leg

    January 2018 to April 2018:

    A company called Segoria contacts me and threatens me with further legal action if I do not settle an invoice for a three-seater couch that I never bought from Luxi. The sofa I acquired from Luxi was fully paid in September 2017, hence, the invoice issued to my name was incorrect.

    Luxi was copied on every single email to/from Segoria and chose to ignore every single email, no answer from Luxi ever.

    I had to produce all sorts of information, answered every email and phoned call from Segoria when they texted my phone requesting further information, even while abroad on business trips, which were international phone calls for me.

    Segoria also wanted to charge me for late payments and administration fees for an invoice that it was not mine in the first place.

    Once Segoria understood that the invoice did not belong to me, they requested the settlement for the set of chairs and table, a confirmation of what I believed the right amount was and insisted on their administration fees. All that occurred when I did not even have the leg for the table. According to Segoria, they were pursuing matters as per Luxi’s request and made very clear to me that legal action would be pursued if I didn’t settled the invoice, regardless of whether I have seen it before or it was incorrect and regardless of whether I had a leg for my table or not.

    Segoria stopped contacting me in May’18. I know neither the reason for it nor where I stood with Segoria at the time. I requested further information from Luxi and never received an answer

    May 2018:

    I receive the new part, (no home delivery, transportation needed to be arranged)

    The expectation from Luxi was that I had to make arrangement number 3 to assembly the table again prior to reworking the part.
    In the end Luxi accept the fault and agree to send a new leg
    July 2018:

    Segoria made contact with me and confirmed to me that after further investigation, my case is closed and that the claim had been removed. No administration fees were invoiced to me from Segoria as of today.

    April 2019:

    I received the new part after a 11 month wait (no home delivery this time either)

    May 2019:

    Full price to be paid after 23 months of placing my order and enduring all the above.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde "NEA - HÄNGANDE VITRINSKÅP". Efter 3 veckor kontaktar jag företaget och får då reda på att den har "utgått". När tänkte de berätta det för mig?
    Vilket skämt till företag!
  • Hej!

    Tack för din recension.
    Du har kontaktat oss på vår Facebook sida och där du har fått information om att produkten du beställt utgått.
    Men det har egentligen inte påverkat din order och den kunde egentligen levereras och inom angiven tid.
    Vi beklagar missvisande informationen och hoppas du ursäktar oss för detta.

    MVH
    LUXi kundsupport

  • Dålig
    1 år sedan
    Jag beställde ett köksbord inkl.4 stolar: Kostnad 17.200 kr, just nu nedsatt till 10.650 kr.

    Produkter:
    https://www.luxi.se/stolar/1153-nuria-vit-stol.html
    https://www.luxi.se/bord-matbord/269-enzio-hogblank-bord-dubbel-forlangning.html

    Minus
    - Extrem lång leveranstid: Order lagd 2018-12-03, anlände med DHL till mig 2019-01-25.
    - På 2 av 4 stolar så var tassarna "bortslagna/avbrutna", jag fick börja med att ta en tång och knipsa bort alla tassar på dom två stolarna, och sätta dit Ikea tassar som jag hade hemma. Visst, jag kunde ha skickat tillbaka stolarna, men leveranstiden?

    - På hemsidan säljs stolarna in med beskrivningen: Hög komfort. Ja visst, jämför jag med en Ikeastol för 290 kr / styck så är det nog bättre komfort, men för en stol som kostar 1.290 kr / styck så förväntar jag mig i alla fall en riktigt skön köksstol.

    - Monteringsanvisningarna för köksbordet var ett riktigt skämt (jag är 40+ och satt ihop möbler sedan jag kan minnas). Manualen var inte på svenska, vissa moment saknades, mycket gissningar och tidsödande.
    - En av skruvarna gick av vid montering av köksbordet, och nej, jag var inte så arg att jag tog ut min ilska över den dåliga monteringsanvisningen; det var helt enkelt dålig kvalité/måndagsexemplar på skruven.

    Plus:
    Produkterna matchade beskrivningen på bilden.
  • Hej!

    Tack för din kommentar och främst att du berättar att produkterna matchade beskrivningen på bilden.
    Det är tråkigt att höra att du känner dig mindre nöjd med din order.
    Då ordern kom in inför Jultider kan ibland kan det bli brist på bord & stolar på lager... och produktionstiden blir också extra längre eftersom många fabrikerna stänger för semester på dessa tider.

    Du har tydligen försökt att lösa problemen på egen hand men hade du kontaktat oss så är vi alltid redo att hjälpa och titta på alla möjliga lösningar som är kanske smidigt och snabbt.
    Bordets komponenter tillverkas i Tyskland och det kanske var defekt på en av dem.
    Vi jobbar dock ständigt på förbättringar och tackar för dina synpunkter!

    Hör gärna av dig till vår kundtjänst om du har frågor eller funderingar!

    MVH
    LUXi kundsupport

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en tvbänk vi är helnöjda med. Bra kontakt med kundservice.
  • Hej!

    Tack så mycket för din positiva feedback! Välkommen åter!

    MVH
    LUXi kundsupport

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag är väldig nöjd med kvalitet!
  • Hej!

    Vi tackar och bugar! Kul att höra att du är nöjd med din order! Välkommen åter!

    MVH
    LUXi / Linnea

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde ett skrivbord och en stol den 21/1 2018. Leveranstiden skulle vara 2-3 veckor enligt deras hemsida och på orderbekräftelsen jag fick.

    Efter 3 veckor gått så kontaktade jag dom per mail den 12/2 2018.
    Det tog 4 dagar innan dom ens svarade och till svar fick att det skulle ta ytterligare 2 veckor, så det vara bara vänta och vara glad.

    7/3 2018, nästan 3 veckor efter föregående mail så mailar jag igen och frågar vart leveransen är. Får som svar "Den är just nu under leveransprocess från leverantören till vårt lager.
    Leveransen anländer till vårt lager i mitten av nästa vecka ungefär och skickas inom 2-3 vardagar." Alltså skulle den varit framme ca 16/3 2018 skall den vara framme hos mig.

    19 mars 2018, kontaktar jag dom igen per mail och uttrycker hur missnöjd och besviken jag är på att det dragit ut på tiden väldigt länge och hade jag vetat detta så hade jag aldrig handlat hos dom. På detta mail har jag än idag inte fått något svar, inte ens en ynka ursäkt att det gått så lång tid! Uruselt!

    I hopp om att få svar kontaktar jag dom på facebook den 23/3 2018. Får svar 3 dagar senare att dom har haft "högt tryck" på kundservice och inte kunnat svara. Det är alltså så högt tryck att dom inte kunnat svara på 7 dagar! (!????). Nej, känslan är att dom har ignorerat mina mail och meddelanden.
    Jag svarar iallafall på deras meddelande dom skrev då samma dag. Sen tar det ytterligare 14(!) dagar innan jag får svar igen! Det var i söndags 8/4 2018.

    Idag 11/4 2018, 12 veckor senare kom beställningen fram. Och det värsta av allt är att jag har fått jaga deras kundsupport hela tiden, inte ett endaste knyst om att leveransen är försenad eller nånting från deras sida. Deras kundvård är under all kritik.
    Mitt råd är att INTE beställa från detta företag under några som helst omständigheter! Håll er borta!

    Ja och kvaliteten på möblerna var OK, inte mer än så. Definitivt inte värd tiden och mödan det tagit innan vi fått dom.
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter.
    Vi beklagar verkligen allt du upplevt med din order.
    Under Mars-Maj en av våra stora leveranser blev försenad från vår leverantör vilket stressade upp oss väldigt mycket under dessa tider... Vi hann inte besvara alla mejl som kom...
    Detta drabbade inte bara kunderna även oss som företag. Det är alltså inte något vi har orsakad medvetet.
    Vi beklagar ännu en gång eventuella besvär som denna fördröjning kan orsakat.

    Hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar så hjälper vi dig gärna!

    Med vänliga hälsningar
    LUXi / Emma

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Galet lång leveranstid. Tagit snart 5 månader innan jag fått de två produkterna jag beställde. Första kom efter 4 månader. Den andra har fortfarande inte kommit.
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter.
    Det är mycket tråkigt att höra du känner dig missnöjd.
    Produkterna du har beställt var tyvärr varor som saknades hos leverantörens lager på ett tag vilket vi har informerad om tidigare. Det är tyvärr inte så mycket vi kan göra något åt.
    Den långa leveransen kommer självklart att kompenseras i form av prisreducering.

    Hör jättegärna av dig till vår support om du har några frågor eller funderingar så hjälper vi dig gärna!

    Med vänliga hälsningar
    LUXi / Emma

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag gjorde min beställning den 16/1-18 och fick en orderbekräftelse. När jag inte hört något alls från företaget den 27/2-18, alltså sex veckor senare, skickade jag ett mejl och efterlyste antingen varan eller någon info om vad som gäller. Nu har det gått ytterligare sex veckor och jag har fortfarande inte hört ett knyst från dem. Undrar just om de finns på riktigt. En stjärna känns som ett alldeles för högt betyg!
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter.
    Vi ber mycket om ursäkt för situationen som uppstod med din order!
    Under Mars-Maj en av våra stora leveranser blev försenad från en av våra leverantörer vilket stressade upp oss väldigt mycket under dessa tider... Vi hann inte återkoppla alla kunder...
    Detta drabbade inte bara kunderna även oss som företag. Det är alltså inte något vi har orsakad medvetet.
    Vi beklagar ännu en gång eventuella besvär som denna fördröjning kan orsakat.

    Förseningen kommer självklart att kompenseras i form av prisreducering.

    Hör jättegärna av dig till vår support om du har några frågor eller funderingar!

    Med vänliga hälsningar
    LUXi / Emma

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde möbel med 3-5 dagars leveranstid. Nu, sex veckor senare, fortfarande ingen möbel levererad. Ingen feedback får du, om du inte ringer/mailar. Oseriöst är mitt omdöme. Undvik Luxi!
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter.
    Vi beklagar verkligen allt du upplevt med din order.
    Under Mars-Maj en av våra stora leveranser blev försenad från en av våra leverantörer vilket stressade upp oss väldigt mycket under dessa tider... Vi hann inte återkoppla alla kunder...
    Detta drabbade inte bara kunderna även oss som företag. Det är alltså inte något vi har orsakad medvetet.
    Vi beklagar ännu en gång eventuella besvär som denna fördröjning kan orsakat.

    Förseningen kommer självklart att kompenseras i form av prisreducering.

    Hör jättegärna av dig till vår support om du har några frågor eller funderingar!

    Med vänliga hälsningar
    LUXi / Emma

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    OBS! Varning! Ett riktig jävla skämt bolag! Deras leveranstiden är fake! De skriver 2-3 veckor på ALLT, men i själva verkat är det på varor med en viss färgkombination, så fort du väljer en annan färg så är den verkliga leveranstiden 3 MÅNADER !

    Beställde två stycken vägghängda hyllor, leveranstid 2-3 veckor, efter 3 veckor ringde vi, och fick höra att den här färgkombinationen har ytterligare 2 veckors leverans tid, alltså 5 veckor. Idag har det gått 12 Veckor! Över 2 Månader och ännu inget på lager !

    Ringde till dem nu efter 12 Veckor och de erbjöd ynka 10% i rabbat, vilket de redan har som standard på övrig sortiment!

    VARNING! RIKTIG OSERIÖS FIRMA! Handla INTE härifrån!
    SÄMST Någonsin!
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter.
    Vi beklagar verkligen allt du upplevt med din order.
    Under Mars-Maj en av våra stora leveranser blev försenad från en av våra leverantörer vilket stressade upp oss väldigt mycket under dessa tider... Vi hann inte återkoppla alla kunder...
    Detta drabbade inte bara kunderna även oss som företag. Det är alltså inte något vi har orsakad medvetet.
    Vi beklagar ännu en gång eventuella besvär som denna fördröjning kan orsakat.

    Förseningen kommer självklart att kompenseras i form av prisreducering.

    Hör jättegärna av dig till vår support om du har några frågor eller funderingar!

    Med vänliga hälsningar
    LUXi / Emma

  • 2012-12-12 - Företagets namn ändrades från DM Möbler till LUXi (850702-9612).

  • 2016-08-31 - Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från Enskild Firma till LUXi AB 559045-0689

  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd både med soffan och Luxi. Soffan ser ut precis som på bilden. Snab leverans, utrolig bra kundsupport.
  • Hej,

    Tack så jättemycket för din snälla recension! Det betyder mycket för oss att du är nöjd med din köpupplevelse. :)

    Ha en bra dag och välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar
    LUXi Kundtjänst

  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Toppen
    Tack för en fantastisk, professinell och vänlig service, snygga produkter med bra kvalite till ett bra pris! Jag har handlat köksbord och solar från Luxi och jag är super nöjd med produkterna. Bemötandet och servicen har varit i världsklass så jag rekommenderar de och deras produkter högt och starkt! Tack än en gång.
  • Hej,

    Superkul att höra. Vi arbetar hårt, för att få riktigt nöjda kunder. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss igen framöver!

    Många hälsningar
    LUXi Kundtjänst

  • Perfekt
    6 år sedan
    Beställning
    Väldigt nöjd av mitt köp av en soffa. Soffan är otroligt exklusiv.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag är väldigt nöjd och glad med mitt köp.
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Köpet gick smidigt, fick mycket snabba svar på mina frågor o bra hjälp med allt.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Supernöjd!!
  • Bra
    7 år sedan
    Beställning
    Bra
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställning Leverans
    Idag fick vi vår efterlängtade Grande skinnsoffa. Helt fantastiskt fin. Färgen och tyget blev helt perfekt och komforten är underbar. Vi vill bara säga TACK för en enormt fin service och en enormt fin soffa.

    Vi är så nöjda och vi kan varmt rekommendera Er!