Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Bosch WAT283T8SN (Vit)

 Lägg i lista  Jämför
Jämför pris på alla Bosch Tvättmaskiner (77)
Detaljerad information Växla fulltext Produktens betyg (5.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Var skall man börja...

    Inhandlade denna tvättmaskin i september 2018 via Tretti.se i tron om att Bosch borgade för kvalité. Jösses vad fel jag hade!

    Efter en tid stoppade maskinen med ett ilsket pipande samt felkod E18 på displayen. Konsulterade manualen och vidtog de åtgärder som föreslogs där. Det fungerade inte men då vi prövade igen nästa dag funkade maskinen plötsligt.

    Detta borde kanske tagits som ett garantiärende men eftersom den nu maskinen verkade funka felfritt struntade jag i detta.

    Det hela blir inte heller bättre av att jag som slutkund måste ta kontakt med tillverkaren direkt för garantiärenden. Bosch personal verkar vara ganska underbemannade på sitt callcenter då man kan bli sittande LÄNGE i kö.

    Spola nu fram bandet till juli 2019. Samma pipande och samma fel. Nu togs ånyo kontakt med Bosch. Samma väntan i samma telefonkö. Väl framme hos en fysisk person fick jag meddelandet att eftersom jag valt att bosätta mig där jag bor fick jag själv kontakta deras "samarbetspartner" på orten.

    Sagt och gjort. Kontakt med denna togs och nu fick jag veta att jag fick räkna med två veckors väntan innan ett planerat hembesök kunde göras.

    Två veckor utan tvättmaskin i en familj med 2 vuxna och två barn. Jippi! Slutade med att jag köpte en billig begagnad tvättmaskin från Samsung för att inte ha ett gigantiskt berg med tvätt.

    Efter tre veckor utan en fungerande Bosch (maskinen från Samsung tuffar på bra) kontakade jag Bosch på nytt och bad att få komma i kontakt med deras reklamationsavdelning.

    Den jag talade med tyckte att väntetiden nu varit ganska lång men lovade att återkomma med förslag på åtgärd efter att jag lämnat mina uppgifter.

    Jag väntar fortfarande på att denne skall höra av sig...

    Efter över tre veckor hör tillslut reparatören av sig och bokar ett besök till nästkommande dag klockan 14. Den var onsdag denna veckan. Vi ser till att någon är hemma genom att min bättre hälft åker hem tidigare från jobbet för att vara här och möta upp vederbörande.

    Klockan 15:30 ringer reparatören till mig och meddelar att han blir "lite sen"... När han tillslut dyker upp sitter han i tvättstugan ett slag och meddelar sedan att nu är maskinen "fixad" varvid han åker vidare på nya äventyr. Detta efter att han testat att ett sköljprogram fungerar till belåtenhet.

    Vi hann med att tvätta hela TRE tvättar innan vi på lördag förmiddag hör ett konstigt pipande från tvättstugan. Med hjärtat i halsgropen smyger jag sakta mot oljudet källa för att mötas av en tvättmaskin som stannat, ett pipande och E18 på displayen.

    Vet inte om man skall skratta eller gråta men en sak är säker; Det blir ALDRIG en hushållsmaskin från Bosch igen!

    Hela deras organisation från tillverkning, kundkontakter och service skulle behöva en rejäl uppsträckning.

    Står du vi valet och kvalet att köpa denna tvättmaskin eller en annan så för guds skull, välj den andra!
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Har använt i 2v. och vi är nöjda, tyst, lätt att installera, gjorde allt själva på 30 min. Betalade 4 745 kr, hade stort behov då våran gick sönder. Rekommenderar (låg på 1 plats på prisjakt).