Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Cylinda DM 3158 (Vit)

 Lägg i lista  Jämför
Jämför pris på alla Cylinda Diskmaskiner (52)
Detaljerad information Växla fulltext Produktens betyg (3.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  • Usel
    29 dagar sedan
    Jag trodde först att Cylinda var en kvalitetsprodukt.

    Sedan trodde jag att de såg allvarligt på när produkten var död när den packades upp.

    Sedan trodde jag att de hade en bra serviceorganisation.

    Så fel jag hade.

    20191007. Min nya diskmaskin DM3158 anländer. Uppackning och inkoppling. Displayen död (det finns ström då belysningen i maskinen lyser).

    20191008 Ringer service som säger att det är en veckas väntetid på reparatör och föreslår att jag lämnar tillbaka och köper en ny. Kolalr på Elgiganten där jag köpt maskinen men de har inga och den är inte beställningsbar. Tar beslutet att handdiska 1 vecka och accepterar reparation. Klagar till servicechefen Emil för att försöka få lite förtur utan att få gehör.

    20191015 10 minuter innan reparatören skulle komma ringer han och säger att han inte fått displayen som han fått som reservdel och han verkar ganska säker på att det är det som är felet som om han bytt flera sådana. Min tanke var mer lossade kablar. Han ska höra av sig när reservdelen som ska komma under veckan dyker upp.

    20191018 Fortfarande inte ett ljud från Cylindaservice. Ringer och frågar om det dyker upp någon reservdel idag. Inga svar men de ska ringa till baka innan kvällen. Jag säger att hör jag inget så lämnar jag tillbaka maskinen. Ingen hör av sig.

    20191019 Lämnar tillbaka maskinen till EL-Giganten och de är mycket servicevänliga så inga problem. Köper en Bosch som är inkopplad och igång på 30 minuter.

    Utöver detta så köpte jag tyvärr även en spis där stektermometern inte fungerar där den skulle komma inom kort. När jag pratade med service så frågade jag även hur det gick med leveransen. V49 står det säger de då dvs 3 månaders väntan på en stektermometer (om det nu är den som är fel)???

    Då jag själv varit kvalitetschef under många år vet jag att en reklamation är ett gyllene tillfälle att få en trogen kund, om det hanteras på rätt sätt.

    Dessutom hatar man fel som är DOA dvs död vid leverans. Detta är väldigt allvarligt när sluttest på fabrik är ok och ändå fungerar inte produkten vid instillation.

    I detta fall lyckades ni istället för att få mig till en nöjd kund som sprider goodwill för ert märke istället få mig att ilskna till och sprida badwill till vänner och bekanta samt på internet