Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Andersson Balance Scooter 1.2

 Lägg i lista  Jämför
Jämför pris på alla Andersson Balansscootrar (2)
Detaljerad information Växla fulltext Produktens betyg (6.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  • Mest gillade

  • Mycket bra

    Gillat omdöme
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    1800:- på siba med studentrabatt, jag kände att jag bara måste testa denna halvudda nyligen populära grej och jag är överlag väldigt nöjd, speciellt för det pris jag betalade:

    Jag har aldrig åkt på en hoverboard tidigare, men kunde redan på första försöket kliva på och lära mig åka utan att ramla av. Efter 10 min åker jag runt som att jag ägt denna pryl hela mitt liv. Det är verkligen enkelt om man är van cykling, skridskoåkning osv. Även flickvännen kan åka bra utan större svårighet trots måttfull träning och överlag dålig balans.

    Gyrot fungerar bra, och att åka utomhus på asfalt fungerar bra. Slät grusväg är inte heller några problem och gräsmattor och även grövre grusvägar fungerar i lägre hastighet kortare sträckor så man slipper stiga av och bära den. Trottoarer och dylikt är dock helt uteslutet. Stora kanter och gröpper i asfalten går bra men kräver träning och uppmärksamhet.

    Batterier står specat på 36v 4.4ah hos återförsäljarna men 36v 4ah i manualen...suck.

    Trots den lite oklara och missvisande batterisiffran är jag överlag nöjd med batteriet och räckvidden. Jag gjorde ett test där jag tog med mig gps en och åkte runt på släta plana asfaltsvägar så långt jag kunde tills batteriet tog helt slut. Med en vikt på 70kg och en medelhastighet på 8km/h lyckades jag komma strax över 8km innan batterivarningen tjöt och jag avslutade testet för laddning.

    8km räckvidd är längre än vad jag hade räknat med, även om det såklart inte når upp till de angivna 12km. Värt att notera är att jag åkte på slät och plan asfalt med en konstant hastighet och utan onödiga inbromsningar och dyligt för att nå en maximal sträcka. Vid stadstrafik får man räkna med kortare sträcka precis som på elbilar och dyligt.

    Hastighetsmässigt så får man inte räkna med att snitta mer än ca 8km/h då det blir instabilt när man närmar sig 10km/h gränsen, den börjar gunga lite fram och tillbaka osv. Det blir som en riktigt snabb powerwalk, men mäter sig inte med en cykel.

    Rörande motorn så är den tystgående och väldigt stark redan från stillastående, det finns kraftigare modeller, men denna på 2*250watt tar mig fram så pass mycket offroad som kan behövas och mer därtill (tills man ramlar av om man skulle fortsätta).

    Batterimätaren syns dock extremt dåligt utomhus i dagsljus, det krvs att man kliver av och kollar rätt på lampan för att se laddningsstatus.

    Det är dessutom jobbigt att åka längre streckor utan vila eftersom att man står helt still på fötterna som nästan domnar bort vid längre sträckor.
  • Perfekt

    Gillat omdöme
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Riktigt bra. Jag har även åkt en svindyr Swagway men fann balansen mycket bättre på den här från Andersson. Jag blev förvånad över hur lättstyrd den här var och den upplevs gedigen och pålitlig.
  • Alla omdömen

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köp inte en hoverboard/balansscooter av märket Andersson! Den fungerar bra tills den kommer i minsta lilla kontakt med väta. Efter det blir det kortslutning och Netonnet/Siba kommer att vägra att åtgärda felet med garanti, istället vill de att köparen skall betala för reparationen. Kort sagt så är inte Anderssons produkter gjorda för att köras utomhus, vilket gör den till ett helt ointressant alternativ för de flesta.