För annonsörer
För besökare
- Årets nätbutik
- Ångerrätt
- Butiker måste informera
- Tullfrågor
- Pris, frakt och lagerstatus
- Prisjakts sju råd
- Vanliga frågor - FAQ
- Prisjakt och sociala nätverk
- Teknikbarometern
För butiker
- Lägg till din butik på Prisjakt
- Profilering och extratjänster
- E-handelssystem
- Vad är en prisfil?
- Tänk på detta innan du kontaktar oss / Teknisk info
För varumärkesansvariga
Om sajten och företaget
- Om Prisjakt
- Kontakta Prisjakt / Support / Jobba hos oss
- Press och media
- Friskrivningsklausul
- Utmärkelser & vitsord
- Personuppgiftspolicy
- Om Cookies
- Regler och riktlinjer
- Recensioner listade på Prisjakt
- Prisjakt Hall of Fame
- Hur vi jämför priser och visar resultaten
- Hur vi visar omdömen
Vad kan man göra på Prisjakt?
Omdömen gjorda i butiken är omdömen insamlade vid verkliga köp i respektive butik.
Förutom betygssättning vid själva beställningen kan även omdömen lämnas vid leverans och vid eventuell reklamation. Baserat på detta så kan dessa omdömen vara anonyma eftersom den som lämnar omdömet inte behöver vara medlem på Prisjakt.
Denna typ av omdömen kräver att butiken installerar Prisjakts lösning för insamling av omdömen vid köp.
Betyg med texten "Betyg på beställning" innebär att betyget är lämnat i samband med ett köp. Kunden som lämnat betyget kan vid ett senare tillfälle även tycka till om leveransen och en eventuell reklamation/retur. Dessa händelser märks ut med "Betyg på leverans", respektive "Betyg på retur".
Betyget längst till vänster är kundens totala omdöme på sitt köp.