Prisjakt
Annons
Synsam
  • Över 4000 solglasögon
  • Över 1000 sportglasögon
  • Snabb leverans
2.1OK
32 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
K
UselRedigerades 2 timmar sedan

När jag öppnade paketet glad och lycklig för att börja använda mina nyinköpta solglasögon så låg det en sten inuti. Hörde av mig till Synsam men de tänker inte ta något ansvar. Riktigt skämtfirma har det blivit. Bara en skugga av sitt forna jag! Om ni inte vill bli förnedrade rekommenderar jag ett annat seriöst företag.

M
Usel18 timmar sedan

Välj något annat företag. Du kommer vara helt blåst när dom är färdiga med dig. Lycka till med att leta vidare.

J
Jennie
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Deras abonnemang är den bästa satsningen jag har gjort för mina ögon. Dessutom bästa kvalité på glas jag nånsin haft. Urvalet av bågar är toppen och stylisterna suveräna på att hjälpa till. Mer än nöjd! Vi är tre i familjen som har abonnemanget.

P
Pushedray
2 omdömen
Usel2 månader sedan

Jag varnar ALLA från att skaffa deras abonemmang. Extremt dyrt du får inte ens behålla glasögonen efter att bindnings fick köpa dom till i stort sett nypris efter att ha haft dom i 3 år.

Synsam svarar:2024-02-07
Hej, vårt abonnemang är ett leasingavtal av glasögonen. Detta innebär att glasögonen kommer ner till lägsta kostnad för utköp efter 36månader. Då kan du behålla dina produkter för en månadskostnad. Innan dessa månader passerat är det resterande av beloppet som är kvar att betala för att behålla produkten. Önskar dig en trevlig kväll. Med vänliga hälsningar, Jenneli på Synsam
F
DåligRedigerades 3 månader sedan

Synsam är alltid markant mycket dyrare än andra aktörer på linser, inte sällan närmare dubbla priserna. Förra veckan gick de dock ner och skickade ut ett riktigt bra erbjudande på linser via prisjämförelsesajterna, varefter jag beställde. Då återkommer synsam med en automatisk cancellering av ordern då samma kväll "det blivit fel i systemet och priserna var lite för bra för att vara sanna" - jo, det kanske man borde insett att det var för bra för att vara sant när de plötsligt var konkurrenskraftigt på sidan. Ingen kompensation, inga rabattkoder, inget hedrade av ordern som gick iväg - ingenting. De säger att man kan höra av sig om man har frågor, men när man väl gör det får man inget svar what-so-ever. Nu, en vecka senare, sätter de kronan på toppen genom att skicka ut en förfrågan om att "utvärdera hur nöjd man var med beställningen och sina produkter" - de som man aldrig fick då de själva avbröt ordern. Så, varsågod Synsam, det eftersom ni frågade - såhär "nöjd" är jag. Det enda som hindrar det från 1/5 är att optikerna på plats både är trevliga och kompetenta - men efter det får man leta efter andra ställen att handla på.

R
Renee
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Blufföretag ! Har satt ett pris på ögondroppar men när man loggar in står det att varan inte finns men är snart tillbaka. När jag ringer upp Synsams kundtjänst får jag veta att varan visst finns men de har ett tekniskt fel som kommer att rättas till alldeles snart så man kan gå in på Syndams.se och köpa varan för det utannonserade priset igen. När jag någon timme senare går in på Synsams sida fingerar den igen men priset har det höjt till det vanliga priset igen alltså tagit bort det rabatterade priset. Vilket bluff. Kommer aldrig att handla där!😡

J
Jenny
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Delar med mig av min upplevelse om synsam säljmetoder, som är oseriösa, liknar rena påtbinmetoder, information om abonnemang är det stora brister i, man berättar inte och lyssnar tydligen inte heller, när man som kund säger att varken glasögon och solglasögon används speciellt, istället Lurar man på, solbrillor för 4000, och inte en enda gång berättar man vad det blir totalt, då är det två säljare där, att få fakta på plats, ska väl ges, när sen abonnemangets s. K förmåner inte går att utnyttja, så har man sysdlst med falsk marknadsföring. Kontaktade butiken redan i början av oktober, då inga tider gick att hitta, dessa mail har man raderat uppenbarligen. Jag kontaktar butiken, kundtjänst och Synsam group, där man lovar att regionchef ska ringa mig idag(20/12) Var även in på butiken och gick ett stort utbrott, då hon inte kunde veta vilka, säljare som jobbade det datumet, fastän det har väl lön och arbetstid, lätt att kolla om man vill. Jag berättar gärna för en chef, men kommer inte skicka till nån kundservice, där det ändå inte hänt något trots må ga lovande från deras sida. Förväntar mig mer när man som kund signalerar att det förekommer flera brister.

L
Leif m
1 omdöme
Utmärkt5 månader sedan

Enkelt, snabbt och rätt vara kom till postlådan inom ett par dagar.

T
Tarzan1
1 omdöme
Utmärkt5 månader sedan

Enkelt och smidigt att se vad man har i sitt abonnemang och beställa linser på nätet som kommer hem på posten. Leveransen går fort, så jag är väldigt nöjd med Synsam.

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Blev övertalad att teckna abonnemang, trots att jag var tveksam. Nu får jag betala nästan nyvärde för mina gamla glasögon när jag vill lösa ut dom efter abonnemanget gått ut. Prata om ” lurendrejeri”. Kan detta verkligen vara lagligt?

Om butiken

Synsam

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

American ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.synsam.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Synsam Drifts AB

Organisationsnr: 556768-7248

Information hos allabolag.se