Prisjakt
Annons
Telenor Sverige Aktiebolag
  • Världens sjunde största
  • mobiloperatör. Ledande
  • leverantör av TV-tjänster.
1.4Dålig
14 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
L
Usel3 dagar sedan

Varning! Varning: Upplevelse med Stjärnafyrkant och Telenor Vi stötte nyligen på en riktigt knepig situation med vårt företagsabonnemang som vi tecknade via Stjärnafyrkant, en av Telenors återförsäljare. Allt började när en säljare från Stjärnafyrkant ringde upp och pitchade ett företagsabonnemang. De sa att det inte fanns några bindningstider och att vi kunde flytta våra fem nummer fritt under avtalstiden på 36 månader. Enda kravet var att behålla en liten tjänst hos Telenor, typ en växel för 49 kr i månaden. Men när vi dubbelkollade med Telenor direkt, fick vi höra en helt annan historia. De pratade om en minimidebitering som motsvarade fem mobilabonnemang under hela avtalsperioden. Det lät ju inte alls som det vi blivit lovade! Så vi ringde tillbaka till vår säljare på Stjärnafyrkant, som stod fast vid sitt påstående och till och med bekräftade det i ett mejl. Vi nappade och skrev på avtalet. Men grejen är den att innan vi skulle portera numren, ville vi få en sista bekräftelse från Stjärnafyrkants kundservice. Och gissa vad? Radiotystnad. Vi skickade flera mejl samt ringt upp dem, men inget svar. Telenor var inte till mycket hjälp heller; de pekade bara tillbaka på Stjärnafyrkant. Nu sitter vi fast i detta twilight zone-scenario. Telenor skyller på Stjärnafyrkant, och Stjärnafyrkant är som uppslukade av jorden. Vi har lagt ner massor av tid och energi på det här och känner oss helt enkelt lurade. Så här är en heads-up: var försiktiga med erbjudanden från både Stjärnafyrkant och Telenor. Det verkar som att de inte har några problem med att ge felaktig info och sedan bara rycka på axlarna. Dubbelkolla alltid allt och se till att få allt viktigt skriftligt. Och om du känner dig osäker – fråga, fråga och fråga igen. Du vill inte hamna i samma sits som oss. Uppdatering! Telenor har börjat fakturera oss, vi bestrider men de fortsätter, de kan inte ens visa upp ett avtal som styrker deras fakturering och har nu slutat svara på våra e-mejl och telefonsamtal. Hur kan de få fortsätta såhär?

A
Anna
1 omdöme
Usel6 dagar sedan

Mycket oseriöst företag. Telefonförsäljaren från Telenor ljög och sa att mitt nuvarande avtal med annan leverantör innehöll oförmånliga villkor som det inte alls innehåller, i syfte att få mig att byta till Telenor. Innan det hade jag en neutral syn på Telenor och nu kommer jag aldrig byta till dem, samt avråda folk jag känner från att använda dem.

O
Utmärkten månad sedan

Oscar. Tack. Du va otroligt hjälpsam. iPhone 15 plus. Du löste allt. Tack ännu en gång.

S
Usel2 månader sedan

Fruktansvärt. Sämsta jag någonsin upplevt. Sålt abonnemang med tjänster som inte fungerar.

U
Urban Sahlin
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Lätt att teckna avtal… Sedan börjar girigheten direkt. Avgifter, oskäliga bindningstider, diverse tillägg toppat med ännu mer avgifter. Kundtjänsten är vänliga och förhandlingsvilliga. De verka känna visst medlidande. De vet att kunderna lever i ett hav av fallgropar. Läskigt att de satt girigheten i system.

F
Fredrik
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Varför måste man ens markera en stjärna? Sågar Telenor helt och kommer att byta till Telia så snart avtalet går ut. De upplyser inte om stora ändringar i avtalen när man skriver om dem. Tyvärr hinner jag inte läsa igenom 150 sidor i affären. Det som dock är det värsta är att man inte ens kan byta huvudnummer så min dotter får bedragare, telefonförsäljare m fl på tråden under lektionstid. Helt värdelöst företag, uråldrigt system och personal som borde utbildas i kundvård.

T
Usel4 månader sedan

Icke pålitlig bolag. Kundservicen är okunnigt och värst av allt dryg och otrevligt. ALDRIG MER TELENOR

K
Ken1Gnesta
2 omdömen
UselRedigerades 6 månader sedan

Lovar en felfri bredbands övergång.. Får sms det är framflyttat men dom kan koppla in sig på befintlig utrustning vilket dom misslyckas med så här är man dag 13 utan internet....... Och att ringa er hjälpte inte alls. 5h i tele mellan olika avdelningar tills den avdelningen man var i kontakt med först stänger som man vart tillbaka kopplad till.. Ni är sämst i klassen.

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Telenor säljer tjänster som inte fungerar och får inga konsekvenser för det. Kundtjänsten gömmer sig bakom sina manus vid reklamationsärenden. Jag kommer aldrig att göra affärer med dem igen och jag rekommenderar att ni håller er långt borta från dem.

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Dom få gånger man faktiskt kontaktar det här bolag och dom lyckas göra bort sig så kolossalt, vägrar ta något ansvar och kunden får ta smällen. Satt med support i 30 minuter och kollade alla förutsättningar för min dotters smart-watch och abonnemanget, dubbelkollade med apple om familjdelning och alla förutsättningar. När allt var bekräftat (fyra gånger om) beställde vi klockan.. Nu när man kontaktar Telenor igen för att beställa abonnemangen, då är det första den nya personen säger att: "Nä det går inte" du får istället ta detta abonnemanget för 249 istället för det 69:- som var sagt av första personen. Där stannar det och dom vägrar stå för något dom sagt och instället ska man som kund bara betala för de misstag som dom själva gör när dom inte har rätt information och därmed förmedlar fel till kunder. Eftersom vi redan har bindning i abonnemangen får vi vänta ut det men sen är det aldrig mer Telenor. Ta mitt råd, ge er inte i kast med det här bolaget, massa trassel, en enda stor besvikelse och det kommer kosta er pengar och tid.

Om butiken

Telenor Sverige Aktiebolag

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.telenor.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Telenor Sverige Aktiebolag

Organisationsnr: 556421-0309

Information hos allabolag.se