Prisjakt
Annons
  • Thomann

    (53)

  • de

Mest populära produkterna från Thomann

1.5Dålig
2 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
E
Evilace
1 omdöme
Usel5 månader sedan

Har varit helt ok att handla hos Thomann och det tåls att tillägga att de anställda på Thomann gör ett väldigt bra jobb för det mesta. Denna gång köpte jag dock ett gitarrställ (för 5 gitarrer) som var av Thomanns egna märke och herregud, det är bland det sämst designade jag upplevt. Lite svårt att beskriva men man fäller liksom ut det och vid fotens gångjärn sitter det ett par stopp - som hindrar en från att fälla ut foten för långt.. men inget som stoppar det från att fällas ihop igen. Dvs.. råka gå in i det eller liknande eller komma åt eller fastna med nåt klädesplagg i något gitarrhuvud och hela stället kommer falla ihop med alla dina gitarrer. Så idiotiskt designat att jag inte kan förstå det. Gick tillbaka till produktsidan och kollade bilderna, dom är .. en lögn. Där är gångjärnet spikrakt vilket gör att det tydligt skulle vara stabilt ifall det fanns en låsmekanism på baksidan eller bara var designat på nåt annat sätt än detta. Hur som, det är så långt under all kritik att jag nästan är imponerad.

P
Psykfallet
30 omdömen
Usel10 månader sedan

Var mycket nöjd i ungefär 1 och en halv månad men sedan så släppte limningen i stallet på min Kala Ukulele. Skulle få vänta över 4 veckor på undersökning av instrumentet om jag skulle skicka tillbaka för reparation så löste det själv istället. Kundsupporten var inte särskilt tillmötesgående. När jag lämnade en recension på produkten på hemsidan så togs den bort

H
Henrik
1 omdöme
BraRedigerades ett år sedan

Bra utbud Rimliga priser Oftast snabba leveranser

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Stort utbud. Ofta ganska bra priser. För några år sedan var de mycket billigare än svenska handlare. Så är det inte alltid längre. Även om man handlar prylar som finns "i lager" så tar det i bland en vecka innan de ens lämnar butiken. Det är nog så att "i lager" inte betyder "i eget lager" utan är deras leverantörers lager. De har också ganska bra garantier, men de lämnar inte garantiärenden till leverantören utan utför reparationen själva. Ofta är deras packning av varorna också ganska dåliga. I alla fall för dåliga för att transporteras av svenska transport företag som som DHL och Postnord.

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Handlat det mesta i instrumentväg och tillbehör hos dem och aldrig blivit besviken. Gjorde en beställning på en reservdel och den passade tyvärr inte. Ville då returnera varan men fick till svar att det var bättre att jag fick pengarna tillgodo och sen behövde jag inte skicka tillbaka varan då det ekonomiskt och miljömässigt var bättre för båda parter. Det kallar jag utmärkt service.

L
Luksus
1 omdöme
Utmärkt2 år sedan

Best is the class. Fast response, huge assortment. In case you don’t like what you bought - offers free return (no need to pay for freight back). My go-to music store.

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Snabb leverans, bra service och bra priser

T
Tuxie
99 omdömen
Utmärkt3 år sedan

Har handlat många gånger av Thomann i flera år. Bra priser och mycket bra hemsida med tydliga detaljbilder på alla produkter. Generösa returer, som dock kan dröja 1-2 månader utan statusuppdateringar, men pengarna dyker alltid upp till sist. Det innebär också att produkter man köper kan vara provade och ha tidigare öppnad förpackning, men aldrig så det märks på själva produkten, isåfall hade den sålts billigare som "B-stock". Det är anledningen till att de kan ha både låga priser och generösa returer så det är okej.

Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Har varit stamkund där ett antal år, har aldrig haft problem, aldrig haft problem med service och har nånting gått sönder så är det bara skicka tillbaka produkten sen om ett par veckor så får man tillbaka den utan problem eller kostnad. Riktigt bra butik för både nybörjare och proffs musiker. Rekommenderar denna butik starkt! Världens bästa!

Gästanvändare
Usel3 år sedan

After having placed a fair amount of orders with Thomann over the years I thought I would be seen as something of a valued customer. Unfortunately that was not the case. After placing an order for a couple of new microphones in March I got a half empty box a couple of weeks later where the microphones had been running freely during the delivery. After first contact I was told that one small piece of shrivelled up paper would be sufficient to avoid the products from taking damage and after initial testing it seemed to be true. Something that showed not to be during my recordingsession which was spoiled by a high pitch sound from one of the mics. After Thomann got the mic back they tried to tell me that it was a “known error” and that the mic just was built like that even though I’ve a cheaper one from the same series (T-Bone) that works just fine and I can’t see how anyone can accept that sound. This process ended in June where I did put some extra money in and got a better mic, I got “compensated” with a “free delivery”. The mic never showed up though and after some police work, done by me, the mic was a no show. Thomann actually sent me a new mic which got delivered in the beginning of July, along with the first one. Then of course Thomann expected me to sort it out for them also once more without any compensation. By then I had learnt two things after you place an order with Thomann it can take up to 4 months before you get stuff that works and also that I’ll never again buy as much as a cable from this company that avoids all form of responsibility and is working not for but against their customers.

Om butiken

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Thomann GmbH

Organisationsnr: DE18280160