Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt & 365d öppet köp
1000-tals produker i Lager
Möbelvaruhuset på nätet

https://www.furniturebox.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Furniturebox har fått betyget (1.71)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Vad är expeditionsavgift? Ingen annan leverantör har detta. Exakt samma e-handel och priser som Chilli. Reorna är helt fake på båda, samma möbler som låg ute för flera hundra billigare utan rea för någon månad sen är nu dyrare fast det står att det är 33% rea. Bluff.

    EDIT:
    Trevligt att ni har satt någon på att besvara inlägg på prisjakt. Men snart 1000 omdömen med ett snitt på 1 stjärna talar för sig själva. Det finns flertalet artiklar i media om hur ni lurar folk med era fake-reor. Dagspris? Det är väl inte aktier vi handlar? Ni har väl lagerhållning som alla andra. Trademax har dessutom blivit dömda för missvisande prissättning, och har exakt samma upplägg som ni har. Kanske till och med samma företag bakom?
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.
    Vi tillämpar dags priser vilket gör att priserna kan ändra sig från dag till dag. Vi har ibland rea på varor och då kan det vara så vid nästa rea att vi inte rea lika mycket på just den varan.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Furniturebox

  • Usel
    29 dagar sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Tyvärr så kan man inte ge mindre än 1 stjärna för Furniturebox förtjänar inte ens det. Dålig kvalitét till högt pris det är vad de erbjuder!
    Som kund har jag 3 års reklamationsrätt.
    Min konstrottingsoffa faller sönder i småbitar efter bara ett år men de skyller bara på normalt slitage vilket är helt under all kritik. De använder dåligt material.
    Handla inte här om ni vill vara en nöjd kund och ha service. Kommer att ta detta vidare till ARN.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar att ni känner er missnöjd med er bara ifrån oss.
    Absolut har du 3 års reklamationsrätt, granskat sedan ditt ärende och återkommer med ett beslut angående ert ärende. Reklamera kan man enbart göra vis fabrikationsfel och inte slitage som uppstått vid användning.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Otroligt dåligt!

    Beställde ett bord och en soffgrupp (utemöbler) och har efter 1 månad inte fått bordet. DHL som dem jobbar med har tappat bort ett STORT och TUNGT paket påvägen. Furniturebox hanterar sina reklamationer själva och jag har fortfarande inte fått något svar efter 2 veckor. Försökt att ringa men inte kommit fram, samt 80 st i kö, suck...

    Både DHL och Furniturebox får dåliga betyg, aldrig mer beställer jag där :)
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar vad ni behövt erfara.
    Just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider än vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Dålig
    2 mån sedan
    Otroligt oseriöst! Orimligt långa leveranstider, söndriga förpackningar vid leverans (vilket enligt åkeriet alltid förekom på furnitureboxs leveranser), sämsta kvalité jag varit med om (utemöblerna gick sönder efter en säsong), minst två veckors svarstid från kundsupport via mejl, otydliga i samspråk med företaget, dåligt pålästa. Jag rekommenderar verkligen inte det här företaget ur någon aspekt. Riktigt kasst! Man sparar inga pengar på att det är billigare eftersom möblerna pajar efter något år. Vill man vänta i evigheter på sin vara som förmodligen blivit skadad vid leveransen och sen slänga den på tippen ett år senare då den gått sönder, och sitta i timlånga köer till kundservice och prata med anställda som knappt hört talas om konsumentköplagen, och där brevduvor hade skött konversationen snabbare än deras svarstider på mejl, så rekommenderar jag det här företaget varmt.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt för er upplevelse, kommer ta detta vidare till berörd avdelning och tackar dig för din feedback.
    Just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider i vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Furniturebox

  • Usel
    4 mån sedan
    Tyvärr så kan man inte ge mindre än 1 stjärna för Furniturebox förtjänar inte ens det. Dålig kvalité till högt pris det är vad de erbjuder! Och när något inte har fungerat som det ska så enligt deras sida så har man rätt till reklamation i 3 år men de skyller bara på normalt slitage vilket är absurt! Detta efter 2-3 veckors väntetid dessutom.
    Om man ska köpa något av de så kan man lika gärna kasta pengarna i sjön. Jag kommer aldrig mer någonsin att handla av dem igen och kan verkligen inte rekommendera de till någon. Sådana oseriösa bolag borde inte få finnas kvar!
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Jag ber om ursäkt för den upplevelsen du behövde erfara och att du är missnöjd över vår hantering av ditt ärende.
    Tack för att du lämnade feedback till oss, vi skickar det vidare till berörd avdelning. Om du vill komma i kontakt med oss går det bra att skicka ett mejl till info@furniturebox.se

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    5 mån sedan
    jag sitter o stör mig på det det står fraktfritt och alla avgifter är gratis om man betalar med faktura principen för mig är fraktifritt är fraktfritt. Men ändå så lägger dom in en liten Expedtions avgift. Ja hade denna vart frakten hade det vart mindre irriterat men vadå 295kr för att ni ens skall handskas med ordern det gör att jag vägrar handla av er igen. men vist kollar man erat omdömme så är vist detta bara en fis i rymden

    ja 1 stjärna är väl det jag ger för att dom finns dock finns ni som 3 olika bolag. www.chili.se wego.se och åxå furniturebox så man blir ganska förvirrad för man får va en idiot som inte fattar att ni på något sätt är samma bolag med samma krav på den där jävla avgiften.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Vi är under samma koncern men vi är olika bolag.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Furniturebox

  • Usel
    6 mån sedan
    Beskrev ett soffbord helt fel på hemsidan. Skulle vara betonggrått. När vi öppnar paketet ser det ut som en bänkskiva i valnöt (trä).

    Mailar och vill reklamera och får svaret att det kommer kosta mig 595 kr, jag upprepar FEMHUNDRIANITTIOFEM KRONOR. Värsta jag hört och varit med om. Sista gången jag handlar där och kommer berätta för alla man känner att sky dem som pesten.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi ber om ursäkt för frustrationen, om det är så att ni har mottagit fel bord så kan vi absolut skicka ut rätt bord till er.
    Om ni bara vill ångra köpet så är det tyvärr en returfrakt som tillkommer.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Furniturebox

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Deras slogan borde vara "Kvalitet, vad är det?"
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Ber om ursäkt för er upplevelse, om det är något fel på er order ber jag er lägga upp en reklamation via vår hemsida alternativt kontakta vår kundtjänst så hjälper de gärna till!

    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Furniturebox

  • Usel
    7 mån sedan
    BESTÄLL INTE FRÅN FURNITUREBOX!

    Beställer 3 saker.

    - Sak 1 ställer jag in på leverans 27e december. MEN HELT PLÖTSLIGT KOMMER FRAKTFÖRETAGET OCH SKA LEVERERA SAKERNA IDAG NÄR JAG INTE ÄR HEMMA. HUR ÄR DETTA MÖJLIGT?

    - Sak 2 levereras till fel leveransadress. Trots att jag skrev in en annan adress så ändrade Furniturebox själva adressen till en annan. Så helt plötsligt står sofforna utanför min villa när de skulle till mitt jobb. Jag måste betala en adressändringsavgift för att Furniturebox gjort fel och de vägrar ta bort den avgiften. Supportens svar? Om jag hade läst det finstilta på sidan X i villkorssidan så står det att de har rätt att ändre leveransadressen utan att meddela mig. Hur sjukt är inte det? Vem sitter och läser igenom alla sidorna med villkor innnan man beställer något? Vem kan ens tro att ett företag själva ändrar leveransadressen utan att meddela köparen?

    - Blev meddelad att sak 3 ska levereras v.3. Istället säger det ju att den kommer komma den 2a januari och att detta inte går att ändra. Vill jag ändra leveranstid måste jag betala ytterligare en avgift för detta....

    Aldrig mer Furniturebox! Med allt arbete man får lägga ned på att sitta och ringa supporten varje dag för att försöka få det rätt + alla avgifter de lägger på en för att DE gjort fel blir sakerna inte lika billiga längre.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi ber om ursäkt för frustrationen, ibland skickas produkter från olika lager vilket innebär olika leveransdagar.
    Om man väljer faktura eller delbetalning behöver man skiva in sitt personnummer vid beställningen och då går det per automatik till den folkbokförda adressen. Vilken adress sakerna skickas till står på orderbekräftelsen man får på mejlen efter slutfört köp, det går bra att ändra adressen kostnadsfritt innan ordern är hanterad.
    För att byta leveranstid behöver man aldrig betala något, om transportbolaget kan hålla varan tills det datum man väljer.

    Tråkigt att du känner så.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Furniturebox

  • Usel
    7 mån sedan
    Beställde soffa och pall med ek-ben. Mottog ej ek-ben, bara original-ben. Tok kontakt med kundservice. De skickat i väg ek-benen. När jag skulle montera benen såg jag att pallen bara hade hull till original-ben. Var omöjligt att skruva in ek-benen. Nu är jag fast i en evig samtal med kundservice som säger att jag måste betala för å skicka tillbaka pallen. Och att om jag vill ha pengar tillbaks så blir det -20%. Men först måste jag skicka iväg videos på att jag inte får skruva in benen. Men de kan inte se videos, tydligen.

    Får detta som svar "Det går inte att trycka på videorna. Det ni har skickat är som ett print screen. Vänligen prova att skicka in underlaget igen, via ''bifoga fil''." Värsta företaget i Sverige. Utan tvivel.
  • Usel
    7 mån sedan
    Beställer vara, inser misstaget att uppbärning inte är valt. Skickar genast ett mail för att lägga till eller avbeställa. Dem väntar med svar till dagen efter varan är skickad med svar. Ingen uppbärning möjlig och nu kostar avbeställningen 595:- pga att varan är skickad.
  • Usel
    10 mån sedan
    Beställ INTE från detta företag ifall ni förväntar er att få några varor.
    Lagersaldo och leveransdatum stämmer inte. Orderstatus och förväntad leverans stämmer inte.

    Vid beställning stod det att varan fanns i lager, samt att den skulle levereras inom 2-6 vardagar. Dag sju kontaktar jag kundservice och får svar att varan kommer att levereras kommande vecka. Denna information går även att läsa från orderstatus via deras hemsida. Problemet är bara förväntad leveransvecka automatiskt flyttas fram en vecka varje vecka. Furniturebox har ingen aning om när och om varan egentligen kommer att levereras.
    Jag avbeställde min order efter ett par veckor. Även fast jag har fått svar från kundtjänst att varan är avbeställd finns den kvar under orderstatus som fortsätter att automatiskt flytta förväntad leveransvecka.

    Jag har beställt från hundratals företag genom åren men aldrig sett på maken till såhär usel hantering.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi beklagar det inträffade. Om du avbeställt och fått en bekräftelse på detta i mejl så ska er order vara borta.
    Har du inte det så får vi be dig ringa in till oss.
    Vi hittar dessvärre inte din mejladress och kan inte se det nu.

    Önskar dig en fin dag
    Marielle
    Furniturebox

  • Usel
    11 mån sedan
    Utan att överdriva den sämsta butiken med så fruktansvärt dålig koll och kundbemötande jag någonsin upplevt.

    Efter att ha beställt en säng med ett leveransdatum satt lagom till att jag flyttade in i mina nya lägenhet började det med att jag fick vänta betydligt längre än vad som sagts. Ringde kundtjänsten ett flertal gånger, alltid ca 1,5 timmes telefonkö innan jag kom fram. Några okunniga medarbetare som beklagade förseningen och bad mig ringa tillbaka inom ett visst antal dagar för att ta reda på vad som hade hänt. Får senare reda på att de har tappat bort hela leveransen och inte kan tala om vart sängen har tagit vägen. Om jag ville beställa en ny skulle det dessutom vara 6-8 veckors leveranstid på den nya. Åkte tillbaka till butiken där jag gjort första beställningen för att lämna in sängbenen som jag av någon anledning ändå lyckats få. Killen beklagade det som hänt men enligt honom fanns samma säng jag beställt på lager så jag kunde göra en ny beställning utan problem och få samma säng inom en vecka... Bara där brister ju kunskapen rejält hos de som jobbar, de har uppenbarligen noll koll på vad de säger till sina kunder och vilka produkter som finns i lager och inte.

    Efter mycket om och men får jag ju till slut en säng att sova i. Men det är då alla andra problem med det här företaget börjar.

    För det första skickar de mig en faktura på den säng jag aldrig fått och som de själva medgett har tappat bort. Ringer kundtjänsten och påpekar detta, de beklagar att fakturan har skickats ut och lovar att de ska bort den. Jag frågar då om sängbenen som jag har fått, eftersom jag inte fick lämna in dem i butiken säger de att de ska skicka en retursedel till mig för att jag sedan ska kunna skicka tillbaka dem utan kostnad. Tiden går utan att jag får en retursedel. Sedan dimper en Inkassokrav ner i brevlådan på den obetalda fakturan för den olevererade sängen. Ytterligare ett samtal till samma inkompetenta kundtjänstpersonal där jag får förklara allting från början igen. De ber om ursäkt, igen, och ska korrigera sitt misstag. Ett par veckor går och sedan kommer ytterligare ett brev på posten, från Kronofogden, då fakturan fortfarande inte har tagits bort. Så ännu ett samtal till den fortsatt urusla kundtjänsten där de menar att jag skulle ha skickat sängbenen INNAN fakturan kunde tas bort. Information man kanske skulle ha fått från dag 1, påminner om att jag fortfarande inte fått en retursedel för sängbenen och att jag inte tänker stå för frakten på dessa. De ber mig återkomma med bilder på paketet med sängbenen, lovar mig en retursedel samt att fakturan tas bort.

    Skickar ett mejl med bilder på paketet där sängbenen ligger, får inget svar på detta. Så skickar ytterligare ett efter någon vecka. Fortfarande inget svar. Får åtminstone ett bred med fakturan som nu har tagits bort. Sedan dröjer det ett par veckor innan jag får ett helt nytt Inkassokrav då detta företag tycker att jag ska betala dem nästan 700kr för någonting. Ingen information om vad det är jag ska betala. Men kan ju gissa mig till att de vill att jag ska betala för sängbenen som jag inte har kunnat skicka tillbaka då jag drygt 3 månader efter första samtalet till dem angående detta FORTFARANDE inte fått en retursedel så att paketet kan skickas tillbaka. Detta efter att jag gett dem all information, bilder och allt de behöver för att ställa saker till rätta.

    Det är helt uppenbart att det här företaget skiter fullständigt i sina kunder och vad folk tycker och tänker om dem.

    De borde inte få fortsätta bedriva sin verksamhet, jag verkar ju inte vara den enda missnöjda kunden om man läser folks recensioner och upplevelser här.

    Men om du önskar en 3 månaders lång argumentation med ett företag och gärna vill att dina fakturor går till Kronofogden pga någon annans misstag så är det ju ett toppenställe att handla på. Återstår att se vad som händer med det nya Inkassokravet jag fått. Är då ingenting jag tänker betala för, helt klart.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen det inträffade och självklart ska det inte behöva ta så lång tid.
    Om du nu inte har fått rätt på din retursedel och inkassokraven så ber vi dig ringa in till oss så vi kan fixa detta till dig.
    Vi kan dessvärre inte hitta din mejladress och se om det redan är löst.

    Vi önskar dig en fin dag
    Marielle
    Furniturebox

  • 2018-07-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    UNDVIK detta företag för er egen skull!

    Följande hände mig:
    - Jag beställde ett skrivbord.
    - Efter 1 månad har jag fortfarande inte fått nån leverans.
    - Tjafsar med deras leverantör upprepade gånger, får tillslut leverans.
    - Det är totalt fel produkt - ett soffbord som inte ens verkar finnas i deras sortiment.
    - Det tar 1 vecka innan jag får svar från deras kundtjänst, efter ursäkter om "högtryck".
    - De kan inte lova en vettig leverans tid på rätt vara.
    - Jag tvingas packa ihop, beställa leverans, för den felaktiga varan, för att få kreditering.

    Summa: 1.5 månad senare, 5 timmars "arbete" för mig, legat ute med pengar, och jag har fått exakt 0 tillbaka.

    UPPDATERING några veckor senare: De har fortfarande inte lyckats hämta paketet trots upprepade samtal till transportör för hämtning. Pengarna ligger jag fortfarande ute med.

    UPPDATERING #2, snart 3 månader efter min första beställning. Nu har de äntligen hämtat det felaktiga paketet. Det krävde bara massa mail och tjafs med dem och deras leverantör. Jag har till och med fått pengarna tillbaka. Så vill ni ligga ute med pengar i tre månader och inte få nåt tillbaka, köp från Furniturebox!

    Tack på förhand Erika (som verkar svara på alla frågor här), men du kan bespara mig ert standardsvar som visar att ni uppenbarligen inte på riktigt bryr er om era kunder.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi beklagar verkligen det inträffade och fast vi har högtryck så är det inget som berör er, såklart.
    Vi jobbar på för fullt och försöker hjälpa alla så fort vi kan.

    Vi är glada att du fått ditt ärende löst och vi hoppas vi kan göra dig nöjd vid ett annat tillfälle.
    Vi skriver våra mejl själva och har inga speciella standardsvar.
    Återkom gärna till vår kundtjänst ifall du har frågor eller funderingar

    Önskar dig en fin dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Vi beställde en Tv-bänk men fick ett halvt vitrinskåp. Vi mejlade direkt och skrev att vi fått fel vara. Vi fick då meddelande om att slänga (!) paketet. Därefter hade de mage att skicka en påminnelse med förseningsavgift på en vara som vi inte hade fått p.g.a. deras felleverans, vilken vi betalade. Nu är det snart 100 dagar sedan vi gjorde vår ursprungliga beställning som enl. deras hemsida skulle levereras efter 5 dagar. Vår möbel har fortfarande inte kommit. Vi får samma undvikande svar varje gång vi mejlar. Dessutom dröjer det flera dagar innan de "svarar". Vi kommer aldrig mer köpa något från dem. De är totalt oseriösa!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen det inträffade.
    Vi vill gärna att du ringer in till oss för att reda ut detta.
    Vi hittar inte din mejladress och kan därför inte kika vad som hänt.

    Återkom gärna är du snäll.
    Önskar dig en fin dag
    Marielle
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde två soffor som var i lager och skulle få dem denna vecka 14. Inget händer under hela veckan, står ej att dem är skickade eller något förutom idag torsdag att de skulle komma vecka 15. Vi ringer och undrar vad som händer och får reda på att dem inte ens har sofforna i sitt lager nu förrns 25/5. Helt oacceptabelt att lova en leverans och när dem inte kan leverera att dem ej själva kontaktar deras konsumenter!
  • Hej!
    Tack för ert omdöme.

    Beklagar verkligen att er order har blivit försenad och att ni inte har fått någon information om detta.
    Vi kommer skicka er order så snart sofforna är i lager igen

    Ni är varmt välkommen att kontakta oss via mejl eller telefon så ser vi till att allting reds ut på bästa vis och att ni får det ni beställt.

    Önskar er en fin dag
    Emelie
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en säng. Leveranstiden skulle vara 5-7 dagar eller liknande. Tog ca 2 månader innan den var komplett. Gaveln kom fort, men det var både fel färg och storlek.
  • Hej!
    Tack för ert omdöme.

    Beklagar verkligen att det uppstått strul med er order och att den blivit försenad.
    Vi kommer givetvis hjälpa er så att ni får allt det ni beställt och så fort som möjligt.

    Ni är varmt välkommen att kontakta oss via mejl eller telefon så ser vi till att allting reds ut på bästa vis och att ni får det ni beställt.

    Önskar er en fin dag
    Pontus
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Beställde en vara 'Black friday' 2017 med leverans 5-7 dagar. Pengarna drogs från mitt konto i samband med beställningen.
    Fick inga leveransbesked och periodvis gick det inte att söka på ordern.
    Så småningom nytt leverans datum v 6.
    Fråga till kundtjänst om kompensation för väntetiden. Inget svar, men nytt leveransdatum v 2.
    Nu har v 2 passerat utan leverans och nytt leveransdatum är v 9.
    Hur länge är rimligt att vänta?
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Tänk på att Leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär.
    Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om det.
    Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en säng på REA. Det står under ''Leveranssätt'' att de endast levererar till den folkbokförda adressen, önskar man att få varan levererad till annan adress kontakta kundtjänst. Problemet kom till just det, att kontakta kundtjänst, telefonsupporten låg nere under flera veckor och det tog flera dagar att få svar på ett mail. När varan kom fram efter flera veckors försening saknas sänggaveln. Sämre företag får en leta efter.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ni haft svårigheter med att komma i kontakt med vår kundtjänst.
    Under högsäsongen så är det väldigt många som ringer, vilket tyvärr medför längre väntetider.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst igen via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Gillar du att ta semester för att ta emot ett paket? Tycker du om att fördjupa dig i finstilt juridik? Sugen på att sitta i telefonkö i dagar till kundsupport?
    Kanske tycker du det är spännande att riska några kronor i livets tombola? Då är det här leverantören för dig.

    Har handlat mycket på nätet, men det här är den absolut sämsta tjänsten jag stött på. Hela upplevelsen är lika skabbig som hemsidan.
    - När du lägger en beställning får du inget leveransdatum. Istället får man en länk som visar när produkten förmodas komma in till lagret. Den här siffran kommer uppdateras kontinuerligt, oavsett om grejerna ska finnas i lager eller inte. I vårt fall från två veckor, till tre veckor, till fyra veckor. Eftersom den ursprungliga tiden aldrig kommuniceras till dig skriftligen utan du enbart ges en länk så är detta inte enkelt att bevisa såtillvida du inte sätter dig och skärmdumpar var och varannan vecka.
    - Så småningom går en leverans. "Leverans vardagar" som det omnämns på hemsidan omvandlas i det finstilta till "Leverans vardagar 0800-1700". Alltså företagstider. Du ska helt enkelt ta ledigt en dag från jobbet för att ta emot din leverans. Efter att i tre dagar försökt komma fram till kundtjänst på telefon och lösa leveransfrågan fick jag veta att det är absolut omöjligt. De kunde inte ens svara på vilken speditören var så att jag eventuellt skulle kunnat lösa det själv.
    - Framförde till kundtjänst att det är omöjligt för mig att vara hemma vid leveranstillfället. Avbeställde samtidigt hela leveransen skriftligen. Istället för att göra en retur skickar man ett svar tillbaka och undrar om jag verkligen vill returnera mitt köp. Samtidigt försöker budet leverera mina varor till ett tomt hus helt i onödan.
    - Nu har Furniturebox både mina pengar och varor. "Fri frakt" och "365 dagars öppet köp" som man stolt skyltar med på landningssidan är nu i runda slängar 1000 spänn i returavgift.

    Spendera dina slantar i en annan butik som förtjänar dem. Var även medveten om att du inte gör en deal på den här sidan. Rabatterna och tidigare priser är enbart hittepå och varorna har aldrig haft ursprungspriset.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en kontinentalsäng som enligt hemsidan skulle vara i lager.

    Får mail 2 veckor senare om att sängen inte finns i lager och att leveransen från deras leverantör är försenad med 4-5 veckor, trots att hemsidan konstaterat att sängen finns i lager.

    En vecka senare står sängen som i lager fortfarande. Vi ringer till dom och säger
    - " Va bra att sängen är i lager då kan ni ju skicka den så slipper vi vänta flera veckor"
    - " Den är inte i lager"
    - "Det står så på hemsidan"
    - " Aa men hemsidan är "seg" .."

    Detta är inget annat än ren scam. Produkterna som står som "finns i lager" stämmer INTE. Utan dom skriver så för att få in beställningar där kunden tror på goda leveranstider men som ALDRIG kommer uppfyllas. Då det är rent ljug.

    Riktiga bluffmakare. Stöd inte sådana företag.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varning, handla INTE från detta företag!

    Lämnade ett meddelande vid beställningen med ett önskemål, det tog Furniturebox TVÅ veckor(!) att återkoppla till mig från orderdatum angående meddelandet, detta innebar även att beställningen blev "fryst" under tiden. Den uppskattade leveranstiden var ursprungligen FYRA veckor, efter att de hade läst mitt meddelande - samt fullständigt missuppfattat budskapet - meddelade de mig att den nya beräknade leveranstiden var ytterligare FEM veckor bort. Jag bestämde mig då för att avbeställa min order och ringde kundtjänst, som hade en kötid på 30 minuter. När jag väl kom fram påstod de att de nu hade behandlat min beställning och därför inte kunde avbryta den utan att debitera mig en "returavgift" för något som inte ens skickats från deras lager. Efter en lång och infekterad diskussion strök de trots allt avgiften och makulerade beställningen.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta måste vara en av nätets sämsta butiker.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Kan bara varna för detta företag. Beställde fåtöljer och soffa som för övrigt aldrig kommer. Nu ser jag att dom på sin hemsida har rea på fåtöljen.... bara det det att den är nu 500 :- dyrare än när jag beställde. Men som sagt, jag har inte ens fått mina än ????????
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi har dagspriser på hemsidan vilket betyder att priserna på våra varor kan ändras från dag till dag.
    Du kommer att få dina varor till priset du beställt dem för.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fick mina varor som beställt, men det var väldigt osköna sittsäckar så jag ville returnera. Har nu försökt få tag i dem i tre veckor utan att lyckas. Körde till och med till en fysisk butik, men där fick jag inte lämna tillbaks dem.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ni haft svårigheter med att komma i kontakt med vår kundtjänst.
    Under högsäsongen så är det väldigt många som ringer, vilket tyvärr medför längre väntetider.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst igen via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sämsta leveransen i världshistorian. Produkten jag beställde fanns i lager och skulle ta 2-4 veckor att leverera har väntat nu i över 3 månader och fortfarande ingenting, får bara mail att produkten är försenad. Välj en annan butik.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Tänk på att Leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär.
    Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om det.
    Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Scamföretag. Beställ alldrig från dessa. De går dessutom inte att få tag i på telefon eller mail.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ni haft svårigheter med att komma i kontakt med vår kundtjänst.
    Under högsäsongen så är det väldigt många som ringer, vilket tyvärr medför längre väntetider.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst igen via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sitter fortfarande och väntar på en våningssäng. Var ute i god tid och beställde för en månad sen. Det ända som har kommit är madrasser.

    Köp inte, längre leveranstid än Wish!
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Tänk på att Leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär.
    Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fina priser. Snabba leveranser. Bra produkter.
    Riktigt förvånad över det dåliga betyget de har här på prisjakt, sett till hur bra det fungerat alla gånger jag handlat hos de under flera år.

    Enda negativa jag kommer på är att deras rea alltid känns som en scam.
  • Hej!

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och den servicen vi har erbjudit er.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Produktene er godt beskrevet og godt utvalg
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fick Halva förkändelsen och det fungerade bra.
    Men blir det problem och du måste nå kundkänst så blir det en mardröm.
    Har nog suttit 6 timmar totalt i kö uppdelat i tre tilfällen. och som plats 1 i kön 2.5 av dessa.

    Svarar inte på mail som man typ inte kan hitta på hemsidan i alla fall, hittade en adress i ett av mailen från dom.

    Skulle bli kontaktad med info efter samtal nr två men så blev det inte.
    soffan fanns i lager stod det och det sa dom i telefon också men har gått 3 veckor nu.

    Så varning varning, jag handlar aldrig härifrån igen.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ni haft svårigheter med att komma i kontakt med vår kundtjänst.
    Under högsäsongen så är det väldigt många som ringer, vilket tyvärr medför längre väntetider.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst igen via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 år sedan
    Beställning Leverans Retur
    Försenad leverans, fick inga svar på Mail och kom inte fram på telefon. Tre veckor senare (efter utlovad leverans) får jag ett Mail att de påbörjat en reklamation, frågar då om de har produkten i lager ens eftersom jag ville ha den och de stod på hemsidan att det fanns - får inga svar på mina frågor och inga beklagningar om sent svar eller utebliven leverans. Sämsta kundservicen jag stött på i hela mitt liv. Fick idag äntligen tillbaka mina pengar efter många om och men!
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Beställning
    Det var svårt att hitta de artiklar jag ville köpa i systemet. Ett par saker verkade vara borta, så jag försökte på nytt. Till slut blev det två köp, men det gick inte heller att använda någon rabatt under någon form. Inte mitt bästa köpupplevelse.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Så dåligt på så många plan och då har jag gett dom två försök!
    Beställde Soffa som skulle ta 4-6 veckor. Vecka 6 mailar dom ett kort mail att leveransen blivit försenad med 10 veckor!

    Beställde samtidigt stolar som fanns på lager som vi ville ha men avbeställa soffan då vi inte kunde vänta så länge på en soffa får då till svar att stolarna kommer om 2-3 veckor vilket jag anser är skandaldåligt med tanke på att jag dels beställt dom 6 veckor tidigare och de fortfarande fanns på lager enligt dom. Efter 5 timmar i telefonkö kommer jag fram och får tala med en trevligt person och vi lyckas omboka så jag får dom en vecka senare i alla fall.

    Sedan beställt en bänk som fanns och fortfarande finns på lager med sin 2-8 dagars leverans nu är vi uppe i arbetsdag 13 och 18 dagar sen beställning och vi har inte ens fått en avisering.

    Priserna på samma vara byter pris hela tiden ena dagen rea 1495 nästa dag 1795 på samma vara osv.

    Går inte att få vettig hjälp i butikerna och går inte att komma fram i telefonväxeln heller om man inte kan avsätta en hel dag åt det..

    Rekommenderar inte att beställa här ifrån!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    expeditionsavgift 195:-? lol
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sämsta företaget någonsin!
    6,5 timmes telefonkö för att få ett otrevligt och inkompetent bemötande! Efter tre samtal, samma långa kö och dåliga kundtjänst lyckades de ändå inte lösa leveransen ordentligt. När jag väl fått plocka upp varan själv för att inte tvingas betal 400:- för ingenting fanns där inga förborrade hål för skruvarna samt tydliga skador på metalldelarna. ingen idé att kontakta kundtjänst, de kan ju ändå inte lösa någonting!
    Tänk en gång extra innan du beställer från Furniturerbox. Jag kommer då ALDRIG att göra det igen!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning
    Fraktavgiften,, betalnings alternativ 👍
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Mycket bra och billiga fina möbler.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra och trevlig kundtjänst, snabb leverans. Utmärkt!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sämsta i modern tid

    Ljuger om att möbler är i lager fast de inte är det, en skillnad på en vecka till tre månader leveranstid. En möbel kan skickas i två skilda sändningar med flera veckors mellanrum, så vad gör man med delar till en halv garderob? Så har man beställt tre möbler i samma order, kan det dröja flera månader och 6 avsatta dagar för att ta emot paket från DHL som bara levererar morgnar. Expeditionsavgift på varje order på 39-295 kr, för vad undrar jag? För de expedierar ju inte ens, så är en helt orimlig kostnad, att betala för att någon INTE ska göra ett jobb. Ni som skrivit det är enkelt att beställa - självklart! Det svåra är att få hem dem kompletta och på utsatt tid, utan att ha förlorat massa tid och huvudvärk på kontakt med både Furniturebox och DHL. Kundtjänst är segaste. BESPARA DIG FRÅN DENNA UPPLEVELSE, du kommer BITTERT ÅNGRA dig om du handlar här! De censurerar dåliga omdömen från Trustpilot till råga på allt annat.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Efter samtal med kundtjänst hjälpte de mig att beställa en soffa med divan på vänster sida. När väl soffan kom satt divanen på höger sida. Jag ville skicka tillbaka soffan o få en ny soffa med divanen på rätt sida som jag har beställt. Då skulle jag packa in den igen och bära ner den till ytterdörren. Jag hade betalt 1000kr extra för bärhjälp upp till min lgh på 3e våningen. De skulle inte stå för bärhjälp ned till ytterdörren trots att de har gjort fel. Jag hoppade då på kryckor så det fanns ingen möjlighet för mig att bära ner soffan. Emballaget soffan kom i bestod av typ 100 st små pappbitar som var ihoptejpade, omöjligt att emballera på nytt med. Så otroligt dålig service! De har skickat fel soffa men vill inte stå för det!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    smidigt att beställa fri frakt bra betalningsalternativ
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    2 dagar efter beställningen går inte att avbeställa av personalen i butiken utan hänvisas till k6ndtjänst som man INTE kan få tag i 28.ik flera dagar. Går inte att retunera heller. Levererad vara är inte alls samma som man såg i butiken men de hävdar att det är samma produkt. Uruselt. Undvik!@@
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Extremt dåligt företag - handla inte härifrån! Två leveranser - helt mosade! Mailar man dem får man inget svar och ringer man dem får man vänta upp till en timma - och ändå händer inget med ersättningsleverans. Vilket skämt till kundservice! Första och sista gången jag handlar härifrån.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    +
    Billigt
    Snabb frakt
    Kundservicen (funkade bra för mig)
    Bra kvalité på min vara

    -
    Svårt att hitta kontaktinformation till kundtjänst på hemsidan
    Instruktionerna för mitt tv bord låg tillsammans med bänkskivan (mindre problem, men de var en tung marmorskiva som är det sista man lägger på)
    Inget svar från kundtjänst på deras formulär på hemsidan

    Bestämde mig för att köpa ett tv bord som var väldigt billigt, utan att kolla omdömena innan, då en vän till mig tidigare köpt härifrån och det hade gått relativt smärtfritt för henne.

    La min beställning på måndagskvällen, men ångrade mig och beställde ett annat bord, också från Furniturebox, samma kväll.
    Skulle avbeställa min första order, men hittade ingen mailadress till kundservice så fick fylla i ett formulär på deras hemsida. Gjorde all detta samma kväll, och varorna hade inte hunnit packas.
    Vaknar nästa morgon med en bekräftelse att båda varorna har packats och skickats, hade inte fått någon respons alls på mitt formulär så blev lite smått orolig att de skulle bli problem.

    Nå, fick en avisering redan på onsdagen att ett av mina paket fanns att få utkört, eller hämtas (bordet som jag ville ha) hämtar ut och plockar ihop den samma kväll. Ett mindre minus att instruktionerna för bordet låg i bordsskivanspaket och inte i underredet, så hade problem med att få ihop den till en början.
    Men bordet var mycket fint och ordentligt

    Ringer deras kundtjänst på fredagen då jag fortfarande inte fått svar på min avbeställning. Tjejen i kundservice var supertrevlig, de skulle returnera varan direkt och makulera fakturan. Idag måndag 11/10 fick jag bekräftelse på att FB mottagit returen, och fakturan från klarna hade makulerats.
    Så jag är väldigt nöjd. Tror dock inte att jag kommer beställa härifrån mer, pga deras osäkra kundtjänst.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Uselt företag som lurar kunder med låga priser och "rea" som pågår konstant, dom namnger sina produkter efter utgångna produkter från andra företag men det är inte alls samma sak man får, köpte en Happy säng för att en bekant till mig har en Happy från Mio som är så otroligt skön men Furniturebox Happy ser likadan ut som Mio's på bild men är en hård låda med en skumgummi madrass på.

    UNDVIK DETTA FÖRETAG.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Den absolut värsta jävla skitsidan jag någonsin haft att göra med. Jag beställde hem en säng, soffa och en tv-bänk.

    Sängen jag beställde var en 180cm, får hem en säng med 160cm resårmadrasser...
    Sen skickar de helt jävla fel soffa, beställde en XXL CONNECT soffa i tyg, får hem nå skitigt fejk-läder.

    Deras kundtjänst vill jag inte ens gå in på...

    Håll er långt, långt, långt, långt borta från dessa jävla dårar. Att dom ens får fortsätta som företag i Sverige? Hur?
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställt en del varor från Furniturebox nu och kvalitén på grejerna är urdåligt. Många fel direkt från fabrik, undermåliga konstruktioner och skador. Visst priserna är som IKEA men så mycket sämre produkter. Får se om de överlever första året.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställning
    Väldigt nöjd
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Nå. Här haglar ju av dåliga betyg som nästan fick mig att låta bli att beställa, men prislappen gjorde det värt ett försök.

    Tack och lov hade jag inga som helst problem. Ordern gick att följa, skickades inom utsatt tid och chauffören ringde strax innan han var på plats.

    Stolarna (Owen Recliners) funkar precis som de ska.

    Har man bara lite tur med sin leverans så man slipper kundtjänsten som folk verkar missnöjda med så är det är perfekt leverantör.