Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
More style, less price
1000-tals produker i Lager
365d öppet köp

https://www.furniturebox.se

Betalningsalternativ

Swish
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Furniturebox har fått betyget (7.31)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    3 dagar sedan
    Nöjd.
  • Dålig
    9 dagar sedan
    Beställning
    Dold leveransavgift på 295 kr för leverans kvällstid
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Detta är tilläggstjänster som vi har och som därav kostar extra.😕
    Vi levererar vanligtvis mellan 08:00-17:00, kan man inte finnas på plats då så går det bra om en granne, kompis eller familjemedlem erhåller ditt och sin egna id-handling.
    Bud visar bådas legitimation.

    Vi hoppas att du känner dig nöjd med din order vid leverans!

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Acceptabel
    17 dagar sedan
    Beställning
    Tog alldeles för lång tid att få varan. Hemsidan sade 2-6 dagar, orderbekräftelsen 23-27 dagar verkligheten tog 39 dagar. Därutöver fanns det ett par skönhetsmissar på varan som inte gör så mycket men är irriterande. Köpte en U -soffa modell Caro och några av skruvgängorna var trasiga direkt vilket gör att man fick skruva ihop den något sämre än planerat. Därutöver lovade företaget ett presentkort som plåsterpå såren som jag inte sett röken av trots två mail påminnelser. Ej imponerad.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Jag förstår att du är besviken över din upplevelse hos oss då man förväntar sig det som hemsidan utger. Vi vill att alla våra kunder ska vara så nöjda som möjligt det är därför så tråkigt att höra detta. Vi har ett högt tryck på vår mejl och svarstiden kan då bli lite längre dessvärre. Ring gärna in till oss så ser vi över detta med detsamma.
    Furniturebox: 08- 5 000 90 40

    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt!
    Vi hoppas att du får en fin dag trots denna händelse.

    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Beställning
    Jag är nöjd
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Jätteroligt att du känner dig nöjd, varmt välkommen åter! 😃

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Ganska bra
    24 dagar sedan
    Beställning
    Verkar bra men jag tycker att leveranstiden är alltför lång.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Härligt att du känner så! 😇 Vi beklagar över leveranstiden men vi hoppas att du finner glädje utav din order vid ankomst! 😇

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Mycket bra
    26 dagar sedan
    Beställning
    Enkelt
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Det glädjer oss att det har gått bra! 😇

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Beställning
    Att levaranstid är väldigt snabbt
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Fantastiskt att höra! 😍

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Usel
    29 dagar sedan
    Beställning
    Ingen kontroll. Först beställer man varorna, direkt får man en faktura som man själv är tvungen att skjuta upp betalningen på då transportören DHL klantat sig (igen). Det finns alltså ingen kontroll mellan faktura och leverans. Tidigare fick jag intrycket att Furniturebox hade kontroll, nu har de tappat det helt tyvärrr. Synd då de har ett fint sortiment, men sista gången jag handlar hos dem
  • Hej

    Tack för ditt omdöme,

    Fakturan skickas ut i samband med att ordern skickas ut, denna kommer först till kunden då den kommer elektroniskt. Vi ber verkligen om ursäkt om beställningen har blivit försenad men vi hoppas att du finner glädje utav din order vi leverans 😕

    Vi hoppas att du någon gång i framtiden önskar ge oss en chans till!

    Vi önskar dig en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Tycker de är bra kvalitet, billigt
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Härligt att du har fått hem en fin vara till ett bra pris! 😍

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Den är bra
  • Hej
    Tack för ditt omdöme som du har givit oss!

    Åh så roligt! 😃

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    Lätt att beställa.
  • Hej

    Tack så mycket för ditt omdöme

    Fantastiskt att höra! 😍

    Ha en toppen dag
    Sandra på Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Köpte 2 st av likadana produkter, båda saknade samma delar. Gick inte att montera ihop. Reklamationen gick inte att genomföra på hemsidan.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Supertråkigt att höra att du inte har mottagit alla delar för att kunna montera din order!
    Ring in till oss på följande nummer så hjälper vi dig vidare med en reklamation!
    Furniturebox: 08- 5 000 90 40

    Vi beklagar verkligen över detta och kommer kika på din order!

    Vi hoppas att du får en fin dag trots denna händelse,
    Sandra från Furniturebox

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    När jag väl hittade min produkt så var valet självklart och enkelt att beställa.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme som du har givit oss,

    Fantastiskt! 😃
    Det glädjer oss att du hittade din produkt hos oss!

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Transportskada, lång väntetid, mer än utlovad, men sen med hjälp av kundservice och mycket hjälpsam service, blir köpet mycket positivt och vi rekommenderar gärna Furniture👍
  • Hej
    Tack för ditt omdöme som du har givit oss,

    Det glädjer oss att höra att du har fått en fin hjälp från vår kundtjänst men det är givetvis jättetrist att du har behövt vänta en längre tid på din beställning. Vi hoppas att du finner glädje utav din order vid ankomst och vi tackar så hjärtligt för att ni vill rekommendera Furniturebox!

    Ha en fantastisk dag
    Sandra på Furniturebox

  • Bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Svindyr leveranskostnad. Hoppas dom bär in det också...
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss,

    Vi beklagar över att du känner så för frakten, den baseras på vikt och volym.
    Dessvärre så bär dom inte in den order, detta är ett tillval man för göra men som nu är inaktivt med anledning av Covid-19. Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt och du är välkommen att återkoppla om du har vidare funderingar!

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Stort sortiment.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss!

    Härligt att du känner så! 🙂

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Beställning utan krångel, snabb leverans och reklamationen vi hade åtgärdades med ny sändning av de moduler vi behövde till vår loungesoffa.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss

    Det låter fantastiskt! Så roligt att det har blivit löst på bästa sätt! 🙂

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Återuppringning funkade inte, men i övrigt väldigt bra bemötande med alla jag pratade med. Mvh LG
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss,

    Tråkigt att höra att återuppringning inte har fungerat men det gläder oss att höra att du har fått bra bemötande med alla andra! 🙂

    Ha en toppen dag
    Sandra på Furniturebox

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    Så här långt är allt bara bra. Leverans återstår.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss,

    Åh vad härligt att höra, vi håller tummarna på att du är lika nöjd med din leverans samt vara 🙂

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Priset var bra men leveranstiden på hemsidan sade 2-6 dagar och orderbekräftelsen sade 23-27 dagar. Det är en alldeles för stor diskrepans och varan har jag ännu inte sett så kan inte bedöma kvaliteten förrän i slutet av Augusti.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss,

    Det är verkligen trist att höra att leveranstiden ändrades så drastiskt! Tyvärr kan jag inte säkerställa detta då jag inte kan se din order, återkom gärna till kundtjänst som kikar vidare på detta till er!

    Furniturebox: 08- 5 000 90 40
    Beklagar verkligen över denna situation.

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    Snabb service
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme

    Åh vad härligt att du har mottagit en fin service! 😇

    Ha en fin helg
    Sandra på Furniturebox

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    Detär lätt att handla och får man sakerna hemkörda.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss,

    Så roligt att det har gått så bra! 🙂

    Ha en toppen dag
    Sandra

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Supernöjd. Soffan kom inom avsatt tid. Lika snygg som på bilden och jättebekväm. Tyvärr var det en reva på tyget men jag skickade in bild på det och blev uppringd dagen efter. Fick en ny del utan bekymmer. Bra service. Kan inte bli bättre.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Det låter som en fantastisk hantering, så roligt att det gått så bra!
    Vi blir så glada🙂

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Beställning
    Köpupplevelsen ok, borde varit fraktfritt när man handlar för relativt mycket pengar.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du givit oss,

    Vi kommer att ta din feedback vidare till berörd avdelning som ser över detta!

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Enkelt och lättfattligt.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss,

    Vad roligt att det har gått bra! 🙂

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Var väldigt nöjd med allt, leveransen funkade felfritt. Produkten var precis vad vi letat efter.
  • Hej

    Tack så mycket för det omdöme du givit oss!

    Fantastiskt! Vi hoppas att du finner massvis utav glädje med din nya order! 🙂

    Ha en toppen dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Enkelt att beställa, just nu lägst pris vid jämförelse med två andra försäljningsalternativ. Varan i lager så vi utlovas snabb leverans. Varans kvalitet bedömer vi efter att den levererats, men vi tror på bra kvalitet.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du givit oss

    Härligt att det har gått bra från beställning till leverans! 🙂

    Ha en fantastisk dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Trevlig personal i butik som hjälpte till med beställningen och snabb leverans! Stort utbud och bra priser.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss

    Vad glada vi blir över att höra denna fina feedback! 🙂

    Jag hoppas att du får en toppen dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    enkelt att hitta och att få hemleverans
  • Hej

    Tack för ditt omdöme som du har givit oss!

    Åh så roligt att det har gått så smidigt med en beställning! 🙂

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning
    Att man betalar för frakt men får inte hemleverans på grund av beställning måste väga mer än 20 kilogram. Att beställa en tv bänk som är 13 kilo och sen få veta att jag måste bära den själv, det är klart att jag var inte nöjd. Man väntar 3-4 veckor för varor, och sen saknas det en liten plugg. Försöker ringa furniturebox för att klaga, sen behöver man gå igenom allt reklamation och ta en bild, och efter två dagar svara dem att det kommer ta 1-3 veckor för att få en liten plugg. Dem erbjudande en värdeminskning på 100 kronor alternativt ett presentkort på 200 kronor. Men tycker det är inte värt att handla på furniturebox igen. Tycker inte hellre att tv bänken är värt pengarna.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Jag förstår att du är upprörd över denna situation som har inträffat och jag vill börja med att verkligen beklaga.
    Vi har tillval som man kan köpa till men för tillfälligt är uppbärning borttaget av transportören med anledning av Covid-19. Detta är för allas säkerhet. Jag önskar att jag kunde hjälpa till mer men dessvärre så har jag inte denna tillgången. Du är mer en välkommen att återkomma om du har vidare funderingar så ska vi besvara dem på bästa sätt.

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Acceptabel
    2 mån sedan
    Beställning
    Det som drar ner betyget är att jag får besked att ordern är lämnad till transportören men ingen vara kommer. Efter 10 dagar ringer jag en trevlig tjej på kundtjänst som ska spana efter leveransen och dagen efter ger besked att varan är slut på lagret och att jag får vänta ytterligare tre veckor. Nu hoppas jag bara på leverans innan fakturautställaren kräver dröjsmålsränta.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme!

    Åh vad trist att höra! Vi förstår att du har dragit ner betyget på grund av detta och vi beklagar verkligen för det.
    Det glädjer oss att du har mottagit en fin hjälp och ett svar på vad som har inträffat på beställlningen.
    Vi hoppas att du är nöjd med din order vid ankomst!

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Bra
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme,

    Härligt att höra att det har gått bra! 🙂

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Mycket enkel och smidig hantering
  • Hej

    Tack för ditt omdöme!

    Det låter helt underbart, så roligt att det har gått så smidigt! 🙂

    Vi önskar dig en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Det stora utbudet
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det glädjer oss att höra att du tycker om vårt utbud! 😊

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning
    Köpt 2 St 📦 sängbord men inte skickat😡 Sängbord Mycket lång leverans 🤥Väntar varor 4 -5 veckan 🤬Men inte Skickar 🤬sängbord och sickat e-post 4-5 gånger 🤥jag vill min pengar 😱inte tillbaka min pengar och 🚚mycket 🤬långsam kundservice 🤬
  • Hej

    Tack för ditt omdöme!

    Vi beklagar över denna väntan utav leverans, jag önskar att jag kunde se vad som har hänt men dessvärre så har jag ingen tillgång till din beställning. Om du ännu inte har mottagit din order så är du välkommen att kontakta kundtjänst per telefon som hjälper dig vidare på allra bästa sätt!

    Furniturebox: 08- 5 000 90 40

    Vi önskar dig en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Snygga möbler med kvalité och väldigt bra kundservice bemötande.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Det låter som en toppen hantering med en fin service! 😃

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning
    Fick info dagen innan att alla varor skulle komma, när chauffören sen lastade av fattades ett kolli. Nu måste jag ta en extra Semesterdag för att ta emot något som någon annan gjort fel med.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Vi beklagar över att alla varor inte har kommit fram samtidigt!
    Det kan vara för att varorna skickas från olika lagerställen, det är svårt att säga vad det är som har inträffat då jag dessvärre inte har tillgång till dig order😕

    Men vi hoppas att du är nöjd med din order vid ankomst!

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning
    Ser ut att vara ”rätt” produkt för mina behov. Och i det här skedet är det viktigast. Om skänken håller vad den ”lovat” så kommer jag att vara väldigt nöjd med köpet som helhet. Det återstår dock att se.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Vad roligt att höra! Vi håller tummarna på att du är nöjd med din vara i helhet! 😃

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Usel
    3 mån sedan
    Beställning
    Leverans lämnad till ombud 4 km bort. Leverans lovad till hemadress. Vi har väntat hela dagen!! Vi är i karantän 70+ därför beställde vi hemlevarans, Vv pallra er o leverera paketen hem snarast!
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det är jättetråkigt att varan har lagt sig på ett postombud istället för en hemleverans.
    Detta är tyvärr inget vi kan påverka då varan baseras på vikt och volym, man kan inte i förväg bestämma vart varan lägger sig.
    Om ni inte har möjligheten att hämta ut detta paket så går det bra om du har någon annan kan. Bud visar bådas legitimation.

    Vi beklagar detta men vi hoppas att du får en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Beställning
    Beställde hemleverans men fick baxa ett skrymmande 10kg tungt kolli på lastkärra tvärs genom stan.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi beklagar om det har skett ett missförstånd med dessvärre så kan man inte välja om man vill ha hemleverans eller till ett postombud. Detta för att varan baseras på vikt och volym.😕

    Men vi hoppas att du finner mycket glädje utav din beställning.

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Dålig
    3 mån sedan
    Har handlat av Furniturebox förut. Denna gång gick jag gick till kassan för att se frakten på varan. Då måste man ange sin epost.

    Köpte ej varan och nu spammare de mig och slutar ej trots avprenumeration. Kundtjänst svarar ej varför de hanterar mina personuppgifter eller mailar mig utan mitt samtycke. Riktigt uselt beteende och kommer ej handla här igen.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Vi hoppas att dina tidigare beställningar hos oss har gått bra!
    För att genomföra ett köp hos oss så måste man ange en mejladress då all information går via denna. Men vi beklagar över att du inte har haft möjligheten att se totalsumman innan detta steg.
    Vi vill även beklaga över att du har mottagit våra nyhetsbrev trots avprenumeration. Mejla in till oss på:
    info@furniturebox.se så kikar vi på detta igen till er. Ni ska givetvis inte få våra brev om ni inte önskar detta.

    Vi ser fram emot din återkoppling!

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Beställning
    Trevligt bemötande o snabb lösning på reklamation fabrikations fel👍
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Vad glada vi blir över att du är så nöjd över vår hantering på din reklamation! 😃

    Vi hoppas att du får en fin dag och en fin midsommar!
    Sandra på Furniturebox

  • Acceptabel
    3 mån sedan
    Beställning
    Lite högt fraktpris
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Det glädjer oss att du har tagit din tid att skriva denna feedback till oss!
    Frakten baseras på vikt och volym men vi hoppas att du finner mycket glädje utav er order vid ankomst! 😃

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Varan verkar stämma överens med vad jag ville ha.Så jag ser fram emot leveransen.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Härligt att höra! 😊
    Vi håller tummarna på att du är lika nöjd vid leverans!

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Bra
    3 mån sedan
    Beställning
    De hade fått ett högre betyg om jag fick reda på att leveranstiden var 30-40 dagar. Det blev jag klar över när allt var klart och beställningen lagd och betalad.
    INTE OK
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Det är så tråkigt att höra!
    Jag kan dessvärre inte se din order men det låter som att varan är slut i lager!
    Vi hoppas att du är nöjd med din order vid ankomst och du är välkommen att återkoppla till oss vid funderingar kring orderstatus,

    Vi hoppas att du får en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Beställning
    Ni har en kundtjänst som är dålig på att svara på frågor. Dessutom lovades att ni skulle ringa tillbaka på de frågor jag hade, så gjordes inte. Ingen bra PR för er.
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Vi förstår att du är upprörd när handläggaren har lovat att ringa men att det sedan inte har genomförts.
    Vi beklagar över att detta har skett, du är välkommen att ringa in till oss igen så kikar vi på din fundering.

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Beställning
    Ni har en kundtjänst som är dålig på att svara på frågor. Dessutom lovades att ni skulle ringa tillbaka på de frågor jag hade, så gjordes inte. Ingen bra PR för er.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi vill beklaga över att ni inte har fått någon återkoppling från oss, jag kan dessvärre inte se vad det gäller.
    Om det är en produktfråga som skulle kollas upp så kan det vara att leverantören inte har återkopplat till handläggaren ännu. Du är varmt välkommen att ringa in till oss igen så säkerställer vi er fråga.

    Vi hoppas att du får en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Bra bemötande ,bra priser .
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Jättekul att ni har fått en fin hjälp och att ni tycker om våra priser! 😊

    Ha en fantastisk dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Jättebraaaaaaa
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Fantastiskt! 😊

    Ha en fin dag
    Sandra på Furniturebox

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Stort utbud, snabbt och enkelt
  • Hej

    Tack för ditt omdöme

    Det är verkligen jätteroligt att höra att ni tycker att vi har ett stort utbud samt att det är snabbt och enkelt!
    Vi hoppas att ni finner mycket glädje av er beställning vid ankomst 🙂

    Ha en toppen dag
    Sandra på Furniturebox