Prisjakt
Medistore
  • Erfarenhet från sjukvården
  • E-handelsbutik
  • 14 dagars öppet köp

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Medistore?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
Usel2 år sedan

Har köpt en blodsocke- och kolesterolmätare för drygt en månad sedan. Efter test o jämförelse av blodsockervärde så visade apparaten 5.5 medans vårdcentralens blodprov visade 6,9. Taget med 1/2timmas mellanrum. Hade givit fel värden redan innan eftersom jag har pre-diabetes. Har bett dem skicka retursedel eftersom produkten är uppenbart felaktig men de vägrar. De vill tala med leverantör för apparaten först och så har de hållit på i en månad! Riktigt dåligt kundbemötande och kommer anmäla till allmänna reklamationsnämnden. Så här får inte ett företag bete sig! Undvik att köpa från dem, de vägrar hantera reklamationer i helt uppenbara fall och bara förhalar, troligtvis vill de att kunden ska tröttna

Medistore svarar:2022-05-12
Hej, Vi hjälper dig gärna med produktfrågor kring den produkt du har köpt. Om du kontaktar [email protected] och anger ditt ordernummer så kan vi kontrollera om det är något vi inte har svarat på i ditt ärende. När det gäller mätning av blodsocker så kalibrerar vi våra utrustningar innan leverans men det går också att göra det efteråt för att säkerställa korrekt mätning. Så kontakta gärna oss igen så kalibrerar vi utrustningen igen om du är osäker på mätningens resultat. Mvh Kundtjänst MediStore
Gästanvändare
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Har aldrig upplevt sådan service tidigare. Beställde en vara kl. 8 på morgonen, och redan vid 10tiden, var varan redan på väg till mej. Dagen efter på morgonen fanns paketen i brevlådan. Detta slår alla rekord. Allt har funkat perfekt. SUPER Kan inte bli bättre SERVICE. Jan I Borås

Gästanvändare
Dålig2 år sedan

Har köpte Littmann stetoskop för över 2000 sek. Dålig kvalitet, membranet och öronoliver sitter inte fast. Även dålig gravering. Rekommeneras ej.

Medistore svarar:2021-11-04
Hej, Eftersom du valt att lämna denna recension anonymt har vi ingen möjlighet att verifiera ditt köp hos oss, i och med det kan vi inte heller kontakta dig direkt, annat än här. Om du köpt en vara från oss som du anser inte lever upp till den kvalitet som förväntas, behöver du kontakta vår Kundtjänst och påtala detta, så att vi får kännedom om att du upplever en brist. Först då får vi en möjlighet att hjälpa dig och kan då göra en översyn av ditt ärende och den brist du upplever. Mvh/ MediStore AB
P
Utmärkt3 år sedan

Bra sortiment. Rimliga priser. Väldigt snabba leveranser. En fröjd att beställa från.

Gästanvändare
UselRedigerades 5 år sedan

Kostar 60 kr att returnera en vara, och även efter det så minskar de beloppet på returen hos Klarna tills man kontaktar dem för att klaga (180kr order, fick 50kr i retur). De förbrukningsartiklar som följer med produkten debiteras även som konsumentpriset (premium) för ersättningsartiklar om man returnerar dem. Känns mycket oseriöst.

Gästanvändare
Dålig6 år sedan

Jag klagade på en produkt för 3v sen..väntar o väntar på svar...trots påminnelse väntar de själva på svar från tillverkaren.. Aldrig varit med om sån långsamhet 2018.. De flesta företag löser problem inom några dagar med återbetalning, snabba svar. Det är då man blir en återkommande kund

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 6 år sedan

Väldigt snabba och bra leverans och extremt bra och trevlig kundsupport så högsta betyg.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 7 år sedan
Via butik

Snabb respons och snabb leverans. 😁

a
abbe_ludde
4 omdömen
OKRedigerades 7 år sedan

Det medföljde ingen svensk bruksanvisning. Fanns inte heller på något skandinaviskt språk. Bruksanvisning på eng., ty., ital., spanska, holländska, ryska, turkiska, arabiska. Inte språk som jag behärskar. När jag kontaktade Medistore hänvisade man till handbok på nätet. Jag bad då kundtjänst om en utskriven pappersversion eftersom jag inte har skrivare. I mailet 3 april 2017 lovade Medistore snarast skicka per post. Har ej fått något ännu. Dåligt! Apparaten tycks fungera men jag vet inte hur man använder finesserna.

Medistore svarar:2017-04-18
Hej abbe_ludde, Vi skickar mer än gärna manualer till våra kunder om det saknas i försändelser. Till den produkt du köpt finns svensk manual och det är självklart för oss att tillhandahålla den svenska manualen. I detta fall fanns den svenska manualen elektroniskt för nedladdning på hemsidan men vi erbjöd dig också att vi kunde skicka hem den i pappersformat. Detta gjorde vi sedan vid två tillfällen då den första tycktes ha kommit på villovägar. Har även den andra vi skickat inte nått fram får vi be dig att vänligast kontakta Kundtjänst 08-406 06 60, så ombesörjer de att skicka om på nytt till dig. Att även den andra manualen vi skickat dig kommit bort är ingen information du delgett oss tidigare. Vi hjälper gärna till att lösa det bara vi får vetskapen om det. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar. Med vänlig hälsning, MediStore AB
S
Shir
11 omdömen
UtmärktRedigerades 7 år sedan

Jag är verkligen jättenöjd med hanterandet av min beställning från MediStore. Leveranstiden var riktigt bra. När det visade sig vara ett litet fel på en av produkterna löste de problemet väldigt snabbt.

Om butiken

Medistore

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

medistore.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: MediStore AB

Organisationsnr: 556756-3654

Information hos allabolag.se