Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Sveriges största Macåterförs.
Kunskap & lager till rätt pris
Butiker på flera orter

http://www.mstore.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information mstore har fått betyget (3.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    11 mån sedan
    Lämnade in en telefon för batteribyte fredag. Den skulle bli klar samma dag, allra senast måndag. Nu är det onsdag eftermiddag och inget har hänt. EN gång har jag kommit fram till butiken när jag ringt och fick svaret att det bara var att vänta, de kunde inte ens kolla med den som ska göra jobbet när det kan bli klart. Annars kommer jag bara till växeln där de inte kan eller vill göra något alls för att undersöka vad som händer. Har de tappat bort telefonen? Har det helt plötsligt kommit in 1000 st prioriterade telefoner som de måste kasta sig över innan de tar hand om min? Skitbutik.
  • 2018-10-14 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Handlade i Butik i Västerås
    10 stort utbud
    7 ok priser
    1 dålig service och dåligt bemötande, försäljaren var ointresserad av att informera om de olika produkterna.

    Vet du innan vad du ska köpa , inga problem
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Enkel beställning och betalning. Leverans enligt utsatt tid.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Världsklass! Beställde kl.11.34 och fick varorna levererade inom en timme till dörren med urb-it som utlovat,.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Superbra service och bemötande (Skellefteå)
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Tänkte beställa en Apple Watch Sport under deras stora Apple Watch-rea, i princip alla deras klockor var på rea vilket lockade mig. När jag sedan kollade närmre visade det sig att endast tre färger av sportmodellen fanns i lager, då bara av 42 mm-modellen, jag ville ha 38 mm. Jag klickade dock ändå in på en av 38 mm-modellerna och testade göra en beställning, eftersom detta gick även om dessa var slut på lagret.

    Efter att jag hade gjort beställningen började jag bli lite osäker, jag hade varken fått bekräftelse på användaren jag skapade eller på produkten jag hade gjort en beställning på.

    När jag hade väntat en hel dag började det bli konstigt så jag försökte ringa upp kundtjänst - inget svar. Jag ringde då istället till en av butikerna som finns med på hemsidan, den i Stockholm. Där får jag svaret att de inte har något alls med MStore att göra (väldigt konstigt) så de kunde inte hjälpa mig. Jag väntar några dagar och försöker ringa till kundtjänsten igen, denna gång får jag ett svar. Jag kopplas vidare till lagret, ingen har dock tid för mig så de ber att få ringa upp. Ett tag senare ringer en person från lagret upp, jag berättar mitt problem och får som svar att de inte alls fått in någon beställning. Detta är väldigt konstigt eftersom beställningen gick igenom. Är dock glad att det hände då jag inte alls litar på MStore och inte hade velat beställa från dem ändå.

    //Väldigt missnöjd kunde-ha-varit-kund
  • Acceptabel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Produkten fanns i lager med lovad leverans på 1-3 dagar. På tredje dagen kontaktar jag firman och påtalar att inget hänt med min order (orderstatus "Under behandling" sedan första dagen). De svarade samma dag och utlovade leverans på femte dagen. Och så blev det.
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Jag valde mellan två erbjudande. En Mac Mini 2,3GHz i7 för 6895kr hos mStore eller en Mac Mini 2,5GHz i5 för 4395kr hos en av deras konkurrenter.
    Jag beslöt mig för att slå till på den vassare datorn hos mStore. Det stod att den fanns i lager och köpet gick igenom.

    Dagen efter fick jag ett mail om att det inte fanns tillräckligt i lager för att leverera min dator och det inte skulle finnas det sen heller eftersom det är en utgående modell.
    Problemet var att under tiden sålde det andra erbjudandet slut och jag blev helt utan. Helt blåst på konfekten med andra ord och det gjorde mig besviken.

    Jag undrade om inte de kunde försöka matcha sina konkurrenters erbjudande som kompensation för detta men det ville de inte eftersom de i och med att de andra sålt slut nu ändå låg lägst i pris.

    Jag tycker det är småaktigt beteende. De sparar hellre någon hundralapp än att vara tillmötesgående mot en missnöjd kund, trots att de uppenbarligen gjort en tabbe.
    Måhända att de inte tjänat något på den affären, men de hade gjort mig till en nöjd kund som förmodligen återkommit och rekommenderat dem till vänner och bekanta. Istället får de en taskig recension på Prisjakt och Rejta, och jag kommer garanterat inte handla av ett företag som har den inställningen till sina kunder.
  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Frakten på 99kr känns överdrivet dyr (jämfört med andra online butiker), görs inte bättre av erbjudandet i kassan "Dela ditt köp på Facebook, få gratis frakt!", med andra order, hög frakt för att få dig att ge dom reklam på Facebook för att slippa den, ganska fult knep.

    Bra är dock att dem inte tar någon avi avgift vid betalning via faktura.

    I övrigt funkar webbshoppen bra och jag fick det jag beställde inom den givna leveranstiden.
  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    "Web-lager Fler än 10 st" trotts att det var slut och ganska otrevlig kundtjänst tycker jag, förstår visserligen att dom blir trötta på folk som ringer och frågar om när 5s an kommer i lager, men dom får ju ändå betalt för att sitta där och åtminstone göra så gott de kan.
  • Hej Jäder

    Jag ville bara höra med dig vad som har hänt här. Jag försökte skicka ett PM men hart inte fått något svar.

    Vi hade nämligen alla 16GB 5s och silver 32GB 5s i lager, precis som det stod på webben vid tiden för ditt omdöme.
    Jag hade lite frågor kring din kontakt med oss då vi alltid jobbar på att förbättra vår nivå av service och kundbemötande, både i våra butiker och via telefon och mail.

    Vänligen hör av dig till mig direkt så kan vi förhoppningsvis reda ut vart det har fallerat.

    Thomas

  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Snabb leverans och bra service. Den beställda varan hade tagit slut, men istället erbjöds jag en bättre variant för samma pris - mycket uppskattat! Kan definitivt tänka mig att handla härifrån igen.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Bra service. Det blev problem med deras onlinetjänst just när jag skulle beställa. De tog ordern manuellt och bjöd på frakt och postförskottsavgift. Blixtsnabb leverans.
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Trevlig personal
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snabb leverans! Tack för den hemliga lådan :D
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Bra pris och snabb leverans! Finns inget negativt från min sida.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Köpte en iMac, som jag fick levererat inom 2dagar, bra priser och snabb leverans, kan rekomendera
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    helt okej dom har dom produkter man förväntar sig.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Bra kundservice, snabb och problemfri leverans, finns inget som jag kan klaga på! Perfekt 10
  • Knappt godkänd
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställde över telefon, rekommenderas ej. Fick ingen återkoppling inom utlovad leveranstid och kunde inte få besked när jag ringde eller mailade in. Bara en enskild person som först var sjuk kunde hitta i systemet.
    När jag sedan skulle hämta upp varan, var det fel artikel (Squeezebox Radio istället för Touch) trots att det var väldigt klart vilken vara det skulle vara och personen jag pratade med där var medveten om detta och skillnaden.
    Istället för att ta hem varan strök de den ur sortimentet och skickade ett ursäktsmail istället, med motivationen att den inte gick att få tag på, trots att den finns i lager hos minst 20 andra butiker.
    Dock trevliga att ha att göra med.
  • Usel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Beställde en kamera till ett mycket bra pris, varan fanns i lager och dom tog betalt för den. Efter tre timmar kom ett mail att varan var slut och att ordern markuleras ??Varför markulera, jag skulle kunna vänta tills den kommer in på lagret igen! Om det nu inte var en bluff alltihop!!?? Passa er för dessa bluffmakare, dom gör precis som dom vill och dom struntar i alla regler som finns bara dom får vara billigast ett tag. På Prisjakt är dom fortfarande kvar med grönt lagersaldo på kameran.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Snabb leverans. Bra info. Inga problem hittills.
  • Usel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Hittade bra pris via Prisjakt men varan fanns inte i butik. Ringde och talade med N.N i Sickla som tog emot min order och vi kom överens om bra pris på de tre produkter jag önskade.
    När jag följande vecka besöker butiken i Sickla är inte N.N på plats och de två killarna på plats slår länge och väl i sin dator och konstaterar sedan att de inte kan sälja de nu inkomna prylarna till överenskommet pris.
    Enligt svensk lag gäller muntliga avtal såväl som skrivna. I det här fallet fanns även det avtalade priset i deras kundorder i datorsystemet. Trots detta vägrade de sälja prylarna till angivet pris och betalar alltså hellre returen till leverantören än ger mig det pris som överenskommits.
    Jag får alltså rekommendera er att om möjligt undvika denna butik. På en konkurrensutsatt marknad för inte den här typen av skojare eller klåpare överleva.
    Själv åkte jag in till stan och köpte samma prylar ännu några procent billigare på Webbhallen.