Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Alltid Fri Frakt + Fria Byten
Snabb Leverans
Nyheter varje dag

http://www.nelly.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Nelly har fått betyget (7.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Super! Shoppar här ofta!
  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Bilderna motsvarar inte verkligheten och även om de har gratis frakt (som dock är urlångsam) så har de inte gratis retur vilket väl är standard på de flesta ställen numera.
  • Utmärkt
    12 mån sedan
    Snabb leverans, produkterna kom fram utan skada, returen fungerade smidigt och betalningen sattes in på mitt konto någon dag senare. Inget att klaga på.
  • 2018-10-14 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Riktigt dålig nätbutik. Lovade egentligen mig själv att inte handla från de sist pga deras kundservice som uppenbarligen har en backlog på minst 3 dagar samt är de riktigt långsamma att få ut varorna från sitt lager, cirka 2-4 dagar vilket är rätt undermåligt en nätbutik.

    Men av någon anledning så hade jag lite Nelly points att göra av med plus en bra rea så slog jag till igen, tyvärr blev det ett fel i ordern, skickade genast mail om det, och då det tog 3 dagar att skicka iväg paketet så skulle kundtjänst ordnat till de på än gång men väntar fortfarande på svar sen inskickat ärende..

    Gör er själva en tjänst och handla någon annanstans.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fyyyy va dåliga de är. Att beställa det går bra. Men att svara på mail är ingen brådska.
    Har skickat tre sticken mail men har inte fått någon svar från de.
    Det sämsta nätbutiken.
    Värkligen kass
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Nelly förföljer dig resten av livet med reklam. Du behöver byta identitet för att bli av med dom. Sms varje gång du handlar? Nu kom de igen kommer aldrig tillbaka som kund
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Enkelt och bra att handla men bristande kundservice.
    Kan bara varna för expressleverans då de inte står för vad de lovar.
    Betalade extra för att få det levererat inom 48h då jag behövde varan snabbt. Men leveransen dröjde och kom först efter 4 dagar.
  • Ganska dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Det tar 3 arbetsdagar innan paketet skickas och detta med EXPRESSleverans! På normalleverans väntar man minst en vecka. Just nu har jag väntat i sex dagar och paketet har ännu inte skickats.
    Säkrare att beställa någon annanstans även om det kostar mer. Stay away, kan man bara säga.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Super! Shoppar här ofta.
  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra kläder men längre leveranstider och kläderna står ibland med svenska storlekar på sidan men har engelska storlekar i själva kläderna vilket har lett till en del returer pga fel storlek..
  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Hittar alltid något man vill ha även om man inte behöver det hehe ????
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Trevligt utbud, men brister i kundservice.

    Beställde en bikini till min flickvän för ett tag sedan och efter några dagar när beställningen kom var det med en viss förvåning vi bara packade upp en underdel. På följesedeln hade de lämnat information om att överdelen dessvärre var slut och att de därför endast skickat underdelen (tror tyvärr inte att det är så populärt att gå topless på spa). Har förståelse för att lagersaldot kan vara felaktigt, men att inte lämna den informationen via e-post innan varan skickas är undermåligt. Vi lämnar det där.

    Efter konstaterandet att överdelen saknats kontaktar jag kundservice där vi kommer överens om att jag får häva köpet, utan extra kostnad. Ett plus i kanten. Dessutom erbjuds jag 100 kr i tillgodo som kompensation, vilket är helt okej - det var ju inte som att jorden gick under. Här kommer dock ytterligare en miss som gör mig irriterad. Löftet om att tillgodokvittot skulle hålla i 60 dagar stämde inte, utan istället lägger de in 30 dagar. Har inte bemödat mig att påtala detta tidigare, men nu med lite tid över framför tv:n, några månader efter köpet, vill jag ändå dela med mig av min upplevelse.

    Även om kundservice faktiskt var villiga att hjälpa mig och dessutom lämna en kompensation faller det platt när man kommunicerar ut en sak och genomför en annan. Inte handlat där på ett tag, mycket på grund av detta.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Håll er borta från det här skitföretaget, har väntat i snart tre veckor på mitt paket. Har bett nelly se över det hela men får bara dryga svar av deras kundservice och de skyller problemen på deras fraktbolag och vägrar skicka produkterna på nytt innan det har gått ett visst antal arbetsdagar. Otroligt dåligt! Under tiden skickas det ut mail om hur grymma företaget är och att de bjuder på expressfrakt osv vid nästa beställning. Dröm och glöm!
  • Ganska bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fick det jag beställde, tillslut.. Lång leveranstid.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde en tröja för 1200, skickade tillbaka den men inte fått någon återbetalning trots att det snart gått 20 dagar. Alla andra butiker jag beställt ifrån har återbetalat mig inom högst 5 dagar.

    Chansa inte, passar inte plagget så är det högst troligt att du inte får pengarna tillbaka.
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde en väska med expressleverans som levererades efter 2 veckor utan meddelande eller någonting. När jag ringde kundtjänst sa dom att det inte fanns någonting de kunde göra då trackingen inte fungerade, utan att jag bara fick vänta och se...
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köpt från Nelly flera gånger, blir alltid besviken, det är dyra priser och såå sega leveranser och deras kompensationer för fel är fruktansvärt dåliga. härom dagen körde en kampanj med 20% på allt med en kod, men koden fungerade inte, då ifrågasatte jag det och fick till svar att jag inte hade på cookies på min dator vilket jag har och jag provade från flera olika datorer... inte ens en ursäkt! fruktansvärt dåligt tipsar ingen att handla från någon av deras sidor (då de beter sig likadant mot alla kunder).
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Inget att klaga på. Köpte en jacka innan jul, leverans på ett par dagar och bra pris.
  • Knappt godkänd
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Otroligt långsamma leveranser dålig feedback på orderstatus. Bra priser dock.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning genomförd - pengar dragna - ingen order eller orderbekräftelse. Så kan man ju också göra affärer . . . .
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Nelly anser att det är fullt okej att spamma en med sms när numret jag lämnat i samband med beställningen som gjordes för flera veckor sedan, enbart var för att få leveransstatus. Tyvärr kan man inte bortse att lämna mobilnummer då det är en obligatorisk uppgift.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Seg leverans
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    - Dålig leveranstid och kundservice

    Beställde två klädesplagg som kom efter 7 och en halv arbetsdag, ifall de anger att de ska ta 3-5 dagar bör de hålla det de lovar. Kontaktade kundservicen angående förseningen och inte någonstans ber dem om ursäkt.
  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde ett par skor med normal leveranstid. Stod att paketet skulle skickas mellan 3-5 arbetsdagar. Det skickades efter 6 och fanns att hämta i butik efter 7 dagar. Helt ok, jag visste redan innan att leveranstiden var lite längre än normalt så det gjorde mig inget. Tyvärr var packeteringen lite dålig, så skorna hade åkt ur kartongen och låg i plastpåsen. Men de hade lyckligtvis inte skadats under transporten. Köpte ett par converse för 275 kr och då kan jag tycka det är värt att vänta en vecka :)
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jätte LÅNGSAMMA LEVERANSER och dryga på kundtjänsten. Tur att man annullerade ordern. Kommer aldrig mer handla från detta oseriösa företag igen.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Omöjlig kundtjänst. Svårt att byta/returnera plagg. Verkar gå in för att göra allting så svårt som möjligt för kund. Kommer aldrig mer beställa från denna butik.
  • Ganska dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    I stort är jag nöjd med Nellys webshop och kundtjänst men att de har så otroligt långsam hantering av order och långsam leverans drar ner betyget. En vecka lev. tid är nog minsta jag varit med om.
  • Bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Alltid varit nöjd, men fick tyvärr skavda skor i min senaste leverans. Dock en trevlig och hjälpsam kundtjänst som snabbt hjälpte mig lösa det!
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde ett par skor och råkade ta fel storlek, hörde av mig efter ungefär 1 timme och bad de ta bort ordern så jag kunde lägga en ny, men de kunde de inte för ordern var redan lagd och ska låta den skickas hit för att sedan returneras (varan var inte skickad när jag kontaktade deras kundservice)

    Miljövänligt? Kommer returnera skiten och aldrig beställa härifrån igen, självklart ska de gå att avbryta köpet när det inte är skickat...
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Jättenöjd!
  • Ganska dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Tar alltid lång tid. Beställde en jacka och fick den inte på tre veckor. Kontaktade då supporten ett flertal gånger, varje gång med olika besked. Ena sa att den var skickad, andra att den var slut, tredje att den skulle skickas osv. Efter tre veckor kom så beskedet att den inte fanns längre och jag fick tillbaka pengarna. Ingen kompensation, ingen ursäkt. I övrigt okej förutom kostnad för retur.
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    + ?

    - Det tar ett tag innan de skickar beställningen
    - Leveranstiden
    - Frakt
    - Returkostnad
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte ett par skor och betalde direkt med paypal. Summan drog från mitt konto 16/4. 28/4 har jag fortfarande inte fått varken leveransbesked eller paketet. Nu ser jag att min storlek tagit slut.. Hoppas verkligen de är skickade. :(
  • Ganska bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Har handlat några gånger, och för det mesta har det fungerat bra. Senast fick jag dock en uppenbart begagnad tröja, mycket slarvigt ihopvikt. Jag förstår att varor som lämnats i retur skickas ut igen, men man borde väl i alla fall göra en liten ansträngning att återställa returkläder till nyskick. Jag är inte heller helt förtjust i att returer ska kosta 39 kr om det inte gäller byte.
  • Bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Stort utbud och ok snabb leverans.
  • Acceptabel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Handlat mycket kläder från denna sidan. Både bra och dålig kvalité på kläder. Köpte en klänning som såg ut som grön men fick hem en turkos. Köpte dessutom en klänning som visade sig vara helt gjord av spets.. Lång leverans tid.
  • Bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    har beställt flertal gånger inga direkt problem har stött på dock ganska så långsama när det gäller leverans annars bra utbud
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Ska de ta två arbetsdagar för en vara att lämna lagerhyllan ? Tur att posten är snabb på att leverera...

    Förövrigt så behöver ni på Nelly ta en liten fundering på eran miljöpåverkan... Jag har nog aldrig sett en sån stor plastpåse för en sån liten produkt, som dessutom redan hade en helt okej embalering.....

    Kommer aldrig mer beställa från er.....
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Tyvärr lyckas inte Nelly leverera i tid till jul. Nelly borde byta från posten till någons annan distributör.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Ska på bröllop och behöver en klänning. Var får man tag i en snygg klänning snabbt? På Nelly. Trodde jag! Väntar och väntar. Får leveransbekräftelse att varan är skickad och ska vara påväg. Väntar i 5 dgr sen blir det helg. Jaja den kommer på måndag tänker jag. Måndag kom och nu är det 6 dgr sen jag fick leveransbekräftelse. Kontaktar Nellys kundtjänst, pratar med en tjej som säger att vara BORDE vara påväg. Hon ger mig spårnummer till posten, kontaktar posten - de har inget paket till mig. Kontaktar Nelly IGEN då har varan inte ens lämnat lagret. Ok, jag förkarar att jag behöver varan innan helgen, hon säger att den kan mycket möjligt komma innan helgen. Jag behöver dock garanti på det, men det kan hon inte ge mig. Då tänker jag att jag hellre köper bröllopskläder någon annanstans där jag kan vara säker på att det kommer i tid. Men då vill hon inte ta bort min beställning. "Det går inte" Vadå går inte? Ligger paketet kvar på lagret borde det väl inte vara någon större vetenskap och ta bort ordern?? Tydligen på Nelly - där kundservice är lägsta möjliga prioritet!
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Inga problem med leverans eller betalningssätt, snabb leverans dessutom
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Har handlat på nelly många många gånger och förut var det kanon. Nu - värdelöst!
    Har lagt totalt fyra orders under sommaren för klänningar till min semester (15/8).

    Den första ordern innehöll två klänningar men bara en klänning kom efter ett gäng dagars seg leverans. Den andra klänningen var slutsåld och hade fel lagersaldo. Fick pengar för ena klänningen åter efter några dagar.

    Den andra ordern innehöll en klänning som kom, även den med snigelpost.

    Den tredje ordern innehöll en klänning. Efter TRE dagar får jag veta att den är restnoterad då lagersaldot återigen var fel, och att man ska försöka ta in den från leverantör igen. Ytterligare TRE dagar senare mailar jag kundtjänst och ber dom avbryta min order, får svar att det går inte för ordern är redan hanterad. Har samtidigt fått mail att klänningen är slut hos leverantör och kommer därför slutnoteras och återbetalas. Detta tog alltså nästan en vecka. Tre dagar senare har jag ännu inte fått pengarna åter.

    Den fjärde ordern... Ser att klänningen från order ett ovan är åter i lager så jag beställer den på nytt, 11/8 på förmiddagen. Jag ville ju ha klänningar till min semester 15/8 vilket uppenbarligen verkar helt omöjligt. Och återigen - snigelfart på leveransen. Har inte ens fått besked att klänningen har packats så att den dyker upp innan nästa vecka är ju helt uteslutet. Har mailat att dom gärna kan behålla klänningen eftersom den inte ens är skickad än. Såklart vill Nelly tjäna pengar och kommer således inte låta mig avbryta min order. Får väl använda klänningen sommaren 2015......

    Känner mig lite lagom blåst :)
    SKÄRPNING NELLY!
  • Ganska dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Värdelös leveranstid.
  • Acceptabel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    dålig leveranstid.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Fruktansvärt dålig leveranstid. Beställt en gång tidigare vid jul då jag fick vänta över 2 veckor för att få mitt paket. Vid den tiden kan det i och för sig vara förståeligt då det kan vara mycket som krånglar vid jul. Gav Nelly en ny chans för cirka en och en halv vecka sedan igen och kan inte ens spåra kolli ID på paketet än.
    Nelly måste utan tvekan ha det sämsta logistikavtalet i världen! Avråder starkt från att beställa härifrån om du vill ha dina kläder inom närmsta halvåret.
  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Det tog två veckor innan de skickade min order, värsta jag varit med om. Beställ från någon annan butik!
  • Knappt godkänd
    7 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Lång leveranstid + fel leverans, pinsamt!
  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    I min beställning fanns felsydda bikinitrosor och för att få hem nya fick jag göra en ny beställning och betala för ytterligare ett par. Sedan invänta ett par dagar med att dom skickade en returnota med förtryckt returfraktsedel. Kundtjänst chatten orkade inte läsa att jag föreslog att jag skulle fota varan så dom kunde skicka en ny innan jag åker på semester utan svarade bara hur en retur gick till. Inte så service minded eftersom det handlade om 107kr. Var bättre förr när Nelly hade förtryckt retursedel i paketet från början.
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Kläderna överensstämnde väl med beskrivningen.
    Lättnavigerad hemsida
    Fri frakt.
    Tyvärr ganska lång leveranstid (7 dagar)

    Sammantaget positiv köpupplevelse.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Jag har faktiskt inget bra att säga om Nelly!

    - Dålig hygien på kläder. OBS! Köp aldrig underkläder här, de skickar ut använda!
    - Hög fraktkostnad
    - Lång leveranstid
    - Inga speciellt bra priser
    - Otrevlig kundtjänst