Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Försäljning online & i butik
8.8 på Trustpilot
Boka kostnadsfri sängprovning

http://www.sova.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Sova har fått betyget (2.60)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Säljare som försöker hetsa fram köpbeslutet. När vi inte ville bestämma oss samma dag sjönk plötsligt priset med 10%. Tyckte faktiskt synd om säljaren som uppenbarligen var ny, hade gått säljkurs och försökte trixa sig till att ”stänga affären ”. Blev pinsamt till slut. Köpte givetvis ingen säng, och kommer aldrig mer att sätta min fot hos SOVA.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Hade tyvärr inte läst dessa bedömningar. Nu har jag inte så mycket nytt att tillföra.
    Sängen gick sönder efter TRE dygn. Höj och sänkbar motorn.
    Sova krävde att jag skulle reparera den.
    "Bara att stänga en lucka..." Vi gör inget hembesök p gr a pandemin. Fast då hade dom redan sålt in inbärning och montering, vilket tog 1 timme i huset.
    Nej, dom vill sälja, sen Goodby.

    Efter fotografier och tjat köpte dom in en firma som kom och bytte motor. Som var felmonterad sa, dom. Skrattade när jag berättade att SOVA ville att jag skulle reparera den.

    Googling visar att dom har och har haft ekonomiska problem. Inte betalat ut löner till sin personal etc. Sånt slår tillbaka på service förstås.
    Trodde detta var en solvent firma. Utan att ha kollat upp det. 😟
  • Dålig
    9 mån sedan
    Jag och tjejen skulle bli sambos och valde att köpa oss en ny 180 säng för cirka fem år sedan.
    Säljaren vi pratade med rekommenderade starkt denna säng vi har i dag sålde snyggt in de med att vi kommer ha en säng som håller i minst 15-20år och att vi inte kommer hitta en bättre säng för detta priset. Vi betalde 20000 för sägen.
    Nu fem år senare är den helt slut. Sömmar på bäddmadrassen har börjat gå upp. Nivåskillnaderna som blivit är som att ligga i i varsitt dike.

    Vi har varit i kontakt med Sova reklamationsavdelning och dom har visat noll intresse med att se vad som kan ha hänt med sängen.
  • Dålig
    12 mån sedan
    Great service when they want to sell you overpriced bed. When that bed degrades after a year of use (two non overweight persons used it) they say that it’s positively shaped after bodies and that is normal to have pain after sleeping! Never buying there again!
  • 2020-12-08 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Glömmer aldrig hur det gick när jag handlade här för för 8 år sen. Tänkte att det är dags att byta ut min madrass och blev påmind om det hur det gick förra gången jag handlade på Sova. Jag valde att köpa två tempurbottnar med en carpediem madrass och blev hånad av säljaren för mitt val. Sen sa de sa att jag skulle få varorna inom en månad men det tog över två månader och sen kom allt inte på en gång, det tog de ytterligare nån vecka att skicka madrassen och jag fick gå och hämta sängbenen i en butik efter mycket om och men. Ringde flertal gånger till samma butik och de sa hela tiden att benen inte kommit fastän de hade gjort det och legat i butiken i flera veckor. De hade noll koll på vad som fanns i deras egna lager helt enkelt. Håll er borta från den här butiken om ni vill sova bra om natten för de glömmer bort dig samma sekund som du dragit ditt kreditkort. De vill bara sälja, men bryr sig inte ett dugg om att leverera.
  • Dålig
    1 år sedan
    Säljaren var supertrevlig och vi fick jättebra hjälp. Till slut impulsköpte vi en Möja Säng. Det tog 3 veckor innan vi kunde hämta den (helt rimligt ändå). Problemet började när jag skulle hämta sängen, dem inte ville att jag skulle komma på en helg för dem hade för mkt att göra (Kul att kunder som redan handlat bortprioriteras).
    När jag veckan efter hämtar sängen så var gaveln sönder, men dem hade beställt en ny åt mig (Jätte sjysst att ni fixar en ny, men varför ringer ni inte och säger det så kommer jag om hämtar allt på en gång istället?) Veckan efter ringer dem och frågar efter min adress (för dem vill leverera hem den till mig), den hade anlänt till butiken. Sjysst tycker jag och inväntar gaveln. Det tar 2 HELA VECKOR och jag måste ringa och påminna dem flera gånger. En av gångerna hade dem glömt bort oss. Bortförklaringen var att transportföretaget hade mycket att göra just nu (kunde ändå erbjudit sig att stå för släp så kunde jag hämta den med en gång). När transportföretaget till slut kommer så kastar han ner gaveln på marken (riktigt arrogant) och det uppstår en jävla argumentation för dem VÄGRAR hjälpa till att bära in den (jag bor på botten vångingen och det är raka vägen in, 5 meter från entredörren). Till slut lyckas jag övertala den ena (dem var 2) och den gubben var riktigt sur och förbannad.
    Hans argument var att SOVA inte hade betalat för hemleverans hela vägen in till hemmet utan endast till tomt/entren (Men hur kan det vara mitt fel? Det får transportföretaget ta med SOVA eller fakturera dem, jag hade blivit lovad att den skulle hem till mig). Till slut fick jag in gaveln. Hör av mig till SOVA och påpekar detta. men dem vägrar förstå problemet eller den sitsen jag hamnade i p.g.a deras okunnighet med att boka transport plus väntetiden att få hem en komplett säng (för dem hade tydligen glömt bort oss). Deras kommentar"Det var ju olyckligt, vi ska ta det med företaget". För i helvete! ni jobbar ju med service och den här servicen jag fått utstå är sämst i världen, ett jävla skämt. Det minsta man kan göra är att kompensera för alla problem. Första och sista gången jag handlar hos SOVA. Visst super bra service när dem vill sälja, när dem väl sålt nåt så försvinner servicen direkt. Den där kundrelationen existerar inte hos SOVA.
    REKOMMEDERAS INTE!
  • Dålig
    1 år sedan
    Gör reklam för chat men svarar inte.
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde en säng i slutet på november 2017 och blev lovad ”max 8 veckors leveranstid, med största sannolikhet innan dess” av säljaren.
    8 veckor gick och väl inne på 9e veckan utan ett ord från Sova så ringer jag upp supporten.
    Jag anade att något var väldigt fel då personen på support inte kunde svara på vart min säng var och ville ringa upp mig dagen efter för att ”luska lite”.
    Blir uppringd dagen efter och får då beskedet att det är förseningar och jag måste vänta ytterligare SJU VECKOR(!) på att få sängen levererad..
    Var generös och gav två stjärnor då jag lever på hoppet om att sängen i alla fall är skön om den någonsin dyker upp.
    Jag räknar även med att bli riktig brat kompenserad för detta då sängarna kostar en mindre förmögenhet och det är definitivt ingen försening på avbetalnings-avi som dämper mer i brevlådan varje månad.

    Jag rekommenderar att handla säng hos Sova om du är villig att vänta 4 månader på leverans.. om den kommer alls.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde bäddmadrass som enligt orderbekräftelse skulle komma inom 6-8 veckor. Efter ett par veckor har leveranstiden blivit 13 veckor. Deras huvudleverantör av denna vara säger att varan finns i lager och därmed inte borde ta 13 veckor att få hem. SOVA skyller på huvudleverantören. När jag vill häva köpet pga orimlig leveranstid berättar SOVA att de alltid behåller 20% av köpesumman vid avbeställning och tycker inte att leveranstiden är orimlig. Anmälan till ARN skriven....
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Dålig service på utebliven leverans av beställd vara.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Fruktansvärd köpupplevelse. Säljaren i butik var dock kunnig och trevlig, men där slutade alla bra saker. Sängen vi valde ut var en Carpe Diem med madrassen i olika fasthet för mig och min fru. Priset hamnade på ca 44 000 kr.
    Vi valde delbetalning och hemleverans. Sängen skulle dröja 6-8 veckor enligt säljaren.
    När förseningen var ett faktum, samt ordersökningen på hemsidan visade "Order saknas", kontaktade jag Sova. Då visar det sig att butiken skrivit fel telefonnummer på min order, så utkörarna hade inte kunnat nå mig. Inget försök att kontakta mig gjordes på mail.

    Leverans bokades in några dagar framåt. Både jag och min fru hade tagit ledigt för att bära in sängen då vi endast hade beställt leverans fram till porten. Väntar fram till lunch innan jag kontaktar utkörarna som tydligen har "glömt" lägga sängen för leverans den dagen.Jag får då ta en halvdag ledigt till för att ta emot sängen dagen därpå.

    Vid uppackning saknas märkning av fasthet på madrassen. Ingen av oss kunde känna någon märkbar skillnad heller så vi kontaktade Sovas support. Efter flera mail fram och tillbaks med foton på madrassen för att bevisa att märkning saknas så lades ärendet till leverantören för manuell kontroll på plats.

    Ingen kontakt från leverantör gjordes på två veckor trots flera påstötningar från vår sida.
    När jag till slut började tappa tålamodet visar det sig att Sova återigen skickat fel telefonnummer, trots att jag redan ändrat detta hos dem första gången det hände.

    Jag kan inte rekommendera någon att handla hos Sova, eller välja en säng från Carpe Diem. De har tydligt visat att de inte kan hantera vare sig kundinformation, leverans eller support. När vi köper en säng för det här priset ska det fungera, och när det inte gör det bör handlaren/tillverkaren se till att kunden blir nöjd.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Det började med dammsugarförsäljarna, sen kom bilförsäljarna..nu har vi sängförsäljarna.

    Jag och min sambo köpte en dubbelsäng på 180cm (varsin 90cm säng). Märket var Jensen och köpet ägde rum hos Sova butiken i Bromma.

    Vi provlåg flera sängar och efter att personalen studerat vår vikt, våra kroppar och sovvanor, så blev vi noggrant rekommenderade att köpa varsin säng av märket Jensen, till en total kostnad av ca 25000kr.

    Efter 6 veckor kom sängarna...

    Efter 2 år började jag få problem med ryggen, vi kunde via läkare samt test av andra sängar konstatera att problemet var Jensen-sängen. Fjädrarna i sängen hade börjat ge med sig och den var nu svampig och mjuk! Till saken hör att jag har inga problem med ryggen annars samt att jag alltid var mycket försiktig med sängen (vi har tex inga barn som har hoppat i den)

    Ett av säljargumenten som man använde från Sova var garantin, en mycket generös sådan från Jensen. Vi hade rätt att returnera sängen inom 5 år med full ersättning, och funktionsgaranti på hela 25 år. Allt detta står tydligt i garantin vi fick med köpet.

    När jag kontaktade Sova fick jag till svar att de vägrade ta emot sängen, och deras enda rekommendation var att sälja sängen på Blocket!? Jag var också välkommen att komma in för att köpa ny säng tex Hästen eller Tempur (dubbelt så dyra)..

    Vi hade säkert kunnat driva detta ärende vidare, men orkar inte. Vad du än gör så undvik Sova och speciellt Jensen sängar. Vi har köpt nya sängar på Ikea och sover nu bra, dessutom fick vi dem hemlevererade samma dag som vi köpte dem! Den totala kostnaden var några tusenlappar...
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Underbar säljare i Sovas butik i Mölndal. Oerhört professionell som hjälpte till med allt och lite till. Jag testade ramar, bäddmadrasser och kuddar. Dessutom flera olika märken och modeller. Hög servicenivå och vänligt bemötande! Butiken rekommenderas starkt!