Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Lägsta prisgaranti
Kundsupport må-fre 8-16
Snabba leveranser

http://www.lensme.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Lensme har fått betyget (3.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställning Leverans
    Varför porto? Det står att det är portofritt när jag har bestellt over 500.-! Dålig stil! Ok det var rabatt.
    Och! ? Mycket dålig stil☹
  • 2018-07-17 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    De skickar inte varorna och meddelar inte varför eller om de blir skickade. Beställt 8/1 och ännu ingen information om var mina linser är??
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Fantastiska priser
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt, snabbt och prisvärt
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde för första gången från denna sidan p.g.a deras påstådda "snabba leveranser".
    Jag behövde nya linser rätt så akut, och bestämde mig för att beställa från denna sidan denna gången. Betalade 100kr extra utöver vad jag vanligtvis brukar betala på andra sidor, för 60 dagslinser.

    1 vecka och 1 dag senare sitter jag utan linser på jobbet, och har en kämpig dag framför mig.

    Med andra ord är detta både det dyraste och det långsammaste jag varit med om när det gäller beställning av linser.

    Håll er borta, det finns väldigt mycket bättre sidor än denna att beställa från!

    UPDATE: Nu har det gått 11 dagar, och fortfarande inga linser. Önskar att man kunde rösta 0 stjärnor...
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Att jag köper prisvärda linser med den servicen är bara perfekt.
  • 2012-01-01 - Fortus International Solutions AB (556870-0727) tog över verksamheten från Webbase Enterprises Limited (502067-5483)

  • 2015-12-14 - Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från Fortus International AB (556870-0727) till Webbase Enterprises Limited (1282719)

  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag tycker att ni har ett komplett sortiment av olika linser och köpprocessen fungerar väldigt effektivt.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Utlova ett pris men tog ett högre pris från kortet vid själva köpet
  • Knappt godkänd
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Ena stunden blir det billigare och andra stunden blir det dyrare !
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt, bra att handla bra priser och snabb leverans.
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Dryga veckans leveranstid för en standardlins som Focus Dailies Toric känns inte seriöst. Speciellt med synnerhet på att det stod att det var lagervara och 2-3 dagars leveranstid.
  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Att beställa gick bra som sagt, det står att det är snabb leverans så jag hoppas att det verkligen stämmer.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning
    super bra, rekomenderat till mina vänner.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa. Billigast denna gången.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Nej.

    Inget att rekommendera.

    Beställde 1 paket linser och detta var första gången jag beställde från Lensme. Efter 2 veckors väntan utan info linser mailade jag dem för att kolla vad som hände och var de blev av.
    Fick tillbaka svar att de ännu inte kommit in från leverantören och skulle först komma ännu en vecka senare. Fick ingen info om förseningen vilket är mycket dåligt !
    Står nu helt utan linser pga av denna dåliga service.

    Jag kommer att fortsätta beställa av NordicLenses istället och som fungerat helt perfekt hela tiden.
  • Hej

    Det är oerhört beklagligt att du upplever vår service och information som bristfällig. Vår målsättning är att leveransförseningar aldrig skall behöva uppstå, men tyvärr ser verkligheten ibland lite annorlunda ut. Viktigt i det läget är istället att alltid informera våra kunder raskt vid eventuella leveransförseningar från leverantören dels genom automatiska mail men ochkså genom personlig kontakt.
    Vi tar till oss av kritiken, och ber dig om du vill att kontakta vår kundtjänst då vi mer än gärna får reda på lite mer och således kan se mer specifikt vart vi har brustit i just ditt ärende.

    Vill passa på att samtidigt önska dig en god fortsättning!

    Mvh/ Juhani, Kundtjänstchef, LensMe

  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, bra pris, gratis frakt. 2*30 endagslinser kostade 296kr, dessutom hade de välkomsterbjudande för nya kunder, 100 kr rabatt på valfri order över 200 kr.

    Linserna kom två dagar efter beställning, betalning via faktura.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Beställning
    MKT bra service och snabbhet
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, snabb leverans. Bra priser. Super.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    KANON! Fint också att få "saknar Dig rabatt"! :-D
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra pris just nu på mina vanliga linser, enkelt att beställa.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Får se om prylarna kommer i tid
  • Acceptabel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    I den förra leveransen var ca 10 av linserna trasiga.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans Retur
    Enkelt och smärtfritt. Lätt som en plätt.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Billigt bra och smidigt so far! Var tvunget att testa efter många år hos annan leverantör.
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Lensme hade mycket pra priser på allt jag villa ha, och hemsidan funkade bra. Nu är det bara leveransen jag väntar på. Tack så länge.
  • Acceptabel
    6 år sedan
    Beställning
    Ni skickar kod för att göra leveransen kostnadsfri - men när man skriver in koden får man meddelande om att koden inte gäller ... USELT! Har inte med pengarna att öra utan min er trovärdighet mot mig ... Synd, för ni har bra priser ,men blir inte trovärdiga!
  • Hej!

    Vi beklagar att du inte varit nöjd med din shopping hos oss. Tyvärr är det svårt för oss att kommentera ett enskilt ärende här då vi har svårt att veta vilken kampanj det var som du upplevde inte fungerade samt vad du försökte handla.
    Kontakta gärna vår kundtjänst, de hjälper till med alla sorts problem som kan tänkas uppstå.

    Med vänliga hälsningar
    Nina
    kundtjänstchef Lensme

  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Kanon, billigare än så här blir det knappast!
  • Dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställde linser med PWR: -1,25 och CYL: -1,75 och fick tvärt om..
  • Hej,

    Vi beklagar att du fått fel styrka skickad till dig!
    Då vår lagerpersonal plockar alla ordrar manuellt kan den mänskliga faktorn ibland ställa till det och göra fel.
    Vår kundtjänst i samarbete med vår returavdelning löser sig dock detta på smidigaste och snabbaste sätt så att du som kund ska få de rätta linserna så fort som möjligt.

    Vi kan tyvärr inte kommentera specifika ärenden publikt, men för vidare kontakt gällande ditt ärende, skriv oss gärna en rad på info@lensme.eu

    Med vänliga hälsningar,

    Maria
    LensMe

  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Alltid billigast! :-) Aldrig haft några problem med frakten än så länge, har gjort 5 beställningar kanske
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Handla inte via Lensme!

    Jag beställde linser via lensme, vilka jag betalade direkt med kontokort. Fick en bekräftelse och pengarna drogs från kontot men inga linser levererades.

    Ringde till kundtjänst efter ca en månad som beklagade detta och sa att man skulle skicka en "ersättningsorder". Väntade ytterligare två veckor och ringde åter kundtjänst. Samma person svarade och beklagade att första ordern inte kommit fram. Jag påminde henne om att de hade skickat en "ersättningsorder" och då svarade hon snabbt att den kommer nog snart.

    Ringde åter efter ett par veckor då inga linser kommit. En ny person svarade och hon sa att det ju var tråkigt att mina linser inte kommit, men att någon ersättningsorder inte har skickats då detta inte var deras policy. Tydligen hade tidigare personal i kundtjänst lurats för att snabbt bli av med ett problem. Hon sa att mina alternativ var att antingen vänta ytterligare en tid då det var en tidsgräns på när man kunde reklamera en order och få pengarna tillbaka eller göra en ny order nu med faktura som hon sa att jag kunde strunta i att betala.

    Kändes inte bra att göra en helt ny order på faktura och bara inte betala denna(speciellt med tanke på hur företaget betett sig tidigare i kundtjänst). Även då tidigare köpare enligt nedan haft problem med inkassokrav på köp med faktura på varor som inte levererats. Valde att vänta och reklamera min order. Efter reklamationen var jag tvungen att ringa och påminna kundtjänst ca 4 ggr på en månad för att pengarna skulle betalas tillbaka.

    Upplevde företaget som mycket oseriöst och kände mig lurad. Är taktiken att hoppas på at kunden inte orkar ligga på för att få tillbaka sina pengar??
  • Hej,

    Vad tråkigt att höra det som inträffat!

    Vi skickar våra varor med posten och normal leveranstid är då 1-3 dagar. Det händer dock ibland att det blir förseningar i postgången, vilket tyvärr inte är något som vi kan påverka. Vi brukar därför be kunden avvakta några dagar ytterligare och även kontrollera med sitt utlämningsställe.

    Normalt förfarande är att vi skickar ut en ersättningsorder som du skriver ovan då man som linsbärare är i behov av sina linser. Vi har dock ingen möjlighet att reklamera paketet hos posten som försvunnet förrän det har gått en månad från vårt leveransdatum, därav ska du ha blivit informerad om att du kunde lägga en ny order via faktura, som sedan makuleras då en reklamation till posten äger rum så att de får starta en utredning vad som hänt då det är prio ett för oss att våra kunder alltid ska få sina paket inom kort tid.

    Då vi inte kan kommentera specifika ärenden publikt ber vi dig vänligen kontakta oss på epost gällande ditt ärende om du önskar ytterligare feedback på din kommentar. Skriv oss en rad på info@lensme.eu

    Med vänliga hälsningar,

    Maria
    LensMe

  • Ganska bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Helt ok men jag tycker att kampanjkoden ska komma med då man loggar in. Oftast har man glömt den till man ska beställa!
  • Hej,

    Då vi kan ha flera olika kampanjer som är ute samtidigt är det svårt att ha med dem vid en automatisk inloggning men vi tar givetvis till oss av dina synpunkter.

    Hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef Lensme

  • Ganska dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning
    "Snabba leveranser"?
    Jag borde ha läst andras erfarenheter av deras leveranser men att vara 1 vecka senare än 5 dagars leverans trodde jag inte var möjligt.

    Enligt deras policy så ska det gå ut ett mail när/om ordern blir försenad men det gjorde det inte.
    Och det(policyn) betyder ingenting när paketet försenades iom att det inte innebär någon kompensation och dom skiter uppenbarligen i det.

    Tomma löften.

    Jag har använt andra leverantörer tidigare och då kommer ordern när det avtalats. Den hundringen är det värt... :/
  • Hej!

    Vad tråkigt att din leverans försenades.
    Tyvärr så kan en försening bero på flera olika saker som inträffat och det är svårt för oss att se vad som inträffat just här. Om en försening uppstår så skickas ett mail ut per automatik där förseningen förklaras samt ges ett nytt leveransdatum. Om du inte emottagit detta mail eller information om förseningen ber vi dig vänligen att kontakta kundtjänst.

    Med vänliga hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef Lensme

  • Perfekt
    6 år sedan
    Beställning
    Kanon!
  • Acceptabel
    6 år sedan
    Beställning
    Väldigt lång tid för att skicka ordern. 1 vecka är alldeles för lång tid!
  • Hej!

    Dessvärre så är det omöjligt för oss att lagerhålla alla sorters linser i alla olika parametrar som finns och därför har vi endast möjlighet att lagerhålla de vanligaste linserna och styrkorna. Är det t.ex toriska linser eller linser med speciella styrkor så beställs dessa från linstillverkaren i samband med att en kund beställer dem hos oss och leveranstiden brukar då uppgå till ca 1 vecka. Då linser är otroligt individuellt kanske dessa linser bara beställs någon gång per år och därav att de inte går att lagerhålla.

    Kontakta gärna vår kundtjänst om du har några vidare frågor.

    Med vänliga hälsningar
    Nina, kundtjänstchef Lensme

  • Usel
    6 år sedan
    Beställning
    Väldigt konstigt att det kostade 546:- först, sen när jag skulle ändra min order så gick det inte. Då klickade jag bort sidan och började om. Då blev samma produkt dyrare efter 5 sekunder?!!! Lite konstigt och inte särskilt seriöst.
  • Hej!

    Det låter oerhört märkligt att något sådant skulle inträffa och det är ingenting som vi fått feedback på, att det skulle ha inträffat tidigare.
    Vi ber dig vänligen att ta kontakt med vår kundtjänst för att reda ut vad som har hänt och för en vidare dialog.

    Du når vår kundtjänst på info@lensme.eu eller per telefon 031- 719 69 30.

    Med vänliga hälsningar
    Nina
    Kundtjänstchef Lensme

  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning
    Beställde linserna lörd 21 och fick dom i postlådan fre 27. Perfekt tycker jag!
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställde 4 paket via deras hemsida för 175:-/paket. Gick sedan in hit och såg att via länken här så tog dom 145:-/paket vilket gjorde att jag omedelbart skrev ett mail att jag ville avbeställa ordern om dom inte ändrade priset till det lägre. Ser ingen anledning att betala 120:- extra till dom!

    3 arbetsdagar senare får jag svar på mailet att ordern är redan skickad. Det tog alltså 3 dagar att titta på mailet och avbestälningen gick då inte att genomföra.

    Att ha ett pris på hemsidan och ett annat här känns inte seriöst för mig. Har beställt där tidigare och varit nöjd, men nu känner jag mig lurad som gammal kund.

    Tur för mig att det finns andra som säljer för samma pris
  • Hej!

    Vad tråkigt att du upplever att du blivit lurad! Vi är väldigt måna om alla våra kunder och att de ska få den bästa shoppingupplevelsen hos oss.

    När man går via prisjakt så får man ett kampanjpris som endast gäller när man går via dem. Går man in och beställer direkt via hemsidan får man de ordinarie priserna. Tyvärr arbetar alla ledande linsaktörer på detta sätt och vi är tvungna att göra likadant för att kunna konkurrera.

    Tyvärr kan vi inte gå in på ett enskilt ärende men generellt så är svarstiden per mail 48h men vanligen svarar vi inom 24h.
    I detta fallet kan det ha kommit en helg emellan och svarstiden blir då längre. Har försändelsen redan skickats så kan ingen avbeställning göras men man är alltid välkommen att returnera ordern inom 14 dagar och under förutsättning att ordern är oöppnad.

    Du är hjärtligt välkommen att kontakta mig via mail info@lensme.eu för en vidare dialog om just detta ärendet.

    Med vänliga hälsningar
    Nina,
    kundtjänstchef Lensme

  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställde linser för astigmatism, ca 200kr billigare än de vanliga nätbutikerna så jag var lite skeptisk.
    Det tog 6 dagar från beställning tills dess att de låg i min brevlåda.
    Har inget att klaga på.
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning
    Bra, billigt och problemfritt.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning
    Bra, lätt & enkelt!
  • Acceptabel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning
    Hade varit riktigt bra om det inte vore det där med leveransen. På Lensstore hade det gått fortare 1-2 arbetsdagar och för mig hade det betytt MYCKET att få linserna den 5/6 istället för den 8/6. Hade jag bara sett att leveransdagen var så lång hade jag valt Lensstore denna gången istället. Även om de var 49 kr dyrare
  • Ganska dålig
    9 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Billigt och snabbet, MEN jag beställde 4X90 Focus Dailes. Detta levererades som 12 st 30 pack i 12 separata försändelser och med 12 stycken inbetalningskort att knappa in. Jag tror LensMe får ta och titta över sina processer, det här är inte speciellt effektivt vare sig för dem eller mig. Jag kommer nog inte att handla hos Lensme någon mer gång.
  • Ganska bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra och enkelt
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt, snabbt och prisvärt.
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snabb frakt, lika snabbt blev det problem... Ingen order bekräftelse via mejl gjorde att då jag fått fel linser (haft samma styrka i många år) så slår kundservice ifrån sig direkt och går i försvar..

    .. och hänvisar till pappers fakturan som medföljer paketet. Styrkan jag använder är -1,50 och de jag fick +1,75, en viss skillnad med andra ord.

    Bara att returnera, betala portot själv och hoppas att jag får mina förbetalda pengar tillbaka.

    REKOMMENDERAS INTE!
  • Tack för dina synpunkter.
    Det är svårt för oss att veta exakt vad som hänt i detta ärende, om beställningen gjorts av dig som kund eller via kundtjänst, men normalt skall en orderbekräftelse skickas ut direkt när beställningen är gjord för att man ska kunna kontrollera att allt är korrekt. Är mailadressen inte korrekt eller om man har ett spam-filter aktiverat så kan det hända att bekräftelsen inte kommer fram men det är högst ovanligt.

    Jag skulle gärna vilja föra en ytterligare dialog med dig kring detta för att reda ut vad som hänt.
    Du når mig på info@lensme.eu eller per telefon 031- 719 69 30.

    Hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef Lensme

  • Dålig
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning
    Skulle uppge kampanj kod FT04 för fraktfritt men det fungerade inte ej possitivt
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Helt nöjd i alla avseenden och jag uppskattar bl.a. att jag får det fraktfritt. Fraktfritt lockar köpare!
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag är väldigt nöjd!
  • Perfekt
    7 år sedan
    Beställning
    kanon!!
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra förutom sen leverans