Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt till butik
Fri retur i butik
30 dagar öppet köp

https://www.granngarden.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Granngården har fått betyget (5.06)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 dag sedan
    leveranstid 2-5 arbetsdagar var överenskommelsen. Efter 10 arbetsdagar har leveransen inte kommit och inget meddelande heller. Oerhört nonchalant. Nej, bättre att handla från andra ställen framöver.
  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Det brukar fungera bra. Jag beställer på nätet betalar, hämta i butik.
    Sist fungerade inte alls, 3 timmar efter beställning hade jag inte fått något sms. Hade kollat att produkten fanns i aktuell butik.
    Åkte då till butiken nej det gick inte att få någon produkt, jag hade ju inte fått något sms.
    Vi har 3 dagar på oss fick jag till svar.
    Men ni har ju produkten hemma sa jag då.
    Efter viss tvekan jag personalen och hämtade min produkt.
    Men du har ju inte något sms blev svaret.
    Du kan skicka det nu,vilket personalen då gjorde.
    Märk väl det var lugnt i butiken två personer stod bakom disken och talade med varandra.
    Har gjort ett nytt försök i dag, annars är det ett smidigt sätt att handla man vet att produkten finns hemma.
    När det fungerar alltså, och personalen är trevligare och tillmötesgående.
  • Hej!

    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ denna gången. Så ska de absolut inte vara och vi jobbar ständigt på att förbättra våra rutiner för att du som kund ska få en så bra upplevelse som möjligt. Men kul att det har fungerat bra tidigare för dig och det hoppas vi att det ska göra i fortsättningen också.
    För att vi ska kunna ta dina upplevelser och hjälpa dig vidare är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så ser vi självklart över ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Bra priser och riktigt snabba leveranser. Två tummar upp.
  • Hej!

    Tack för det fina omdömet! Vi blir glada av att höra detta!

    Hör gärna av dig om det är något du undrar över!

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!

    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Mycket bra
    24 dagar sedan
    vet inte vad jag ska skriva....
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme trots att du inte vet vad du ska skriva!
    Om du har några frågor eller funderingar, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig.
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Smidigt och kunnigt samtal med Granngårdens kundtjänst samt fraktfritt i mitt fall
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme!
    Vad roligt att du hade ett positivt samtal med oss och att vi kunde hjälpa dig med dina frågor!
    Om du har några frågor kring våra produkter eller någonting annat, är du alltid välkommen att återkomma till oss, så hjälper vi dig!
    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Mycket bra snabb leverans
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme!
    Det gläder oss att din köpupplevelse varit positiv och att leveransen varit snabb, så vill vi självklart att det ska vara för dig som kund!
    Om du har några frågor kring våra produkter eller köp, är du alltid varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig vidare.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Dålig
    1 månad sedan
    Har försökt beställa 3 olika varor på deras hemsida. Allt finns i lager men de annullerar två artiklar, verkar inte som det finns centrallager utan beställning går ut i butik. Har fått lägga 3 olika ordrar och då fungerar det. Ingen vidare hjälp när jag kontaktade kundtjänst.
    Handlar ofta i deras fysiska butik och nöjd kund där.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme! Beklagar att det inte gick som förväntat på E-handeln. Detta är något vi jobbar med för att det inte ska bli sådana fel. Vi vill gärna kompensera för strulet. Hör gärna av dig till [email protected] så ska kika mer på det.

    Tack igen för att du tar dig tiden och skriver! Det hjälper oss att bli bättre!

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Dålig
    2 mån sedan
    Dålig och långsam support. Klarar inte att leverera ordar och när dem inte levererar behöver man jaga dem för att få tillbaka pengar. Inte seriösa.
  • Hej!

    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ.. Så ska de absolut inte vara och vi jobbar ständigt på att förbättra våra rutiner för att du som kund ska få en så bra upplevelse som möjligt. För att vi ska kunna ta dina upplevelser och hjälpa dig vidare är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så ser vi självklart över ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Granngården lyckades inte leverera min vara på över 2 veckor trotts att den fanns i lager. När man sedan vill annullera ordern var det väldigt krångligt och tog tid.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och tydlig information kring din order.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Du får därför gärna inkomma med ditt ordernummer till [email protected], så undersöker vi ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Allt gick jättebra. Personalen var trevlig och hjälpsamma.
  • Tack för ditt omdöme!
    Vi gläds åt att få höra detta och önskar dig allt gott!

  • Dålig
    3 mån sedan
    Total katastrof. Har fått trasiga varor vid dörren vid två tillfällen
    Tog över en månad att få en ny vara
    SISTA gången jag har handlat där
  • Hej!

    Verkligen tråkigt att höra att du har inte ett men två upplevelser om skadad beställning. Så ska de absolut inte vara och vi jobbar ständigt på att förbättra våra rutiner och övrig hantering. För att vi ska kunna ta dina upplevelser vidare och lyfta dem där vi har tydligt exempel på brusten hantering skulle vi gärna önska att du tog kontakt med oss på [email protected] och skriver till oss vilka beställningar detta gällde. Så att vi kan erbjuda dig den leverans som du som kund förväntar dig att få. Detta är självklart något vi vill uppnå.
    Hör gärna av dig till oss vidare om detta. Tills dess, önskar vi dig en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Granngården AB

  • Dålig
    3 mån sedan
    Plantor beställdes april 21. Sedan dess aldrig hört ngt. Ingen leverans. Ringt kundtjänst x antal gånger som var trevliga men gjorde ingenting. Ingen återkoppling alls.
    Beställer aldrig igen från Granngården
  • Hej!

    Beklagar det! Så ska det inte gå till. Detta är något vi får definitivt kompensera för.

    Vänligen se ditt mejl.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Snabbt o smidigt att beställa ,kunnig personal .Ock framför allt leverans hem till dörren på utlovad leverans dag .Toppen.
    Leif Andersson.
  • Tack för ditt omdöme! Vi blir jätte glada av att höra detta!

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Köpte en gräsklippare dö k saknades en del som efter telefonsamtal ordnades trevligt bemötande mycket nöjd ger granngården högsta betyg
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme! Det gläder oss verkligen att du är nöjd och allt gick som det ska.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    uruselt minst sagt, jag beställde klätterrosor som inte kom utan kontaktar de efter tre veckor med chatten och får chatta med en dator som inte fattar något utan erbjuder mig att köpa sättlök. Till slut får jag prata med en människa Sophia som säger att det fastnat i beställningen och lovar pusha på oavsett vad jag frågar säger hon att hon skall pusha på. Efter ytterligare 2 veckor tar jag kontakt igen och får igen prata med samma Sophia som lovar pusha på, vilket j...a skämt rent ut sagt. efter ytterligare någon vecka kommer rosorna som inte är i något bra skick. Med andra ord aldrig mer Granngården online, ni borde skämmas och lägga ned onlinebokningen. Yvonne
  • Hej!

    Jag beklagar verkligen det! Det ska inte gå till på det sättet. Skulle du kunna återkomma till oss på mejl till [email protected] så ska vi undersöka vad som har gått fel och naturligtvis kompensera.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!

    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Kommer till butiken och vill köpa en produkt. Går runt och letar själv ett tag. Till slut hittar jag ett skylt ex., varav jag går till kassan och frågar om de har fler. Svaret är ja men jag måste ställa följdfråga på följdfråga för att kunna handla produkten. Med denna servicen så blev det sista gången jag handlar på denna butik i Jönköping. Som kund förväntar iaf jag mig godservice när man köper en produkt för närmare 8000krinor.
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Vi beklagar verkligen att upplevelsen i butiken varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig bra service och bemötande hos oss, oavsett kontaktkanal. Vi kommer givetvis att lyfta detta vidare.
    Om du har några frågor eller funderingar, är du välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig vidare.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Väldigt smidigt och lätt att handla
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme! Det gläder oss verkligen att du upplever att handla hos oss som smidigt, det är självklart det vi strävar efter för att du som kund ska få en bra upplevelse. Vi hoppas verkligen att produkterna du handlat är till din belåtenhet och du är givetvis varmt välkommen att kontakta vår kundservice vid frågor.
    Önskar dig en trevlig helg!
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    I princip allt fungerade bra. Ett par dagar så var paketet på väg till mig.
  • Tack för ditt fina omdöme!
    Det gläder oss att din köpupplevelse var positiv och allt fungerade som det ska!

    Önskar dig en fortsatt fin dag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Har handlat och hämtat i butik, och allt funkade bra!
  • Tack för ditt fina omdöme!
    Det gläder oss att din köpupplevelse var positiv och allt fungerade som det ska!

    Önskar dig en fortsatt fin dag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Påstår att de har produkter i lager men när man beställer annulleras beställningen i bästa fall om man beställt mot faktura. Vid beställning med kort drar de beloppet och påstår att de kan sitta på betalningen tills produkten kanske dyker upp, oavsett hur lång tid det tar. Givetvis måste man kontakta kundtjänst för att få reda på att beställningen annullerats.
    Betala aldrig i förskott till de här skojjarna!
  • Hej ,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din upplevelse hos oss varit negativ. Orders ska krediteras omgående när varorna inte finns i lager.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare i ditt ärende. Du är därför varmt välkommen att inkomma till [email protected] med ditt ordernummer, så ser vi över ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Hemsidan fungerade ej att beställa ifrån och skapa konto. Otroligt olika kunskaper inom deras system och hur serviceminded de är. Catharina från företagsavdelningen sa att du kan inte handla idag. Först tar det minst 3-4 dagar att skapa ett konto sedan tar det minst 2-5 dagar innan produkterna kommer och det är bara ett preliminärt besked. Vi kan aldrig lova att produkterna kommer säger hon tydligt. När jag frågade om de kan se när produkterna kommer eller hur många finns i lager kan de inte se det heller. Femte gången jag ringde kom jag till en på kundtjänst som lätt fixade beställningen direkt och mot faktura som de tidigare inte kunnat lösa. Dagen efter kom det ett sms att tyvärr kan inte alla dina artiklar levereras. Mer information om kreditering kommer. Då vet jag inte hur många eller om de kommer alls. När jag ringer och frågor så måste jag lägga ny beställning och det är antagligen så att ingen av de första jag beställer kommer. Denna kundtjänstmedarbetaren kunde se lagersaldo men om man gör en beställning och beställningen tas från en butik och sedan det inte finns tillräckligt där så krediteras beställningen och man får lägga en ny. Otroligt dålig service, information och återkoppling. Fortsättning följer om jag får några produkter och isåfall hur många.. Jag hoppas ni tar upp detta internt och jobbar på en bättre lösning så fler inte behöver ha denna soppan.
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme.
    Vi vill börja med att verkligen beklaga att du haft en negativ köpupplevelse hos oss. Självklart ska du som kund få en bra service och få snabb och smidig hjälp av oss, oavsett kontaktkanal.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare i ditt ärende. Du är därför varmt välkommen att inkomma till [email protected] med ditt ordernummer, så ser vi över ditt ärende.

    Tack igen för att du tar dig tiden och skriver. Det hjälper oss att bli bättre!
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde ligusterplantor och efter 20 dagars väntan hörde jag av mig till kundtjänst som gav mig ett leveransnummer för att kunna följa mitt paket och se när det skulle komma fram, troligtvis inom en vecka. Två dagar senare får jag istället ett mail där det står att leveransen är cancellerad av Granngården för att det är slut på häck-plantorna. Jag hör av mig och försöker ändra bestöllningen till liguster i annan storlek, som de enligt hemsidan har tillgänglig, men bollas mellan olika personer på kundtjänst. utan framgång eller vettigt bemötande. Får istället 100 kr i presentkort och inga inköpta plantor alls. Kommer aldrig handla på Granngården igen! Även mina grannar fick sin tidigare order avbokad. Hej då Granngården!
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att din upplevelse hos oss varit negativ. Det ska inte gå till på det sättet.

    Vänligen återkom till oss på [email protected], så kan vi se över ditt ärende.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Rekommenderar inte!
    Fick ett presentkort och ville beställa ett ädelträd - finns inga i närliggande butiker och eftersom jag inte kan betala med presentkort online och de inte kan hjälpa oss i närliggande butik så måste man åka 25 mil för att handla! Finns ingen servicekänsla alls vare sig hos personal eller på kundtjänst.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att din upplevelse hos oss varit negativ. Det stämmer att vi har presentkort och de kan enbart användas i våra Granngårdenbutiker, men vi vill självklart hjälpa dig att hitta en lösning. Du är varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så kan vi se över ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Galet dålig e-handel och kundservice. Enligt kundservice har de inget system där de kan följa en order, utan från det att ordern är lagd och kunden betalt är det tydligen ett stort och långsamt svart hål fram tills dess varorna förhoppningsvis når butiken där kunden valt att de ska hämtas.
    Antingen ljuger kundservice eller så ska Granngården inte ägna sig åt e-handel år 2021,
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att du haft en dålig erfarenhet i kontakt med oss och på vår e-handel.
    Vi skickar våra produkter med DHL och när de skickas ska vi självklart kunna hjälpa dig som kund att spåra din order och vi är givetvis ledsna om det inte gjorts i din kontakt med oss. Vi vill givetvis hjälpa dig vidare i ditt ärende och du får jättegärna inkomma med ditt ordernummer till [email protected], så hjälper vi dig.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Erhållit bonus för mina köp i Granngårdebs webb butik men för att tillgodoräkna mig den måste jag tydligen besöka fysisk butik, då ert datasystem inte klarar av att räkna av bonusen när jag inloggad går till kassan för att betala mina köp i er internet butik.

    4.3 För att erhålla bonus från kundklubben måste personnummer anges, eller klubbkort uppvisas, i kassan vid köp.
    4.4 Den kan endast användas hos Granngårdens butiker. (Räknas inte Granngårdens webb butik som butik bör ni skyndsamt komplettera punkt 4.4 med den informationen)

    Pandemin har skördat nästan 15.000 liv i Sverige och FHM uppmanar alla att inte åka kollektivtrafik eller besök butiker om det inte är absolut nödvändigt. Kundtjänst sa åt mig att ”anlita någon” som är fullvaccinerad för att åka till butiken flera mil bort, hennes far är fullvaccinerad, fick jag också veta...

    Självklart riskerar jag varken mitt eller andras liv för en bonus med de kränkande och diskriminerande villkoren.

    För kännedom är vaccinet inte 100% ens efter två doser - och vi är alltför många som inte erhållit två doser, så det krävs mer av oss innan vi kan leva som innan pandemin.

    Jag uppmanar Granngården att uppgradera sitt datasystem för att (be)visa att ni värdesätter och jämställer alla era betalande kunder oavsett i vilken av era butiker (fysiska eller på nätet) vi handlar i.

    Det är också rimligt att förvänta sig att Granngården aktivt och fokuserat jobba med klimatfrågan. Allt annat är omodernt och ansvarslöst.
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Det stämmer att kundklubbsbonusen du får i nuläget enbart kan nyttjas i våra Granngårdenbutiker. Detta är någonting vi håller på att ser över i vårt utvecklingsarbete.

    Vi tar givetvis det rådande läge på stort allvar och följer de råd och riktlinjer som Folkhälsomyndigheten angivit. Du kan läsa mer om vårt förhållningssätt här: https://www.granngarden.se/covid-19

    Självklart vill vi hjälpa dig som kund på bästa sätt i och med detta och du är välkommen att kontakta oss på [email protected], så kan vi se över ditt ärende.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.
    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Dålig
    4 mån sedan
    Köpte en Gardena 750 och det har varit strul hela tiden. Inget har fungerat. Leverans har uteblivit, installatör kom inte eftersom gräsklipparen inte levererades. Efter 2 veckor tröttnade jag och avbokade beställningen.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och tydlig kommunikation från oss.
    Vi vill gärna hjälpa dig med ditt ärende för att se vad som gått fel och för att hjälpa dig vidare. Du är välkommen att kontakta oss på [email protected], så kan vi se över ditt ärende.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    4 mån sedan
    Omöjligt att beställa via deras nya hemsida, inget fungerar som det ska.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar om du upplevt tekniska problem med vår hemsida. Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Du får därför gärna kontakta vår kunniga kundtjänst, så kan de hjälpa dig vidare: 0771 222 444.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    Snabbt enkelt och billigt, kan det bli bättre 🤗
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du har en positiv upplevelse av att handla hos oss!
    Om du har några frågor, eller vill ha hjälp med en beställning, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kunniga kundservice, så hjälper vi dig vidare.
    Önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Lade en stor beställning på växter per telefon den 20/3 då hemsidan inte fungerade. Har sedan dess inte hört ett ord och vid kontakt med kundtjänst får jag ”förhoppningsvis nästa vecka” eller ”vi ska titta på det” till svar, men ingenting händer. Här sitter vi nu med uppgrävd trädgård i väntan på häckar och en faktura på grävare utan att veta om vi överhuvudtaget kan förvänta oss att några växter kommer levereras...

    Uppdatering. Drygt 6 v senare har jag fått en leverans, men det saknas 100 buskar och ett träd. Några timmar senare får jag svar på ett mail jag skickat en vecka tidigare där jag efterfrågat växterna. I mailet står de att de ser att jag mottagit min beställning och hoppas jag är nöjd med mitt köp. Ingen aning om jag kommer få resten och antar att jag inte får svar på nästa mail förrän om ytterligare en vecka. Nu är gräsmattan totalt förstörd efter all väntan och två av sakerna jag beställt som de ej kunde leverera går inte att få tag på längre då det tog nästan en månad innan de informerade om detta..

    Imorgon 2 månader sedan beställning. Saknar fortfarande 100 buskar och ett träd. Kundtjänst ber att få kolla och återkomma, vilket de aldrig gör. Misstänker att fördröjningen gör det svårt att få tag på det vi vill ha även från andra ställen. Fått en felaktig faktura med saker vi inte fått och saker som blivit avbeställda. Efter andra samtalet till kundtjänst (mail tar drygt en vecka att svara på..) hoppas vi att den blir korrigerad...
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Vi beklagar verkligen att det blivit besvär rörande din order. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig leverans inom de dagar som angivits och att få tydlig och bra kontakt från vår kundtjänst.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare i ditt ärende.
    Du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så undersöker vi din order.
    Önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Leveransen av växterna har inte skett under 14 dagar (lovade på webbsidan under 4...10 dagar), ingen svar till e-mail från kundtjänsten (bara automatisk svar från [email protected])
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar att din leverans är försenad. På grund av hög efterfrågan hos vår växtleverantör har vi något längre leveranstider på växter i nuläget.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare och du är därför välkommen att kontakta oss på [email protected], så ser vi över ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    4 mån sedan
    Köpte gräsklippare 5. maj. Fortfarande inte modtaget. Klipparen är felskickat berättar kundtjänst, men försvunnit. Nu skriver dom att vi får vänta 2 veckor. Är det konsumentens problem ? Skicka en annan maskin ? Kundtjänst bryr sig inte et dugg. Komplet uengageret. LV :-(
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Vi beklagar verkligen att du fått en försenad leverans och att det uppstått problem i samband med den.
    Givetvis ska du som kund kunna förvänta dig bra hjälp och smidiga leveranser. Vi vill självklart hjälpa dig vidare. Du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så kan vi undersöka ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    Har fortfarande inte fått min beställning
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar om din leverans är försenad. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser inom den förväntade leveranstiden. Vi vill givetvis hjälpa dig vidare och du är välkommen att kontakta oss på [email protected], så ser vi över ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Lagersaldo i e-butik uppdateras inte även om varan är slut.
    Håller på krediteringen så att du får tillbaka dina pengar efter 14 dagar.
    Detta omdöme gäller bara e-butiken och inte fysisk butiker.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att du upplevt problem kring beställning. Tyvärr kan det hända att en artikel hinner ta slut innan en order hunnit behandlas, vilket dessvärre kan leda till lagerdifferenser. Vi arbetar löpande för att uppdatera vår hemsida så att du som kund får tydlig information och de produkter du önskar.
    När det gäller återbetalning, ser vi givetvis till att genomföra det så snart vi kan, men det kan ta flera dagar tills pengarna åter är på ditt konto, beroende på bank.
    Om du har några funderingar, eller vill ha hjälp men en order, är du välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig vidare.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning
    Nä, fick inget bra intryck alls. Först beställde jag en vara som aldrig dök upp. Bortglömd. Fick pengarna tillbaka. Beställde samma vara igen och fick hem helt FEL vara. Inte i närheten av vad jag beställt. Efter mycket telefonsamtal har jag nu lyckats få varan hemskickad långt senare än jag förväntat så- inget mer köp där.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att köpupplevelsen vari negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och korrekt varor, samt tydlig kommunikation från oss om en order skulle bli fel, oavsett kontaktkanal.
    Vi är glada att du fick din vara och hoppas att den lever upp till dina förväntningar, men är också givetvis ledsna för förseningen orsakat av problemen.
    Om du har några funderingar, eller har fler synpunkter är du välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig vidare,
    Önskar dig en trevlig dag!
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    5 mån sedan
    Helt värdelöst. La en större order på ett olika perenner m.m. för tre veckor sedan. Sen ingen kontakt överhuvudtaget från företaget. När jag sedan kontaktar dem så säger kundtjänst olika saker på telefon och i mail. Fortfarande helt oklart vad som kan levereras och när. Vill bara annullera ordern och handla av någon som kan ge ordentliga besked om leveranser. Och inte säljer saker man sedan inte kan leverera. Att i sin tur skylla på sina leverantörer duger liksom inte.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att leveransen dröjer i din order. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och återkoppling från oss vid längre dröjsmål. På grund av hög efterfrågan och bristande tillgång har våra leveranstider för växter förlängts något.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare i ditt ärende. Du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så ser vi över din order och hur vi kan lösa det på bästa sätt.
    Önskar dig en trevlig kväll.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning
    Förra gången jag beställde från granngården fick jag vänta tre veckor på leverans. Denna gång kom leverans efter bara några dagar. Fick en femtedel av kattmaten jag beställt. Granngården informerar att varor med olika artikelnummer kan komma från olika lager. Fick inte alla som jag beställt av samma artikelnummer i första leveransen. Gäller att som kund räkna och hålla reda på att det som jag beställt levereras. Finns ingen spårning om resten kommer och när. Dålig köpupplevelse. Rekommenderar inte.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig tydlig information. Angående leveranser så står det under våra köp villkor att leveransen kan komma i flera leveranser. Det brukar följa med en följesedel på vad som har levererats i varje paket.

    Vi vill gärna undersöka din order och se vad som har gått fel. Skulle du kunna mejla oss ditt ordernummer till [email protected], så ser vi över ditt ärende.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Fantastiskt fina lagerhäggsplantor kom idag, lite längre leveranstid men kvalitén var över förväntan, priset var bättre än andra leverantörer, DHL levererade perfekt och enkelt att boka in tid
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme!
    Det gläder oss verkligen att lagerhäggsplantorna var till din belåtenhet och att leveransen var smidig! Vi beklagar givetvis att leveranstiden var något längre än förväntat och jobbar givetvis för att du som kund ska kunna få dina leveranser snabbt och enkelt.
    Om du har några frågor eller funderingar, är du alltid varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig vidare.
    Hoppas att du får njuta av dina plantor och att du får en trevlig helg!
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    5 mån sedan
    Dett har gått 2v sedan jag beställde fortfarande ingen leverans eller återkoppling.riktigt uselt.🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar verkligen att leveranstiden dröjt i din order. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och återkoppling från oss vid längre dröjsmål.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så ser vi över ditt ärende och vad som skett
    Önskar dig en trevlig helg.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning
    Har betalt för beställd tjänst sedan 2 månader men fick inte levererat.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!
    Vi beklagar verkligen dröjsmålet. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig återkoppling och hjälp inom rimlig tid när du beställer en tjänst hos oss.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare i ditt ärende.
    Du är därför varmt välkommen att inkomma till oss på [email protected], så undersöker vi ditt ärende.
    Önskar dig en fin dag!
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården.

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning
    La order över telefon med hjälp av kundtjänst pga deras nya hemsida inte fungera, fick leveranstid på 4-10 dagar och rekommendationen att förbereda så mycket som möjligt inför leveransen av häck.

    Efter fem dagar så har jag inte fått någon leverans inbokat, jag kontaktar kundsupport som lovar återkomma i ärenden men de gör dom inte.
    Efter återkommande kontakt med kundsupport så får jag svar efter lovad leveranstid att en produkten är slut för iår och därför har resterande av ordern inte skickats.
    Kundsupporten var noll förstående i problemet utan skyllde på underleverantörer och att jag har beställt försent
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme! Vi Beklagar verkligen din köpupplevelse. Vi har 4-10 arbetsdagar leveranstid på växter. Vi ska såklart förväntas snabba återkopplingar av oss. Vänligen återkom med ordernumret till [email protected] så ska vi säga till att du kompenseras för detta.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag! /Jehad

  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning
    Beställde tre saker som kom i två olika paket. En var en himla bra sekatör, en var fågelmat i plasthink. Ville köpa hink eftersom säcken får musbesök under vintern och tar slut fort underifrån. Hinken gick sönder direkt när jag försiktigt försökte bryta förseglingen så locket blev helt oanvändbart. Fåglarna äter bara jordnötterna och alla andra frön pryder nu marken runtomkring.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme. Det gläder oss att sekatören var så bra, men vi beklagar givetvis att hinken med fågelmaten inte levde upp till förväntningarna. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig att få högkvalitativa produkter som håller. Du vet väl om att du alltid kan reklamera det du köpt, antingen i butik eller via vårt formulär på hemsidan?
    https://www.granngarden.se/kundservice/garanti-reklamation
    Om du har några frågor eller funderingar, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig vidare.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Aldrig haft problem!
  • Hej!

    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss verkligen att du har en positiv upplevelse av att vara kund hos oss.

    Om du skulle ha några frågor eller funderingar, är du alltid varmt välkommen att vända dig till oss!

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Hälsningar,
    Granngården

  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Supertrevlig och snabb kundtjänst såhär på lördagseftermiddagen. Prisvärda produkter, lite udda sortiment som är kul.
  • Hej!

    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss verkligen att du är nöjd med vår kundservice.

    Om du skulle ha några frågor eller funderingar, är du varmt välkommen att vända dig till oss!

    Önskar dig en trevlig söndag!
    Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    Granngården har problem med att hantera näthandel
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du upplevt problem på vår hemsida. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig en bra och smidig e-handel där du får den hjälp du behöver.

    Om du har ett ärende hos oss du vill att vi ska se över, eller har andra frågor eller synpunkter till oss, är du alltid välkommen att mejla till [email protected], så hjälper vi dig vidare.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Dålig
    6 mån sedan
    Har varit i kontakt med granngårdens kundtjänst då de i 3 beställningar jag gjort dragit pengar men aldrug levererar varan.Aldrig varit med om nått liknande tidigare hos annan webbshop. Efter massor med påtryckningar är jag nu återigen lovad att få pengarna krediterade i alla ärende. så jag får vänta i 14 dagar hat jag då inte fått pengarna kommer polisanmälan upprättats då de på en beställning haft 8 månader på sig att betala tillbaka. Varje gång man kontaktar kumdtjänst får man börja om med att förklara ärenderna skucka nummer summor mm
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att vi inte kunnat leverera din order som önskat och att det tog lång tid för dig att få återbetalning. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och snabb återbetalningar.

    Vi vill gärna undersöka ärenden och se vad som har gått fel. Skulle du kunna återkomma till oss på [email protected] med vilka ordernummer det gäller.

    Det ska inte gå till på det sättet och vi vill säkerställa att detta inte händer, det uppskattas att du skriver och om du kan skicka ordernumren. Tack på förhand!

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården.

  • Dålig
    6 mån sedan
    Fruktansvärt dålig e-handel. Jag beställde 5 artiklar. De skickades i flera paket, utan att de berättade hur många som skulle komma. En artikel kom aldrig och ingen information om detta skickades ut.

    Granngården som fysisk butik är bra, men e-handeln är det inte!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig tydlig information. Angående leveranser så står det under våra köp villkor att leveransen kan komma i flera leveranser. Artikeln som inte kom borde du ha fått återkoppling om.

    Vi vill gärna undersöka din order och se vad som har gått fel. Skulle du kunna mejla oss ditt ordernummer till [email protected], så ser vi över ditt ärende.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Anmälda till Konsumentverket. Trots returnerad vara i enlighet med instruktionerna på hemsidan vägrar Granngården betala tillbaka mina pengar; 1348kr + returfrakt.

    Granngården försöker kringgå sin nära på obefintliga returhantering genom att förhala processen via oändliga mejlkorrespondenser där den ena medarbetaren efter den andra, dag efter dag, tar vid skrivandet och återupprepar samma oseriösa och lismande mantra; "Tack för ditt mejl. Förlåt för att detta drar ut på tiden. Vi återkommer i ärendet så snart vi kommit underfund med vad som hänt.".

    Samtliga i korrespondensen med Granngården hänvisar till och vill ha ett sändningsnummer på paketet, men detta framgår inte i instruktionerna för returer. Jag fyllde, precis som i instruktionen, i deras följesedel, vilken mejlades in. Sedan skickade jag paketet mot en frakt på 96kr.

    Det har nu gått över 3 veckor sedan jag skickade tillbaka varan. Pengarna lyser fortfarande med sin frånvaro.

    Ärendet är anmält till Konsumentverket och inom en snar framtid kommer även, om så krävs, en polisanmälan att upprättas. Min upplevelse är att de faktiskt stulit mina pengar, då jag som kund inte ska behöva lida för att de inte har en fungerande returhantering.

    I övrigt betackar jag mig som svar på detta inlägg liknande formuleringar: "Tack för din kommentar. Vi hjälper dig gärna vidare i ärendet". Det finns bara ett sätt ni kan hjälpa mig på - ge mig mina pengar tillbaka.

    Ordernr: 95846649
    Returärende: 698375-1
  • Hej Eric!

    Jag beklagar att du känner dig besviken på hanteringen av ditt ärende. Det står på hemsidan under våra villkor om retur. Där står det att "Köpbeloppet betalas tillbaka inom 14 dagar efter att den returnerade varan mottagits eller att du som kund visat att varan sänts tillbaka" Jag har kontaktat lagret och bett de kontrollera. Vi återkommer till dig så snabbt vi har svar.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag! /Jehad

  • Dålig
    6 mån sedan
    Jag har handlat via hemsidan och fick inga varor när jag skulle hämta ut dessa i butik. Sms om att jag ska hämta varorna fortsätter att komma och kundtjänst kommer med olika besked och skyller på att de inte får tag i butiken. I skrivande stund har Granngården fortfarande inte betalt tillbaka mina pengar och det har gått två veckor. Vill verkligen varna folk för att handla via hemsidan. Otroligt oseriöst!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ och att du inte fått hjälpen som krävs i ditt ärende. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig tydlig återkoppling i ditt ärende, oavsett kontaktkanal hos oss.

    Vi vill givetvis gärna hjälpa dig med ditt ärende och undersöka din order. Du får därför gärna kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så ser vi över ditt ärende.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    Jag besökte min lokala granngården butik för att köpa en snöslunga, efter samråd med personalen beställde jag en som påstods finnas i lager för leverans från webshopen.

    Efter två veckors väntetid så kontaktade jag kundtjänst, jag fick då höra att den modellen va slut och att den ordern skulle strykas.
    Jag beställde då en annan modell som skulle finnas i lager för omgående leverans. Efter ett par dagars väntetid så kontaktade jag kundtjänst, jag fick då höra att den inte skickats men att den fanns i lager och skulle skickas omgående. Ett par dagar efter det kontaktade jag kundtjänst igen, den hade fortfarande inte skickats, ingen förklaring till varför.
    Under dessa tre veckor fick jag ingen indikation från granngården att någon vara skulle vara slut eller ha längre leveranstid än utlovat.

    Efter ytterligare två samtal med kundtjänst så lyckades jag äntligen få tag i någon som kunde makulera båda beställningarna, med löfte att fakturan för respektive beställning skulle krediteras omgående.

    Två veckor senare så står mina beställningar som "skapad" och "behandlas", jag har inte heller fått någon bekräftelse på att fakturorna krediterats.
    Jag har dock fått 3-4 mail och sms som informerar om att en vara jag beställt är slut i lager, en klen tröst vid det här laget.

    Kort sagt så har min upplevelse av granngårdens webshop varit usel, undvik att beställa där ifall du tycker om att få dina varor levererade.
    Kundtjänst upplevde jag som trevliga och generellt villiga att hjälpa till, men inte särskilt effektiva på att lösa problem eller återkoppla med information.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ och att du fått oklara besked om din leverans. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och tydlig och klar återkoppling om vi inte kan leverera alla produkter i din beställning.

    Vi vill givetvis gärna hjälpa dig vidare och undersöka vad som skett i din order. Du får därför jättegärna kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så ser vi vidare på ditt ärende.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    Personalen i Löddeköpinge gjorde ett bra jobb, men att handla på Nätet var helt värdelöst produkterna kom inte fram till butiken i tid och besked om detta fick jag när jag skulle hämta, personen på scatten visste inget utan hänvisade till hemsidan
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Det gläder oss att du fått en positiv upplevelse i våra butiker!
    Vi beklagar verkligen att produkterna inte kommit fram som de skulle och att återkoppling kring detta brast. Givetvis ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och bra hjälp från oss, oavsett kontaktkanal. Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Om du har några frågor eller funderingar kring din order, är du därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så tar vi det vidare.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården