Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt till butik
Fri retur i butik
30 dagar öppet köp

https://www.granngarden.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Granngården har fått betyget (4.44)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 5 tim sedan
    Lade en stor beställning på växter per telefon den 20/3 då hemsidan inte fungerade. Har sedan dess inte hört ett ord och vid kontakt med kundtjänst får jag ”förhoppningsvis nästa vecka” eller ”vi ska titta på det” till svar, men ingenting händer. Här sitter vi nu med uppgrävd trädgård i väntan på häckar och en faktura på grävare utan att veta om vi överhuvudtaget kan förvänta oss att några växter kommer levereras...

    Uppdatering. Drygt 6 v senare har jag fått en leverans, men det saknas 100 buskar och ett träd. Några timmar senare får jag svar på ett mail jag skickat en vecka tidigare där jag efterfrågat växterna. I mailet står de att de ser att jag mottagit min beställning och hoppas jag är nöjd med mitt köp. Ingen aning om jag kommer få resten och antar att jag inte får svar på nästa mail förrän om ytterligare en vecka. Nu är gräsmattan totalt förstörd efter all väntan och två av sakerna jag beställt som de ej kunde leverera går inte att få tag på längre då det tog nästan en månad innan de informerade om detta..
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Vi beklagar verkligen att det blivit besvär rörande din order. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig leverans inom de dagar som angivits och att få tydlig och bra kontakt från vår kundtjänst.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare i ditt ärende.
    Du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så undersöker vi din order.
    Önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Knappt godkänd
    8 dagar sedan
    Lagersaldo i e-butik uppdateras inte även om varan är slut.
    Håller på krediteringen så att du får tillbaka dina pengar efter 14 dagar.
    Detta omdöme gäller bara e-butiken och inte fysisk butiker.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att du upplevt problem kring beställning. Tyvärr kan det hända att en artikel hinner ta slut innan en order hunnit behandlas, vilket dessvärre kan leda till lagerdifferenser. Vi arbetar löpande för att uppdatera vår hemsida så att du som kund får tydlig information och de produkter du önskar.
    När det gäller återbetalning, ser vi givetvis till att genomföra det så snart vi kan, men det kan ta flera dagar tills pengarna åter är på ditt konto, beroende på bank.
    Om du har några funderingar, eller vill ha hjälp men en order, är du välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig vidare.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning
    Nä, fick inget bra intryck alls. Först beställde jag en vara som aldrig dök upp. Bortglömd. Fick pengarna tillbaka. Beställde samma vara igen och fick hem helt FEL vara. Inte i närheten av vad jag beställt. Efter mycket telefonsamtal har jag nu lyckats få varan hemskickad långt senare än jag förväntat så- inget mer köp där.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att köpupplevelsen vari negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och korrekt varor, samt tydlig kommunikation från oss om en order skulle bli fel, oavsett kontaktkanal.
    Vi är glada att du fick din vara och hoppas att den lever upp till dina förväntningar, men är också givetvis ledsna för förseningen orsakat av problemen.
    Om du har några funderingar, eller har fler synpunkter är du välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig vidare,
    Önskar dig en trevlig dag!
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    16 dagar sedan
    Helt värdelöst. La en större order på ett olika perenner m.m. för tre veckor sedan. Sen ingen kontakt överhuvudtaget från företaget. När jag sedan kontaktar dem så säger kundtjänst olika saker på telefon och i mail. Fortfarande helt oklart vad som kan levereras och när. Vill bara annullera ordern och handla av någon som kan ge ordentliga besked om leveranser. Och inte säljer saker man sedan inte kan leverera. Att i sin tur skylla på sina leverantörer duger liksom inte.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att leveransen dröjer i din order. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och återkoppling från oss vid längre dröjsmål. På grund av hög efterfrågan och bristande tillgång har våra leveranstider för växter förlängts något.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare i ditt ärende. Du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så ser vi över din order och hur vi kan lösa det på bästa sätt.
    Önskar dig en trevlig kväll.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Beställning
    Förra gången jag beställde från granngården fick jag vänta tre veckor på leverans. Denna gång kom leverans efter bara några dagar. Fick en femtedel av kattmaten jag beställt. Granngården informerar att varor med olika artikelnummer kan komma från olika lager. Fick inte alla som jag beställt av samma artikelnummer i första leveransen. Gäller att som kund räkna och hålla reda på att det som jag beställt levereras. Finns ingen spårning om resten kommer och när. Dålig köpupplevelse. Rekommenderar inte.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig tydlig information. Angående leveranser så står det under våra köp villkor att leveransen kan komma i flera leveranser. Det brukar följa med en följesedel på vad som har levererats i varje paket.

    Vi vill gärna undersöka din order och se vad som har gått fel. Skulle du kunna mejla oss ditt ordernummer till [email protected], så ser vi över ditt ärende.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Fantastiskt fina lagerhäggsplantor kom idag, lite längre leveranstid men kvalitén var över förväntan, priset var bättre än andra leverantörer, DHL levererade perfekt och enkelt att boka in tid
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme!
    Det gläder oss verkligen att lagerhäggsplantorna var till din belåtenhet och att leveransen var smidig! Vi beklagar givetvis att leveranstiden var något längre än förväntat och jobbar givetvis för att du som kund ska kunna få dina leveranser snabbt och enkelt.
    Om du har några frågor eller funderingar, är du alltid varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig vidare.
    Hoppas att du får njuta av dina plantor och att du får en trevlig helg!
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    21 dagar sedan
    Dett har gått 2v sedan jag beställde fortfarande ingen leverans eller återkoppling.riktigt uselt.🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar verkligen att leveranstiden dröjt i din order. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och återkoppling från oss vid längre dröjsmål.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så ser vi över ditt ärende och vad som skett
    Önskar dig en trevlig helg.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Beställning
    Har betalt för beställd tjänst sedan 2 månader men fick inte levererat.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!
    Vi beklagar verkligen dröjsmålet. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig återkoppling och hjälp inom rimlig tid när du beställer en tjänst hos oss.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare i ditt ärende.
    Du är därför varmt välkommen att inkomma till oss på [email protected], så undersöker vi ditt ärende.
    Önskar dig en fin dag!
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården.

  • Dålig
    27 dagar sedan
    Uppdaterat: 26 dagar sedan
    Beställning
    La order över telefon med hjälp av kundtjänst pga deras nya hemsida inte fungera, fick leveranstid på 4-10 dagar och rekommendationen att förbereda så mycket som möjligt inför leveransen av häck.

    Efter fem dagar så har jag inte fått någon leverans inbokat, jag kontaktar kundsupport som lovar återkomma i ärenden men de gör dom inte.
    Efter återkommande kontakt med kundsupport så får jag svar efter lovad leveranstid att en produkten är slut för iår och därför har resterande av ordern inte skickats.
    Kundsupporten var noll förstående i problemet utan skyllde på underleverantörer och att jag har beställt försent
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme! Vi Beklagar verkligen din köpupplevelse. Vi har 4-10 arbetsdagar leveranstid på växter. Vi ska såklart förväntas snabba återkopplingar av oss. Vänligen återkom med ordernumret till [email protected] så ska vi säga till att du kompenseras för detta.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag! /Jehad

  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Beställning
    Beställde tre saker som kom i två olika paket. En var en himla bra sekatör, en var fågelmat i plasthink. Ville köpa hink eftersom säcken får musbesök under vintern och tar slut fort underifrån. Hinken gick sönder direkt när jag försiktigt försökte bryta förseglingen så locket blev helt oanvändbart. Fåglarna äter bara jordnötterna och alla andra frön pryder nu marken runtomkring.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme. Det gläder oss att sekatören var så bra, men vi beklagar givetvis att hinken med fågelmaten inte levde upp till förväntningarna. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig att få högkvalitativa produkter som håller. Du vet väl om att du alltid kan reklamera det du köpt, antingen i butik eller via vårt formulär på hemsidan?
    https://www.granngarden.se/kundservice/garanti-reklamation
    Om du har några frågor eller funderingar, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig vidare.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Aldrig haft problem!
  • Hej!

    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss verkligen att du har en positiv upplevelse av att vara kund hos oss.

    Om du skulle ha några frågor eller funderingar, är du alltid varmt välkommen att vända dig till oss!

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Hälsningar,
    Granngården

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Supertrevlig och snabb kundtjänst såhär på lördagseftermiddagen. Prisvärda produkter, lite udda sortiment som är kul.
  • Hej!

    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss verkligen att du är nöjd med vår kundservice.

    Om du skulle ha några frågor eller funderingar, är du varmt välkommen att vända dig till oss!

    Önskar dig en trevlig söndag!
    Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Granngården har problem med att hantera näthandel
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du upplevt problem på vår hemsida. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig en bra och smidig e-handel där du får den hjälp du behöver.

    Om du har ett ärende hos oss du vill att vi ska se över, eller har andra frågor eller synpunkter till oss, är du alltid välkommen att mejla till [email protected], så hjälper vi dig vidare.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Dålig
    1 månad sedan
    Har varit i kontakt med granngårdens kundtjänst då de i 3 beställningar jag gjort dragit pengar men aldrug levererar varan.Aldrig varit med om nått liknande tidigare hos annan webbshop. Efter massor med påtryckningar är jag nu återigen lovad att få pengarna krediterade i alla ärende. så jag får vänta i 14 dagar hat jag då inte fått pengarna kommer polisanmälan upprättats då de på en beställning haft 8 månader på sig att betala tillbaka. Varje gång man kontaktar kumdtjänst får man börja om med att förklara ärenderna skucka nummer summor mm
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att vi inte kunnat leverera din order som önskat och att det tog lång tid för dig att få återbetalning. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och snabb återbetalningar.

    Vi vill gärna undersöka ärenden och se vad som har gått fel. Skulle du kunna återkomma till oss på [email protected] med vilka ordernummer det gäller.

    Det ska inte gå till på det sättet och vi vill säkerställa att detta inte händer, det uppskattas att du skriver och om du kan skicka ordernumren. Tack på förhand!

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården.

  • Dålig
    1 månad sedan
    Fruktansvärt dålig e-handel. Jag beställde 5 artiklar. De skickades i flera paket, utan att de berättade hur många som skulle komma. En artikel kom aldrig och ingen information om detta skickades ut.

    Granngården som fysisk butik är bra, men e-handeln är det inte!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig tydlig information. Angående leveranser så står det under våra köp villkor att leveransen kan komma i flera leveranser. Artikeln som inte kom borde du ha fått återkoppling om.

    Vi vill gärna undersöka din order och se vad som har gått fel. Skulle du kunna mejla oss ditt ordernummer till [email protected], så ser vi över ditt ärende.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Anmälda till Konsumentverket. Trots returnerad vara i enlighet med instruktionerna på hemsidan vägrar Granngården betala tillbaka mina pengar; 1348kr + returfrakt.

    Granngården försöker kringgå sin nära på obefintliga returhantering genom att förhala processen via oändliga mejlkorrespondenser där den ena medarbetaren efter den andra, dag efter dag, tar vid skrivandet och återupprepar samma oseriösa och lismande mantra; "Tack för ditt mejl. Förlåt för att detta drar ut på tiden. Vi återkommer i ärendet så snart vi kommit underfund med vad som hänt.".

    Samtliga i korrespondensen med Granngården hänvisar till och vill ha ett sändningsnummer på paketet, men detta framgår inte i instruktionerna för returer. Jag fyllde, precis som i instruktionen, i deras följesedel, vilken mejlades in. Sedan skickade jag paketet mot en frakt på 96kr.

    Det har nu gått över 3 veckor sedan jag skickade tillbaka varan. Pengarna lyser fortfarande med sin frånvaro.

    Ärendet är anmält till Konsumentverket och inom en snar framtid kommer även, om så krävs, en polisanmälan att upprättas. Min upplevelse är att de faktiskt stulit mina pengar, då jag som kund inte ska behöva lida för att de inte har en fungerande returhantering.

    I övrigt betackar jag mig som svar på detta inlägg liknande formuleringar: "Tack för din kommentar. Vi hjälper dig gärna vidare i ärendet". Det finns bara ett sätt ni kan hjälpa mig på - ge mig mina pengar tillbaka.

    Ordernr: 95846649
    Returärende: 698375-1
  • Hej Eric!

    Jag beklagar att du känner dig besviken på hanteringen av ditt ärende. Det står på hemsidan under våra villkor om retur. Där står det att "Köpbeloppet betalas tillbaka inom 14 dagar efter att den returnerade varan mottagits eller att du som kund visat att varan sänts tillbaka" Jag har kontaktat lagret och bett de kontrollera. Vi återkommer till dig så snabbt vi har svar.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag! /Jehad

  • Dålig
    2 mån sedan
    Jag har handlat via hemsidan och fick inga varor när jag skulle hämta ut dessa i butik. Sms om att jag ska hämta varorna fortsätter att komma och kundtjänst kommer med olika besked och skyller på att de inte får tag i butiken. I skrivande stund har Granngården fortfarande inte betalt tillbaka mina pengar och det har gått två veckor. Vill verkligen varna folk för att handla via hemsidan. Otroligt oseriöst!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ och att du inte fått hjälpen som krävs i ditt ärende. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig tydlig återkoppling i ditt ärende, oavsett kontaktkanal hos oss.

    Vi vill givetvis gärna hjälpa dig med ditt ärende och undersöka din order. Du får därför gärna kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så ser vi över ditt ärende.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Jag besökte min lokala granngården butik för att köpa en snöslunga, efter samråd med personalen beställde jag en som påstods finnas i lager för leverans från webshopen.

    Efter två veckors väntetid så kontaktade jag kundtjänst, jag fick då höra att den modellen va slut och att den ordern skulle strykas.
    Jag beställde då en annan modell som skulle finnas i lager för omgående leverans. Efter ett par dagars väntetid så kontaktade jag kundtjänst, jag fick då höra att den inte skickats men att den fanns i lager och skulle skickas omgående. Ett par dagar efter det kontaktade jag kundtjänst igen, den hade fortfarande inte skickats, ingen förklaring till varför.
    Under dessa tre veckor fick jag ingen indikation från granngården att någon vara skulle vara slut eller ha längre leveranstid än utlovat.

    Efter ytterligare två samtal med kundtjänst så lyckades jag äntligen få tag i någon som kunde makulera båda beställningarna, med löfte att fakturan för respektive beställning skulle krediteras omgående.

    Två veckor senare så står mina beställningar som "skapad" och "behandlas", jag har inte heller fått någon bekräftelse på att fakturorna krediterats.
    Jag har dock fått 3-4 mail och sms som informerar om att en vara jag beställt är slut i lager, en klen tröst vid det här laget.

    Kort sagt så har min upplevelse av granngårdens webshop varit usel, undvik att beställa där ifall du tycker om att få dina varor levererade.
    Kundtjänst upplevde jag som trevliga och generellt villiga att hjälpa till, men inte särskilt effektiva på att lösa problem eller återkoppla med information.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ och att du fått oklara besked om din leverans. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och tydlig och klar återkoppling om vi inte kan leverera alla produkter i din beställning.

    Vi vill givetvis gärna hjälpa dig vidare och undersöka vad som skett i din order. Du får därför jättegärna kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så ser vi vidare på ditt ärende.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Personalen i Löddeköpinge gjorde ett bra jobb, men att handla på Nätet var helt värdelöst produkterna kom inte fram till butiken i tid och besked om detta fick jag när jag skulle hämta, personen på scatten visste inget utan hänvisade till hemsidan
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Det gläder oss att du fått en positiv upplevelse i våra butiker!
    Vi beklagar verkligen att produkterna inte kommit fram som de skulle och att återkoppling kring detta brast. Givetvis ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och bra hjälp från oss, oavsett kontaktkanal. Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Om du har några frågor eller funderingar kring din order, är du därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så tar vi det vidare.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Lång leveranstid. Fick efterfråga leveransen 1 gång
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar om leveranstiden dröjt i din order. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och återkoppling från oss vid längre dröjsmål.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Om du därför har frågor eller behöver hjälp med din order, är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Efter 5 veckors väntan och otaliga samtal så ger jag upp. Varan fanns på lager när jag beställde den men de kan fortfarande inte svara om det ska ta en vecka, en månad eller ett år innan jag får den.
    Erbjöds pengarna tillbaka. Dagen efter fick jag ett leveransbesked om att jag kunde komma in i butiken o hämta paketet. Men så gör de tydligen när de återbetalar

    Handla i butiken om ni vill men lagerstatus i butik och på webben är inget att lita på!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ och att du fått tvetydiga besked om leveransen. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och tydlig återkoppling om vi inte kan leverera alla produkter i din beställning.

    Vi vill givetvis gärna hjälpa dig vidare och undersöka vad som skett i din order. Du får därför jättegärna kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så ser vi vidare på ditt ärende.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Beställde att par ridstövlar på hemsidan. Efter över en vecka utan besked om ifall stövlarna var skickade eller inte kontaktade jag själv kundtjänst. Det visade sig då att stövlarna var slut i lager och inte kunde levereras.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!
    Vi beklagar verkligen att vi inte kunnat leverera din order som önskat och att det tog lång tid för dig att få återkoppling kring det, självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och snabb återkoppling.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Om du har några frågor eller funderingar kring ditt ärende, är du därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården.

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Bästa! Har Ocean serien på tvätt- och städ.
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme!
    Det gläder oss verkligen att du tycker om våra produkter.
    Om några frågor skulle uppstå kring produkterna eller någonting annat vi kan hjälpa dig med, är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst: 0771 222 444.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Funkade som det skulle
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme!
    Det gläder oss att allting fungerade som det skulle för dig! Självklart vill vi alltid att köpupplevelsen för dig som kund ska vara så positiv och smidig som möjligt.
    Om du har frågor, funderingar, eller vill ha hjälp i ett ärende, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig vidare: 0771 222 444.
    Önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Allt fungerade mkt bra och oändligt tacksam för all lasthjälp jag får, har blivit gammal <3 <3 Får alltid bra info om varor jag behöver, typ hästfoder är mkt nöjd
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme!
    Det gläder oss att du fått den hjälp och du behöver, både i fråga om lasthjälp och information. Självklart vill vi alltid hjälpa dig som kund på bästa sätt!
    Om du har frågor, funderingar, eller vill ha hjälp i ett ärende, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig vidare: 0771 222 444.
    Önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Snabbt o korrekt, men måste hämtas i butik.
  • Hej!
    Tack för ditt fina omdöme. Det gläder oss att din köpupplevelse hos oss varit positiv. En del av våra produkter har en begränsning i leveransalternativ, vilket till exempel kan innebära att den måste avhämtas i en Granngårdenbutik.
    Detta kan bero på en rad olika faktorer och om du är intresserad, kan du läsa mer om det här:
    https://www.granngarden.se/kopvillkor

    Om du har funderingar kring din order eller någonting annat, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig vidare.

    Önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdatering:

    Fick idag 4/2 e-post från Granngården med nedanstående förklaring och jag blir kompenserad med hemleverans utan någon kostnad av en ny produkt.

    Granngården ringde för att bekräfta och jag är nu åter en nöjd kund. 🙂
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme!
    Vi beklagar verkligen att det blivit besvär med din order och vill därför givetvis hjälpa dig vidare för att lösa det. Om du har vidare frågor eller funderingar, är du varmt välkommen att återkomma till oss.
    Önskar dig en fin dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Ganngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Jag beställde och betalade för en produkt 21/1 för att hämta i butik, Sala i Västmanland. På orderbekräftelsen bekräftades det att butiken var Sala i Västmanland.

    Tiden gick och idag 3/2 fick jag ett sms att mitt paket var färdigpackat och redo att hämtas i butik, SJÖBO I SKÅNE.

    Efter 13 dagar från beställning så kan jag då alltså hämta mitt paket över 60 mil från dit där jag valde och fick bekräftat vid beställning.

    Jag kontaktade Granngården via chatt igår men den hjälpen var obefintlig. När jag ringde kundtjänst idag så skulle dem återkomma när dem fått svar från butiken i Sjöbo.
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Vi beklagar verkligen att det blivit besvär med din order. Givetvis ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och tydlighet i kommunikation med oss. I det härfallet berodde problemet på ett tekniskt fel på vår nya hemsida. Vi har kontaktat dig i mejl angående ditt ärende för att hjälpa dig vidare.
    Tack för att du tagit dig tid att berätta om din upplevelse som vi givetvis tar med oss i vårt förbättringsarbete!
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Leveranstid över 10 dagar, fakturan kom efter 3 dagar. Mådte få förfallodagen ändrad för att inte betala efter angiven sista betalningsdag.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen om leveranstiden dröjt på din beställning och vill givetvis hjälpa dig med din order.
    Du är varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så undersöker vi ditt ärende vidare och hjälper dig med dina fakturafrågor.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården.

  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Jag kollade på hemsidan och såg att varorna jag behövde fanns i lager i min närmaste butik. Åkte dit och fick veta att den varan inte finns i sortimentet i den butiken, och fick rådet att beställa via nätet istället. När jag gjorde det drog de pengarna från kortet men fick sedan bara ett SMS där det stod att varorna inte kunde levereras. Jag fick ingen förklaring till varför de inte kunde levereras. Det hela känns lite mystiskt eftersom hemsidan påstod att varorna fanns i webblagret både när jag beställde och när jag sedan fick meddelandet om att de inte tänkte leverera något.

    Just nu väntar jag på återbetalningen. Det blir intressant att se hur lång tid det tar.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att vi inte kunnat leverera dina produkter som förväntat. Tyvärr kan det ske att produkter hinner ta slut i lager innan en order behandlas och därför reserverar vi oss för slutförsäljning. Om du vill läsa mer om våra villkor kring leveranser, kan du kika här:
    https://www.granngarden.se/kopvillkor
    Gällande tiden för återbetalning kan antalet dagar variera något beroende på bank
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Om du vill att vi ska undersöka ditt ärende närmare, är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Ganngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Handla INTE i webbshoppen. Deras lagersaldo stämmer INTE och du får inte reda på vilka produkter som inte finns. När Granngården gör fel får DU dessutom som kund vänta 14 dagar på att få pengar tillbaka. Handla absolut INTE i deras webbshopp. Kolla deras Facebook. Massor av inlägg från mycket besvikna kunder. Önskat jag kollat innan jag handlade.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och tydlig återkoppling om vi inte kan leverera alla produkter i din beställning.
    När det gäller återbetalning kan tiden variera beroende på bank och vi beklagar att det dröjt så länge i ditt fall.
    Om du har några frågor kring din order, är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig vidare.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Granngården.

  • Dålig
    3 mån sedan
    Skickar flera småpaket av samma order med olika utlämningsställen. Vilket har lätt till att varor försvunnit.
  • Hej!
    Tack för din kommentar. Vi beklagar om din upplevelse av leveransen varit negativ. Självklart vill vi att din köpupplevelse hos oss ska vara enkel och smidig.

    Då våra produkter kan skickas från olika lager, kan det hända att sändningarna delas upp. Vill du veta mer, kan du läsa om detta i våra köpvillkor:
    https://www.granngarden.se/kopvillkor

    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare och undersöka hur det kommer sig att de hamnat på olika utlämningsställen. Du är därför välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig med ditt ärende.

    Vi önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Allt är bra
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme! Det gläder oss verkligen att din köpupplevelse hos oss varit positiv generellt.
    Om du har några frågor eller synpunkter som du vill dela med dig av, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på 0771 222 444.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Positiv och tillmötesgående personal som hjälper till när det behövs. Bra sortiment och lätt att beställa på nätet vid behov.
  • Hej,

    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du haft en positiv köpupplevelse hos oss och att du tycker om vårt sortiment och e-handel!
    Om du har några funderingar kring våra produkter eller har synpunkter, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst: 0771 222 444.

    Önskar dig en trevlig dag,
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Dåligt bemötande av granngårdens kundtjänst. Sena och uteblivna leveranser av någon outgrundlig anledning. Dom kan heller inte förklara varför varan inte kan levereras.
    Omöjligt att bli kopplad till butiken. Kundtjänsten kan heller inte se lagersaldo i butik, webblager eller centrallager vilket butiker kan. De är helt omöjliga, oförstående och otrevliga att ha och göra med. De vill antagligen inte ha kunder via webb-butik i alla fall. Det tog ändå 26 dagar att leverera det som faktiskt kom fram.
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och bra bemötande av oss, oavsett kontaktkanal. Våra kundsamtal hanteras centralt för att vi ska kunna underlätta för butikssäljarna och självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidig och bra hjälp där.
    Vi vill givetvis hjälpa dig i ditt ärende. Du är därför varmt välkommen att mejla in till oss på [email protected], så kan vi undersöka ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Ingen leverans ännu!
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Vi beklagar om leveransen av dina produkter är försenade. Vi vill givetvis hjälpa dig vidare. Du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så kan vi undersöka ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Snabb och smidig leverans.
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du haft en positiv köpupplevelse hos oss och att leveransen var smidig.
    Om du har några funderingar kring våra produkter eller har synpunkter, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst: 0771 222 444.
    Vi hoppas att det du beställt blir till din belåtenhet.
    Önskar dig en trevlig dag,
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Man ser inte till vilket ombud paketet levereras och det är tokigt för ibland kommer paket onödigt långt ifrån där vi bor.
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Leveranssättet utlämningsställe innebär att en order skickas till det närmaste DHL-ombudet till ditt postnummer. Vi beklagar givetvis om din order inte hamnat på det närmsta möjliga DHL-ombudet. Om du har en order du funderar över, vill vi givetvis hjälpa dig vidare. Du kan då kontakta oss på [email protected], så kan vi undersöka ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med vänliga hälsningar
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde en vara hos Granngården med lovad leveranstid 2-5 dagar, dock med reservation för julhelg. Inget hände. Efter nästan 3 veckor ringde jag kundtjänst och frågade varför den inte levererats. Varan var redan betald. Fick till svar att den tagit slut och att min order annullerats.
    Blev aldrig kontaktad av Granngården om detta. Betalningen för varan återbetaldes ej automatiskt. Skamligt!
    Efter mitt samtal har pengarna betalts tillbaks.
    Vid mitt samtal med kundtjänst fanns vara åter i lager men eftersom ordern var annullerad kunde Granngården inte skicka min beställning. I så fall vara jag tvungen att göra en ny beställning.
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse på vår e-handel varit negativ. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och bra service från oss, oavsett kontaktkanal.
    Vi vill givetvis gärna hjälpa dig vidare om du har frågor eller fler synpunkter. Du är därför välkommen att kontakta oss på [email protected], så kikar vi på ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Beställde en vara hos Granngården med lovad leveranstid 2-5 dagar. Inget hände. Efter 14 dagar frågade jag varför den inte levererats. Fick till svar att den tagit slut och att min order annullerats.
    Blev aldrig kontaktad av Granngården om detta. Betalningen för varan återsändes ej. Skamligt!
    Har efter mitt samtal blivit lovad pengarna åter inom ytterligare 14 dagar. Får vänta och se.
  • Hej!
    Vi tackar för din feedback och kommer att ta detta till oss.
    Önskar däremot att informera att det är en förväntar leveranstid som anges och inget som kan lovas eftersom det är många processer som är inblandade och påverkar därmed när den slutliga leveransen sker. Att du inte blev kontaktad om statusen för din order är däremot en stor brist i hanteringen och detta ska absolut inte ske. Samt vad berör återbetalning av order sker detta automatiskt i samband med annullering men kan tar upp till 10 bankdagar tills de att pengarna blir synliga på kontot. Du är välkommen att höra av dig till [email protected] så kan vi undersöka detta lite närmre samt om du har frågor eller annat du vill upplysa om är detta alltid välkommet.
    Önskar dig en trevlig dag.

    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    4 mån sedan
    Extremt dålig service på kundtjänst när ngt gått fel. Ingen koll på leveranser och fakturering. En sak står på hemsidan - en annan gäller i verkligheten.
    Jag skulle inte rekommendera att handla online hos granngården.
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Vi beklagar verkligen att fått en negativ upplevelse av vår kundtjänst. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig bra service, oavsett kontaktkanal hos oss på Granngården. Vi vill givetvis hjälpa dig vidare, du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så undersöker vi ditt ärende vidare.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    Bra utbud och snabb leverans.
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du har en positiv köpupplevelse hos oss och att allt gick bra.
    Om du har några funderingar kring våra produkter eller har synpunkter, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst: 0771 222 444.
    Vi hoppas att det du beställt blir till din belåtenhet.
    Önskar dig en trevlig dag,
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    Jag köpte en liten grej och vilje hämta i min stad affären, det tåg två dagar för de att säga "förlåt grejen är slut", då köpte grejen igen men från "internet" affären, web sidan säger "skickas i 2-5 dagar" en vecka efter säger de att allt är ok men efter black-friday det tar längre. Jag kollar webben igen, ingenting om försenad leverans tider. En vecka och 3 dagar efter skickar de ett mail "grejen är slut", kollar webbsidan grejen status är grön skickas om 2 dagar. Aldrig igen, Amazon då.
  • Hej,
    Tack för din kommentar.
    Vi beklagar verkligen att det blivit besvär med din order. Självklart ska du som kund kunna förvänta dig smidiga leveranser och snabb återkoppling.
    Vi vill självklart hjälpa dig vidare och du är därför varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer, så kan vi kika på ditt ärende.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    det fungerade utmärkt
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du har en positiv köpupplevelse hos oss och att allt gick bra.
    Om du har några funderingar kring våra produkter eller har synpunkter, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst: 0771 222 444.
    Vi hoppas att det du beställt blir till din belåtenhet.
    Önskar dig en trevlig dag,
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Ganska bra
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    ................................................................................
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    Toppen. Snabb leverans. Beställde en robotgräsklippare på Black Friday och den levererades på måndagen. Fraktfritt.
    Hemsidan var väldigt seg på fredagen. Det berodde troligen på att det var Black Friday med stor belastning, då Granngården hade 25% på stora delar av sortimentetet. När väl beställningen gick igenom fungerande allt perfekt.
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du har en positiv köpupplevelse hos oss och att allt gick smidigt. Det stämmer att hemsidan blev lite seg under Black Friday, vilket vi givetvis beklagar.
    Om du har några funderingar eller har synpunkter, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst: 0771 222 444.
    Vi hoppas att produkten/produkterna du beställt blir till din belåtenhet.
    Önskar dig en trevlig dag,
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Toppen!
    Beställde min robotgräsklippare på Black Friday på förmiddagen och den leverarades fraktfritt till min hemadress på måndagen.
    Det som möjligtvis vållade lite besvär var att hemsidan var väldigt seg i samband med beställningen, men antar att det berodde på Black Friday och erbjudande om 25% på det mesta.
  • Hej,
    Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du har en positiv köpupplevelse hos oss. Det stämmer att hemsidan blev lite seg under Black Friday, vilket vi givetvis beklagar.
    Om du har några funderingar eller har synpunkter, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst: 0771 222 444.
    Önskar dig en trevlig dag,
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Jag tycker butiken är jätte bra med ok priser och det har alltid fungerat bra att handla online. Pok
  • Hej,
    Tack för din kommentar!
    Det gläder oss verkligen att du tycker om våra butiker och att det fungerar bra att handla i vår e-handel.
    Om några frågor eller funderingar skulle uppstå kring kring någonting, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården

  • Ganska bra
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    Det känns lite fel att jag var tvungen att gå in i affären och hämta varan
  • Hej,
    Tack för din kommentar.

    Vi på Granngården tar det rådande läget på största allvar och erbjuder i många av våra butiker möjligheten att hämta e-handelsordrar på parkering för att slippa gå in i butiken.
    Du får jättegärna läsa mer om hur vi förhåller oss till detta och hur vi gör för att minska smittspridning här:
    https://www.granngarden.se/meddelanden

    Om du har frågor kring din order eller har vidare synpunkter, är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected], så hjälper vi dig vidare.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med vänliga hälsningar,
    Granngården.

  • Dålig
    4 mån sedan
    Skitföretag!
    Fortfarande 3/12 2020😟 (12 dagen) 😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕(12st)
    Ert Beklagande hjälper inte mig, ser kanske bara bra ut här! Men verkligheten är ju annorlunda

    Hur ett så här basalt ärende skulle hjälpa er är för mig nu oförståeligt.
    Att Ert lagersaldo inte stämmer är ju beklagligt, dock så enligt de regler som finns skall varuvärdet upptagas i bokslut då utförs inventering av varulager.

    Här var det ingen produkt som var slut det var ett plockfel som kan hända hitta inte på egna händelser här.

    Dock att lösa problem är tydligen svårt för Granngården!
    Så fortfarande ingen återkoppling från Granngården, gällande hjälp i mitt ärende!

    8/12 Dag 17 😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕(17st)

    Men herregud, hur trög är organisationen på Granngården!

    Ni skiter tydligen i kunden, egen agenda där vi som ser till att lönen (pengar) kommer in till företaget som betalas till aktieägare o anställda mm.
    Helt utan respekt för kunden, jag har skrivet mitt krav till er helt utan respons.

    Ni tackar för förståelse o annat helt j...a trams och gör er ännu dummare
  • Hej,
    Tack för din kommentar.

    Vi är givetvis jätteledsna att du fått en negativ upplevelse av vår e-handel. Självklart ska du kunna förvänta dig att få smidig hjälp och bra leveranser, oavsett kontaktkanal hos oss.
    Vi beklagar om du inte fått den återkoppling du blivit utlovad - så ska det givetvis inte vara.

    Du får jättegärna inkomma med det aktuella ordernumret till [email protected], så undersöker vi givetvis ärendet och hjälper dig vidare.
    Annars kan du naturligtvis också kontakta vår kundtjänst på: 0771 222 444.

    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Med Vänliga Hälsningar,
    Granngården