Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt till butik
Fri retur i butik
30 dagar öppet köp

https://www.granngarden.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Granngården har fått betyget (4.03)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    2 dagar sedan
    Beställning
    Beställer vara som inte levereras trots betalning. Därefter ingen åtgärd från Granngården trots telefonsamtal.
  • Hej, tack för ert omdöme. Vänligen kontakta vår kundtjänst på 0771-222 444 eller info@granngarden.se för att vi ska kunna hjälpa er i detta ärende. Beklagar olägenheten. Önskar er en fortsatt trevlig dag! /Granngården

  • Usel
    6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Beställde 10 lådor kattmat för steriliserade katter, fick 8 samt 2 för junior! Mina katter blir feta av junior! Mycket dåligt levererat!
  • Hej, Tack för ert omdöme. Vi beklagar olägenheten, vänligen kontakta vår kundtjänst på 0771-222444 så vi kan hjälpa er att lösa det. Önskar er en fin dag! /Granngården

  • Usel
    11 dagar sedan
    Beställning
    Varorna levereras ej. Lovat ringa upp om när de kommer men ingen uppgift kommit..ordern är betald. Nästan 1000 kr.
  • Hej, Tack för ert omdöme. Vi beklagar, vänligen kontakta vår kundtjänst på 0771-222 444 så ni kan få hjälp. Önskar er en fortsatt fin dag! /Granngården

  • Utmärkt
    11 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lite förvirrande med alla olika leveranser men produkterna är av högklassig kvalitet och några leveranser gick snabbt!
  • Hej! Tack för fina ord, det glädjer oss att ni är nöjd och tycker om våra produkter. Önskar er en fortsatt fin dag!
    /Granngården

  • Usel
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 11 dagar sedan
    Beställning
    1.Ingen leveranstid angiven
    2. Hänvisas till G-gården, Arvika. När svarar de i telefon????????????????????
  • Hej, Tack för ert omdöme. Vi beklagar, vänligen kontakta vår kundtjänst på 0771-222 444 så vi kan hjälpa er. Önskar er en fortsatt trevlig dag! /Granngården

  • Usel
    13 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Håller inte leveranstid.
    Ingen info om vart prylarna tagit vägen.
    Nu har det gått 5 hela arbetsdagar.
    Mikael
  • Hej, Tack för ert omdöme. Vi beklagar, vänligen kontakta vår kundtjänst på 0771-222 444 så ni kan få hjälp. Önskar er en fortsatt fin Söndag! /Granngården

  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt, billigt och enkelt
  • Hej, Tack för ert omdöme, precis så som vi vill ha det! Önskar er en fortsatt fin dag! /Granngården

  • Usel
    15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Beställning 3 Juni 2019
    Leverans 25 juni 2019
    Beställde två växter (Bonica https://www.granngarden.se/search/?text=bonica ) den 3 Juni , det tog 3 veckor (i stället för utlovade 8-10 dagar) leverans 25/6 . Växterna var packade i en kartong med jord över hela kartongen (istället för runt rötterna). Ett par skadade grenar. Ingen blomma eller blomknopp. Tog 8 dagar för Granngården att svara på reklamationen. Och svaret var NEJ!
    Allmänna Reklamationsnämnden får avgöra om de bryter mot konsumentköplagen.

    Mitt råd: Handla inte från Granngården AB, de behandlar sina kunder som värsta webborder företag på nätet.
    För min del var det bortkastade pengar.
  • Hej, Tack för ert omdöme. Vi beklagar olägenheten i ert ärende. Önskar er en fortsatt fin dag! /Granngården

  • Usel
    17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Beställde en vara som uppgavs finnas i lager med förväntad leveranstid 2-5 dagar. Det tog mer än två veckor och kontakt med kundtjänst för att till slut få leverans. Inget att rekommendera.
  • Hej, Tack för ert omdöme. Det var beklagligt, så ska det självklart inte vara. Önskar er en fin dag!/ Granngården

  • Usel
    19 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lång leveranstid, 2-5 arb dagar enl Granngården. Tog 8 arb dagar (11 dagar totalt). Mailade på 6:e arb dagen och fick bara ett autosvar med ett ärendenummer. Har fortfarande inte fått något "riktigt" svar från Granngården. (Skickade samtidigt en beställning via Wish på en jacka från Kina, den kom fortare!
  • Hej, Tack för ert omdöme. Vi beklagar olägenheten, vänligen kontakta vår kundtjänst på 0771-222444 så hjälper vi er på bästa sätt. Önskar er en fortsatt fin dag! /Granngården

  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Beställning
    Bra att den beställda varan kan hämtas i närmsta Granngårdsbutik.Att man kan betala mot faktura.Orderbekräftelsen kom snabbt.

  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Otroligt nöjd med mitt köp hos Granngården. Bra service och det gick väldigt fort och få sitt paket. De höll en uppdaterad och informerade om paketen. Här kommer jag att handla igen. Tusen tack!
  • Hej, Tack för ert fina omdöme och ord som värmer. Önskar er en fortsatt fin dag! /Granngården

  • Dålig
    21 dagar sedan
    Har beställt flera gånger Katt foder LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA leverans tider
    Hade jag beställt från MÅNEN hade kommit fram snabbare.
    en gång leveransen kom aldrig fram,fick höra att det var slut på lagret trots att vid beställningen fanns det i lagret! åkt dit och fick pengarna tillbaka, hade jag inte reagerat hade GRANGÅRDEN inte hört av sig efter närmare 2 veckor.
  • Hej, Tack för er Beklagar olägenheten. Vi jobbar på att förbättra rutiner och strävar efter att alla våra kunder ska vara nöjda med sin upplevelse hos oss. Önskar er en fin dag!/ Granngården

  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Granngården i Överby, Trollhättan, har mycket bra sortiment, mycket trevlig och bra personal som ger mycket bra service.
  • Hej Peter! Tack för fina ord, det glädjer oss att ni är nöjd och tycker om vår butik. Önskar er en fortsatt fin dag/ Granngården

  • Dålig
    22 dagar sedan
    Beställning Leverans
    lång leveranstid och ingen prognos om när lev kan ske
  • Dålig
    23 dagar sedan
    Köpte robotgräsklippare med installation i April. Blev utlovad att väntetiden inte var så lång. Nu har den precis blivit installerad, mer än två månader senare. Pratat med en mängd olika personer får att få hjälp och mer information. Ingen har gjort annat än att hänvisa till att de inte har några tidigare tider. Aldrig mer granngården
  • Hej, tack för er feedback och vi beklagar besväret. Vi tar till oss er input och jobbar på att förbättra. Mvh Granngården

  • Dålig
    23 dagar sedan
    Skulle köra ogräsbrännare som var rabatterad på deras hemsida, och dessutom fanns fåtal på lager. Åker ner för att köpa det, men då ville de inte mig det rabatterade priset för det var "annan artikelnummer" på de som fanns, detta trotts helt identiskt produkt!
  • Usel
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 23 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Handla inte växter online hos Granngården!! Jag köpte pioner som för det första blev försenade och dessutom fick jag ingen avisering från DHL som skulle leverera. Jag hade beställt hämtning i butik men det skickas inte till butik utan till DHL:s utlämningsställe, tydligen. När jag efterfrågade min leverans fick jag först veta att den var försenad, något som ingen kontaktade mig om. När jag några dagar senare påminner igen får jag veta att "jag blivit aviserad av DHL" något som inte stämmer! Ja har, en månad efter beställning fortfarande inte fått mina pioner. Nu är jag bortrest på semester och Granngården meddelar att de inte kommer skicka nya växter och inte kommer ersätta mig för kostnaden på ca 1000 kr som jag dumt nog direktbetalade. Är så jävla besviken på Granngården, det är småpengar för dem att skicka ut nya växter när de blivit försenade och DHL inte aviserat vilket gjort att mina växter dött. Fy fan vilket dåligt företag, kommer aldrig handla igen, varken i butik eller online!!
  • Hej, Tack för ert omdöme. Beklagar besväret. Vi jobbar på att förbättra rutiner och tar till oss er feedback. Önskar er en fortsatt fin dag!/ Granngården

  • Usel
    24 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lång leveranstid. Ej spårbar försändelse.
  • Hej, Tack för er input. Det var beklagligt, vi arbetar på på detta. Önskar er en fin dag!/ Granngården

  • Utmärkt
    25 dagar sedan
    Beställning
    De gick lätt att beställa.
  • Hej, Tack för ert omdöme. Det glädjer oss att ni är nöjd. Önskar er en riktigt fin dag!/ Granngården

  • Usel
    26 dagar sedan
    Usel butik. Beställde varor (i lager) den 22e April, den 10e Maj, nästan 3 veckor senare hade absolut ingenting hänt med leveransen, trots att varorna under hela denna period funnits i lager enligt hemsidan.

    När jag annulerar min order så misslyckas de även med att betala tillbaka pengarna på de efterföljande 7 dagarna, så jag var tvungen att ringa dem igen för att se till att få tillbaka pengarna. Totalt låg jag ute med pengar utan att få några varor i drygt 4 veckor.

    Det enda positiva med butiken är att det är relativt snabbt och lätt att få tag i kundtjänst, men vad hjälper det när de inte har en aning om vad som händer med leveransen och man måste ringa dem flera gånger för att få överrenskomna åtgärder genomförda?

    PS: Vid beställning hade de även problem med att, på deras egna hemsida, annonserad rabattkod inte fungerade vid kassan.
  • Hej! Tack för input. Beklagar strulet, så ska det inte vara såklart. /Granngården

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Dåligt förpackat (för liten kartong till levande växter, de var vikta inne i kartongen), dålig kvalitet på växt, fel antal växter, lång leveranstid.
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Beställde en lövavskiljare den 4 juni order nr 38015292. Idag den 17 har jag inte hört av Granngården. Jag har fått en orderbekräftelse på beställningen.

    Stig Andersson
    stiganders35@icloud.com
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Ej hållen leveranstid till butik för avhämtning
    Går ej att spåra frakten från butik
    Felaktig leverans två gånger
    Fysisk oreda på webbplatsens lager
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställning
    Svårt att beställa..lång leveranstid.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Orimlig leveranstid, inget besked
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Det har gått fyra veckor sedan beställningen gjordes och jag har ännu inte fått varorna trots att de enligt uppgift skall finnas i lager. Fakturan har dock kommit!!!
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Ingen avisering om leveranstid.
    4 veckors lev.tid på växter.
    Ingen möjlighet att avbeställa.
    Ynkligt.
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Att ni inte har inernethandel där varan kommer hemkörd med post nord
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Dom har absolut ingen koll på om varan är levererad eller ej. Efter en veckas väntan hörde jag av mig, då var varan inte skickad men dom lovade att jag skulle få den inom ytterligare en vecka. Så blev det inte. Efter två veckor är varan ännu inte skickad. Att man som kund ska behöva ringa upprepade gånger är inte OK. Aldrig mer Granngården.se
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Minus för att jag inte kunde välja fraktalternativ och inte heller kunde jag se direkt med vilken speditör som paketet kommer att skickas.
    Ännu större minus för att de kräver personnummer vid utcheckning. Det är ingen nödvändig uppgift om man betalar med kort.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Jag tror att granngården är såpass stora att de inte behöver bry sig om enskilda kunder.
    Reklamerade en trasig, nylevererad snöslunga i september. De bad mig göra en anmälan. I januari kom svaret att jag skulle lämna in den till närmaste granngården. Syftet från början med att anmäla var att jag inte har någon möjlighet att lämna in den eftersom jag då redan skulle ha gjort det.
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Huset kom snabbt men taket består av tre sammansatta brädor. Den ena sitter fel, vilket gör att det kan regna rakt in i boet. Även om den sattes rätt skulle det nog snart regna in när vädrets makter påverkat trädet. Spåren i trädet gör att det lutar in mot skötarna också. Nej, ett sådant tak ska vara i ett helt stycke trä och inte sammansatta brädor!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Blev jätteledsen när jag öppnade kartongen och fikonträdet inte låg i krukan och rötterna var torkade och på lingonplantan hade alla grenar utom en gått av:(...
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Beställde en pall dressjord, förväntad leveranstid 2-5 arbetsdagar. Jag ringde efter 3 dagar då jag inte fått någon info om leverans. Fick då svaret av kundtjänst att min vara är packad och inväntar transport nästa dag. Efter 7 arbetsdagar får jag ett mail att min vara är slut och kommer inte in i lager på ytterligare 4 veckor.
    Dålig information och rent ljug av kundtjänst när jag ringer.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Beställningen gjordes på förmiddagen den 11 april, idag är det den 23 april. "Leveranstid 2-5 arbetsdagar" verkar vara om man själv funderar 1-2 dagar på om man ska köpa varan och sedan åker till butiken och köper det själv. Visst det är några röda dagar men fortfarande 7 arbetsdagar och ordern står fortfarande som "behandlad". Ringde kundtjänst och fick svaret att butiken "missat" att skicka och han skulle se över möjligheten att kunna hämta det i butik istället. Lovade att återkomma på mail, tji fick jag. Kanske mailsvaren har samma problem med leverans och "missat" att klicka på skicka-knappen...
  • Dålig
    1 månad sedan
    Lade en beställning, fick orderbekräftelse.
    Ett par dagar gick och sen fick jag ett nästan oförståeligt SMS där det stod att jag kunde hämta paketet i butik om jag ville (trots att jag valt frakt till ombud)
    I samma SMS stod också vilket försändelsenummer jag skulle uppge när jag hämtade paketet hos ett ombud. Vilket ombud? Är mitt paket framme? Varför ska jag hämta i butik?

    Jag lät några dagar gå och fick en påminnelse om att jag hade ett paket att hämta i butik. Mailar kundtjänst om detta, inget svar.

    Nästan 2 veckor efter lagd beställning får jag ett SMS om att mitt paket finns hos ett ombud. Inte det ombudet som jag bor granne med, utan det som ligger flera kilometer bort.

    Dagen efter att jag hämtat paketet så svarar kundtjänst att jag hämtat paketet. (4 arbetsdagar tog det för dem att svara.

    Skitbutik.
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Order av hundfoder och hundpåsar. Dålig leveranstid, på hemsidan står det leverans 8-17 vilket är ok om man kan välja tidsspann beroende på dag. Till min adress i Stockholm går det inte att få leverans annat än 12-15 alla dagar. Ordern delades dessutom upp i två olika leveranser som båda kräver ID kontroll och kan därmed inte levereras om ingen är hemma! detta medför att jag måste ta ledigt två dagar för denna leverans som i båda fall skulle ha kunnat lämnas på trappan! har gjort liknande beställning från annan leverantör tidigare med leverans på trappan utan problem! jag kommer att återgå till denna leverantören!
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att förstå o beställa på nätet, fri frakt ett +
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans!
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Trevligt bemötande från personal
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Det är andra gången jag beställer från Granngården. Första gången kom det aldrig några varor. Denna gång betalade jag dessvärre med kort, men en månad senare har jag inte sett ett enda livstecken från Granngården, än mindre några varor.
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning
    Sämsta kundservice, Granngården är ingen köpupplevelse, föritom om du tager vad du vill i butik och ber personal stämpla in. Nån mer service får du ej,i varken butik eller online, konraktat Granngården i samband med strul, fått sms om hämta varor som varken fanns eller var rätt adress hämra på,fick uppringning av kundtjänst som beklagade, fått 1 sms till strax efter, ja kontaktar kundtjänst via mail, förklaring när, var, vad för varor, är det fel den här gången, också?? Annulerar ordern annars, helt otroligt mailat måndag, fan fredag nu och noll svar!!! Skit rent ut sagt, köp era varor fysiskt ej beställ! När varken butikspersonal hajjar, och kundservice som inte ger service!! Tillägger att jag betalt förskott!!!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Av någon anledning föll rabattkoden bort då ordern bekräftades. Kundtjänst ville varken hjälpa till med att korrigera ordersumman eller lägga en ny order till rätt pris. 👎
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning
    Det framgår inte så tydligt som önskvärt att produkten MÅSTE skickas genom hemleverans. Pga farligt gods - myggbekämpning.... Jag köper produkt för 178 kr och får betala 300 kr för hemleverans - som jag inte ens märkt att det blivit ikryssat. Jag chattar med någon, som berättar att det inte går att ångra köpet enl köpevillkoren. Hon rek att jag vägrade ta emot varan när dom ringer så går det i retur. sen får jag kontakta igen för makulering av fakturan. En massa besvär!!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Lade en dubbelorder och avbeställde den ena direkt, först i butiken orden var beställd till och sedan hos webbshoppens kundtjänst eftersom butiken sa att den inte gått iväg från det centrala ordersystemet ännu.

    Svar från kundtjänst:
    ”Vi kan tyvärr inte annullera en order som redan är lag för det skickas automatiskt till leverantör. Men det du skulle kunna göra är att du skippar hämta ut paketet så kommer den att gå i retur och din faktura blir krediterad. Men då behöver du ha koll på fakturans förfallodatumet.”

    Butiken menar alltså att jag även efter att ha avbeställt orden ska fortsätta hålla koll på att min faktura blir krediterad och inte går vidare för krav.

    Varan jag beställde fanns i lager hos butiken den skulle hämtas hos, men de kunde inte reglera lagret mot webbordern eftersom den måste hanteras manuellt hos kundtjänsts system. Skrattretande.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde en mosquito magnet och pengar drogs direkt, efter ca 3 dagar efter lagd order får jag ett mejl från deras lager att varan inte finns, trots att det står på hemsidan i lager och leverans 1-5 dagar. Mejlade att jag undrar hur längre det dröjer innan den är i lager, efter ca 2 dagar ber de mig ringa upp dem. Svarar att jag inte har tid med det och önskar annullera ordern.

    Efter att jag legat ute med pengarna, över 10000 i ca en och en halv vecka återkom de till mitt kort igen.
    Lagerstatusen efter 2 veckor är dock densamma, att den finns i lager. De har uppenbarligen felaktig lagerstatus på sin hemsida och inget jag skulle litat på. Blir inga fler beställningar härifrån igen.
  • Usel
    3 mån sedan
    Beställning
    Dhl frakt. Jag får alla mina paket till utlämningsplatsen via DHL. Nu ska jag antingen rinGA eller pånåt sätt kontakta DHL i gävle. jag har tagit kontakt med granngården men dom svarar inte. Dåligt system att skicka växter från södra
    sverige utan tanke på mottagandet.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Smidig hemleverans
    Fin kvalité på varorna
  • Bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Pris