Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt till butik
Fri retur i butik
30 dagar öppet köp

https://www.granngarden.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Granngården har fått betyget (4.32)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Bra
    2 dagar sedan
    Beställning
    Ni tar fraktkostnad 49kr, trots att jag ska hämta på Granngården Torsby. Står att det är fraktfritt då.
  • Hej,

    Tack för din kommentar.
    Det stämmer att Hämta i Granngårdenbutik gäller med fri frakt.
    Fraktkostnad 49 kr. gäller för leveranssätt Utlämningsställe, d.v.s. ditt närmaste DHL-ombud.
    Om du korrekt har valt leveranssätt Hämta i Granngårdenbutik i din beställning ska fraktkostnad inte tillkomma.
    Vi undersöker gärna din order för att säkerställa att allt är korrekt och du är då välkommen att kontakta vår kundtjänst på 0771 222 444.

    Trevlig dag. / Granngården

  • Usel
    6 dagar sedan
    Beställning
    Hade order i lager enligt hemsidan, men aldrig skickade varan
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Vänligen återkom till oss på kvalitet@granngarden.se så ska vi undersöka vad som har gått fel.

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en trevlig helg,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Usel
    6 dagar sedan
    Beställning
    Urusel webshop. Varorna skickas hipp som hap och trotts jag betalt för superdyr hemleverans så levereras varorna till ICA långt ifrån där vi bor. Kommer aldrig mer handla av Granngårdens webbshop. Handlar nästan allt annat online och aldrig upplevt så dyr fraktavgift som sen inte levererar. Har aldrig tidigare skrivit en recension så här men detta måste jag dela.
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att din köpupplevelse och kontakt med vår kundtjänst har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva smidiga leveranser samt bra service i kontakt med vår kundtjänst.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss.

    Vänligen återkom till oss på kvalitet@granngarden.se med ordernumret så ska vi undersöka det.

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en trevlig helg,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Dålig
    7 dagar sedan
    Beställde en robotgräsklippare och blev…

    Beställde en robotgräsklippare och blev lovade att den skulle komma veckan efter samt vi skulle bli uppringda ang.installation.
    Det är nu ett par veckor sedan och idag ringde vi och blev otroligt dåligt bemötta av kundservice som endast rekommenderade oss att häva köpet.

    Aldrig har jag någonsin blivit så dåligt bemött.

    Mvh
    Christoffer Isenstråle
  • Hej Christoffer!

    Beklagar verkligen att din köpupplevelse och kontakt med vår kundtjänst har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva smidiga leveranser samt bra service i kontakt med vår kundtjänst.

    Det ska inte gå på det sättet. En kollega ska ta tag i detta. Om du känner att du fortfarande inte fått den hjälp du önskat så är du välkommen att skriva till oss på
    https://www.granngarden.se/synpunkter

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin tisdag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Usel
    8 dagar sedan
    Beställning
    Efter nästan en månad och efter ett antal påtryckningar valde granngården att annullera ordern eftersom de inte kunnat leverera produkterna. Jag har inte fått någon förklaring eller ursäkt. Dessutom påstods under tiden att varorna var på väg vilket tydligen var en ren lögn.Otroligt skött och jättesvårt att komma i kontakt med. Har handlat av dem tidigare och det har alltid funkat men nu kommer jag aldrig mer att handla här..
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Beklagar verkligen att din köpupplevelse har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva bra service i kontakt med vår kundtjänst eller butikspersonal.

    Vänligen kontakta oss på kvalitet@granngarden.se och skriv med ordernumret så ska vi kolla på ditt ärende. Vi kompenserar såklart om ärendet har skötts på det sättet.

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin tisdag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Usel
    9 dagar sedan
    Beställning Retur
    Dåliga när det gäller öppet köp. Köpte produkter för flera tusen men köpte lite för mycket av en kabel och fick inte lämna tillbaks eftersom det var en rabatterad vara? Kom igen, jag köper för 3000 kr men kan inte få lämna tillbaks lite oanvänd kabel för 249 kr dagar efter inköp? SNÅLT!
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Beklagar verkligen att din köpupplevelse har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva bra service i kontakt med vår kundtjänst eller butikspersonal.

    Under våra köpvillkor har vi att öppet köp gäller inte på rabatterade varor. Däremot har du ångerrätt på 14 dagar.

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin måndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Knappt godkänd
    10 dagar sedan
    Beställning
    Lång leveranstid
  • Knappt godkänd
    11 dagar sedan
    Beställning
    Ej levererat på 10 dagar.
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att din leverans har dröjt.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss.

    Vänligen kontakta oss på kvalitet@granngarden.se och ta med ordernumret så ska vi kolla på ditt ärende och hjälpa dig.

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin måndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Beställning
    Alldeles utmärkt support ! Kod 4 övr frågor / handläggaren gjorde verkligen en helhjärtad
    insats för att lösa ett analogt problem digitalt . En person att vara rädd om i er verksamhet !


  • Usel
    12 dagar sedan
    Beställning
    Jag väntar 2 veckor leverans med min a varorna att börja plantera.
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att din köpupplevelse upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva smidiga leveranser samt bra service i kontakt med vår kundtjänst.

    Växter är det längre leveranstider på och det framgår på hemsidan att det är 4-10 arbetsdagars förväntad leveranstid. Lite längre i den rådande situation.

    Om du fortfarande inte fått den hjälp du behöver så är du välkommen att skriva till oss på.
    https://www.granngarden.se/synpunkter

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin måndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Usel
    15 dagar sedan
    Beställning
    Beställde trädgårdsdekorationer för halva priset på Granngårdens webshop. Vid leverans var sakerna jag beställt slitna och trasiga. I butiken tyckte de att jag borde förstått det när det var nedsänkt pris. Men inte köper man slitna och trasiga kläder när de säljer ut på ex Lindex eller Intersport?
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Beklagar att du har fått fel information av butiken. Så ska det inte gå till.

    Vänligen kontakta oss på kvalitet@granngarden.se och ta med ordernumret så ska vi kolla på ditt ärende och hjälpa dig. Skicka gärna med bilden

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin måndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Beställning
    Mycket nöjd med bemötandet och att få den hjälp man vill ha.
  • Dålig
    18 dagar sedan
    Låga priser, men lång leveranstid och generande dålig kundservice. Läs nedan.

    Beställde olika saker till trädgården. Leverans kräver leg så jag tar ledigt. Dock kommer bara hälften av varorna. DHL-killen förklarar att de håller resten då ngt. var trasigt. Granngården svarar ej på tfn. Nästa vecka, nytt paket, ledig igen. En av fem återstående saker... Svar på telefon efter lång väntan. ”Vi ska se om vi kan krediterade det återstående.” Ytterligare en vecka senare, inget nytt om kreditering, men ett paket! Kom äntligen allt? Självklart inte! En kratta (gissningsvis det som var trasigt vid första leverans) saknas. Granngården svarar först inte. När de till slut ringer upp vill Kundtjänst inte lyssna. Någon kreditering vågar de däremot fortfarande inte lova. ”Lagda ordrar kan man inte ändra i”.

    Sammanfattningsvis; beställ inget ni bryr er om eller vill ha i tid från Granngården.
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att din köpupplevelse och kontakt med vår kundtjänst har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva smidiga leveranser samt bra service i kontakt med vår kundtjänst.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss.

    Vänligen kontakta oss på kvalitet@granngarden.se och ta med ordernumret så ska vi kolla på ditt ärende och hjälpa dig.

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin måndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Beställning
    Det gick snabbt och smidigt ?
  • Dålig
    19 dagar sedan
    Gratis frakt vid hämtande i butik
    49 kr vid utlämningsställe.
    Men det enda som gick att välja för att slutföra beställningen var 299 kr för hemleverans.
    Det är dyrare ön varan som skulle beställas.
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss.

    Vissa produkter är antingen skrymmande eller kategoriseras som farligt gods och därför kan vi inte erbjuda annat leveranssätt än hemleverans. Jag tar med mig din synpunkter till de ansvarig.

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin måndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Usel
    20 dagar sedan
    Beställning
    Frakt är fri till affär...
    1500 inköp ger fri frakt hem tidigare 500
    En sekund efter placerad order omöjligt att ändra
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att din köpupplevelse och kontakt med vår kundtjänst har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva smidiga leveranser samt bra service i kontakt med vår kundtjänst.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss. Då vi har en automatiskt process från att order läggs så är det svårt att göra ändringar i efterhand, men jag tar med mig dina synpunkter till de ansvariga.

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Usel
    20 dagar sedan
    Beställning
    Katastrof hjälp. Köpte produkt som fanns i lager. Har ej erhållit de nu efter 10 dagar trots en leverans löfte på 5 dagar. Besökte butiken och blev väldigt dåligt bemött. Kommer aldrig mer att handla från Granngården😡😡😡
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att din köpupplevelse och kontakt med vår kundtjänst har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva smidiga leveranser samt bra service i kontakt med vår kundtjänst.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss.

    Om du känner att du fortfarande inte fått den hjälp du önskat så är du välkommen att skriva till oss
    https://www.granngarden.se/synpunkter

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Usel
    20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Dålig lagerhållning, bristande produktkunskap, lång leveranstid, lång väntetid i kundtjänst, oengagerad kundtjänstpersonal, ingen återkoppling med besked om leverans. Frågan kvarstår om det någonsin kommer.
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att din köpupplevelse och kontakt med vår kundtjänst har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva smidiga leveranser samt bra service i kontakt med vår kundtjänst.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss.

    Om du känner att du fortfarande inte fått den hjälp du önskat så är du välkommen att skriva till oss
    https://www.granngarden.se/synpunkter

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin söndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Dålig
    20 dagar sedan
    Urusel kundservice!
    Enbart fått delar av leveransen,påstår att resten av varorna har kommit bort i frakten men de kan inte ge mig ett spårbart nummer som de säger finns. Ringer inte tillbaks som de lovar och svarar inte på mail. Står nu här med en faktura som måste betalas för varor jag inte har fått, fast jag har bett dem ändrat den flera gånger pga varorna de inte skickar.
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att din köpupplevelse och kontakt med vår kundtjänst har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva smidiga leveranser samt bra service i kontakt med vår kundtjänst.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss.

    Vänligen kontakta oss på kvalitet@granngarden.se och ta med ordernumret så ska vi kolla på ditt ärende och hjälpa dig om det fortfarande inte är löst.
    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin måndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Jag har kontaktat dem nu säket 6 gånger för att försöka få svar på var min order tar vägen eftersom den aldrig dyker upp. Man säger att ni inte kan veta detta, vilket i sig är helt obegripligt (man hat väl ledtider på produkter i sortimentet tycker man?), men kan samtidigt inte ringa leverantören och kolla detta. Man skyller på att telefoner inte fungerar och att system strular. Sen lovar man att återkomma, men det gör man inte! Har nog aldrig blivit så nonchalant bemött av något företag någonsin. Under all kritik! Har full förståelse för att order kan bli sena, men kommunikationen med kund är obefintlig.

    UPPDATERING 28/4:
    Lite lustigt att Granngården svarar på omdömet med att man ska kontakta dem igen när man redan gjort det flera gånger tidigare utan att få någon hjälp alls. Med det sagt mailade jag mailadressen i deras svar här nedanför, men man får inte något besked ändå. Jag passade på att åter upplysa dem om att om inte varorna är levererade hem till mig senast 5/5 2020 så häver jag mitt köp enligt Konsumentköplagen eftersom det då gått 30(!) dagar utan att varorna är levererade. Inte en enda gång under dessa snart 30 dagar har man svarat på mail eller skickat någon information om att varorna är försenade (om inte jag själv tagit kontakt) och man kan fortfarande inte säga om eller när de kommer komma, vilket man också lovat att ta reda på. Nej, Granngården kanske har okej butiker, vad vet jag, men deras e-handel är ett stort skämt och borde undvikas av alla till varje pris. Kommer aldrig någonsin handla där igen och kommer även uppmana alla jag känner att göra det samma. Är bara glad att jag inte betalt något i förskott för annars hade man väl aldrig sett röken av pengarna.

    UPPDATERING 5/5
    Har nu anmält Granngården till ARN då man vägrar annullera ordern trots att det gått över 30 dagar sedan orderdatum och trots att man påtalar att detta strider mot lagen. Granngården är nog den mest oseriösa verksamhet jag varit i kontakt med och uppmanar verkligen alla att undvika dem om man inte vill bli lurad. Behöver nog knappast berätta att fortfarande inte återkopplat till mig på varken mail eller telefon, trots att jag mailade deras mailadress i svaret här nedan.

    UPPDATERING 5/5 - igen
    Cirka tio minuter efter att jag registrerat ärendet hos ARN kom så äntligen ett svar från deras mail "kvalitet" där man bekräftade att ordern nu var annullerad och att ingen faktura skulle skickas. Skönt att äntligen ha detta ur världen. Jag kommer dock aldrig mer handla av en e-handel som behandlar sina kunder med så dålig återkoppling och dessutom har så dålig orderhantering.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du upplevt kontakt med Granngården negativt.
    Självklart ska du som kund kunna förvänta dig bra service och god hjälp i kontakt med Granngården, oavsett kontaktkanal. Om du har blivit lovad återkoppling ska du givetvis få det.
    Vi ber om ursäkt för dröjsmålet samt besväret detta orsakat dig.
    Vi vill gärna hjälpa dig vidare och du är välkommen att kontakta oss via mejl kvalitet@granngarden.se så undersöker vi gärna ditt ärende.
    Vi tackar för din input och dina åsikter.
    Önskar dig en trevlig helg. / Granngården

  • Usel
    21 dagar sedan
    Beställning
    Jag köpte en dyr gräsklippare 7 500kr via webshopen som enligt den fanns i lager. Betalade med kort för att få leverans till Landstället. 10 minuter senare fick jag mess att den var slut. Nu tar det minst 14 dagar innan pengarna är tillbaka på mitt kort. Hade gärna köpt en annan gräsklippare men har ju inte råd nu förrän om två veckor... 3-5 bankdagar hade varit acceptabelt att vänta på pengarna.
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att vi inte kunde leverera din beställning.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss.

    Jag tar med mig dina synpunkter till de ansvariga så att det blir bättre

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin måndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Usel
    21 dagar sedan
    Beställning
    Sämsta servicen någonsin. Missad leverans men total tystnad och okunniga personer i kundservice. Ingen visste något. Vem kom på idén att ni inte kan ringa till era kollegor på lagret och ställa en fråga utan måste maila varandra vilket tar otroligt lång tid? När ni sen missar att maila lagret, och sedan två gånger lovar att ringa upp mig utan att ni gör det. Jag har valt att ni ska ringa upp mig när det är min tur i er telefonkö men ni har fortfarande inte ringt mig och nu är det över en vecka sedan. Flera dagar gick då det inte ens gick att komma fram till er kundservice, ni kopplade bara bort mitt samtal efter en kvart. Ni trodde att jag skulle få ett mail med info angående läget efter att ni hade skapat en avvikelserapport men inte kom det något mail. Jag skrev till er support och fick svar först en vecka senare. Ni har inte en enda gång hört av er till mig. Har ni ens någon koll? Bryr ni er ens om era kunder?
    Nu kom min vara en MÅNAD senare.
    Jag kommer aldrig mer att handla av er, och varnar andra att använda deras internethandel.
  • Hej,

    Tack för din feedback.
    Beklagar verkligen att din köpupplevelse och kontakt med vår kundtjänst har upplevts negativt, vi vill självklart att du som kund ska uppleva smidiga leveranser samt bra service i kontakt med vår kundtjänst.

    Vi arbetar ständigt med att förbättra, utveckla, både för vår kundtjänstavdelning samt smidigare leveranser för dig som kund och därför är dina synpunkter viktiga för oss.

    Vänligen kontakta oss på kvalitet@granngarden.se och ta med ordernumret så ska vi kolla på ditt ärende för så ska det inte gå till.

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en fortsatt fin Måndag,

    Med vänlig hälsning,
    Granngården

  • Dålig
    24 dagar sedan
    Extremt dålig kundservice och katastrofalt oseriöst när man beställt online med varor som aldrig kommer. Undvik!
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Till att börja med beklagar vi verkligen att du upplevt köp och kontakt med Granngården besvärligt.
    Bättre rutiner är under bearbetning.
    Tack för din feedback och för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en trevlig Måndag. /Granngården

  • Dålig
    24 dagar sedan
    Nu är det väl dags att Granngården lägger ner sin internet beställning. Se till att ni får ordning på era rutiner. Som kund blir man bara förbannad och besviken på ert hanterande. Kolla på hur andra företag hanterar beställningar via nätet. Ni har mycket att lära.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Till att börja med beklagar vi verkligen att du upplevt köp och kontakt med Granngården besvärligt, så ska det självklart inte vara.
    Vi jobbar dagligen på att förbättra rutiner och strävar efter att alla våra kunder ska vara nöjda.
    Tack för dina åsikter och för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en trevlig dag. / Granngården

  • Mycket bra
    24 dagar sedan
    Beställning
    Snabb leverans
  • Usel
    25 dagar sedan
    Uppdaterat: 24 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Felleverans. Dålig kommunikation. Ingen åtgärd för att rätta till felet. Slutkund får stå för alla extra kostnader.
    Mycket dåligt beteende!!!!
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du upplevt köp och kontakt med Granngården så besvärligt; det är väldigt tråkigt att höra. Vi på Granngården vill självklart att du som kund ska känna dig nöjd med köp samt att du får god service i kontakt med oss. Vi ber om ursäkt för hanteringen av ditt ärende samt din upplevelse. Om du fortfarande har ett pågående ärende hos oss vill vi givetvis hjälpa dig med detta.
    Du är då välkommen att kontakta oss på kvalitet@granngarden.se.
    Vi tackar för att du delar med dig av dina åsikter; de hjälper oss att bli bättre.

    Trevlig helg. / Granngården

  • Usel
    24 dagar sedan
    Beställning
    Saknar lovad återkoppling!
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Till att börja med beklagar vi verkligen att du upplevt köp och kontakt med Granngården besvärligt, så ska det självklart inte vara.
    Vänligen kontakta kundtjänst på 0771-222444, info@granngarden.se eller via vår chatt på hemsidan.
    Tack för dina åsikter och för att du hjälper oss att bli bättre.

    Önskar dig en trevlig dag. / Granngården

  • Bra
    25 dagar sedan
    Beställning
    Jag hade läst på ”nätet” att det var mycket problem med deras transporter men för mig gick allt bra o smidigt. Inga problem alls!
  • Hej! Tack för ert positiva omdöme. Vi är mycket tacksamma att ni är nöjd kund hos oss. Önskar er en fortsatt underbar dag! /Granngården

  • Usel
    25 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Den sämsta e-handel jag varit med om, trots att varan finns i min närmaste butik kan den inte hämtas där, måste invänta leverans från centralt håll. Dessutom håller de inte den leveranstid som utlovats.
    Inget besked om var varan finns, plockas påväg etc.
    Och vad förvånad jag blev när jag dagen efter får meddelande att jag kan hämta leveransen i min närmaste butik, och det jag får är ett demoexemplar som stått i butiken i några månader, dessutom inte rengjord.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme och dina åsikter.
    Vi har en automatisk process som separerar på e-handel och butiksflödet, vilket gör att det inte går att plocka något man beställt på e-handel i butik. Vi på Granngården vill självklart att du som kund ska känna dig nöjd med köp samt att du får god service i kontakt med oss. Om du fortfarande har ett pågående ärende hos oss vill vi givetvis hjälpa dig med detta. Du är då välkommen att kontakta oss på kvalitet@granngarden.se.
    Vi tackar för att du delar med dig av dina åsikter; de hjälper oss att bli bättre.

  • Usel
    26 dagar sedan
    Beställning
    Leveransen kommer till till olika ställen olika tider. Otydligt på beställningssidan. Mycket missnöjd. Hittills har jag fått tre leveranser olika dagar. Väntar fortfarande på ytterligare varor. Allt från en och samma beställning.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme och dina åsikter.
    Vi beklagar verkligen att du upplevt köp hos Granngården negativt. Det står under köpvillkoren att leveransen kan komma i olika leveransen men vi tar med oss din input och dina åsikter i vårt ständiga arbete att utvecklas och förbättras. Önskar dig en trevlig dag. / Granngården

  • Usel
    28 dagar sedan
    Beställning
    att det inte är tydligt när varorna kommer att komma fram till butiken och sen när man ringer så är man nonchalant och inte tillmötes gående. sista gången jag beställer av Granngården via nätet.
  • Usel
    28 dagar sedan
    Beställning
    Inte fått tillbaka pengarna då leveransen ej var komplett. Har kontaktat Granngården, men pengarna kommer inte tillbaka...
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Fick fel vara. Och dessutom fel antal och fick inget meddelande om det. Undermåligt
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du har upplevt ert köp från Granngården negativt.
    Vi tackar för dina åsikter som är viktiga för att vi ska kunna förbättra oss och vår service.
    Önskar dig en trevlig dag. / Granngården

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Fattades ett hjul och tjejen i kassan var sjukt otrevlig
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din produkt inte var komplett samt att du upplevde bemötandet negativt; så ska det givetvis inte vara. Det är viktigt att du som kund får ett bra bemötande och god service oavsett kontaktkanal.
    Om du behöver hjälp med ditt ärende är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via telefon, mejl eller chatt som du hittar på vår hemsida www.granngarden.se så undersöker vi gärna ditt ärende. Tack för dina åsikter och för att du hjälper oss att bli bättre.
    Önskar dig en trevlig helg. / Granngården

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Hej,
    De har på hemsidan en produkt till ett bra pris, som står markerad som i lager. Men efter tre veckor har de ännu inte levererat den. Hemsidan har den fortfarande som i lager, men nu krediterar de mitt köp istället.
    Jag tycker inte att det är OK att locka med sådana här saker och sedan inte kunna leverera alls.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din order inte kunde levereras som förväntat.
    Vi reserverar oss för slutförsäljning enligt våra köpvillkor, men att din order inte kunde levereras skulle du självklart ha blivit meddelad i ett tidigt skede. Vi beklagar att så inte var fallet.
    Om önskad artikel är slut i lager hjälper vi dig gärna att undersöka om vi kanske har någon liknande produkt som vore av intresse istället? Om du skulle vilja detta är du är välkommen att kontakta vår kundtjänst på 0771 222 444 så hjälper vi gärna till.

    Trevlig söndag. / Granngården

  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Beställning
    2 av 4 lökar va ruttna.trist
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ditt köp inte var enligt förväntan.
    Det är självklart viktigt för oss på Granngården att du som kund är nöjd och vi undersöker gärna om det finns något vi kan hjälpa dig med ditt ärende. Du välkommen att kontakta vår kundtjänst på 0771 222 444 eller via mejl kvalitet@granngarden.se.
    Trevlig helg. / Granngården

  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställning
    Antagligen den sämsta webhandeln som finns. Skickar alla varor separat, med flera veckors mellanrum, trött och oengagerad kundservice, och klarar inte av sin egen fakturahantering. De fysiska butikerna är mycket bra, troligen får de bära en enorm kostnad för lekstugan på internet.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du upplevt köp och kontakt med Granngården negativ; det vill vi givetvis inte. Det är självklart viktigt att du känner att du får ett bra bemötande och god service i kontakt med Granngården.
    Order online med varor från olika lager kan medföra separata leveranser och anledning till detta är för att produkter skickas både från vårt lager samt våra butiker. Vi använder våra butiker som lager för att kunna erbjuda hela vårt sortiment oavsett var produkten finns i landet.
    Olika produkter kan också ha olika leveranstider; förväntad leveranstid står vid produkten på vår hemsida.
    Om du har ett pågående ärende är du välkommen att kontakta oss på kvalitet@granngarden.se så hjälper vi gärna till. Tack för dina åsikter. Vi tar med oss dem i vårt ständiga utvecklingsarbete.

    Önskar dig en trevlig dag. / Granngården

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning


    Fick ordererkännande 08 04 utan angivande av leveransdatum, tog kontakt med kundtjänst 20 04 för att få besked. Chattade med en handläggare som inte kunde spåra ordern, men skulle höra av sig snarast. har ännu inte hört ett knyst från granngården.

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Nöjd med produkterna, men missnöjd med att frekventa standard artiklar från Granngården delas upp på flera leveranser, borde kunna samordnas till ett leverans tillfälle.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Jag beställde en vattenspridare den 17/3 och efter några veckor ringde jag om när de skulle skicka varan. De skulle kolla upp det och återkomma vilket de inte gjorde. En vecka senare så ringde jag igen och då var varan inte skickad och hon i kundtjänsten som jag pratade med skulle ta bort min beställning. Cirka en vecka senare fick jag ett sms att vattenspridaren snart skulle skickas och så ringde jag Granngården igen och då sa de att jag inte kunde dra mig ut mitt köp nu. En vecka senare får jag en faktura men vattenspridaren har inte kommit till mig. Då ringer jag till Granngården igen (18/4) för att fråga vad som händer och då lovar de att kolla upp men de kontaktade inte mig. Istället skriver jag på Granngården Sjöbos hemsida som skulle skicka vattenspridaren och frågade vad som har hänt och de ringer upp mig i lördags. Tjejen jag pratade mig sa att de hade fått reda på att jag inte ville ha en vattenspridare och därför inte skickat den och tjejen där lovade att kreditera mig på fakturan vilket inte hänt ännu. Hon jag pratade med på Granngården Sjöbo var mycket hjälpsam och vänlig så jag tror inte att hon gjort fel.
    Fruktansvärt dålig service och jag har pratat med många hur illa skött detta är! Kommer snart kontakta Konsumentverket och Svea som jag skulle betala min faktura igenom.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du upplevt ärendet besvärligt samt kontakten med Granngården negativ.
    Självklart är det viktigt att du som kund känner att du får god hjälp oavsett om kontakt sker i butik, via telefon, mejl eller chatt. Om du fortfarande har ett pågående ärende hos oss hjälper vi dig gärna att undersöka och avsluta detta.
    Du är välkommen att kontakta oss via mejl kvalitet@granngarden.se.
    Tack för dina åsikter.
    Önskar dig en trevlig helg. / Granngården

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Oerhört långsam hantering av återbetalning.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att du upplever tid för återbetalning långsam.
    När kreditering är registrerad kan det ta upp till 14 dagar för återbetalning att inkomma till kontot.
    Det går vanligtvis något fortare, men är olika från bank till bank och vi har tyvärr inte möjlighet att påverka processen.
    Vi tackar för din åsikt och tar med oss detta i vårt utvecklingsarbete.

    Trevlig helg. / Granngården

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Granngården har sällan, nästintill aldrig de utannonserade varorna. Beställer man över nätet kommer ofta ett meddelande att varorna inte kan levereras(existerar).
    Gonatt
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställning
    Väldigt liten planta + fraktkostnad trots text under bild "fri frakt" 👎
    Det är billigare o bättre att handla hos lokala växtodlare !
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du har upplevt kontakt och köp från Granngården negativt.
    Vi tackar för dina åsikter som är viktiga för att vi ska kunna förbättra oss och vår service.
    Önskar dig en trevlig dag. / Granngården

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Varorna fanns inte trots att det stod på hemsidan, varorna skickades i därför i olika paket. Fel varor skickades. Väldigt dyr frakt. Varorna skickas med dhl och levererades inte på det närmsta ombudet utan ett långt bort. Fick bära ett 15 kg paket 4 kvarter maa detta. Kundtjänst ville först att jag skulle skicka tillbaka varorna via ombudet men insåg orimligheten efter att jag sa ifrån. Sa att de skulle återkomma med en lösning inom kort. Har inte hört ngt.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du har upplevt kontakt och köp från Granngården negativt.
    Kampanjvaror kan säljas snabbt och vi reserverar oss för slutförsäljning enligt våra köpvillkor.
    Vi reserverar oss även för lagersaldofel vilket kan förekomma.
    Beklagar verkligen att det ej blivit enligt önskemål.
    Vi tackar för dina åsikter som är viktiga för att vi ska kunna förbättra oss och vår service.
    Önskar dig en trevlig Tisdag. / Granngården

  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Beställning
    Vi beställde varor att hämtas ut i butiken i Smedjebacken och ville att de skulle lämnas utomhus eftersom både min man och jag är riskgrupp. Men det var inte det lättaste... Jag chattade med A och han lovade att tala om för butiken när vi skulle hämta. Han fick också ordernummer.
    Vi satt i en halvtimme och väntade - ingenting hände. Till slut kom en personal ut (i ett annat ärende) men han visste bara att ”någon skulle komma”, inget om tid eller ordernummer...
    Det är väldigt behändigt för oss i riskgrupperna att handla online, men ni måste få ordning på uthämtningen..!!! Det är bedrövligt att man inte kan ringa till butiken och göra upp med dem om avhämtningstid. (Alternativt kunde ju chatten hjälpa till med det, men det funkade alltså inte...)
  • Hej,
    Tack för ert omdöme. Det glädjer oss att ni är nöjd med oss och vår service.
    Önskar er en riktigt fin fin dag! /Granngården

  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställning
    Leveransen var utspridd över flera dagar/veckor, ingen kommunikation om vad som saknas eller kan förväntas när.
    Trasig produkt pgs av slapphändig packning, vilket var enormt enerverande att reklamera.
    Har försökt handla tre gånger pgs ett bra utbud, men det spelar ju ingen roll om det inte kommer eller är trasigt.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du har upplevt kontakt och köp från Granngården negativt.
    Om varor kan komma till att komma från olika lager, detta synes även i våra villkor.
    Vi beklagar verkligen att det ej blev som ni önskat i ert fall.
    Vi tackar för dina åsikter som är viktiga för att vi ska kunna förbättra oss och vår service.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag. / Granngården

  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Nöjd med produkten, men leveransen tog mer tid än förväntat.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Det gläder oss på Granngården att du är nöjd med ditt köp och beklagar att du upplevde leveranstiden för lång.
    Under rådande omständigheter är våra leveranstider något längre än vanligt och vi beklagar att detta kan upplevas besvärligt. Denna information finns även att läsa på vår hemsida www.granngarden.se. Vi förstår givetvis att en önskar erhålla leverans fortast möjligt och gör allt vi kan för att leverera enligt förväntan. Tack för dina åsikter som hjälper oss i vårt utvecklingsarbete.

    Önskar dig en trevlig dag. / Granngården

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Jag får inte min rabatt
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen.
    Vänligen kontakta kundtjänst för hjälp på bästa sätt 0771-222444 eller info@granngarden.se
    Vi tackar för dina åsikter som är viktiga för att vi ska kunna förbättra oss och vår service.
    Önskar dig en trevlig dag. / Granngården

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    Det är otroligt smidigt att sitta hemma och beställa. Särskilt nu i Coronatider. Miljömässigt????
  • Hej,
    Tack för ert fina omdöme. Det glädjer oss att ni är nöjd med oss och vår service.
    Önskar er en riktigt fin fin Måndag! /Granngården

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Nätinköp av kompostkvarn kräver montering i Granngårdenbutik.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att du har upplever det negativt.
    Vi tackar för dina åsikter som är viktiga för att vi ska kunna förbättra oss och vår service.
    Önskar dig en trevlig dag. / Granngården