Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Kunnig & serviceinriktad butik
LivstidServicegaranti på cykel
Snabba leveranser online

https://www.cykloteket.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Cykloteket har fått betyget (2.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Jag vill varna alla potentiella köpare att inte beställa från denna webshop. Jag hade precis en usel kundupplevelse. Jag köpte en cykel från dem som skulle levereras till dörren av PostNord. Något blev fel hos PostNord så det kom aldrig någon avisering för att boka tid när vi var hemma för att ta emot. Jag ringde PostNord, men de kunde inte göra något utan jag var tvungen att invänta ett sms från PostNord. Det blev ingen leverans på dörren och paket gick tillbaka. Nu kräver de mig på 791:- i avgifter för icke uthämtat paket, precis som om det vore på ett ombud. Det är efteråt det sämsta sker. De vill inte räta upp misstaget genom att leverera ut cykeln igen utan är mer mån om att jaga in sina avgifter. De har heller inte varit beredda på att pausa fakturan hos Svea Ekonomi för att inte avgifter skulle samlas på. Så nu fick jag vackert betala 791:- och gå och köpa cykeln på nytt hos en seriös aktör. Uselt beteende av kundservice under pågående process.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Köpte min första gravelcykel på cykloteket för några sedan i Norrtull. Ny inom mer seriös cykling samt naiv och ivrig åkte jag och provcyklade och bestämde mig för en. Så här i efterhand borde jag kollat cykeln mer noggrant för jag är rätt säker på att den inte var helt ny. (dom har 30 dagars kundnöjdhetsgaranti, är du inte nöjd får du lämna tillbaka, vilket gäller typ allt). Så ett dåligt köp på det viset, känner mig en aning lurad särskilt för vad jag betalade för cykeln.
    Lämnade in den cykeln på service i Bromma och hade inget att klaga på där, då.

    Nu när sambon köpte sin första landsvägscykel gjorde vi det i Bromma. Kollade cykeln noga innan köp eftersom jag hade tidigare erfarenhet. Missade dock ett fult märke på bakre växeln som vi till sist fick utbytt. Växlarna var inte justerade så det fick jag göra själv. När vi hämtade den efter byte av bakre växel så hade vi bett om lite justeringar. Upptäckte sedan när vi kom hem att dom inte dragit åt 3 av 4 skruvar på styrstammen. LIVSFARLIGT! Vet inte om det var en praktikant eller att han bara vara novis men han borde få en ordentlig tillsägelse och utbildning på det han håller på med så att inte folks liv sätts på spel.

    Nätbutiken har jag inte haft några direkta problem med, tycker det har fungerat bra. Gillar inte svea ekonomi men det är som det är.
  • Usel
    2 mån sedan
    I beskrivningen här på Prisjakt så står det snabba leveranser online. Inget kan vara mer missvisande. Drygt en och en halv vecka för att få saker som finns i lager är INTE rimligt. Undvik med andra ord om det är något du faktiskt behöver ha inom överskådlig framtid.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Lämnade in min elcykel (Scott) för uppdatering av cykeldatorn i måndags. De misslyckades med uppdateringen! Cykeln går alltså inte att använda. Man hoppas bli klar på måndag, alltså efter en vecka.
  • Usel
    9 mån sedan
    Man kan inte bedriva en webbutik som är konkurrenskraftig där man bara har 14 dagas öppet köp! Alla andra butiker har 30-60 dagar! Att man dessutom har Svea ekonomi som ekonomisk partner gör ju inte saken bättre.

    Väljer man att handla i butik möts man istället av riktiga klåpare! Man kan inte bemanna sina butiker med vilka nötter som helst! Blev utskickad på en 17,5" cykel när jag ville provcykla och jag har normalt 19,5". Det är inte alla säljare som är usla men många av dom jag har träffat på under höstens cykelletande har varit bedrövliga!
  • 2018-10-16 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Lägg ned Brommabutiken. Ofattbart otrevlig och oengagerad personal, så där så att man lämnar butiken och inte tror att det är sant. Övriga butiker jag besökt tidigare är bra och webbplatsen går att leva med.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en hjälm och lite annat. Allt levererades snabbt och smidigt. Tyvärr var hjälmen för stor så jag skickade tillbaka den. Det fungerade superlätt. Klistrade på förtryckt klisterlapp om retur och fyllde i en orsakslapp. Dagarna senare fick jag ett mail om att det mottagit varan och sen kom pengarna tillbaka på kontot. Har aldrig behövt returnera en vara via internetköp tidigare så blev positivt överraskad av hur enkelt och smidigt allt gick. Bra jobbat Cykloteket.
  • Usel
    1 år sedan
    Otrevlig personal som inte vill hjälpa.
    Vid båda servicetillfällena har cykeln kommit i sämre skick än den lämnades in i.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Det känns väldigt oseriöst när dom kör med fantasipriser på varor dom inte har i lager bara för att locka personer till sin webbsida. Om dom verkligen var allvarliga med dom priserna så skulle det gå att beställa en vara för det priset och sedan få den hemskickad när den åter var i lager. Det skulle aldrig falla mig in att ha något att göra med dessa luredrejare!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde från Cykloteket för första gången via deras hemsida under black friday och enligt deras hemsida fanns beställd produkt (i aktuell storlek) i flertalet ex i lager och därmed beställde jag denna produkt.
    Idag fick jag ett mail att produkten inte fanns i lager och att min order därmed avslutades. Inget erbjudande om annan produkt eller att vänta tills varan åter var i lager.
    Första och sista gången jag beställer från Cykloteket.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Om man börjar med det positiva:
    Trevlig personal och helt okej priser.

    Det negativa:
    Lämnade in min cykel på service av framgaffel, dom bestämde sig för att hjälpa till med lite annat jag inte bett om, utan att fråga först. Det hade inte gjort mig något ifall det inte vore för att dom slog loss ca 10 flagor av lack på min ram i deras iver att mjuka upp min tröga främre växelförare.

    Dom bad inte om ursäkt, dom sa inte ens ett ord om det till mig när jag hämtade cykeln, märkte det först när jag kom hem.
    Deras mekaniker verkar inte vara värst kompetenta då de även skadat ett muttergrepp på framgaffeln vid demontering/montering.

    Detta var hos Cykloteket vid Bromma Blocks.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte cykelskor i onlinebutiken. Snabb leverans, och allt gick supersmidigt.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Bra utbud! Trevlig personal. Ibland lite lång väntetid.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Kom dit 08.00 för att lämna in min cykel på verkstad då jag hade en bokad tid. De ska öppna 07.30, men det var ingen där. Inget svar i telefon. Fick senare reda på att någon blivit sjuk, man kan ju tycka att det är en rimlig sak att meddela sina kunder om som är på väg in.

    Generellt otrevlig och dryg personal. Önskar att jag köpt min cykel någon annanstans.
  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Åkte till deras butik i Norrtull för att köpa en sadelklämma idag. Det visade sig att de hade inte den, trots att på sidan stod att det ska finnas 2 stycken i deras butik. Slösade bort halva förmiddag på att ta mig dit och kom nästan för sent till jobbet men det är mitt fel. Måste lära mig ringa, fråga och försäkra om att annonserat vara finns kvar. Anyway, meddelade detta till killen bakom kassan och nu 12 timmar efter så står det fortfarande att de har 2 kvar. Själva stället är fint och fräscht med kändes lite hotfull och djävulskt där inne, ville gå därifrån fortare än jag kom in. Bemötande och känslan där inne som i storhet avgjorde min dåliga omdöme. Kommer absolut inte besöka nån av deras butik mera och inte besöka hemsidan heller. Frakten på hundra för det minsta lilla känns lite överdrivet.
  • Dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Det har ett brett sortiment, det finns drop-in för cyklar och den är mycket bra. Butiken vinner i längden genom att ha drop-in service . Orsaken till den låga bedömningen är en tråkig surdeg, hade en elcykel som gick sönder och hanteringen av service var under all kritik.

    orsak till status - dålig?
    - En cykel som kostar 30 000 kr
    - Kundtjänst sa på telefon att åk till närmaste butik får det felsöka under dagen.
    - Butiken konstaterar att det har inte tid, utan boka tid gäller. Dvs. planera när din cykel ska gå sönder.... väntetid mellan 1-2 veckor och elcykel = kräver utbildad personal!
    - Bemödarsig inte att göra en snabb kontroll om det är en enkelt standardfel.
    - Efter en felsökning tar det 1 vecka att få hem delar, dvs minst 2 - 3 veckor tar det att laga elcykeln, kan bli en riktig säsongdödare.

    Vill man ha en missnöjda kunder så är det enkelt, en trogen kund är alltid svår att hålla nöjd, det måste man konstant arbeta med. Tyvärr tappade jag förtroende för kundtjänst, butiken ska vi inte prata om. Kändes som man är på sjukhuset under ett akut besök och måste tjata ihjäl verkstaden att ens titta på cykeln. En annan recension sa "kassakille som behöver gå en charmkurs innan första kaffepausen" och jag måste hålla med. Är jag krävande kund? Självklart, cykeln kostar ett par månadslöner!

    Under all kritik, mycket missnöjd kund. Det lovade ringa samma dag som jag lämnade in cykeln, inget samtal, inget samtal efter flera dagar, vad ska man tycka...

    Efter en vecka har ingen hört av sig, åkte till butiken och min besvikelse har inga bra ord. Ingen verkar ha rört cykeln och total förvirring råder, det ser ut som en långbänk och det känns bara tråkigt.... när blir den reparerad? Nja, när jag gick från butiken så kändes det som luften gick ur mig, det blir lagad när "någon" har tid. Är jag besviken på butiken, gissa... Och jag har inga höga tankar om Scott elcyklar längre.

    Efter tre veckor har det bytt motorn. Är jag nöjd, nej. Allt är som en gigantisk surdeg, ansvaret inom Cykloteket är som murar, det är någon som ansvara för någon och bestämmer något, som konsument blir man bara förvirrad. Det stora skillnaden är att det var nog själva less på surdegen, nu började jag känna att killarna på verkstaden brydde sig, det vill nog inte få in cykel någon mer gång.

    Uppdatering: Ska du köpa en vanlig cykel så har det fördelen med drop-in service, för den är smidig. Har det blivit mer hjälpsamma, svaret är - ja. Skulle jag köpa en vanlig cykel i butiken, svaret är - ja, elcykel, nja. Det är svårare svara på, risken är att det som hände mig kanske hade lika gärna hänt i en annan cykelkedja, oasätt butik, ta upp frågan om "akut service" på elcykeln och hur det hanteras, orsaken är att det kommer felkoder och det är återförsäljaren som ska kunna svara på problem med elsystemet.
  • Mycket bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Jag och en kompis handlade i princip allt inför vår cykelsemester på Cykloteket. Cyklar, väskor, tillbehör, det mesta helt enkelt. Allmänt väldigt bra service med trevlig och kunnig personal. Det som saknas för 10/10 är kortare väntetider i butik (Norrmalm i Stockholm) och att priserna kan vara lite höga. Annars, utmärkt! Rekommenderas varmt!
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Efter att ha haft några akuta problem och använt mig av deras dropinservice, (norrtull) måste jag säga att säljarna och mekarna är fantastiskt lyhörda och duktiga. Inga problem, bra bemötande och bra svar på dom frågor om uppgraderingar som jag har haft. Jag har aldrig beställt något från Cykloteket, bara butikskontakt.
  • Ganska bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Snygg hemsida, bra utbud, helt okej priser, men leveranstiden är total usel! Har beställt där ifrån 3gånger. Och snittiden på mina beställningar är runt 8 arbetsdagar per beställning. Så rekommenderar Cykloteket om man inte har bråttom.
    + Bra utbud
    + Hemsidan
    + Priser
    + Kundservice

    - Frakttiden
    - Packning
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Grym service och deras Nöjd-Kund-Garanti är riktigt bra. Ska du köpa cykel eller tillbehör så är det till Cykloteket Västberga du ska vända dig om du vill få bra service och kunnig personal hjälper dig med dina frågor.
  • Knappt godkänd
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställde bar-ends, ringklocka och cykellås (från webshop). När jag hämtade mitt paket visade det sig att ringklockan jag hade beställt inte fanns, så jag fick en "vanlig istället", visserligen gratis. Inget att bråka om där.

    Problemet var att den ena av mina bar-ends var förstörd på det sättet att fästanordningen var uppbänd, det gick inte att klämma åt den tillräckligt för att fästa på mitt styre. Jag tog upp det här med Cyklotekets kundtjänst men hela den processen gick riktigt segt, efter några veckor hade jag nya bar-ends men jag fick ingen ersättning. De hanterade det hela riktigt dåligt, som att de inte bryr sig om att göra sin kunde nöjda alls. Jag la ner tid på mailande, hämta ut paket och skicka tillbaka felaktiga bar-ends.

    Det ska nämnas att de tänkte ge mig ersättning i form av cykel-framlykta för 199kr, men det hade jag redan så jag gav förslag på en produkt som kostade lika mycket, men de struntade i ersättningen då.

    Så förvänta er inte någon vettig kundservice om det blir fel i beställningen. Det var Cykloteket Västberga jag hade kontakt med, hoppas att de andra Cykloteket-avdelningarna är bättre.
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Följande gäller butikerna Norrbackagatan och Västberga:

    Servicen varierar mellan OK och Underbar.
    Prisbilden är OK. Bra öppettider och verkstad.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Köpte 4st vinterdäck till cykel till ett mycket bra pris. Enkel kortbetalning och mycket snabb leverans. Fraktfritt var det också då jag köpte för över 500:- . Jag kan varmt rekommendera Cykloteket.
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Köpte ett par skor på rea samtidigt som jag köpte två par däck och SPD-SL-pedaler.

    Blir uppringd och de säger att de redan sålt skorna som jag köpt (!). De frågar om jag vill stryka pedalerna men erbjuder ingen som helst kompensation.

    Jag bestämmer mig lite senare för att jag inte vill ha någon del av ordern då skorna hade varit skälet till att jag handlade där från första början.

    Skickade tillbaka däcken så snart de levererats.

    Sen tar det två påminnelsemail och 15 dagar innan jag fick tillbaka mina pengar.

    Totalt under all kritik. Trodde att de var ett seriöst företag men skenet bedrar.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Köpte en cykel därifrån och det var inga problem alls. Bra kontakt på email och leverans utan problem.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Dom här killarna och tjejerna håller en utomordentlig hög nivå på deras kundservice. Som f.d. försäljare är jag väldigt krävande när det gäller bemötande, och jag vill bara säga att det är ett rent nöje att handla här, vare sig det är från deras webshop eller i någon av butikerna. Servicen är alltid på topp, vardag som helg. Priserna är alltid i klass med andra cykelbutiker, och här får du på köpet en upplevelse utöver det vanliga. Är du någon gång i närheten av deras butiker, titta in där och njut av att se proffsen jobba.

    Anyway,

    I'll be back! :)