Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
1 års Öppet Köp. Fria Byten.
Gåva värde 395 Kr medföljer.
Prisgaranti på alla varor.

https://www.friluftsvaror.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Friluftsvaror har fått betyget (5.40)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    5 dagar sedan
    Köpte ett familjetält och tillbehör tillsammans med en vän. Hade kikat på samma tält hos en annan leverantör men priset hos friluftsvaror var mycket bättre. Leveransen gick snabbt och smidigt dessutom.
  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Tack för snabb leverans, Tältet blev jättebra!
  • Dålig
    6 dagar sedan
    Jag försökte köpa en jacka som enligt hemsidan fanns på lager. Paketet kom efter några dagar men innehöll fel storlek. Jag kontaktade butiken som beklagade felet och sa att de skulle skicka den rätta storleken. En vecka gick utan att något hände så jag fick själv kontakta butiken igen. Den här gången fick jag reda på att min storlek var slut i lager! Enda alternativet som kvarstod var att hävda köpet och få pengarna tillbaka.

    Alla kan ju göra misstag, men riktigt dåligt av friluftsvaror.se att bara avvakta tills jag hörde av mig igen och först då säga att jag inte kommer få min jacka.
  • 7 dagar sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 12 dagar sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Do not recommend. They are selling crappy tents but refuse to take them back. I basically got scammed for 1000 kr.

    Never shopping here again.

    //update

    You did scam me. I have 1000kr less now and no tent. And no, I dont want it repaired or replaced. I dont like the tent any more and I want to do business with your store any more. Because you sell low quality tents.

    I don't even want the money back any more, I just want people to know to shop somewhere else.
  • Hi again,
    Fair enough. Everyone can make mistakes though and what you describe is NOT our way of handling claims. For you to leave without tent or repayment something must have gone terribly wrong! The offer still stands though: I am more than willing to help you if you let me. Just send a message with the specifics of your issue to support@friluftsvaror.se and I will see that you get a fair shake.
    Best Regards,
    Jonas Andersson

  • 2019-09-29 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    snabb leverans och super service
  • Perfekt
    1 år sedan
    nöjd
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Extremt snabb leverans o bra grejor till mycket bra pris. Mycket nöjd med ryggsäcken av egna märket Fjällmark, väldigt prisvärd jfrt alla märkesprodukter.
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Att jackan inte var knottsäker sim utlovats och den överensstämde inte heller med bilden på hemsidan.
  • Usel
    2 år sedan
    Jag beställde ett eldstål från Light My Fire av den större Army-modellen. Enligt uppgift på butikens webbsidan fanns detta i lager. Min beställning bekräftades och skickades iväg dagen efter. När paketet kom fram (fyra dagar med DHL) visade det sig att det i stället innehöll 2 st eldstål av den mindre Scout-modellen. På följesedeln stod det fortfarande 1 st och Army-modell och det saknades information om att någonting skulle ha gått fel. Jag kontaktade butiken som menade att de hade gjort bytet (på eget bevåg) eftersom Army-modellen var slut i lager och tydligen inte gick att få in igen.
    Detta var jag självklart inte nöjd med eftersom Scout-modellen är betydligt sämre på flera sätt och då hjälper det ju inte att jag får två sådana. Det är även mycket dåligt att jag inte informerades ang att varan har tagit slut.
    Vi kom överens om att jag kostnadsfritt skulle få returnera de två eldstålen och få tillbaka pengarna.
    Under hela veckan och fortfarande när jag skriver detta (sex dagar efter min order) står det fortfarande att Army-modellen finns i lager, vilket ju bevisligen inte stämmer.
    I och med att man varken kan lita på att det lagersaldo som står på hemsidan stämmer eller att man får rätt vara hemskickat kan jag inte rekommendera någon att handla från Friluftsvaror, åtminstone inte via webben.
  • Dålig
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Priset på prisjakten är annorlunda än på era sidan.
  • Hej!
    Det skall det normalt aldrig vara. Ibland kan det finnas en liten fördröjning mellan att priset uppdateras på prisjakt om vi höjt det i nätbutiken efter en kampanj. Men hur som helst, kontakta mig på support@friluftsvaror.se med ordernummer eller vad du ville beställa så ska jag ordna det åt dig.
    Hälsningar, Jonas på Friluftsvaror.se

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en jacka på en fredagskväll och varan anlände på tisdagseftermiddagen veckan därpå (frakt via DHL). Snabbt, smidigt och till ett mycket bra pris. Köpte även min tidigare jacka därifrån och då var det också lika smidigt.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde lite saker och vid problem fick ett trevligt kundbemötande. Bra priser på de saker de säljer också. Jag skulle definitivt kunna handla här igen.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Uppdatering 10 Maj 2017
    Jag uppdaterar mitt betyg till 10 då jag inte vill orsaka butiken något på grund av att deras kreditföretag drog summan två gånger. Jag kan inte svara på om detta var en engångsföreteelse eller ej då jag bara har handlat ifrån Friluftsvaror en gång. Allt jag vill är att man skall sluta med denna praxis att dra summa två gånger, de enda som tjänar på det är just kreditföretagen.

    Köpte en jacka hos dem och betalade med kort. De drog pengarna med en gång men sedan så drog de samma summa en gång till en vecka senare. Misstänker att de "bokade" en summa först och drar den "korrekta" summan senare och att jag får tillbaka den första "bokade" summan efter ett tag... När??
    Men det hjälper mig inte nu när jag har -700 kronor på kontot och kan inte köpa mat för helgen.
    Tänker bojkotta denna butik tills de har bytt betalsystem eller avskaffat "bokningen".
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Trevlig och hjälpsam personal. De hade högre pris i butik på sina kängor än på nätet men det var värt det tycker jag, det var bara någon hundring. Kanske inte gäller andra produkter. Jag köpte ett par som liknar de förra kängorna som jag hade i nästan 16 år så det är OK med sådana prisskillnader.
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra grejer och väldigt bra service och bemötande!
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Köpte en jacka från deras butik, riktigt bra priser och kunnig personal. Rekommenderas!