Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt över 479kr
Inredning för alla rum
20 000 produkter

https://www.rum21.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Rum21 har fått betyget (2.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    6 dagar sedan
    Har köpt en hel del grejer från Rum21 som har gått väldigt smidigt till, därför 2 stjärnor istället för en. När det strular så strular det rejält.

    Stringhyllor för +10 000 kr. Man skickar fel (saknas en lådhurts och en packet hyllor för mycket). Ingen fara, sånt som händer. Ringer kundservice från Postnords terminal - 20 min väntetid - ska jag skicka tillbaka hela sändningen? Nej, ta emot och göra en reklamation via våran webbsida.

    Skriver ut returlappen och åker till DHL-depot för att skicka tillbaka paketet. Inom en dag får jag en mejl om att den är mottagen. So far so good.

    Det går en vecka. Inte ett ord. Mejlar: inget svar. Ringer efter ytterligare 2 dagar - 20 min i kö igen. Får höra att reklamationer kan ta upp till 20 arbetsdagar att hantera.

    Sammanfattningsvis ett helt hemsk kundupplevelse.

    Höll på fundera på bord och stolar för +20 000 kr, vilka jag har nu köpt från Länna.

    PS Snälla svara inte med erat standard svar. Det är så otroligt opersonligt så det inte finns!
  • Hej Chris,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att vi just nu har långa hanteringstider vid reklamationer och returer. Vår lagerpersonal jobbar väldigt hårt för att komma ikapp med returhanteringen så att väntetiderna för dig som kund minskar.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    6 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Helt värdelösa, tre veckor efter lagd beställning har varan inte änns lämnat deras lager (trots att det står att den ska finnas i lager). Talade med kundtjänst som bad mig att återkomma igen om en vecka om jag fortfarande inte fått varan. Rekommenderar ingen att handla varesig härifrån eller från RoyalDesign (det är samma bolag med två försäljningskanaler).
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Varning för detta företag med noll kundservice samt förståelse för av det faktiskt är.

    Jag beställde i början av januari ett soffbord som hade 8-10 veckor vilket skulle passa väldigt bra till när vi skulle ha flyttat in i vårt nya hus.
    Efter 3 veckor så får jag ett mejl med att dom har skickat mitt paket, vilket oftast är possessivt när man beställer saker.
    Men det ställer ju till det lite för oss då vi inte har någon plats eller kan få den levererad till rätt adress eftersom vi huset inte är vårt eller klart, jag ringer då till Postnord och ser över möjligheterna att byta adress, självklart går det att lösa men det måste avsändare göra så jag ringer till Rum21 som inte alls förstår hur postnord kan säga att det går att göra och det kan man absolut inte göra (fast vänta det tror jag postnord har bättre kolla på än er dom jobbar ju trots allt med det) och jag kommer då med förlaget att dom kan bjuda på den kostnaden på 200:- för frakten så kan jag hämta det själv istället på andra sidan stan för min del, tur att jag inte skulle flytta till andra sidan Sverige. Men det gick absolut inte och någon stans där försvann allt av intresse och kundkänslan från deras sida.
    Vi kommer inte så mycket längre i frågan utan jag väljer att jag ska hämta det istället.

    Det ska tilläggas att jag inte hade uppmärksammat att det bara var underredet som dom hade skickat och inte hela bordet, vilket jag fick uppmärksammat för mig igår (2 veckor efter första kontakt) då dom skickar ett mejl att DOM har avbeställt min bordsskiva och kommer att ta underredet i retur och sen betala tillbaka mina pengar. (Vem skickar en sådan här leverans i 2 delar? vad ska jag göra med ett underrede i x antal veckor? Vad är det för hållbarhet och miljötänk? Kostnaden för det då dom inte ens kunde bjuda på den kostnaden som kompensation men skicka 2 vändor kan dom men åter till historien)
    Vänta nu har dom valt att avboka min bordsskiva, väldigt märkligt känner jag svara på mejlet för jag vill gärna att dom ringer upp och ger en bättre förklaring på detta.
    Men då dom "har väldigt mycket att göra" så lär väl de svaret dröja i 5v så jag ringer istället upp Rum21 för att underlätta ett bättre svar på vad som egentligen har hänt, varför inte dom själva inte ringer i första läget är ju en bra fråga.

    Då visar det sig att bordsskivan har enligt dom utgått och att dom inte kan leverera den, visst sådant händer men seriösa inköpare har koll på sådant och brukar också veta det med längre framförhållning så att man i god tid kan plocka ner den från hemsidan för att folk inte ska kunna beställa något som inte finns. Samma sak som första samtalet så runt omkring där försvinner allt intresse för kundservice och förståelse. Jag får inte ens något svar från personen på andra sidan luren utan bara en tystnad, kanske tog deras manuskort slut eller fanns inte fans inte mina frågor eller mina ifrågasättande frågor med bland dom.

    Men det roliga i det hela är att man fortfarande kan samma bord med samma leveranstid som tidigare.
    Det som är ännu roligare och konstigare är samma bord med ett vitt underrede finns i lager för omgående leverans. för eftersom dom del levererar detta så kan dom väl då bara ta den skivan och skicka till mig så ringer upp och får prata med samma person igen och fråga då hur dom kan skriva så på hemsidan med det lagersaldo enligt min dator stämmer det inte, svaret kommer lite för snabbt så jag undrar ens om det kollades upp, men enligt personen på andra sidan så verkar det bara vara på underredet som lagersaldot visar på hemsidan och att skivan inte alls finns i lager, Har detta företag näst in till blufföretag inte kolla på sina lagersaldon eller hemsida?

    Så nu sitter jag och väntar på att få återkoppling från någon stort chef som var på mötet just när jag ringde. Återstår och se hur länge mötet tar och återkoppling är för dom är ju duktigt på att berätta ”att dom har väldigt mycket att göra så det kan ta lite tid” Återkommer med fortsättningen på min lilla historia kring Rum21
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar det som har skett vid ditt köp ifrån oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    16 dagar sedan
    Ångrar att jag inte litade på recensionerna här innan jag handlade på Rum21. De skickade fel varor och det har tagit otaliga telefonsamtal och mejl för att få ordning på det. De flesta mejl besvaras inte alls, och det är mycket svårt att komma fram per telefon. Det är inte värt att spara några kronor för att handla där.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att det har blivit problem med din beställning ifrån oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Nästan ovärdigt att ens ge dom en stjärna tyvärr. Dålig kundservice och bemötandet i telefonen och över mail (när dom gjort fel) var väldigt tråkigt.
    Nu får jag som kund stå för deras brister tyvärr. En butik jag inte kommer köpa från igen och definitivt inte rekommendera.
  • Hej Hanna,

    Tack för ditt omdöme.
    Så tråkigt att höra att du fått en negativ upplevelse vid ditt köp ifrån oss. Vi uppskattar din feedback.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Rum21 has some very nice pieces of furniture, however, initial happiness disappear when it comes to: 1) delivery time; 2) lousy communication, and no kundservice!
    I have ordered media bank, and believe it or not, they have delivered 3 legs, with no indication when the rest will be delivered. Instead of collecting entire order and deliver at once, they decided to send small box with three legs that are useless without the rest. Not to mention that someone has to reschedule the day and stay at home to wait their deliveries. I have tried to reach out to them via phone, is it mission impossible, and they are not responding on email either.
    I would definitely avoid this company in the future!
  • Dear Customer,

    Thank you for your review.
    We are sorry that you have not received your order in full yet. We appreciate your feedback and apologise for any inconvenience caused.

    Kind regards,
    Customer Service, Rum21

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Undvik företaget. Trots ibland lite nedsatta priser är det inte värt besväret.

    Jag och sambon bestämde oss för att köpa en hel Stringsektion av Rum21. Det vill säga ganska dyra saker.

    Första leveransen är väl ok men tar ändå längre tid än utlovat. Man kanske kan ha lite förståelse innan Jul att det kan vara så.

    Däremot är ena glasdörren till vitrinskåpet trasigt vid leverans. Sambon försöker direkt komma i kontakt med Rum21 för att reklamera och detta har hon sedan försökt göra vid otaliga tillfällen sedan detta hände långt innan Jul.

    Det är smått omöjligt att få tag på dem. I telefonkö uppger dem att man är på typ plats 3, vilket känns bra för kunden men inte lika bra när det visar sig att man ändå aldrig kopplas fram.

    Vi gjorde misstaget att beställa ytterligare stringhyllor av dem strax efter detta missöde. Denna beställning verkar inte heller gå bra. Det har tagit mycket längre tid än utlovat (2-5 arbetsdagar) och så sent som i torsdags (2020-01-02) får jag Mail att varorna skickats. Försöker då via spårningslänken kolla status och hos DHL står det att paketet fortfarande inte skickats idag tisdag 2020-01-07.

    Rum21 ni måste skärpa till er och lyssna på era kunder och ge bättre service. För utan nöjda kunder kan man inte i längden bedriva ett seriöst företag och bli framgångsrika.

    Skriv inte tillbaka något generiskt svar till mig. Lös problemen annars blir det bestridan av faktura och ARN.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att det har blivit problem med er beställning. Vi har just nu längre hanterings- och svarstider än normalt, men vi gör såklart för att alla kunder ska få svar så snabbt som möjligt. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 månad sedan
    Har aldrig kommit i telefonkontakt med dem på under 50 minuter i telefonkö. Bedrövligt dåligt. Jag har förståelse för att det kan bli så vid enstaka tillfällen men inte vid varje kontakt med dem. Detta har gällt returer.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Det är många som ringer oss just nu och vi har därför längre svarstider än normalt. Vi beklagar att det just nu är svårt att komma i kontakt med oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde stringhyllor via rum21 den 27/10.
    I en av förpackningarna med hyllplanen var 2 av 3 hyllplan kantstötta.

    Har försökt att nå rum21 för att reklamera detta.
    Har skickat 2 reklamationsärenden både i nov & dec utan att få svar.
    Har ringt i flera omgångar & väntat i över 30min & stått på samma köplats.

    Verkar omöjligt att komma i kontakt med rum21. Står fortfarande med trasiga varor från rum21 utan att ha fått hjälp med detta. Så oseriöst!
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att din beställning levererats skadad. På grund av högt tryck har vi just nu längre svarstider än normalt. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Jag handlar allt via nätet men har unde de senaste fem åren aldrig stött på en sådan dålig support.
    Varorna jag köpt vill jag returnera och har kontaktat kundsupport nu vid flera tillfällen.
    Jag har bett om ett riktigt kvitto för redovisning och det har de inte skickat.
    Någon retursedel har heller inte kommit trots att jag vänligt flertal gånger mailat efter en sådan.
    Katastrofalt dålig support.
    Kommer aldrig beställa varor från dem igen och varnar andra köpare.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    På grund av högt tryck har vi just nu längre svarstider än normalt. Vi beklagar detta och uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Jag beställde en lampa den 13/11, fanns i lager och skulle skickas inom 2-5 dagar. Jag har fortfarande inte fått min beställning och inte heller någon information om att den är försenad. När jag pratade med er kundtjänst för över en vecka sedan så sa personen att den fanns i lager och skulle skickas inom kort, när jag pratade med er kundtjänst igen för två dagar sedan sa personen samma sak. Hon skulle även kontakta lagret och fråga varför produkten ännu inte skickats och återkomma till mig inom 24 h, har fortfarande inte hört något. Detta ska vara en julklapp och tycker det är väldigt dåligt att det tagit över en månad och fortfarande vet jag inte när produkten kommer komma fram. Att jag också måste sitta i telefonkö i över en timme varje gång jag ringer er kundtjänst är också väldigt tidskrävande. Rekommenderar inte att beställa ifrån Rum21.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att din beställning blivit försenad ifrån oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Usel
    2 mån sedan
    Beställde ett bord och ett stödpaket till bordet den 29:e november. Allt skulle finnas i lager och ha en leveranstid på 2-5 dagar. Första kontakten med kundservice var efter en vecka. Då skulle allt vara packat och skickas dagen efter. Jag ringer igen efter 3 dagar. Då var det ett missförstånd. Allt finns på lager men supporten har ingen aning om när det skall skickas. Samma sak 3 dagar senare. I helgen fick jag ett sms att varorna skall vara skickade. Men när jag kollar kolliinformationen ser jag att det bara är stödet till bordet. Jag ringer igen och undrar varför jag bara får stödet skickat till mig och inte bordet, vad skall jag med det till själv(?). Supportpersonalen har som vanligt ingen aning men skall maila lagret och skall återkomma under dagen. Kl 19 Ringer jag igen och sitter 1h 50 min i telefonkö (och då är jag ändå "bara" på 15 plats när jag startar samtalet). När jag är plats 1 i kön hör jag hur någon svarar och sedan lägger på. Så då har man ingen chans att ringa tillbaka innan 21 när de stänger. Och ni som mailat och väntar på svar, glöm det. Den supporten är om möjligt ännu värre, där svarar de inte ens. Totalt värdelöst. Kommer aldrig rekommendera någon att köpa från denna onlinebutik.
  • Hej Thomas,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att leveransen av din beställning har tagit lång tid, och att du inte fått någon information ifrån oss om vad som händer med den. Just nu har vi tyvärr längre svarstider än normalt på grund av högt tryck. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde en spegel för mer än två veckor sen som det stod att den fanns i lager. Den lyser ännu med sin frånvaro. Får inte heller svar från butiken.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    2 mån sedan
    Långsamma på att svara på mail, dålig service via telefon och gömda villkor. Det går inte att göra returer i butik och kostnaden för att göra returer står inte under "Vilka regler gäller för returer?" utan endast i köpvillkoren.

    Jag hade lagt en beställning och sedan ångrat mig (för att istället göra en mycket större beställning) så jag skickade ett mail bara några minuter senare och bad dem avbryta ordern. En vecka senare skickades ordern ändå så jag får nu betala både frakt (49 kr) plus returkostnad (69 kr) för att dom inte hann stoppa beställningen på en vecka. När jag senare kontaktade kundtjänsten fick jag veta att jag borde ringt istället för att maila - givetvis var felet på min sida.
  • Hej Jonathan,

    Tack för ditt omdöme.
    Så tråkigt att höra att du känner dig missnöjd med vår service.
    Vi automatiserar vårt lager och påbörjar därför behandlingen av din order direkt när du lägger beställningen, om varan finns i lager. Då har din order dessvärre kommit så långt i processen att vi inte har möjlighet att stoppa utskicket. Om du vill ångra din beställning så behöver du ta emot paketet, för att sedan skicka tillbaka det till oss. Du som kund står för returfrakten vilket står i våra köpvillkor.

    Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    3 mån sedan
    Hade helst gett en överkorsad stjärna. Ett företag helt utan servicekänsla. Beställde Stringhylla mån 18/11. Ons 20/11 får jag mail där det står att min vara har skickats. Men enl DHL s spårningslänk går inte paketet iväg förrän mån 25/11 ( en vecka efter orderdatum) När jag skriver till kundtjänst får jag ingen förståelse för min besvikelse, jag ber att få 15% eftersom min hylla går iväg samma datum som en sådan kampanj startar. Jag får samma standardsvar som alla klagomål nedan får. Kommer aldrig mer handla här och rekommenderar ingen annan att göra det heller. Finns många andra ställen att handla på, som har snabbare leverans men framförallt kan bemöta en missnöjd kund om det skulle bli något knas med leverans. Jag är inte intresserad av något standardsvar från er på detta omdöme, för det är bara att scrolla ner på tidigare klagomål så kan du läsa det om och om igen om man vill!
  • Hej Madelene,

    Tack för ditt omdöme.
    Normalt skickas en order från oss inom 2-5 arbetsdagar, har den då skickats på måndagen efter att du lade beställningen så är det inom vår normala leveranstid. Tyvärr kan vi inte erbjuda ett kampanjpris på beställningar som är lagda innan kampanjen startade. Vi förstår din besvikelse och uppskattar din feedback. Vi tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde soffa för 20000kr, får hem den utan tyg... mailar och får svar att det tar 2 veckor.. Två veckor senare kommer tyg i fel färg.. Detta är inte över än. Man undrar om personalen är läskunnig när det står "Grey" på förpackningen och "Blue" i ordern, noll koll. Säger sig själv att detta företaget bara bryr sig om en snygg hemsida och snygga inköp, men skiter fullständigt i logistiken och kundservicen och därmed kunden..
    Ringt företaget igen, nya klädsel kommer om 1 månad till deras lager..

    Totalt är detta än så länge en produkt som är beställd i september och planerad komplett leverans i december, om Rum21 lyckas leverera korrekt tyg nästa gång. Även om den är betald och skickad utan klädsel i slutet på oktober..

    Kort kan man säga, vill man ha en produkt från rum21, räkna med 5-10 samtal till kundtjänst och 6 månader leveranstid.

    Som svar på erat svar, ett makro svar att ”återkomma” här på prisjakt är bs. Vi har ringt er idag och ni bad oss maila och det saknar vi svar på, fattar ni inte vad ni gör med kunden? Eller var din ursäkt bara för att det skall se ut utåt som att ni bryr er? Du som svarade här på prisjakt är inte bara berörd personal utan berörd person. Läs problematiken och lös problemet istället för att ”beklaga”.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vad tråkigt att höra att det blivit problem med din beställning. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Undvik, lagerstatus stämmer inte, dåliga på att svara på mejl.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vad tråkigt att höra att du upplever att vi har missvisande information kring lagerstatus och dålig återkoppling på mejl. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Knappt godkänd
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    No compensation offer for damaged product:
    I ordered a big rug at RUM21 online. As it turns out their supplier RugSolid is packing and transporting their rugs folded. That damages the rug. Ours has bump-lines that are still visible after 1,5 months. And RUM21 is not willing to offer any kind of compensation.
    I strongly recommend against this online shop.

    PS: After 3,5 month Rum21 offered us a small compensation, which in my opinion should have happened earlier - would have saved me the trouble of a long back and forth communication. First they told me to use the rug for a few weeks, so the problem would solve itself. Then they said I could send it back, but just in an unused condition, which doesn't make sense in this order. The bump in the rug is still visible though...
  • Hi Svenja,

    Thank you for your feedback.
    I am sorry that your item was delivered in a way you are not pleased with.
    We appreciate your feedback and will take it further to look over our policies and routines.

    We wish you a pleasant day and a warm welcome back.

    Kind regards,
    Customer Service, Rum21

  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Katastrofal leveranstid trots att vi betalade 200 kr i frakt för en barstol... tog dem 5 (arbets-) dagar att få iväg den med posten när de angav en leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Nonchalant bemötande när vi kontaktade dem och undrade om leverans.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme och din feedback.
    Den angivna leveranstiden på 2-5 arbetsdagar är den tid som det normalt tar innan en order skickas ifrån oss. Vi beklagar om det här inte var tydligt nog på hemsidan. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att kunna förbättra våra rutiner.
    Vi önskar dig en trevlig dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    7 mån sedan
    Oseriöst företag.
    Enligt Prisjakt så sålde dem en kruka för 698:- nersatt med 53%, förmodligen blev kopplingen mellan produkt och Prisjakt fel, men det vägrade dem inse. Oseriös kundtjänst som endast ville makulera min order, kunden har alltid rätt eller hur brukar man säga, tydligen inte. Tur det finns andra företag inom samma bransch som kan sin sak.
  • Hej Gustaf,

    Tack för ditt omdöme och din feedback.
    Vad tråkigt att höra att du fått en negativ upplevelse av vår kundtjänst. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över och förbättra våra rutiner.

    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    8 mån sedan
    Oseriöst företag. Skickar en trasig spegel och vi har nu väntat i två månader på vår retur som vi inte fått.
  • Hej Lars,

    Tack för ditt omdöme och din feedback.
    Vi beklagar verkligen att din spegel kom fram i skadat skick och att det tog så pass lång tid att behandla din retur.
    Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Önskar dig en trevlig dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    9 mån sedan
    Beställde fyra stolar samt ett matbord.

    Stod 2v leveranstid. Varorna kom inte, så VI hörde av oss för att se om varorna var skickade. Fick till svar att det är Postnord (!?) som har 2v på sig att leverera varorna.

    Stolarna var trasiga vi leverans. Fick nytt underrede relativt snabbt. Matbordet var i svart ek-fanér efter första måltiden när vi dukar av vattenglasen så visar det sig att det skvätt lite vatten på bordet där ett av glasen stått. Har då på den tiden, ca 20 min, luckrat upp faneret som släpper. Vid närmare granskning har det skett på flera ställen.

    Reklamerar bordet. Rum21 är sanslöst dåliga på att svara så ärendet pågår under EN månad med över 10 mail fram och tillbaka.

    Till slut tröttnar jag och ringer. Möts av en trevlig person på kundtjänst som återkommer med ett förslag där vi kan få köpa ett annat bord där vi får 10 % rabatt.
    Vi har tröttnat på varornas dåliga kvalitet som Rum21´s sanslöst dåliga kundservice så vi väljer att reklamera bordet och få pengarna tillbaka.

    Ärendet är inte löst.

    Handla absolut inte på Rum21. Får ni problem så är det kört.
  • Hej Arthax,

    Tack för ditt omdöme och din feedback.
    Vi beklagar att informationen angående leveranstiden inte var tydlig nog. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en trevlig dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    VARNING!

    Beställ ej från detta oseriösa företag! ÖVER 6 MÅNADERS LEVERANSTID, FORTFARANDE UTAN VARA?!

    Beställde en lampa den 22 november(!) som jag fortfarande inte fått någon leverans utav. När jag beställde lampan stod det att det skulle vara 2 veckors leveranstid(?!) Leveranstiden som står på deras hemsida stämmer alltså inte!

    De har skjutit upp leveransen 6 gånger. Varje gång har jag själv fått ringa och fråga vart lampan är, då har de nämnt att de skjutit upp leveransen ytterligare en månad. Man måste alltså ringa själv och fråga vart ens vara är.
    Sämsta kundservicen, de kan inte ens svara på vad som är problemet, varför de dröjer så länge. ” Verkligen synd att de dröjer”. Efter att man hört de X antal gånger blir man jäkligt irriterad då de inte gör något åt saken. Bad även att få prata med någon ansvarig. ” Tyvärr så går de inte” ?!

    Vid ett tillfälle fick vi hem en faktura med svaret” Vi har skickat lampan till er”. NEJ de har ni inte, ta tillbaka fakturan. ” Nej tyvärr, ni får ringa Klarna själva och strida fakturan.” BRA SERVICE!

    Blev tillslut en principsak att vänta på lampan. Nästan komiskt att vänta på datumet de sagt att den ska levereras på. Vänta några dagar efter utsatt leveransdatum och sen ringa dit (eftersom man inte får någon info själv) och sen höra att de skjutit upp den ytterligare en månad?!?!

    Varit i kontakt med andra företag som har samma lampa, de har fått löpande leveranser av denna vara under dessa 6 månader. Man undrar ju om de har obetalda fakturor, därför de inte vill leverera till RUM21?

    Har nu beställt denna lampa från ett annat seriöst företag. Tog mindre än 24 timmar från beställning till leverans! De kallar jag bra service och kundbemötande! "
  • Hej Sara,

    Tack för din feedback.
    Vi beklagar att din beställning blivit försenad från vår leverantör och att du fått bristande information och service från oss. I våra köpvillkor finns information om att vi tyvärr inte kan garantera leveranstiden för varor som inte finns i lager, och att vi reserverar oss för att de kan komma att bli försenade från leverantören.

    Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över och förbättra våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Usel
    12 mån sedan
    Beställning Leverans
    Jag har aldrig mött en mer arrogant, inkompetent och totalt ointresserad support. Jag har under 4 veckors tid försökt att få besked angående ett fel vid ett köp men efter att har mailat dem 6 ggr svarar de varje gång att "vi återkommer", men än har de inte svarat. Hade man kunnat ge dem en överstruken stjärna så hade jag gjort det.
  • Perfekt
    12 mån sedan
    Beställning
    Utbudet, stort av både klassiskt och modernt!
  • 2019-02-28 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Billigaste pris och Snabbt, Smidigt, Klarna och samarbetar med det utlämningsställe jag föredrar.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Beställning
    Smidigt
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Väldigt försenade leveranser och jag har inte fått information om produkter som inte kommer med i leveransen utan skickas senare, de saknas bara i leveransen.
  • Usel
    1 år sedan
    Otroligt dålig service. Handla inte här!

    1) De skickar defekta varor.
    2) De svarar inte på mail.
    3) De svarar inte i telefon.
  • Usel
    1 år sedan
    Snabb leverans. Det är det positiva.

    Som många andra skriver är de nästan omöjliga att få tag på. Har ett reklamationsärende som nästan pågått 2 mån. Jag måste ringa och jaga dem för att det ska hända något. Till det är svarstid på mail 1v eller aldrig. Telefon är riktigt lotto trots att man ringer varje dag olika tider. Men man kan inte köa hur länge som helst. De är jättebra och hjälpsamma NÄR man får tag på någon, men innan dess händer INGET ... aldrig varit med om liknande. Ni kommer inte överleva som butik med den här kundtjänsten.
  • Usel
    1 år sedan
    Otroligt dålig service. Handla inte här!

    När min order fortfarande inte kommit efter nästan 30 dgr, och flera mail till er kundservice utan svar, ringde jag och fick be er skicka varorna. Upplyste er då om att jag endast ville behålla ordern om varorna kom till mig inom ett visst datum, vilket ni försäkrade. Hela ordern kom inte som utlovat, vilket jag kontaktar er om. Ni säger då att ni inte alls kan utlova att varor ska komma en viss tid. Ni säger att för att returnera varan som inte kom som utlovat, måste jag själv hämta ut pkt, ringa er för att få en retursedel ( bara det!?) ) och sedan själv stå för returen. Så dåligt!

    Att ni ens existerar som webb butik förstår jag inte.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Beställning
    Dåliga leveransalternativ, de skickar till skumma ombud och inte hem till dörren
  • Bra
    1 år sedan
    Beställning
    Smidigt
  • Usel
    1 år sedan
    Skitkass service. Om du handlar här bör du vara medveten om följande:

    Får du strul med något. Det kan vara att du ångrar ditt köp utan att ens packat upp det. Så kommer det vara upp till dig att du får hjälp.
    Du kommer behöva ringa (sitta i kö i telefon) och tjata på att få saker utförda.

    Min rekommendation; Betala några hundringar mer/mindre för någon annan återförsäljare. För de pengarna är det inte värt ev. problem.

    Finns en anledning till att de har dåliga omdömen om jag säger så. De bra omdömena som lämnas är säkerligen inte från personer som valt att reklamera eller ångra sina köp.
  • Usel
    1 år sedan
    Då ringer man igen och frågar varför man inte fått sina varor. Då har de sålt några som var märkta till mig.

    Alla som jobbar på Rum21 är lata, ostrukturerade och helt utan kunskap för det jobb de ska utföra.

    Håll er ifrån detta ställe.

    ** gammal recension från den 5e september 2018**
    Allvarligt... Vad är det för skitställe.

    Order som skapades den 21a augusti. Enligt hemsida så hade de alla varor hemma. Skickade två mail (23e och 30e augusti) och frågade varför varor inte skickades... Inget svar.

    Ringde den 3e september och fick då reda på att det var två veckor(!) svarstid via mailen. Sen fick jag också reda på att de inte alls hade varor inne och de visste inte när de kom in. Såklart så hade de inte heller tänkt meddela detta till mig för det gör man inte på Rum21.
    De tog bort varorna som hade lång leveranstid och sa att se skulle skickas så snabbt som möjligt.

    Ringde idag den 5e september och fick då höra i telefon "ja varför har de inte skickats?".

    Inte nog med att deras system är från stenåldern. De har en dålig kundtjänst som inte kan skicka en enkel order. Inte fick man något för att de har varit dåliga rakt igenom utan de lägger allt på kunden.

    Låt detta ställe gå i graven!
  • Usel
    1 år sedan
    Falsk marknadsföring vad gäller leveranstider. Har sedan mitten på Maj väntat på en fåtölj som alltid haft 3-4 veckors leveranstid. Butiken har alltid skyllt på att deras leverantör fördröjer leveransen. Fick tillslut reda på att leverantören har planerat semesterstängt vilket Rum21 alltid vetat om. Att dom till mig under hela denna period skyller på leverantören är i sig falskt då Rum21 vet om att leverantören har semesterstängt. Fortfarande inte fått min fåtölj och Rum21 fortsätter skylla ifrån sig på leverantören.

    Någon trevlig kundtjänst är det heller inte tal om....

    Patetiskt bolag och väntar med spänning på när Rum21 lyckas få iväg fåtöljen...
  • Usel
    1 år sedan
    Ur uselt! Beställ inte ifrån detta bluffbolag. Vi saknade skruvar till ett bord och det lyckas dom inte lösa på över en månad. När vi istället valde att skicka tillbaka bordet så har vi inte fått pengarna tillbaka trots att det nu har gått 4 månader!

    Man får ingen hjälp på kundservicen och reklamationsavdelningen som tydligen inte har telefoner svarar inte på mail.

    100% kass! Lätt några hundra lappar extra och handla ifrån en ordentlig butik!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Bra hemsida. Lätt att beställa.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Väldigt nöjd
  • Dålig
    1 år sedan
    Kundtjänst under all kritik. Lång väntetid på telefon utan information om kölängd eller väntetid, och inget svar på mailen efter en vecka. Dessutom erbjuder man PostNord som leverantör, vilket såklart fungerar under all kritik, utan att Rum21 tar ansvar för att deras varor kommer fram till kund. Jag kommer leta länge efter alternativa siter innan jag köper något här igen.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme och din feedback!

    Vad tråkigt att du upplever det svårt att nå oss. Vi tar självklart till oss dina ord.
    Vi hälsar dig varmt välkommen tillbaka så att vi kan ge dig en bättre köpupplevelse nästa gång.

    Med vänlig hälsning,
    Ellen Rum21

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket smidigt, t o m vi fossiler från tidigt 50-tal kan hänga med i svängarna :D!

    - Dessutom 100:- lägre pris än t ex Royal Design, Cervera och övriga kollegor i branschen! Samt betalning genom Klarna, det helt klart bästa alternativet! :)
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Vad härligt att du är nöjd med din köpupplevelse!

    Varmt välkommen tillbaka!

    Bästa hälsningar,
    Ellen Rum21

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Usel service, svarar inte på ärenden, halvdefekta varor. Handlar inte här igen.

    //Det är bra att ni ser över hur ni arbetar, för detta ärendet är det dock på tok försent och inget ni kan rädda upp. En stjärna plus för svar.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Så tråkigt att höra! Vi vill i framtiden kunna hjälpa dig och arbetar med förbättringar inom företaget så att du som kund blir nöjd och vill återkomma till oss. Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst, så att vi kan hjälpa dig vidare i ärendet.

    Bästa Hälsningar,
    Julia Rum21

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lurendrejare som fullständigt missat betydelsen av kundservice.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Tråkigt att höra! Vi tackar för din feedback och hoppas att du kan återkomma som kund till oss vid ett annat tillfälle.

    Bästa Hälsningar,
    Julia Rum21

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Lätt sida att beställa från.
    Bra att kunna betala via Klarna 👍
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Så härligt att du är nöjd med vår hemsida. Varmt välkommen åter!

    Bästa Hälsningar,
    Julia Rum21

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Use upplevelse att handla från detta företag. Tog över 1 månad att få svar på mail ang en retursedel, väntetid på telefon var över 15 minuter lång och till råga på allt så vill de inte kompensera den långa handläggningstiden.

    Undvik att handla från detta företag!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Så tråkigt att höra, men vi tackar för din feedback och tar detta vidare inom företaget. Vi hoppas att du som kund återkommer till dig och får en bättre köpupplevelse nästa gång!

    Bästa Hälsningar,
    Julia Rum21

  • Usel
    2 år sedan
    Beställning
    Fruktansvärt dålig service!! Bryter mot distansköpslagen, tar flera veckor på sig att svara på mail alternativt svarar de inte alls, har ringt fyra gånger och alla gånger blivit lovad att bli kontaktad dagen efter och har efter över en månad inte blivit kontaktad en enda gång! Aldrig någonsin blivit så dåligt bemött av ett företag som jag har blivit av Rum21 kommer definitivt aldrig handla av er igen!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Vi tackar för din feedback och tar detta vidare inom företaget. Vi vill verkligen hjälpa dig som kund och hoppas att du kan återkomma till oss i framtiden!

    Bästa Hälsningar,
    Julia Rum21

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att handla lättbegriplig
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Vi uppskattar att du gillar att handla hos oss!

    Bästa Hälsningar,
    Julia Rum21

  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Trevlig kundservice
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Så härligt att du är nöjd med vår kundservice. Varmt välkommen åter!

    Bästa Hälsningar,
    Julia Rum21

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    De använder PostNord för leverans av större varor; det erbjuds endast leverans dagtid 9-15 och man kan kan inte få någon angiven leveranstid utöver att de kommer någon gång under den här tidsperioden. Jag fick också en kraftigt skadad vara levererad. Då fick jag stanna hemma vid två tillfällen; en dag för att de skulle hämta varan och ytterligare en dag för att få den nya varan eftersom de menade på att detta inte kunde ske vid samma tidpunkt.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme!

    Vi tackar för din feedback och tar denna vidare till vårt fraktbolag. Vi reserverar oss för att Postnord levererar vardagar mellan tiderna 7-17 (då tiderna kan variera i olika områden). Vi hoppas att du återkommer som kund, då vår kundtjänst hjälper dig mer än gärna vid liknande ärenden och om skulle uppstå problem på vägen.

    Bästa Hälsningar,
    Julia Rum21

  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt gjort att handla. Bra presentation av varor