Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt över 479kr
Prisgaranti på klassisk design
Trygga hemleveranser

https://www.rum21.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Rum21 har fått betyget (6.37)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Enkel, tydlig och extremt sökbar hemsida. Perfekt
  • Perfekt
    6 dagar sedan
    Smidigt
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Det mesta fungerade bra, lite problem med adresskrivandet
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Kanonbra, exemplarisk!
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Mycket bra priser snabb leverans
  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Enkelt och lätt att handla.
  • Dålig
    12 dagar sedan
    Dåligt bemötande! Ska välja andra företag för att handla.
  • Hej!

    Vi tackar för din feedback, det hjälper oss att bli bättre.

    Vi är oerhört ledsna att du känner att du har fått dåligt bemötande av oss. God kundservice är något vi prioriterar och det är såklart tråkigt att du känner så. Jag har dessvärre inga uppgifter här som gör att jag kan hjälpa dig med det som du önskar hjälp med.

    Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst på mejl eller telefon så ska vi såklart hjälpa dig vidare med ditt ärende eller dina frågor och funderingar.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emmie, Rum21

  • Knappt godkänd
    14 dagar sedan
    Det står fri leverans om köp över 480 kr. Men det är otydligt att större föremål måste skickas med hemleverans som då alltid kostar extra.! Uppdatera er hemsida!
  • Hej!

    Vi tackar för din feedback, det hjälper oss att bli bättre!

    Vi är ledsna att informationen om fri frakt är otydligt på vår hemsida. Vi kommer att ta din feedback vidare internt. Du kan läsa mer om våra leveransalternativ och vad som krävs för att uppnå fri frakt på beställningar hos oss via denna länk https://www.rum21.se/information/leveranser.

    Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har fler frågor eller funderingar så hjälper vi dig.
    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emmie, Rum21.

  • Mycket bra
    15 dagar sedan
    OK..................
  • Mycket bra
    26 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    svårt att förstå vilken nyans färgen är och hur varan ser ut invändigt
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Älskar att handla fina saker på nätet till bra priser ❤️
  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Hittade enkelt det jag sökte. Kan inte bedöma mer i nuläget då jag precis klickat iväg min beställning.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snabb bra service, snygga inredningsdetaljer.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Jag har redan beställt en vara men den hade blivit skadad i transporten. Vi reklamerade och ville byte mot samma vara. En månad efter att jag fått bekräftat att reklamationen mottagits av Rum21 ringde jag för att kolla när vi skulle få den nya produkten (det skulle enligt mailbekräftelsen ta upp till 10 arbetsdagar) och fick till svar att den skulle skickas inom kort. Strax efter mitt samtal fick jag ett mail om att något hade blivit fel och att det inte kommer någon ny vara och att pengarna skulle betalas tillbaka. Tur att jag ringde! Det blir nog inga fler köp hos Rum21 i framtiden.
  • Hej!

    Vi tackar för din feedback då det hjälper oss att bli bättre.

    Vi är hemskt ledsna att du från början mottog en defekt vara från oss i leveransen. Jag hittar inga uppgifter här som jag kan söka på i vårt ordersystem om vad som har blivit fel. Men vi är oerhört ledsna att den produkten inte kunde skickas ut till dig och att informationen om det har varit dålig mot dig som kund.

    Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 010 750 25 21 om du har fler frågor eller funderingar så hjälper vi dig.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emmie, Rum21

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Tydlig beskrivning av produkterna
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Enkelt navigerat på sajt. Enkel betalning m qliro
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Bra hemsida, lätt att navigera
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    It was not free delivery even though I ordered more than 30000kr. But price was competitive and they have more brands/designs to choose.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Råkade köpa fel väggkonsol till Stringhyllan först och kundtjänst vilja att vara tillmötesgående och hjälpsamma var mindre än noll. Nu har jag köpt en till så hyllan blir väl bra men upplevelsen katastrof.
  • Hej!

    Vi tackar för ditt omdöme och vi beklagar att din upplevelse med vår kundtjänst inte har varit bra. Självklart vill vi hjälpa vår kunder på bästa sätt.

    Är det något som du fortfarande har frågor eller funderingar om så är du välkommen att kontakta oss så ska vi såklart hjälpa dig.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Emmie Rum21

  • Perfekt
    1 månad sedan
    bra sida med stort utbud, enkelt att jämföra varorna!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    såå bra och fin hjälp med ALLT på telefonen. TACK.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Köp inget här, bara gör det inte! Du kommer ångra dig!
    Beställde ett bord som va skadat och rapporterade detta i början av januari. Sitter nu här, utan besked om vad som skall göras. 2,5 månad senare. På riktigt! Att ringa dit tar timmar och mail svarar man inte på.
  • Hej Kristian!

    Tack för ditt omdöme, det hjälper oss att bli bättre.

    Vi är oerhört ledsna att du inte har mottagit hjälp med ditt ärende av oss. Jag kan dessvärre inte hitta några uppgifter gällande din order för att se statusen på ditt ärende och för att kunna hjälpa dig vidare. Vi vill självklart hjälpa dig att få ditt reklamationsärende löst så snabbt vi kan.

    Vi ber dig därför att ta kontakt med vår kundservice på telefonnummer 010 750 25 21 så att vi kan hjälpa dig vidare. Vi förstår din besvikelse och frustation och vi ber om ursäkt för att hanteringstiden har tagit lång tid och att du inte har en felfri vara.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänlig hälsning
    Emmie, Rum21

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Allt är jättebra hittills!
    Får se hur lång leveranstiden blir?
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra fungerande hemsida
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Tar ca 1 vecka innan order blir skickad och efter att speditör tappat bort materialet så tog min order totalt 3 veckor att då efter beställning. Ej intresserad av att kompensera en missnöjd kund mer än en 20% rabattkod på ordinarie pris som är giltig i 2 månader. Kommer aldrig mer handla här och avråder andra att göra det.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme till oss , det hjälper oss att bli bättre!

    Vi är hemskt ledsna att din order från början har kommit bort i hanteringen och att det tog lång tid innan du mottog din leverans från oss. Vi är väldigt ledsna att vi inte har levt upp till dina förväntningar som du hade när du beställde från oss.

    Har du fler frågor eller funderingar så tveka inte att kontakta oss på kundtjänsten på telefon eller mejl.

    Vi tackar för din feedback och vi hoppas att du vill ge oss en ny chans i framtiden.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Med vänlig hälsning, Emmie, Rum21.

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Enkelt, tydligt, snabbt.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Köpte ett presentkort. Betala direkt men fick inte presentkortet på mailen som dom utlova. Ringde kundtjänst och efter val som privatkund kopplades jag bort. seriöst!
  • Hej!

    Stort tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ditt presentkort inte kommit fram till dig, det har en tendens att hamna i skräpposten.
    Om du inte hittar det, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Om du inte når oss på telefon går det också bra att maila oss eller skriva till oss på sociala medier.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Teamet på Rum21

  • Dålig
    2 mån sedan
    Inga betalsätt funkar utan direktbetalning bank. Jag har god inkomst och inga anmärkningar. Sjukt störigt
  • Hej!

    Stort tack för ditt omdöme.
    Vad tråkigt att höra att du upplevde problem med betalningen. Vår betallösning hanteras av Collector Bank och vi hänvisar eventuella frågor om dina betalalternativ till dem.

    Önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Teamet på Rum21

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde en vara i slutet på november 2020, vid beställningen angavs en leveranstid på 4-6 veckor.

    Efter beställningen fick vi inget bekräftelse mail.

    6 veckor gick och vi hörde ingenting så vi ringde. Kundtjänst sa att man skickat ut både information om förseningen och orderbekräftelse.

    De skickade order bekräftelsen till oss vid detta tillfälle.

    Sedan dess har jag ringt en gång i veckan och bett dem ge oss en uppdatering. Varje vecka har jag fått svar att deras inköpsavdelning skall kolla upp det och sedan säger man att ordern skall komma in veckan därpå.

    Rum21 kan vara det mest oseriösa företaget jag har varit kontakt med, de har lovat mig 3 ggr vid olika tillfällen att de skall återkoppla men de gör de aldrig.

    Vi har nu i början på Februari 2021 ännu inte fått något spårningsnummer på ordern och ordern har inte blivit skickad. Varan är minst 1 månad försenad utan att de har tagit något intiativ.

    Om ni kan beställa från ett annat bolag så gör det.

    Edit: Efter rum21 svar att de skickar ut uppdateringar. Ni säger att ni har skickat ut 8st mail till mig ok förseningar. Vi har mottagit 0, inte ens orderbekräftelse, det fick vi ringa in till er och ber er fixa med.

    Utöver detta lovade ni mig personligen på kundtjänst att kontakta mig med information, vid två olika tillfällen. inte vid något tillfälle har ni fullföljt era löften.

    Ordern är nu mottagen efter ett jävla lång helvete av icke-svar,nonchalans, otrevligheter från er sida.

    Jag ser verkligen inte hur ni tror att ni påskyndat ordern och verkligen inte att ni uppdaterar oss kunder så fort som möjligt. Er försäljningsavdelning gav er kundtjänst information om ordern en vecka innan jag ringde in till er, och ni hade då inte under hela denna veckan kommunicerat detta till mig.

    Ni måste verkligen skämta!
  • Hej,

    Stort tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss.
    Vi ber återigen om ursäkt för förseningen och förstår att det ställer till problem, vi gör vårt bästa för att påskynda leveransen av din order. Vi kommunicerar förväntad leveranstid när det gäller beställningsvaror som vi inte har på lager. Dessa leveranstider varierar mellan olika leverantörer och kan förändras löpande. Så snart vi får uppdaterad leveransinformation som berör din order meddelar dig via e-post så snart vi bara kan.

    Vänligaste hälsningar,
    Teamet på Rum21

  • Dålig
    3 mån sedan
    Leveransen blev uppdelad utan att få information om detta och därmed försenad.
    När andra leveransen väl kom utan info flera dagar senare var varan trasig - skickade in reklamation, fick ingen återkoppling trots flera mail.
    Ringde dit 2 v senare och då kunde dem skicka fraktsedel.

    Oerhört tråkigt bemötande hela vägen och en köpprocess som verkligen inte är att rekommendera.
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att du mottagit en defekt vara och fått vänta på hjälp ifrån oss. Vi uppskattar att du tagit dig tid att skriva ett omdöme, då det hjälper oss att utvecklas och förbättra vår service.

    Varmaste hälsningar,
    Teamet på Rum21

  • Dålig
    4 mån sedan
    Jag har aldrig varit med om så dålig kundservice. Får i princip aldrig svar på mail, om jag får det svarar dem inte på frågorna, skickar inte det dem ska skicka, hjälper inte och verkar inte ha någon som helst "journal". Samt att man kan aldrig stå kortare än 1h i deras telefonkö om man ringer trots att man är på plats 3 (max 4). Aldrig aldrig aldrig kommer jag handla här igen!

    Kortfattat det som hänt mig:
    - Köper en lampa
    - Får hem en lampa, är fel
    - Ni hämtar upp den felaktiga efter lång tid
    - Får en ny lampa, förpackningen är skadad
    - Vi sätter upp lampan, ser dagen efter att smällen förpackningen fått även gjort lampan instabil och efter en dag uppsatt är ena armen på armaturen helt böjd
    - Efter flera mail, telefonköer och samtal där jag måste berätta om samma sak igen och ALDRIG själv blir kontaktad efter veckor av radiotystnad får jag tillslut efter väldigt mycket tjat en ny lampa skickad
    - Ska få en returblankett hemskickad, efter 3 olika tillfällen har ni fortfarande inte fått det på post. Dock har vi fått det via mail men 2/3 gånger har det varit DHL istället för Postnord men inget av dem har vi kunnat använda då det står vikt 2 kg istället för 10 kg.
    - Nu pratade jag precis med Annie hos er som sa att hon ska skicka ut via post igen med rätt vikt och även få via post, håller verkligen tummarna att vi kan stänga detta ärende nu.
  • Hej,

    Stort tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss.
    Vi beklagar verkligen att du inte fått den service du kan förvänta dig ifrån oss, vi förstår att det leder till en stor frustration och besvikelse hos dig.

    Varmaste hälsningar,
    Teamet på Rum21

  • Dålig
    4 mån sedan
    Hemska att ha och göra med!
  • Bästa kund,

    Stort tack för ditt omdöme.
    Det gör oss väldigt ledsna att höra att du är missnöjd med vår service.

    Vi vill gärna hjälpa dig med detta men då vi inte kan hitta din beställning via ditt omdöme här ber vi dig ta kontakt med vår kundservice, så ska vi se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

    Vi önskar dig en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Teamet på Rum21

  • Dålig
    4 mån sedan
    Katastrofal upplevelse. De svarar inte på mail, och även om man pratar med dem i telefon så ber de att få återkomma - och sen återkommer de såklart aldrig. En stor felleverans på en vara värd 9 000. Efter två veckor har jag fortfarande inte fått ENDA svar på var min faktiska vara är. Jag tror inte att de någonsin kommer att betala tillbaka summan. Har blivit helt blåst. VARNING för detta företag.
  • Bästa kund,

    Stort tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss.
    Vi beklagar verkligen att du mottagit fel produkt ifrån oss, vi förstår att det ställer till med problem.

    Vi vill gärna hjälpa dig med detta men då vi inte kan hitta din beställning via ditt omdöme här ber vi dig ta kontakt med vår kundservice, så ska vi se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

    Vi önskar dig en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Teamet på Rum21

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Fick en defekt matta för snart ett halvår sedan. Försökte reklamera men sedan blev det tyst från Rum21. Kontaktade dem igen under hösten och har fått svar på telefon och mail från olika personer varje gång.
    Jag ville få fri returfrakt eller nedsatt pris för att behålla mattan och har skickat massor av bilder. Till slut får jag svaret att reklamationen har gått igenom och att jag ska klippa av en bit av mattan och skicka bildbevis. Först ringer jag dem och frågar om detta verkligen kan stämma - att de vill att jag gör sönder mattan istället för att erbjuda fri returfrakt alternativt sänka priset. Men det var sant! Så efter nästan ett halvår fick jag klippa sönder mattan och skicka dem en bild. Kommer aldrig att handla av Rum21 igen.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med hanteringen av din reklamation. Vi uppskattar din feedback och tar detta vidare för att se över våra rutiner.

    Kontakta gärna vår kundtjänst på telefonnummer 010 750 25 21 ifall du har frågor gällande ditt ärende så hjälper vi dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Rum21

  • 2020-05-14 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Varning undvik företaget till varje pris.
    Totalt ointresserad kundtjänst som inte är det minste intresserad av att göra sitt arbete det vill säga hjälpa kunder. Totalt ointresserad av att ge återkoppling.

    Över fyra månader sedan jag gjorde min beställning, varit i kontakt med dem mer 'n 10 gånger utan att kunna få något bekased.

    Sista månaden har de skyllt på leverantören, men då jag till slut tröttande kontaktade jag leverantören som svarade på två sekunder och skickade över ordernummer och att de skickat min order till RUM21 sex veckor sedan! Så det är RUM21 som slarvat bort min order och det enda kundtjänst göres att skylla på leverantören. De måste ha ett ej fungerande ordersystem, ett lager som ej fungerar och en kundtjänst som inte är intresserad av att hjälpa till.

    Med vänlig hälsning,
    Andreas
  • Hej Andreas,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu.
    Ta gärna kontakt med vår kundtjänst angående din order så vi får möjlighet att hjälpa dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Köpte en produkt. Efter bara ett par månader skickade jag reklamation. Kundservice svarade att de skulle åtgärda fallet "Åh nej, vad tråkigt, jag beklagar det som hänt. Vi har skickat över ditt mejl till vår reklamationsavdelning och de kommer att kontakta dig så snart de påbörjat hanteringen av ditt ärande. Vanligen avvakta svar från de. Önskar dig en fin dag! Mvh Ellen". Det var 2 år sedan May 2018.order 571611 Varje gång jag kontaktade, svarade kundtjänsten att det var längre väntetid än vanlig. Sedan valde de att inte svara alls. Kanske när de skulle gå i konkurs. Nu får jag inget svar, även när Royal Design tar över. Nu får det vara nog. Jag skriver en recension och kommer ALDRIG att köpa där igen.
  • Hej Carolina,

    Tack för ditt omdöme.
    Vad konstigt att du inte fått svar ifrån oss på 2 år! Tyvärr måste ditt ärende ha hamnat mellan stolarna.
    Rum21 har tillhört RoyalDesign Group sedan 2014.

    Då vi inte hittar din order i vårt system ber vi dig kontakta vår kundtjänst så vi får möjlighet att hjälpa dig. Du når oss på telefonnummer 010 750 25 21 kl. 8-16 på vardagar.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Har köpt en hel del grejer från Rum21 som har gått väldigt smidigt till, därför 2 stjärnor istället för en. När det strular så strular det rejält.

    Stringhyllor för +10 000 kr. Man skickar fel (saknas en lådhurts och en packet hyllor för mycket). Ingen fara, sånt som händer. Ringer kundservice från Postnords terminal - 20 min väntetid - ska jag skicka tillbaka hela sändningen? Nej, ta emot och göra en reklamation via våran webbsida.

    Skriver ut returlappen och åker till DHL-depot för att skicka tillbaka paketet. Inom en dag får jag en mejl om att den är mottagen. So far so good.

    Det går en vecka. Inte ett ord. Mejlar: inget svar. Ringer efter ytterligare 2 dagar - 20 min i kö igen. Får höra att reklamationer kan ta upp till 20 arbetsdagar att hantera.

    Sammanfattningsvis ett helt hemsk kundupplevelse.

    Höll på fundera på bord och stolar för +20 000 kr, vilka jag har nu köpt från Länna.

    PS Snälla svara inte med erat standard svar. Det är så otroligt opersonligt så det inte finns!
  • Hej Chris,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att vi just nu har långa hanteringstider vid reklamationer och returer. Vår lagerpersonal jobbar väldigt hårt för att komma ikapp med returhanteringen så att väntetiderna för dig som kund minskar.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Helt värdelösa, tre veckor efter lagd beställning har varan inte änns lämnat deras lager (trots att det står att den ska finnas i lager). Talade med kundtjänst som bad mig att återkomma igen om en vecka om jag fortfarande inte fått varan. Rekommenderar ingen att handla varesig härifrån eller från RoyalDesign (det är samma bolag med två försäljningskanaler).
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varning för detta företag med noll kundservice samt förståelse för av det faktiskt är.

    Jag beställde i början av januari ett soffbord som hade 8-10 veckor vilket skulle passa väldigt bra till när vi skulle ha flyttat in i vårt nya hus.
    Efter 3 veckor så får jag ett mejl med att dom har skickat mitt paket, vilket oftast är possessivt när man beställer saker.
    Men det ställer ju till det lite för oss då vi inte har någon plats eller kan få den levererad till rätt adress eftersom vi huset inte är vårt eller klart, jag ringer då till Postnord och ser över möjligheterna att byta adress, självklart går det att lösa men det måste avsändare göra så jag ringer till Rum21 som inte alls förstår hur postnord kan säga att det går att göra och det kan man absolut inte göra (fast vänta det tror jag postnord har bättre kolla på än er dom jobbar ju trots allt med det) och jag kommer då med förlaget att dom kan bjuda på den kostnaden på 200:- för frakten så kan jag hämta det själv istället på andra sidan stan för min del, tur att jag inte skulle flytta till andra sidan Sverige. Men det gick absolut inte och någon stans där försvann allt av intresse och kundkänslan från deras sida.
    Vi kommer inte så mycket längre i frågan utan jag väljer att jag ska hämta det istället.

    Det ska tilläggas att jag inte hade uppmärksammat att det bara var underredet som dom hade skickat och inte hela bordet, vilket jag fick uppmärksammat för mig igår (2 veckor efter första kontakt) då dom skickar ett mejl att DOM har avbeställt min bordsskiva och kommer att ta underredet i retur och sen betala tillbaka mina pengar. (Vem skickar en sådan här leverans i 2 delar? vad ska jag göra med ett underrede i x antal veckor? Vad är det för hållbarhet och miljötänk? Kostnaden för det då dom inte ens kunde bjuda på den kostnaden som kompensation men skicka 2 vändor kan dom men åter till historien)
    Vänta nu har dom valt att avboka min bordsskiva, väldigt märkligt känner jag svara på mejlet för jag vill gärna att dom ringer upp och ger en bättre förklaring på detta.
    Men då dom "har väldigt mycket att göra" så lär väl de svaret dröja i 5v så jag ringer istället upp Rum21 för att underlätta ett bättre svar på vad som egentligen har hänt, varför inte dom själva inte ringer i första läget är ju en bra fråga.

    Då visar det sig att bordsskivan har enligt dom utgått och att dom inte kan leverera den, visst sådant händer men seriösa inköpare har koll på sådant och brukar också veta det med längre framförhållning så att man i god tid kan plocka ner den från hemsidan för att folk inte ska kunna beställa något som inte finns. Samma sak som första samtalet så runt omkring där försvinner allt intresse för kundservice och förståelse. Jag får inte ens något svar från personen på andra sidan luren utan bara en tystnad, kanske tog deras manuskort slut eller fanns inte fans inte mina frågor eller mina ifrågasättande frågor med bland dom.

    Men det roliga i det hela är att man fortfarande kan samma bord med samma leveranstid som tidigare.
    Det som är ännu roligare och konstigare är samma bord med ett vitt underrede finns i lager för omgående leverans. för eftersom dom del levererar detta så kan dom väl då bara ta den skivan och skicka till mig så ringer upp och får prata med samma person igen och fråga då hur dom kan skriva så på hemsidan med det lagersaldo enligt min dator stämmer det inte, svaret kommer lite för snabbt så jag undrar ens om det kollades upp, men enligt personen på andra sidan så verkar det bara vara på underredet som lagersaldot visar på hemsidan och att skivan inte alls finns i lager, Har detta företag näst in till blufföretag inte kolla på sina lagersaldon eller hemsida?

    Så nu sitter jag och väntar på att få återkoppling från någon stort chef som var på mötet just när jag ringde. Återstår och se hur länge mötet tar och återkoppling är för dom är ju duktigt på att berätta ”att dom har väldigt mycket att göra så det kan ta lite tid” Återkommer med fortsättningen på min lilla historia kring Rum21
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar det som har skett vid ditt köp ifrån oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Ångrar att jag inte litade på recensionerna här innan jag handlade på Rum21. De skickade fel varor och det har tagit otaliga telefonsamtal och mejl för att få ordning på det. De flesta mejl besvaras inte alls, och det är mycket svårt att komma fram per telefon. Det är inte värt att spara några kronor för att handla där.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att det har blivit problem med din beställning ifrån oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Nästan ovärdigt att ens ge dom en stjärna tyvärr. Dålig kundservice och bemötandet i telefonen och över mail (när dom gjort fel) var väldigt tråkigt.
    Nu får jag som kund stå för deras brister tyvärr. En butik jag inte kommer köpa från igen och definitivt inte rekommendera.
  • Hej Hanna,

    Tack för ditt omdöme.
    Så tråkigt att höra att du fått en negativ upplevelse vid ditt köp ifrån oss. Vi uppskattar din feedback.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Rum21 has some very nice pieces of furniture, however, initial happiness disappear when it comes to: 1) delivery time; 2) lousy communication, and no kundservice!
    I have ordered media bank, and believe it or not, they have delivered 3 legs, with no indication when the rest will be delivered. Instead of collecting entire order and deliver at once, they decided to send small box with three legs that are useless without the rest. Not to mention that someone has to reschedule the day and stay at home to wait their deliveries. I have tried to reach out to them via phone, is it mission impossible, and they are not responding on email either.
    I would definitely avoid this company in the future!
  • Dear Customer,

    Thank you for your review.
    We are sorry that you have not received your order in full yet. We appreciate your feedback and apologise for any inconvenience caused.

    Kind regards,
    Customer Service, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Undvik företaget. Trots ibland lite nedsatta priser är det inte värt besväret.

    Jag och sambon bestämde oss för att köpa en hel Stringsektion av Rum21. Det vill säga ganska dyra saker.

    Första leveransen är väl ok men tar ändå längre tid än utlovat. Man kanske kan ha lite förståelse innan Jul att det kan vara så.

    Däremot är ena glasdörren till vitrinskåpet trasigt vid leverans. Sambon försöker direkt komma i kontakt med Rum21 för att reklamera och detta har hon sedan försökt göra vid otaliga tillfällen sedan detta hände långt innan Jul.

    Det är smått omöjligt att få tag på dem. I telefonkö uppger dem att man är på typ plats 3, vilket känns bra för kunden men inte lika bra när det visar sig att man ändå aldrig kopplas fram.

    Vi gjorde misstaget att beställa ytterligare stringhyllor av dem strax efter detta missöde. Denna beställning verkar inte heller gå bra. Det har tagit mycket längre tid än utlovat (2-5 arbetsdagar) och så sent som i torsdags (2020-01-02) får jag Mail att varorna skickats. Försöker då via spårningslänken kolla status och hos DHL står det att paketet fortfarande inte skickats idag tisdag 2020-01-07.

    Rum21 ni måste skärpa till er och lyssna på era kunder och ge bättre service. För utan nöjda kunder kan man inte i längden bedriva ett seriöst företag och bli framgångsrika.

    Skriv inte tillbaka något generiskt svar till mig. Lös problemen annars blir det bestridan av faktura och ARN.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att det har blivit problem med er beställning. Vi har just nu längre hanterings- och svarstider än normalt, men vi gör såklart för att alla kunder ska få svar så snabbt som möjligt. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Har aldrig kommit i telefonkontakt med dem på under 50 minuter i telefonkö. Bedrövligt dåligt. Jag har förståelse för att det kan bli så vid enstaka tillfällen men inte vid varje kontakt med dem. Detta har gällt returer.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Det är många som ringer oss just nu och vi har därför längre svarstider än normalt. Vi beklagar att det just nu är svårt att komma i kontakt med oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde stringhyllor via rum21 den 27/10.
    I en av förpackningarna med hyllplanen var 2 av 3 hyllplan kantstötta.

    Har försökt att nå rum21 för att reklamera detta.
    Har skickat 2 reklamationsärenden både i nov & dec utan att få svar.
    Har ringt i flera omgångar & väntat i över 30min & stått på samma köplats.

    Verkar omöjligt att komma i kontakt med rum21. Står fortfarande med trasiga varor från rum21 utan att ha fått hjälp med detta. Så oseriöst!
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att din beställning levererats skadad. På grund av högt tryck har vi just nu längre svarstider än normalt. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag handlar allt via nätet men har unde de senaste fem åren aldrig stött på en sådan dålig support.
    Varorna jag köpt vill jag returnera och har kontaktat kundsupport nu vid flera tillfällen.
    Jag har bett om ett riktigt kvitto för redovisning och det har de inte skickat.
    Någon retursedel har heller inte kommit trots att jag vänligt flertal gånger mailat efter en sådan.
    Katastrofalt dålig support.
    Kommer aldrig beställa varor från dem igen och varnar andra köpare.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    På grund av högt tryck har vi just nu längre svarstider än normalt. Vi beklagar detta och uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde en lampa den 13/11, fanns i lager och skulle skickas inom 2-5 dagar. Jag har fortfarande inte fått min beställning och inte heller någon information om att den är försenad. När jag pratade med er kundtjänst för över en vecka sedan så sa personen att den fanns i lager och skulle skickas inom kort, när jag pratade med er kundtjänst igen för två dagar sedan sa personen samma sak. Hon skulle även kontakta lagret och fråga varför produkten ännu inte skickats och återkomma till mig inom 24 h, har fortfarande inte hört något. Detta ska vara en julklapp och tycker det är väldigt dåligt att det tagit över en månad och fortfarande vet jag inte när produkten kommer komma fram. Att jag också måste sitta i telefonkö i över en timme varje gång jag ringer er kundtjänst är också väldigt tidskrävande. Rekommenderar inte att beställa ifrån Rum21.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att din beställning blivit försenad ifrån oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Usel
    1 år sedan
    Beställde ett bord och ett stödpaket till bordet den 29:e november. Allt skulle finnas i lager och ha en leveranstid på 2-5 dagar. Första kontakten med kundservice var efter en vecka. Då skulle allt vara packat och skickas dagen efter. Jag ringer igen efter 3 dagar. Då var det ett missförstånd. Allt finns på lager men supporten har ingen aning om när det skall skickas. Samma sak 3 dagar senare. I helgen fick jag ett sms att varorna skall vara skickade. Men när jag kollar kolliinformationen ser jag att det bara är stödet till bordet. Jag ringer igen och undrar varför jag bara får stödet skickat till mig och inte bordet, vad skall jag med det till själv(?). Supportpersonalen har som vanligt ingen aning men skall maila lagret och skall återkomma under dagen. Kl 19 Ringer jag igen och sitter 1h 50 min i telefonkö (och då är jag ändå "bara" på 15 plats när jag startar samtalet). När jag är plats 1 i kön hör jag hur någon svarar och sedan lägger på. Så då har man ingen chans att ringa tillbaka innan 21 när de stänger. Och ni som mailat och väntar på svar, glöm det. Den supporten är om möjligt ännu värre, där svarar de inte ens. Totalt värdelöst. Kommer aldrig rekommendera någon att köpa från denna onlinebutik.
  • Hej Thomas,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att leveransen av din beställning har tagit lång tid, och att du inte fått någon information ifrån oss om vad som händer med den. Just nu har vi tyvärr längre svarstider än normalt på grund av högt tryck. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde en spegel för mer än två veckor sen som det stod att den fanns i lager. Den lyser ännu med sin frånvaro. Får inte heller svar från butiken.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare.
    Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21

  • Dålig
    1 år sedan
    Långsamma på att svara på mail, dålig service via telefon och gömda villkor. Det går inte att göra returer i butik och kostnaden för att göra returer står inte under "Vilka regler gäller för returer?" utan endast i köpvillkoren.

    Jag hade lagt en beställning och sedan ångrat mig (för att istället göra en mycket större beställning) så jag skickade ett mail bara några minuter senare och bad dem avbryta ordern. En vecka senare skickades ordern ändå så jag får nu betala både frakt (49 kr) plus returkostnad (69 kr) för att dom inte hann stoppa beställningen på en vecka. När jag senare kontaktade kundtjänsten fick jag veta att jag borde ringt istället för att maila - givetvis var felet på min sida.
  • Hej Jonathan,

    Tack för ditt omdöme.
    Så tråkigt att höra att du känner dig missnöjd med vår service.
    Vi automatiserar vårt lager och påbörjar därför behandlingen av din order direkt när du lägger beställningen, om varan finns i lager. Då har din order dessvärre kommit så långt i processen att vi inte har möjlighet att stoppa utskicket. Om du vill ångra din beställning så behöver du ta emot paketet, för att sedan skicka tillbaka det till oss. Du som kund står för returfrakten vilket står i våra köpvillkor.

    Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst, Rum21