Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Blixtsnabba leveranser
De roligaste produkterna
Före 16 skickas samma dag

http://www.roligaprylar.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Roliga Prylar har fått betyget (1.65)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Fick min beställning snabbt och smidigt. Tyvärr saknades en del av varan, men kundservice var så trevliga och hjälpsamma i deras bemötande. De beklagande och gjorde direkt en återbetalning till mig. Jag har beställt från dem flera gånger och alltid varit nöjd. Mycket bra bemötande och god service.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Usel service.
    Jag beställde en jultröja i början av december, 2-5 dagars leverans. Fick den idag på posten (28 dec)
    Så hela julen försvann och jag hade ingen möjlighet att avbeställa då de inte svarar.
    Istället skriver Adlibris att de har blivit försenade den 20/12.
    Ändå stod det samma leveranstid och även ”köp innan den 16/12 för leverans innan jul”
  • Usel
    7 mån sedan
    Sämst. Lovade leverans men det sket sig
  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Tyvärr får jag väl säga att bli belönad med en stjärna. Jag ska säga att denna recension kommer att uppdateras då jag ännu ej fått min vara jag beställt.

    Främst vill jag varna andra att handla från denna sida då det är väldigt svårt att se sin beställning efter det är gjord.
    Det går ej att avbeställa utan, hör och häpna, ombeställa.

    Noll kundinformation. Något har tydligen hänt med den här affären nyligen då den tidigare haft fina omdömen.

    Annars tycker jag sidan har fina och roliga produkter att beställa. Jag tvivlar dock på att de finns i lager som det står. Så läs recensionerna som kommit in vid jul!

    __________Uppdatering__________

    Fortsatt inget paket. Inte har man hört ngt heller förutom att man fredagen innan jul gick ut med att man inte skulle få paketet.

    Nästa gång betalar jag gärna en hundralapp extra för att få det jag betalat för. Jag uppdaterar när jag fått varan men just nu har det snart gått 3 veckor.

    ------last update-----

    Varorna kom. Det tog en ca 1 månad tills leveransen var klar. Jag tyvärr inte rekommendera roliga prylar just nu. Ett tag trodde jag på allvar att det var ett blufföretag. Men ser man en pryl som är billig. Köp den med vetskapen att leverans är ovanligt lång.
  • Usel
    7 mån sedan
    Varan fanns i lager, direktbetalning och ändå inte ens ett leveransbesked efter en vecka. Fick panikhandla utstyrsel på annat ställe. Anullerade ordern. Uruselt!
  • Usel
    7 mån sedan
    Beställde en "ful jultröja" den 11 december. Skulle enligt hemsidan levereras inom 6-8 vardagar. Fick besked via kundsupporten den 17 december att paketet skulle skickas samma dag. Fick ytterligare besked 19 december att beställningar lagda innan 16 december skulle hinna fram innan jul.
    Paketet skickades den 4 januari och kom fram den 7 januari. Inte precis i tid till jul.
  • Usel
    7 mån sedan
    Beställde innan sista datum för leverans innan jul, fick ändå inte grejerna förrän 3/1.
  • Usel
    7 mån sedan
    Det här är inte en seriös sida. Man lovar saker man inte är i närheten av att kunna hålla. Två veckor efter jul har jag fortfarande inte fått min vara, eller fått någon som helst info om den öht kommer att levereras eller inte. Kundtjänst svarar inte alls. Ändå fortsätter de skicka ut nyhetsbrev om rea och extrapriser. Fullkomligt bisarrt.

    Håll er undan.
  • Usel
    7 mån sedan
    kass service och sjuka leveranstider
  • Usel
    8 mån sedan
    Jag kan knappt börja att beskriva hur missnöjd jag är med Roliga Prylar. Jag beställde en julklapp (en vara som fanns i lager vid beställningstillfället) den 11e December.
    Först den 20e December kommer det ett mail från Adlibris som meddelar om att min order inte kommer att hinna skickas innan jul. Jag har mailat Roliga Prylars support angående ett leveransdatum men jag har ej fått någon återkoppling. Det värsta av allt är att när jag idag kollar deras hemsida så är varan jag beställt slutsåld. Helt ofattbart!
  • Usel
    8 mån sedan
    Avbokade en beställning från slutet av november då det inte skulle hinna levereras i tid till julafton.
  • Usel
    8 mån sedan
    Beställde julklappar den 13e december, efter 3 mejl till kundtjänst fick jag svar att de hade problem med lager etc etc.. Då med för kort tid med att köpa nya saker online innan julafton..
  • Usel
    8 mån sedan
    Lyckas inte leverera, beställde vara som fanns i lager på kvällen den 12/12, sista beställningsdag före jul var 16/12. Fick de iväg varan? Nej. Men jag fick 20% på nästa köp som måste göras innan 31/3, skrattretande men det kanske är lagom att beställa då för att hinna få saker till nästa jul? Hejdå Roliga Prylar och Adlibris, det var tråkigt att känna er.
  • Usel
    8 mån sedan
    Har ett gäng julklappar som inte kommer fram nu trots att de "lovade" leverans innan jul om man beställde innan 16/12. Det verkar inte ens som att de skickat varorna ännu då jag inte fått något meddelande om det.

    Uruselt, var ju en jäkla miss att beställa härifrån innan jag såg vad alla andra sa här på prisjakt. Bevisligen är ingen nöjd längre efter att Adlibris tog över.
  • Usel
    8 mån sedan
    Företaget har varit bra, men sedan dem blev en del av Adlibris har det gått utför. Ingen service och långsam hanteringstid av order. Ska du beställa från dem så ha ingen tidspress

    Ett exempel: I måndags kontaktade jag den om min order och undrade om den kommer innan jul, ett autogenererat svar meddelade att paketet troligtvis skulle skickas under dagen. Idag fick jag ett meddelande om att ordern inte har skickats ännu. Stress nu att försöka få tid att leta upp de sista julklapparna, hade dem bara varit ärliga i måndags hade jag kanske hunnit beställa från någon annan.
  • Usel
    8 mån sedan
    Uruselt! Första och sista gången jag beställer där.

    Beställde den 5:e december, samtliga artiklar fanns i lager och hade 3-7 arbetsdagars leveranstid. Får direkt en orderbekräftelse men efter att inte ha fått någon leveransbekräftelse kontaktade jag dem den 11 december och frågade hur det gick med min order. Fick svar den 12:e december att de hade längre leveranstider pga Black Friday (!) och att det skulle ta 6-9 arbetsdagar istället för 3-7, de sade även att min order skulle komma fram till mig den 18:e december, Efter att ändå inte fått någon leveransbekräftelse hörde jag av mig igen den 17:e december för att få sändningsnummer, fick det här svaret den 18:e:
    "Hej,
    tack för ditt mail.
    Då den inte har skickats från oss än har det inte bildats något kolli-id för den.
    Ha en bra dag!"

    Med andra ord F*** you du kommer inte få din order...
    Ordern har för övrigt fortfarande inte skickats och deras kundservice har inte svarat sedan den 18:e.

    Fruktansvärt nonchalant och dåligt kundservice samt falsk marknadsföring om lagersaldo, leveranstider, kundservice m.m...Håll er borta från dessa skojare!
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Riktigt värdelöst. Beställde ett antal varor den 3 dec, som alla angavs vara i lager. Leveranstiden var satt till 6-9 arbetsdagar. Eftersom jag efter 8 arbetsdagar fortfarande inte fått något mail om att varorna packats så skickade jag ett mail och frågade vad status var på den ordern.

    Fick svaret att jag borde ha grejerna nästkommande dag. 3 arbetsdagar senare hade jag fortfarande inte fått vare sig varorna eller leveransmailet. Mailade och ställde samma fråga igen. En halvtimme senare får jag ett mail om att ordern har avbeställts pga ett problem med felaktiga lagersaldon och jag får en kod som ger 20% rabatt på nästa köp.

    Detta sker alltså när det återstår 3 arbetsdagar till julafton. Eftersom det jag beställt var tänkt som julklappar så måste jag nu mer eller mindre panikköpa ersättare till dessa.

    Nästan så att man undrar om det är ett skämt. Dels ska det knappast behöva ta över två veckor att upptäcka att man inte kommer kunna leverera det som beställts (varför upptäcktes inte det första gången jag mailade och frågade?) och dels tar jag det nästan som ett hån att de skickar ut den där rabattkoden, då jag knappast kommer beställa något från dem någonsin igen.
  • Usel
    8 mån sedan
    Bedrövligt, ingen leverans och kundtjänst med automatsvar ( efter 3 dagar dessutom )
  • Usel
    8 mån sedan
    Blixtsnabba leveranser? Beställde en vara 6 december. Varan fanns (och finns även nu) i lager och fick en orderbekräftelse med information om att jag skulle få ett mail då "den packats". Inte hört något sedan dess. Skulle levereras inom 3-7 arbetsdagar...
  • Usel
    8 mån sedan
    Utlovar snabb leverans men det är rena påhitt. Adlibris som driver detta är ett skämt.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Roliga prylar med tråkiga leveranstider.
    Beställde en produkt den 5/12 med förväntad leverans enligt villkor (3-7 arbetsdagar).
    Än idag är den inte ens packad och då är det den 17/12.

    Rätt sätt att göra detta på är att informera INNAN att leveranser kan komma att bli försenade.
  • Usel
    8 mån sedan
    Ingen butik att beställa från om man önskar snabb leverans. La en beställning för tio dagar sedan. Varorna har inte ens packats ännu.
  • 2018-08-25 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ja, vad ska man säga.....Kommer aldrig att handla där mer!
    (för mycket bluffande för min del och sen på köpet uselt bemötande från kundtjänst)
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb frakt med schyssta priser. Jag beställde en maskeradmask som kom fram på mindre än 2 dagar. Rekommenderas!
  • 2017-02-08 - Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från AlphaGeek AB 556739-8945 till Adlibris AB 556261-3512.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Supersnabb leverans, bra pris på frakt, billigare än närmaste konkurrent, lätt att spåra paket. Allt man kan önska sig från en leverantör. Men utöver detta! Underbar kundtjänst! Hjälpte mig när jag klantat till en beställning. En riktig räddare i nöden.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Skickar plötsligt SMS till mig två år efter att jag lagt en order via CDON. Varför? Har absolut inte gett tillstånd till såna utskick.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag beställde en hästmask av roligaprylar men tyvärr fick jag hem fel mask.Jag behövde bara skicka ett mail och dem löste det snabbt och smärtfritt genom att skicka masken jag beställde och jag fick till och med behålla den andra masken som kompensation.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde från dem via cdon.com så kan inte säga så mycket om sajten men är alltid glad för butiker som skickar snabbt och hinner packa ordentligt.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning
    Att få leveransen ett dygn efter beställning är imponerande allra helst eftersom jag hade tidsnöd
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Tusen rosor till Oscar, världens bästa kundservice!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, bra priser och fantastiskt utbud!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Perfekt! Smidigt och snabbt, är jättenöjd!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Full pott! Snabbt och enkelt.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde S-märken från sidan då dom är billigast efter en stunds letande.
    Beställde innan en helg och bor på Gotland men det kom fram efter 3,5 arbetsdagar.
    Det blev lite galet o fick fel produkt...
    MEN, deras support är väldigt bra och tillmötesgående. Snabbt svar och en lösning som var den bästa jag fått från något företag!
    Väntar på nytt paket och kan starkt rekommendera Roliga prylar!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Riktigt bra, snabb leverans och bra bemötande.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    DÅlig långsam kundtjänst, konstiga priser där det inte går att betala sina varor och frakten med sitt presentkort. Pengar som pengar kan man ju tänka, men inte på denna butik för här gör de allt för att blåsa dig på varenda krona, tyvärr är det iaf känslan man får efter att både en och två gånger blivit besviken. Undvik, väldigt dyr dessutom.
  • Hej Guos89!

    Tack för ditt omdöme, även om det inte var alls bra. Vi har tyvärr gjort ett dåligt jobb med din order och även de saker du påtalar i din kommentar. Det enda jag klan lova är att vi lovar att bli bättre. Under året kommer vi att göra en rad insatser för att höja kundtjänsten, förbättra sidan och ge er kunder en riktigt bra upplevelse.
    Jag ber om ursäkt för din upplevda känsla men hoppas att du tittar in till oss senare i år så ska det hela fungera mycket bättre.

    mvh Rikard på roligaprylar.se

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Jag hade fått ett presentkort av min syster i födelsedagspresent. Då priserna på deras sajt är ganska höga så sparade jag detta till rean. När väl mellandagsrean inföll och jag skulle beställa dessa grejerna visar det sig att presentkortet har ett otydligt tecken och inte fungerar. Jag mejlar detta till supporten och låter det gå ett par dagar. De svarar inte utan jag tvingas ringa till dem efter 4 dagar. Personen på supporten låter helt ointresserad och hittade inte mejlet och inser precis som jag att det är helt omöjligt att tyda tecknet. Han skickar vidare detta till marknadsavdelningen och jag räknar med att få svar på måndagen men svaret uteblir och på tisdagen tar jag kontakt med firman igen och ifrågasätter vad de håller på med. Mellandagsrean är över och jag är besviken över att det tagit över en vecka att åtgärda detta. Istället för att svara att vi fixar detta så tvingas jag förklara vem som köpt presentkortet och hur jag fått det. Slutligen så tvingas min syster ta kontakt med firman direkt och bevisa att hon köpt det och idag har jag efter alla turer fått presentkortet och 10% som plåster på såren, trodde jag. Går in på sajten och inser att alla de varor som jag varit intresserad av har ökat med 100%. Använder rabattkoden för 10% och den fungerar inte heller i kombination med presentkortet. Tänker att jag kan betala frakten med presentkortet men det går naturligtvis inte. Återstår att se hur det går med leveransen av varorna.
    Jag kommer aldrig mer handla på roligaprylar.se och jag kommer inte rekommendera detta till någon annan.
  • Hej Skrutten84.

    Tack för att du ville lämna ett omdöme, även att det svider att läsa detta. Vi har felat på varenda punkt och det finns ingen ursäkt för det.

    Vi kommer under året att fokusera på att höja kundupplevelsen på vår sida, även om det är sent i ditt fall. Jag kommer att undersöka hur det har kunnat gå så här snett och ska se till att vi blir betydligt bättre. Om det finns något jag kan göra får du gärna mig personligen på; rikard@alphageek.com så ska jag se vad jag kan göra.

    Ha en bra dag.
    Mvh Rikard på roligaprylar.se

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    För alla julklappspengar jag hade, skickade jag in en order onsdagen den 17:e december.
    Fick ingen orderbekräftelse så jag mailade dom dagen efter och frågade om allt var som det ska. Fick svaret "Vi har fått in en order från dig som kom in den 17 dec. Hoppas att du blir nöjd med varorna och har en trevlig jul!" vilket var ett trevligt mail och sen tänkte jag inte så mycket mer på det.

    Den 22:a december hade jag fortfarande inte fått paketet och fick lite panik. Ringde dit och dom säger att dom har problem med att få in min betalning från Dibs (som håller tag i kortbetalningar på deras sida), men att den borde släppa när som helst. Han låter ganska ointresserad. Paketet har ej skickats. Dom föreslår att jag ska ta bort min order och som plåster på såren skulle dom bjuda på faktura-avgiften (19 kronor) om jag gör om beställningen.

    Jag skulle inte hinna få paketet innan jul även om jag la in en ny beställning, men jag tänkte att jag lika gärna kan ge julklapparna en vecka efter julafton. Men mer än hälften av vad jag beställt finns inte i lager så det är inte möjligt att ens göra en nybeställning.
    Pengarna på mitt konto är fortfarande reserverade och jag har helt enkelt inga pengar att köpa julklappar för i staden jag bor i.

    Ringer supporten igen och hoppas på att dom åtminstonde gjort klart paketet men bara inte skickat iväg det. Det har dom inte. Förklarar att det mesta är slutsålt, men det är ju inget dom kan göra åt. Denna gången är det en annan jag pratar med och han låter ännu mer less och ointresserad. Frågar om dom kan kontakta Dibs och kolla vad som händer, men det var inte heller så intressant för dom.

    Jag förstår inte varför dom aldrig kontaktade mig om det blev problem (från deras sida) med betalningen. I slutändan fick jag låna pengar och handla julklappar i sista minuten på annat håll.
    Det är konstigt hur ett företag kan se så bra och trevligt ut i sociala medier, men när det väl krånglar och man behöver hjälp är det ingen som ens orkar försöka bry sig.

    Har beställt där några gånger innan vilket har varit helt ok, förutom en mugg jag beställde som hade kaffe/te-fläckar inuti. Men det gick iallafall att diska bort!
  • Hej ckn!

    Tack för omdömet. Det finns många saker jag vill be om ursäkt för; försening med svaret, dålig kommunikation från vår sida, ointresse från personal osv. Det är väldigt dåligt gjort av oss och det enda jag kan göra just nu är att be om ursäkt.
    Jag kommer att ser över hur vi kan förbättra allt detta även om det är lite sent i ditt fall. Om det finns något jag kan göra för dig nu, så maila gärna mig; rikard@alphageek.com så ska jag se vad jag kan göra.

    Jag kan dock lova att vi ska förbättra oss ordentligt under året, men det låter som vi har mycket att jobba på.
    Jag hoppas att du besöker oss senare i år, och att du då får en mycket bättre upplevelse.

    Ha en riktigt bra dag.
    Mvh Rikard

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte två prylar nu under mellandagarna, fick prylarna redan innan nyår. 10 av 10 för snabb leverans trots storhelger :)
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Snabb och korrekt leverans. Lite dyrt, iaf de saker jag köpte.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    I placed an order one week ago. I received confirmation email immediately after the order. Several days late, I asked the customer service where is my order, they said it was canceled. What they did is that they sent an email to everyone saying that they had payment problem that day. The email is not for a specific order, it is regarded as spam by Gmail! If I didn't ask them, they would never let me know my order was just cancelled wihout receiving a nortification many days after the order!

    Crappy service.
    They asked me to re-order, but the rabbatkod is no longer valid.
  • Hi!

    We are really sorry to hear this. Its true that we did have some payment problems that day, which affected some orders and its really unfortunately the email was classified as spam by Gmail!

    We did try to fix the orders right away, but we also contacted all of our customers in case we missed someone.
    Please come back to us, and let us try again. We will of course make a new valid "rabattkod" for you.
    Best regards, Rikard

  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Fick mitt paket i dag men en av porslinsprylarna som var däri hade gått ett bistert öde till mötes. En gåta hur man kan skicka ömtåliga glas-/porslinsprylar utan mer packning än lite omslagspapper. Grejerna låg löst och skramlade runt i kartongen. Jag är väldigt förvånad att endast en av sakerna hade gått sönder!
  • Hej!

    Tråkigt att höra att du har fått en trasig produkt.
    Vi kommer ta upp detta med lagret och be dem ta reda på vad som kan ha gått fel.
    Har du möjlighet att kontakta oss på info@roligaprylar.se med ditt ordernummer så ska vi lösa detta till dig så fort som möjligt.

    Med vänliga hälsningar
    Roliga Prylar

  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Snabb leverans, bra priser och grymt trevlig personal. Kan inte bli bättre.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra priser, snabba leveranser, trevlig kundsupport! :) mycket nöjd, återkommer som kund! +++
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Strålande, som vanligt!
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    bra
  • Perfekt
    5 år sedan
    Beställning
    Allt var jätte smidigt!
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans Retur
    Väldigt snabb leverans.
  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Efter jag fått fått paketet, som var välpackat blev allt bra. Jättesnällt att skicka det asap.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Tack så mycket för din kommentar. Välkommen åter. Hälsningar Roliga Prylar