(500+)
Jag har goda erfarenheter av att handla av Billigteknik, men vid mitt senaste köp saknades information. Jag köpte en MacBook 12, en utmärkt dator, men det saknas märkligt nog diverse inställningsmöjligheter för batteri- och strömsparfunktioner. Dessutom var SSD-n hälften så stor som utlovad, men det skall jag kompenseras för.
Köpt en begagnad bärbar dator som var klassade A. Jag bett också om en hårddisk uppgradering. Jag fick en produkt med flera tydliga avvikelser och bucklor som skulle kunna klassas C, inte A. Jag bestämde att skicka tillbaka. De debiterade 499kr för själva monteringen/ uppgradering av hårddisk. I köpvillkor står: Ångerrätten gäller inte tjänster där tjänsten är påbörjad med kunds samtycke eller datorer som byggs speciellt för kund. Det står inte hur mycket det kostar i så fall. Om jag visste från i början att det kommer kosta så mycket ifall jag vill utnyttja ångerrätten då skulle jag inte beställa datorn. Det känns som att jag kastade 500kr. Man blir lurad också på hur produkten är klassad. Om det fanns bilder i webbsidan för varje produkt då skulle det kunna vara säkrare för konsumenter.
Dator och garanti som tyvärr inte är att lita på När jag förra året behövde köpa en modernare dator, handlade jag en "re-furbished" på Billig Teknik. Den var dumt, datorn jag köpte har ett funktionsfel som kraftigt begränsar användningen. Eftersom jag påpekade felet inom garantitiden, så ska felet förstås åtgärdas inom garantin (vad ska man annars med garanti till?) men att få Billig Teknik att gå med på det har visat sig vara svårt. Fram till i dag så har jag lagt ner mer än två månader av kommunikation med Billig Tekniks kundservice utan något resultat, bara blandade besked där garantin ibland gäller och ibland inte gäller, men framförallt om olika avgifter för undersökning av datorn man kan vilja påföra om jag vill ha den lagad. Trots att det handlar om funktionsfel inom garantitiden. Garantin har alltså inte visat sig betyda något i praktiken. Jag är besviken och har tappat förtroendet för Billig Teknik. Där handlar jag inte igen.
det går bättre och bättre, dvs. utmärkt
Mycket imponerad över priserna men framför allt över hur snabbt man fick det man beställt. Hade paketet inom 24 timmar så får inte klaga :-)
Smidigt och enkelt lätt som en plätt
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.billigteknik.seFullständigt firmanamn: Billigteknik Sweden AB
Organisationsnr: 556741-5772
Information hos allabolag.se