Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Sveriges bredaste utbud inom
Digital-TV & kringutrustning
Butik i Malmö och Göteborg

http://www.satpro.se

Betalningsalternativ

Swish
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Satellitproffsen har fått betyget (7.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Har beställt två stycken Maximum RCE-290 Extra. Har fått en delleverans av en styck som inte gick att använda / ladda.Den såg "gammal ut" och batteriet var fast i enheten så den gick inte att lossa.Har reklamerat detta och skickat i retur enligt ök. Efter detta blev det helt tyst. Ingen hör av sig, ingen ny leverans ingen återbetalning. Det har nu gått 2 månader utan att jag fått någon respons. Så jag vill passa på och varna andra för att vara försiktiga med detta företag.
  • Hej Andy W,

    Er order skickades 28/2 och den andra produkten som restnoterades, skickades från oss 4/3.

    Vi inväntar svar från leverantören, eftersom detta inte är något garantiärende, då en tång av något slag använts och på så sätt gjort fysisk åverkan batteriet.

    När det gäller batterierna, så får vi dessa i bulk, inte blisterförpackning som det var förr.

    Ni borde returnerat produkten till oss, innan ni gjort åverkan på den med en tång. Vi hade då kunnat lösa detta på ett smidigt sätt.

    Vänligen returnera det andra batteriet, så gör vi en återbetalning på den.

    Med vänlig hälsning

    SATellitproffsen AB

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning
    Skit-enkelt att beställa!!! Swisch! Vi får se hur ledtiden är. Beställt 2018-11-13 23:02. Återkommer när leverans skett!
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans. Hyffsade priser. Kunnig hjälpsam personal. Snabbare leverans än förväntat. Beställt en dag. Levererat nästa.
    Kan inte gå snabbare.
    Snabbaste jag varit med om.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde ett data-/antennuttag, men fick en annan modell med ett annat art.nr. som de inte ens sålde på hemsidan. Ringde och frågade vad som hänt och fick först till svar att de inte längre har den jag beställt och detta var ersättningsmodellen. Blev kopplad till någon annan som påstod att den jag beställt var filtrerad till max 6mbit så det var denna jag skulle ha., sedan la han på i örat på mig...?

    De har dessutom höjt priset på den jag beställde på hemsidan, vilket känns lite skumt. Jag fick antagligen någon billigare variant som de beställt av misstag, vad vet jag? Uselt hursomhelst...

    Fick fel vara, fick usel support men paketet kom iallafall fort och man kunde betala med swish, därav en extra stjärna i betyg, men kommer knappast handla där igen.
  • Hej Stibbadrill,

    Vi beklagar att det uppstått brister vid hanteringen av din order. Vänligen kontakta vår kundtjänst.

    SATellitproffsen AB

  • Perfekt
    11 mån sedan
    Köpte ny antenn på rea, snabb leverans. Enkel hemsida, tydlig och lättnavigerad.
  • Perfekt
    12 mån sedan
    Köpte en Digitalbox till min husbil som jag inte var nöjd med och när jag ville lämna tillbaka den ett par dagar senare var det inga problem. Fick sedan hjälp att utifrån mina önskemål hitta en TV som passade mig perfekt!

    Jag tackar Sam för det.
  • 2018-07-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Handlat på satpro.se de senaste 10 åren, alltid varit tillmötesgående och varit smidiga vid returer och hjälpsam support, gillar som jobbar i Malmö butiken är riktigt trevliga med. Bara bra erfarenheter!

    De förtjänar beröm
  • Perfekt
    1 år sedan
    Köpte en vara sent på kvällen, läste mej till att om man gör köpet innan 17.00 och betalar så skickas varan samma kväll.
    Blev förvånad hur snabbt det kan gå. Från beställning till att jag kunde hämta ut min vara så tog det strax under 14 timmar.
    Detta kan man kalla snabb leverans :)

    Tackar Satpro för det.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställde varor från deras hemsida, varorna skulle finnas i lager och leveranstid var " leveranstid är 1-4 arbetsdagar". Efter utebliven leverans i två veckr mailade jag dom, fick svar efter några dagar att det inte fanns på lager men skulle skickas veckan efter... Nu har det gått en månad och inget har levererats så jag avbeställde beställningen och hoppas på att få pengarna tillbaks. Har nu beställt samma varor från conrad till ett lägre pris...
  • Vi på Satellitproffsen AB beklagar att det har uppstått förseningar i hantering av din order.

    I normala fall sker hantering och utleverans av en ordrar inom 1-4 arbetsdagar. I ditt fall har vi tyvärr inte levt upp till dina förväntningar. Har vi inte informerat dig, har vi brustit i våra rutiner, och kommer att se över detta, för att det ska kunna undvikas i framtiden.

    Vänligen kontakta vår kundtjänst så att vi kan lösa detta till dig omgående.

    Med vänliga hälsningar
    SATellitproffsen AB

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Låg pris på den produkt som jag köpte nyss.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra service och tillmötesgående
    Vår förening har haft deras utrusning i många år. Vi har även använt dem för service av Antenn-system. Kompetenta och lätta att kommunicera med.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställningen blev försenad pga transportproblem, men de gjorde allt för att lösa problem när de bara fick möjlighet.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Gillar man kan betala med Swish
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Avbeställde en order den 20/7 och har ännu inte fått återbetalning.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Trots en kraftig brytning, lotsades jag lugnt, av Kundtjänsten, genom hela beställningsprocessen. Mkt nöjd!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag hade köpt en TV-box från Satellitproffsen. Postnord hade inte levererat mitt paket till rätt adress men Satellitproffsen gjorde eftersökning efter mitt paket och lyckligtvis hittade mitt paket. De var så snälla och meddelade mig att mitt paket finns hos dem. Jag skulle vilja tacka Satellitproffsen och speciellt tack till Ola som jobbar på Malmö kontoret. Tack Ola för din engagemang. Jag skulle vilja rekommendera starkt företaget. Önskar ER lycka till i fortsättningen.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Jättebra hjälp från Sam som verkar att vara en fena på teknik. Återkommer gärna med flera beställningar!
    Bo F
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Nää det tar för lång tid med leveranserna. Tre gånger har jag nu varit med om att man får ett mail där det står att "produkterna har nu skickats till er". När man sedan går in och söker på kollinumret på Postens hemsida får man bara meddelandet att "elektronisk förhandsinformation har mottagits men vi har ännu inte tagit emot sändningen". Dåligt att skicka ut mail om att varorna skickats när så inte är fallet. Har beställt från satshop.fi flera gånger då de dels erbjuder bättre priser men även snabbare leverans än Satellitproffsen.
  • Hej,

    Det är tråkigt att du upplever det så. Det är dock så att vissa försändelser inte går att spåra i samma utsträckning som andra. När du får sådan förhandsinformation från oss, betyder det att din försändelse är paketerad och färdig för utleverans. Att du råkat ut för detta tre gånger låter som någon rutin brustit, eller att spårningen inte fungerar riktigt som det är tänkt.

    Du skriver dock inte om- eller när leveransen kommit fram inom. Vänligen kontakta oss, så att vi kan åtgärda eventuella fel eller brister.

    Med vänliga hälsningar
    SATellitproffsen AB

  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Allt var mycket bra och snabt!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra bet. alternativ, dessutom etty lysande urval och bra bilder/beskrivningar
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Allt gick smidigt till. Ingenting att klaga på. Väl bemött. Fick lämplig information för att göra produktval.
  • Ganska dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    "Alla beställningar levereras inom 24 timmar." - Jo tjenare...

    Jag har beställt två produkter som enligt hemsidan fanns i lager vid beställningstillfället. Nu har det gått fem arbetsdagar men inte ett pip och enligt orderstatus är ordern inte skickad.

    Kollade precis lagerstatus nu när detta skrivs - även nu står det att det finns i lager.
    Har skickat förfrågan till dem hur det går med beställningen via e-post men inget svar där heller.

    Är inte det minsta imponerad!
  • Hej dadion,

    Det var väldigt olyckligt, och det är inte så det ska vara. Vi svarar alltid på våra mail, men eftersom du inte angivet någon information så vet vi tyvärr inte vem du är. Vänligen kontakta vår kundtjänst, så vi kan reda ut vad som gått fel med din order.

    Med vänliga hälsningar

    SATellitproffsen AB

  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Trevlig och tillmötesgående personal.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Hämtade en "Sat-Chair" till min Selfsat antenn i Malmö butiken på grund av astronomiska frakt kostnader som tillämpas även på varor över tusen kronor.

    Det är vanligt av seriösa företag att bjuda på fraktkostanden redan vid köp som överstiger 999 kr.

    Lådan med "Sat-Chair" var bruten i ena sidan. Försäljaren förklarade att de fick produkten från Göteborgsbutiken, och försäkrade att allt är med.

    Väl hemma visade sig att paketinnehållet som beskrivs i medföljande instruktionshäfte av Sat-Chair inte var komplett.

    Jag kontaktade SATellitproffsen AB angående saknaden av fästanordningen bestående av 3 skruvar, brickor och muttrar.

    Det drog alldeles för lång tid så jag beslutade mig att återlämna varan - Ångerrätt - enlig firmans villkor garanterade i punkt "6."!

    Betygsatte SATellitproffsen i prisjakt.nu för att uppmärksamma andra kunder om SATellitproffsen nonchalans behandling av kund.

    Jag besökte butiken den 28 juli 2013 för att återlämna varan - företagets köp villkor har klausul 6 där nämns Ångerrätt i 14 dagar.
    Det visade det sig att butikens villkor för Ångerrätt är felaktiga!

    Försäljaren i butiken visat att köparen är "kungen" vid köpet (17.07.2013), den 28 juli 2013 visade samma försäljare helt annan sida - arrogans som en kund skall vara förskonad från.

    Försäljaren i butiken har startat med anklagelsen att man recensera inte på prisjakt.nu utan deras medvetande.
    Vidare framförde han vad ägaren har beslutat, min fru reagerade negativt på kommentaren (min fru var närvarande i butiken).

    Sedan fick jag höra samma utlåtande från själva "chefen" (som butikens anställde har beskrivit) via telefon vad ägaren har beslutat, och det störde inte att min fru har hört allt.

    Ägarens beslut att inte återta varan och vägra återbetalning var enligt honom tagen för att jag recenserade butiken på www.prisjakt.nu!

    Kort sagt "chefen" beslutat att vägra mig rätten till Ångerrätt, trots att firman tillämpar "ångerrätt - 14 dagar" så jag fick lämna butiken kl. 10:15 (24.07.2013) med varan och UTAN att återbetalning - helt onödig resa till Malmö!

    Nu upplyser jag framtida konsumenter om det lögnaktiga punkt 6 i SATellitproffsen AB
    egna köp villkor.

    Detta var min första gång jag handlade hos SATellitproffsen AB och idag vet jag att det var också sista gången jag skall kasta pengar i den firman.

    Jag vill sprida informationen om butikens (företagets) beteende när kunden ämnar använda sig av sin rätt till Ångerrätt reglerna (14 dagar!).
  • Vi på Satellitproffsen vill bemöta kundens påstående och vill förklara vår syn på ärendet.

    Kunden besökte vår butik i Malmö och köpte en produkt av oss det stämmer. När sedan kunden har monterat ihop varan så menar han på att varan inte är komplett, detta stämmer inte.

    Vi tror på en mer personlig support, då vi både via e-post och telefon försöker skapa så god kontakt som möjligt med kunden. Vi har även skickat bilder på hur man skall utföra monteringen på korrekt sätt.

    Kunden skriver under tiden han får support, ett negativt omdöme om oss, vilket för oss är helt obegripligt.

    Att först tycka att personalen är serviceinriktad och för att sedan i nästa stund döma ut den totalt, och göra personliga påhopp mot personal i vårt företag som kommer ifrån ett annat land, tyder på skrämmande okunnighet och arrogans.

    Med vänliga hälsningar

    SATellitproffsen AB

  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Jag fick leveransbekräftelse från Satellitproffsen där dom meddelade att min beställning har skickats.
    3 dagar senare meddelar Posten att jag har ett brev på väg, alltså inte framme. Grymt irriterande!
  • 6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris och frakt
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning
    utmärkt
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt leverans.Jag är mycket nöjd!
  • Ganska dålig
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Jobba gärna igenom hemsidan utifrån ett kundperspektiv. Prova betalningsrutinerna.
    Bra med telefonservicen. Ja den är utmärkt och föredömlig. Jag kommer att handla mer hos er och rekommendera andra att göra likaså.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra säljare med alla marknadens förekommande produkter inom området. Förträfflig kontakt, de svarade på frågor inom ett dygn. Kompetenta och uppstyrda.
    Jag är helnöjd köpare!
  • Acceptabel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Det var första köp priser på varan verkar normalt, frakten förstörde kalaset. frakten + paketering var fõr dyr, kosta lika myket som varan, paketerat i plast påsar, sendt med litet kuvärt 11cm X 15cm.
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Min andra beställning från Satellitproffsen och snabb leverans båda gångerna.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    snabb leverans ++++++++++++++
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag är mycket nöjd som kund /Mvh Anders
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställning Leverans
    Simpel hemsida. Jag hade föredragit en något mer avancerad.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    prisvärd, otroligt snabb leverans!
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra personlig service!
  • 8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställning Leverans
    Svindyr frakt.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställning Leverans
    Det bästa och snabbaste nätbolag jag haft att göra med samt bra info på hemsidan som också är väldigt lätt att hitta på
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställning
    har inte fått varorna men tror inte det ska vara något problem. Det blev inget problem allt gick mycket smidigt.
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställning
    Snabbt levererat helt enligt beställning!
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställning Leverans
    funkade jättebra sakerna kom snabbt
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Oerhört snabb leverans. Beställde sent på eftermiddagen, varorna kom på förmiddagen nästföljande dag.

    Det enda som drar ner betyget ett par stjärnor är att hemsidan är lite väl uråldrig. En uppdatering av den och det är full pott!
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Kanonbra butik, har nu beställt två ggr och de har alltid skickat iväg varan samma dag, smidig hemsida att handla på och svarar snabbt på email.

    Enda nackdelen är att frakten är lite för hög.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Mycket snabb och bra service, Bra mailkontakt. Tog 1-2 dagar för boxen att komma.
  • Utmärkt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Min box kom dagen efter beställning; det tog ca 23 timmar från beställning till leverans. Jag fick hela tiden löpande statusuppdateringar. Mycket snyggt skött; hittar egentligen inget att klaga på.
  • Utmärkt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Snabb leverans, vara enligt beskrivning, löpande statusuppdateringar, inga problem.
  • Usel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Fick en DM800 levererad efter 4 dagar med trasig fjärrkontroll. Butiken vägrade skicka en ny fören dom fått den trasiga. Har nu väntat i över en vecka på fjärrkontrollen. De är över 2 veckor sen jag beställde boxen och kan fortfarande inte använda den. Jag avråder alla att handla från denna butik.
  • 2010-01-15 1445 Beställd efter att Posten hämtat paket hos oss.
    2010-01-15 1549 Order och frakthandlingar skrivs
    2010-01-18 ---- Posten hämtar våra paket.
    2010-01-20 0937 Paketet anländer utlämningsstället.
    2010-01-20 1620 Kund hämtar paketet.

    2010-01-26 1830 Vi hämtar returen hos Posten
    2010-01-27 ---- Fjärrkontrollen felsöks och godkänns för utbyte.
    2010-01-28 ---- Ny fjärrkontroll skickas till kunden.

    Beställningen gjordes efter att Posten hämtat paket hos oss. Detta var på en fredag och därför dröjde det till måndagens hämtning innan paketet gick iväg. Posten tog sedan två dagar på sig att leverera paketet vilket är helt rimligt för en transport på knappt 100 mil.

    Nu visar det sig att fjärrkontrollen är trasig. Kunden kontaktar oss och blir, i enlighet med vår returpolicy, ombedd att skicka den trasiga fjärrkontrollen till oss för felsökning och utbyte.

    Vi hämtar fjärrkontrollen hos Posten på tisdagkväll. På onsdagen felsöks fjärrkontrollen , fel konstateras och den godkänns för utbyte. På torsdagen skickas en ny. Två dagars hantering av ett returärende ligger så nära vårt mål, på en dag, som möjligt.

    Naturligtvis är det tråkigt när en vara inte kan användas för att ett tillbehör är trasigt. Samtidigt ersätter vi varor först när vi själva, eller serviceverkstad som vi sammarbetar med, bekräftat fel. Inte heller detta är något unikt eller udda.

    Huruvida det är tal om två veckors väntetid kan man alltid diskutera och ha olika åsikter om. Alla datum finns ovan.