Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (7.72)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    7 tim sedan
    Har beställt från Dustin många gånger, och många gånger så har dom mycket av det jag vill ha vilket i slutändan resulterar att jag gör kompletta beställningar från dom.

    Supporten för mig har varit exemplarisk, mus och hårddisk har varit trasiga vid leverans och dom skickade ny på direkten, dom ville inte ens ha tillbaka möget som inte funkade. Har dock aldrig varit med om att något har gått sönder efter DOA-tiden så vet ej hur bra returerna är.

    Dustin's priser brukar vara på toppen eller i mitten, och finns nästan alltid till hands.

    Det är en snubbe lite längre ner som klagade på att man behöver konto för att handla på Dustin, håller med han lite för om man inte gör så många beställningar kanske det bara blir jobbigt om man beställer en kabel t.ex.

    Jag ger 8/10
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Handlat av Dustin under många år. Hittills inte stött på några problem. Hoppas de har bra service när saker går fel också.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Pluspoäng för leveransen som kom snabbt.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt och lätt att både beställa och ange betalningssätt. Föredömligt upplagd sida för detta och även er hemsida.
  • Perfekt
    6 dagar sedan
    Galet snabb leverans - hade grejerna i brevlådan dagen efter beställning, trots att beställningen gjordes 16.30 och jag har lantbrevbäring!
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Jag har handlat en hel del från jobbet och några prylar privat. Alltid reptilsnabba leveranser.
    Häromdagen gick en pryl som jag köpt privat sönder. Fyllde i ett meddelande om reklamation till kundservice i förrgår kväll. Fick svar igår och ny produkt idag! Det kallar jag snabb, smidig och bra kundservice!
  • Dålig
    8 dagar sedan
    Beställning
    tog ett halv timme att betala med kreditkort, anvämdarnamn (är det mitt mamn eller annat??????), lösenord (hur fan ska jag komma ihåg och behöva sånt för att beställa en billig kabel????????????????????????)
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Dustin är min butik jag handlar från när jag inte vill att det ska bli strul. Kostar oftast lite mer, men alla mina garanti fel har alltid löst sig smärtfritt hos dustin.

    Väldigt nöjd och dem har aldrig varit struliga med något för mig.

    10/10

    Uppdatering:
    Önskar att det gick att ge 11 av 10 stjärnor.
    Detta är verkligen min go-to-butik när det kommer till säkra köp.
    Köpte 2 powerbanks -> 1 blev troligtvis stulen av postnord (paketet var öppnat högst upp i mitten och istället för 2 powerbanks låg det bara 1.
    Ringer dustinhome kundservice. Berättar situationen. Super trevlig på telefon, och han skickar inte bara en ny powerbank, utan 2 st powerbank för besväret.

    Mycket nöjd, slapp allt besvär.
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Supersnabb leverans och toppservice! Får en klockren 10:a just eftersom deras service var helt suverän när jag rapporterade ett problem med en produkt.
  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Att det fanns flera betalningsalternativ, leveranssätt och att det var låg fraktavgift.

  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Dustin är bra
  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Beställning
    Mycket bra Support trevligt bemötande svar på alla mina frågor kanon bra priser
  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Bra utbud men är sällan billigast. Även om dom är det så tillkommer deras icke-tidsenliga minimifrakt på 59 kr.

    Levererar dock snabbt
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    snabb leverans.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Trevlig och kunnig personal samt bra service och support,snabb leverans
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    snabbt enkelt och smärtfritt , detta är kvallite !
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde nyligen en bärbar dator med en mängd tillbehör samt en ryggsäck. Ordern skickades inte inom tiden de lovade och efter att jag själv ringt upp dom och frågat varför så visade det sig att den extra garantin inte gällde för den datorn. Det tog ett par samtal och krångel för att få den rätta garantin beställd eftersom de inte kunde byta ut det på ordern. Jag var tvungen att själv lägga en ny order. De svarade dock snabbt och var trevliga när jag ringde.

    Jag har sedan dess inte fått någon garanti registrerad på min dator. Ordern står som skickad på garantin men jag har inte fått något på en vecka. Jag har kontaktat Dustin 3-4 gånger nu i just detta ärende för att få dem att slutföra detta och ge mig bekräftelse på att datorn nu har extra garanti. Jag fick svar på 1 av 3 mail jag skickat. Alla andra går obesvarade. Mailet jag fick svar på innehöll bara info om att "orderavdelningen fixar det". Hjälpsamt och uppenbarligen inte sant.

    I denna stora beställningen så valde jag att returnera 2 varor. Returen godkändes av Dustin för ungefär 7 bankdagar sedan. Jag har fortfarande inte sett några pengar, trots att de själva säger att det ska ta "upp till 5 bankdagar". Också väldigt illa. Man ska inte lova kunder saker man inte kan hålla.

    Jag har tidigare år haft väldigt positiva upplevelser med Dustin, både när jag köpt saker och när jag har behövt hjälp med garanti eller retur. Jag har rekomenderat Dustin till familj och vänner. Men efter denna upplevelse börjar jag känna att jag vill undvika Dustin istället. Och jag har sedan en tid tillbaka slutat rekomendera butiken till andra.

    Nu kan det vara så att det har vart strul eller annat som fått detta att ta tid. Och sånt kan jag förstå. Men eftersom ingen svarar på mina mail så är det inget jag vet något om.

    TL;DR: Dustinhome har en bra sida med rätt bra priser. Lita inte på leveranstider. Räkna inte med snabb hjälp från kundservice.

    edit: Jag har sedan jag skrev denna recension fått min garanti registrerad på datorn enligt Dell. Det tog lite över 2 månader. Jag har dock fortfarande inte fått svar på mailen jag skickade. Det ska vara rejält bra pris eller den enda återförsäljaren som har produkten för att jag ska handla mer på Dustinhome.
  • Hej thebiffman!
    Tråkigt att höra att det tagit tid. Jag är dock osäker på varför du inte skulle ha fått svar på mailen då vi inte har varken mailköer eller telefonköer sedan ett tag tillbaka. Det verkar dock löst nu till slut annars är du välkommen åter.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Lätt att beställa och snabb leverans.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Snabbt och bra så länge varan finns i lager osv.

    Dåliga om ovan inte stämmer. Meddelar inte förseningar, svarar inte på mail, osv.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Vrålsnabb leverans.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Alltid bra varor som fungerar toppenbra, dessutom snabba leveranser
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Jag har som många andra handlat mycket på Dustin genom åren och varit mycket nöjd men dem senaste gångerna har jag varit oimponerad och nu senast riktigt besviken.

    Jag har beställt och betalat en kampanjvara som ska skickas inom 48 timmar. Väntar en vecka, ingen kontakt. Jag mailar sedan och får endast i svaret bifogat en länk till en annan vara som är i lager, som också är 3x dyrare, utan någon vidare förklaring. Sen när jag ber om en förklaring får jag en snorkigt svar att läsa tidigare svar ordentligt och att våran utgått och ingen kompensation kan erbjudas vilket jag dock fått veta att andra som gjort samma beställning faktiskt har erbjudits. Felaktiga priser och försenade leveranser. Påminner om datorbutiken.com i dess slutskede. Jag kommer inte besöka Dustin igen.
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Beställning
    Väldigt svårt att komma vidare i kassan. Obegripliga stopp, raderade delar av vissa ifyllda rutor, mitt personnummer skrev jag in uppemot tio gånger. Dålig info om vad jag gjort för fel. Jag har fyllt i beställningar och andra typer av formulär, men aldrig något som gott så trögt, Borde varit mer styrt, som: Du ska fylla i detta först, du måste kryssa i dessa rutor innan du kan gå vidare.
  • Hej,
    Vi har inte haft några rapporteringar kring fel på det du beskriver. Kontakta gärna vår kundservice så kan vi försöka se vad som kan ha varit fel när du varit inloggad. Beklagar strulet!

    Med vänliga hälsningar
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Frifrakt borde ingå vid köp över 500 kr likt många andra butiker.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Jag ringde på fredagen och frågade om en produkt var påväg då det stod "Kan skickas 13/5-19" (Detta var den 10/5-19), "Ja!" fick jag till svar och beställde under helgen.

    Sen på måndagen så ändrade dom sig från ingenstans och "Restnoterade" produkten som jag fått bekräftat redan var påväg till lagret så var har ni gömt den försändelsen? Under en filt på lagret eller?

    Fick ingen information om någonting och har inte hört något ännu.

    Skamligt.
  • Hej KewiinG!
    Tråkigt att höra. Tyvärr händer det att varor inte kommer fram till oss också av olika anledningar vilket verkar vara orsaken här. I mailet du fick kring statusuppdateringen så finns information om du tex vill vänta eller kontakta oss för att byta ut produkten osv. Kontakta gärna vår orderavdelning om du har ytterligare frågor kring ordern.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Helt ok.
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Beställning
    Känner mig lurad på priset, när beställningen var genomförd insåg jag att totalpriset blev bra mycket högre än vad det borde blivit. Priset för hörlurarna hoppade från ca 3592 till 4490 (som alla andra butiker) valde er pga de bra priset.. vet inte vad som hände :S

    Men bra kontakt, uppdatering och en trygghet hade ni i köpet, därav en extra stjärna!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta produkterna, flera val av betalningsalternativ, lovat sända varorna samma dag.

    Varorna sändes samma dag som utlovat, och kom till postombudet dag 2 efter beställningen, vilket är Postnord-standard till Norrland.
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Det gick problemfritt. Jag gjorde inga misstag, så jag fick aldrig uppleva bekymmer, som man oftast får vid felnavigering.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    1) Snabba leveranser!! Man har varan oftast dagen efter. Om den inte finns i lager tar det oftast bara en dag extra!!
    2) Många betalningsmetoder väljer Direktbetalning
    3) Stort sortiment
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Beställning
    1.Inget leveransbesked när den ena produkten i varukorgen inte fanns på lager.
    2.Gick inte att genomföra fakturering genom Klarna eftersom jag befinner mig på sommaradress.
    3.Trevliga personalkontakter.
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Prisnivån på tillbehör.
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Beställning
    Krånglig mobilsida
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Ni har ett problem med att Klarna vid fakturering inte accepterar en sommaradress. Det omöjliggör faktureringsmetoden som jag normalt föredrar.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Jag har aldrig haft några som helst problem med Dustin!
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Er krånglande Hemsida som inte godkänner mitt födelsenummer förrän jag skrivit in det 4 gånger. Har vid andra tillfällen varit problem att logga in på kontot.
  • Hej,
    Vi har inte fått in några felrapporter kring detta men om du upplever det igen framöver så kontakta gärna vår kundservice så gör vi en felanmälan så vår webbgrupp får titta på det.
    Beklagar problemet.

    Med vänliga hälsningar
    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Beställde en hårddisk.
    1. Kom dagen efter beställning.
    2. Fungerade inte.
    3. Skapade ärende om trasig hårddisk.
    4. Fick returfraktsedel efter 2 dagar.
    5. När returen anlänt till Dustin Home tog det sedan 33 dagar innan de skickade en ny hårddisk. Lite väl lång tid tycker jag, därav det inte alltför höga betyget.
    6. Den nya hårddisken kom dagen efter den skickades och fungerade.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Har varit kund här i 15 år men nu efter den senaste beställningen så har jag valt att lämna dom.

    Inkompetent personal som gör för mycket fel, visst kan det bli fel men det ska inte bli fel hela tiden. Och om det nu blir fel, då kan man inte ens höra av sig för att meddela att det blivit fel.

    Nej, vet inte vad som hänt med detta företag då jag alltid gillat dom men bevisligen fungerar det inte bra längre.

    Undvik.
  • Hej Matherat!

    Det var tråkigt att höra, vi följer upp alla klagomål för att se vad vi kan göra bättre så du är välkommen att kontakta oss så vi får en chans att titta på vad som hänt.
    Jag läser att du varit kund hos oss i många år vilket borgar för ett stort underlag av goda affärer och att det fungerat bra tidigare. I detta fallet så har det förmodligen kommit något grus i maskineriet.. Beklagar det!

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Extremt krångligt att betala när man som jag är dövstum! Diskriminerar ni oss som inte har mobiltelefon?
    Björn Rydh
  • Hej Björn Rydh!
    Det tittar vi gärna på och förlag på vad man kan göra bättre.
    Skicka gärna ett mail till kundombudsmannen@dustin.se med förslag så tar vi det vidare och ser hur vi kan förbättra betalningsmöjligheterna.

    Med Vänlig Hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    .
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Skulle igår kväll beställa en ny skärm, men lyckades av okänd anledning ej få igenom köpet. När jag dagen efter ska försöka igen, ser jag att Dustin helt plötsligt höjt priset med över 40 % över natten på det sista återstående exemplaret! Hade det varit kampanjpris eller liknande hade jag kunnat förstå detta, men det var det inte frågan om i detta fall. Har alltid varit nöjd med er tidigare men kommer hädanefter, av ren besvikelse, aldrig att handla av er igen.

    Uppdatering 2019-04-02

    Dustin backar och är schyssta. Jag är nöjd och fortsätter att köpa mina datorprylar härifrån.
  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Både bra och dåliga erfarenheter av Dustinhome, det går lätt att få tag på någon att prata med och deras returhantering är helt okej (men onödigt lång utbetalningstid). Dock är deras "beställ innan 16:00 så skickas det samma dag" en skröna.
    Min senaste beställning var en Torsdag runt 14:00 på en enda produkt, på Måndagskvällen får jag mail om att varan skickats, vilket inte stämmer, den har endast registrerats hos PostNord, dvs den kommer gå iväg på Tisdagen, det är fyra dagar för att skicka ett paket...
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Helt suveräna på alla sätt. Snabba leveranser och bra service. Köpte drönare med direktbetalning, ångrade mig vid valet av drönare dagen efter när paketet skulle anlända till mitt lokala ombud. Dustin återkallade paketet och jag fick tillbaka pengarna på kontot nästa dag och kunde köpa Mavic 2 Pro som jag bestämt mig för ist, denna gång valde jag delbetalning via Klarna vilket gick lika bra..
    Tummen upp för Dustin 👍😀
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Snabba med enorm utbud men tyvärr allt dyrare mot komplett.se
  • Ganska bra
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb och korrekt handläggning
  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    enkel beställning, tydliga priser (och jag har beställt liknande tidigare, fast då var priset i stort sett det dubbla)
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bara betalning och leverans sätt.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Mycket bra information om produkten
  • Usel
    4 mån sedan
    Lade en beställning igår mitt på dagen på flera produkter, 1 av 7 produkter var beställningsvara och jag ringde särskilt in strax efter ordern var lagd för att försäkra mig om delad leverans på det som fanns i lager (vilket alltså var i god tid innan kl. 16 som de stiplulerar som gräns för när en beställning måste vara gjord för utleverans samma dag). Det står tydligt överst "Beställ inom Xh Xm Xs och varan skickas idag" utan några omsvep eller finstilt. Jag valde Dustin inte för att de är billigast för det var länge sedan, utan för att deras service förr höll högsta klass (=t.ex. lita på utleverans enl. vad man kommit överens om). Men det var då... tiderna förändras.
    Ingenting skickades som vi så tydligt kommit överens om både genom klockan på webbsidan och i mitt telefonsamtal med dem efter lagd order. När jag ringer kundservice nu dagen efter för att fråga vad som hände, säger de bara att de "hann inte med", och då hade jag ändå flera timmars marginal till klockan på sidan som räknar ned. Vadå "inte hann med", det är inte en acceptabel ursäkt? Om man inte kan hålla vad man lovar med en sådan tydlighet får man väl antingen ta bort vad man lovar på sidan eller bemanna så det finns marginaler på lagret åt rätt håll, inte fel håll.
    Nu tycks glöden falnat helt hos dem, och det värsta av allt är att deras kundservice är så arroganta och otrevliga i bemötandet av leveransen de sumpat att de inte ens förmår sig att be om ursäkt utan istället bröstar upp sig som om jag gjort fel. Inte någon gnutta ersättning vill de ge, utan hänvisar mig till att kontakta en kundombudsman och berätta exakt samma sak som jag redan berätta för den jag pratade med på kundservice. Varför skall jag lägga en halvtimma på att skriva ner det jag redan berättat för Dustin en gång till i en annan kanal mot dem, det får vara en intern rutin hos dem i så fall mellan kundservice och kundombudsmannen.
    Nej, betygen är på väg nedåt här på Prisjakt för Dustin överlag och det är inte svårt att förstå märker jag, inte mycket pekar på en förändring med den inställning de har mot sina kunder, deras viktigaste tillgång för att ens existera.
  • Tråkigt att höra att ditt paket inte gick iväg som planerat. Det är klart att vi försöker hålla det vi lovar. Vi skickar många tusentals paket och hundratals pallar från oss dagligen, ibland händer det givetvis någon gång då och då att det kommer grus i maskineriet oavsett om felet ligger hos oss eller någon annan part. Oavsett så försöker vi följa upp alla ärenden vi får återkoppling om för att minimera de fel vi själva kan påverka framöver.
    Vi har ökat träffsäkerheten på våra leveranser hela tiden de senaste 20 åren samtidigt som mer och mer levereras.

    Har du blivit bemött otrevlig och arrogant så tycker jag absolut att du ska kontakta vår kundombudsman så han får reda ut vad som hänt, det är inget som någon av våra kunder ska behöva bemöta.

    Beklagar upplevelsen.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Dålig
    4 mån sedan
    VARNING FÖR SVERIGES MEST OSERIÖSA FÖRETAG!

    Köpte en Asus lyxlaptop för 18k den 15/3 2018 och den gick sönder efter 10 timmars användning. Nu, 1 år senare har jag fortfarande inte kunnat använda min dator då den blivit helt kosmetiskt förstörd av Let Me Repair AB som fortfarande har datorn hos dem. De har inte fixat alla problem än och från Dustin får jag ingen hjälp alls. De kan inte häva köpet och de kan inte heller bara ge mig en helt ny dator. De påstår att ASUS kan hjälpa mig med detta men när jag ringer dem säger de att de är Dustin som ska fixa detta. När jag fick tillbaka min dator efter reparation nummer 1 var tangenter sneda, böjda plastdetaljer och skärmen var nog doppad i frityrolja och ändå påstår LetMe Repair AB att de rengjort och funktionstestat datorn. Dessutom skickade jag in datorn i mjukt skyddsmaterial som var slängt när jag fick datorn. Datorn låg lös i kartongen och därav kosmetiska skador runt hela datorn. Ringer Dustin och påpekar detta direkt och jag skickar in den för reparation nummer 2 då även batteriet gick från 10 timmar till 3 timmar som max. Efter det fick jag tillbaka datorn igen och nu var den lös i sin kartong igen och fler skador har uppstått och denna gång även en massa pappersettiketer och klistrigt kladd lite över hela datorn. VAD FAN är det för oseriöst jävla företag som reparerar Asus datorer, och vad är Dustin för skitföretag som inte hjälper sina kunder. Så nu blir detta ett ärende för ARN.
    SKANDAL
    KÖP INTE FRÅN DUSTIN OCH INTE HELLER EN ASUS PRODUKT!

    Detta är bara en kort sammanfattning av det hela och undrar ni över något inför ett lockpris från dustin kan ni kontakta mig på Mr.T@intelitech.se
  • Hej InteliTech!

    Är det något fel på din dator idag så kan du kontakta vår kundservice som kommer att ta in datorn för reparation.

    Om du inte är nöjd med Dustinhomes hantering så kan det vara bra att få det prövat hos ARN, Dustinhome följer alltid ARNs rekommendationer.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB