Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Över 10.000st lampor på lager
Snabb leverans och enkel retur
365 dagars Öppet Köp

http://www.lampgallerian.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Lampgallerian har fått betyget (4.21)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde 21/6, leveranstid 3-6 dagar.
    Fick orderbekräftelse direkt. Efter flera dagar hittade jag levbesked (också från 21/6) i spamfiltret. Där stod leverans 25/8! På hemsidan står fortfarande 3-6 dagar.
    Har mailat dem flera gånger, men ingen respons whatsoever.
  • Hej Anonym!

    3-6 dagar är beställningsvara och uppdaterat lev. besked skickas alltid ut på beställningsvaror när vi fått bekräftelse från leverantör. Tyvärr är det otroligt unika tider just nu med kraftigt försenade leveranser från Asien pga Corona. Vi ber om ursäkt för att detta påverkat dig, naturligtvis kan du annullera din order. Vi besvarar alla mejl inom 24h, det verkar konstigt att du ej fått någon svar då vi inte har några obesvarade ärenden. Återkom gärna till [email protected] så dubbelkollar vi!

    Mvh Carolina

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde en lampa som skulle finnas på lager. Över en månad efter köpet har jag inte fortfarande inte hört ett ljud från dem (mer än automatisk orderbekräftelse). De ljuger alltså om leveranstid och tillgång. På deras hemsida står det fortfarande att lampan finns på lager. Mejlar och avbeställer.
    Läser man omdömen om dem, så verkar det vara mer regel än undantag. Oseriöst företag!
  • Hej Anonym!

    Lagervaror skickas alltid inom 48h, vänligen återkom till vår supportavdelning för att jag ska kunna utreda just ditt ärende. Leveranstid skickas ut när vi fått bekräftat datum från leverantör.

    Mvh Carolina

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställde en lampa tillverkad av Karlskrona Lampfabrik, dessvärre så var glasskärmen sprucken i kartongen. Men fick väldigt snabb och bra återkoppling och retursedel tillskickad med vändande epost, att skicka tillbaks till den för reparation hos tillverkaren. Väldigt trevlig mailkontakt och aldrig några problem, kändes väldigt tryggt. Nu idag kom lampan direkt från Karlskrona och allt tipptopp ! Suveränt ! :)
  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Jag beställde 10 utelampor i mitten av december. Leverans skulle ske 7 januari. Jag tog kontakt med lampgallerian omkring den 20 januari, och efter lång svarstid fick jag meddelande om att leverans ska ske 29 januari. Idag är det 17/2, jag har inte fått någon leverans och hittar inte chatfunktionen på deras sida, bara en massa frågor och svar, som givetvis inte svarar på var mina lampor är. Dessutom helt obefintlig kommunikation om förseningarna. Att det inte blir en etta är enkom på grund av att de, efter förfrågan, gav mig en kompension på omkring 8 % för besväret att jag inte har haft belysning hemma under vintern.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Beställde 2 takfläktar till min sambos barn i julklapp. Anlitar elektriker för att koppla in dom så att el inkoppling o allt blir rätt. Efter upphängning o inkoppling upptäcks de att ena fläkten är trasig och går ej släcka belysningen med snöret.

    Har fått en ny fläktmotor skickad till mig men då jag redan betalt elektriker en gång så tyckte jag att Lampgallerian kunde stå för elektriker som behöver göra återbesök.

    Här är svaret jag fick från leverantören via lampgallerian.

    Vi kan inte ansvara för kostnader som inte avtalats med oss i förväg.

    Allt kan hända men under de mer än 20 år vi sålt Orion så har vi aldrig haft en reklamation på en dragströmbrytare, varken motordel eller belysning. Vi vill gärna vara tydliga på den punkten.

    Är mycket ledsen att det inte gick o lösa. Min sambos barns rum blir väldigt varma sommartid därför önska de sig takfläktar som kan svalka på natten. Men äldsta sonen som fick den trasiga fläkten får väl ha lampan tänd varje natt då han ska sova och vill ha fläkt igång.
  • Hej!

    Vad tråkigt att du fick denna upplevelsen. Det är alltid lite svårt när elektriker är inblandad och vad man kan göra själv. Elektrikerkostnaden är svår att täcka då vi redan från början har små marginaler. Vi tar din åsikt vidare och se om vi kan uppdatera våra leverantörsavtal.

    Mvh Carolina

  • Knappt godkänd
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Handlade på Black Friday och har fortfarande vid årsskiftet inte fått hela ordern levererad. Det går inte att ringa till kundtjänsten.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Jag har beställt vid några tillfällen och det har fungerat bra. När jag har haft frågor har kundtjänsten varit väldigt hjälpsam.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Köpte en lampskärm som levererades oskyddat i en enda stor kartong. Märkes redan när vi hämtade upp den från ombudet att det var skakigt inuti kartongen. När vi testat den och inser att den inte fungerar vill vi skicka tillbaka den men nekas till det eftersom att vi inte får skeppa den utan de originalskyddsdelar som aldrig levererades till oss från början.

    Frågar om vi kan få en ny kartong men men det nekas med hänvisning till deras leverantör. Hör också efter om möjligheterna att ta emot den om vi kör den själva eller med hjälp av vänner från Stockholm till butiken nere i Växjö. Då får vi inget svar.

    Handla ej här ifall du inte är helt hundra säker på att du kommer behålla dina varor.

    EDIT: Jag har svarat er på mail och ändrat min recension på andra ställen så jag förstår inte varför ni fortsätter hävda att jag försöker reklamera. Med att "den inte fungerar" menar jag att den inte passar hemma hos oss, menar inte att lampan inte lyser som den ska. Mitt problem är att ni begär att vi ska skicka tillbaka saker som ni aldrig skickade från första början, så även om vi hade sparat kartongen verkar det ha varit noll chans att få återlämna den. Uppskattar dock som sagt att ni tar tillbaka den ifall vi själva kör ned den till er.
  • Svar från LampGallerian.se
    2 dagar sedan
    Hej Erik!

    Jag har besvarat dig på flera sidor nu där du valt att lämna omdöme, jag klistrar in svaret här:
    Hej Erik!

    Lampan skickades i sin originalkartong. Denna hade ni gjort av med och därför nekades returen. Det är tyvärr omöjligt för oss att sälja lampan igen om inte produktförpackningen finns kvar. I era mejl ser jag ingenting om att lampan skulle vara trasig utan att det rör sig om ett ångerköp, är det en reklamation ber jag er kontakta oss igen så tar vi en titt på det.

    Mvh Carolina

  • Dålig
    9 mån sedan
    Leveransdatumen flyttas om och om igen. Först var de 3 dagar, sedan ett par veckor, en månad. Nu efter två månader meddelar de att leveransen kommer om en månad (även om det är klart att om en månad kommer bara ett annat mejl med flyttat leveransdatum). Varan var i lager när jag beställde. Väldigt lite information. Ingen ursäkt. När jag kontaktar kundservice svarar de bara med "all information finns i leveransbesked mejlet du redan har fått".
  • Hej Anonym!

    Leveranstiden på lagervaror är 1-3 dagar, men din order har troligtvis innehållt en beställningsvara därav att ett leveransbesked skickats ut med beräknat lev. datum. Tyvärr har vi haft stora problem med förseningar pga Corona som i stor del beror på att leverantör är beroende av underleverantörer och transporter vilket allt blivit försenat och ändrat i dessa märkliga tider. Vi försöker inte skylla ifrån oss, men i dessa märkliga tider är det tyvärr svårt att garantera en leveranstid på beställningsvaror till 100%.

    Vi önskar dig en fin jul och ber om ursäkt för detta!

    Mvh Carolina

  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Verkligen sämst kundupplevelse! Läs vidare nedan.

    Beställde produkter för 2 veckor sedan. Hade då kollat med personalen via deras chatt innan så att produkterna fanns i lager. Hörde inget på 1,5 vecka så jag kontaktade dem igen. Fick då informationen att dom är slut men kommer in på lager igen inom 2 dagar och skickas då direkt. Spola fram ytterligare en vecka och jag har fortfarande ej hört något från Lampgallerian.

    Ringer då deras fysiska butik eftersom det är det enda telefonnumret som finns att kontakta. Personalen som svarade sa först att hon inte hade tid att hjälpa mig men fick efter mycket om och men prata med en person från deras e-handel. Innan hon gav luren till honom sa hon "jag har nån jobbig arg jävel i telefonen, du får ta det". Katastrofalt oproffsigt bemötande från kvinnan jag pratade med och väldigt tråkig upplevelse rakt igenom då jag endast frågade efter min order som hade blivit väldigt försenad.

    En sista grej som också var riktigt dåligt var att deras chat inte alls var öppen på de angivna tiderna. Ringde en gång tidigare till deras butik och fick svaret "dom ska jobba till 16, men dom verkar ha gått hem redan".

    Första gången jag testade denna butik och kommer aldrig beställa från den igen!
  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Lita inte på att leveransen kommer komma i tid.

    Beställde en lampa som fanns i lager och skulle levereras inom 1-3 dagar. Fick ingen information i ungefär en vecka, och efter att ha kontakttat kundservice svarade de (på ett ganska otrevligt sätt) att varan var inte längre i lager och det skulle ta ~1 månad att få leveransen.
  • Hej Nicolaslara!

    Ber om ursäkt om du uppfattat vårt svar otrevligt! Det har nog varit som så att produkten ej funnits i lager vid ordertillfället. Nu i högsäsong så kan det gå väldigt fort med lagersaldon som förändras, vi ber om ursäkt om detta påverkat dig och din upplevelse!
    Kontakta oss gärna på [email protected] så kollar jag över ditt ärende, märk gärna med "Prisjakt".

    Mvh Carolina

  • Dålig
    10 mån sedan
    Priserna är enda anledningen till att jag handlar hos dom. Totalt har det blivit tre köp, men inte en enda har kommit på utlovad tid. Den första hände det inget med. Tog två veckor att få kontakt. Den andra skyllde de på ett fel i deras ordersystem trots att jag frågade deras support om väntad leveranstid innan jag beställde. Den sista går jag ännu och väntar på sen drygt tre veckor.
    Att de inte har ett telefonnummer att ringa eller en chat som faktiskt är öppen på angiven tid är under all kritik!
  • Hej Anonym!

    Vi har 2v väntetid på kundtjänst, på vilket sätt har du försökt få kontakt på oss? Mejla oss gärna ditt order-id så kan vi ta en titt på ditt ärende.
    Beställningsbesked skickas alltid ut via mail några dagar efter lagd order med förväntad leveranstid. Skulle det bli uppskjutet så kommer ett nytt mejl med info.
    Chatten är öppen 09-16 vardagar, men nu under corona-tider är det ibland att den måste vara stängd vissa delar utav dagen beroende på personalstyrka.

    Mvh Carolina

  • Mycket bra
    11 mån sedan
    Snabb leverans dagen efter beställning, bra packat, och billigast på prissatt, med andra ord bra betyg!
  • 2020-09-29 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Hej ! jag beställde varor på lampgallerian den 3 maj på nätet. varorna skulle levereras på mellan 1-3 dagar. Nu är det den 26 maj, jag har skickat 3 olika mail för att få en uppdatering vart varorna är men har inte hört något från Lampgallerian. PÅ deras hemsida finns inget nummer man kan nå dem på. De säger att de ska svara på 48 timmar men oftast kortare. Ingenting av av de säger stämmer. jag känner mig ordentligt lurad. 23 dagar har gått sedan jag la ordern.
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde 2 lampor och den ena saknade skruvar till glaset, mailade om det och fick svar att det ska skickas och bör komma inom 5 dagar. Det lät ju bra men det tog 6 veckor, sedan kom dem. Kanske Covid19 har försenat det, som så mycket annat i samhället.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställde 3 lampor till min ny lägenhet! Jättenöjd! Snabb leverans, utan klydd.
    Kommer absolut besöka lampgallerian igen i framtiden.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har genom åren handlat ett dussintal gånger från Lampgallerian, allt från att ha beställt en full uppsättning med lampor när jag renoverade huset ifjol, till småbeställningar av ljuskällor och balkongbelysning.

    Beställningarna kommer alltid i tid och är smidiga att hämta ut! Den enda gång jag behövt returnera var när en sladd till min Discoco-lampa inte passade, men visade sig att det var jag som hade mätt fel mått.. men det hjälpte mig deras kundtjänst med och skickade en ny utan extra kostnad. Rekommenderas starkt!
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans och bra service
    Rekommenderas starkt
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bästa stället att handla på! Bra utbud, fantastisk service och snabb leverans! Kunde inte bli bättre!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Super service!
    Snabb leverans och så nöjd med mina lampor.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Handlar många gånger senaste åren, snabb leverans, bra utbud.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Har beställt massvis av gånger från Lampgallerian och är lika nöjd varje gång! Snabb leverans (ca 2 dagar) och grym kundservice. Rekommenderar starkt!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Snabb leverans och bra service. Rekommenderar starkt.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Snabb leverans och jag fick bra hjälp över internet när jag hade frågor! Bra priser! Allt funkade precis som man önskar, snabbt och bra från beställning till leverans!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Väldigt bra bemötande i affären och hjälp med allt jag behövt. Har gått till Lampgallerian i flera år och har alltid kommit ut med det jag velat ha. Jag har även köpt lampa via nätet och fått snabb leverans.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Jag har både köpt en mindre matgrupp i deras butik samt beställt hem en del lampor till min lägenhet via deras webbshop på nätet. Snabb leverans, trevligt bemötande i butiken och fick all den hjälp jag behövde! 5/5! Jag kommer handla lampor, ljuskällor etc. fler gånger av Lampgallerian i framtiden!
  • 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Så nöjd! Jag beställde två Herstal vita bordslampor som enligt mig är sjukt snygga i designen. Detta var på måndagskvällen, på tisdagen fick jag veta att de skulle vara hos mig nästa dag. Mycket riktigt idag onsdag har jag mina snygga lampor. Trevligt att få ett inspirerande magazine om olika lampor i paketet och tydligen info om hur man gör vid ev reklamation. Inget att klaga på, jag är sååå nöjd. Så glad att jag hittat denna web butik, här ska jag beställa mer lampor. Tack LampGallerian!
  • Dålig
    1 år sedan
    För ett år sedan ringde jag och beställde en lampa som jag skulle kunna hämta i butiken några dagar senare. Efter 3 veckor så hade dom fortfarande inte fått hem någon lampa, svaret var att vi glömt att beställa den.

    För 2 veckor sedan var jag inne i butiken och ville ha en lampa som inte fanns i lager. Lampan var beställd och skulle komma 3 dagar senare och dom lovade att ringa eller sms:a mig så fort den var hemma.

    Har inte hör ett ljud från butiken så nu har jag beställt från en annan butik. Jag kommer att besöka butiken även i framtiden men då för att titta ut en fin lampa som jag sedan köper hos någon konkurrent.

    Ett tips till er i butiken är att slänga blocket där ni antecknar namn och nummer till kunder som ni lovar att höra av er till och satsa på något som fungerar bättre.
  • Hej Grodman!

    Jag förstår din frustration. Vi har ändrat mycket rutiner i vår fysiska butik och vi har tydliga rutiner i butiken hur förfrågningar/beställningar ska hanteras, och det är inte via block... Vi har samlat all butikspersonal och upprepat informationen om hur vi ska hantera kundbeställningar, jag hoppas du "vågar" testa oss igen. Skulle du stöta på problem framöver kan du kontakta mig direkt - [email protected]

  • Dålig
    1 år sedan
    På hemsidan står leverans på 1-3 dagar, på drygt 1 vecka ingen leverans, ej möjligt att chatta, ingen telefon och inget svar på Mail, varken när leverans kan förväntas och inget svar när jag vill annullera min order. Kan verkligen inte rekommendera, särskilt om man behöver få sina lampor på plats.
  • Hej Nina!

    Ber om ursäkt för detta!
    Vi har tyvärr haft stora problem nov-feb denna tid pga otroligt hög belastning på både kundtjänst och lager. Vi ber återigen om ursäkt för att detta drabbat dig!

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har handlat väldigt mycket på nätet med aldrig fått en så dålig upplevelse som hos detta företag. 2-3 dagar lev blev 30, lagervara blev beställningsvara, 48 tim mailsvar blev en vecka. När varorna äntligen kom förra veckan var en LED-spot defekt. Mailade kundtjänst omedelbart för att fråga hur det skulle hanteras. Fortfarande inte fått något svar. Uruselt! Handla aldrig här!
    Nu har det gått ytterligare drygt en vecka, jag har skickat påminnelse-mail, men har fortfarande inte fått något svar. Otroligt! Förmodar att företaget håller på att avvecklas eller något annars kan man ju inte sköta något så otroligt dåligt. Har nu fått köpa en led-spot på annat håll för att få armaturen komplett.
    Nu går det inte att maila dit heller. Får tillbaka mail med "Mail Delivery System Mailer- Daemon...."Anmälas!
  • Hej Hilmer!

    Ber om ursäkt för detta!
    Vi har tyvärr haft stora problem nov-feb denna tid pga otroligt hög belastning på både kundtjänst och lager. Vi ber återigen om ursäkt för att detta drabbat dig!

  • Dålig
    1 år sedan
    Världens sämsta företag? Beställde lampa för 21 dagar sedan, den skulle ta 1-2 arbetsdagar, men nu fick jag istället mejl om att den är ytterligare försenad och ska skickas om en vecka. Mejlat två gånger utan svar. Inga rabatter är värda det här. Det sämsta företag jag någonsin varit i kontakt med. Kanske världen sämsta.
  • Hej Joel!

    Jag tror inte du beställt en lagervara, på alla lagervaror är det 1-2 dagar men inte på beställningsvaror.
    Dock har du rätt i din kritik att det inte är bra med en försening på en redan beställningsvara, vi jobbar för att få bättre lev. tider.
    Jag hoppas verkligen du kan tänka dig att testa oss igen, mejla mig så får du en rabattkod - [email protected]
    Så ska jag försöka få bort oss från positionen som världens sämsta företag:)

    Mvh Jacob

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vi har gjort en hel del beställningar över nätet tidigare, men vår beställning hos LampGallerian hör till de sämre upplevelserna. Beställningen gjordes i slutet av november, än idag har inga produkter levererats.
    Kundtjänst går inte att nå, chatten är avstängd och man har slutat svara på mail - uselt!
    Väntar fortfarande med spänning på att få någon typ av besked om när en eventuell leverans ska kunna ske, så vi får de produkter vi betalt för.
    Fler beställningar hos LampGallerian blir det knappast, såvida de inte gör en enorm uppryckning i kundservice och leverans

    2019-12-27

    Uppdatering - lyckades till slut få ett svar från Kundtjänst via mail, där man meddelade att man fortfarande väntade på att få in produkter i lager - efter snart 1 månad.... Uselt!
    Förhoppningsvis kan man nu iallafall skicka den del av beställningen som man har i lager, sedan får vi se hur lång tid det tar och hur lång tid det kan ta att få de resterande produkterna....
    Fortsättning lär följa....
  • Hej Mats!

    Ber om ursäkt för att du fått så dålig upplevelse! Tyvärr har vi haft stora problem med för stor orderingång vilket lett till för hög belastning på kundtjänst. Vårt fel eftersom vår prognos var helt fel. Vi är nu up to date och hoppas att löste sig för dig till slut. Återkom annars till mig direkt [email protected]

    Mvh Jacob

  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde lampa, bekräftelsemail, pengar drogs, pengar åter, mailade och frågade vad lampan tog vägen. Inget svar. Uppenbarligen oförmögna att kommunicera. Och var tog lampan vägen?
  • Hej Hedvig!

    Antar att du gjorde ordern runt november månad. Tyvärr har vi haft alldeles för hög belastning på vår hemsida under denna perioden, eftersom min prognos slog helt fel. Ber om ursäkt för att du blivit drabbad av detta!

    Mvh Jacob

  • Dålig
    1 år sedan
    Köp inte här. Jag har lagt en beställning för en månad sedan. Det står 1-3 dagar leverans. 20 dagar senare inget har varken kommit eller blev skickad. De svarar inte på mail heller. Det står att de har chatt men det är lögn. Ni kan inte ringa heller .
  • Hej Zlatko!

    1-3 dagar är på lagerförda varor, beställningsvaror kan ta längre tid. Tyvärr har vi legat efter mycket i vår kundtjänst vilket lett till oacceptabla svarstider, ber om ursäkt för detta! Vi jobbar hårt för att detta inte ska hända igen.

    Mvh Jacob

  • Dålig
    1 år sedan
    Undvik handla här! Galet dålig kundupplevelse. Beställde produkter som enligt hemsidan skulle vara på lager. Nu, 30 dagar, senare har de fortfarande ej anlänt. Försökt kommunicera med chatt (icke fungerande) samt support - de svarar sent och ytterst sporadiskt. Kolla på andra siter så ser ni att Lampgallerian får massor av betyg 1, speciellt med tanke på urusel kundsupport och att de faktiskt far med osanning på hemsidan.
  • Hej Jeanette!

    Jag ber om ursäkt för att du fått denna upplevelsen. Tyvärr har du helt rätt i din recension, vår försäljning slog i taket vilket ledde till att alla avdelningar halkade efter och sedan blev det bara värre... Vi har jobbat hårt för att se till så att liknande aldrig sker igen. Så, ber om ursäkt åter igen!

    Mvh Jacob

  • 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    2 år sedan
    Snabb leverans (ca 2 dagar), inget strul. Retursedel och packning var helt i ordning. Mycket nöjd.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag beställde tre lampor från Lampgallerian. En av lamporna hade skador så jag kontaktade dem och fick snabbt svar om att de skulle skicka en ny. De var dessutom väldigt snabba med att posta den. Deras kundbemötande var föredömligt. Önskar att alla webbutiker alltid fungerade såhär.
  • Dålig
    2 år sedan
    Detta var min sämsta onlineköpsupplevelse. Först blir allt försenat utan att det framkommer vid köp att varorna inte finns inne, sen stämmer inte varan enligt beskrivning, så de dimbara lamporna fungerar inte att dimma i vårt moderna knx-system och sen när de lovar att vi ska få alla pengar tillbaka om vi skickar tillbaka varorna så får vi ändå inte alla pengar tilbaka. Hutlöst och värdelöst. Kommer aldrig handla där mer oavsett om det är billigast eller inte. Bemötande är A och O och där fallerar de.
  • Usel
    2 år sedan
    Lade en felaktig order och försökt få tag i kundtjänst utan att lyckas nå dem. Finns inget telefonnummer utan man hänvisas till "chatt" eller mejl. Problemet är att det inte finns någon chatt trots att det står att den är öppen vardagar 9-16. Så otroligt onödigt att en felaktig order skickas som ändå kommer behöva returneras och att det inte snabbt går att komma i kontakt med dem!
  • Hej "Jajjis"

    Jag har skickat meddelanden till dig din profil här men inte fått svar.
    Vi besvarar mejl inom 24-48h arbetsdagar. Tyvärr kan vi inte garantera att vi hinner stoppa en lagd order om den redan hunnit gå till plock. Kontakta oss gärna via mejl om du har några funderingar kring din order eller om du vill att vi ska undersöka ärendet närmre.

    Mvh Jacob

  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Var bra fram till för något år sedan men nu är det flera veckors väntetid på att få svar från kundtjänst (om man ens får något svar) och ännu inga återbetalningen av produkter returnerade för flera månader sedan. Kan tyvärr bara rekommendera alla att handla någon annanstans.

    Uppdaterad 2019-02-26:
    Har nu fått kontakt med Lampgallerian som har tagit på sig problemen och bekräftat att det berott på problem på deras sida och verkar jobba på att förbättra rutiner och systemstöd. Har även fått återbetalning på de returnerade varorna nu efter en hel del om och men. Har därför nu justerat upp betyget men sett till att det trots allt varit en hel del problem så får det stanna på en femma. Sett till att det tidigare fungerat bra att handla här och dom verkar jobba på att lösa dessa problem så kommer vi förmodligen själva göra ett nytt försök att handla hos dom och hoppas att det då ska fungera bättre.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Handlat här många gånger och även behövt kontakta kundtjänst för ett tillverkningsfel på en glasprodukt. Bra leveranstider och otroligt proffsigt bemötande när man behöver hjälp. Kan varmt rekommendera Lampgallerian.
  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Uppdatering 2018/11/22: Jag har varit i kontakt med dem och de har kompenserat för den tidigare hanteringen samt gett intrycket av att detta var på grund av ett temporärt ovanligt tryck i samband med ett problem med lagersaldo. Har ingen orsak att misstro detta.
    Kommer på grund av deras uppföljning att fortfarande ha dem i åtanke nästa gång jag jagar lampor.

    Beställde ett par lampor av dem, inga speciallampor utan ganska vanligt förekommande.

    Tid för delleverans från beställning: 3 veckor
    Tid för full leverans från beställning: 4,5 veckor

    TLDR; Min egna erfarenhet samt tittat igenom tidigare omdömmen känner jag att man kan jämföra Lampgallerian.se med ett lågprisflygbolag; ok om allting funkar, uppstår det dock någon form av problem glöm kundservice. Det är ditt problem, inte deras.

    Min erfarenhet:
    Bestämde mig för att gå med dem eftersom när jag besökte deras sida för ett par lampor jag vile ha fick jag snabbt kontakt med deras representant genom inbyggd chatt.

    Även fast de inte var billigaste alternativet så tog jag dem då de även erbjöd sladd med kontakt i köpet, samt att representanten var trevlig. Värt att poängtera är att det skulle fortfarande blivit betydligt billigare med konkurrenter att köpa dessa separat, men jag kände mig bekväm.

    Tio dagar(!) efter jag lagt ordern så kommer det ett leveransbesked till mig att ordern ska postas veckan efter. Nått spårningsnummer som det står i mailet att jag ska få kommer dock inte.

    Tre veckor efter beställningen så kommer ett paket till mig, när jag öppnar det så upptäcker jag att det inte innehåller hela min beställning utan det saknas en lampa. Jag har inte fått någon som helst information att det skulle vara en fördröjning innan dess.

    Jag går in på sidan på helgen för att kolla möjligheter att kontakta dem. Jag får kontakt med kundtjänst genome chatten, även fast det är helg. Det står på hemsidan att man kan bara kontakta dem på vardagar mellan 9- 16 eller formulär, notera att det går inte att ringa dem. Men tur tänker jag.

    Jag förklarar situationen och han säger att en representant kommer att titta på det och kontakta mig. Då det inte händer kontaktar jag dem igen dagen efter innan de stänger ner chatten för dagen.

    Representanten ber om ursäkt för utebliven information och säger att han ska kontakta mig när han vet när de kommer in igen. Jag undrar vad för kompensation de är villiga att erbjuda då det tagit 3 veckor att få produkterna samt det inte var en fullständig leverans, Han säger att han ska kolla om de kan erbjuda mig något för detta. Då klockan slår 16:00 när de stänger chatten för dagen, så han säger att han ska kontakta mig via mail och avslutar bryskt chatten.

    Två dagar efter detta så får jag ett mail när han säger att leverantörerna har skickat dem och de ska skicka dem så fort de fått in dem. En vecka senare så skickar jag ett mail och frågar var de är. Inget svar. Lamporna kommer 2 dagar efter detta. Jag meddelar om detta och frågar om han tittat på kompensation. Inget svar.

    Jag har verkligen viljat ge dem en chans att bemöta min fråga, men då jag inte fått någon respons ser jag ingen annan utväg än att utvärdera dem här.

    Jag vill dock ge en eloge till personen som sköter chatten som varit trevlig, men detta kan inte enligt mig bära upp ett annars knapphändigt hanterande.

    [EDIT: Gjorde en del korrektioner av syftningsfel och klargöranden.]
  • Perfekt
    3 år sedan
    Snabb leverans samt exemplarisk kundservice!
  • Bra
    3 år sedan
    Tog några dagar innan ordern skickades men det meddelades innan att det skulle dröja. En av varorna var dessutom beställningsvara så jag förväntade mig lite väntetid.

    De är inte billigast men var en av få som hade det jag ville ha i rätt färg.

    Jag köpte ett antal armaturer och en mängd lampor till dessa. Allt kom i två stora kartonger. Jag gillar inte att lamporna packats ner i armaturernas kartonger och sedan tejpats igen så de såg ut som om de var fabriksförseglade. Lamporna hade lätt kunnat legat i de stora kartongerna.
    Jag var på väg till datorn för att maila dem och gnälla på att de glömt lamporna, men då klockan var mycket och ingen hade sett mailet förrän dagen därpå ändå beslutade mig för att montera en av armaturerna först. Då hittade jag lamporna. Fick sedan öppna alla andra kartonger med armaturer för att kontrollera att alla lampor också var med. Detta är inte optimalt!
    Som tur är var allt med.

    Det kommer nog bli fler beställningar härifrån, men de finns förbättringsåtgärder för dem.
  • Hej!

    Tack för din recension. Det är helt riktigt, vi har nu tagit fram lappar som informerar om att ljuskällorna ligger i lampans förpackning. Dessa läggs med i paketet. Oftast ligger ljuskällorna bättre skyddade i lampförpackningarna, men det är klart att det ska framgå tydligt att dom ligger där.
    Tack för konstruktiv kritik!

    Mvh Jacob | LampGallerian.se