Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Över 10.000st lampor på lager
Snabb leverans och enkel retur
Öppet köp 30 dagar

http://www.lampgallerian.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Lampgallerian har fått betyget (6.25)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Snabb leverans (ca 2 dagar), inget strul. Retursedel och packning var helt i ordning. Mycket nöjd.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Jag beställde tre lampor från Lampgallerian. En av lamporna hade skador så jag kontaktade dem och fick snabbt svar om att de skulle skicka en ny. De var dessutom väldigt snabba med att posta den. Deras kundbemötande var föredömligt. Önskar att alla webbutiker alltid fungerade såhär.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Detta var min sämsta onlineköpsupplevelse. Först blir allt försenat utan att det framkommer vid köp att varorna inte finns inne, sen stämmer inte varan enligt beskrivning, så de dimbara lamporna fungerar inte att dimma i vårt moderna knx-system och sen när de lovar att vi ska få alla pengar tillbaka om vi skickar tillbaka varorna så får vi ändå inte alla pengar tilbaka. Hutlöst och värdelöst. Kommer aldrig handla där mer oavsett om det är billigast eller inte. Bemötande är A och O och där fallerar de.
  • Usel
    6 mån sedan
    Lade en felaktig order och försökt få tag i kundtjänst utan att lyckas nå dem. Finns inget telefonnummer utan man hänvisas till "chatt" eller mejl. Problemet är att det inte finns någon chatt trots att det står att den är öppen vardagar 9-16. Så otroligt onödigt att en felaktig order skickas som ändå kommer behöva returneras och att det inte snabbt går att komma i kontakt med dem!
  • Hej "Jajjis"

    Jag har skickat meddelanden till dig din profil här men inte fått svar.
    Vi besvarar mejl inom 24-48h arbetsdagar. Tyvärr kan vi inte garantera att vi hinner stoppa en lagd order om den redan hunnit gå till plock. Kontakta oss gärna via mejl om du har några funderingar kring din order eller om du vill att vi ska undersöka ärendet närmre.

    Mvh Jacob

  • Acceptabel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Var bra fram till för något år sedan men nu är det flera veckors väntetid på att få svar från kundtjänst (om man ens får något svar) och ännu inga återbetalningen av produkter returnerade för flera månader sedan. Kan tyvärr bara rekommendera alla att handla någon annanstans.

    Uppdaterad 2019-02-26:
    Har nu fått kontakt med Lampgallerian som har tagit på sig problemen och bekräftat att det berott på problem på deras sida och verkar jobba på att förbättra rutiner och systemstöd. Har även fått återbetalning på de returnerade varorna nu efter en hel del om och men. Har därför nu justerat upp betyget men sett till att det trots allt varit en hel del problem så får det stanna på en femma. Sett till att det tidigare fungerat bra att handla här och dom verkar jobba på att lösa dessa problem så kommer vi förmodligen själva göra ett nytt försök att handla hos dom och hoppas att det då ska fungera bättre.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Handlat här många gånger och även behövt kontakta kundtjänst för ett tillverkningsfel på en glasprodukt. Bra leveranstider och otroligt proffsigt bemötande när man behöver hjälp. Kan varmt rekommendera Lampgallerian.
  • Bra
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Uppdatering 2018/11/22: Jag har varit i kontakt med dem och de har kompenserat för den tidigare hanteringen samt gett intrycket av att detta var på grund av ett temporärt ovanligt tryck i samband med ett problem med lagersaldo. Har ingen orsak att misstro detta.
    Kommer på grund av deras uppföljning att fortfarande ha dem i åtanke nästa gång jag jagar lampor.

    Beställde ett par lampor av dem, inga speciallampor utan ganska vanligt förekommande.

    Tid för delleverans från beställning: 3 veckor
    Tid för full leverans från beställning: 4,5 veckor

    TLDR; Min egna erfarenhet samt tittat igenom tidigare omdömmen känner jag att man kan jämföra Lampgallerian.se med ett lågprisflygbolag; ok om allting funkar, uppstår det dock någon form av problem glöm kundservice. Det är ditt problem, inte deras.

    Min erfarenhet:
    Bestämde mig för att gå med dem eftersom när jag besökte deras sida för ett par lampor jag vile ha fick jag snabbt kontakt med deras representant genom inbyggd chatt.

    Även fast de inte var billigaste alternativet så tog jag dem då de även erbjöd sladd med kontakt i köpet, samt att representanten var trevlig. Värt att poängtera är att det skulle fortfarande blivit betydligt billigare med konkurrenter att köpa dessa separat, men jag kände mig bekväm.

    Tio dagar(!) efter jag lagt ordern så kommer det ett leveransbesked till mig att ordern ska postas veckan efter. Nått spårningsnummer som det står i mailet att jag ska få kommer dock inte.

    Tre veckor efter beställningen så kommer ett paket till mig, när jag öppnar det så upptäcker jag att det inte innehåller hela min beställning utan det saknas en lampa. Jag har inte fått någon som helst information att det skulle vara en fördröjning innan dess.

    Jag går in på sidan på helgen för att kolla möjligheter att kontakta dem. Jag får kontakt med kundtjänst genome chatten, även fast det är helg. Det står på hemsidan att man kan bara kontakta dem på vardagar mellan 9- 16 eller formulär, notera att det går inte att ringa dem. Men tur tänker jag.

    Jag förklarar situationen och han säger att en representant kommer att titta på det och kontakta mig. Då det inte händer kontaktar jag dem igen dagen efter innan de stänger ner chatten för dagen.

    Representanten ber om ursäkt för utebliven information och säger att han ska kontakta mig när han vet när de kommer in igen. Jag undrar vad för kompensation de är villiga att erbjuda då det tagit 3 veckor att få produkterna samt det inte var en fullständig leverans, Han säger att han ska kolla om de kan erbjuda mig något för detta. Då klockan slår 16:00 när de stänger chatten för dagen, så han säger att han ska kontakta mig via mail och avslutar bryskt chatten.

    Två dagar efter detta så får jag ett mail när han säger att leverantörerna har skickat dem och de ska skicka dem så fort de fått in dem. En vecka senare så skickar jag ett mail och frågar var de är. Inget svar. Lamporna kommer 2 dagar efter detta. Jag meddelar om detta och frågar om han tittat på kompensation. Inget svar.

    Jag har verkligen viljat ge dem en chans att bemöta min fråga, men då jag inte fått någon respons ser jag ingen annan utväg än att utvärdera dem här.

    Jag vill dock ge en eloge till personen som sköter chatten som varit trevlig, men detta kan inte enligt mig bära upp ett annars knapphändigt hanterande.

    [EDIT: Gjorde en del korrektioner av syftningsfel och klargöranden.]
  • 2018-09-22 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Snabb leverans samt exemplarisk kundservice!
  • Bra
    1 år sedan
    Tog några dagar innan ordern skickades men det meddelades innan att det skulle dröja. En av varorna var dessutom beställningsvara så jag förväntade mig lite väntetid.

    De är inte billigast men var en av få som hade det jag ville ha i rätt färg.

    Jag köpte ett antal armaturer och en mängd lampor till dessa. Allt kom i två stora kartonger. Jag gillar inte att lamporna packats ner i armaturernas kartonger och sedan tejpats igen så de såg ut som om de var fabriksförseglade. Lamporna hade lätt kunnat legat i de stora kartongerna.
    Jag var på väg till datorn för att maila dem och gnälla på att de glömt lamporna, men då klockan var mycket och ingen hade sett mailet förrän dagen därpå ändå beslutade mig för att montera en av armaturerna först. Då hittade jag lamporna. Fick sedan öppna alla andra kartonger med armaturer för att kontrollera att alla lampor också var med. Detta är inte optimalt!
    Som tur är var allt med.

    Det kommer nog bli fler beställningar härifrån, men de finns förbättringsåtgärder för dem.
  • Hej!

    Tack för din recension. Det är helt riktigt, vi har nu tagit fram lappar som informerar om att ljuskällorna ligger i lampans förpackning. Dessa läggs med i paketet. Oftast ligger ljuskällorna bättre skyddade i lampförpackningarna, men det är klart att det ska framgå tydligt att dom ligger där.
    Tack för konstruktiv kritik!

    Mvh Jacob | LampGallerian.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Har beställt flera gånger. Snabb, korrekt info, inga konstigheter. Reklamerade en takfläkt som lät lite underligt i motorn. Lamgallerian ringde upp mig, bad mig fotografera anslutningen mellan lampa och motor (för att hitta rätt motor), och skickade därefter en ny motor. Jag behövde inte returnera något.

    Lampgallerian kan inte förbättra sin service. Den är redan på topp.
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra priser, snabb leverans och utmärkt reklamationshantering när det blir fel. Rekommenderas!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb service, bra leveranstid,bra kundservice , bra priser Toppen helt enkelt!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har beställt flertal gånger på under kort tid på lampgallerians webshopp. Grym leveranstid, bra service, trevligt utbud och grymt trevlig kundservice.
    Alla lampor har fin kvalité. Kommer välja lampgallerian i förstahand hädanefter. Super nöjd!
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans på de två ordrar jag lagt, bra packat.
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lampan var inte komplett när den kom, delar saknades.

    Kontaktade Lampgallerians support och var i kontakt med tre (olika) personer och berättade vilka delar som saknades. Efter drygt en vecka (9 dagar) kommer det delar. Men inte alla...

    Kontaktar deras support igen...

    Långsam leveranstid. Annars ganska bra priser.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Snabb leverans
  • 2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Dumpar priser på produkter som utgått ut sortimentet för länge sedan och inte går att beställa. Efter en konversation med butiken så klarnade problemet.
  • 2016-10-21 - Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från Enskild Firma till LampGallerian Växjö AB 559042-2589

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra support, trevligt bemötande, snabb leverans, snygg hemsida, bra utbud. 10/10!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde badrumslampor och var i behov av snabb leverans. Fick grejerna dagen efter och till bra priser. Riktigt bra!
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Snabb leverans, lampan kom på två dagar med Schenker. Fick med trevliga rabattkoder på nästa köp, sånt uppskattas. Eftersom det var min första beställning har jag inga erfarenheter av kundservicen och nöjer mig med att lämna betyget "mycket bra".
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fantastiskt trevlig och hjälpsam kundtjänst, snabb leverans och väldigt fina lampor! Väldigt nöjd.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Snabb leverans.

    Skötte reklamation av ljusstake med bravur. Snabba svar och de skickade en ny på en gång.
  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Snabb leverans och bra varor. Inga problem.
  • Knappt godkänd
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde ett gäng lampor, plafond, uplight golvlampa och lite annat. Först så slarvades min order bort. Så efter 2 veckor när jag lyckats få tag på dom var grejerna på väg.
    Fick kompensation för de inträffade. En lampa hade ett skadat fäste som ersattes utan problem. Takpendeln skickade jag tillbaka 3 ggr innan butiken och jag gav upp. Förmodligen transport skada?
    Sen kom nästa problem, när jag skulle få tillbaka pengarna för takpendeln fick jag inte tillbaka hela beloppet för personen påstog att jag hade fått 10% rabatt på hela köpet. Jag hade fått kompensation (som motsvarade 10%) vilket inte är samma sak. Efter mycket om och men samt uteblivet svar fick jag tillslut hela beloppet utbetalat.
    Kommer med största sannolikhet inte vända mig till lampgallerian igen.
  • Hej!

    Vi ber om ursäkt för det varit strul med din order. Så det ska naturligtvis inte gå till. Du kan maila mig direkt om du vill testa oss igen jc@lampgallerian.se så ser jag till att du får kompensation på den ordern i form av en bra rabatt.

    Mvh Jacob

  • Knappt godkänd
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köpte tre ljusstakar som visade sig vara öppna. Alla hade skavanker där jag fick bygga ihop 2 kompletta och där den sista ska returneras.

    Snabb leverans, tråkigt bara att de säljer använda/begagnade lampor i mitt fall. Reviderar mitt betyg efter kontakt med deras kundtjänst.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Snabb leverans på min order, dock var ena lampan trasig vilket jag upptäckte först en månad efter jag fått leverans (renoverar badrum). Skickade ett mejl och dagen efter kunde jag hämta ut en ersättningslampa, bra service!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Har gjort flera beställningar under de senaste månaderna. Fungerat riktigt bra alla gånger!

    Vid ett tillfälle klagade vi på kvaliteten på produkten.
    De lyssnade och gjorde precis som man kan önska många andra butiker skulle agera.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Lagervara 1-5 dagar = skickades 2 veckor senare utan kommentar från butik.
    Dock billigt. Kan tänka mig att de knappt har något lager och drar ner på kundservice för prisets skull.
    Edit: Fick svar efter denna kommentar att de har ett stort lager och att det är semestertider (men att det var inget att skylla på). Fick en kompensation som plåster på såret. De får ett ökat betyg
  • Knappt godkänd
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    - Företaget svarar inte på mail.
    - Tar lång tid att komma fram via telefon.
    - En vara saknades när jag hämtat ut ordern.

    Annars bra priser men nästa gång handlar jag någon annanstans då jag värderar kundservice. Speciellt illa tycker att det är man inte svarar på mail när kunden betalt för hela sin order, men endast fått ut en del av varorna. Känns inte seriöst alls.

    Edit: Kan nämna att det hela löste sig till slut när jag väl fått kontakt med kundtjänst via telefon. Jag kunde hämta ut den saknade varan inom ett par dagar.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde en lampa på torsdagen och den kom fram på fredag eftermiddag - sjukt snabbt, är väldigt nöjd! :-)
  • Acceptabel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Låååång leveranstid trots att varorna är markerade som i lager, svarar inte på mail.
    Edit: Efter kontakt med Lampgallerian, har de bett om ursäkt och kommer att kompensera mig. Bra service recovery, mitt betyg stiger.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Smidigt köp, leverans inom en vecka.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde på söndag kväll, hade varorna på torsdagen, helt ok tycker jag.

    Sidan är väl inte så mycket att hurra dör, men den fyller sin funktion.
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Haft en mindre bra erfarenhet med dem för några år sedan men gjorde ett nytt försök nyligen.
    Denna leverans gick smidig, snabb och till et bra pris.
    Nu är servicen lika bra som i deras butik!
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Svarar snabbt på frågor och ger snabb leverans.
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställde en takfläkt, snabb leverans, inget krångel
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Bra utbud och snabb leverans
  • 6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Bra priser (åtminstone bättre priser än i butik) men ett arrogant bemötande när jag påtalade att alla beställda varor inte var medskickade (det var ej restnoterade). Ingen packsedel.
    Ringde inte tillbaka trots att jag lämnat meddelande.
    Totalt krävdes det 11 telefon samtal och en massa frustration innan mina beställda (och betalda) varor skickades.

    Rekommenderar att INTE betala något i förväg - då finns i alla fall chans att bestrida faktura.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snabb leverans och paketet var extremt bra emballerat, det kändes bombsäkert att handla i denna butik.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Fantastisk leveranstid! Trevligt med en butik som har varor i lager! Väldigt nöjd!

    Om man säger som så här: Beställde 3 st plafond lampor 1 var sönder vid leverans. Dom skickade en ny, den var också sönder. Dom skickade en till. Kändes som dom gett sig fan på att jag skulle bli nöjd!

    Blir till att köpa kökslampa här efter jul!