Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information ComHem har fått betyget (2.07)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    25 dagar sedan
    Internet är opålitligt, har långa perioder utan internetuppkoppling, kundtjänsten är extremt långsam, vilket kanske har att göra med att det är omöjligt att ha en tjänst hos comhem utan att tvingas kontakta kundtjänst för att få hjälp med att lösa all skit som inte funkar.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Täta avbrott i tjänsten. Fiberanslutningen låstes när vi sa upp den så den nya leverantören fick inte tillgång till vår fiber. Kundtjänsten är tyvärr fullständigt inkompetent.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Jag har under ca 1 års tid blivit uppringd av olika säljare från Comhem. Varje gång ringer de från olika okända nummer. Jag har varje gång sagt jag varken är eller vill bli kund hos dem. De slutar inte ringa ändå. Tyvärr visar detta hur dålig koll de har och hur lite de värderar sitt rykte. Jag vill inte vara kvar i deras system med de struntar de i. Tråkigt. Jag kommer aldrig välja dem som leverantör eftersom jag ju kan välja något annat, mer seriös, bolag.
  • Dålig
    2 mån sedan
    De ljög för mig i telefonen gällande vilket pris som jag ska få betala och när jag klagade över det hela för att det priset ska faktiskt gälla som de anger över telefonen. Men de sa att de inte kommer att göra något åt vad som sades i telefonen och vad det egentliga priset var. Jag försökte få ned priset för jag hade sparat så länge då jag bara har sjukersättning. Det struntade de i och var mycket dryga i telefonen när jag överklagade beslutet på ett felaktigt pris. Jag visste att priset skulle vara högre men sedan ändrades när de hade gjort iordning fakturan med hela 200 kronor. Så nu kan jag inte äta mat på flera veckor tack vare att de sa en summa i första kontakten och sedan när det kom till kritan så visade det sig en helt annan summa än vad som utlovades. Men det är väl okej att jag knappt har råd med mat? Jag gjorde allt för att få till det priset som sades till och gjorde en reklamation då även denna gång ljög de för mig för de sa att 90 procent av fallen blir lösta. Inte i mitt fall.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Anslöt i samband med Tele2 kund erbjudande.

    Utlovat:
    * 150/100 mbits bredband för 299 kr i månaden
    - Tillsvidare? Självklart, jag var en sådan bra kund hos Tele2, så detta var vad de kunde erbjuda! På mina sidor hos ComHem stod det sedan att det gällde ett år, efter det så kostade det 429 kr i månaden.

    * En ny kostnadsfri router!
    - Jag ville inte ha den, hade redan en bra, men de var tvungna att skicka den, "du kan bara lägga undan den om du inte vill ha den." De tog 400 kr för den kostnadsfria routern, och 129 kr i frakt.

    Nu plötsligt så sänker de min hastighet till 100/100 Mbits, men det kostar fortfarande 429 kr i månaden. Och, hej! De skickar en ny router! Utan förvarning! Vad kommer den kosta mig?

    Kommer att säga upp mig hos ComHem, och vända mig till någon annan.

    -> Edit 12 dagar senare:

    Fick ett svar från ComHem kundservice:

    "Vad jag kan se så har router skickats kostnadsfritt i samband med bytet.

    För att gå igenom vad du har och vad du behöver göra för att nyttja tjänsten efter bytet så tar du kontakt med kundervice på nummer 90 222."

    Fakturan som nu är den sista jag behöver betala ComHem som vanligtvis är på 429 kr är denna månad på över 800 spänn. Har inte och tänker inte hämta ut deras router. "Kostnadsfri" betyder något helt annat hos ComHem.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Detta är den värsta TV, bredband och telefoni leverantören, aldrig nånsin har haft en så himla dålig upplevelse som på det här företaget "Com Hem".
    Fick aldrig hjälp vid byte av adressen för att behålla tjänsten och kunde inte heller säga upp på grund av bindningstiden på 12 månader, helt sjukt!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Tänk er noga för innan vi gör bort er och väljer Com hem. Har inget positivt alls åt säga. Började redan dag ett när man blev lovad installation, hoppsan ingen dök upp, sen började deras Tivo box och har fortsatt likadant i två år, hjälpen på supporten kan man torka sig med, stäng av starta om. Mm funkar en stund men vad grundproblemet är det skiter dom fullständigt i. Och nu slutade vårat wifi att fungera 👍 vilken lycka nu tre veckor senare har absolut inget hänt. Jo supporten slängde på luren i örat på mig, snacka om att wifi funkade efter det 😁 jäv.la idioter. Nej ta sitt ansvar är något som dom inte vet något om. Så snälla tänk över erat beslut noga. // en riktigt missnöjd kund
  • Dålig
    3 mån sedan
    Tror inte comhem hade haft en enda kund ifall deras användare haft andra val än just comhem (de som bor i comhem hus).

    Helt otroligt att de tillåts hålla på såhär, de vågar inte konkurrera med andra leverantörer. De har varken bäst utbud, stabilitet på bredbandet eller bäst pris, enda anledningen de kan bete sig såhär är för att många kunder är låsta till just comhem.

    Nu kommer jag gå runt med rädslan att de stänger av mitt bredband då jag lämnat ett dåligt omdöme. Helt otroligt att de tillåts behandla sina kunder på detta sätt och alla som säger de ska skydda konsumenterna är tysta.
  • Dålig
    3 mån sedan
    When I first joined they offered me a deal of 99kr per month for broadband which would go up to 199kr. I was ok with this.... however, it jumped up to 399kr! Then 429kr! And then they had the audacity to call me up and ask if I want to pay a further 200kr per month for some TV upgrade and suggest me to leave netflix for their 'better' service and save me money....

    I explained my unhappy experience about the price increase and she told me no worries I understand you can call the customer service and they could get it down to 200kr per month for you. I suddenly change from a 12 month contract at a time to per month so I could go back to 12month.

    I called in and there were 59 people in the queue before me.... so I waited to the morning the next day and there were 20... the waiting line is super annoying 'Tack för att du väntar' every 4 seconds.... then a woman answered saying she couldn't do anything and that she could put me through to someone else.

    So I get placed in another queue .....after waiting I get another person and I have top re-explain my story all over again and replies with 'I am the termination department' and that he couldn't do anything for me here.... I said there must be a mistake as she said she would put me to someone who would help and then he looked through some offers and said nope nothing we have on at the moment. I said I am not looking for an offer, I do not accept that you jumped up 3 times on my price, 2 of them without informing me and that I was told I could get 200kr. He said no.... once I said fine then I guess my only option is termination... he suddenly found an option that I not only have to bind myself for 12 months contract but also reduce my speed for 249kr.... It is starting to sound like they are pulling out deals from their x#!x&. I think it would have been fair to give me 200kr like they said on the phone (back to what I signed up for with 12 months).

    Wow....I am shocked to see how many people have also had terrible experiences. If there is anything positive about this is that there is a community now of people who do not like this company....
  • Dålig
    3 mån sedan
    Har bredband från dem via fastighetsägaren (gruppavtal). Uppkopplingen från Comhem har strulat av och till. När även de ser att paketförlusten är i tiotals procent så tar de emot felanmälan och fixar problemet - sedan går det ett antal veckor - då återkommer EXAKT SAMMA fel igen och så har det pågått i snart tre års tid...

    Kundtjänsten är under all kritik, inget ont om de som sitter där, men väntetiderna är hur långa som helst (80-100 personer i kö). Försök kontakta dem via mejl, som de "erbjuder" på sin hemsida? Finns inget webbformulär att fylla i - bara en uppmaning att ringa dem = tillbaka till telefonkön...

    En tjänsteleverantör från förra årtusendet vars infrastruktur har passerat sitt bäst-före-datum med råge...
  • Dålig
    3 mån sedan
    Farsan har en router modellen supergammal... (kund i 20 år) Han har en lina på 200/10 och routern klarar inte av det. Jag frågade om möjligheten finns att få en ny router så att han kan utnyttja deras tjänst korrekt.

    Fick till svar: Om du binder ett nytt 12 månaders abonnemang så kan vi skicka en ny router för en fraktkostnad på 179 kr.... Snacka om service för en kund man haft i 20 år...
  • Dålig
    4 mån sedan
    Rekommenderas inte alls men starkt inte undvik de.
    Höjer priset och skiljer på andra.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Sämsta leverantören av TV och Bredband. Har extremt många driftstopp där routern inte får nån IP och WAN länken dör. Händer flera gånger i månaden och stoppen varar flera timmar. Deras nätövervakning är ett skämt då de aldrig registrerar dessa stopp under ”driftstatus” på hemsidan. Supporten okunnig och svår att nå, får aldrig rätt hjälp. Utöver detta är dom dyra, Det är värt att installera egen fiber om ni ärvt ett gammalt ComHem nät hemma. Detta företag är inte värda några kunder alls.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Dörrförsäljare från com hem övertygade oss genom löften om "starkare" sändare och lägre pris än vår dåvarande leverantör Telia. Vi skrev på och tänkte inte mer på det. Efter ett tag med com hem undrade vi varför vi fortfarande hade testkanaler som viasat (liknande det Telia ibland givit oss under begränsad tid som bete för dyrare paket, antar vi). Vi tittar på räkningen, som är autogiro och märker att vi betalar för paket vi inte kommit överens om. Vi brydde oss inte om att spara den gula lappen från försäljaren block och hade dessutom inte kollat vad för utbud vi hade inom 2 veckor. Så nu sitter vi med ett jättedyrt paket i 24 månader, som vi inte betalat för. När installatörerna kom så blev vi överraskade att höra att com hem inte alls har starkare signal utan att styrkan är reglerad "i lag". Hör och häpna, vi upplever också sämre kvalitet i nätet hemma nu. Kundtjänst är helt ovilliga att lyssna på dessa frågor och hänvisar enbart till vår bindningstid. Tro mig när jag säger att vi inte kommer betala en minut mer än nödvändigt till detta skämtföretag. Tid för att avsluta abonnemanget är redan nu planerat i googlekalendern med flertalet påminnelser för att inte missa detta.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uselt bolag där tjänsterna knappt funkar, och kundtjänsten ljuger sig blå! De håller ALDRIG vad de lovar!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Undvik. Inkompetenta. Skiter i kunderna . Otrevliga typer.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Undvik dessa bedragare som pesten. De låtsas glömma bort din uppsägningsanmälan och skickar sedan ut falska fakturor. Och de har ingen fungerande kundtjänst. Ett riktigt, riktigt uselt företag.
  • Dålig
    5 mån sedan
    När allt fungerar så är produkten ungefär som utlovat , dvs sällan under minimum angivelsen för hastighet, latency däremot talar dom inte alls om och den kan variera ganska mycket (och tyvärr så blir den högre och högra år för år även om den inte är katastrof i nuläget).

    MEN när det inte fungerar så är det bokstavligen talat omöjligt att få dom att korrigera problemen (har åtminstone 20-30 tillfällen detta året där Internet & TV varit borta 1-9 timmar per gång).

    Kundservice existerar inte (bara öppet kontorstid, långa köer, gäspar i örat på dig, saknar totalt alla former av teknisk kompetens och när du kommit förbi det obligatoriska "starta om modemet", "starta om datorn", "koppla in datorn direkt mot internet" etc så faller dom platt och knappar lite på datorn och konstaterar att "jo, men jag ser ju NU att det är många i området som har problem, vi gör en felanmälan" (då har samtalet redan varat 30-40 minuter).
    Sen kan du upprepa det här i månader för samma fel och varje gång så har dom ingen aning om att något är fel och inte ens dina egna felanmälningar finns kvar i deras system.
    Till och med fel som legat uppe på deras egen "driftsinfo" sida förnekas ha existerat osv.

    Vill du ditt femtielfte fall av tjänsteavbrott avdraget på fakturan så gäller det från tidpunkten DU ringde och anmälde, spelar ingen roll att dom vet att det inte fungerat för att andra ringt eller hela området varit nere och det måste såklart begäras vid varje enskilt tillfälle som tjänsterna inte levereras. Det roligaste med det är att dom bara går att ringa under kontorstid så när sannolikt mest använder din TV/bredband (kvällar & helger) så går dom inte att nå och allt anses fungera tills du ringer på måndag morgon.

    Dom är också väldigt väldigt bra på att dölja att du betalar för mycket för ditt abonnemang, är du inloggad på deras sajt (eller har cookies så dom vet vem du är) så ser du bara dom priser du faktiskt har på ditt abonnemang, inte vad ditt abonnemang kostar för alla just nu.

    Kort sagt, undvik ComHem till varje pris om du har något som helst val, tyvärr bor vi i ett "ComHem hus" så vi har i nuläget inga alternativ men funderar seriöst på att faktiskt flytta BARA för att bli av med Sveriges sämsta tjänsteleverantör.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Förkastligt! Jag betalar för 500 Mbit men får högst en tiondel av det. Bredbandskollen visar högst ca 50 Mbit och lägst 7 Mbit på nedladdning. Comhem är bäst på att höja priset. 2 prishöjningar inom några månader för uruselt bredband och obefintlig service. Aldrig mer Comhem
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Varit trogen kund länge och min familj med. Bytte till fiber i huset och bytte till en annan leverantör. När jag ringer och säger upp mitt abonnemang, som för övrigt var otroligt krångligt, säger han att de kan erbjuda mig mer än dubbla hastigheten för 1/3 billigare pris än vad jag hade idag. Fick mig att bli riktigt sur då jag förväntar mig att alltid få bästa abonnemanget. Om jag skulle fortsätta med det jag hade skulle jag få betala otroligt mer överpris, erbjudanden finns inte på mina sidor på personliga erbjudanden eller på nätet. Om man jämför med nätet gav de mer än halva priset i rabatt vilket känns sjukt. Riktigt dåligt företag som behandlar sina kunder illa, kommer aldrig rekommendera comhem till någon då de svindlar sina kunder.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Blev pålurad bredband av dessa skojare med lovord om deras fantastiska router. I skrivande stund får jag endast 20% av utlovad hastighet. Och då sitter jag 120cm ifrån routern utan andra anslutna enheter.

    Kommer säga upp detta omgående.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Varit kund i nu 11 år och lagt cirka 105600kr På företaget ändå är servicen sämst, de ljuger, fifflar en och finns ingen lojalitet mot tidigare trogen kund. Äntligen fri Från detta företag om 1,5 månad!
  • Dålig
    10 mån sedan
    Beställde nytt bredband till den lägenheten jag ska flytta in i nästa vecka. Visar sig att Com Hem har skickat fakturor till lägenheten redan, och inte till min nuvarande, trots att jag ordagrant förklarat att jag flyttar in i nya lägenheten den 26 juni. Nu ska jag behöva betala påminnelseavgift för deras felsteg. Verkligen "fantastisk" service. Det blir att byta bolag så fort jag kan efter min bindningstid utgår.
  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    ComHem säljer in s.k. "FiberCoax" (dvs kabelteve-internet) till bostadsrättsföreningar. De gör det för att ha ett naturligt monopol på internetanslutning, där de sedan kan ta hutlösa priser för anslutningar och behöver inte alls bry sig om kvaliteten på sina tjänster eftersom kunderna inte kan lämna dem.

    Bland annat använder de fula trick att sälja abonnemang med helt okej hastighet nedströms men förskräckliga hastigheter uppströms, och sedan ta ut hutlösa priser för de högre uppströms hastigheterna i kombination med mycket snabbare ökande hastigheter nedströms för att motivera priset (uppströms hastigheter är svåra eller direkt omöjliga att se på webbsidan). Förutom det har de som officiell policy att man måste använda deras router, vilket är opraktiskt om man har en större lägenhet och skulle behöva en mesh-lösning. Det är inte seriöst.

    Jag har också stött på felkonfigurerad infrastruktur hos ComHem (men det var ett tag sedan).
  • Dålig
    11 mån sedan
    Varning för frustration, irritation, huvudvärk och ett jävla massa jagande utan resultat.

    Fick en ny router och då blev allt fel, ingen internet eller ytterst långsam internet. Wi-Fi låg i princip nere. Påpeka detta i nästan tre månader men fick uppmaning istället att byta kablar, starta om routern, köpa ny tv, köpa ny dator, köpa ny laptop, köpa ny PS4, köpa ny padda, köpa ny mobil ja allt som är kopplat till routern ?!?

    Jag ringde dom varannan dag under 7v. Och sa att det är routern det är fel på men kundservice lyssnar inte då följer deras samtals mall som en robot. Otrolig okunniga och inget kundfokus alls.

    Tvärtom du känner att du måste försvara dig.

    Dom lovade att ringa upp 4 gånger och kompensera för hela perioden men alla gånger så ljög dom.

    Älskar du stå i telefonkö så kommer du att älska Comhem här stod jag i snitt 60 min i telefonkö för att sedan vid vissa tillfällen bli kopplad till någon annan kollega och då kunde man stå lika länge i kö på den linjen.

    Comhem är nog Sveriges sämsta företag i alla kategorier.
  • Usel
    11 mån sedan
    Är befintlig kund. Säljare ringde och ljög för mig att jag skulle få internet och tv för 199. Det visade sig att det enbart var tv. Jag sa upp inom 14 dagar och fick bekräftelse. Ändå kommer ett paket på posten. Jag ringer dem. Det tar tre minuter innan jag kommer fram till telefonkön. Efter 10 min har jag kommit från plats 15 till 13.
  • 2020-04-17 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Ni har ta mig fan det sämsta service i hela världen. Ringde idag och hade nummer 45 i kön, kom fram till någon tjej som heter Tilda och hon säger att hon ska koppla mig vidare till någon som har med bredband att göra, då blir jag nummer 60 i kön. Ni är ta mig fan ett skam för mänskligheten. Helt otroligt.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Efter att ha varit kund i mer än 15 år så var det dags att säga förväl till Comhem för sista gången. För det första så måste jag börja med att säga något positivt. Tjänsten blev bättre under felra års tid och gick från att vara usel till hyfsad. Comhem har byggt ut kapaciteten och successivt börjat erbjuda högre hastigheter. Men där tar det positiva slut. Sista åren har det varit ganska många driftsavbrott, utan att man någonsin får en förklaring eller information om detta. Comhem använder oseriösa affärsmodeller och missköter sina kundrelationer - se nedan:

    - Vid flertal tillfällen senaste åren så har Comhem skickat ut information om att man ökat hastigheten utan att öka priset på tjänsten. När det har gått en längre tid så skickar man ut ett nytt brev om att du har en högre hastighet än vad du betalar för så nu höjer vi priset. Detta är en form av "bait and switch" - i bästa fall är det en väldigt oseriös affärsmodell där man först flyttar över kunder till en "bättre" tjänst utan att ta betalt för det och vid senare tillfälle ändrar priset utan att fråga om lov.

    - Netgear kabel-modemet CG3100 som vi har är 10 år gammalt och Comhem har aldrig erbjudit sig att byta ut det eller ens föreslå att vår 200Mbps-tjänst egentligen aldrig kan gå fortare än 30-50 Mbps över det trådlösa nätverket. Det hade varit väldigt lätt för Comhem att förbättra kundnöjdheten om man tog en titt på vad användarna sitter på för gamla modem.

    - Comhem är inte helt transparenta med sina driftstörningar. Man måste söka på specifik address för att få reda på om det är driftstörningar för tillfället, vilket förstås gör det krångligt att få en överblick om andra i området har problem. Som kund vill man se en överblick av störningarna och se historik, exempelvis huruvida det var störningar i nätet tidigare samma kväll. Man får inget mail eller SMS när det är driftstörningar.

    - Till slut måste jag tacka Minatjanster.se som gjorde det enkelt och smidigt att säga upp Comhem abonemanget utan att behöva tala med Comhem över telefon. Hade ett missat samtal från Comhem några dagar senare och ett mail där de erbjöd sig sänka månadsavgiften från hutlösa 429kr (efter senaste prishöjningen) till 99kr. Känner mig mycket nöjd med att inte behöva nyttja detta oseriösa bolag igen.
  • Dålig
    1 år sedan
    För att kräma ur det allra sista ur en kund som trott sig vara fri från denna helt kundfrånvända skapelse debiterar man mig nu 3490kr för att ha slängt en 4 år gammal digitalbox som jag haft till "låns", som de själva erkänner att de kommer slänga när de får den. Jag hittar samma box till salu på andrahandsmarknaden för några hundra kronor. Även om det är svårt att hitta nypriset på den kan jag slå vad om att ingen någonsin ens betalat 3490:- för denna box. Allra minst ComHem som förmodligen köper in dem på bulk för en spottstyver. Segare digitalbox får man leta efter.

    Om du inte står under hot om våld, välj en annan leverantör, vilken som helst. Undvik alla relationer med ComHem.
  • Dålig
    1 år sedan
    Efter 5 år som Com Hem-kund i förra lägenheten och efter att ha signat upp för ett "guldpaket" på både TV och bredband den 10/12 i nya läggan skickade Com hem snabbt som attan hem både en router och en TV-box. Det de inte lyckas med är att koppla på leveransen av fibret. Man skulle kunna tänka sig att om ena parten inte lyckas leva upp till sin del av ett nyupprättat avtal bör den parten initiera en kontakt i vilken de bör upplysa den andra parten om problemet i fråga. Så är inte fallet hos Com Hem.

    Com Hem hävdar att en annan bredbandsleverantör blockerar vår fiberport. Vid kontakt med fiberägaren fastställs det att inget annat företag levererar bredband till adressen, vilket Com Hems okontaktbara "analysavdelning" gång på gång på gång(...) hävdar är fallet. Efter 24 samtal (med en väntetid per samtal på 54 minuter i snitt) under loppet av 19 dagar (helgdagar inkl. julafton, juldagen, söndagar inräknat) lyckas Com Hem aldrig lösa problemet. Vilket i och för sig är en omöjlighet om man inte anser sig vara den som bör ta ansvar för problemet.

    En sak lyckades Com Hem med och det var att förlänga ångerrätten. Efter uppsägning av avtalet idag den 30/12 behövdes EN ENDA(!) kontakt med en annan internetleverantör för att 10 minuter senare ha en fullt fungerande internetuppkoppling.

    Com Hem bedriver en oseriös verksamhet med en affärsmodell som går ut på att minska utgifter för kompetent personal och/eller utbildning inom kundtjänst och därmed fullkomligt strunta i de kunder som har ett problem som har en svårare lösning än att starta om en router. Maka till sämre bemötande av dessa okunniga och generellt otrevliga kundtjänstmedarbetare får man vända på en väldans massa stenar för att hitta.
  • Dålig
    1 år sedan
    NÄRINGSFÖRBUD I ALL EVIGHET
    SAMMA SOM POST(M)ORD
    TV 12 ! era j^^^^r
  • Dålig
    1 år sedan
    Helt hopplös. Levererar inte nära den hastighet vi betalar för. Routern kopplar bort från våra trådlösa enheter, så vi måste starta om ett par gånger i veckan. Support kan bara hjälpa om du har en dator ansluten till ett nätverk med kabel (!). Nätverk med kabel ?? Vi skriver 2019, min surfplatta, min telefon och min dator är alla trådlösa.
  • Usel
    1 år sedan
    Bytte till Com Hem utan att läsa hur mycket skit andra skrivit om dem. På installationsdagen dök ingen upp vilket gjorde att vi stod utan tv och bredband då Com Hem med hjälp att fullmakt sagt upp vårat tidigare abonnemang. Ingen vidare början...
  • Dålig
    1 år sedan
    Jag har bredband via koaxialuttaget (ej fiber). Jag blev lovad att deras "Com Hem Wi-Fi Hub C2" (routern) var jättebra och hade fått jättebra omdöme av kunder.

    Det är den sämsta router jag har haft.
    Första problemet jag hade, var att jag inte kunde ha samma namn på 2,4GHz och 5GHz-frekvenserna. Det har aldrig varit några problem med mina gamla routrar.
    Jag har tappat wifi med mobiltelefoner väldigt ofta.
    Majoriteten av de gånger man vill streama via Chromecast, tar det väldigt lång tid innan man kommer åt enheterna.
    Har varit i kontakt med supporten några gånger, men de kan inte se något fel.

    Nu är jag bunden i två år 😔
  • Usel
    1 år sedan
    Nej, nej, nej. Får i bästa fall 10 Mbit/s nedströms - att streama något över 720p är bara att glömma.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Internet och TV fungerar lite när det vill, sämsta jag någonsin har haft, tyvärr kan jag inte påverka detta, då bostadsrättsföreningen röstade fram detta för hela området.

    Jag röstar på Telia, får hoppas vi får det blir det nästa gång.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    väldigt långsamt bredband, dålig service
  • Dålig
    1 år sedan
    Deras bredband genom tre hål i väggen är så dåligt att jag måste koppla upp min dator mot mobiltelefonen för att kunna surfa som vanligt.
  • Dålig
    1 år sedan
    Kan man ge mindre än 1 stjärna?
    Inser nu att jag varit bortskämd med mitt fiber från Uppsala stadsnät som levererade vad de lovade helt enkelt. Vet inte ens hur deras support är då det aldrig varit några problem (sen 2010).

    Nu är jag fast i ett ComHem hus och monopolkänslan är påtaglig. Har hört att det varit ännu värre förr vilket verkar helt otroligt.
    Betalar nu för 300mbit, ligger oftast runt 50mbit och droppar helt då och då vilket de på supporten tycker är fullt normalt då de inte tror att att routern kan leverera de marknadsförda hastigheterna via Wifi.

    "De marknadsförda hastigheterna gäller bara kabel." Inget som nämns i reklamen såklart, för vem använder kabel nu för tiden.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Fortfarande det bästa utbudet av TV-kanaler och ett konkurrenskraftigt Internet med bra router-hårdvara som håller vad den lovar!

    Kundtjänsten är trevlig och har alltid löst eventuella problem och missförstånd på ett föredömligt sätt.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    SÄMSTA SKITFÖRETAGET. NU BLIR DET ARN
    "vi kan inte garantera att det funkar" säger de till mig. Har RINGT de TIO GÅNGER (10 GÅNGER), under 2-3 månader då både INTERNET och ALLA kanaler försvinner HELT PLÖTSLIG och varje gång säger de: "nu är det fixat". Ringde IGÅR med SAMMA JÄVLA PROBLEM och de sa SAMMA SKIT IGEN och så är jag tvungen att RINGA IDAG med IGEN för att SKITET FÖRSVINNE HELA JÄVLA TIDEN ochde IDIOTERNA både "support" och en så kallad "chef" som jag får prata med säger: " vi kan inte garantera .." LÄGG NER SKITEN DÅ I SÅ FALL ERA ...
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Omdömme om kundtjänst och priset:

    Har kontaktat supporten ett antal gånger och de har alltid varit trevliga och hjälp mig finna en lösning smidigt.

    Jag håller med andra om att de har dyra priser, men personligen så har ComHem alltid varit stabila och jag har råd att betala lite mer.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vi kunder blev lurad av ComHem om priset. Abonnemang är så mycket DYRA och blir PRIS HÖJS.. Digitalboxen (tivo-box och tv hub) och bredband är inte fungerar perfekt. SE UPP för ComHem.
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Snabbt bredband som funkar bra nästan jämt!

    MEN när det inte fungerar så är supporten helt omöjlig att ha att göra med.. Senast jag hade kontakt med den så var nog det den absolut i särklass sämsta supporten jag pratat med.
    Egentligen ganska tråkigt, för i övrigt tycker jag Comhem's bredband fungerar bra och jag har alltid fått mer än den utlovade hastigheten!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Alltså vilken horribel ISP.

    Min router är trasig och slutar då och då att dela ut lokala IP nummer när ett IPs "lån" ska förnyas. Comhem vägrar skicka ett nytt och gör istället en 3 veckor långt anslutningstest till min adress. 12st omstarter på 3 veckor är okej och funktionellt enligt dom.

    Än idag sitter jag med ett modem som måste startas om någon gång i veckan då Comhem stänger supportärende dom inte kan lösa.

    Undvik, är det enda jag kan säga.
    Bor du som jag i ett Comhem hus och inte har ett val så "may god have mercy on your soul" du är precis som jag fast med vår tids sämsta ISP.

    Uppdatering:
    Det tog TRE MÅNADER innan jag lyckades övertyga dom att mitt modem hänger sig konstant och fick ett nytt skickat. Under denna tiden la dom ner ärendet fyra gånger utan att lösa det först.

    Än idag måste jag varna, undvik ComHem hus om du är beroende av ett snabbt och stabilt internet.
  • Usel
    2 år sedan
    Använd inte comhem om du verkligen inte måste göra det! Vi har haft så mycket problem med deras nät och dom smyghöjer priserna och lägger på tjänster utan att informera dig tydligt om det!
  • Usel
    2 år sedan
    Sämmmsttt
  • Usel
    2 år sedan
    ComHems reklam om att de är snabba, stabila och pålitliga är bara ren BULLSHIT! Vårt wi-fi är hur segt som helst och kopplar ofta ner, samt har extremt långa responstider. Helt oacceptabelt! Jag kommer att byta så snart jag bara kan!
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Varit bredbandskund hos Comhem i 11 år men nu ska jag flytta till hus utan ComHem-anslutning så nu blir det byte. Förr kunde det vara rätt skakigt men i ett flertal år nu har det funkat egentligen utan anmärkningar.

    + Håller utlovad hastighet, och överträffar den något.
    + Stabilt, har väldigt sällan legat nere.
    + Har under perioder fått ha avtal under listpris, vet inte om det är för "trogen tjänst" eller av misstag men men. :)
    + Rimlig support

    - Skickar telefonförsäljare på en i omgångar som vill sälja TV-tjänster. Kanske går att bli av med om man säger till på skarpen, har inte provat, utan bara blockerat numrena istället.
  • Usel
    2 år sedan
    Har haft problem med mitt bredband under 2,5år som har bidragit till att bredbandet är så gott som obrukbart under en 9 timmars period varje kväll. Support har inte lyckats lösa det och vägrar hitta en lösning. Håll er långt borta från Comhem. Riktiga skojjare