Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information ComHem har fått betyget (2.78)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    3 dagar sedan
    NÄRINGSFÖRBUD I ALL EVIGHET
    SAMMA SOM POST(M)ORD
    TV 12 ! era j^^^^r
  • Dålig
    25 dagar sedan
    Helt hopplös. Levererar inte nära den hastighet vi betalar för. Routern kopplar bort från våra trådlösa enheter, så vi måste starta om ett par gånger i veckan. Support kan bara hjälpa om du har en dator ansluten till ett nätverk med kabel (!). Nätverk med kabel ?? Vi skriver 2019, min surfplatta, min telefon och min dator är alla trådlösa.
  • Usel
    1 månad sedan
    Bytte till Com Hem utan att läsa hur mycket skit andra skrivit om dem. På installationsdagen dök ingen upp vilket gjorde att vi stod utan tv och bredband då Com Hem med hjälp att fullmakt sagt upp vårat tidigare abonnemang. Ingen vidare början...
  • Dålig
    1 månad sedan
    Jag har bredband via koaxialuttaget (ej fiber). Jag blev lovad att deras "Com Hem Wi-Fi Hub C2" (routern) var jättebra och hade fått jättebra omdöme av kunder.

    Det är den sämsta router jag har haft.
    Första problemet jag hade, var att jag inte kunde ha samma namn på 2,4GHz och 5GHz-frekvenserna. Det har aldrig varit några problem med mina gamla routrar.
    Jag har tappat wifi med mobiltelefoner väldigt ofta.
    Majoriteten av de gånger man vill streama via Chromecast, tar det väldigt lång tid innan man kommer åt enheterna.
    Har varit i kontakt med supporten några gånger, men de kan inte se något fel.

    Nu är jag bunden i två år 😔
  • Usel
    2 mån sedan
    Nej, nej, nej. Får i bästa fall 10 Mbit/s nedströms - att streama något över 720p är bara att glömma.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Internet och TV fungerar lite när det vill, sämsta jag någonsin har haft, tyvärr kan jag inte påverka detta, då bostadsrättsföreningen röstade fram detta för hela området.

    Jag röstar på Telia, får hoppas vi får det blir det nästa gång.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    väldigt långsamt bredband, dålig service
  • Dålig
    4 mån sedan
    Deras bredband genom tre hål i väggen är så dåligt att jag måste koppla upp min dator mot mobiltelefonen för att kunna surfa som vanligt.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Kan man ge mindre än 1 stjärna?
    Inser nu att jag varit bortskämd med mitt fiber från Uppsala stadsnät som levererade vad de lovade helt enkelt. Vet inte ens hur deras support är då det aldrig varit några problem (sen 2010).

    Nu är jag fast i ett ComHem hus och monopolkänslan är påtaglig. Har hört att det varit ännu värre förr vilket verkar helt otroligt.
    Betalar nu för 300mbit, ligger oftast runt 50mbit och droppar helt då och då vilket de på supporten tycker är fullt normalt då de inte tror att att routern kan leverera de marknadsförda hastigheterna via Wifi.

    "De marknadsförda hastigheterna gäller bara kabel." Inget som nämns i reklamen såklart, för vem använder kabel nu för tiden.
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Fortfarande det bästa utbudet av TV-kanaler och ett konkurrenskraftigt Internet med bra router-hårdvara som håller vad den lovar!

    Kundtjänsten är trevlig och har alltid löst eventuella problem och missförstånd på ett föredömligt sätt.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    SÄMSTA SKITFÖRETAGET. NU BLIR DET ARN
    "vi kan inte garantera att det funkar" säger de till mig. Har RINGT de TIO GÅNGER (10 GÅNGER), under 2-3 månader då både INTERNET och ALLA kanaler försvinner HELT PLÖTSLIG och varje gång säger de: "nu är det fixat". Ringde IGÅR med SAMMA JÄVLA PROBLEM och de sa SAMMA SKIT IGEN och så är jag tvungen att RINGA IDAG med IGEN för att SKITET FÖRSVINNE HELA JÄVLA TIDEN ochde IDIOTERNA både "support" och en så kallad "chef" som jag får prata med säger: " vi kan inte garantera .." LÄGG NER SKITEN DÅ I SÅ FALL ERA ...
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Omdömme om kundtjänst och priset:

    Har kontaktat supporten ett antal gånger och de har alltid varit trevliga och hjälp mig finna en lösning smidigt.

    Jag håller med andra om att de har dyra priser, men personligen så har ComHem alltid varit stabila och jag har råd att betala lite mer.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Vi kunder blev lurad av ComHem om priset. Abonnemang är så mycket DYRA och blir PRIS HÖJS.. Digitalboxen (tivo-box och tv hub) och bredband är inte fungerar perfekt. SE UPP för ComHem.
  • Ganska bra
    8 mån sedan
    Snabbt bredband som funkar bra nästan jämt!

    MEN när det inte fungerar så är supporten helt omöjlig att ha att göra med.. Senast jag hade kontakt med den så var nog det den absolut i särklass sämsta supporten jag pratat med.
    Egentligen ganska tråkigt, för i övrigt tycker jag Comhem's bredband fungerar bra och jag har alltid fått mer än den utlovade hastigheten!
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Alltså vilken horribel ISP.

    Min router är trasig och slutar då och då att dela ut lokala IP nummer när ett IPs "lån" ska förnyas. Comhem vägrar skicka ett nytt och gör istället en 3 veckor långt anslutningstest till min adress. 12st omstarter på 3 veckor är okej och funktionellt enligt dom.

    Än idag sitter jag med ett modem som måste startas om någon gång i veckan då Comhem stänger supportärende dom inte kan lösa.

    Undvik, är det enda jag kan säga.
    Bor du som jag i ett Comhem hus och inte har ett val så "may god have mercy on your soul" du är precis som jag fast med vår tids sämsta ISP.

    Uppdatering:
    Det tog TRE MÅNADER innan jag lyckades övertyga dom att mitt modem hänger sig konstant och fick ett nytt skickat. Under denna tiden la dom ner ärendet fyra gånger utan att lösa det först.

    Än idag måste jag varna, undvik ComHem hus om du är beroende av ett snabbt och stabilt internet.
  • Usel
    9 mån sedan
    Använd inte comhem om du verkligen inte måste göra det! Vi har haft så mycket problem med deras nät och dom smyghöjer priserna och lägger på tjänster utan att informera dig tydligt om det!
  • Usel
    11 mån sedan
    Sämmmsttt
  • 2018-12-14 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    ComHems reklam om att de är snabba, stabila och pålitliga är bara ren BULLSHIT! Vårt wi-fi är hur segt som helst och kopplar ofta ner, samt har extremt långa responstider. Helt oacceptabelt! Jag kommer att byta så snart jag bara kan!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Varit bredbandskund hos Comhem i 11 år men nu ska jag flytta till hus utan ComHem-anslutning så nu blir det byte. Förr kunde det vara rätt skakigt men i ett flertal år nu har det funkat egentligen utan anmärkningar.

    + Håller utlovad hastighet, och överträffar den något.
    + Stabilt, har väldigt sällan legat nere.
    + Har under perioder fått ha avtal under listpris, vet inte om det är för "trogen tjänst" eller av misstag men men. :)
    + Rimlig support

    - Skickar telefonförsäljare på en i omgångar som vill sälja TV-tjänster. Kanske går att bli av med om man säger till på skarpen, har inte provat, utan bara blockerat numrena istället.
  • Usel
    1 år sedan
    Har haft problem med mitt bredband under 2,5år som har bidragit till att bredbandet är så gott som obrukbart under en 9 timmars period varje kväll. Support har inte lyckats lösa det och vägrar hitta en lösning. Håll er långt borta från Comhem. Riktiga skojjare
  • Usel
    1 år sedan
    Världens sämsta tjänster och service!
    Var ett blixtnedslag i närheten av vårt hyreshus för några dagar sedan. Sedan dess fungerar inte bredband, TV eller telefoni.
    Ringer Comhem och frågar när det ska vara igång igen. Tidigast om 3 DYGN! 3 DYGN!
    Frågar om vi kommer att kompenseras på något sätt? "Nej", svarar hon surt.
    Världens sämsta tjänster och service!
  • Usel
    1 år sedan
    Det faktum att deras bästa och dyraste router presterar betydligt sämre än min gamla Asus-router från 2011 är inget annat än pinsamt. Problemet är att de (av någon oförklarlig anledning) blockerar min Asus-router, vilket innebär att jag är tvungen att använda deras skräprouter (som då alltså är deras absolut "bästa"). Com Hem-routerns signal har extremt dålig räckvidd; jag bor i ett normalstort hus med många öppna utrymmen och deras router levererar ingen signal alls såvida du inte är några få meter ifrån den. Com Hem-routern har inte ens antenner eller någon form av signalförstärkare alls för den delen. Detta hade vart ett mindre problem om ni bara tillåtit mig använda min egen router, men eftersom ni bara accepterar användning av eran egen router och därmed tvingar mig att leva med 4 Mbit/s när jag betalar för 200 Mbit/s är riktigt sorgligt. Att ni dessutom har driftstörningar hela tiden gör inte direkt saken bättre. Jag kan inte ge annat än lägsta betyg.
  • Usel
    1 år sedan
    Det här företaget är verkligen ett uselt företag i grunden. De känns som en fossil som man tvingas gräva upp när man flyttar in i t ex ett nybygge som vi har gjort då de lever på 10 åriga gruppavtal. Dom har ingen anledning att bättra sig som företag då de har monopolställning i och med superlånga avtal med föreningar och det märks på bemötande.

    Efter en månad har vi fortfarande inte fått igång vår TV-tjänst. Alla kundtjänstmedarbetare har ett manus framför sig så man pratar bara med robotar som har noll kunskap trots att man ringt teknisk support. Dom hör verkligen inte var man säger utan man ska hela tiden vänta och vänta och vänta på nya tv boxar och felsökningar som tar veckor.

    Bemötandet är uselt och problemet är att de kommer undan med det. Ingen medarbetare har mandat att göra någonting och säger bara att man inte kan se någonting om problemet då det är är en annan avdelning.

    Det här företaget hade aldrig existerat i en normal konkurrenssituation. Dom finns bara för att de kan skriva långa avtal med interimstyrelser som skiter i föreingarnas bästa.

    Jag mår dåligt varje gång jag pratar med någon från ComHem. Man är så van nu för tiden att företag verkligen måste lyssna på sina kunder och verkligen anstränger sig. Men inte ComHem...dom bor i ett helt annat universum.

    Om ni kan...undvik det här företaget till varje pris. OM ni är fast i 10 år som jag så var beredd på att bli väldigt arg när saker och ting strular.

    Om någon politiker ser det här så fixa det stora problemet med att interimsytrelser kan skriva 10 åriga avtal med usla företag som ComHem!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Prisjusteringar utan information och telefonterrorisering
  • Ganska bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Försäljaren ljög för mig.
    Dels fick jag inte den tjänsten jag beställde, dels blev fakturan högre än vad som utlovades. Samtalet spelades inte in, så dem hänvisar till en obegriplig bekräftelse jag fick där jag summerar totalbeloppet till minus. Tre samtal till kundservice och jag har två av tre gånger bemötts av misstro samt ovilja att hjälpa till. Inväntar resultatet från samtal tre, uppdaterar då. Uppdatering: Dem har i efterhand justerat ned priset, men det som jag ursprungligen avtalade om skiter dem totalt i, och bara säger att det inte går.

    Uppdatering: Två år senare så gäller fortfarande att försäljaren ljugit. Dock har jag varit nöjd med det som levererats under två år så jag boostar upp omdömet lite.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lockar med bra pris de första månaderna för att sedan höja priset avsevärt. Mitt bredband 250/10 gick från 249 kr/mån till 419 kr/mån; en ökning på 68%! När jag ringer de och frågar varför jag betalar det högre priset när det på deras hemsida klart och tydligt är angivet ett lägre pris så påstår de att det lägre priset endast gäller nya kunder. Mycket dålig stil. Rekommenderas inte!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Rekomenderas inte!. Dyrast i hela sverige, plus du får värsta teknisk hjälp som kan inte öppna portarna i sina routerna sen på slutet dom säger tyvärr vi kan inte göra nåt och du får hitta egna lösningar. Nu lätar jag efter nya leverentör.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ångrar skarpt att jag bytte till Comhem. Låst i 2 år. Driftstörning (inget bredband i 6 dagar) och ersättning på ca 50 kr... Sämre hastighet vid samma abonnemang än andra leverantörer.
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Stort utbud till ett vettigt pris, men inte användarvänligt om man är på olika platser. Fick en tivo med gammal användarinformation.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Supporten är bra. bra fart på uppkopplingen. Men säljarna beter sig som skit och då var jag tvungen att säga upp abonnemanget. Kunden ska inte behöva ta skit..
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Blev lurad av säljare att ändra abonnemangsformen från privat till företag "lägre månadsavgift" utlovades. Månadsavgiften blev högre istället. Enligt kundtjänst har inget sådant utlovats men jag vägrades tillgång till det inspelade samtalet.

    Sedan skedde detta:

    Den 9. januari 2017 kom en uppsägning från Com Hem att kabel-tv-nätet skulle läggas ner i området och alla tjänster, även bredbandet, skulle upphöra den 31. augusti 2017. Ingen uppsägning från kundens sida behövdes.

    Under våren beställde jag därför en fiberanslutning från en annan leverantör.

    Den 5. juli 2017 kom sedan ett nytt brev från Com Hem där jag informerade om att kabel-tv-nätet skulle trots allt fortsätta att vara i drift fram till hösten 2018.
    Fem dagar senare ringde jag upp Com Hems kundtjänst och sade att jag inte hade något intresse av att fortsätta efter den 31. augusti och att abonnemanget skulle upphöra så som stod i det första uppsägningsbrevet.
    Kundtjänsten lovade då att 'inga fler fakturor kommer att skickas efter den 31. augusti'.

    September 2017. Com Hem fortsätter att skicka fakturor.
    Försökte bestrida fakturorna men bolaget hävdar att INGEN uppsägning har skett trots det första brevet och samtalet till kundtjänst.
    Efter en stund slutade kundtjänsten att lyssna och konstaterade kort att 'så är det' 'abonnemanget fortsätter t.o.m 15/12 2017 och lade på luren.

    Efter mycket ordväxling fram och tillbaka via e-post kom Com Hem med en kompromiss. Jag skulle betala 'bara' fram till den sista oktober 2017.
    Com Hem fick det dessutom att låta som det skulle vara frågan om en 'tjänst' för mig.

    Men mina muskler räcker inte till för en rättvis kamp med Com Hems koppel av advokater och jag beslöt till slut att acceptera deras 'erbjudande'.

    Ett skojarföretag.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    ComHem måste vara det absolut sämsta företag när det gäller internet och tv tjänster. Att lova massa men inte leverera måste vara det måtto. Kundtjänst är så okunniga och självklar har den stängt när tjänsterna krånglar som mest.
    Tyvärr där jag bor kan jag bara ha detta skämt till företag.... Ni borde skämmas, men det tror jag ni inte gör!

    **• **Inom datakommunikation ligger Telia och Bredbandsbolaget i topp. Com Hem COMH -0.34% behåller sista platsen från förra årets undersökning och lyckas med bedriften att sänka sitt kundbetyg.

    Se: https://www.svd.se/com-hem-samst-i-klassen
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Ville ursprungligen ge ett betyg på en stjärna i och med att jag var tvungen att sitta i telefonkö i 1 timme innan jag kom fram, och den automatiserade "hjälpredan" medan man köade var så otroligt irriterande med upprepande tips om och om igen.

    Kom fram till er kundservice-agent som hette Jonas och han höjde min genomsnittliga kundupplevelse till skyn. Grymt bra service, trevlig och hjälpsam. Extremt bra service från Jonas med hans trevliga inställning och han hjälpte mig direkt med mitt internet som legat nere i två dagar.

    /Carl
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Genomrutten kundtjänst
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Värdelöst. Har ip-telefoni genom ComHem eftersom ett ComHem uttag fanns i lägenheten. Telefonin är nere så gott som varje helg, då det inte går att ringa in eller ut. Kundtjänst är till noll hjälp, och inte särskilt intresserade av att lösa problemet. Ingen kompensation, inte ens en ursäkt. Uruselt.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Nybliven kund, och första intrycket är allt annat än positivt. Instabil uppkoppling, hoppar febrilt mellan 10-50mbit. Att försöka strömma videos från t.ex youtube är bara att glömma, buffrar var 3:e sekund. En 4G uppkopplingen via mobilen är stabilare än detta skiten.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har nog de mest inkompetenta personerna på service desk.
    Tog CH 18 månader att lösa överbelastning i området.
    Ingen kompensation heller.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Blev lurad att fortsätta med Comhem. När jag skulle säga upp mitt abonemang (bredband,telefon) så övertalade dom mig att fortsätta trots att föreningen skulle installera fiber med annat bolag på sikt.

    Nu ska jag flytta till ett cike comhem hus + att nuvarande bostadsrättsförening installerat fiber.

    Jag får ÄNDÅ betala tom sista maj 2017. Utan att jag kan använda deras tjänster. Tydligen ska dom skickat ut info om detta. (jag har inte skrivit på något!)

    dom är totalt värdelösa på alla sätt. AKTA ER! säg upp era abonemang så fort ni kan och byt leverantör!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Absolut sämsta. Så missnöjd med allt härifrån. Försöker pracka på en massa saker man inte behöver och det är omöjligt att säga upp något när man väl tackat ja. Riktigt dålig företagsmoral.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Skojare som bara bluffar, undvik till varje pris. Min HD-box gick sönder och jag kunde inte få en ny, utan var tvungen enligt ComHem att byta till högljudd, seg och långsam TiVo och välja max-abonnemanget som jag inte ville ha. Säljaren sa även att jag kan byta efter 3 månader men inte innan. Jag väntar 3 månader och ringer, då säger de att man måste byta innan 3 månader, så nu är du "fast". Välj ett seriöst företag istället:

    http://www.svd.se/com-hem-samst-i-klassen
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Comhem ger mig112 megabit pröjsar för 100 mgeabit 199kr mårnaden. i en comhem lägenhet... telia levrarde 30 och fick pröjsa 349kr mårnaden.. omdömenerna som drar ner comhem är profiler som ger ett omdöme på varje..
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag ville nedgradera mitt internet och fick då betala en nedgraderingsavgift på 150kr vilket är ett skämt. Jag hade tidigare 250mbit och deras hastighet leverade knappast detta. Dessutom så ringde det en säljare för en tid sedan för att sälja på mig 250mbit igen. Troligt att man skulle nappa på det. Nu kommer dom även att höja avgiften för basutbudet på kanalerna.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Undvik dem till all kostnad.
    Jag tvivlar inte på att ett fåtal lyckliga människor får en bra erfarenhet från ComHem. Men majoriteten inklusive vårt hushåll har fått stått ut med korta avbrott varje dag med vårt bredband och telefoni. Avbrotten håller ibland i sig flera dagar och ofta på natten som under dagen och värst varje helg. Oavsett om det var i Malmö, eller Stockholm eller nuvarande Örebro och sedan Kumla så har vi haft ständiga problem.

    Tyvärr förtjänar dom inte egentligen få existera på marknaden, men tyvärr gör dom det och många begår samma misstag som vi. Helhetsintrycket är alltså vansinnigt dåligt oavsett vart i landet man befinner sig.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Jag betalar för 100mbit och jag får ut ungefär 2½ mbit om jag har tur, när jag sedan ringer supporten för att påpeka detta så startar de om min router och ber mig återkomma om problemet kvarstår. Det funkar i sådär 3-4 minuter med en hastighet på 40mbit sedan dör det helt eller hoppar ner på 2,5 igen. En på supporten påstod att jag hade för många enheter kopplade till routern samtidigt (jag hade 3st) och det kan vara problemet så jag kopplade ut allt utom min stationära dator med kabel och provade igen. Samma problem kvarstår, nästa sa att det var ett känt fel och att det kanske skulle komma ut med en ny mjukvara till routern men att det kunde ta upp till 1 år innan en sådan uppdatering gick igenom. Här sitter jag 1½ år senare och lösningen blottar fortfarande med sin frånvaro. Tyvärr så är jag låst till Comhem i mitt område och skulle betala bra mycket för fiber eller någon annan leverantör. Tänk både 2 och 3 gånger innan ni väljer Comhem och har ni 4g täckning så bör ett mobilt bredband vara ett mycket bättre alternativ.
  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Så fruktansvärt dålig support, förstår dom att det kanske inte är kul och höra klagomål, men byt då jobb. Regler verkar vara olika för varje supporttekniker. Rekommenderar att ta namn på personen du pratar med, förhoppnings vill hen säga sitt efternamn.

    -Tivo känns lite "90"

    -Dyrt som tusan

    -Bindnings tid. . . aldrig behövt de för ett internet sedan adsl. 2 mån uppsägnings tid vore mer ok pga deras omdöme/kvalité

    -"Hög hastighets" routern är precis kass men varm nog att steka ägg på. Tappar trådlöst på alla enheter ibland flera ggr per dag ibland. Samt en betongvägg leder till samma problem som kryptonit för stålmannen. (router och laptop+ps inom en radie på 7m)

    -Fick (försöka) testa deras paket fullmatat med allt dom hade och erbjuda. Skulle bara ringa och nedgradera detta utan extra kostnad inom 3månader. Då tillkom såklart 300 kr extra.

    Hyreshuset vi bor i erbjuder inget annat, antar att comhem betalar dom för inte skaffa ngt annat.

    + Dock vart posten snabb med leverans.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Comhem, bolaget som är självutnämnt till Sveriges sämsta leverantör. Hade dem under två års tid sedan orkade jag inte mer.. beställde till sist ADSL istället som fungerar mycket bättre. Mitt problem var att på kvällar och helger hade man alltid max 3-5Mbit, har haft flera olika hastigheter hos dem men inget av dem klarade de av att leverera i mitt nät ändå så höjde dem så man kunde beställa 200/50Mbit när de inte ens kunde fixa 100Mbit stabilt. Även mina svarstider emot sunet och liknande låg oftast på 300-800. Har haft mååånga ärenden hos dem men bara på 1/4 av dem har de återkommit till mig resten har de "skitit" i.

    Detta visade sig dock vara ett generellt problem i hela min stad men borde man inte informera oss efter 2 år av problem? Eller jo... de gjorde de efter typ 26 mån av problem där de skyller på en lokal leverantör som de inte kommit överens med. De stod även i brevet att detta pågått "under en längre tid" alltså har de vetat om detta, men varför har de inte berättat detta när man ringt deras support? Som tack sänkte de allas hastighet till 50Mbit vilket ändå inte gjorde någon som helst skillnaden.. snacka om överbelastat.

    Aldrig någonsin mer Comhem - 3G går före.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Har felanmält 3-4 gånger nu har det gått 4 veckor och internet är oanvändbart vid var 4de gång jag använder det kanske. Comhem vägrar ge mig någon ersättning eller ens minska min uppsägningstid. De enda de gör är att komma med nya billiga erbjudande på ett bredband som fortfarande är oanvändbart, det är ju löjligt.

    Precis som om t.ex. ett Hemelektronikbolag skulle fortsätta försöka kränga på en en mobil där skärmen är svart med motivering. "Ja men du kan få en trisslott på köpet och dessutom halva priset".

    Svarar ej på mejl eller chat efter 3 veckor och mina problem med svajigt bredband kvarstår..
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Jag körde en icke-kommersiell webbradio (vilket inte är i strid med deras avtalsvillkor) och de blockerade min 100/10 lina titt som tätt för att jag "spred trojaner" och spammade. Det fanns inte ens ett mailprogram på den datorn och jag hade virusprogram vilket de inte trodde på tills jag visade skärmdumpar. Det fanns inga virus och trafiken bestod bara av strömmen och vanlig trafik. Inget utöver det vanliga.
    Igår sänkte de hastigheten till något som var omätbart. Det gick inte ens att komma in på bredbandskollen. Den s.k. "kundtjänsten", bara den ett skämt i sig, påstod att jag överbelastar nätet. Hur 128 kbit/s samt lite vanlig surf kan överbelasta en 100/10 lina är för mig ett mysterium.

    Så fort jag kopplade ner datorn återfick jag hastigheten. När jag slog på den hände inget de första par minuterna, men sen blockerade de igen och så vidare. Jag har fått lägga ner radion eftersom jag inte kunnat fixa en annan lina. Att använda Com Hem känns som att återgå till den gamla "härliga" socialismen... Jag rekommenderar INTE Com Hem och ska nu dra in en fiberlina.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Att Com hem satsar så enormt på reklam gör mig förbryllad. Det är ju ingen som väljer dom för att man vill, man tar dom när det inte finns något alternativ, och det är ju inte ofta det finns.

    Mamma har varit kund hos dom i +10 år. Större delen av denna tid har hon haft combo-dealen med bredband telefoni och TV. Man skulle kunna tro att dom skulle prioritera henne när hon nu har problem med alla tjänster (så är inte fallet). Dock försöker dom pracka på henne en ny digitalbox, samma modell som hon redan har, mot en summa pengar och mer bindningstid. Det skulle på något vis magiskt fixa problemet med en kanal som inte fungerat som den skulle. Dock erkände dom sitt fel när vi ringde och konstaterade att det inte gjorde någon skillnad och dom tog inte betalt för det. Nu återstår det att se om dom kan fixa det och bredband och telefonin som inte fungerar alls sedan en vecka tillbaka.

    Själv flyttade jag in i en com hem lägenhet och dom inledde starkt med att ge mig en påminnelsefaktura utan att jag fått originalfakturan. Förmodligen är det väl posten som slarvat med adressändring eller liknande, något som jag tycker att ett seriöst företag skulle kunna ha överseende med. Com hem är dock, som konstaterats många gånger förrut, inte ett seriöst företag. Dom jobbar med lockpriser, långa bindningstider, dom gör vad de kan för att försvåra uppsägningar men anstränger sig inte det minsta för att ingiva förtroende hos sina kunder.
  • Acceptabel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Kopplar ner så ofta att det i praktiken inte går att använda. Mitt andra modem samma visa. Vägrar avsluta abonemanget i förtid trots att de inte levererar. Tycker synd om de som jobbar i kundtjänsten.

    Fast i comhem hus för andra gången, denna gången börjar det bättre, håller tummarna..

    Uppdaterat: I mitt nya hus rullar det på. Helt ok men fortsatt småstruligt modem. Önskar de hade valt bättre kvalitet på deras modem..