Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
12% Prisgaranti
5 års garanti på elverktyg
Öppet köp i 60 dagar

http://www.bauhaus.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Bauhaus har fått betyget (3.58)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    6 dagar sedan
    Som lite pryltokig nybliven husägare gick jag in på Bauhaus med stora plånboken i högsta hugg. Det skulle köpas allt från grillar och gräsklippare till utemöbler och verktyg. Pratade totalt med fyra olika anställda. Genomgående ointresserat, okunnigt, oärligt och rent av ovänligt bemötande. Anmärkningsvärt dåligt. Usch.. Dit går jag inte tillbaka i onödan.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Urusla! Beställde ett överdrag som de slarvade bort innan leverans. Då lägger de ordern vilande i veckor och ännu ingen information. De kan inte heller ge någon information på kundtjänst. Kundtjänst per mail/tel och personal i varuhus har ibland ingen aning om vad de säljer. Senast visste de inte vad invändig gänga var för något, vare sig i kundtjänst eller VVS i varuhus... Ofta strider det de säger med branschpraxis (exempelvis säker vatten). Priserna ok, utbudet av varumärken är ofta ok men vissa märken saknas (exempelvis Weber), öppettiderna är en av få bra saker. Garantin på 5 år är ett rent skämt. Det verkar vara omöjligt att uppnå den trots vad säljarna sagt och att produkten inte verkar kunna hålla. Många skumma märken saknar reservdelar överhuvudtaget vilket resulterar i att man får byta exempelvis toalett pga en läckande packning eller dålig spolning...
  • Dålig
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Min beställning skickades till en servicepoint med öppettider som inte var möjliga i förhållande till mitt arbete. Jag begärde hos Bauhaus att få försändelsen flyttad till en närliggande servicepoint med andra tider. Efter ett par dagar kom ett mejl som meddelade att mitt ärende var behandlat. När jag klickade på länken visades bara mitt skickade mejl. Bredvid fanns en ruta med texten ”Klar”. Efter en halvtimmes väntan fick jag kontakt via chatten. Här fick jag veta att det inte går att byta servicepoint. Jag kontaktade då DHL som meddelade att de gärna gör en förflyttning på begäran av avsändaren.
    Först ignoreras min förfrågan alltså helt. Jag måste direkt via chatten söka information. Sedan hävdar man att flytt inte är möjligt vilket är en lögn. Det är Bauhaus som inte vill betala DHL för förflyttningen.
    Det här är ett exempel på ett företag helt utan kundfokus. En begäran ignoreras och när kunden inte har möjlighet att hämta paketet vägrar man en flytt trots att det innebär att kunden blir utan sin beställning.
    Det finns seriösa aktörer i samma bransch som inser att kunden är förutsättningen för deras existens. Välj någon av dessa och välj bort Bauhaus.
  • Dålig
    22 dagar sedan
    Beställde en bänkskiva hos Bauhaus tillbaka i påsk som jag betalade 4~5k på plats för som skulle ta 4~6 veckor att få in. Nu har det gått över två månader och jag har fortfarande inte hört vad som har hänt med den eller när den kommer, och när jag kontaktar kundsupport får jag noll information om min beställning tillbaka.

    Jag kan ha förståelse för att det blir fel t ex att det blev någon bugg i deras system så den aldrig blev beställd hos deras leverantör. Men att de gång på gång uppvisar noll vilja för att hjälpa en som kund när de har gjort fel på sin sida är helt oacceptabelt.

    De kan ha billiga priser på en del varor men jag skulle inte ens säga att man får vad man betalar för då jag fortsatt inte fått ett dugg av dem, och jag skulle inte heller säga att de har dålig kundservice då jag fortfarande sitter på noll information om min beställning 3 samtal och två mejl senare.

    Så kort och gott bör ni handla på egen risk, särskilt om det är något de inte har inne då risken är att ni inte kommer få det iallafall även om ni beställer hos dem.
  • Dålig
    29 dagar sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Hävdar högsäsong(undra när det är lågsäsong) och kunde inte ge något leveransbesked på 17dagar trotts varan fanns i lager enlig hemsidan. Strök min order. Fick aldrig någon återkoppling utan fick vara drivande.

    Kommer aldrig beställa från dem online igen.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har handlat via nätet ett antal gånger och det har aldrig varit problem. Fri frakt på de varor jag köpt och snabb leverans. Toppen!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Det absolut sämsta möjliga bemötandet du kan tänka dig.

    Jag var på Bauhaus Barkarby 7/6 och tror helt ärligt aldrig jag upplevt sämre kundbemötande.
    Allt börjar med att jag ska köpa gasol till grillen, ser inga lösa tuber så jag ställer mig vid informationsdisken för att få prata med någon.
    Efter 20min kommer det till slut en kille som jag kan prata med (väntetiden tyder på underbemanning antagligen)
    Jag: - Hej jag vill köpa en gasoltub, var hittar jag det.
    Personal: - Då går du bara till kassan och säger det och betalar, sedan hämtar du ut tuben i vår drive in runt hörnet av byggnaden.
    Jag: - Okej, tack.
    Smått irriterad över att detta inte kunde stå på en skylt eller liknande beger jag mig till kassan... där jag får köa ytterligare ett tag.
    När det är min tur säger jag åter igen att jag vill köpa gasol.
    Kassör: - Det kan du inte köpa i den här kassan tyvärr... det är den där och pekar på en specifik kassa.
    Jag: - Jaha! okej... då går jag vill dit då.
    Får vänta i en ny kö...
    Nu får jag till slut äntligen betala för min gasol så jag kan åka och hämta ut den.

    Det är dock nu det värsta börjar.
    Jag kommer in på drive-in avdelningen (utan bil) och frågar första bästa personal:
    Jag: - Hej jag har köpt gasol som jag skulle hämta här (och räcker fram kvittot)
    Personal:- Det är dörren där borta till höger (och pekar bort mot mot en stor plastdörr med fönster på.)
    Jag går fram till den här dörren och ser att det står "Endast personal" på den, så jag stannar utanför och tänker att man ska vänta där.
    Eftersom dörren har fönster så ser jag hur det sitter en annan personal och håller på med något vid ett bord bara ca två meter in i rummet.
    Och bredvid honom så står det även massa gasoltuber så jag förstår att jag hamnat rätt, men jag väntar och tänker att han ser ju att jag står här så han kommer väl strax.
    Kort efter kommer en annan personal ut ur det här rummet och ser mig ståendes och vänta utanför dörren.
    Personal2: - Hej? väntar du på något?
    Jag: - Ja, jag skulle gå hit och hämta ut gasol jag betalat för.
    Personal2: - Gå till han som sitter där (och pekar på han vid bordet) så hjälper han dig.
    Jag: - Är det bara att gå in? (fundersam eftersom det står endast personal på dörren)
    Personal2: - Jadå.

    Så jag går in och hinner kanske just så pass fram till mannen vid bordet ca två meter in i lokalen innan en tredje person ropar mycket argt åt mig.
    Personal3: - DU! vad gör du här!? Du får inte vara här! (samtidigt som han raskt kommer mot mig)
    Jag: - Men han sa ju åt mig att gå in, jag stod där och väntade precis utanför!
    (han avbryter mig)
    Personal3: DU FÅR INTE VARA HÄR, VAD VILL DU!?
    Jag: - Men lugna ner dig! han sa åt mig att gå in, jag gjorde bara som NI (bauhas personalen) sagt åt mig! jag vill bara hämta en gasoltub jag betalat för.
    Personal3: - GE MIG DET (kvittot) Och gå härifrån du får inte vara här.
    Sedan vaknar mannen vid bordet till och instämmer med sin kollega
    Personal4: - Gå utanför dörren och vänta, Du får inte vara här inne.
    Jag: - Ja, ja självklart kan jag vänta utanför, jag gjorde som sagt bara som han sa åt mig...
    Mycket uppjagad går jag ut ur rummet och väntar.
    Efter en stund kommer "personal3" och ger mig en tub.

    Jag har aldrig upplevt så dålig service och kundbemötande som hos er!
    Det är absolut inte kundens fel att er personal inte tar ansvar och hjälper kunderna hela vägen... utan man ska kastas mellan massor av folk och ingen tar ansvar för man blir ombedd att göra.
    Och att er personal sedan reagerar på det sätt som de gjorde... otroligt aggressivt och otrevligt på alla sätt... Det var som sagt ni (Bauhaus personalen) som bett mig göra exakt så! men det ville man inte höra utan det var lättare att bara hugga på kunden istället.

    Otroligt tråkigt, jag vill aldrig mer komma tillbaka.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Bedrövlig service och fult ratingsystem på hemsidan. Skickar varor helt utan emballage, fick mina varor fraktskadade två gånger om trots lovord från kundservice om att emballera "extra väl".
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Jag har handlat från Bauhaus ett par gånger. På webben går det smidigt och leverans på 1-2 dagar utan problem. I butik finns ett bra utbud och servicen helt ok. Kundservice kan man ringa. Den är lite fyrkantig och det märks att det är ett stort bolag med lite dålig koll på vad de olika avdelningarna gör, men i slutändan fick jag den service jag efterfrågade.

    Uppdatering. La en ny order igår på en röd dag. Varorna skickade idag. Jag förstår verkligen inte vad alla andra klagar på. För mig funkar det varje gång och jag har beställt 4 gånger på 1 år.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Under all kritik.

    Lagersaldon som inte stämmer, leverans av varor långt efter utlovad tid och 8/10 produkter slutsålda på grund av felaktiga lagersaldon. Webshopen är med andra ord lika dålig som de fysiska butikerna och deras priser och personal, enda fördelen med Bauhaus är deras prisgaranti men se till att köpa varan först och utnyttja prisgarantin därefter, annars har Bauhaus satt i system att magiskt ändra priset i kassan till motsvarande som hos konkurrerande återförsäljare och några 12% billigare kan man då glömma. Fick till och med veta i butik att jag var tvungen att säga till innan jag betalat för varan, vilket inte alls stämmer. Detta är bara är en ursäkt för att slippa stå för sin egen prisgaranti. Påminde självfallet vänligt säljaren om att så inte alls är fallet och denna accepterade därefter motvilligt förfrågan om prisgarantin...

    Ständigt upptagen personal och ingen professionalism, varor till överpriser. Ni har en del att lära från exempelvis Hornbach, det är som dag och natt r det gäller kunnig personal, kort väntetid, trevligt bemötande och bra priser och utbud.
  • Usel
    1 månad sedan
    Vara kom efter tre veckor trots lager, hade inte längre behov av den så jag lät den ligga på utlämningsstället tills den skickades tillbaka. Fakturan hade resurs bank redan utfärdat nån dag efter att jag lagt beställningen, så nu blir jag hänvisade fram och tillbaka mellan två värdelösa kundtjänster för att få fakturan justerad. Kul.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Hej!
    Handlade en bubbelbadkar 7 MAJ då skulle hemleverans ske den 9 MAJ och montorena den 13 MAJ,så säljaren sa de bra plocka bort allt som man har så de klart.Jag fick hemkörning till porten den 13 MAJ badkaret,sen montorena som sms dom kan komma den 23 Maj.Nu får familjen duscha med hinkar i vatten för Bauhaus personalen bollar med ring dit o h hit,felet kan inte erkännas eller göra nåt.Så de uselt service få sålt ska hand men leveransen och ursäkterna där efter fy fån säger jag bara,trodde en stor varuhus kan leverera men sämst och ursäkt efter ursäkt.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Köpte en vara som det skulle finnas 50st av i Butiken. Får inget SMS. Dagarna går, jag åker till utlämning får sitta en jävla timme och vänta där (returärenden) går före utlämning fast jag väntat 15min längre än dom. De säger ”man måste få sms”, Blir så jävla förbannad och drar därifrån. Efter 14 jävla dagar åker jag dit igen och försöker prata med chefen om vad som kan gått så otroligt snett både vid ordern och bemötandet vid utlämningen. Men ingen bra förklaring lr vidare kompensation ges ut..
    aldrig mer Bauhaus..
  • Dålig
    2 mån sedan
    Lagersaldo i Norsborg säger att produkten finns. Jag åker dit, produkten finns inte. Personal lovar att det ska finnas nästa dag - åker dit två dagar senare, finns fortfarande inte. Blir igen lovad att det ska finnas nästa dag - jag väntar 4 dagar, åker dit finns inte.
    I butiken finns väldigt mycket personal men de bryr sig inte om sina kunder och kan nästan ingenting, de hittar inte ens i sin egen butik.

    Ett annat tillfälle stog det stort skyltat att en produkt kostar 999, kommer till kassan, där de vill ta 1500. Ingen ansats alls till ursäktande eller försöka få kunden glad.
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Måste säg att jag i princip enbart har positiva erfarenheter av Bauhaus (nät och Sisjön). Otroligt sortiment, bra priser, mycket personal. Bra leveransmöjligheter och gratis släp.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde toppdress på pall. Blev fel adress. Ringde direkt då jag upptäckte det omgående. Nej det gick inte att ändra adressen och inte säkert att det gick att makulera. Så nu kommer min toppdress på pall att leveras till en adress som inte finns. Nä Bauhaus. Ni är verkligen helt värdelösa.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Väldigt dålig service. Otrevligt bemötande. Aldrig sett butikspersonal som helt ignorerar kunden som ber om hjälp. Fel prisskyltar som lurar kunder. Returnerade 10 varor (2 olika artiklar) idag då de visade sig vara dubbelt så dyra när man skannade dem i kassan.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Bauhaus Norsborg. Lagersaldot stämmer nästan aldrig. Åkt dit många gånger efter att ha kollat att det finns på lager men väl framme finns inte ens produkten. Otroligt svårt att få tag i kunnig personal och långa köer för att få hjälp med frågor.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Extremt dålig kompetens på personal som arbetar på bauhaus här i SUNDSVALL. Ni som dessvärre är tvugna att handla där: Googla och lär er det ni behöver veta innan ni åker dit så besöket blir kort. Bara strul...
  • Dålig
    3 mån sedan
    Missvisande information från kundtjänst när jag skulle köpa en lampa. Skulle få prisgarantin, men reklamationsavdelningen sade att det inte gällde (trots bildbevis) efter jag redan gjort köpet. Vad hände med servicenivån?
  • Usel
    3 mån sedan
    Extremt dålig kompetens på personal som arbetar på bauhaus här i stockholm. Ni som dessvärre är tvugna att handla där: Googla och lär er det ni behöver veta innan ni åker dit så besöket blir kort... huvva!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Jag var något nervös när jag beställde en bordssåg från Dewalt, kostade ju några tusen. När den kom visade det sig att jag hade fått en skadad såg. Jag kontaktade kundtjänst med utförlig beskrivning av skadan tillsammans med bilder via epost och de skickade en ny såg till mig. Det blev en del mail mellan mig och kundtjänst men jag fick alltid ett mkt gott bemötande och en fantastisk hjälp och service! Jag kommer handla av bauhaus igen om de har rätt pris på rätt verktyg, å nästa gång behöver jag inte vara nervös eftersom jag vet att Bauhaus löser det om något skulle uppstå. Tack Bauhaus kundtjänst!
  • Dålig
    4 mån sedan
    Har bauhaus som den närmaste byggaffären. Det slutar alltid med att jag är irriterad när jag åker därifrån. Det går låååååångsamt, personalen är omotiverad och okunnig. Men det värsta är att det aldrig går att hitta personal när man behöver dem. Alltid bara en kassa öppen fastän kön ringlar sig lång. Själscanningskassorna fungerar knappt. Det ser ut som om de även lider av IT problem. Hade jag varit butikschef så hade jag skämts, det krävs uppryckning! Sluta anställa okunniga ynglingar för att hålla nere lönekostnader. Städa upp i butiken och håll koll på era lagersaldon. Hade jag kunna ge färre stjärnor så hade jag gjort det.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Fick bara hem ett av två kollin med beställda varor.
    Kontaktar dem och de skickar ut standardmail med uppmaning att ta bilder, emballage, streckkoder och vet inte allt.
    Pratade själv med fraktbolaget och de sa att kollit låg kvar i Norrköping så det var inte så svårt att utreda.
    Men Bauhaus kundtjänst fastnar i sina standard rutiner och allt tar så lång tid.
    Det låga betyget är för hanteringen och mottagandet kring ärendet från Bauhaus kundtjänst sida.
    Jag förstår att det kan bli fel vid leveranserna, men då ska inte kunden behöva lägga ner så mycket tid och energi på alla kontakter fram och tillbaks.
  • Usel
    4 mån sedan
    Bauhaus uppger medvetet missvisande att de har 5 års garanti på el verktyg både i kontakt och vid marknadsföring.

    Detta är falsk marknadsföring i syfte att vilseleda konsumenter, de har endast 5-år reklamationsrätt vilket är något helt annat.... det låter ju fortfarande bra men i verkligheten nästan omöjligt få igenom.

    Lämnar man in något på reparation så var även medveten om det tar 4-6v för att få besked och om de inte vill laga felet så tvingar de dig betala för både undersökning och frakt för att få tillbaka grejerna...

    Riktigt urusel kundservice,
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Jätte nöjd med både service och produkterna
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställde golvspån-skivor
    Första SMS:t sade lev mellan 07.00- 10.30
    Samma dag 06:03 SMS att varorna skulle komma mellan kl 08.14- 08.29(!)
    De kom 8.25!
    fraktfritt och trevlig chaufför
    Allt gick över förväntan
    Mkt nöjd
  • Mycket bra
    5 mån sedan
    Har inte alls haft samma negativa upplevelse som många andra haft här. Flera betygsätter också dom fysiska varuhusen vilket är direkt felaktigt med tanke på att detta handlar om e-handel.

    Jag har gjort tre beställningar på två år hos Bauhaus e-handel och dom har levererats på utsatt tid.

    Önskar att hemsidan kunde vara bättre, fungerar dåligt i Chrome. Bra med mycket betyg på produkterna. Önskar också att dom kunde använda Postnord istället för DHL.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Instämmer i klagokören. Jag baserar dock min erfarenhet enkom på varuhuset i Kalmar och har ingen erfarenhet av deras internetbutik.

    Jag var senast inne igår i ett annat ärende och kom då på att jag skulle passa på att nyttja deras prisgaranti, då jag köpt produkter som deras konkurrent Hornbach hade avsevärt billigare. Värt att nämna är att min tidigare upplevelse av deras prisgaranti är helt katastrofal, då jag vid det tillfället först var tvungen att betala för produkten och sen direkt gå till servicedisken där de skulle göra ett återköp och sedan sälja den till mig igen för det lägre priset. Detta samtidigt som jag blev "servad" av en människa som hade en attityd som hade gjort sig bäst undangömd bakom ett skrivbord långt nere i en källare. Resultatet den gången blev i alla fall att jag fick stå i 20 minuters kö till servicekassan för att sedan bli ifrågasatt om det inte var samma produkt(något de i kassa redan hade kollat upp), och efter mycket om och men ligga ute med nästan dubbla summan som produkten kostade under flertalet dagar. Upplevelsen av detta var som sagt jättedålig, men jag tänkte att jag måste ge dem en andra chans. Alla kan ju ha en dålig dag.
    Men tyvärr blev denna upplevelsen i precis samma klass. Jag möttes av en väldigt oprofessionell människa som direkt misstänkliggjorde och nästintill dumförklarade mig när jag sa att jag ville nyttja prisgarantin. Jag blev till och med ifrågasatt om att Hornbach var en riktigt butik...
    När personen suttit i ungefär tio minuter och försökt att motbevisa mig och påstå att produkterna inte är "EXAKT identiska" så tillkallar hon en avdelningschef på VVS-avdelningen som ska komma och hjälpa henne. Detta trots att jag visat för henne att till och med EAN-koderna är helt identiska på deras webshoppar, även om de inte har benämnt produkterna helt identiskt (vilket är det som hon verkar ha hängt upp sig på). Det komiska/tragiska i det hela är att i Bauhaus produktbeskrivning så återfinns exakt samma benämning som Hornbach har använt. Men detta vill hon inte ta till sig av alls, utan tycker att jag ska vänta i 10 minuter till på att den andra personen ska dyka upp.
    När han väl dyker upp så har jag redan börjat att ge upp. Och när han säger att han måste kolla upp allt igen så ber jag om att få tillbaka kvittot, men han insisterar på att jag ska stanna. Efter en ganska kort tid konstaterar han att det ju faktiskt är samma produkt och att jag självklart har rätt till prisgaranti. Han försvarar sin medarbetares beteende med att hon inte kan ha koll på allt. Jag påpekar då all information jag gett till henne, där till och med EAN-kod stämmer överrens.
    Då kontrar han med att "Ja, i det här fallet så var det ju så men snart så kommer vi att börja handla ifrån vår egna leverantör så att vi kan sälja saker ÄNNU billigare". Varför nu detta skulle vara intressant för mig att veta?
    Men då jag under samtalets gång nämnt för honom att planen var att köpa fler av samma vara så tycker han att det är onödigt att ta prisgarantin nu, då han i sådana fall "måste fylla i en massa excellistor och sedan köpa tillbaka produkten 2 gånger"...
    Direkt efter han uttryckt de orden så tittar jag på klockan och konstaterar att jag har blivit stående där i 30 minuter (?!), så jag ber jag återigen om att få tillbaka mitt kvitto och tackar för den otroligt fina servicen.
    Kontentan blev att jag inte fick tillbaka några pengar, blev på dåligt humör och tappade en massa tid som hade kunnat spenderas på att renovera.

    Utöver detta så händer det nästintill varenda gång att de skyltade priserna inte överensstämmer med det som man får betala i kassan, och då till kundens nackdel. Allt ifrån uppallade "REA!"-varor som man slänger ned i vagnen av bara farten för att de kostar 19.95 (som senare visar sig kosta 59.95 då de "inte har haft tid att ändra priserna") till parkettgolv där det skyltas med 20% rabatt, vilket sedan helt magiskt inte existerar i kassan.
    I dessa fallen brukar de dock lösa problemet om man påpekar det, men det ska alltid ifrågasättas lite och känslan av att man alltid behöver dubbelkolla allt på kvittot är inte speciellt skön.
    Jag kan även i 100% av fallen säga att jag ALDRIG fått en enda ursäkt för att de har gjort fel. Detta tycker jag är helt förkastligt. Det kostar inget och det hade i alla fall tytt på ett uns av ansvarstagande. Men här verkar det som deras medarbetare inte förstår att de är representanter för sitt företag och inte sig själva, för det är ju alltid någon annan som gjort felet...

    Det enda positiva, och anledningen till att jag inte ger dem en stjärna, är för att de faktiskt har ett väldigt bra utbud av varor och mycket på lager.
    Så vet man exakt vad man ska ha, och man inte har tänkt att utnyttja någon form av service/garanti/etc så kan man faktiskt handla hos dem. Och fundera som sagt inte ens på prisgarantin. Jag är övertygad om att de utbildar sin personal i hur de ska agera för att inte behöva följa den. Den är bara där för syns skull, för att vagga in kunden i en falsk trygghetskänsla.

    Detta är urtypen av ett "kräng-och-släng"-företag, bara i ett jättestort format.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Har alltid fungerat utmärkt,

    Har lagt flera ordrar på färg och div annat, fungerat utmärkt.
    Snabb frakt, hela varor
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Kan instämma med alla andra som är missnöjda:

    Beställde varor under Black Friday som skulle skickas inom 2-3 dagar. Två månader och verken varor eller pengarna tillbaka.

    - Lockpriser
    - Lagersaldo som inte stämmer
    - Kundtjänst som slutar höra av sig

    och lägger till:

    -Skyller på underleverantören. Sluta samarbeta med de då, ni är ju ansiktet utåt!
    - Min recension publicerades aldrig på deras hemsidan och såldes bort. Undrar hur många negativa kundomdöme slänger de varje dag.

    Tack att prisjakt finns så man kan öppet recensera.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställde en skruvdragare och blev skickat väldigt snabbt. Kanon
  • Usel
    6 mån sedan
    Felaktiga lagersaldon
    Tråkig personal
    Inga hyllplatser på hemsidan
    Omöjligt att hitta saker på egen hand som är ”udda” varor och inte platsar i vanliga kategorierna.
    Lång tid att få tag på någon att fråga
  • Usel
    6 mån sedan
    - Skadade varor vid leverans.
    - Långa reklamationer (Flera veckor).
    - Artiklar saknas vid leverans.
    - Lagersaldon stämmer ej.
    - Bristfälligt eller inget emballage.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Många dåliga recensioner här... Men jag har köpt mycket på Bauhaus, och det har alltid funkat bra. Senaste verktygsinköpet på webben levererades efter 2 arbetsdagar trots att det var 1v kvar till jul.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Dåligt när man beställer hemleverans står mellan kl 10:00 - 14:00, sen skulle chauffören ringa ca 30min innan, kl 14:15 hade ingen ringt så ringde frakt bolaget och frågade vart lastbilen var dom skulle kontakta chauffören, och han ringde upp, tyckte synd om han inte hans fel Bauhaus lovar för mycket, fick paketet kl 16:37, tog ledigt och sa jag kommer så snart paketet kommit nu blev det en hel dag och hade jag jobbat så hade jag hunnit hem, nästa gång tar jag ledigt en hel dag och åker till en fysisk butik och köper den direkt.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Lockpriser på varor som i samma stund de reas ut inte finns i lager i hela Sverige....
  • Usel
    7 mån sedan
    Verkar ju ha satt i system att sätta Lockpriser på artiklar de ej har i lager.
  • Usel
    7 mån sedan
    Väldigt dålig leverans på e-handeln. Står att det ska ta 2-5 dagar. Det tar 5 dagar och då kan du lika gärna välja att hämta den i varuhuset. Samt att de levererar mellan 10-14 på dagtid....
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Världens segaste support, inte värt att bry sig om garantiärenden såvida det inte handlar om större summor... Dessutom lång tid att skicka varorna.
  • Acceptabel
    8 mån sedan
    Förr älskade ja bauhouse. Nu har dom skyhöga fraktavgifer. Innan hade många varor med fri frakt. Väldigt tråkigt.
  • Bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Fick hjälp av mycket trevlig och hjälpsam personal i Upplands Väsby. Dessvärre stämde inte lagersaldo så väl i butiken kunde de inte hitta varan vare sig på hyllan eller på lager. De skulle nolla saldot och uppdatera det igen när de hittade varan. Det skulle ta 15 min sa det men saldot var inte uppdaterat förrän morgonen efter.
    Kundtjänst har varit väldigt hjälpsamma efteråt så jag är trots allt överlag nöjd med den service jag fått.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Paketet saknade helt yttre emballage; det var bara produktkartongen (som inte ens omsluter hela produkten) med en DHL-klisterlapp på. När jag hämtade ut den var halva bortriven. Ren röta att alla skruvar låg i en påse i andra delen av förpackningen.

    Det faktum att det var en toalettsits och att jag behövde cykla med denna genom citykärnan gjorde inte saken bättre.

    Därmed anser jag att det finns fog att säga att detta var SKITdåligt av Bauhaus:
    om ni inte behärskar postorder - erbjud då inte postorder!
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Bara handlat från Bauhaus en gång på nätet och det gick utmärkt. Bra pris på grejerna och fick paketet 2 dagar efter beställning. Hade gett full pott om jag hade fått det på 1 dag, men det är absolut inget att klaga på ändå.

    Hade jag läst betygen här innan så hade jag antagligen inte beställt, men brydde mig inte i att kolla när det gällde ett så pass känt företag. Nu när jag redan har en bra erfarenhet så kommer jag att fortsätta beställa härifrån i framtiden också, men bara saker som jag absolut inte behöver ha direkt.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde en borrhammare och fick hem en jävla bräda med hjul på, hur fan ska jag göra hål i betongvägen med den? Dom vägrar att skicka en ny direkt, och sen undersöka vad som gick fel. Nej, jag ska vänta till dom han handlagt mitt reklamasionsärendet i 5-7 dagar och sen kanske dom skickar en ny. Kan ju ta 1,5 - 2 veckor innan jag får hem en borrhammare från dom.

    Håller med... Bajsföretag...
    Handla definitivt inte där över nätet!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Edit 2018-10-7:
    Vekligen ett dåligt företag. Inget fel på de få anställda utan noll koll på vad som gör en kund nöjd. Jag har ett ärende hos KO just nu, ska bli spännande att se vad de anser.

    —————————

    Inget att klaga på.
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Det är synd att det oftast bara är en negativ upplevelse som föranleder en reaktion/recension, vilket ju ofta gör att det blir ett lågt resultat.

    Jag har handlat otaligt med saker från Bauhaus senaste året i samband med en omfattande utbyggnad och renovering. Huvudsakligen har alla beställningar levererats helt i tid och utan några som helst problem. Vid något enstaka tillfälle har något varit defekt, men har snabbt ersatts av Bauhaus när jag hört av mig.

    Sen tycker jag att servicen hos Bauhaus är i toppklass. Att kunna direktchatta med deras kundservice när man undrar något är sjukt smidigt, även om det såklart ibland kan ta tid för dem att gräva fram svaret vid komplicerade frågor (det är ju rimligt ändå). Dessutom ett trevligt bemötande i största allmänhet både online och i butik.
  • Usel
    10 mån sedan
    Sämsta butik som finns. Dålig service. Okunnig och otrevlig personal.
    Röriga varuhus.
  • Usel
    10 mån sedan
    Paket som försvinner i leverans. Bauhaus ska eftersöka paketet och återkomma, hör inget på 1v. Ringer igen och de ska skicka en ny vara. 1v till går och inget hörs. Efter 1 månad skickar de en ny vara som i dagsläget skulle levereras för flera dagar sedan... De måste seriöst se över vilken de skickar sina sändningar med...
  • Usel
    10 mån sedan
    Bauhaus leveranskvalitet måste vara bland det sämsta som existerar på marknaden. För över en månad sedan beställda jag tre förpackningar isolering. Självklart levererades inte det jag beställt, utan felaktig tjocklek på isoleringen dök upp. I en månads tid har jag nu försökt få Bauhaus att leverera rätt produkter. Hur lång tid det kommer att ta är fortfarande oklart, för ingenting verkar hända.

    Det är lite skrämmande att se hur många recensioner här som handlar om samma dåliga leveransförmåga och dysfunktionella kundservice. Tyvärr läste jag inte det innan jag beställde...

    Mitt råd är att till varje pris undvika Bauhaus om du har dem minsta intresse av att få din vara levererad. Som vanligt kan man bara konstatera att det är värt några kronor extra att handla av företag tar det där med kundvård på allvar.