Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
E-handel och butik i Stockholm
Kundtjänst 7-17 tel 08-344700
Nöjd Kundgaranti - 30 dagar

https://www.proffsmagasinet.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Proffsmagasinet har fått betyget (6.70)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    7 dagar sedan
    Extremt dåliga rutiner för returer! Bara Linda som får skriva ut retursedlar.. Svarar inte på mail. Kräver att man som kund ringer o tjatar.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tiden att lämna ett omdöme.

    Vi jobbar på att vårt returflöde ska bli enklare och smidigare för dig som kund. I dagsläget behöver du ta kontakt med oss och vi i vår tur skickar dig en länk där du sedan skriver ut retursedeln. Jag kan inte se vad som skett i just ditt fall, men normalt sätt så svarar vi inom samma dag så att du har din retursedel samma dag som du hör av dig.

    Vi har en avdelning som jobbar specifikt med retur, service och reklamationer, det är således inte bara en person som hanterar denna typ av ärende, även om Linda är en av dom.

    Tack för din feedback.

    Sanna
    Kundservice
    Proffsmagasinet
    08344700
    [email protected]

  • Dålig
    13 dagar sedan
    Leveranstider stämde inte på 3 av 5 varor. Lojt svar från kundtjänsten, där man lovade leverans eller återkoppling som uteblev. Undvik ifall du vill ha grejer eller svar
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tiden att lämna ett omdöme.

    Vad tråkigt att höra att 3 av dina produkter blev försenade. Det är inte vår mening att ge ett lojt svar, dessvärre har flera av våra leverantörer större leveransproblem än normalt p.g.a. rådande världsläge vilket gör det svårare för oss att ge dig ett klart besked då vi i vissa fall inte har något bra estimat.

    Jag kan inte annat än beklaga om återkoppling uteblivit, givetvis ska vi återkoppla i dom fall vi lovat detta, här har den mänskliga faktorn spelat in dessvärre.

    Tack för din feedback.

    Sanna
    Kundservice
    Proffsmagasinet
    08344700
    [email protected]

  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Beställning
    Bra at handla i en svensk nätbutik. Hadde et bra ordresystem.
  • Dålig
    26 dagar sedan
    Undvik om du vill ha något levererat. Allt står som 2-3 dagars leverans men det stämmer inte. Beställde till garaget i.o.m motor-renovering och har väntat i snart 6 veckor. Leveransdatum flyttas fram och skylls på leverantörer, de vägrar att ta ansvar och verkar sätta i system att putta leveranser framför sig. Lägg på någon hundralapp oh köp hos en butik som inte ljuger, skyller ifrån sig eller struntar i allt vad ansvar heter. Jag kan inte sätta ord på hur värdelöst jag tycker det är.
  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Uppdaterat: 28 dagar sedan
    Beställning
    Lätt att handla, bra info om produkten, snabb leverans
  • Dålig
    1 månad sedan
    Blev riktigt missnöjd då de skrev på hemsidan att varan skulle skickas inom 2-3 dagar och fick även ett mail där det stod att varan skulle skickas inom den utlovade tiden.
    Inget hände och då jag senare frågade supporten svarade dom att dom inte visste när de skulle få varan i lager. Riktigt dåligt att lova något och sedan inte hålla det.
  • Hej,

    Tack för att du lämnar ett omdöme.

    Beklagar verkligen att din produkt inte kom fram i tid. Leveranstiden som anges på produktsidan är baserad på historik och information från leverantören. Dessvärre har flera av våra leverantörer större leveransproblem än normalt p.g.a. rådande världsläge. Vi jobbar stenhårt på att uppdatera våra leveranstider så fort vi får ny information.

    Tack för din feedback.

    Sanna
    Kundservice
    Proffsmagasinet
    08344700
    [email protected]

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Snabb och enkelt beställnings procedur med en av marknadens lägsta priser där gratis upphämtning i Stockholms butik ordnas. Trevlig ung bemötande personal med kunnig kompetens. Skönt att slippa de gamla drakarnas hutlösa priser med knepiga rabattsatser :)
    Allt detta ljus sammantaget borgar för flertalet nya beställningar av oss och säkert andra!
    //Stiftelsen JK under grundande
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Köpte en bosch såg med leveranstid 2-3 dagar som skulle användas till ett altanbygge. Leveransen har hittills uteblivet och nya datum utlovas hela tiden. Hade de varit ärliga med leveranstid på sin hemsida hade jag valt att köpa sågen hos en annan handlare. Det tar i snitt 2-3 dagar att få svar på sina frågor via deras [email protected] adress.
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tiden att lämna ett omdöme.

    Supertråkigt att höra att din produkt blev försenad. Det är aldrig vår mening att vara oärliga vad gäller leveranstiden, utan den leveranstid som står på produktsidan är baserad på information från leverantören och vår historik.
    Dessvärre så har många av våra leverantörer större leveransproblem än normalt p.g.a. rådande världsläge och vi jobbar stenhårt på att uppdatera våra leveranstider så fort vi får ny information.

    Vi har sett en högre försäljning än beräknat vilket gjort att vi på vår kundservice stundtals hamnat efter, vi jobbar på att rekrytera fler duktiga personer till vår kundservice.

    Tack för din feedback.

    Sanna
    Kundservice
    Proffsmagasinet
    08344700
    [email protected]

  • Dålig
    1 månad sedan
    Fick vid kontakt en IR-mätare rekommenderad. Den visade sig ha svag tillförlitlighet. Vi kontakt med Proffsmagasinet var det inte självklar att jag skulle bli nöjd som kund utan jag skulle stå för den ekonomiska risken när produktens tillverkare gjorde sin subjektiva analys. Jag skulle även stå för fraktkostnader.

    Det här företaget har inte nöjd kund i fokus! Välj ett annat!
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tiden att lämna ett omdöme.

    Jag kan dessvärre inte se exakt vad som skett i ditt ärenden då jag inte kan få fram det med dom uppgifter du lämnat.

    Om en produkt är trasig och behöver tas in på service, så är vi väldigt måna om att du som kund ska ha all information på förhand, därav att vi alltid skickar ut information om vad som gäller ifall det visar sig att felet faller utom garantin.
    Med det sagt så försöker vi alltid komma till en så bra lösning som möjligt för dig som kund i dom fallen det sker.

    Tack för din feedback.

    Sanna
    Kundservice
    Proffsmagasinet
    08344700
    [email protected]

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Nöjd , Snabb service.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Snabb leverans, ett bra pris på Handspritautomaten var suveränt
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Köpte Makita skruvdragare med växellådsproblem och det slutade med att dom inte fixade skuvdragaren utan kallade mig för okunnig. Nu har jag en dåligt fungerande skuvdragare på hyllan.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Jag kan inte svara på vad som skett i ditt ärende, men beklagar om det är så att du känner att du inte fått ett gott bemötande ifrån oss.

    Om du haft ditt verktyg inne på service så är det tillverkaren som står för garantin och gör bedömningen om det går inom eller utom garanti.

    Du får gärna höra av dig till oss om du vill ha mer hjälp med ditt ärende.

    Sanna
    Kundservice
    Proffsmagasinet
    08344700
    [email protected]

  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Försökte köpa en grovdammsugare. Det tog ett par dar att komma fram till att de inte hade den på lager och att den även var restnoterad hos deras leverantör och ska komma in om två veckor. Går man in på deras sida står det fortfarande Skickas inom 2-3 dagar :-(

    Jag avbröt köpet och köpte från Toolab. Hoppas det går bättre.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt att höra att produkten var försenad. Om en produkt hos oss finns i lager så är den markerad med "i lager" annars med en estimerad leveranstid baserad på historik och avtal med leverantören. Om din produkt haft en estimerad leveranstid på "skickas inom 2-3 dagar" så är det normalt inom den tiden som produkten skickas, i detta fallet verkar produkten dock ha blivit försenad.

    Anledningen till att det kan vara svårare att få svar på ett specifikt datum idag är att många av våra leverantörer dessvärre har osäkrare leveranstider p.g.a. världsläget.

    Tack för din feedback.

    Sanna
    Kundservice
    Proffsmagasinet
    08344700
    [email protected]

  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde en kantfräs (Orderbekräftelse 30739371 ) som skulle skickas inom 24h. Jag kontaktade kundservicen vid 3 tillfällen och fick olika svar varje gång. Lagerstatusen stämmer inte alls med verkligheten.
    Jag handlade mycket varor hos detta företag förut, men nu är det slut handlat där.
    De lockar med lägre priser men kunden blir lidande med långa väntetider.
  • Hej Abdel,

    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar att din produkt blev försenad, ser att den lämnade oss tre dagar efter beställning. Anledningen till detta var ett saldofel.

    Dessvärre har många av våra leverantörer haft större leveransproblem än normalt det senaste året p.g.a. det rådande världsläget, vi jobbar stenhårt på att ha så uppdaterade leveranstider som möjligt i och med detta.

    Tack för din feedback.

    Sanna
    Kundservice
    Proffsmagasinet
    08344700
    [email protected]

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Bra priser, snabb leverans
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde en vara 8/2, enligt hemsidan skulle varan ”skickas inom 2-3 dagar”. Efter drygt en vecka efterlyste jag varan och fick då svaret att ”varan är slut på lagret”, inget de tänkte informera om, tydligen.. påpekade att det fortfarande stod ”..2-3 dagar..” på hemsidan. Detta ändras under några dagar för att sedan återgå till ”..2-3 dagar” igen, men någon vara har jag inte fått! Det har nu gått EN MÅNAD och igår bad jag dem makulera ordern. Det enda jag fått från dem är en faktura... kan aldrig rekommendera dem efter detta. Felaktig/vilseledande info på hemsidan, de kan skylla på vem de vill, deras hemsida ansvarar de själva för! Noll info till mig som kund, jag har fått efterlysa svar. Det enda positiva är att ”Emil” ändå svarat snabbt och trevligt. Magasin kanske, men Proffs är de inte!
  • Hej,

    Tack för att du tar dig tiden att lämna ett omdöme.

    Jag beklagar att din produkt blev försenad. Då jag inte kan hitta någon order eller ärende med dom uppgifter som du lämnat så är det svårt för mig att reda ut exakt vad som skett.

    Normalt så meddelar vi alltid kund vid leveransförsening, beklagar verkligen om detta inte skett.
    Då du fått en faktura ifrån oss så skulle jag gissa att din order gått iväg men kommit bort på vägen, vilket också förklarar varför leveranstiden återigen ändrats tillbaka till 2-3 dagar på hemsidan.

    Ta gärna kontakt med oss så att vi kan hjälpa dig vidare om du inte fått hjälp att häva ditt köp.

    Tack för din feedback.

    Sanna
    Kundservice
    Proffsmagasinet
    08344700
    [email protected]

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Allt fungerade bra inga problem! kommer att handla här flera gånger.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Lagerstatus stämmer inte, precis som många andra skrivit. Även efter att dom hört av sig om detta (flera dagar senare) så visar websidan fortfarande felaktigt att leveranstiden är 2-3 dagar.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    När vi anger på produktsidan att en produkt beräknas att skickas inom 2-3 dagar så innebär det inte att det är en lagervara. Utan det är i det fallet det estimat vi har på produkten utifrån leverantörens angivelse och historik.
    Dessvärre så händer det att estimatet inte stämmer, lite oftare just nu p.g.a. världsläget och att våra leverantörer därför har svårare att ge korrekta estimat.

    Tack för din feedback.

    Sanna, Proffsmagasinet

  • Dålig
    3 mån sedan
    OBS! VARNING!
    Beställde kag/gersåg + några smågrejer på blackfridaykampanjen 30 november.
    Fick 2 st avier om leverans 18 januari. Hämtar ut paketen men ena paketet visar sej vara en hydrofortank på 150 liter. Kontaktar proffsmagasinet som skickar en returfraktsedel och jag returnerar varan. Hör inget av dom på 3 veckor då jag kontaktar dom själv. Proffsmagsinet återkommer med mail och påstår att allt skickats i samma kolli men att båda är uthämtade??? och att dom inte skickat någon returfraktsedel. Jag har ringt flera gånger för att förklara fallet och skickat mail som visar att dom faktiskt skickat returfraktsedel som dom även sagt i annat mail. Kan själv se att postnord hanterat paketet och att paketet/returen har levererats.. Fått tråkigt bemötande och lagt ner mycket tid.. Ärendet är fortfarande inte löst.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Jag har kikat på ditt ärende och kan se att det verkar gått riktigt galet här. Du hörde av dig till oss gällande att du fått en felaktig produkt, vi skickade då en returfraktsedel och du returnerade den felaktiga produkten. Vi har däremot inte lagt upp en ersättningsorder till dig i samma veva vilket vi givetvis skulle ha gjort. Vi beklagar verkligen detta. På detta så dröjde det innan returen blev registrerad hos vårt lager, vilket jag nu kan se att den är.

    Jag har bett vår chef på reklamationsavdelningen att kontakta dig så snart som möjligt så att vi löser ditt ärende.

    Sanna, Proffsmagasinet

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställt en vara... Fått tre paket. Försök ett var paketet inte inslaget och gått sönder. Paket två försvann. Paket tre var inte inslaget och därmed trasigt... de borde lära sig slå in paketen. Undvik!
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt att höra att du haft problem med din försändelse. Vi ska självklart säkerställa att våra paket är välpaketerade så att dom kommer fram hela.

    Jag kan inte se exakt vad som skett i ditt ärende med dom uppgifter du lämnat här, men du får gärna återkomma till oss med mer information så ska vi ta din feedback vidare internt.

    Sanna, Proffsmagasinet

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde DREMEL 3000-1/25 EZ vilket stod som lagervara. Efter ca 1 vecka får jag mail där kundtjänst säger att den är restad och kommer in igen på lager i mars. Kommer man på detta först efter 1 vecka?! Det märkliga är att det fortfarande står på hemsidan att det finns 3st på lager. Helt värdelöst
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Då jag inte kan hitta någon order på dom uppgifter som du lämnat så är det vårt för mig att veta vad exakt som skett i ditt ärende. Beklagar oavsett att vi inte kunnat leverera enligt det som utlovats. Att du inte fått besked om att produkten är försenad förrän en vecka senare låter dessvärre som att det blivit en miss ifrån vår sida. Du får gärna höra av dig till oss så vi kan undersöka närmare vad som gått snett och lära oss av det.

    Sanna, Proffsmagasinet

  • Dålig
    4 mån sedan
    Beställde två FM Mattson kulventiler från proffsmagasinet. En av kulventilerna levererades med felpressad/-skuren gänga.

    Det är naturligtvis inget som Proffsmagasinet kan rå för.

    Men en proffsig kundservice hade hanterat problemet genom att snabbt sända kunden en ny ersättningsventil. I stället blev jag hänvisad att reklamera via mail och invänta deras returhantering.

    Om jag hanterade mina kunder på liknande sätt hade jag inte haft många kvar.

    Första och sista gången jag beställer hos Proffsmagasinet.

    Jesper

    JK Snickeri AB
    Göteborg
  • Hej Jesper,

    Jag ber om ursäkt, radbrytningen var så perfekt att jag inte såg att du skrivit mer än dom första två styckena, därav mitt första svar till dig.

    Vad tråkigt att den ena ventilen kom fram trasig. Det stämmer att vi behöver få in detta skriftligt, men i övrigt så hanterar vi det precis så som du säger - vi byter ut ventilen.

    Vår serviceavdelning har väldigt bra svarstider och normalt får du svar inom ett par timmar på denna typ av ärende.

    Men vi hör vad du säger gällande din önskan att kunna lösa detta per telefon och tackar för din feedback.

    Sanna, Proffsmagasinet

  • Dålig
    4 mån sedan
    Tyvärr ingen positiv upplevelse av returhanteringen. Köpte fel typ av vattenpip och att returnera den kostade inte 49 SEK som det står på deras hemsida utan 99 SEK. De kräver dessutom att man skickar med företagspost.
  • Hej,

    Jag kan dessvärre inte se vad som skett i ditt ärende, men en normal returfrakt upp till 10 g kostar 49 kr, har du blivit debiterad mer än detta har något gått riktigt galet. Ta kontakta med oss så hjälper vi dig med detta.

    Det stämmer att våra returer behövs skickas med företagspaket då vi som en e-handel inte har möjlighet att hämta hos ombud.

    Sanna, Proffsmagasinet

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Sjukt dålig information om leveranserna. Har valt att handla där ett flertal ggr men nu får det räcka. Tar ibland 1 vecka för dem att säga att 1 artikel i beställningen är slut -”vill du ändå ha det andra skickat kostnadsfritt?”.

    Har man byggfirma så rekommenderar jag er att INTE handla här om ni har bråttom. 2 veckor är inget ovanligt alls.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt att höra att leveransen varit försenad. Vi har under 2020 haft ett extremt högt tryck vilket dessvärre gjort att vi blivit sena i vår återkoppling i perioder. Vi beklagar verkligen detta. Vi tar nu till en rad åtgärder för att bättra på denna del i vårt orderflöde.

    Tack för din feedback.

    Sanna, Proffsmagasinet

  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    beställde två toaletter...fick en. har försökt maila dem men mina mail studsar tillbaka. efter en timme i telefonkö måste jag ge upp. riktigt dåligt. får hoppas att det går att få tag på dem nån gång i framtiden.
  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Lagerstatus stämde inte, och jag fick inga uppdateringar.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Mycket snabb leverans. Kommer handla igen!
  • Mycket bra
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning
    Själva köpeprocessen fungerade mycket bra. Svårare var det att välja tillbehör, i detta fall sågblad. Framgick inte heller om något sådant ingick i köpet av tigersågen.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Delade upp min order och skickade det som gick att skicka snabbt och smidigt!
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning
    Snabbt & Rätt på alla sätt !
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    kommer att lämna omdöme när varan kommit!
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    Enkelt att använda hemsidan/webbutiken .Klara besked om leveranstid. Snabba leveranser.
  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    Beställningen funkar bra. Men när man beställer bör man få reda på att den skall beställas hos leverantören. 2-4 dagar stämmer inte.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Snabb leverans och otroligt bra kundservice.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Bra och hjälpsam support som svarar snabbt.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Bra pris, gratis frakt, snabbt levererat, inget krångel.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans och bra varor. Smidig och lätt att beställa samt bra priser.
  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Beställning
    Enkelt och snabbt att beställa
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning
    Snabbt och smidigt och den produkten jag ville ha. Bra kvalitet.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Har beställt 2 gånger och det har bägge gånger tagit lång tid på varor i lager.
    Visst är man bortskämd när många packar man får kollinummer inom någon timme, härifrån fick jag vänta mer än vecka första gången. Denna gången är det 4 dagar sedan och ingen avisering med kollinummer än.

    Edit: Efter efterfrågad status efter 8 dagar på min andra beställning får jag besked att den är restnoterad och att det kommer ta ytterligare en vecka.
    Så jag avbeställde och tog samma vara på verktygsproffsen och fick den i handen dagen efter och hade kollinummer strax efter en timme.

    Jag kommer nog inte beställa härifrån igen.
    Kundservice har varit trevliga och snabba dock.
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Bra sortiment och bra priser, men lite för lång leveranstid, framförallt tiden innan ordern är packad och sänd.
  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Beställning
    Snabbt och smidigt
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Beställning
    Mycket smidigt lätt att betala, ingen frakt om man går hämtar själv.
    +++
  • Ganska dålig
    9 mån sedan
    Priserna är mycket bra på hemsidan, Men där stannar allt.
    Beställde 3 maskiner och en hel del tillbehör. Lagervara står det 2-3 dagar.
    Nu har det 8 dagar och man skyller på leverantören Bosch, Men hur kommer det sig när det står att man har det på lager ? Nej..... Om du vill ha sakerna idag, imorgon...... betala någon 100 lapp extra så har du dom.
    Mycket besviken på hur man sköter detta ärendet. Så det blir inga mer orders härifrån. Det finns andra seriösare.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Beställning
    Man får alltid svar och proffsig hjälp. Snabba leveranser!
  • Acceptabel
    9 mån sedan
    Beställning
    Var inget speciellt med köpet
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, låga priser och bra betalningsalternativ.
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Beställning
    Enkelt o snabbt 😄
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Beställning
    Bra pris enkelt o tydligt
  • Bra
    10 mån sedan
    Beställning
    Varför finns det endast mobilt bankid . Jag har bankid på kort och kan endast betala via Visa och klarna.