Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Snabba leveranser
Fri frakt över 500kr
30 dagars öppet köp

http://www.mediamarkt.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information MediaMarkt har fått betyget (7.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 11 tim sedan
    Beställning
    Jag beställde och varan kom i tid
  • Ganska bra
    2 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning
    Väldigt rörigt att beställa via hemsidan. Jag försökte bli klubbmedlem för att hämta i affären men sidan flippade ut hela tiden. En annan hade gett upp men jag är envis.
  • Hej Kund i nätbutik,

    Testa att rensa cache och cookies i din internet browser och försök på nytt.
    Skulle det mot förmodan inte fungera så är du välkommen att kontakta oss på supporten.

    Med vänliga hälsningar
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Dålig
    2 dagar sedan
    Jag hade köpt en telefon från er, och hämtade ut den i er butik. Efter en tids användning kommer det fram att det är störande ljud från min sida som mottagaren uppfattar i samtalen när man talar i telefon.

    På 14e dagen efter köp var jag i butik för att lämna in telefonen, men de sade till mig att jag skulle testa göra en återställning och se om det löste mitt problem. Det gjorde det inte, så då tog jag och lämnade in telefonen där det tog hela tre veckor innan jag fick tillbaka den, och då var problemet fortfarande inte löst!

    De hade bytt någon del i telefonen men det hade inte fixat problemet, så redan dagen efter var jag tillbaka för att lämna in telefonen igen och då säger de att den ska in på service igen.

    Jag vill ju bara ha en telefon! Jag har blivit tvungen att köpa en till telefon i väntan på att denna ska bli klar.

    Bäst hade ju bara varit att ge mig en ny från början. Så har bemötandet varit i andra butiker när jag lämnat in varor som inte fungerat.

    Hade jag vetat att det skulle vara så besvärligt med mitt köp hos er hade jag aldrig köpt min telefon här och kommer troligtvis aldrig göra det igen.
  • Hej Anonym Användare,

    Detta låter inte roligt, Hoppas du får din servade mobil idag och att den fungerar som den ska.
    Du får mer än gärna lämna ett ärende på vår hemsida under fliken "Feedback"

    Med vänliga hälsningar
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning
    Det fungerade utmärkt arr handla på nätet
  • Hej Kund i nätbutik,

    Exakt så vill vi att det ska vara!
    Tack för din feedback!

    Välkommen åter!

    Med vänliga hälsningar
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning
    Jag finner det smidigt att handla hos MediaMarkt online. Deras stora produktutbud underlättar väsentligt för att hitta den produkt jag just nu behöver köpa. Detta i kombination med en snabb hemleverans med DHL gör affären till ett sant nöje!
    Tack!
    Göran
  • Hej Kund i nätbutik,

    Det här är som musik i mina öron!=)
    Så kul att höra!

    Välkommen åter!

    Med vänliga hälsningar
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning
    Helt suveränt efter 2 dagar hade jag redan beställningen hemma
  • Hej Umbarator,

    Kul att höra och hoppas du är nöjd med ditt köp,
    Välkommen åter!=)

    Med vänliga hälsningar
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Dålig
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning
    Det utlovades i annonsen om att ett virusprogram skulle medfölja den köpta datorn. Det gjorde det inte datorn levererades utan det utlovade virusprogrammet. Fick slösa massa tid på att kontakta kundtjänst för att få detta tillsänt mig. Ingen ursäkt!
  • Hej Kund i nätbutik,

    Aj vilken miss från vår sida!
    Ber verkligen om ursäkt för detta och hoppas att allt är som det ska nu med dit virus program och dator.

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning
    Jättesmidigt att handla hos Media Markt
  • Hej Kund i nätbutik,

    Så ska det låta!=)
    Kul att höra att du är nöjd.
    Du är välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning
    Väldigt nöjd med köpet. Infriade allt som stod i beskrivningen
  • Hej Kund i nätbutik,

    Vad kul att höra att du är nöjd med ditt köp och servicen du fick!=)
    Välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Dålig
    5 dagar sedan
    MediaMarkts returpolicy är krånglig, långsam och inte på något sätt serviceinriktad. Det följer INTE med någon retursedel i leveransen, som brukligt är vid nätklp. Först efter mailkorrespondens i flera omgångar fick jag möjlighet att skicka tillbaks varan - men först var jag tvungen att i olika omgångar svara på ”manuella frågor” om varför jag ville returnera varan, om emballaget var intakt etc. Jag var till och med tvungen att fota både produkten och emballaget, innan retursedel dök upp. Jag kommer INTE handla av MediaMarkt igen!
  • Hej Anonym Användare,

    Vad tråkigt att du upplevde processen som tidskrävande, Du får jättegärna lägga ett ärende under fliken "feedback" då vi ständigt vill bli bättre på alla fronter.

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Mycket bra
    20 dagar sedan
    Uppdaterat: 5 dagar sedan
    Beställning
    allt gick smidigt illväga
  • Hej Kund i nätbutik,

    Kul att höra , Du är välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt enkelt och säkert. Mitt första köp på MediaMarkt och jag måste säga att jag är imponerad av hur smidigt det var
  • Hej Kund i nätbutik,

    Kul att höra, Du är välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Dålig
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Köpte och betalade en telefon, som - enligt hemsidan - fanns i lager och var redo att levereras. Någon vecka senare fick jag mejl om att min beställning annullerats. Ingen motivation! Telefonen fanns fortfarande i lager, enligt MediaMarkts hemsida, fast priset var helt plötsligt 700 kr högre jämfört med när jag lade min beställning. Ringde kundservice, som svarade att jag kunde lägga en ny beställning. Jag svarade att jag inte tänkte betala 700 kr extra för att butiken trasslat till det. Kundservicemedarbetaren sade då att han skulle kunna hjälpa mig reglera priset i efterhand. Detta lät osäkert. Tanken om att lägga en ny beställning (= betala för en till telefon) innan jag fått tillbaka pengarna för den annullerade ordern, var inte lockande. När återbetalningen kom, köpte jag genast samma telefon på annat håll - och fick hem den två dagar senare.
    Jag har handlat på MediaMarkt vid flera tillfällen och har hittills varit nöjd, men det här finner jag inte acceptabelt. MM har förlorat en kund!
  • Usel
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Handlar ibland på butiken nära mig, så själva köpet fungerar. Men servicen efteråt fungerar inte. Ett enkelt återköp tar ca 30-45 min per person, så om du skall lämna din grej för garantiåtgärd och du har 3 personer framför dig får du vänta i två timmar (MM i Högsbo) och ibland 2-3 gånger för samma krånglade ärende. Att hjälpa med en krånglande dator tog 3 månader istället för två veckor mitt i skolåret. STOR varning för deras 10 månaders avgiftsfria delbetalningar. Kreditgivaren är Santander och deras avi är helt obegriplig. Varför? Ju, för att det skall ”tolkas” fel och det blir en massa avgifter och ränta, trots att man har varit super noga och har betalat enligt plan. 😳
  • Hej Hannnah,

    På grund av rådande situation är vi färre säljare på plats än vanligt för att säkra säkerheten för våra kunder vilket kan göra att det kan ta lite längre tid än vanligt. Hoppas du förstår!

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Dålig
    10 dagar sedan
    Köpte en Sonos den 25mars fick dagen efter ett Mail att den är skickad. Väntar någon dag. Kollar in Postnord och ser att de inte lämnat in den (står bara bokad frakt). Hör av mig till kundtjänst och de säger, den är skickad. Kollar igen med Postnord. Den är inte skickad. Väntat 1,5 vecka. Kontaktar kundtjänst och säger att dom kan avboka den om den inte skickas nu. Då säger de att det gått för långt i processen. 😂 Nöstan tre veckor senare har fortfarande inte produkten kommit. Kundtjänst säger att den är skickad. Dom kunde kanske gå in och titta på det sändningsid de gett mig och se att de inte skickat den.
    Dålig kundservice då det tar dagar att få besked om inget. Det känns som de kunde kontaktat butiken som skulle skicka den och kolla vad som hänt. Då hade man fått ett seriöst svar och inte bara ”den är skickad”.

    Kan verkligen inte rekommendera dem. Ångrar att man inte beställde på Elgiganten som jag alltid gjort innan.
  • Hej Anonym användare,

    Detta låter inte alls som en rolig upplevelse,
    Du får gärna lägga ett ärende angående detta på vår hemsida.
    Så återkommer vi på telefon eller mejl inom kort.

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Ganska bra
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 11 dagar sedan
    Beställning
    E-handeln fungerade rätt bra om än att sajten känns slö och plottrig. Utcheckningen fungerade smärtfritt. Uthämtningen med drive-in var en bra idé men väldigt dåligt skyltat i Helsingborg men hittade rätt till slut runt byggnaden. Uthämtningen är kopplat till ett mobilnummer som leder till voicemail vilket ju inte var helt lyckat. Visade sig att de var lite underbemannade vid hämttillfället. Ska dock tillägga att det var väldigt bra bemötande från han som hade hand om det.
  • Hej Placebo,

    Tack för din feedback och kul att höra du uppskattar vår lösning med uthämtningen med drive-in under dessa tider.

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Ganska bra
    12 dagar sedan
    Varorna dröjde länge innan de kom, men säljaren fixade bra deal. Leveransen var suverän! Stefan fixade in vitvarorna snabbt och smidigt. Mycket professionell!
  • Hej Anonym användare,

    Tack för ditt tålamod gällande leveransen och kul att du är nöjd med Stefans service!

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Beställning
    bra snabb leverans köp från mediamarkt
  • Hej Kund i nätbutik,

    Kul att höra!
    Välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Beställning
    Har bara bra upplevelse
  • Hej Kund i nätbutik,

    Kul att höra,
    Du är alltid välkommen hos oss på Media Markt!

    Med vänliga hälsningar
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Beställning
    Leverans ut till bil fungerande klanderfritt. Hela processen gick ganska snabbt och tog runt en timme för att behandla ordern och fixa skärmskydd på telefonen som beställdes.
  • Hej Grenhall.

    Kull att höra att du är nöjd! Och tack för att du tar dig tiden att skriva om din positiva upplevelse hos oss=)

    Med vänliga hälsningar
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Knappt godkänd
    16 dagar sedan
    Produkten visade på lager. Beställning är mycket försenad ändå. Ingen meddelande om vad händer.
  • Hej Anonym Användare,

    Vänligen lägg ett ärende på vår hemsida så återkommer vi till dig inom kort på mejl eller telefon.

    Med vänliga hälsningar
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Dålig
    16 dagar sedan
    Jag beställde en läsplatta för leverans till varuhuset i Nacka, de finns i lager på centrallagret. Efter en vecka ringer jag kundtjänst och frågar hur det går och de säger att inget har hänt med min beställning, står fortfarande att artikeln skall plockas på lagret. De har heller ingen aning om när jag skulle kunna få den, trots att den finns i lager. Hur dålig koll kan man ha?
  • Hej Miksta,

    Vänligen lägg ett ärende på vår hemsida eller kontakta oss på telefon så vi kan lägga ett ärende på detta och återkomma med svar till dig så fort som möjligt.

    Med vänliga hälsningar
    Eivor
    Media Markt E-handel

  • Dålig
    17 dagar sedan
    Usel kundservice!
  • Jag beklagar att du fått en dålig upplevelse av vår kundservice.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Ganska bra
    17 dagar sedan
    Det står att dom kommer skicka produkten mellan 1-3 dagar men på postnord står det att dom har tagit emot den men inte skickat den än.
  • Leveranstiderna på hemsidan är en uppskattning på hur lång tid det tar för er att få hem varan. Ibland kan det ta lite längre tid beroende på diverse anledningar, skulle chansa på att PostNord har en del att stå i nu när påsken står i farstun!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 18 dagar sedan
    Beställning
    Min artikel fanns i lager och jag beställde den. Dagen efter så blev min order annulerad för att artikeln inte finns i lager. Oerhört dåligt skött!
  • Jag beklagar att detta hände dig. Ibland så kan det visas felaktigt lagersaldo på vår hemsida, det är någonting som teknikerna jobbar på att få ordnat.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    18 dagar sedan
    Under klubbdagarna gick det inte att registrera sig för att bli medlem och få någon rabatt. Ingen respons från kundtjänst heller efter skickat frågan.
    Självklart fungerar det direkt efter klubbdagrna är över.
    Väljer i fortsättningen Elgiganten alla dar i veckan.
  • Det var ju tråkigt att höra att det strulade för dig. Ibland är det längre svarstider om man skriver in till vår kundtjänst men ringer man in till fr så får man hjälp med detsamma!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    19 dagar sedan
    Bedrövlig ”kundservice”
    Lämnade in min tv jag köpt för det bränt in i skärmen och dem tar emot den och behåller tvn i över 5 veckor utan att ens höra av sig eller att ens svara när man själv hör av sig(vilket jag gjort från vecka 3 ungefär 5ggr i veckan).
    Till och med deras egna service medarbetare tycker det är helt sjukt.
    Sen när dom hör av sig att tvn är färdig, så är den inte ens lagad och dom hävdar att det inte går att ta det varken på garanti eller reklamation som jag blev utlovad utav dom i butik när jag lämnat in tvn.
    Ingen ersättning för diverse tjänster jag inte kunnat utnyttja under dom här 5 veckorna heller kommer på tal.
    Sämsta tänkbara ”kundservice” någonsin om ni frågar mig, aldrig varit med om något liknande.
  • Det var väldigt tråkigt att höra och låter ju väldigt konstigt att du får tillbaka tv:n från service utan att de har lagat den. Jag tycker att du borde åka in till det varuhus du lämnade in tv:n i eller ringa in till vår kundtjänst och gå till botten med detta.

    Jag beklagar allt strul och hoppas att allt löser sig för er så fort som möjligt!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    20 dagar sedan
    Hej
    Det går inte att bli medlem på er hemsida idag. Har testat hela dagen men det funkar inte. Sajten loopar och kommer tillbaka till samma uppmaning om att skriva in personnummer och text.
    Det går inte bli medlem och därmed inte kunna utnyttja ert erbjudande på 20 % på väska till Nintendo switch. Så tråkigt och besviken.

    Hälsningar
    Tom
  • Vad konstigt att det inte fungerar! Om du ringer in till vår kundtjänst så ska de kunna hjälpa dig ordna upp ett konto därigenom om det strular via hemsidan!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Knappt godkänd
    20 dagar sedan
    De här problemen som folk beskriver med MediaMarkt beror garanterat till största delen på deras urusla IT system! Det är väl klart att folk som jobbar där också mår illa av att systemen inte lever upp till de absolut lägsta kraven, och det kan lätt hända att det här spiller över ibland över kunderna som ringer in och tjatar om leveranstider, servicetider på sina kaffemaskiner och brödrostar och allt vad det är.

    Har ni inte loggat in på mediamarkt.se på sistone? För mig räcker det med att jag ser hur illa ett företags webbplats fungerar för att få en ganska god bild av företaget bakom dataskärmen.

    På mitt bord här hemma har jag ett "Media Markt CLUB DAYS! 25-28 mars" reklamblad. Loggar jag in på "Mitt konto" och klickar på "MediaMarkt Club" i menyn till vänster så kommer det fram "Bli medlem i MediaMarkt Club". Bli medlem? Vadå bli medlem? Om de skickar ut ett sånt här reklamblad som är adresserat i mitt namn så är jag väl redan medlem? Det är alltså ett formulär för att jag som registrerad Media Markt Club medlem ska bli Media Markt Club medlem... två gånger... två gånger! (En referens till SVT Jobbtjuven.) Vidare så står det så här. "Skriv in ditt personnummer så hämtas dina uppgifter automatiskt." Det som oroar mest är följande rad. "Tänk på att dina uppgifter kan skrivas över av de uppgifter som tillhandahålls av den externa leverantören." Vilken extern leverantör? Var lagrar ni mina personuppgifter? Formuläret har två fält, "Personnummer" och "Skriv in bildtext". Det finns en riktigt billig och primitiv CAPTCHA bild som man ska använda. Om man råkar skriva fel så står det "Ogiltig captcha" och bilden laddas inte om av sig själv utan man får klicka på "Ny bild". Det finns heller ingen klocka som räknar ner tiden, så man vet inte om tiden har runnit ut för den bild som visas.

    Skickar man in de uppgifter som efterfrågas så kommer det fram så här. "Hej X Y! Är du inte X Y? Klicka här. Om du ser ett annat förnamn än ditt tilltalsnamn så kommer det att uppdateras inom en vecka." Ett nytt fält "Mobilnummer" kommer fram som är förifyllt med mitt telefonnummer. Längst ner till höger står knappen "Registrera". Och den är mycket större än grannknappen "Avbryt" till vänster om den!

    Längst ner i det här formuläret, som en slags dunk i ryggen för att jag som kund ska känna mig säker så står det så här. "SSL-kryptering: För din säkerhet använder vi oss av SSL-kryptering." Wow! Men jag ser att SSL certifikatet går ut i November 2021. Ska bli spännande att följa och se om de förnyar certifikatet i tid! Man skulle ju kunna tro att en så stor koncern som Media-Saturn Holding Sweden AB har råd med att betala för SSL certifikat för många år i förtid.

    Går jag in på "Mina kvitton" så ser jag endast en 3 år gammal kaffebryggare i listan, med bild. Klickar jag på "Se kvitto" så kommer det fram "Ojdå! Något gick fel!" och en video kommer fram med en MediaMarkt anställd (eller modell) i röd skjorta och rycker på axlarna och håller upp en "404" skylt. Ni kan se den med länken nedan.

    https://www.mediamarkt.se/static/errors/error404.html

    Går jag in på "Presentkort" och klickar på "Kontrollera saldo" så kommer följande fram.

    "HTTP Error 403: The service you requested is restricted

    The service you requested is restricted and not available to your browser

    The restriction can be based on your IP-address, hostname, browser software, time-of-day or other variables. Most likely you requested a service that was made available to a restricted subnet."

    Följande URL visas:
    https://wbiprod.storedvalue.com/WBI/lookupservlet?language=sv

    Det ser ut att vara ett kupongsystem från Stored Value Solutions Inc som är ett företag från Louisville, Kentucky, USA. Vem vet vilka uppgifter de får om oss genom att lösa in eller skapa ett s.k. "presentkort"? Det går inte att veta.

    Det görs ett femtiotal HTTP/HTTPS förfrågningar mot diverse servrar när man vill visa en enkel sida så som "Kontakt". Flera stycken är misslyckade anslutningar mot bland annat facebook.net och doubleclick.net.

    Om deras publika system fungerar så här illa, i vilket tillstånd tror ni att deras interna system befinner sig i? Självklart kommer du ha missade ordrar, eller orderbekräftelser som går ut till kund, men plocklistan skapas aldrig så de stackars golvsoldaterna får aldrig chans att fullfölja ordern för den kommer aldrig fram till deras näve. Nu har jag inte jobbat på MediaMarkt direkt, men jag har jobbat som s.k. "golvsäljare" på ett annat stort svenskt detaljhandelsbolag och jag har sett från första läktarplats hur illa det kan gå bara för att IT systemet inte fungerar, är för dåligt underhållet, otillräckligt. Det handlar mycket om flöden och rutiner, och de IT system som ska vara till för att hjälpa oss blir istället en börda och kan göra att vi helt tappar bollen. Sånt ser inte kunderna, så klart.

    Nej MediaMarkt är ett sjunkande skepp! Det verkar inte finnas något större intresse av att rusta upp, modernisera eller omstrukturera. Det tyska moderbolaget vet jag inte mycket om men vid första anblick så ser deras tyska webbplats att fungera mycket bättre än den svenska motsvarigheten.

    Jag kommer stänga mitt konto.
  • Jag förstår att det kan byggas upp en viss irritation när det kommer upp att det blir fel och dylikt när man trycker på olika saker på vår hemsida.

    Mitt tips hade nog ändå varit att kontakta vår kundtjänst gällande detta så kan du få prata med någon som sitter på kunskaper kring på webbplats uppbyggnad och liknande!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.
    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Beställning
    Den rabatt man som medlem i kundklubben skulle få fick jag inte. Hade också fått en rabatt check som födelsedagspresent från media markt som inte fungerade.
  • Jag beklagar att du inte fick in din rabatt som du fått av oss samt födelsedagschecken som strulade. Mitt tips är att kontakta vår kundtjänst via telefon gällande detta så ska de kunna ge dig rätt hjälp så du får tillgång till de!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Beställde i tisdags kväll en ny telefon, fick den idag (torsdag). Snabb leverans, får högsta betyg av mig!
  • Vad roligt att höra att det gick så snabbt för dig att få din telefon! Hoppas du är nöjd med din nya telefon!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    28 dagar sedan
    Väldigt dåligt bemötande, personalen har ingen kunskap alls, samt de kan inte hålla ordning på tider för jag har lämnat en kaffemaskin hos dem i en månad vilket de är inte klara med den, och när jag ringer för att kolla hur det har gått med kaffemaskinen då får jag bara en otrevlig svar från en okunnig personal, ifall om man lämnar nått på service då säger dem att det tar två till tre veckor men efter en månad jag har fortfarande inte min kaffemaskin.
    Fy aldrig mer hos er igen, Aliexpress är 1000 ggr bättre än mediamarkt
  • Det är otroligt trist att höra att du fått ett dåligt bemötande av vår personal. När man lämnar in en vara på service så vill man såklart ha tydlig info ifall att det skulle bli eventuella förseningar eller liknande. Vanligtvis så brukar det inte bli förseningar när en vara repareras hos oss men i och med att det härjar en pandemi för tillfället så kan det uppstå brist på bemanning och dylikt.
    Jag hoppas du får tillbaka din vara snarast!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Köpte diskmaskin och lade till tjänsten "avancerad installation" vilken inte blev korrekt utförd trotts att vilkoren ställda på köparen till fullo är uppfyllda.

    Detta medför att barnläs inte kan monteras och kläm/skav risk för slangar och kablage föreligger, maskinen är ej inskjuten vilket medför att intilliggande skåp och luckor är svåra att öppna samt att de fixeringar tillverkarens instruktion säger ska fixeras ej har använts.

    Mkt dåligt hanterat av Medimarkt som trotts 3 månader av beskrivningar och bilder vägrar åtgärda dessa fel, trotts de uppenbara risker som föreligger, ärendet anmält till ARN i samråd med hallå konsument.

    Den kompensation om 500kr som istället erbjudits täcker uppskattningsvis inte ens en tredjedel av kostnaden för att få detta, som jag redan betalt medimarkt för, åtgärdat.

    Mkt besviken ovh arg på hur Mediamarkt behandlar sina kunder i fall som dessa när de så enkelt och snabbt hade kunnat gjort rätt för sig, och återvunnit en kunfs förtroende istället för att tappa det för all framtid.
  • Jag beklagar så hemskt mycket om ursäkt över att ni inte fick er diskmaskin installerad korrekt. Det är något som självklart förväntas när man beställer en sådan tilläggstjänst. Jag förstår att ni är upprörda över hela denna situation.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Produkter syns som inte finns i lager.
  • Varor som inte finns i lager har vi kvar på hemsidan för att de ska komma in igen inom kort, annars så kan det vara så att varan finns i lager i något av våra varuhus i hela landet men inte just i en ort nära dig.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Borttappad order?
    Beställde ett kyl och fryspaket och fick en orderbekräftelse men ingen leveransbesked. Båda 2 fanns i lager.

    Kontaktar kundtjänst efter 1v för att se när sakerna är på gång. Efter ytterligare en vecka, får jag besked att ordern inte finns?! och om jag vill ha produkterna, får JAG göra en ny beställning.... smidigt när man redan stått utan frys i 2 veckor. Bra kundkänsla och service.
  • Jag beklagar att detta skett dig. Nu kan jag dessvärre inte se vad som skett i ditt fall men ibland så kan det visas felaktig lagerstatus och då kan en order trilla in och sedan blir den annullerad, men då ska man få ett meddelande om det. Det är ju knasigt att de på kundtjänsten inte kunde hjälpa dig mer och säga vad som skett med din order.

    Om du tycker att det var krångligt att lägga ordern så kan du alltid ringa in till oss så hjälper vi dig gärna att lägga en beställning!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Skulle inte köpa här om jag vore ni aldrig igen att jag köper från media market . väldigt dryg och otrevlig personal som slarvar papers arbeten . köpte ett dator som hade fabriksfel och skulle få en ny i inbyten me nu väntar jag fortfarande på mina pengar och har gått en vecka pga av slarv i papper . dessutom så kallar personalen köpare för åsnor vilket aldrig hänt i andra elektronik butiker .Jag avråder att köpa från media market gå till en seriös butik och få professionell hjälp #bojkottamediamarket
  • Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det illa bemötandet du fick i ett av våra varuhus. Det är självklart oacceptabelt att personalen beter sig på detta vis. Du får gärna lägga ett klagomål till det specifika varuhuset via länken jag bifogar nedan så kan man gå till botten med detta.

    https://kundservice.mediamarkt.se/app/ask_dynamic/session/L3RpbWUvMTU4OTM1OTk2NS9nZW4vMTU4OTM1OTk2NS9zaWQvZlVGNkVYNFJ5eXlraWVxUUR4SXB3R0lSWUt5dWxlRXhob0FKTDAyQldKd3VEYXpUTXJIOTRvRFp4X2lTcmJlM1ZTVlN3SlBoOXF5ck1tcklvT19kRjJOJTdFN1hWUUxXcWxtQ1Qyc3pIT3hMYlJjMzBLMDM4UTBtMEElMjElMjE%3D

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snabb & bra leverans.
  • Kul att höra att du är nöjd med vår service. Du är så varmt välkommen som kund hos oss igen till ditt nästa elektronikköp!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har köpt kaffebönor och avkalkningstabletter online för att hämta drive in i Norrköping. Har gjort detta vid två tillfällen. Funkar bra med att de tar betalt och skickar ordererkännande på meil. Sedan händer inget! Det utlovade meilet när det är klart att hämta uteblir. Även fast beställda varor fanns i lager så måste man komma och knacka på dörren och undra vad som hänt. Härefter diverse undanflykter. Kundtjänsten skyllde på coronan. Det borde ju vara samma för Biltema och Elgiganten där det trots pandemi fungerar perfekt.
  • Det låter ju riktigt tokigt detta! Har du lagt en beställning och fått en orderbekräftelse så ska ju ordern vara lagd om ingen annan information sänts ut. Nu har du kontaktat kundtjänsten tidigare men mitt tips är att kontakta de igen och se vad det är som skett som gjort att två av dina orders inte nått dig.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Har beställt en ny spis med induktion från er!
    Som lekman vet man inte att det krävs en så kallad nolla när man ska installera en sådan och inte står det ngn varning heller😔
    Nu står jag med en spis som troligen gått sönder pga av fel ström då det smällde och jordfelsbrytare slog till!
    Det är fruktansvärt dåligt att ni levererar utan att upplysa om detta!
    Det blir ytterligare en helg utan spis!
    Troligen är jag inte den enda kunden som råkat ut för liknande.
    Bedrövligt🤬
  • Det var beklagligt att den informationen inte nådde fram till dig. Dessvärre så kan inte jag se ditt enskilda fall så mitt tips är att kontakta ditt närmaste varuhus alternativt kundtjänst för att få veta mer om hur detta kunde ske. Jag ber om ursäkt att du inte blev tillräckligt informerad från start gällande din vara samt installation.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde en bärbar dator 22 feb 2021, och säljaren sa att den skulle komma inom 1-3 dagar. ringt 2 ggr till kundtjänst och de har ingen aning om vad som sker. varit i butiken den 4 mars och då var man förvånad att den inte kommit redan då den fanns i web lagret och skulle garanterat kommit den 8 mars. nu 10 mars ingen dator ännu, kommer nu att åka ner och ta tillbaka minna pengar och handla dator någon annan stans.
  • Det var väldigt tråkigt att höra. Ibland så kan de ju ske eventuella förseningar av olika anledningar men då kan man ju tycka att man borde få någon form av information gällande det. Jag beklagar ditt missnöje och förstår att du vill ångra ditt köp.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Hej!

    De har jättedålig kundservice. Jag köpte AirPods från Media Markt i Växjö. De var dåliga sedan första dagen. Jag lämnade de hos Macforum i tre gånger för att fixa de. När felet var fortfarande kvar lämnade jag de hos Media Markt där jag köpte dem. Två gånger och problemet var fortfarande kvar. På tredje gången när jag lämnade de och ville hämta dem sa personalen där att jag måste betala 399 kr och jag skulle få samma Ai Pods som har problem trots att de har fortfarande garanti och försäkring. Jag pratade med chefen men han brydde sig inte.
    Jag kände orättvist. Jag ska inte köpa därifrån längre och kommer att rekommendera mina vänner att inte heller köpa därifrån.

    Mvh olyklig kvinna
  • Jag ber så hemskt mycket om ursäkt över det bemötande du fått i ett av våra varuhus. Är det så att det är ett fabriksfel på varan så ska det gå på garantin och nu har du dessutom en försäkring på dessa så jag tycker ändå att du bör kunna få de lagade eller utbytta. Mitt tips är att du ringer in till vår kundtjänst och kikar närmare på vad försäkringen och garantin täcker på just din vara.

    Jag hoppas allt löser sig snarast.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Jag beställde en matberedare hos MediaMarkt med statusen Finns på webblager. Fick det också bekräftat på e-post vid beställning. Efter 2 veckor har den fortsatt inte blivit levererad och jag har inte fått något besked om vad som sker. Då undrar jag om de inte är helt ärliga med sina lagersaldon på webben, kanske försöker de att få kunder att beställa utan att de har varan hemma?
  • Oj vad knasigt att du inte fått den ännu! Det bästa vore om du ringde in till vår kundtjänst så kan de titta närmare på vad som pågår med din beställning!

    Självklart så försöker inte vi få kunder att beställa varor som inte finns inne! Ibland kan det uppstå lagg i systemet som gör att det visas felaktig lagerstatus men då blir man informerad om det inom kort.

    Jag hoppas du får din matberedare inom kort.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    ”Livstids garanti” på skärmskyddet, skulle byta ett som börjat lossna lite lätt redan efter några veckor, men det blev nobben direkt pga. ”yttre påverkan”. Vad ges garantin på? Att glaset fortsätter vara glas? Man tror det gäller släpp, sprickor och lossnade delar men icke. Sista mobilinköpet där
  • Det var väldigt trist att ditt skärmskydd började lossna, och att du inte fick den hjälpen som man önskar få när man blir lovad livstidsgaranti. Det är ju dessvärre så att garantin gäller oftast hos tillverkaren och inte hos återföräljaren, i detta fall MediaMarkt. Mitt tips är att vända dig till tillverkarens kundtjänst med detta ärende. Jag beklagar att du inte fick den informationen när du var i butiken för det är något personalen bör veta om.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Mediamarkt levererade en trasig produkt 2 månader har gått och vi väntar fortfarande på en ersättnings produkt. Väldigt missnöjd. Rekommenderar INTE Mediamarkt. //Björn
  • Jag förstår att du är missnöjd när det dröjt så pass länge! Jag tycker du borde kontakta vår kundtjänst för att ta reda på vad tar sådan tid!
    Jag hoppas du får din vara inom kort!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Mediamarkt skickar en trasig produkt. Vi reklamerar (det tog så lång eftersom det är inte enkel process als!). Kundservice gör ingenting för att hjälpa till, de svarar inte på mail... Super dåligt erfarenhet! Ska aldrig köpa där igen...
  • Jag beklagar att ni fått en sådan dålig upplevelse hos oss. Gällande er retur så är det möjligt att åka in till ett varuhus och reklamera den, om ni har den möjligheten såklart. Om inte så rekommenderar jag att ni ringer in till vår kundtjänst istället för att maila för då får man svar mycket snabbare.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Ett oseriöst företag som har verken respekt för sina kunder och inte heller tar ansvar för sina produkter efter köpet och har inte någon kunnig personal på plats att lösa kundernas problem och bara de kommer med många bortförklaringar efter köpet!
    Sök ett bättre och seriösare företag!
    Mvh Keyvan
  • Jag beklagar den dåliga upplevelsen du haft i en av våra varuhus. Om det uppstår problem efter ett köp hos oss så rekommenderar jag att du kontaktar vår kundtjänst för att få bästa möjliga hjälp. Har du klagomål som du vill framföra för just en specifik butik så kan du göra det via länken jag bifogar nedan.

    https://kundservice.mediamarkt.se/app/ask_dynamic/session/L3RpbWUvMTU4OTM1OTk2NS9nZW4vMTU4OTM1OTk2NS9zaWQvZlVGNkVYNFJ5eXlraWVxUUR4SXB3R0lSWUt5dWxlRXhob0FKTDAyQldKd3VEYXpUTXJIOTRvRFp4X2lTcmJlM1ZTVlN3SlBoOXF5ck1tcklvT19kRjJOJTdFN1hWUUxXcWxtQ1Qyc3pIT3hMYlJjMzBLMDM4UTBtMEElMjElMjE%3D

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Urusel återkoppling från kundservice.
    Sedan jag köpte ett kyl/frys i början av december har jag försökt reklamera en skada.
    Man får ingen återkoppling. Bara tystnad.
    jag avråder starkt att inte handla på MediaMarkt för dem kan inte hantera denna typ av ärenden.
  • Det låter ju riktigt illa att du inte fått någon återkoppling alls sedan december. Vår kundtjänst har öppet varje vardag från 09-18, så du bör kunna komma fram till vår avdelning för returer om du ringer in till oss. Mitt tips är att ringa tidigt när de precis har öppnat så slipper man eventuella köer. Annars om du har möjligheten så kan du ta med varan du vill returerna till närmaste varuhus så ska det gå att lösa allting där.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.
    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Min beställning av en skräm till kampanjpris blev låst i deras system, och jag var tvungen att lägga om orden men då till ordinarie pris.
  • Jag beklagar verkligen att det blev så för dig. Det kan också vara så att kampanjen tog slut medan du lade ordern också.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    MediaMarkt Kristianstad.
    Trevlig och kunnig säljare, plockade fram en "rätt" kyl utanför ordinarie sortiment.
    Sen kommer den absolut trista delen, kommunikation!
    Ett stort skämt, usel kundtjänst som t.o.m har råd att vara lite små spydiga.
    Varan, en kyl av dyrare slaget.
    Skadat emballage, dock är det rostfria kabinettet helt.
    Transport: Här finns också brister, Kylen har transporteras liggande på rygg vilket enl service firman är fel. Transportörens fordon är helt enkelt för litet.
    Kylen får inte startas tidigast om ett DYGN när den legat ner. Ingen information om detta varken från säljare eller transportör.
    Sammantaget är det slut handlat på MediaMarkt för vår del.
    LÄS OMDÖMME PÅ TRUSTPILOT finns massor och allt annat än bra.

    Svar till Mediamarkt, Eivor på Prisjakt)/Sally på Trustpilot svar kopierat :
    Jag har inte fått för lite information. Det har er transportör däremot fått! För att skriva ett korrekt omdöme har jag i detta fallet kollat upp hur kylen ska transporteras.
  • Jag beklagar att du är missnöjd med din upplevelse hos och att du fick för lite information gällande ditt kylskåp. Kylskåp ska transporteras ståendes och det var inkorrekt av transportören att ha den liggandes. Jag förstår att du är upprörd över detta och jag ber om ursäkt över att det gick som det gick.

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Mediamarkt enda kedjan som hade min tilltänkta inbyggnadsugn i lager. Åkte 5 mil för att handla denna i butik för att stödja butiksförsäljningen - ej i lager! Blev förbannad och passa på att skaffa nånting vettigt i butiken när jag ändå hade åkt dit, en soda stream apparat. Kommer hem och ska glädja barnen- då finns alla grejer utom maskinen. Fick åka 20 mil i slutändan och fick dessutom ett stenskott på vägen dit för bytet. Inte undra på att det blir butiksdöd - nu blir det nätet för mig i fortsättningen.
  • Det var väldigt tråkigt att höra att det blev såhär. Ibland kan det vara felaktigt lagersaldo och då kan ett sådant missöde ske, och det är otroligt trist att det skedde just dig. Och ännu tråkigare och oturen fortsatte då din sodastream saknade delar. Jag hoppas det gick att ordna så du fick det som saknades och att din ugn snart kommer in på lager igen!

    Tack för ditt omdöme! Jag önskar dig en fortsatt bra dag.

    Med vänliga hälsningar
    MediaMarkt E-handel
    Eivor