Prisjakt
Annons
Elgiganten
  • öppet köp i 30 dagar
  • med prova på
  • Samma pris på nätet & butik
Vinnare 2019 - Ljud och bild
4.0Bra
500+ omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
A
Akin
1 omdöme
Usel26 minuter sedan

2024-04-07 Gör jag order. Får hälften av köpet samt batterierna gått ut. Ringer till kundtjänsten får veta dem andra skickat annat kolli. 2 körning till hem/ombud. Kommer överens om returnera dem gamla för att byta till batterier som inte gått ut. 15 minuter samtal. Returnerar gamla batterierna. 2 körning hem/ombud. Resten av orden levereras till fel ombud i stället för Nykvarn tobak. Ligger dem i Husby. Över en timme med bil eller 3 timmar med kommunalt från mig. Ringer till kundtjänsten förklarar det. 15 min. Resten av köpet kommer 2 körningar till hem/ombud. Får veta via mejl att mina nya batterier är skickat. Men ser dem har bara skickat ett paket. Ringer till kundtjänsten förklarar det för att få rätta antal skickat 20min Får 2 sms för att hämta ut mina batterier, Åker till ombud finns ändas ett paket. Andra ligger IGEN husby. 2 körningar till hem/ombud. Kommer hem öppnar paketen. Det ligger IGEN gamla batterier. Ringer till kundtjänst. Första person går inte förklara problemen ens. 10 minuter. Ringer igen får förklara problemen flera gånger. Men det jag blir erbjuden låta varan i husby gå i retur för få återbetalning för varan samt Returnera dem gamla batterier till er för återbetalning. Vilket jag inte accepterar. Förklarar jag tänker inte åka ett engång till ombuden från min egen ficka. Men personen jag talar med säger att det inte är trolig att jag ska få två gånger gamla batterier. Anklagar mig för att ljuga. Jag säger ni har redan fått första leveransen ni har sätt dem är gamla. Samt håller jag nya i min hand vi kan kopplas i live så kan du se att jag inte ljuger. Men det är han inte intresserat av. Jag säger jag vill ha chefsamtal eftersom vi kommer inte vidare. Jag får veta det är inte möjlig. Jag svar din kollega sa det var möjlig för två dagar sen. I sin naturliga gång säger jag, Så antingen din kollega ljuger eller du som gör det. Då väljer han lägga på samtalen för jag är otrevlig. 30min Nu har vi 8 körningar 90 minuter samtal till kundtjänsten. Jag får svar nu att jag har "hämtat ut varan" trots dem och jag har kolli id som visar varan ligger i HUSBY. Samt vill dem jag ska köra min egen bil en El-Giganten butik utan ersätt vid godkänd reklamation som ligger i annan kommun. Trots det är e-handel köp.

A
Akin
3 omdömen
UselRedigerades 28 minuter sedan

2024-04-07 Gör jag order. Får hälften av köpet samt batterierna gått ut. Ringer till kundtjänsten får veta dem andra skickat annat kolli. 2 körning till hem/ombud. Kommer överens om returnera dem gamla för att byta till batterier som inte gått ut. 15 minuter samtal. Returnerar gamla batterierna. 2 körning hem/ombud. Resten av orden levereras till fel ombud i stället för Nykvarn tobak. Ligger dem i Husby. Över en timme med bil eller 3 timmar med kommunalt från mig. Ringer till kundtjänsten förklarar det. 15 min. Resten av köpet kommer 2 körningar till hem/ombud. Får veta via mejl att mina nya batterier är skickat. Men ser dem har bara skickat ett paket. Ringer till kundtjänsten förklarar det för att få rätta antal skickat 20min Får 2 sms för att hämta ut mina batterier, Åker till ombud finns ändas ett paket. Andra ligger IGEN husby. 2 körningar till hem/ombud. Kommer hem öppnar paketen. Det ligger IGEN gamla batterier. Ringer till kundtjänst. Första person går inte förklara problemen ens. 10 minuter. Ringer igen får förklara problemen flera gånger. Men det jag blir erbjuden låta varan i husby gå i retur för få återbetalning för varan samt Returnera dem gamla batterier till er för återbetalning. Vilket jag inte accepterar. Förklarar jag tänker inte åka ett engång till ombuden från min egen ficka. Men personen jag talar med säger att det inte är trolig att jag ska få två gånger gamla batterier. Anklagar mig för att ljuga. Jag säger ni har redan fått första leveransen ni har sätt dem är gamla. Samt håller jag nya i min hand vi kan kopplas i live så kan du se att jag inte ljuger. Men det är han inte intresserat av. Jag säger jag vill ha chefsamtal eftersom vi kommer inte vidare. Jag får veta det är inte möjlig. Jag svar din kollega sa det var möjlig för två dagar sen. I sin naturliga gång säger jag, Så antingen din kollega ljuger eller du som gör det. Då väljer han lägga på samtalen för jag är otrevlig. 30min Nu har vi 8 körningar 90 minuter samtal till kundtjänsten. Jag får svar nu att jag har "hämtat ut varan" trots dem och jag har kolli id som visar varan ligger i HUSBY. Samt vill dem jag ska köra min egen bil en El-Giganten butik utan ersätt vid godkänd reklamation som ligger i annan kommun. Trots det är e-handel köp.

Elgiganten svarar:2023-02-09
Hej, Det var tråkigt att höra att din order har annullerats till följd av att vi har haft ett lagersaldofel. Jag kollar gärna närmre på ditt ärende för att se om vi kan hitta en passande lösning. Kan du återkommer med ditt ordernummer till mig på [email protected]? Med vänlig hälsning Sofia, driftansvarig Elgiganten.se
S
Utmärkt2 timmar sedan

Väldigt bra

Q
Queen
1 omdöme
Utmärkt3 timmar sedan

Toppen bra butik

B
Besviken
1 omdöme
Usel3 timmar sedan

Det var hjälp med mobilen hade kraschat, fick hjälp, men det var inte allt hon hjälpte mig me, när jag kom hem så var det mappar som inte fungerade. Sökte för hjälp på Elgigant i v Malm Galleria, dem säljer ju mobiler, men kunde inte hjälpa mig, blev hänvisa till elgiganten Kungsgatan. Detta betalade jag 150 kronor, var bort kastat. Besivenpå Elgigaten, andra gången som hjälp mig o, en annan gång med datorn, blev inte heller Bra

Elgiganten svarar:2024-04-24
Hej, Vi beklagar verkligen över din upplevelse. Vi vill gärna veta mer om ditt ärende. Du får gärna maila in till oss på [email protected] med ordernummer och mer information, så ska vi undersöka detta. Vi önskar dig en fin dag! Mvh Elisa
H
Håkan
1 omdöme
Utmärkt6 timmar sedan

Det var smidig hantering!

Elgiganten svarar:2024-04-24
Hej Håkan, Vad kul att höra att du är nöjd. Önskar dig en fin dag och varmt välkommen tillbaka! Mvh Elisa
k
kerstin
1 omdöme
UtmärktRedigerades 6 timmar sedan

Johan på Sickla butiken var enormt duktig och hjälpsam när vi köpte vårt kök. Kan verkligen rekommender honom, han kan sitt jobb. Leverans på den dagen som sades vid beställning.

Elgiganten svarar:2024-03-21
Hej Kerstin, Tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att du fick bra hjälp av Johan i butiken! Ha en fin dag! Mvh Wilgot
W
Wedad
1 omdöme
Utmärkt6 timmar sedan

Är alltid lika nöja. Jag handlar bara hos elgiganten. Det är min favoritställe.

Y
Yosef
1 omdöme
Utmärkt8 timmar sedan

Vänlig och behjälplig personal, med nöje handlar jag från Elgiganten.

Elgiganten svarar:2024-04-24
Hej Yosef, Tack för ditt omdöme! Önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter! Mvh Emma
O
Usel21 timmar sedan

Önskade köpa en diskmaskin. Blev tvungen att skriva under ett telefonabonemang sämre än det jag hade då säljaren ljög om villkoren. Själva diskmaskinen blev en sekundär grej då han var helt inriktad på att lura mig på ett nytt telefonavtal. Det handlar om Elgiganten Sisjön Göteborg

Elgiganten svarar:2024-04-24
Hej, Vad tråkigt att du känner så gällande ditt besök i vår butik. Hör gärna av dig till oss med mer information på [email protected] så att vi kan sa det vidare till rätt avdelning för att förbättra oss till nästa gång. Önskar dig en fin dag! Mvh Emma

Om butiken

Elgiganten

Elgiganten är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.elgiganten.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Elgiganten Aktiebolag

Organisationsnr: 556471-4474

Information hos allabolag.se