(500+)
Jag köpte en ny laptop med ett Officepaket. Produktnyckeln på mjukvaran var inte aktiverad i butiken, varken Elgigantens eller Microsofts support via telefon kunde avhjälpa utan jag blev tvungen att åka till en annan butik/Elgiganten för åtgärd. Ingen förklaring hur det kunnat ske, motstridig information om aktivering av produktnycklar och ingen kompensation för olägenhet och extra kostnader.
Bra saker många saker flera saker.
Elgiganten prismatchade ett lägre pris utan problem. Vilket gjorde att jag slapp åka till butiken med lägre pris som ligger längre bort!
Bra
Helt ok.Inga klagomål..Bra service.
beställde för hämtning. fick sms att det var klart att hämta, men icke. väntade en kvart och frågade sedan var min leverens var, efter ytterligare tio minuter kom en gosse och sa att han hade andra kunder att ta hand om först. men han luktade kaffe. lovar runt och håller tunt. när vi sedan packade upp diskmaskinen, var det en stor repa i höger sida. typisk transportskada, ingen trevlig upplevelse
Okey, uppfyllde förväntningen
I samband med inköp av ny dator ingick jag ett supportavtal, men insåg inte att det inkluderar ett abonnemang hos McAfee, vilket var onödigt eftersom jag redan hade ett. Nu har jag alltså en dubbel kostnad för det. Vid kontakt med McAfee får jag veta att man inte kan återbetala något, eftersom beloppet för den nya installationen inte sålts separat utan som del av avtalet. Jag har nu ett abonnemang som löper t.o.m. december 2028 – nästan fem år! Enligt min mening borde Elgiganten ha kollat om programvaran redan fanns installerad och alltså inte installerat en ny version. Jag föreslår att Elgiganten krediterar mig en summa motsvarande ett års prenumeration av McAfees programvara. Er kundtjänst svarar den 5/4: ”Butiken (Sickla, Nacka) borde ha informerat om att McAfee ska medfölja till detta supportavtal, ifall dem inte har gjort det är det självklart fel från vårt håll. Jag har fått ert mail skickat till butiken och bet dem ta kontakt med dig gällande detta.” Men ännu har ingen hört av sig från butiken. Låt mig tillägga att jag alltid tidigare fått ett mycket bra bemötande från Elgiganten. Med vänlig hälsning Roland Horovitz [email protected]
Kanon Inget att klaga på över huvud taget
Super nöjd
Elgiganten är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.elgiganten.seFullständigt firmanamn: Elgiganten Aktiebolag
Organisationsnr: 556471-4474
Information hos allabolag.se