Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
öppet köp i 30 dagar
Fri frakt över 500 kr
Samma pris på nätet & butik

https://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (7.35)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Bra
    22 tim sedan
    Idag/igår beställde jag en mixer som absolut måste komma fram i tid (en födelsedagspresent (ordernummer:83860129, beställdes:2020-06-04).

    Dessvärre hade Elgiganten ytterst få expressalternativ. Nu får vi se om det enda fraktalternaltenativet (som jag inte har så god erfarenhet av) den här gången kan leverera på utsatt tid. - Jag väljer ju inte express" utan att anledning.

    Min dotter fyller år imorgon (idag), Så om inte sakerna kommer så blir "någon" ordentligt besviken...

    Upp till bevis Elgiganten. Kan ni leverera express?

    Jag uppdaterar allt eftersom:
    - kl 06.16 fre 5 juni 2020
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Easy to order and great discount on the Beats headphone.
  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning
    Jag tänkte att det kan vara bra att stötta de lokala aktörerna/butikerna, så jag tittade på Elgigantens hemsida. Min plan var att titta runt och bestämma vad jag ska handla och sedan åka och köpa det i butiken. Tyvärr går det inte att filtrera på "I lager i butiken jag vill handla i" så jag måste hela tiden kolla lagerstatus på varje artikel. Väldigt dumt. Framförallt eftersom de har otroligt större sortiment på webben än i butikerna. Efter att ha tittat och läst om 10 dammsugare och lite flera varor, klickat väldigt många gånger på lagerstatus och konstaterat att inget av det jag ville handla fanns hemma i min närmsta butik, fick jag ge upp min plan. Jag tänkte då att det nog är bra att stötta butiken genom att beställa från nätbutiken och hämta paketet i butiken. Det visar sig att det inte heller är en bra plan. Jag har fortfarande efter en arbetsvecka inte hört något från Elgiganten. Hur lång tid ska det ta? Otroligt. Hade jag beställt som vanligt hade jag från de flesta webbhandlare fått grejerna dagen efter.
  • Knappt godkänd
    1 dag sedan
    Beställning
    Dålig info om hur man ska kunna ladda ner spelet har inte lyckas hitta var man laddar ner spelet. borde ligga en länk som man kan följa så att man får ner det man har köpt.
  • Mycket bra
    1 dag sedan
    Beställning
    Slipper leta i affär!
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Bra telefonkontakt, god service med klar information.
  • Ganska dålig
    1 dag sedan
    Beställning
    Fraktfritt med hemleverans gäller tydligen bara om man väljer leverans om tre veckor. Kunde fått kylskåpet en vecka tidigare men då kostade det extra.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Supersnabb hantering av beställningen
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Enkelt att hitta och beställa. Bra betalningsalternativ.
  • Ganska bra
    1 dag sedan
    Beställning
    Det gick ju smidigt, men har inte hämtat varan än..
    - Det återstår att se om de plockat fram varan till jag kommer dit för att hämta den, har ju betalat i förväg..
    - Tyvärr gick det inte så smidigt, fick gå in och uppmärksamma personal att jag väntat utanför en stund. - Där sprack smidigheten och tryggheten i konceptet med Covid-19.. Verkade vara en himla röra för personalen (kaos nämndes), tyvärr..
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Smidigt att beställa på nätet och sedan är det färdigpackat i en påse innanför dörren där man hämtar det. Bra pris på varan jag köpte med annars hade jag köpt den någon annanstans.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Inga hinder eller krångel för att handla online hos Elgiganten.
  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning
    Jag har köpt en bärbar dator och du har skickat ett e-postmeddelande som säger att beställningen kommer att komma inom en eller två arbetsdagar, idag har jag köpt den i sex dagar och den har inte kommit ännu
  • Usel
    1 dag sedan
    Beställning
    Beställde kyl o frys 11/5 där kyl fanns på lager o var reserverad till mig för leverans tillsamans med frys när den kom in på lager. Första frys blev ändrad i leverans 2 ggr så vi ändrade till en annan frys där jag blir lovad att den kommer att levereras i tid. Har fått två sms om förseningar på denna frys också samt ny datum för lev i juli .När jag ringer in för att fråga om hur det kommer sig att de inte kan leverera frysen fast blivit lovad då säger personen jag pratar med att kylen också är försenad fast denna fanns på lager när jag beställde o var reserverad till mig.Har blivit lovad att bli kontaktad av någon som skulle ha hand om mitt ärende men ingen ringer o ingen har något svar.
    Väldigt missnöjd o ni håller på o förlorar en kund som har köpt en massa grejer från er.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Snabb leverans, ringde kvällen innan och frågade om dom kunde lite tidigare än utsatt tid dagen efter.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    allt fungerade smidigt och lätt
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Smidigt att slippa gå så långt, mina ben blev glada!
  • Usel
    2 dagar sedan
    Beställning
    Köpte en sladdlös dammsugare (Bosch). Man blir lurad att köpa ett tillbehörspaket på hemsidan trots att grejerna ingår i själva grundpaketet. Bara att skicka/lämna tillbaks. Men varför rekommenderar de att köpa till extrautrustningen när det som sagt ingår?
  • Hej!

    Det låter tokigt att vi rekommenderar köp av något du får med. Har du möjlighet att skicka ett mail till mig med ditt ordernummer eller vilken produkt du har köpt så fixar vi till det. Tillbehörspaketet har du 30 dagars öppet köp på och kan återlämna i en butik. Om du inte har möjlighet till det kan jag hjälpa till och skicka dig en fraktsedel istället så att du kan returnera den via paketombud. Du når mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Knappt godkänd
    2 dagar sedan
    Beställning
    Mitt paket ha fortfarande inte kommit.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Snabbhet, professionellt och kundvänligt.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Smidigt att beställa och bra pris jämfört med hos andra
  • Mycket bra
    2 dagar sedan
    Beställning
    Bra och tydliga leveransvillkor. Bra pris.
  • Knappt godkänd
    2 dagar sedan
    Beställning
    Endast tillbehöret levererades på utsatt datum/tid. Vid kontroll med Elgiganten framkom att produkten utgått. Inget meddelades mig, trots flera sms om leveransen, med påminnelse att vara hemma. Så den dagen bokades för passning av leverans helt i onödan. Dåligt hanterat av EG så långt. Däremot hörde de av sig och verkligen, i efterhand, ville kompensera mig för besvär mm. Så i slutänden blev allt bra med ny - annan - spis.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Väldigt god service vid tel.samtal med kundservice.
  • Usel
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Jag skulle fått leverans igår kl 17.00-22.00 men inget paket har kommit! Ordernr 8379 4374. Jag är mycket besviken. Inget besked från Elon eller någon annan. Nu måste jag själv ha besväret att kontakta leverantören eller transportören för att få saken i ordning. Stor förbättring behövs här. Jag borde inte ha såhär mycket besvär med detta.
    Lena Sjölund, Vesslevägen 2 181 45 Lidingö. Mobilnr 076 76 92 396. 2020-06-03 Fortfarande ingen leverans. Nu "lovad" leverans i kväll. Igen.
    Tre kvällar har jag suttit hemma väntande på leverans mellan 17-22.00 utan ens ett telefonbesked eller ännu mindre en ursäkt.
  • Hej Lena!

    Så ska det naturligtvis inte gå till, har du fått en aviserad tid för leverans ska leveransen komma då. Beklagar verkligen det inträffade. Jag kommer att undersöka närmre med Bring för att se vad som har hänt och säkerställa så att fler kunder inte får samma upplevelse. Jag kan se att din leverans kom fram igår kväll och jag hoppas därför allt nu är i sin ordning, om du har några frågor får du gärna kontakta oss på 0771 115 115. Utöver detta har jag dragit av fraktkostnaden från din faktura, 79kr, som kompensation för förseningen.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    De har alltid grym service och bra priser!
  • Ganska bra
    3 dagar sedan
    Beställning
    Jag vill minnas att jag beställde en Sodastream Genesis, så jag känner mig inte helt tillfreds. Inget fel på maskinen, men jag hade tänkt använda de gamla flaskor som inte passar till denna modell
  • Hej!

    Om du önskar byta din sodastream kan du göra detta inom 30 dagar även om du har hunnit öppna förpackning och testat den. Se till att den är i nyskick och ta med dig den och kvitto in till butik så hjälper vi dig med ett återköp så att du kan köpa den sodastream du vill ha istället.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Dålig
    3 dagar sedan
    Beställning
    fick ingen id nummer för kolla vart paketet är
  • Hej!

    När paketet har skickats från oss får du ett mail med en bekräftelse och ett spårningsnummer. Kontakta oss gärna på 0771 115 115 så hjälper vi dig att kolla vart ditt paket befinner sig.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    enkelt
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Så bra information och överblick. Inget att klaga på.
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Snabb hantering på beställning, samt snabb leverans! Mycket nöjd.
  • Usel
    3 dagar sedan
    Beställning
    Gränsnittet är jättebuggigt och trasigt. Tömde glatt mitt presentkort trots att betalningen misslyckades (också pga problem med webshoppen).
  • Hej!

    Det låter inte bra! Vi hjälper dig självklart så att du kan använda ditt presentkort på nytt, kontakta oss på 0771 115 115 så hjälper vi dig.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    3 dagar sedan
    Beställning
    Dåligt fungerande hemsida.
    Felaktig mailadress till kundtjänst.
    MM.
    Håll er borta från elgiganten!
  • Hej!

    Vad tråkigt att höra att du inte nöjd med upplevelsen när du har besökt vår hemsida. Jag önskar gärna höra mer om vad vi kan förbättra, har du möjlighet att skicka mer information på digital@giganten.se? Gällande mailadress önskar jag också veta vilken mailadress du har försökt maila till och vart du har sett den så att fler kunder inte skickar till fel mailadress.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Fungerade smidigt med bra betalningsalternativ
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Mycket smidigt att boka varan via nätet, hämta upp i butik efter att sms kommit om att kusten var klar för hämtning. Såhär kommer jag sannolikt göra fler gånger.
  • Usel
    4 dagar sedan
    Beställning
    Alldeles för lång leveranstid.Tre veckor är inte godkänt.
    Hälsn.Torsten.
  • Hej Torsten!

    Om vi har visat att produkten fanns i lager så är 3 veckors leveranstid inte acceptabelt. Vissa produkter finns inte i lager vid beställning men då ska det framgå när den beräknas komma in när du beställer. Återkom gärna med mer information och ditt ordernummer på digital@giganten.se så undersöker jag närmre om det är något som har blivit fel och om vi kan göra något för förbättra oss.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Snabb leverans
  • Dålig
    4 dagar sedan
    Beställning
    Helt omöjligt o kontakta Elgiganten, på telefon eller Chatt, Chatten tog nog priset :(
  • Hej!

    Vad tråkigt att höra att du inte har kunnat komma i kontakt med oss. Återkom till mig på digital@giganten.se med mer information om vad du behöver hjälp med. Jag önskar också höra mer om din upplevelse så att vi kan kika på hur vi kan bli bättre.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Jag fick bra backup från Andreas vid beställningen på nätet. Det var nämligen lite krångligt, då mitt företag ej fanns med i ert register på er hemsida (företaget "accepterades" inte).
    Jag var tvungen att gå in som privatperson o sedan ändra till företag. Leveransadressen skulle vara en annan än faktureringsadressen. Jag betalade sedan direkt med betalkort o det löste sig. Andreas hjälpte till på ett bra o trevligt sätt utan att verka jäktad trots att det tog tid. Han lyckades visst göra andra saker samtidigt som han väntade på att jag skuĺle knappa in rätt uppgifter.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Enkel beställning, bra pris.
  • Dålig
    4 dagar sedan
    Beställning
    det gick inte att betala via min bank!mkt dåligt!!
  • Hej!

    När du beställer på Elgiganten.se finns alternativet direktbetalning. VId beställning från någon av våra partners på Elgiganten.se kan vi i dagsläget inte erbjuda direktbetalning, men det är något vi jobbar på. Om du inte har fått upp alternativet eller om du saknar din bank under direktbetalning får du gärna kontakta mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt och enkelt
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Lättläst sammanställning av vad jag får för pengarna och kvalitén jag köper. Inga kostnadstillägg i slutet.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Rätt produkt till rätt pris. Fin 4-årspresent till mitt barnbarn. Snabbt och lätt.
  • Usel
    4 dagar sedan
    Beställning
    Marknadsför att produkten är i lager.
    Påbörjar beställning och ser att produkten kommer in i lager om några dagar, fine...
    Lagt beställning och får meddelande att produkten är försenad 2 månader ...
    Har än inte lyckats avboka produkten pga usel kundtjänst
  • Hej!

    Beklagar förseningen på din beställning.
    Självklart hjälper vi dig med en avbokning om du inte vill vänta på leveransen. Kontakta mig på digital@giganten.se med ditt ordernummer så hjälper jag dig. Vill också gärna höra mer om varför vi inte har kunnat hjälpa dig med avbokningen.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Pratade med en trevlig tjej som hjälpte mig på ett bra sätt med det jag behövde hjälp med.
  • Usel
    4 dagar sedan
    Beställning
    Får ett sms om att varan är färdig att hämta kl 08:15. Kör till butiken kl. 9, där det står att de öppnar kl. 10... Varför skicka ut sms om att varan är färdig att hämta? Skriv åtminstone att varan är färdig att hämta under ordinarie öppettider.

    Hej, din beställning är redo att hämtas! Den är märkt med XXXXX. Du hittar den i varuutlämningen, som ligger till vänster innan ingången. Välkommen! Mvh Elgiganten Bernstorp
  • Hej!

    Tack för din feedback!
    Jag förstår att detta blev missvisande, jag tar det genast vidare till berörd butik.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Lättnavigerat.
    Kunde varit bra med mått (spec höjd) angivna för kaffebryggaren!
    Elgiganten håller måttet!
  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Mycket god Service.
  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Beställning
    Bästa sortens kolsyreapparat
    Bra pris