Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt inom Sverige.
Över 300 varumärken. Butiker i
Sthlm, Gbg, Malmö och Lammhult

https://www.svenssons.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Svenssons i Lammhult har fått betyget (4.43)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Jag noterade en del riktigt dåliga omdömen här. Mina erfarenheter av att handla på Svenssons är dock helt annorlunda. Det har funkat klockrent. Vid ett tillfälle var det problem med ett String-skåp, men det ordnade kundtjänst på bästa sätt och skickade ett nytt, utan tjafs.
  • Dålig
    5 dagar sedan
    Vi har varit nöjda och trogna kunder, men nu är vi väldigt irriterade. Hittade ett pris i en annons på Facebook men när man klickar på annonsen så blir priset ett helt annat. När vi påtalar detta så blir det ett ifrågasättande bemötande. Inte seriöst alls och nu lär vi inte handla där igen.
  • Hej Peter!

    Jag har lyssnat med min medarbetare som sitter med frågor på Facebook.
    Priset ni hänvisar till kommer från en annons som enligt våra loggar var aktiv för ett antal veckor sedan i samband med en kampanj. Dock gäller den inte längre så det är märkligt att annonsen med kampanjpriset är synlig för er.
    Vi kan inte få fram det här hos oss. Jag vet dock att min medarbetare erbjudit er varan till ett lägre pris om än inte det tidigare gällande kampanjpriset i ett försök att möta er.

    Det inträffade är såklart mycket olyckligt men kampanjen är avslutad sedan en tid så den kan vi inte använda oss av.
    Skulle ni vilja ta del av det erbjudande ni fick av min medarbetare via Facebook är ni välkomna att höra av er där eller direkt till mig!

    Bästa hälsningar
    Mari Kinander, Kundservicechef (mari@svenssons.se)

  • Dålig
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Sämste kundtjänst jag någonsin varit med om. Att anställa unga människor som inte har någon som helst insikt hur det är att spendera sina pengar på dyra märkes varor. Beställde ett marmor bord från ox denmarq, först ett bord för ca 7000kr. Min andra beställning var ett likadant bord fast en mindre variant för ca 5000kr. Att skicka ett vitt marmor bord med en grå rand på över en decimeter är inte okej, det är helt klart en reklamation. Bara för man beställer på nätet ska ni skicka det fulaste jävla marmor bordet ni har? Plus att jag ska stå för returfrakten på 600kr? Pga att ni skickat det fulaste marmor bordet jag någonsin sett. Det borde inte ens få ha gjorts ett bord av den stenbiten! Hade ni sålt bordet i butik hade ni aldrig någonsin fått det sålt och dessutom hade ni aldrig någonsin köpt det själva, ska ni anställa folk så kan ni anställa folk som väljer att spendera sina pengar på kvalitets möbler om inte så borde dom jobba i en helt vanlig matbutik! Aldrig mer ett köp hos er, plus att bordet skulle levereras vecka 19 men kom vecka 26!?! kolla hur era konkurrenter jobbar både royal design och rum21 klockrena konkurrenter.
  • Hej Emelie!

    Jag har försökt sätta mig in i ditt ärende på ett objektivt sätt.
    När det gäller marmor som material är det viktigt att vi som säljare får dig som kund att förstå att det är en naturlig sten som kan se väldigt olika ut. Det finns ingen sten som är den andra lik. Omgivningarna där stenen bryts präglar stenen och ger den dess unika utseende tillsammans med påverkan från väder och vind.
    Jag har tittat på din bild och ser det grå "band" som löper över skivan. Jag kan förstå din reaktion men detta anses vara hur marmor kan tänkas se ut.
    Det verkar dock som att ett nytt bord är beställt för din räkning och jag hoppas det kommer vara enligt dina förväntningar.
    Bordet du fått är ingen reklamation men naturligtvis önskar vi att du som kund ska vara nöjd med den vara du köper från oss!
    Har du ytterligare synpunkter du vill dela med dig av är du välkommen att kontakta mig direkt!

    Bästa hälsningar
    Mari Kinander, Kundservicechef (mari@svenssons.se)

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Snabba och föredömliga
  • Usel
    6 mån sedan
    Väldigt lurigt i produktbeskrivning och deras kundtjänst är jätte dåligt. Det vår min första beställning och det är sist.
  • Hej @DejaVu83

    Vad tråkigt att din upplevelse av Svenssons i Lammhult inte varit bra. Du får gärna maila mig dina synpunkter både vad gäller produkt beskrivningen och bemötandet av mina medarbetare på Kundservice så kikar jag gärna lite närmre på det och kommer tillbaka till dig.
    Dina synpunkter är viktiga för oss och för vårt förbättringsarbete.

    Tusen tack på förhand för din hjälp!

    Bästa hälsningar,
    Mari Kinander - Kundservicechef (mari@svenssons.se)

  • Usel
    6 mån sedan
    Väldigt besviken på företaget, skulle inte handla där för att dom luras med priserna på prisjakt, skulle beställa Lexington handdukar men när man kommer in på deras sida så står det att produkten har utgått ur sortimentet, men ändå har dom lockpriser kvar på prisjakt, Svenssons i Lammhult är SKOJARE!
  • Hej @fixz!

    Vår ambition är att vara tydliga och korrekta i vår kommunikation mot dig som vår kund.
    Dock verkar det som att vi inte lyckats i detta fallet. Vi har undersökt närmre men då vi inte har fått ytterligare synpunkter på denna produktkommunikation har vi valt att låta den ligga kvar som den är.
    Vad Prisjakt väljer att visa på sin sida är ingenting vi kan påverka.

    Bästa hälsningar
    Svenssons i Lammhult

  • 2018-07-16 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra service, trevligt bemötande i butik och konkurrenskraftigt pris. En bra upplevelse i både butik och på webbsida.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Mycket nöd :-) Kundtjänst samt leverans
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Service och produkter i världsklass!

    Köpte en Lamino fåtölj, en stringhylla valnöt samt handdukar från deras egna varumärke 1898 från deras hemsida.
    Mycket bra hemsida med bra information. Behövde byta leveransadress då jag precis flyttat och var lite snabb i min beställning. Det var inga som helst problem. Bra information om leverans och trevligt bemötande hela vägen.
    Positivt överraskad över kvalitén på handdukarna!

    Kan varmt rekommenderas!
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Inköp av lampa
    mycket snabb leverans och bra monterings instruktioner
    Rekommenderas
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köpte ett Stringhyllsystem och en matta via hemsidan efter att ha besökt butiken helgen innan. Gillade verkligen möjligheten att kunna bygga stringhyllan själv på deras hemsida för att testa olika kombinationer. Snabb leverans med bra information om leveranstidpunkt. Skönt med inbärning ända in i lägenheten. Rekommenderas!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Lurad och sämsta kundservicen jag någonsin upplevt.

    Jag köpte en Glo Ball s2 på hemsidan och fick den hemskickad. Eftersom jag var mitt uppe i en flytt så tog det några veckor innan jag packade upp lampan. Efter att ha hängt upp den och haft den uppe ett tag så upptäckte min kompis att det var den mindre varianten s1 som jag hade. Jag ringde till dem och berättade hur det va men då fick jag bara kalla handen med hänvisning att jag hade ett kundansvar att kontrollera att jag fått rätt vara. I detta fallet mäta lampan eftersom jag bara sett bilder på internet där man inte ser någon skillnad på s1 och s2. De sa även att eftersom jag använt den så är den begagnat och går inte att reklamera. De vägrade betala mellanskillnaden på ca 1000 kr som skiljer s1 och s2 och de ville heller inte ha mina bilder jag tagit som bevisar att jag hade fått s1.

    Så för att summera det hela. Jag beställde och betalade för en Glo-ball S2, Jag fick en S1 samt en kall hand när jag påpekade felet med hänvisning att jag hade kundansvar.
  • Hej Oemberg,
    Vi har tagit del av ditt omdöme och beklagar naturligtvis, först och främst, att du är missnöjd och att vi genom dialogen med dig inte lyckats skapa förståelse kring alla förutsättningar.

    Bakgrunden i ditt ärende är att det förlöpt mycket lång tid mellan beställning/mottagande av lampan och tills dess att en kontakt sker med oss. Det har gått över ett år och lampan har monterats och använts under denna tid. Emballage finns inte heller kvar för att styrka att vi levererat lampan.

    Svenssons utgångspunkt är alltid att försöka hitta lösningar inom rimliga gränser, både kopplat till vårt ansvar men också för att skapa goda kundrelationer. Detsamma gäller alltid kundens ansvar – i detta fall handlar det om att syna sin vara, kontrollera förpackningens produktnamn/benämning samt säkerställa att den är hel, korrekt etc. vid mottagandet. Skulle avvikelser finnas (t.ex. fraktskador, ev. felplock) måste man relativt snabbt och inom rimlig tid, ta en kontakt kring detta för åtgärd. Vi anser inte att så skett.

    Vi beklagar meningsskiljaktigheterna som uppstått i detta ärende.

  • Ganska bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köpte en lampa till kampanjpris (10% rea) som tyvärr gick sönder när jag packade upp den. Det var troligen mitt fel, men kontaktade kundtjänst för att höra om det gick att beställa en ny skärm från tillverkare.

    Det tog nästan 2 veckor att få slutgiltigt svar från kundtjänst att det inte gick att beställa bara skärmen, utan att de rekommendera att jag köper en ny lampa. Tyvärr hade kampanjen tagit slut, och de var inte villiga att sälja ersättningslampan till rabatterat pris. Samtidigt hade flera andra leverantörer kampanjpriser på samma lampa, så jag valde att beställa från en annan. Jag tycker att de kunde ha hanterat ärendet både snabbare och bättre för att få behålla en nöjd kund. Eftersom det finns ett flertal återförsäljare av designmöbler, alla med samma priser, är det endast kundservicen som särskiljer, och i den aspekten har jag haft bättre erfarenhet av vissa andra.

    Vill också tillägga att jag vid andra köptillfällen har varit nöjd, men har heller inte tidigare behövt kontakta kundtjänst.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köpte ett stort String hyllsystem på sajten. Fungerade jättebra, även när jag strulade med utbyten av delar i efterhand och fick ringa kundtjänst. Hyllan kom efter bara någon dag och nu äntligen är den uppsatt. Sååå nöjd.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Hittade en fin Andrew-soffa på hemsidan och åkte till butiken för att välja färg och tyg. Det fanns ett stort urval och jag fick bra hjälp att välja rätt. När jag köpte soffan valde jag även till Svenssons hemleverans med inbärning. Fantastiskt smidigt att få soffan uppburen tre trappor, monterad och sedan få emballaget bortforslat samtidigt.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Tydlig och bra hemsida för e-handel. Varorna levererades efter ett och ett halvt dygn. Vi är mycket nöjda.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Schyssta möbler
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Bra utbud men är alltid i dyrare spannet på produkterna. Men de hade de delarna jag ville ha i lager och sidan pratar om snabb leverans. Men det tog 7 dagar innan ens paketet lämnade deras lager och hade jag vetat det när jag beställde hade jag aldrig lagt beställningen. Och sedan tog det ytterligare 5 dagar innan det levererades hem... Pinsamt långsamt 2015.
  • Hej Rossifumi, tack för att du tagit dig tid att skriva om din upplevelse. Vi håller med, detta är inte vad man som kund ska förvänta sig eller acceptera 2015. Nu vet jag inte i detalj var i landet din order skulle levereras men följande har hänt hos oss: Vi har bytt fraktbolag alldeles nyligen. Detta har möjliggjort att vi snarare ökat leveranshastigheten i Sveriges storstadsområden samt också möjliggjort fler leveransfönster - dvs tider att kunna leverera på, inkl. tex kvällsleverans. Det finns dock en del orter, som pga fraktbolagets nuvarande distributionsnät, har fått försämringar i leveranstid - och det låter som att du kan vara en av de drabbade. Det ber vi om ursäkt för. Vi jobbar stenhårt just nu på att hitta lösningar för att kunna erbjuda samma snabba och säkra leveransservice på alla orter. Snabbhet och att de varor vi skickar inte blir skadade är två nyckelfaktorer vi alltid vill säkerställa. Jag önskar dig en trevlig dag och hoppas att du trots några extra väntedagar är nöjd med dina produkter. Med vänlig hälsning Johan, Svenssons i Lammhult

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Lätta att nå per telefon, bra priser, och hjälpsam kundtjänst. Dessutom snabba leveranser.
    Vi hade mindre skador på enstaka delar i en större leverans, och fick erbjudande om omedelbar omleverans, eller generös kompensation.
    Ser fram emot att handla igen!
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Varning för luring vid leverans!
    Köpte stor spegel av dem och bor på 3 trappor utan hiss, leverans skulle vara fri enligt deras hemsida. Försäkrade mig om att så var fallet, pratade med dem 2 ggr i telefon leverans var "Fritt kunden" dvs inga problem (står även så på fakturan).
    Vid leverans så ställde de spegeln vid porten och sa att detta var "tomtgränsen" (!?), konstig definition för ett bostadshus, de krävde 300 kr för att fullfölja leverans!
    Pratat med kundtjänst och de säger att så är deras regler.

    Rekommenderar INTE denna otrevliga butik!
  • Hej Ludvito, vi ber om ursäkt om det är så att vi på något sätt varit otydliga och/eller brustit i vår leveransinformation till dig. Svenssons i Lammhult erbjuder idag både fri frakt (d v s frakt utan avgift och då med enklaste service - d v s till närmaste utlämningsställe eller tomtgräns/port) men också tilläggstjänster (mot avgift) med mer serviceinnehåll för den kund som önskar det. Vill man köpa till inbärning, montering/placering samt omhändertagande av emballage (utförs av Svenssons i Lammhult) kostar det i dagsläget 300 kr, och samma summa gäller om man vill köpa till inbärningshjälp (1 man) av DHL.

    Våra leveranser utförs både av DHL, men också av egna medarbetare och andra samarbetspartners eroende på region. Vilket av detta som gällde i ditt fall vet jag inte utifrån beskrivningen ovan, men den tjänst man beställt har samma innehåll.

    Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback, så att vi kan se över och säkerställa att de beskrivningar vi ger också tolkas på likartat sätt.

    Vi önskar dig ett Gott Nytt År och hoppas att du är nöjd med din nya spegel!

  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra sortiment, snabb leverans. Väl pakkat och trevlig telefon kontakt.
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Mycket nöjd!

    + Stort sortiment av bra produkter
    + Enkel beställning
    + Bra priser (kampanj med 10% på allt)
    + Snabb leverans
    + Mycket bra bemötande av kundtjänst då de hanterade ett ärende om transportskada

    Möjligen skulle deras hemsida kunna bli lite bättre i hur man navigerar och tittar på produkterna. Där är Lännamöbler snäppet bättre.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snygga möbler
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Utmärkt bemötande och service (butiken vid Järntorget)
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Helt nöjd med servicen.
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Bra service
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Trevliga
  • Mycket bra
    11 år sedan
    Uppdaterat: 11 år sedan
    Bra möbelbutik med mycket fina grejer i centrala Göteborg.