(222)
Bedrövlig leveranstid. En vara som ska ligga på 3-5 dagars leveranstid har inte skickats iväg efter snart 2 veckor. Detta beror på deras leverantör tydligen. De ändrar inte något på hemsidan trots att de vet att leveransbeskedet där är ren lögn. De meddelar inte kunden att de inte håller sitt löfte, att varan blir försenad. Första gången jag beställde var det Postnords fel. Denna gång Wibes. Aldrig DUABs fel eller ansvar. Jag tror inte det blir någon tredje beställning.
Snabbt o rätt
Restnoterat egentligen, men angavs finnas i lager. Delar av beställning skickades långt efteråt, med förklaring - efter att jag mejlat efterlysning. I övrigt okey
Det var bra, men produkten var kass, gick sönder efter bara några dagar.
Beställde födelsedagspresent, en grill, som då var restnoterad. Men det var nästan en månad i förväg och enligt Duab skulle jag få grillen i god tid. Jag bad dem ändå höra av sig om varan dröjde ytterligare, då skulle jag kunna avbeställa och köpa något annat. Varan försenades förstås ännu mer – utan att Duab kontaktade mig. Fick efter att ha mejlat kundtjänsten veta att grillen inte skulle hinna levereras i tid till födelsedagen. Det var så dags. Och någon kompensation var förstås inte aktuellt. Första och sista gången jag handlar av Duab. Inte kundvänliga över huvud taget. Ännu ett ta pengarna och spring-företag.
Slöa på att skicka varor som enligt hemsidan finns i lager. Beställde i god tid innan påskhelgen men får vänta till veckan efter på något jag hade planerat att använda under långhelgen. Riktigt dåligt.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
duab.seFullständigt firmanamn: Drift och Underhållsteknik i Mönsterås Aktiebolag
Organisationsnr: 556395-8809
Information hos allabolag.se