Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
33 000 produkter & 500 märken
Fri frakt över 250kr
Support: 0200 – 751 762

https://www.parfumdreams.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Parfumdreams har fått betyget (4.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    16 dagar sedan
    Oseriös skitaffär som inte tar någon hänsyn till kunden. Usch👎🏻👎🏻👎🏻☠️
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 18 dagar sedan
    Beställde varor som inte fanns i lager och de kom fram efter ett par veckor, väldigt nöjd!

    Uppdatering 2019-07-25: Köpte ett gäng duschtvålar som var väl emballerade och hela. Bonus för premiumproverna av diverse parfymer som följde med.
  • Dålig
    27 dagar sedan
    Uppdaterat: 27 dagar sedan
    Beställde den 5e juli och leverans tog till den 16e juli och var fel dessutom...
    Fick aftershave när jag beställt spray så ringer upp och dom säger att jag ska skicka mail med foto och ordernummer.

    Skickade mail den 16e juli och idag är det den 22a juli och har fortfarande inte fått svar..

    Snart 20 dagar och inte fått min beställning och kommer förmodligen inte få på ett tag.

    Parfumdreams rekommenderas ej!
  • Usel
    7 mån sedan
    Första gången jag beställde varor. Tyvärr också sista gången jag köper något här, då jag fick vänta nästan 4 veckor på leverans, trots att varan fanns i lager vid beställning.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Jag har försökt köpa en vara två gånger från detta företag som sett ut att finnas i lager men efter flera veckors väntan har jag vid båda tillfällena fått ett automatiskt mail som är omöjligt att tolka men som tydligen betyder att ordern avbrutits.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Står att varorna finns i lager när man beställer (och de drar beloppet), sedan hör man ingenting och när man ringer dem säger de bara "varan finns inte i lager och vi vet inte om den någonsin kommer in". Kanske något man borde meddela kunden??? Dessutom vilseledande marknadsföring. Pajasföretag....
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Jag kommer aldrig handla där igen. Varan som jag beställde kom aldrig och när jag kontaktade dem informerade de om att varan utgått från sortimentet. Dålig information och dålig service.
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Beställde 10 nov (en lördag) och fick mina varor den 16 (fredag) .. Hade inga problem med att vänta 4-5 dagar ..
  • Usel
    9 mån sedan
    När jag beställde fanns varan i lager för omedelbar leverans. Men när jag sen inte hörde nånting på några dagar mailade jag. Och fick då till svar att varan är slut i lager!

    Detta var inget som företaget tyckte att kunden behövde informeras om!
    Eftersom jag inte gillar företag som ljuger för sina kunder cancelerade jag ordern.
    Och bad dom att släppa reservationen av mina pengar. För att göra detta krävde dom en skärmdump fråm min it-bank! Vad dom skulle ha mina bankuppgifter till kan man bara spekulera, jag har aldrig varit med om det förut.

    Parfumedreams reserverade dessutom mina pengar 1 månad! Seriösa företag sätter reservationen till några dagar, max en vecka. Men detta visar ju att parfumedreams är mycket medvetna om sina leverans problem!

    Min rekommendation är, undvik detta oseriösa företag. Det hjälper inte hur bra priser man har när man inte kan eller vill leverera.
  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    VÄRDELÖST!

    Beställde parfym (FINNS I LAGER) står det. har väntat mer än en vecka på en enkel jäkla besked bara. Det står leverans 11-12:e. Mejlade de och de säger:
    "Vi ber om ursäkt för dröjsmålet. Produkten är tyvärr fortfarande slut i lager. Önskar du avbeställa ordern eller önskar du vänta ? Kan ta 4-14 dagar tills vi får in de igen.
    Ha en fortsatt trevlig dag."
    WTF!??
    Nu loggar jag in och ser att det står "skickat - 11-10-2018 am" !???
    Vilket är det då???
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Billigt och bra 👍👍 Väldigt snabb leverans. Är super nöjd. Kommer definitivt handla därifrån igen.
  • 2018-08-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Hej
    Jag Håller 100% med det som medlemmen Vandalsounds har skrivit, har exakt samma erfarenhet av köpet hos detta företag och vill bara tillägga att deras leveras tog väldigtttt
    lång tid att komma fram.

    Absolut INTE rekommenderas, det är värt att köpa några kronor dyrare och slippa huvudvärket.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Inga problem. Fungerar fint, leverans (från Tyskland) som utlovad (brukar komma inom 2-3 arbetsdagar).
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    En av de billigaste parfymsajterna med brett parfymsortiment, god service och snabb leverans! Har även fått flera dyra samples i varje beställning jag gjort (till skillnad från andra sidor).
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Inga konstigheter. Beställde div hudvård. Bra priser och snabb leverans, så inget att anmärka på.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    La en order den 20e dec med betalning via PayPal. Fick samtidigt bekräftelse på ordern via mail. Jag hör ingenting av Parfumdreams och den 9e jan kontaktar jag dom för att höra vad som hänt med min order.

    Parfumdreams säger att ordern inte är betald. De har dock inte meddelat mig om att det skulle vara något problem med ordern-, och jag har inte heller fått något meddelande från PayPal (som man alltid får om det är något som strular) om att betalning inte kunnat ske från deras sida. Gott om täckning har funnits på kontot, så felet ligger inte där heller.

    Den enda slutsatsen är att problemet ligger hos Parfumdreams (troligt i kopplingen mot PayPal), men de har inte ens orkat bemöda sig om att meddela mig som kund om att ordern inte skickats.

    När jag ringde upp för att fråga vad som skett är allt sååååååå svårt och jobbigt för dom. De kan inte bara säga som en bra kundtjänst skulle gjort att "Oj, vi ber om ursäkt, jag ska genast kolla vad som hänt och återkommer till dig så fort jag bara kan, förhoppningsvis redan under eftermiddagen idag" eller något liknande, utan det var ett enda ojande, och jämrande om att de inte kunde göra något, om att de inte visste om leverantören hade produkter inne, att de inte visste när de skulle kunna svara mig, att det kunde dra ut på tiden... etc, etc...

    De gjorde precis allt det som en professionell kundservice inte skulle gjort.

    Kortfattat kan man säga att detta företag inte sköter sig bra, vare sig i sin primära uppgift, att sälja produkter, eller i sin sekundära uppgift, att ta hand om kunder då det blir fel.

    Avråder med kraft till köp härifrån! Hittar ni samma produkt någon annanstans, köp den där, eller räkna med att få dras med problem och inkompetens.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Den absolut sämsta erfarenheten jag har haft med ett företag någonsin. Helt otroligt dåligt.

    Jag valde parfumdreams på grund av låga priser och fraktkostnader, och varan skickades snabbt med spårbar frakt. Någon vecka senare när jag spårar paketet ser jag att det har blivit returnerat, och då jag behövde varan snabbt beställde jag från ett annat företag istället.

    Jag ringde parfumdreams och berättade att dom kunde avbryta ordern när paketet har kommit tillbaka till dem, vilket de bekräftade.

    Några dagar senare fick jag igen mail om att min order var skickad, de hade alltså skickat den igen, och denna gången kom det fram. Jag hämtade ut paketet och kontaktade kundtjänst för retursedel.

    Det påstod sig ha skickat retursedeln på mail flera gånger under ett par veckor, och sedan en gång med brev, men den kom aldrig. Mycket okunnig och ohjälpsam kundtjänst.

    Tillslut kom retursedeln och jag kunde skicka tillbaka paketet. Två veckor senare fick jag återbetalning. Över två månader efter att jag lade min beställning.
  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Såg bra ut med låga priser och gratis frakt till Sverige över ett visst pris.
    Men leveransen tar tid.... De skickar med DHL och det ser ut som att PostNord ska ta över leveransen väl i Sverige.
    Efter 10 dagar så spårar jag försändelsen, då står det "Return initiated" sen dagen innan.
    Jaha, den är på väg till avsändaren igen. Adressen är korrekt.
    Inte hört ett knyst från varken DHL eller PostNord att de försökt leverera (om det är hemleverans), annars bör den ju komma till postombud.
    Även DHL och PostNord förtjänar en del av det låga betyget. Men samtidigt förtjänar parfumdreams inte det högsta betyget som skickar med ett till synes dåligt fraktsätt.
    Kommer uppdatera betyget framöver när jag ser hur det här utvecklas och hur parfumdreams hanterar det.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Total disaster from the beginning! Absolutely nothing with my purchase went right. When I placed my order the 4th of September and paid for it, I received an e-mail that my order had vanished from their system, even though the money had been withdrawn from my card. I asked customer service to just redo my order, since I did not want to go through the fuss of waiting for a refund and then place my order again. I sent them the links to the products I had ordered. Still, they managed to put the wrong size of one of the items in my order, and they had to credit it and put the exact right product in my order. Everything was fine, but this story has just begun....
    I received 2 tracking numbers from Parfumdreams, one of the tracking numbers went to Germany, and I live in Sweden. The package was sent 11th of September, and it took over 2 weeks to arrive, it arrived on 26th of September. When I received my parcel, it was full of stuff I had not ordered. I took a picture of this and contacted customer service. Now the real confusion at customer service begun. They first asked where I had received the information that I have 2 tracking numbers coming my way. Well, I had to tell them the information came from Parfumdreams themselves of course, I have all the e-mails and both tracking numbers, and I sent all of the documentations to them as proof (one would think that Parfumdreams would know what e-mails they have sent to people, but obviously they have no clue since I had to proof that they had sent two order confirmations and tracking numbers to me).

    In the middle of this all, I received an e-mail from Parfumdreams again, who claimed that DHL had tried to deliver my parcel and not succeeded, and when I contacted DHL customer service, I found out that this parcel now would be sent back to the sender.
    I had to chase DHL, and through their customer service I received the information that I had received an e-mail from them for someone elses parcel, the street address went to someone in Germany, but the e-mail came to me. Parfumdreams has given me someone elses tracking number and if this sounds confusing to you, well, it was confusing for me for sure.

    The 3:rd of October Parfumdreams asked me to send the wrong parcel back to them, and they would send the right parcel to me "as soon as they can". So it turned out they had not even sent my things yet! The next day, I received yet another tracking number from Parfumdreams (this is now the third tracking number I get from them), and also this parcel took forever to arrive. I got my things 13th of October, and as a total, it took Parfumdreams 40 days, almost 6 weeks to deliver my order counting from the day when I placed and paid for my order, 4th of September. Totally, I think I received one lame apology for the inconvenience, and absolutely nobody mentioned any form of compensation for everything that went wrong.

    As the icing of the cake, today, 20th of October, I get a reminder from Parfumdreams that I have to pay the invoice for my order. My order was paid with my credit card the 4th of September, when I originally placed my order. I mean, can these guys do ANYTHING right?
    I recommend everyone to shop from Cocopanda or Skincity, great and friendly service if something goes wrong, and the delivery takes 1-2 days. But if you want to wait for 40 days, pay for your order several times, get the wrong parcel, get even more confused when contacting customer serice, well then, feel free to use the "services" from Parfumdreams ;-)
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tvekade först pga vissa omdömen här, men tur jag inte gjorde det. Tycker priserna är bra och leveransen för mig gick rätt så snabbt. Kommer fortsätta handla min parfym här om priserna och leveransen fortsätter vara så här bra.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Skickas med DHL som betyder hemleverans när man är på jobbet. Omöjligt att ta emot leveransen. Aldrig igen :(
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställt 2ggr, senast blev det strul med beställningen, pengarna blev reserverade men blev inte beställt nåt. Troligtvis nåt strul med min telefon, då det blev strul med en annan beställning också som jag även den gjorde från telefonen.

    Kundtjänsten fixade felet (svensktalande), tar några dagar att få paketet, skickas med tyska dhl o sen svenska skitpostnord (som alltid påstår att dom har varit här + försökt nå mig, men aldrig lyckas...). Bägge gångerna har jag fått 3st parfymprover

    Kommer handla mer härifrån när jag hittar något annat som luktar gott
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Levererade ju fort, med massa reklam i kartongen. Och från den dagen så fylldes plötsligt min inkorg med massa reklam också. Från 0 till 10-15 spam-mail om dagen, inte inräknat de som fastnar i spamfilter.
    Blockar de som kommer men det kommer mer från olika avsändare hela tiden.
    Dags att byta mailadress nu?
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köp endast från dessa om priset är det enda som betyder något. Köpte en liten flaska hårgel och leveranstid blev över en vecka pga de och skickar med krångliga DHL som envisas med skicka paketet bud vilket är värdelöst om man inte är hemma just då.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Billigt och bra, några dagars längre leveranstid än från företag i Sverige. Många prov-produkter medföljer vilket uppskattas!
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Har inget speciellt att säga förutom att allt gick smidigt och varan jag beställde var mycket billigare än här i Sverige. Tog 3 dagar att få paketet.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde till jul och fick problem med att det inte Svergie stod på paketet så det blev kvar i Tyskland. De kontaktade mig och var extremt hjälpsamma. Allt löst på ett proffsigt sätt!
    Billigt och smidigt även om problem uppstår, därav 100% positivt. Inget gammalt som de säljer på nordicfeel...