Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Swish
Visa
MasterCard
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information LensSky har fått betyget (2.67)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde linsvätska en helg, fick meddelande från Lenssky på måndagen att det var skickat och att det troligen skulle levereras nästa vardag. En vecka senare så har paketet fortfarande inte kommit och Lenssky svarar inte heller på mail, och något telefonnummer att ringa finns inte. Besvärligt när linsvätskan tar slut imorgon onsdag.
    Har handlat på nätet sedan mitten av 90-talet och jag kan inte komma på något tidigare fall då det inte fungerat. Lenssky kommer jag aldrig mer handla hos.
  • Hej Kalle!

    Vi har inte fått ngn mejl ifrån dig mejla gärna igen eller skriv vilket order nr så kollar vi vad som har hänt med din försändelse.

    Mvh

    Kundtjänst
    www.lenssky.com

  • Usel
    9 mån sedan
    Snabb leverans men sjukt dåligt skick på förpackningarna. Beställde 2 stycken och på både har det suttit en klisterlapp som de helt enkelt dragit bort.. I övrigt är också förpackningarna i allmänhet skadade. Ser att någon fått förpackningar med "Sample not for sale" klistrat på och misstänker att samma är fallet här men att de helt enkelt dragit bort klisterlapparna.

    Känns inte tryggt att använda linserna och har reklamerat i förhoppning om full återbetalning samt fri retur.
  • 2018-08-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    La beställningen kl. 9:50
    9:51 mejl bekräftelse
    12:11 mejl att min order skickades (samma dag)
    Fick mina linser dagen efter runt lunchtid

    Enda lite negativa är att det känns lite B. Mejl bekräftelse var på engelska, att order skickades var på svenska.
    Sen beställde jag 2 förpackningar eftersom jag har olika synfel på mina ögon, den ena förpackningen var tillverkad 2014, den andra 2017 (och nån klister som någon har rivit bort) men det var absolut inget fel på linserna, båda sitter i mina ögon just nu. Utgångsdatum var långt i framtiden så det var inget jag hängde mig på.
    Inget som drar ner betyget. Jag ville ha linser snabbt och till ett bra pris och Lenssky levererade över förväntan och dessutom billigast av alla.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde linser, betalade dem, fick inget mejlbekräftelse, mejlade dem, fick inget svar. Vet inte om jag får linserna alls
  • Hej Marta!

    Vi svarar på alla mejl så fort vi kan vi fick ditt mejl för några timmar sen.
    Vi mejlar alltid ut orderbekräftelse, tyvärr kan det hända att den hamnar i skräpkorgen.
    Och dina linser lämnade oss idag så sköter posten sig så får du linserna imorgon.

    Hälsningar
    www.lenssky.com

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra hemsida.

    Man kan delbetala med Collector via faktura. De flesta linserna via Prisjakt är billigast på Lenssky.

    Jag var först skeptiskt angående företaget; då det är ganska liten information och samtidigt så har du ingen spårning eller sändningsbekräftelse när dina varor har skickats - så man blir ju lite orolig om inget händer.

    Jag beställade Acuvue Oasys iallafall och fick dom inom 5 arbetsdagar. Bättre än när det tog 16 arbetsdagar hos Mister Spex.

    Hade en bra kontakt med kundtjänsten som hjälpte mig ordern och var allmänt trevlig.
    Om ni inte har problem att köpa saker utan spårning så rekommenderar jag Lenssky.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Efter att ha använt samma företag tidigare utan några problem, men snålheten bedrog visheten, så jag testade Lenssky.
    Nu har det gått drygt 2 veckor efter beställning och betalning och det har inte dykt upp några linser och trots flera kontakter med Lensky ser jag inga intentioner att ordna så att jag får mina linser.
  • Hej!

    Vi brukar alltid försöka hitta en lösning men tyvärr så har posten inte skött sig alla gånger.
    Mejla oss så ska vi försöka hitta en lösning.

    Hälsningar
    www.lenssky.com

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    BESTÄLL INTE FRÅN DETTA FÖRETAG!

    Jag beställde ett par solglasögon från Lenssky av samma märke och modell som jag tidigare haft. När solglasögonen kom stämde bågarnas storlek inte överens med mina tidigare solglasögon och jag var därmed inte nöjd med produkten. Med anledning av detta ville jag ångra mitt köp men det fick jag inte eftersom de skriver att alla solglasögon är "specialbeställda" och att de därför har rätten att inte ta emot ångervaror.

    Från deras hemsida den 23/5-17:
    "Vid produkter som är specialtillverkade/specialbeställda för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt (gäller alla solglasögon, glasögon, RX linser). Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte specialtillverkade varor, solglasögon, glasögon samt RX-linser och att kunden, genom att bocka i rutan, godkänner att distans- och hemförsäljningslagen inte gäller vid köpet."

    Det betyder alltså att det är väldigt svårt att få byta sina inköpta solglasögon om man inte är nöjd med dem när de kommer.

    Jag beställde istället nya solglasögon från synsam, något jag skulle ha gjort från början, som också hade exakt samma storlek som mina tidigare solglasögon! Jag känner nu att jag ville varna alla att inte begå samma misstag som jag gjorde och det är inte värt att spara in några hundralappar för att beställa från detta företag.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag beställde ett par solglasögon från deras hemsida och det stod att det skulle ta 1-4 dagar och det tog 9 arbetsdagar vilket jag inte tycker är okej. Sedan är det krångligt att returnera en vara då man först måste ta kontakt med kundsupporten. I princip kan man inte ångra några utav de varor de säljer då anses vara specialprodukter. Men de skriver att man har ångerrätt.
  • Tack för feedbacken.

    Enligt våran hemsida så står det 10-14 arbetsdagar?

    Och enligt våra villkor som man godkänner innan betalning så har vi tyvärr ingen returrätt på solglasögon då vi själva inte har returrätt mot våra leverantörer.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde onsdag kväll, kom fredag förmiddag. Snabbt och bra. Saknar sms eller brev där man kan se om det är skickat, under behandling osv. Billigt, snabbt och bra! Pluss att de även tar betalt med American express. Inte alla konkurenter som gör. Rekomenderas!
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Lägst pris på Acuvue Oasys. Beställde i lördags, linserna låg i brevlådan i måndags! Perfekt!
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde linser som kom dagen efter i brevlådan. Precis som det skall vara.
    Sen visar det sig att de skickat "Sample not for sale" linser där de klistrat över texten med en ettiket som det står LensSky på. Jag mailade dem och de skrev att något blivit fel och att de skulle skicka nya. Inget kom på en vecka så jag mailade dem igen. Inget svar. Inga linser. Och samples som jag inte vet om de går att använda. Det verkar finnas en systematik i att sälja varuprover med överklistrad sample text. Prover som de får fritt från tillverkaren.
  • Hej Oscar!

    Som sagt har det blivt ngt fel vi har postat nya åt dig.

    Mvh
    www.lenssky.com

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Vad ni gör så beställ inte från Lenssky... Jag beställde linser, som fanns i lager 20150606, och idag 20150624 får jag linserna. Har haft kontakt med företaget via mejl 3 gånger och fått mycket kryptiska mejl tillbaka. Företaget skyller på posten. De skriver "De är postade föra veckan och vi har inte fått de i retur ibland kan de tyvärr fastna ngn stans ett tag."

    Det ska tilläggas att båda de askar, 2x6 Acuvue 2, hade en tydlig röd textmarkering "Sample not för sale" vilket Lenssky hade klistrat över med sin egen företagsetikett.
  • Hej!

    Vi postar alla linser på lager samma dag om beställning görs innan 15:00 vardagar. Ibland kan det bli förseningar hos posten som är utanför våran kontroll. Mejla oss angående din beställning så ska vi hjälpa dig asap.

    Hälsningar
    Lenssky.com

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde linser innan kl 16 och hade dem i brevlådan dagen efter. + för lågt pris och gratis frakt.
  • Bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte linser som vid köptillfället var lägst i pris på Prisjakt och dessutom med fri frakt. Frakten gick på tre arbetsdagar och det tycker jag är fullt godkänt så i dessa avseenden var det en bra affär.

    Det negativa var att hemsidan har dålig information och upplevs som lite mystisk. Har varit med om blufföretag med en hel del likheter: i grunden snygg, men snabbt framfixad och med bristande information både här och där. Jag kontaktade LensSky två gånger via mailadressen som står angiven på deras hemsida utan att få svar. Sedan kom dock min leverans så kanske tyckte de att svar inte var nödvändigt vilket man kan tvista om, men respons är oavsett nyttigt för helhetsupplevelsen och har man syfte att konkurrera med andra aktörer där ute som excellerar i kundservice bör man beakta det.

    Summering: Fick det jag ville ha till ett mycket bra pris och det är huvudsaken. Jag hoppas att de jobbar vidare med att förbättra upplevelsen för kunderna för då kommer det bli kanonbra.
  • Hej!

    Vi tackar för din feedback och jobbar ständigt på att förbättra oss.

    Hälsningar
    LensSky.com

  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Fungerat grymt bra för mig iaf. 2 beställningar gjorda, första med faktura tog 2 arbetsdagar, andra beställningen betalades med kort och kom på en vardag, båda till väsentligt lägre pris än konkurrenterna.

    **Uppdatering: Nu har dom höjt priserna, så går nog över till en tidigare ÅF
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Nej, nej, nej.....

    Beställde linser från Lenssky eftersom det stod i webshopen att de var i lager, behövde linserna omgående. Fick ett email om att de INTE var i lager och att det skulle dröja!

    Gick tillbaka och kollade webshopen igen - och jo, mycket riktigt stod det att de fanns i lager ! Mejlade dem flera gånger utan svar... skrev att jag inte kunde vänta utan ville ha pengarna tillbaka och fick svar ett par dagar senare om att linserna skulle komma "snart" ...

    Så jäkla dåligt .... först Lentiamo, samma sak, och nu Lenssky - aldrig mer att jag handlar från någon av dem igen !

    Förresten, de har ingen telefon så det går inte att ringa dem heller ...
    Fick ingen orderbekräftelse heller....
    Hittade ingen info om företaget......
    Skumt företag.
  • Hej!

    Tack för din feedback vi jobbar hela tiden för att förbättra sajten så uppdateringar kommer inom kort.

    Mvh
    lenssky.com

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde först linser för 398:- Tydligen blev något fel fastän det stod in progress/sent, så sen använde jag knappen jämte min beställning Add to cart samma linser och givetvis var jag inte uppmärksamhet så istället för 398:- betala jag 598:-
    Skickade mail direkt men de har det ej svarat. Inget kvitto med summa el moms så hade nog undvikit dessa .. Första och sista gången jag beställde därifrån. Läxan kostade 200 kr som jag överlever men fult är det ändå
  • Hej!

    Vi svarar på alla mejl prova att mejla igen så ska löser vi detta lenssky@lenssky.com

    Mvh

    lenssky.com

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    de svarar inte på mail
  • Vi brukar alltid svara på mejl. Mejla igen så svarar vi så fort vi kan.

  • Bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Snabb leverans på linserna så det var ju bra.

    Hemsidan kändes dock lite osäker, hittade ingen information om företaget och fick ingen orderbekräftelse, leveransbekräftelse eller övrig kontakt från dom i samband med beställningen.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Mycket snabb leverans. Bra med gratis frakt!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    La min beställning strax innan 16.00 igår och dagen efter låg linserna i brevinkastet. Helt otroligt snabbt måste jag säga! Att priset dessutom var riktigt bra skadar verkligen inte :)

    Kan inte ge annat än två tummar upp! Kommer garanterat att beställa fler gånger!
  • 2014-08-18 - Notis: NC gruppen Aktiebolag (556957-2026) tog över verksamheten från Enskild firma (enskild firma).

  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställde två vanliga linsmodeller tisdagkväll. Fick paketet tisdagen veckan efter. Betalade med kort och pengarna drogs i SEK.

    Företaget skickar paketen ej spårningsbart och tar tydligt avstånd från ansvarstagande om något händer på vägen.
  • Bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Jag har beställt där 3 gånger nu och det har funkat bra. Angivna leverans tider har dom hittills hållit.
    En gång fick jag en öppnad linskartong som var ihoptejpad. Dock rätt antal linser och oskadade linförpackningar så jag gjorde ingen stor grej av det. Drar dock ner helhetsintrycket något.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Snabbt och billigt.
  • Mycket bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Bra priser och relativt snabb leverans. Negativt att de tar betalt i USD.
  • Utmärkt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    * Bra pris, snabb leverans.

    * Beställde på måndag eftermiddag och hade linserna på torsdagen.

    * Det enda negativa är att de tar betalt i USD men det hade jag läst på omdömena innan så jag betalade med mitt mastercard utan växlingsavgift.
  • Acceptabel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Bra pris och leverans på ca 10 dagar vilket är ok.

    Dock skummt att de inte anger någon företagsinformation varken här eller på sin site, vilket gör att varningssignalerna ljuder.
    Företaget har betallösningen i usa vilket betyder att de antagligen lagrar mina ( och era) kortuppgifter.

    Att de inte svarar på kritiken är också dåligt, därför blir det sammanlagda betyget en 5a = godkänt.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Snabba och billiga!

    Alltid fått efter bara nån dag
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Helnöjd!

    * Billigast.
    * Leveranstiden var cirka en vecka, vilket jag tycker är helt ok.
    * Man får betala i USD så man handlar med fördel med ett kort utan valutaväxlingspåslag, t.ex. GE Money Bank's avgiftsfria MasterCard.
  • Mycket bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    De hade inte hela min order i lager så det tog några dagar extra men klart bra service och billigaste leverantören på mina linser.
    Keep it up.
  • Ganska dålig
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Första gången kom linserna på ca en vecka, men den andra försändelsen har jag inte sett röken av efter drygt tre veckor. Sporadiska svar från kundtjänst.
  • Dålig
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Jag ska inte ljuga och säga att jag inte lockades av det billigaste priset som det i detta fall är. Vissa har haft positivt när det gäller snabb leverans,nu har det för mig gått 2 veckor och har fortfarnade inte fått varorna som man även förskottsbetalar, för dom brukar tydligen ha problem med sin "logistik" De ända positiva är att kundtjänsten via mail var bra och som tur är fick 10st dagars linser i väntan på mina linser. därav 2tjärnor,
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Inget att klaga på;
    *Priset stämde i stort med det utlovade i SEK, även om det angavs i USD.
    *Levererat på två dagar hem i brevlådan.
    *Beställde ytterligare en omgång linser igår och fick dom dagen efter.
  • Utmärkt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Kanon butik!
    Beställde en torsdag.
    Linserna vad framme på fredagen.

    Det ända minuset är att priserna är i dollar men det står tydligt så man vet om det.
  • Utmärkt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Otroligt snabb leverans, dom måste ha skickat linserna samma dag som jag beställde. Det enda som gör att dom inte får full pott är att dom skriver priser i SEK men debiterar i USD.
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Lysande företag, jag har beställt två gånger och de har arbetat oerhört snabbt. Priserna är till detta extremt konkurrenskraftiga.
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Detta var första gången jag beställde men jag är toppennöjd och kommer garanterat att beställa igen. Väldigt billiga på mina linser (Air Optix månadslinser)och det gick fort att få hem dom. Beställde på torsdagen och på måndagen låg dom i brevlådan.
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Har bara beställt en gång än så länge men det var UA.
  • Mycket bra
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Fick mina linser relativt snabbt. De hade slut på linsvätskan jag hade beställt, men fick samma mängd i mindre flaskor trots att det egentligen blev dyrare. Tummen upp
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Andra gången jag beställer från Lenssky. Denna gången tog det endast fyra dagar att få mina toriska silikonlinser. Jämför detta med Netlens som jag lade beställning på samma typ av linser (då de var något billigare.) Efter fyra veckor har jag fortfarande inte mottagit några. Att sätta en enda stjärna och säga att Lenssky lurar en med dollarkursen är rejält orättvist. För mig diffade det 10 kronor och det kan jag leva med då leveransen är supersnabb!

    Heja Lenssky ni har fått en ny stamkund!
  • Utmärkt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Snabba och bra. Beställde toriska linser som överallt annars tagit ca 14 dagar för leverans, hos LensSky tog det 8 dagar. Och att de tar betalt i dollar gör mig inget alls. För mig blev det billigare! :)
  • Usel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Gäller att vara försiktig. Priserna står på sidan i SEK men debiteras från kreditkortet i USD. Beroende på kurs och valutaväxlingspåslag blir det med lite tur samma pris som anges i SEK men i mitt fall blev det dyrare.

    Man får bara hoppas att varan kommer för det känns lite som lurendrejeri.
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Suveränt, bäst pris på mina linser, och bättre service än vanligt, inga problem.
  • Mycket bra
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Biligast på mycket vilket verkar skumt i början speciellt som de debiterar i USD, men både kontor & lager finns faktiskt i Sverige! Snabba svar på frågor via e-post och snabb leverans.Bör snygga upp hemsidan (mer info av typ vilka är vi),vilket tydligen är på gång. Kolla deras dollarkurs (skillnad i pris SEK/USD) innan du handlar.
  • Mycket bra
    11 år sedan
    Uppdaterat: 11 år sedan
    Beställde nyss. De hade bra utbud på linsvätskor och allt verkar bra. De tar betalt i dollar och kreditkortsbiten står på engelska av någon anledning...