Prisjakt
Annons
  • Bahnhof

    (108)

  • se
1.2Dålig
15 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
R
Rimis
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Sveriges absolut girigaste företag med den absolut sämsta kundservicen du kan tänka dig. Äldre kunder på Bahnhof betalar mer än vad nya gör, de är också väldigt snabba med att skicka ut prishöjningar oavsett om man betalar mer än vad man ska. De skickar till och med ut prishöjningar retroaktivt om man betalar varje kvartal. Allt det här borde vara olagligt.

Gästanvändare
Usel4 månader sedan

Lång text, men den hade nog varit längre om jag hade skrivit den direkt när det var färskt. Jag har från att ha varit en "fanboy" till Bahnhof gått till "never again", hur det gick till framgår från nedanstående text. Jag flyttade i september och kollade då vad jag hade för alternativ med bredbandsuppkopplingen till den nya adressen. Bahnhof var ett önskemål och förstahandsvalet för mig då. Sökte på nätet och frågade den nya hyresvärden men fick lite blandad info ang. detta så jag ringde till slut Bahnhof för att se vad som gäller. Fick svar att de kunde leverera. Jag bad dem dubbel- och trippelkolla den nya adressen och förklarade att jag hittar lite motstridig info om det, men svaret förblev ja. Glad blev jag och beställde uppkopplingen samt nappade på erbjudandet att köpa även deras router. Det underlättar vid eventuell felsökning eftersom de har sin mjukvara installerad på dessa, enligt personen jag pratade med. Fick router inom några dagar och så fort jag flyttade in, testade jag att koppla upp mig men det gick inte. Några samtal med supporten senare blev det klart att Bahnhof inte kunde leverera bredband. Det visade sig att fastigheten tillhörde ett annat nät än vad som står i deras system och sedan kom det fram även att det var ett stängt nät. Besvikelse, men jag tänkte fortfarande att det är sånt som händer och frågade vad händer nu med allt, dvs hur jag returnerar routern och vad blir det med fakturor som redan har landat. Svaret var att jag så klart inte kan belastas för nånting i och med att Bahnhof inte kunde leverera det jag beställde. Förklarade att jag kommer vara bortrest i några veckor men kan se till att router skickas osv. om de skickar mig ett returfraktsedel (vilket jag anser de borde ha gjort), dock att jag inte kommer kunna vara i kontakt med dem direkt. Har även lagt den inkomna fakturan för betalning så jag inte åker på några påminnelseavgifter om de inte hinner makulera fakturan i tid. Där nånstans var det sista gången jag var nöjd med bemötandet. Mitt ärende slussades till någon avdelning som sysslar med uppsägningar och sånt. Plötsligt blev man tydligen mindre värd och fick korta svar som kändes lite som "håll käften och gör som vi säger". Router fick jag till slut skicka tillbaka på egen bekostnad, vilket gick på ca 280 kr. Enligt Bahnhof så var router en "separat tjänst" och de verkar anse att de är snälla som låter mig ångra det köpet vilket jag inte håller med om. Den beställdes som tillval vid samma tillfälle då jag trodde att jag skulle få en fungerande bredband uppkoppling från dem. Nånstans under den här processen märkte jag att de kallar min nybeställning för "flytten" och jag fick betala en avgift på 199 kr pga. det, trots att jag hade Telenor som leverantör på den gamla adressen. Det hela har pågått i nästan tre månader, fr. den 17 augusti då beställningen gjordes till den 16 november då de krediterade ner den betalda fakturan till 29 kr vilket är något jag fortfarande betalar för att jag har behållit deras e-post adress sedan tidigare när jag var deras kund för flera år sedan. Håller på att hitta ett alternativ och ska göra mig av med det med snart. Goda nyheter (för mig) är att fastigheten där jag bor har nyligen kopplats mot ett öppet nät och jag kommer kunna byta leverantör så snart min bindningstid mot Telia har gått ut. Även Bahnhof finns som leverantörsalternativ där och det jag vet med säkerhet är att de är den enda leverantören jag inte kommer överväga då. Sammanfattningen: Ni sparade några hundralappar genom att tvinga mig att betala för retur av routern, "flyttavgiften", samt slösade bort ett möjligen tvåsiffrigt antal timmar av min tid då jag fick ringa och vänta i telefonkön för att lösa ett problem som inte var orsakad av mig på något sätt. Ni förlorade en kund (mig) och kanske några till som finner att texten ovan räcker som anledning att välja bort er. Jag kommer inte hålla på med ytterligare diskussioner med er (Bahnhof) för ni verkar ibland svara snabbt när ni får kritik offentligt och ber folk mejla till eran kundtjänst. Nej. Om ni vill kolla vad som hände, se på ordernummer: 1473767 samt era ärenden: 2257965 och 2371462 och all kommunikation i samband med dessa. Ni får göra precis vad ni vill med den informationen. Jag har inga som helst förväntningar på kompensation, ursäkt eller nåt annat. jag anser att jag har varit resonlig, artig i kommunikationen med er och har visat gott om tålamod och förståelse i det hela. Bahnhof har haft möjlighet att lösa detta professionellt men har missat den så vi är färdiga med varandra. Beklagligt, men så är det. Kommer dock kopiera den här texten och lägga ut den på andra ställen där man har möjlighet att recensera er, så ni vet om det.

M
Martin
1 omdöme
Dålig5 månader sedan

Internet droppar nästan varje dag. Visar ingen driftstörning, men alla i samma lägenhetshus har samma problem med endast bahnhof.

A
Absy
1 omdöme
Usel5 månader sedan

My connection has been dropping a lot in the past few months. At least once a month and they have no idea why that is happening. I never had any issues before. Dropped twice in the span of 10 mins today. This is it for me. So yeah, something has definitely changed with Bahnhof.

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Vad som helst är bättre än detta skitföretag. Beställde ENBART bredband för jag hört mycket bra om det för 405 kr/mån som även framgår i min beställning men sen jävlar kom det tv-boxar och bindningstider på tv och massa annat skit för 2500 kr/mån som jag inte ens nästan beställt. Inte ens på min värsta fylla skulle jag kunna råka beställa tv för vem fan använder sånt nu för tiden när man har internet? Skitföretag helt enkelt. Håll er borta!

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

OBS ! OBS! Var aktsamma på den här företaget!Den 2023 /10 /24 köp från ITUX jämfört system pris och system bredband 100/10 från Bahnhof start avgift 0:- kr 3 månad halva pris 75 :- kr och godkänt och under tecknad detta priset , Bahnhof utan att meddela anan pris eller ändring av priset utan någon information har på lurigt och bedrägligt sätt skickat 3 månads faktura 676 kr . Rena bedrägeri var aktsam!

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Worst company I've ever been in contact with. Internet broke down. First they blame me for causing it and threaten to make me pay for any services. They don't fix it for several weeks. They take no responsibility to repay to me, nor the society where I live. They won't pay for any extra fees that this have caused. They also have the wrong date to have "fixed" the problem, so even if I manage to finally get some repayment, it won't be for the entire period. Furthermore they are very slow at replying when calling their customer support, taking up to an hour to answer every time. They have also conveniently hidden the number to the support, so you can only find the number to become a new customer. Do NOT use Bahnhof, for anything, ever.

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

6 år med fungerande villafiber. Sedan 13 dagar har dock vårt internet fallit bort. De har sedan dess lovat ny fiberomvandlare en gång, skicka ut tekniker två gånger, extra fokus på ärendet pga lång nedtid ett antal gånger. Inget har hänt. Bahnhof har gått från bäst till sämst i klassen på två veckor. Oklart om det har något att göra med deras nya samarbetspartner att göra, som dessutom medförts höjda priser på 30%. Uruselt Bahnhof. Uppdatering: Ärendet fortsatte tre månader utan framsteg eller tekniker innan jag tillslut bytte till Telia. De fick inte igång fibern, skickade ut tekniker som tillslut hittade att vår fiber var bortkopplad i centralen. Efter inkoppling har fibern med Telia funkar bättre, varit snabbare och billigare än Bahnhof någonsin var.

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Bahnhof har en väldigt usel support som inte verkar kunna något, de är dessutom svåra att få tag på fick sitta i telefonkö i 50 minuter. Är återigen utan internet som beror på en trasig switch. När det gäller deras ansvar att byta ut den är det väldigt usel service. Förra gången tog det nästan 14 dagar innan det blev åtgärdat. Varnar alla som ska teckna ett internet avtal att inte välja Bahnhof som när det krånglar inte bryr sig om sina kunder.😡

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

I am writing this review out of sheer frustration and disappointment with the support services provided by Bahnhof. As an experienced computer technician, I am well-versed in troubleshooting and resolving technical issues. However, my recent experiences with Bahnhof's support have been nothing short of exasperating. On September 12th, 2023, I reached out to your support team regarding an internet outage, which was eerily similar to the issue we faced in July. Despite having conducted extensive troubleshooting on my end and even adhering to Bahnhof's specific instructions, the problem persisted. The previous issue was eventually traced back to a faulty FSB on your end, after a 10-day wait for a technician. Imagine my dismay when, after reporting the same issue this month, I was met with a series of bureaucratic hurdles and inefficiencies. Firstly, the email on September 13th, insinuating that we might be at fault and would bear the technician costs, was in poor taste given our prior experience. Then, on September 15th, I spent an agonizing 30 minutes on the phone with a representative who, despite her best intentions, lacked the necessary knowledge to assist. I was promised a callback from a more experienced colleague, which never materialized. To add insult to injury, I had to initiate another call, only to be informed today, September 20th, that our case was inexplicably closed on the 15th without any resolution. It is now the 8th day without internet, a service we heavily rely on for work and study. The cavalier attitude displayed by your support team, coupled with the lack of urgency in addressing our concerns, is unacceptable. It's disheartening to learn that even after all the communication, no technician has been dispatched, and we are left in limbo, uncertain of when our service will be restored. I understand that certain processes are in place, and external companies may be involved in technician dispatch. However, as a paying customer, I expect a level of professionalism, efficiency, and respect that has been sorely lacking in this ordeal. I urge Bahnhof to review its support protocols and ensure that customers are not left stranded due to internal miscommunications. We deserve better.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bahnhof AB (publ)

Organisationsnr: 556519-9493