Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Bahnhof har fått betyget (2.54)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    13 dagar sedan
    Jag har anslutning till fiber via Zitius stadsnät. Hade hört en del gott om Bahnhof och deras värnande om integritet osv. Läste dessvärre en hel del negativt om deras kundtjänst men valde att trots allt ge dem ett försök. Efter 6 veckor av problemfrihet står jag plötsligt utan anslutning. Felanmäler direkt via deras hemsida. Sen blir det tyst. Ringer deras support, men ger upp efter en och en halv timme (!) i kö. Trycker 1 för att bli återuppringd. Ingen ringer. Ställer mig i telefonkö nästa dag för att försöka få någon återkoppling. Inget svar efter 45 minuter. Provar deras chatt där jag visserligen får svar ganska direkt. Han förklarar att ingen tekniker finns tillgänglig för felsökning. För mig är det oacceptabelt med så usel kundservice och tillräckligt för att säga upp abonnemanget.
  • Usel
    19 dagar sedan
    Inne på 12'e dagen utan fungerande fiberanslutning. Att hela tiden få höra att ärendet ligger på nätägaren utan att något händer känns för jävligt. Hur kan Bahnhof låta sin underleverantör IP-Only behandla deras kunder så förstår jag inte.
  • Usel
    1 månad sedan
    Svarar inte på e-mail om supportärenden. Urkasst. Man ska inte behöva vänta flera dagar på att få bredbandssupport.
  • Usel
    4 mån sedan
    Jag har haft Bahnhof i några år och som alla andra så funkar det bra när det funkar. Det är när en tjänst inte funkar man får reda på hur bra ett företag är.
    Jag var utan TV och bredband i 9 dagar och frågade såklart om ersättning. Jag fick 49 sek i ersättning för att inte har bredband och tv i 9 dagar!
    Det är såklart inte ok. Det kostade mig många 100 sek att kompensera med 4G i 9 dagar.
    Detta var typ två veckor sen. Nu är internet nere igen, när jag nu skulle ringa dom tog det 58 minuter att komma fram, under hela dessa 58 minuter var det en röst som sa" förväntad väntetid är under 3 minuter". Jag har nu sagt upp min tjänst hos Bahnhof och skal nu använda ett företag man kan komma fram till och som ger mig kompensation när tjänsten jag betalar för inte fungerar.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    En av de få teleoperatörerna (kanske den enda) i Sverige som värnar om sina kunders integritet. Dels i form av att inte lämna ut sina kunders IP-adresser till den som frågar. Samt även i form av att publicera välskrivna granskningar av Patent- och Marknadsdomstolen, Njord Law Firm, MaverickMonitor bland annat.

    Gällande support som personer verkar klaga på har jag ingen aning om vad det gäller. Personligen har jag varit i kontakt med dem en gång (via telefon) och då var servicen perfekt. Det enda som eventuellt skulle gå att klaga på är kötiden men den var absolut inte värre än någon annan operatör jag varit i kontakt med.

    Rent driftmässigt så har jag aldrig upplevt ett problem och jag får den hastigheten jag betalar för.

    Jag rekommenderar starkt Bahnhof, då deras passionerade arbete förhoppningsvis kan hålla bort den 1984-liknande framtiden lite längre.
  • Usel
    7 mån sedan
    Detta företag kommer inte bli kvar länge till, när ordet börjar sprida sig (vilket det redan gör) om hur de uppför sig mot sin kunder gällande support kommer resultatet bli som råttor lämnar det sjunkande skeppet. Sen kan man skryta hur mycket man vill om integriteten den betyder inget om man inte har kunder kvar.

    Vad Bahnhof pysslar med är avancerad throttling (som flera andra också skrivit) jag kan ställa klockan efter när mitt bredband sjunker ifrån 100Mbit till 3-5Mbit VARJE kväll mellan19.00-23.00 när man verkligen vill använda nätet är mitt helt obrukbart.

    EDIT* Bli Inte lurade av att Bahnhof sitter här och svarar blixtsnabbt på dålig publicitet, det händer INTE på support sidan av företaget. Mejlade dom då jag två gånger blivit bortkopplad efter över en timme i kö, det var tre dygn sen fortfarande inget svar på mejlet. Börjar undra om de ens har något annat än en PR avdelning för den är iaf blixtsnabb OCH viktigaste frågan man bör ställa sig, om ett företag har så dålig support, eller som Bahnhof själva säjer att dom inte hinner med, hur bra är då deras tjänster? Om de är dränkta på support sidan? Sen att man sitter här och skriver "hör gärna av dej så ska vi lösa problemen" till ALLA ?Man har alltså inte ens fattat att det GÅR INTE ATT HÖRA AV SIG!
  • Usel
    7 mån sedan
    Fungerar bra tills det blir problem. Kom fram och fick ett vänligt bemötande där de skickar en ny router som inte fungerade.
    Har försökt ringa till dem i 4 dagar med olika tider på dagen men har bara nåtts av att det är många som ringer in och de ber mig ringa senare. Fortfarande inte fått hjälp och nu har det gått 10 dagar.
  • Usel
    7 mån sedan
    När jag blev sambo med min flickvän såg vi över internet i hemmet, och kom fram till att vi ville skaffa en router med inbyggt wi-fi. På Bahnhofs hemsida rekommenderades en Tilgin HG2501 som vi köpte därifrån. Det vi inte förstod var att denna inte ersatte mediaboxen som sitter i ett skåp i hallen, som tydligen måste vara kvar för att fiberuppkopplingen ska fungera. Det märkte vi direkt när vi packade upp routern och såg att den inte hade rätt koppling, så vi bestämde oss för att skicka tillbaka den.

    Efter väldigt lång tid får vi ett mejl från Bahnhofs kundtjänst om att returen inte är godkänd för att den tydligen är repig. Detta är otroligt märkligt med tanke på att vi inte ens har installerat den - bara packat upp och packat ner den igen.

    Vi skickade ett mejl tillbaka där vi påpekade just detta, men fick inget svar. Vi skickade ytterligare mejl om samma sak, fortfarande utan svar. Till sist gav vi upp och bestämde oss för att byta internetleverantör, till en som visar sina kunder goodwill och respekt. Dock ville vi gärna ha routern (som vi hade betalat för!) tillbaka. Så det blev ett antal försök att mejla kundtjänst igen, tills vi äntligen, efter månaders väntan från första till sista kontakt, fick tillbaka routern.

    Och som en sista, ironisk poäng, när vi nu försöker säga upp vår tjänst och slippa Bahnhof en gång för alla, så möts vi naturligtvis av "Just nu är det många som ringer och alla linjer är upptagna. Vänligen försök senare."

    En vacker dag slipper vi förhoppningsvis att ha något som helst med Bahnhof att göra. Men när den dagen kommer verkar väldigt oklart.
  • Ganska dålig
    8 mån sedan
    En kundtjänst som uppenbarligen driver med mig och drar ut på superenkla ärenden i veckor när jag kontaktar dem via mejl, och ett automatiskt telefonsupportsystem som driver med mig efter att de har lyckats med sitt mål att trötta ut mig med meningslösa mejlsvar. Dvs. en helt vanlig kundtjänst, som får ett helt vanligt betyg.

    Om du är en person som inte blir irriterad när precis varenda fråga du ställt i ditt mejl blir ignorerad i svaret, och som bara tycker det är roligt när ett telefonsystem leder dig genom hundra olika menyer **och avkräver dig ditt personnummer** innan det berättar att supporten ju är stängd (ditt dumhuvud!), så ser jag faktiskt ingen anledning att avråda dig från Bahnhof.
  • Usel
    10 mån sedan
    Även jag måste flika in här och ge Bahnhof det absolut sämsta betyget som jag har gett ett företag på Prisjakt någonsin. Och det finns en mycket enkel anledning till detta. Anledningen är att jag under tio dagars tid har försökt att komma fram till deras Support, utan resultat. Notera att jag inte ens har kunnat skapa ett ärende hos Bahnhof, än mindre avvakta i X antal dagar på att få en lösning.
    Det enda som man ständigt möts av när man kontaktar Bahnhofs tekniska support är "Just nu är det många som ringer till oss och alla linjer är tyvärr upptagna, vänligen försök senare". Sedan klipps samtalet, dvs. de har antingen ingen kösystem eller så är det så pass många som står i kön att de klipper samtalet rakt av, utan att ens ge kunden möjligheten till att bli uppringd. Helt ofattbart för ett ISP år 2018.

    Och som om det inte är nog, för 14 dagar sedan (10 arbetsdagar) skickade jag in mitt ärende via mail till Bahnhof, och fick även ett bekräftelse. Tror ni att de har svarat?

    Nej.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Jag har bahnhof som leverantör av internetuppkoppling. Nyligen grävdes en kabel av och förväntat åtgärdsdatum är 2,5 MÅNADER (!) från nu.

    Bahnhof ersätter inte mer än att dom kompenserar dagar som tjänsten legat nere, och dom går inte på preliminär datum utan ersättning utgår först när Klar rapport inkommit. Jag har sagt att jag inte vill ha kompensation för att tjänsten ligger ner, jag vill ha en alternativ lösning genom tex 4G router eller liknande men dom erbjuder inget sånt.... Grannarna som har t.ex. Telia har fått 4G routrar och mobilsurf fram tills dess att störningen är fixad.

    I allmäna villkor avsäger dom sig ansvar utanför eget nät och störningen är i skanovas... Kan dom frånsäga sig ansvar såhär, jag har ju avtal med bahnhof....
    Telia har säkert samma klausul men dom tänker faktiskt på kunden....

    Och till råga på allt:
    Fruktansvärt katastrofal kundservice. Och då är det inte dom anställda (som är kompetenta) utan KÖN! Har behövt vänta I 2 timmar (!) de senaste 6 gångerna jag ringt, och en gång blev jag bortkopplad på plats 3 I kön.kan inte med ord beskriva hur undermåligt detta är. Dom har lovat att återkoppla men alla uppdateringar jag fått är på eget bevåg och genom grannar som har bättre operatör som återkopplar

    Har varit nöjd och sålänge det funkat har det varit bra (duuh) men om det skiter ja då är det kört. Å andra sidan hinner jag stryka, svabba golvet, damma och vaxa öronen under tiden vilket kanske inte är fel då det inte blir gjort annars....

    Jag gillar principerna dom står för med integritet mm och skulle gärna vilja stötta detta men tyvärr: Aldrig, aldrig, aldrig mer bahnhof. Tyvärr!

    Tips: använd en operatör som har ett mobilnät och kan erbjuda alternativ uppkoppling när väl större och mer omfattande driftstörningar sker, typ Telenor eller Telia....
  • Acceptabel
    11 mån sedan
    Bra anslutning men kundservice verkar det inte finnas någon. Svara inte på mail, ingen bekräftelse efter man har valt att uppgradera anslutningen på mina sidor. Vänta flera dagar och inte hört något. Omöjligt att säga upp C-more man har beställt igenom dem.

    De får 5 stjärnor för anslutningen och 0 stjärnor för kundservicen
  • 2018-07-16 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Har haft en server hemma igång sen 2015 som blir pingat av Pingdom konstant, trots "dynamiskt" IP. Har inte haft några problem alls, och brukar ligga på 100.0% uptime enligt Pingdom. De få gångerna den siffran går ner är oftast då jag är tvungen att starta om servern för Windows update.

    Väldigt stabil och snabb uppkoppling. Det ingår även en gratis VPN som även den håller hög hastighet.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Försökt beställa fiber i drygt två veckor, men blir hänvisad till att alla linjer är upptagna, och att prova igen senare... Jo, tjenare.
    Testade att söka både teknisk support och andra alternativ, med samma resultat.
    I dag när jag testade, nåt slumpat alternativ bara för att se vad som händer, hamnade jag för första gången i en telefonkö, då både alternativ 1 att beställa hade alla linjer upptagna, och alternativ 3 teknisk support, också hade alla linjer upptagna.
    Så efter drygt 45 minuter i köande bryts samtalet. Vet inte om det beror på min egen telefon eller Bahnhofs eget system.
    Men tydligt är att man inte vill ha fler kunder, och tänk om jag nån gång råkar ut för problem och behöver nå dom, då är det högst troligt att alla linjer är upptagna, och jag hänvisas att prova igen? Vem vet.
    Kommer vända mig till annan leverantör.
    Hade Bahnhof för några år sen och va då supernöjd. Kom fram till supporten på bara några minuter, bra ping i spel och hastighet långt över det jag betalade för. Hade 30/30 på den tiden, kanske 15 år sen? Dom levererade 50-120/50-100 och min ping låg på otroliga 2 ms.
    Har ni blivit för stora?
    Har saknat er sen jag bott på adresser som ej varit anslutna till stadsnät, men nu när jag äntligen KAN ha er, vill ni inte ha mig känns det som.
    Har brustet hjärta, och är enormt ledsen att se vad ni blivit.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Snabbaste bredbandet! Har inte haft några problem hitills!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Trodde att Bahnhof var en bra internetleverantör och att med fiber skulle kvalitén vara bra (egentligen oberoende leverantör), att Bahnhof om möjligt skulle leverera bättre än snittet. Köpte till och med deras router (som skulle vara väldigt bra) för att allt skulle funka smidigt.
    Ack så fel man kan ha. Det går bättre att koppla upp sig mot jobbet via telefonens internetdelning (ligger på ca 2 pluttar i mottagning hemma), det funkar inte bra via telefonen men upplevelsen och kvaliteten är bra mycket bättre än Bahnhofs internet via fiber. Vilket är skandalöst dåligt.
    Jag har lagt massor med tid på att försöka lösa det, varit i kontakt med supporten flera gånger, de hittar inga problem. Trots många analyser, kopplat förbi deras väldigt bra router etc.
    Nu har jag tröttnat, får vänta ut bindningstiden och sedan byta operatör.

    Bahnhofs fiber uppkoppling är inte bättre än en halv taskig mobiluppkoppling.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabbaste bredbandet!
    Levererar i stort sett alltid över den hastighet vi betalar för.
    Ett litet avdrag för att det är lite struligt när man inte har deras router som första router ut mot nätet. Detta för att kunna koppla in våra vanliga telefonerna till bahnhof-routern.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har haft Bahnhof i ett antal år nu utan problem. De levererar vad de skall. Dock vet jag få företag som bryr sig så om att skydda sina kunder och är så genuina kring integritet. Kanske inte heller alla som är i en bransch där det behövs lika mycket, men Bahnhof är helt klart rätt företag på rätt plats. Jag är glad att vara kund!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Använt Bahnhof som internetleverantör i två år cirka. Inte varit nere en so far. Vet inte hur hastigheterna står sig mot konkurrenterna, men priset är bra. Plus för bonus vpn-tunnel, samt känner mig trygg med deras integritetspolicy.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bäst på integritet, hastighet och suverän kundservice! Tack för att ni finns!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Allt fungerar smärtfritt. Bra fart på förbindelsen. Har aldrig haft behov av att kontakta kundtjänsten så den kan jag inte bedöma.
    Dessutom har Bahnhof samma värderingar som jag vad gäller datalagring och integritet, det gör det till ett enkelt val.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde 1000/1000 Mbit men Banhof kunde inte leverera knappt hälften. En felsökning i 5 månader. Långa telefonköer. Rekommenderas ej
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har alltid haft bra hastighet. En gång har jag inte kunnat komma ut på internet, men det var ordnat efter ett dygn. Har dock ingen aning om det berodde på mig eller Bahnhof. Deras värderingar matchar mina, vilket är enormt viktigt.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag är kund till Bahnhof, men under garanti perioden behövde jag deras hjälp att det visade sig fel på min router. Signalen försvinner under bara att lyssna på radio. Jag betalade 1000kr. för router men Bahnhof vill inte byta fast garanti. Efter massor av mejlande och telefon samtal jag har gett upp och försätter med deras dålig router. Kanske ska köpa en ny. Dålig still!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Faktiskt helt obegripligt hur orimligt usla Bahnhof är.

    Visst - NÄR det fungerar så är det ok. Men absolut inte någonstans över standarden, och det klart det är bra när det fungerar. Problemet är att det är så EXTREMT ofta då det inte fungerar.

    Vad brukar man göra när saker och ting inte fungerar? Man ringer supporten. Fast det är tätt intill omöjligt när det kommer till Bahnhof. Man kommer fram till en telefonsvarare som säger att linjen är upptagen, och uppmanar att ringa tillbaka senare. Enda gången man behöver ringa är när Bahnhof har problem med driftstörningar etc. Dvs alla börjar ringa, och 99,99% av dom som ringer lyckas inte för att "linjen är upptagen" och det inte finns något kösystem. Helt otroligt hur värdelöst det är.

    Inte en enda gång då jag försökt kontakta Bahnhof har de lyckars ge svar eller hjälp. Har alltså varit kund sedan September 2017. Och Bahnhof har haft problem VÄLDIGT ofta under de senaste månaderna. Kan fortfarande inte förstå hur ofattbart uselt det kan bli.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bahnhof-kund sedan många år tillbaka. Tjänsterna har fungerat toppenbra och deras starka ställningstagande i integritetsfrågor, gör dem till ett givet val. Oerhört nöjd och kan inget annat än att rekommendera företaget!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    När det har fungerat har allt vart bra. Fram tills i vinter när avbrotten dök upp, på senare tid har internet försvunnit allt oftare både för mig och grannarna, alla har bahnhof, nu under lördagen, söndagen har mitt internet vart borta helt.
    Hastigheten har dessutom legat på ca: 50% om ens det.., av det jag betalar för.

    Ringde support, väntade 20min sen gav jag upp. Vet sedan tidigare de är svåra eller omöjliga att få kontakt med om man inte mailar.
    Skrev ett mail om problemen, gav info om anslutningen och allt vad de kräver, fick som svar att de kan skicka tekniker, och om det visar sig vara fel på min sida får jag betala, det ser jag personligen som ett slags hot, teknikern är säkert lat och förmodligen köpt att lägga skuld på kund, bahnhof vet att det sällan eller aldrig är fel på kundernas utrustning.

    De har drabbats som så många andra företag av girighet, och att hastigheten har legat på knappt hälften av det betalda är inget annat än tjuveri.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har haft Bahnhof i flera år och kommer fortsätta pga ställningstagandet kring datalagring. Priserna kunde vara lite bättre, men tjänsten har varit stabil.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Privacy above all and:

    When I had problems it wasent bahnhof, but their subcontractor zitius that had problems!
    bahnhof really made an effort!

    Dedicated support with extremely deep technical knowledge.

    I am super happy with this company and even if they have problems with their hired services they go to the deep end of the well to find out!

    Thanks for an awesome service guys!

    And for protecting my privacy!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    3 dagar utan internet 4 timmar telefonkö och 12 mycket ledsna support personal som inte kan göra någonting än att vara ledsen
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag har aldrig någonsin skrivit en dålig recension om ett företag förut men nu måste jag.

    Har alltid haft höga tankar om Bahnhof och deras inställning till saker och ting - fram tills det att jag blev kund hos dom. Maken till skojarbolag har jag aldrig någonsin varit med om.

    Vart ska man börja?

    Vi hade ett gäng servrar i deras serverhall "Lajka" bredvid E4 i Stockholm. Temperaturen svajade mellan 22-35++ grader på sommaren och 15-20 grader på vintern. Vi påpekade detta för Bahnhof att det inte är ok och får som svar att "Det är enligt standard - det är ok". Eherm, nej det är det inte.
    Efter mycket tjaffs fram och tillbaka så skulle dom åtgärda det. Dom lyckades aldrig så det slutade med att vi var tvungna att flytta utrustningen.

    Nästa tjänst vi köpt av dom var deras Växeltjänst/telefoni för företag. Heeeeeeeeeeeeeerreeeeeeguuuuuuud vilket j****vla skräp. Dom säljer en tjänst som inte på långa vägar är färdigutvecklad (något dom själv medger).
    Får du slut på surf en månad och vill fylla på? Ja men grattis, då får du ringa supporten, be att få en blankett skickad till dig, skriva på blanketten, scanna in denna och skicka tillbaka.
    Berättade jag förresten att du kan enbart välja att signa upp dig på 3gb extra i 3månader? Ja du läste rätt.. Vill du ha mer surf en månad då MÅSTE du signa upp dig på mer surf i 3månader.. du kan inte göra det för en månad. Fiffigt va?

    Agneta som är säljansvarig för telefonin tycker att detta är en rimlig lösning.

    Supporten är också den under all kritik.
    Vi är VIP-kunder, men får vänta ibland 1-2dygn för att ens få ett mailsvar. Det är inte ok.

    Jag vill varna alla företag som funderar på att bli kund hos Bahnhof, gå till någon annan istället.
    Det enda positiva jag kan säga är att deras nät är för det mesta relativit stabilt.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag har varit kund hos Bahnhof i många år och jag har inget att klaga på, allt har fungerat mycket tillfredsställande och så även supporten. Med andra ord är jag en mycket nöjd kund som ser fram emot att fortsättningsvis vara den tacksamma och trogna kunden hos Bahnhof.

    "I am grateful for what I am and have. My thanksgiving is perpetual" - Henry David Thoreau.
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Det är bra när det fungerar, men när det inte gör det... må Gud hjälpa dig! Det är nästan helt omöjligt att komma fram till teknisk support. Det tar allt mellan 30 minuter till 55 minuter. Helt oacceptabelt! Samtalet kan även brytas medans du står mitt i kön. Jag ger Bahnhof betyget Acceptabel bara för att det fungerar bra när det väl fungerar. Annars skulle jag sätta det till Usel eller Dålig bara pga. upplevelsena med support och kundtjänst.

    På senare tid har avbrotten börjat komma lite oftare än vanligt. Jag fick idag e-post från Bahnhof. De skryter om deras "Northern Light" uppgradering.

    "Grattis! Du har nu Sveriges modernaste bredband!
    Northern Light är namnet på vår största satsning någonsin. I mer än ett år har vi kört hundratals mil över landet, uppgraderat utrustning, tvättat fiberkabel och inspekterat hela rubbet med mikroskop.

    Vad betyder det då? Jo, nu när vi lägger sista handen på Northern Light-uppgraderingen av vårt stamnät sitter du som har Bahnhof på Sveriges modernaste fibernät. Det betyder stabilare uppkoppling, kortare svarstider och snabbare vägar ut på Internet. Helt enkelt en uppgradering som gör att du som har bredband hos Bahnhof är rustad för allt framtidens internet har att erbjuda. Allt från strömmad video i hög upplösning till tunga spel och Virtual Reality."

    Kanske var det därför jag hade avbrott så många gånger. Kanske inte! Avbrotten är ett faktum, oavsett anledning. De tyckte att jag skulle gå in på Prisjakt och betygsätta dem, så nu gör jag det.

    Nej, jag tycker inte att jag har Sveriges modernaste, stabilaste bredband med de renaste fiberkablarna. Bahnhof tycker jag är en bra ide! Men inte så mycket mer än så. Bra pris har de i alla fall! Det är ett plus! Samtidigt som jag får ta emot och skicka data hur mycket fan jag vill! Skiter fullständigt i mobiloperatörernas påhitt med att kvotera trafiken. Det är en av de största fördelarna med fast bredband från Bahnhof. Det är mest det och priset som väger upp mitt betyg.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    skitföretag alla kategorier, väntetid support 50 minuter, samtalet bryts när det är 5 minuter kvar. deras telsvar som svamlar en massa skit, och avslutar efter 2 minuter med att det är stängt. säger att man ska gå in på deras skitsida för att se öppettider...pajasföretag, lätt att göra när deras nät inte fungerar.
    ska byta efter detta, vill inte att någon annan ska råka ut för deras skräp
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag skulle precis beställa fiber hos Bahnhof. Dubbelkollar att de kan skriva korrekt adress till mig som abbonent precis som Telia gjort i fem år. Svaret är nej, det går bara att ha exakt samma som i deras system.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra hastighet via fiber. Inga avbrott heller.
    De få gånger jag behövt support har de varit tekniskt kunniga och trevliga till skillnad från vad många andra verkar ha upplevt.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Värdelös support, otrevliga, arroganta och sanslöst oproffsiga personer som jag haft kontakt med. Skulle inte ens rekommendera min värsta fiende kontakt med detta skojarbolag. Felaktiga fakturor och ingen ersättning när man är utan internet i två veckor. Ett skämt!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Helt värdelös ISP. Har deras 100/100 fiber och hastigheten håller men jag kan inte komma åt en hel del av internet! Flera hemsidor öppnas inte ens, filer går inte att ladda ner och i online spel hackar det. Ansluter till KTHs Vpn = inga problem alls. Jag fattar inte vad det är de håller på med men det gör inte deras support heller, om de ens svarar. Det där med deras VD och snack om integritet är bara reklam, ingen kan ta ett sånt företag seriöst.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Är nybliven kund då Bahnhof värnar integriteten vilket gjorde valet enkelt. Bytet från Telia gick smärtfritt, routern från Bahnhof funkade utan problem första månaden. 1:a december=inget internet. Mejlade dem samma kväll då telefonsupporten hade stängt. 2:a december mitt på dagen hade de fortfarande inte svarat på mejlet, ringde upp supporten, satt 1h3m i telefonkö(!)... Då jag var på jobbet fick jag en kod för att inte behöva sitta i telefonkö när jag skulle ringa dem igen på eftermiddagen från hemmet, funkade bra, kom fram direkt och efter mycket mixtrande med router/dator antogs det att det var fel på routern jag köpt från Bahnhof, felanmälan skulle göras. Kopplade in en gammal router som funkade så antagandet att fel fanns i deras router stämde nog. Fortsättning följer...
    Anledningen till lågt betyg är givetvis telefontiden till first line support, totalt oacceptabelt.
    Verkar som om initial support är kraftigt underdimensionerad. Får se vad som väntar...
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag trodde jag hade erfarenhet av dåliga leverantörer, men Bahnhof är i en bottenklass för sig. Senaste dagen utan internetavbrott kommer jag faktiskt inte ihåg. Undvik!
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fick först hjälp med en räkning jag hade problem med. Svar (via. e-post) nästan direkt. Sen bestämde jag mig för att avbryta abonnemanget (samma dag), och då blev det helt tyst. Nu mejlat dom 3 gånger utan att få svar. Första gången var för 5 dagar sen...

    Det är nästan som att de medvetet undviker en för att man vill säga upp abonnemanget, vilket inte skulle förvåna, baserat på de övriga kommentarerna här.

    De tar dessutom betalt 1 månad i förväg. I slutet av Januari måste du betala för Mars månads internet.

    Sveriges Comcast.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Banhof suger fett, inklusive deras support.
    Har under senaste veckan support i telefonkö i 3 timmar för att lösa ett simpelt problem som de INTE lyckats fixa... Kommer ALDRIG skaffa Banhof igen och de som skriver att allt är super-duper är ingenting annat är köpta betyg!
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Borde lagt på när jag fick sitta i 45 minuter telefonkö för att BLI KUND. Sedan när jag väl blivit kund upptäckte jag att de inte alls har kapacitet att leverera det internet jag betalar för! Vi snackar 10% hastighet på kvällen och konstant packet loss. Kundtjänst säger att jag får räkna med veckor/månader innan det är ordnat och kompensation nämns inte ens.

    Inser nu att jag förmodligen blivit hjärntvättad av att alla hyllar Bahnhof för deras integritetssnack men det har ju egentligen inget att göra med hur de är som internetleverantör vilket är det man borde bry sig om...

    Uppdatering: Fick slippa uppsägningstid så det är ju ett + i alla fall.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Kundtjänst? Nä. Strular det flera gånger så kontakt behöver tas i omgångar? En timma telefonkö per gång. Om det ens hjälper, sen krånglar de till ett enkelt problem så mycket att det är bättre byta operatör första gången man kommer fram för att spara timmar i telefonkö. Email samma problem, krångel.

    Ett väl fungerande bredband blir plötsligt kaputt som bahnhof inte har viljan att fixa.

    VID FÖRSTA KONTAKT, SÄG UPP BREDBANDET.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag har inget att klaga på förutom.... telefontiden är inte okej. Jag väntade en bra bit över en timme!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Om du funderar på att bli kund hos Bahnhof eftersom de verkar vara den enda operatören som står på den lille mannens sida mot etablissemanget, så ber jag dig ödmjukt att läsa denna (långa) recension. Jag har nämligen varit i dina skor och jag vill inte att du går på deras bluff.

    Min första kontakt med Bahnhof var 1997. Då hade de nyligen lanserat ett telefonabonnemang som gjorde att man fick ringa gratis till andra kunder som hade Bahnhof (konceptet kopierades senare av Glocalnet m.fl.). En kompis hade Bahnhofs internet via telefonmodem och var mycket nöjd. Äntligen en innovativ teleoperatör som står med ena benet i "ett fritt internet"-myllan!

    Under åren som gått har jag sedan följt hur Bahnhof har profilerat sig som (d)en (enda) operatör(en) som värdesätter sina kunders integritet. Till en början från sidlinjen, sedan som kund. Och under några år var det också på det viset, att man på riktigt värdesatte sina kunder.

    Tyvärr är det inte så längre.

    Någonting har hänt de senaste åren. Istället för att prioritera sina kunder har man prioriterat tillväxt. I storstadsområdena är det värst, där är supporten fullständigt obefintlig. Man har inga egna tekniker att tillgå och eftersom bredbandstekniker är strängt upptagna med att installera fiber för varenda kotte i tassemarken har operatörerna fått outsourca in externa firmor. Bahnhof har snålat in på den viktigaste ingrediensen i deras affärsmodell och kapat kostnader där de istället borde ha gjort investeringar. För vad har vi som kunder för glädje av att servrarna står i ett arméklassat bergrum om vi ändå inte kan få kontakt med dem och än mindre få kontakt med någon på deras support?

    Jag kan säga detta med handen på hjärtat: Bahnhofs kundsupport är numera sämre än någonting annat jag har varit med om. Och då har jag ändå genom åren plöjt igenom Bonet, Bostream, Bredbandsbolaget, Tele2, Telia, Glocalnet, Comhem och Bahnhof. Jag vill blygsamt påstå att jag har empirisk erfarenhet av svenska telekomleverantörer.

    Vad Bahnhof har i dag är en fruktansvärt bra PR-maskin och i delar av 08-området kanske deras James Bond-mässiga serverhallar räcker till, men i övriga landet blir det ofta avbrott. Och när jag skriver ofta menar jag *ofta*. Personligen använder jag för närvarande deras DSL-tjänst eftersom fiber inte är utbyggt på vår adress ännu och trots att jag själv är utbildad nätverkstekniker med de rätta kunskaperna, verktygen och kontakterna i branschen så kan det inte kompensera för alla dessa slumpmässiga fel som uppstår med Bahnhofs tjänster. SIP-boxen lever sitt eget liv så IP-telefonin kommer vi säga upp eftersom tjänsten inte är användbar. Internet har ständigt återkommande dippar med helt oacceptabla nivåer av paketförluster, blackouts som i perioder kommit på daglig basis o.s.v.

    Som grädde på moset har Bahnhof anno 2016 en helt obefintlig first line support.

    Nu kanske du som potentiell Bahnhof-kund läser detta och tänker "skit i det där bittra inlägget, jag kommer köra fiber. Det är säkert bara DSL det är fel på eftersom det är en helt utdaterad tjänst". Ja, det stämmer förvisso. DSL suger. Men eftersom jag har rekommenderat Bahnhof under många, många år har jag en diger skara bestående av både släkt och vänner som sitter på Bahnhof via fiber.

    Detta är ett helt dagsfärskt exempel på hur de hanterar sina trognaste kunder:

    Ett par i släkten har Bahnhof ip-telefoni samt bredband via fiber sedan flera år tillbaka. De använder Bahnhofs egen utrustning och har inte pillat med utrustningen eller installerat router/annan utrustning från tredje part. De är på alla sätt och vis ett perfekt exempel på text book customers.

    I skrivande stund har alla deras tjänster legat nere sedan januari = över en månad downtime. Trots en tidig felanmälan och uppföljande felanmälningar både via telefon och e-post från 3 olika personer (som alla är kunder till Bahnhof) och till slut en varning om att de skulle säga upp sitt abonnemang samt ett skriftligt brev postat med snigelpost har Bahnhof fortfarande inte brytt sig om att lösa problemet.

    Droppen som fick bägaren att rinna över i denna recension var när jag försökte hjälpa dem att fixa felet (eftersom det delvis är mitt ansvar/fel att de blev kunder från första början). Jag började med att åka till deras adress och kontrollera all utrustning och att allting var rätt konfigurerat. Startade om allting, plöjde runt i cmd-prompten, testade med en garanterat virusfri laptop ansluten direkt till routern och konstaterade: linan är stendöd. Pingplotter var inte ens att tänka på. Kvalificerad gissning: troligtvis har någon praktikant gjort en felkoppling i telestationen. Hur lång tid det det skulle ta för en tekniker att lösa? 5 minuter, tops. Men om de vill samköra jobbet med andra jobb på telestationen så kanske 1-3 dagar. Max. Så ofta har de garanterat ärenden där.

    Så jag sätter mig i telefonkö. Men efter c:a 55 minuter måste jag lämna adressen även om jag väljer att stå kvar i kön. Efter 1h och 16m när supporten till slut behagar svara i andra änden hade jag redan skrivit ner alla uppgifter jag visste de skulle efterfråga (ip-nummer, mac-adress etc). Ynglingen på first line support konstaterar att det inte går att nå boxen (no shit) men vill ändå att jag skall starta om utrustningen, det räcker inte med att jag redan har gjort det flera gånger tidigare under dagen. Eftersom jag inte är på plats längre kan han inte hjälpa mig mer (...) men är oerhört givmild och ger mig en "prioritetskod" som jag skall använda när jag ringer igen påföljande dag, för att hamna först i kön och därmed slippa ytterligare telefontid.

    Sagt och gjort. Jag är en tålmodig person och åker dit nästa dag, ringer supporten och knappar in koden. En spökröst svarar att koden inte är giltig. Troligtvis var den tidsbegränsad (vilket supporten aldrig upplyste om, trots att jag meddelade att jag skulle använda den nästa dag). Måttligt frustrerad ringer jag supporten igen, utan kod, och tänker att 1h och 16min är ju peanuts - make my day liksom.

    Samma spökröst.
    "Just nu är alla våra linjer upptagna. Vi ber dig därför att kontakta oss senare".

    Okej, telefonsupporten ligger nere. No biggy. Jag mailar. Igen. Väntar hela kvällen men får till slut ge upp och bege mig hemåt.

    Över 2 veckor har passerat sedan jag skickade det där mailet och ingen har behagat besvara det. Men efter ett par dagar besvarades någon av de andra felanmälningarna genom att Bahnhof ringde upp och meddelade att felet låg hos dem (amen). En tekniker skulle skickas till adressen så snart som möjligt.

    Det var för 10 dagar sedan. Ingen tekniker har dykt upp. Inte ens jag fick så dålig support när vårt DSL dog i somras. Då tog det bara en månad och när teknikern till slut dök upp mitt under arbetstid helt oanmäld så var han i varje fall hövlig nog att ringa upp och fråga var vi befann oss någonstans. Det där med våra instruktioner till teknikern om att han skulle ringa upp oss och boka tid i förväg hade tydligen gått hela supportkedjan obemärkt förbi. Trots fetstil.

    Som du kanske förstår vid det här laget, om du tog dig igenom hela den här recensionen, så har Bahnhof gjort mig och många andra av sina kunder oerhört besvikna. Jag har stått upp för dem i alla år, jag har valt att ignorera varningsflaggorna om att de expanderade för fört och viftat bort all negativ kritik. Men nu har det gått för långt, även för mig.

    Jag kommer således att invänta fiberns ankomst till vårt område och samma dag det sker kommer också att bli min sista dag som Bahnhofkund. Kryptering och integritet är förvisso hjärtefrågor, men dessa går att lösa på annat vis. Det behöver jag inte operatörens hjälp med. Alla mina vänner kommer jag ge fullt stöd i processen med att byta operatör.

    Så tack för åren som varit.

    RIP Bahnhof (1997 - 2016)
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bra internet/bredbandstjänst, men URUSEL support.

    Långa telefonköer.
    Personal utan relevant utbildning
    Låg kompetens
    Oförmåga att avsluta öppnade ärenden
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Riktigt dålig support, kan vara den värsta i branschen. Blivit återfakturerad för så långt som 1,5 år tillbaka för abonnemang som inte jag har haft vetskap om och ingen som helst hjälp för att lösa det hela, bara att fakturan ska betalas...
    Undvik denna operatör och vänd er till riktiga är mitt tips.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Fungerar minst lika bra om inte bättre än min förra ISP i fibernätet. Hemtelefoni på köpet.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Fick precis sitta en halvtimme i telefonkön för att Bahnhof har skickat en faktura som ska betalas via autogiro men "råkat" ändå lägga på en avgift på 25 kr för att jag inte använder autogiro!?

    Snälla välj en annan leverantör, har haft problem med dem även innan.
    Säger upp mitt abonnemang så fort bindningstiden är slut.