Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Allt för kontoret och hemmet
Snabba leveranser

http://www.staples.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Staples har fått betyget (2.62)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Tänkte beställa, tryckte på "Köp", då kommer man till en inlogg-sida. Man kan välja "ny kund" men inget ändras, man måste fortfarande fylla i e-mail och lösen. Finns nån flik med "dina uppgifter" men man kan inte trycka på < knappen där, inget händer (Chrome).

    Provade fylla i email/lösen för att se om den skulle säga att den skapar en ny kund, men nej, får bara upp felaktigt-meddelande.

    Så tja, blir nog inte många kunder när man inte kan regga sig på sidan, man måste även regga sig för att få köpa.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställer en vara som Staples har väldigt bra pris på. Efter en vecka ringer dom upp och berättar att varan utgått, efter ytterligare en vecka är jag att varan finns kvar på deras hemsida, ringer upp och får höra att den utgått.. grymt oseriöst företag undvik
  • Usel
    10 mån sedan
    Beställde och fick orderbekräftelse på vara som fanns i lager för leverans innan jul. Några dagar senare kommer mejl att leverans möjligen kan ske i slutet av januari... Undvik Staples.
  • Hej,

    Jag beklagar situationen som uppstått och förstår din besvikelse då jag tolkar det som att du köpt en julklapp. Vi har haft en situation där en mycket populär produkt plötsligt tog slut i lager då den var mer populär än både vi och tillverkaren räknat med. Vi har lagt ner mycket kraft och energi på att försöka lösa situationen med vår leverantör, men då bristen gäller hela Sverige fanns det inget vi kunde göra.

    Alla kunder som drabbats har blivit kontaktade via telefon och de vi inte kunnat nå har fått ett mail med information om förväntad leveranstid och en extra gåva till de som väljer att invänta leveransen och inte avbokar sin order.

    Vårt mål är att du som kund ska få en bra upplevelse och vi ser mycket allvarligt på det som hänt, men jag vill att du ska veta att vi förstår hur olyckligt det är så nära jul när denna typ av problem uppstår och vi ber så mycket om ursäkt för det.
    Har du ytterligare frågor eller funderingar så ta gärna kontakt med vår kundtjänst.

    /Marcus, Staples

  • Usel
    10 mån sedan
    Passa er för denna butik. Beställde en julklapp som de påstår är i lager men efter fem dagar får jag reda på att den inte går att leverera förrän i januari. Deras förslag är att i stället "lägga en lapp i paketet att du får den i januari".
    Uselt. Dessutom för sent att beställa varan från annat håll eftersom det dröjde fem dagar för dem att inse att de inte hade varan.
    Staples är ett multinationellt företag som borde ha koll på sina lager och ta hand om sina kunder. Lita inte på dem är mitt råd.
  • Hej,

    Jag beklagar situationen som uppstått och förstår din besvikelse. Vi har haft en situation där en mycket populär produkt plötsligt tog slut i lager då den var mer populär än både vi och tillverkaren räknat med. Vi har lagt ner mycket kraft och energi på att försöka lösa situationen med vår leverantör, men då bristen gäller hela Sverige fanns det inget vi kunde göra.

    Alla kunder som drabbats har blivit kontaktade via telefon och de vi inte kunnat nå har fått ett mail med information om förväntad leveranstid och en extra gåva till de som väljer att invänta leveransen och inte avbokar sin order.

    Vårt mål är att du som kund ska få en bra upplevelse och vi ser mycket allvarligt på det som hänt, men jag vill att du ska veta att vi förstår hur olyckligt det är så nära jul när denna typ av problem uppstår och vi ber så mycket om ursäkt för det.
    Har du ytterligare frågor eller funderingar så ta gärna kontakt med vår kundtjänst.

    /Marcus, Staples

  • Usel
    10 mån sedan
    Varning! Även om de visar på att de har produkter på lager så kan du inte vara säker. Efter 5 arbetsdagar och inget hade hänt så ringde jag kundtjänst. Fick svaret att de inte hade produkten på lager (trots att det stod att de hade det) och inget förväntat leveransdatum. Avbeställde fortast möjligt. Inga mer beställningar kommer att läggas där.
  • Usel
    10 mån sedan
    Beställde ett USB Minne Lexar 256GB trots dom dåliga betygen pga bra pris. Jag såg att betyget var dåligt men tänkte att det är säkert många troll som skrivit men ack vad jag bedrog mig! Jag fick ett helt annat minne och bara 128GB. DETTA FÖRETAG BEDRIVER OSERIÖS OCH BEDRÄGLIG HANDEL!
    Personligen kommer jag aldrig mer köpa härifrån och nu får vi se om dom betalar tillbaka hela kostnaden om ens nånting!
    Det märks att flera råkat ut för samma sak så detta är satt i system!

    Hoppas verkligen att jag besparar nån all möda att skicka tillbaka fel produkt och väljer nån annan butik och att dom går miste om lite intäkter!
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Är mycket nöjd med mitt köp av Staples kontorstol Radar svart. Stabil och snygg stol.
    Bra pris och snabb leverans.
  • 2018-10-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    I söndags kväll beställde jag en dator som skulle skickas i måndags. Nu onsdag eftermiddag är jag i kontakt med deras kundtjänst som säger att de lägger till tre dagars leveranstid på nya privatkunder (det är väl för att man verkligen inte ska handla där igen) för de vill vänta och se att pengarna de drog från kreditkortet (från SEB) verkligen kom fram. Detta står inte i deras villkor eller på deras sida. Tänk om det vore samma när jag handlar på ICA - att jag ska vänta tre dagar extra för att de ska se att mina pengar verkligen kommer in...

    Märkligt företag och man förstår ju nu varför de har fått så dåliga betyg. Borde kollat det innan....
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    VARNING! Jag har inget att anmärka på min beställning som jag gjorde hos Staples, men efter att jag registrerade mig så blir jag mer eller mindre dränkt i reklammejl från dem trots att jag har försökt avregistrera mig ett tiotal gånger under flera veckors tid och även mejlat kundtjänst för att få stopp på eländet.
    Som grädde på moset har jag sett att de använder lockpriser som inte finns i butiken.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans, bra emballerat och bra betallösningar (trots att inte Paypal fungerade att använda i mitt fall). Dock förstår jag inte varför Staples valde tilläggsförsäkring hos Postnord, vilket innebar en leveransförsening för mig på ett par dagar då jag inte hade möjlighet att vara hemma vid leveransförsöken, utan fick vänta tills de två kollina hamnade hos ombudet.

    Fick också kollinumren när jag efterfrågade hos kundtjänst så jag slapp vänta ytterligare en dag på avisering, men dock kunde jag inte följa leveranserna via min sida hos Staples, vilket enligt dem skulle gå - utan fick använda Postnords sida istället.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en scanner som de skulle skickas samma dag vid beställning. När scannern fortfarande inte skickats dagen därpå kontaktade jag deras kundtjänst som meddelade att den gick från ett externt lager och därför gällde inte deras utlovade leveranstider. Istället skulle den skickad en vecka senare.
    Personen som svarade var först högst ovillig att ta bort ordern då den gick från ett externt lager. Han var inte trevlig utan mer dryg.
    Kommer aldrig mer försöka handla från staples. Just nu försöker jag få bort nyhetsmailen som hela tiden kommer. Trots alla försök att stänga av dessa så kommer de. Jag kan bara varna för detta företag!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Företaget använder lockpriser på produkter som utgått ur sortimentet och de har aldrig någon avsikt att skicka varorna. Efter 6 dagar så var jag tvungen att kontakta företagets kundtjänst för att de skulle skynda på att släppa det skyddade beloppet på mitt konto.

    Jag kommer inte handla igen och jag avråder alla från att stödja ett företag som använder den här typen av marknadsföring.

    Jag är beredd att lämna 1 stjärna i betyg eftersom jag tillslut fick tillbaka mina pengar....
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Om inte alltid så annonseras priser ibland ex.moms på Prisjakt - så de verkar 20% billigare än vad de egentligen är.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde ett golvskydd att ha under kontorsstolen, billigt, lät bra!
    Mail med trackingnr skulle komma när det skickats, inget mail med tracking kom.
    När paketet kom fram har de bytt ut varan eftersom den inte såldes längre trots att lagerstatusen på sidan sa att den fanns. Enligt följesedeln byttes den till en dyrare variant vilket ju är OK. Tyvärr är det inte den produkten som faktiskt låg i paketet utan en helt annan tredje produkt som inte går att använda i mitt kontor för att den har taggar och är till för rum med heltäckningsmatta.

    Ringer för att få bytt till en som fungerar på hårda golv. Sjukt seg kundservice som efter många om och men nu vill ha betalt mellanskillnaden på den som DE SJÄLVA bytt till om jag ska kunna få ut en FJÄRDE likvärdig produkt. Tog en kreditering, skickar tillbaks och kommer aldrig handla på STAPLES igen.
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Det mesta är okey, men det är lite luddigt i onödan.

    Tänk på detta t.ex. Vid ånger/retur får du en kreditfaktura. Sen måste du maila dina bankuppgifter till deras fakturamail. Inget av detta står på retursidan. Det står inte heller på kreditfakturan.

    Livechat är bra och går fort.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Handlade från Staples över Black Friday-helgen och alla de negativa kommentarerna skrämde mig lite men jag hade inga som helst problem. Intuitiv och responsiv hemsida, bra priser och snabb leverans (fraktfritt över x-antal kronor). Fick hem 3 USB-stickor i en väldigt stor kartong som var bättre förpackad än de flesta leveranser jag har fått hem från andra etablerade svenska butiker.

    Betyg: 8 av 10
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    VARNING VARNING för detta skojarföretag. Dom prissätter produkter extremt lågt men när man genomför beställningen av exempelvis en iPad, skickar dom någon helt annan produkt än den du beställt. Jag gissar att det handlar om att man inte ska orka bry sig att återsända varor och därigenom tjäna pengar. Alternativt vill dom komma åt ditt personnummer och din e-post för att kunna sälja till andra företag som vill skicka ut direktreklam.

    Gör inte som jag och gå på detta företags bluff. Jag kommer aldrig mer beställa på Staples.
  • Hej.

    Vår mening är absolut inte att sätta felaktiga priser.

    Ibland händer det pågrund av den mänskliga faktorn att det blir fel.

    Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att du är villig att ge oss en andra chans.

    Har du andra frågor är du välkommen att ringa oss på telefonummer 033-20 65 75.

    Med vänlig hälsning
    Staples Kundservice

  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Man blir förbaskad när man ser att Staples är billigast och påstår sig ha fri frakt i annonsen. Detta visar sig vid beställningen INTE stämma. Jag köpte en bläckpatron för 179:- och frakten kostade 60:-. Justera detta omgående för det gör att dom inte har bästa priset heller.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    I placed one order online half an year ago and paid the invoice within a couple of days. The company, Staples AB, however, keeps sending additional invoices to me, till now. I have already paid 3 invoices to avoid additional trouble and wrote numerous emails to them. Then guess what, they haven't refunded me yet after half an year! What is more, they still ask a debt collecting company to send me a fine though they admit it was their technical problem that created additional invoices! What an absurd company this is? I feel bullied by Staples...... And it wasted too much time!

    If you do not want to get into endless troubles with them, you should stay far far far far far away from this company!
  • Hi,

    I´m sorry to hear that your experience of buying from us have been this bad. I would really like to help you out and sort this out, but I need more information from your side to do so. I will send you a PM with my contact information for us to get in contact.

    We have no intention of fining you for misstakes done by us and our standard procedure is to answer all emails sent to us within 48 hours.

    Best regards,
    Med vänlig hälsning,
    Marcus Askenbom, Online Marketing Manager
    Staples Sweden AB

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    De bedriver falsk marknadsföring! Det står tydligt och klart att det ska levereras dagen efter om man beställer innan 16:00. Gå inte på det! Deras avtal med DHL gör att leveranstiden oftast överskrider detta. Du får paketet om du har tur inom loppet av 2-4 dagar annars räkna med minst en vecka då det ofta krockar med DHL's utkörningstider av paket. mitt paket tog 10 dagar och kundtjänsts bemötande var inte tillmötesgående.
  • Hej Max,

    Jag beklagar att du uppfattar vår kommunikation som falsk marknadsföring. Det förekommer att vi har produkter som inte levereras från vårt lager, vilket ger en längre leveranstid. Denna leveranstid ska tydligt framgå på respektive produkt. Det finns även vissa geografiska begränsningar som ger en längre leveranstid, vilket framgår i våra villkor.

    Oavsett ovan är 10 dagars leveranstid och ett dåligt bemötande inte acceptabelt. Jag har belyst frågan internt för utredning, samt skickat ett PM till dig för att få mer klarhet i vad som gått fel med just din beställning.

    Tack för din feedback!

    Med vänlig hälsning,
    Marcus Askenbom, Online Marketing Manager
    Staples Sweden AB

  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Oseriöst företag som bör undvikas. Modifierar gärna orderpriset i efterhand, leveranstider stämmer inte och skicka stora mängder pappersreklam.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Staples bedriver falsk marknadsföring då de säger att de kan leverera produkter nästa arbetsdag. I många fall tar det upp till 3-4 dagar innan produkterna levereras p.g.a. de avtal som de har med DHL. Staples vet mycket väl om att det är så här men vägrar att ändra uppgifterna på sin webbsida. Så om du beställer från dem, var beredd på att det kan ta upp till 4 dagar innan du får dina produkter.
  • Bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Handlar en hel del från Staples Advantage, staplesnetshop.se.
    Bra företag, med snabba leveranser!
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Snabb leverans, och kanon priser!
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Bra priser, snabba leveranser - ofta fina erbjudanden.
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Skickar massor av spam. Vägrar att sluta skicka spam ens om man ringer. Vägrar att radera ens personuppgifter trots att dom enligt lag måste. När man ser att dom söker folk som ska arbeta med "att tjäna pengar på den stora kunddatabasen" så förstår man varför dom vägrar.

    Handla någon annan stans!
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Håller ej vad de lovar. Ändrar ordrar om man beställer för mycket utav de varor som har extra pris. Dessutom meddelar de ej kunden detta. Fruktansvärt oseriöst!
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    håller inte vad de lovar! tyvärr håller de inte måttet. dålig komunikation med kunden. långa lev. tider det trots att det står lev. nästa dag. är en vara restnoterad kan man få vänta i veckor, här vore det på sin plats att meddela kunden förväntad leverans tid. I bland kan dom "glöma" ordern så man får ringa in och fråga vart lev. tagit vägen.

    Packar dåligt, köper man kakor så är det alltid smulor vid ankomst.Skickar fel varor vilket kräver mycket tid av mig som kund!
    Nej har fått nog av staples Quill det finns många leverantörer på marknaden av samma sortiment.
  • 2010-07-20 - Notis: Staples Sweden AB (556091-3591) tog över verksamheten från Quill Kontorslagret AB (556572-1353)

  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Dyrt men bra