(80)
Ofattbart stelbenta och inte ett dugg kundorienterade Såg att någon tidigare råkat göra samma misstag som mig och kollat att varan finns på apoteket och sedan välja hämta i butik. Sedan inser man att dom av en outgrundlig anledning har två olika hämta i butik en som kan hämtas om 2-4h och en som kan hämtas efter 3-4dagar. Att det sistnämnda alternativet visas för beställningsvaror är en sak men ingen väljer det för en vara som kan hämtas direkt. Jag insåg direkt mitt misstag och ringde men då det var 30+ i kön och då jag inte hade något konstigt ärende mer än att ångra ordern så mejlade jag i stället och la en ny order som kunde hämtas inom 2-4h. En vecka senare får jag svar från supporten att ordern var för långt gången och inte gick att makulera. No shit Sherlock om ni inte läser mejlen på en vecka. Ångra ordern verkar vara helt omöjligt i deras värld med trots att det är en receptfriprodukt som är i vanliga utbudet och aldrig lämnat Apotekets ägo mer än transport från lager till butik. Att man inte bara löser detta för en kund som bevisligen redan varit och hämtat varan på en annan order är helt obegripligt då orderkostnaden är under 50kr. Jag använde nånkupong så det handlar nog om 29kr Så pengarna är inget viktigt men bara det totala tondövheten och stelheten från kundservice är helt ofattbar. Detta är andra gången det varit problem med order från Apoteket. En annan gång beställde jag en order och fick ett sms om att den fanns att hämta sedan blev barnen sjuka och vi hamnade på sjukhus nån vecka. Jag fick inge påminnelser eller liknande och nhär jag kom för att hämta paketet några dagar för sent får jag svaret att dom förstört paketet då jag inte hämtat på 2 veckor. Ordern innehöll ingen känslig medicin eller något som var utanför bäst före eller behövde kyla. Detta borde vara högst tveksamt om det ens är lagligt. Tekniskt sett borde det vara min egendom som dom inte har någon rätt att förstöra. och två veckor utan ens en påminnelse är inte så mycket tid om något oförutsett sker som i vårat fall. Det är ju så man blir förvånad att dom lyckas komma upp i 1.9 på omdömet här
Om man lägger en beställning online för uthämtning på apotek så kommer valet som innebär leverans från centrallager först (2-3 dgr lev) först. Finns ett expressval som ligger efter detta. Om man lägger beställning på en mobil så ser man inte all info utan att scrolla ner. Varan fanns på apotek. Kommer dröja 2-3dagar helt i onödan. Går ej att annullera order trots att den inte levererats. Helt otroligt konstigt. Om varan finns i lager på valt apotek så borde det väl vara helt naturligt att ta från deras lager istället? Win win situation. Apoteket slipper kostnader för transport, kunden får varan snabbare. Som kund har jag ju inget intresse att den skickas från lager. Riktigt korkat Apoteket. Jag gör inte om misstaget att beställa från er igen, fortsätter med apotea som jag gjort innan. Skulle bli väldigt förvånad om 2-3 dagar räcker att leverera... Ingen statusändring under hela dagen, tar väl nån vecka eller 2 😂
Dåligt packade varor, flera varor trasiga. Det saknades bubbelplast eller fyllningsmaterial så allt låg löst huller om buller och hade flugit runt i ett enda kaos lösa i kartongen. Kontaktade kundtjänst lång tid för återkoppling och sedan väldigt oengagerade och nonchalanta. Nästa gång handlar jag från en annan apotekskedja istället.
Aldrig igen. För andra gången på raken fått besked om "längre väntetider" än normalt. Förra gången direkt kris eftersom det bl a handlade om en viktig medicin som var på väg ta slut.. Efter köande i telefon, i timmar, två varianter, massa ursäkter, fick jag ändå den medicinen fixad. Dvs gå till butik och hämta, utskriven utöver beställningen. Den här gången har jag inget hört på snart två veckor. Idag varit nummer 1 i telefonkön - i över 20 minuter. Mors alltså. Ännu nåt slags problem. Ringer på annan telefon. Plats 64. Men eftersom man ändå inte kommer fram, kan det ju vara skit samma. Chatten är stängd. Fast den ska vara öppen från 9. Fram till nu har jag trott att Brussels Airlines har världens sämsta kundservice. Nu har jag tänkt om.
De har verkligen inte alls förstått e-handelskonceptet. Otroligt långsamma och fruktansvärt osmidiga på alla sätt. Det är en närmast Kafkaesk upplevelse att handla här. Det här är andra gången jag gör misstaget att tro att de klarar av att lämna ut 2 lagerförda produkter köpta på nätet, men icke... och absolut noll förståelse för vad kunder vill ha eller hur man kan vara hjälpsam istället för fyrkantig. Lägg ner er e-handel, ni klarar inte av det. EDIT: Tröttnade på att vänta en halvtimme efter utsatt tid och la en order hos Apotek Hjärtat istället, tog 10 minuter så meddelade de att jag kunde hämta varorna.... Edit2: Vad är det för korkat system ni har för att makulera en order??? Hur mycket kan man krångla till det egentligen? Varför stämmer ingen av era uppgifter under leveransvillkor med vad som står i orderbekräftelsen? Varför har ni så dålig info om hur man avbryter/avslutar/makulerar en order? Men svara gärna med ett standardsvar bara, det gör säkert saken bättre...
Köp aldrig! Har beställd den 12 februari. Idag är 15 februari och varor har inte skickad ännu och ingen svar på frågan. Ska anmäla apoteket! Köp på Apotea.se ist med leverans på en dag!
Har alltid handlat hos apoteket. Fick allt i tid :)
Helt sjukt långa hanterings-tider . Normala företag med internethandel plockar och skeppar dagen efter order eller Max 2 dagar. Apoteket.se meddelar 6 dagar efter order att livsuppehållande medicin beställd ej finns i lager . Efter 7 dagar packas resterande artiklar . Upplever inte dom fysiska butiker jag varit på så bra heller , alla kassörer jobbar som dom har all tid i världen även när det är fullsatt .
Den 20 november beställde jag munskölj huvudvärkstabletter och en nässpray. När beställningen kom fram var paketet helt tillknycklat och halvt uppsprucket! När man väl öppnade paketet så låg nässpray utanför sin kartong och paketet med huvudvärkstabletter såg ut som någon haft det i fickan i ett år. När man väl öppnade tablettasken hoppade ett antal tabletter ut då plomberingen var bruten på ett av arken. Skickade mail till kundservice med bildbevis. efter lång väntade svarade de så här: "För att vi ska kunna hantera ditt ärende så behöver du legitimera dig. Du är därmed välkommen att kontakta oss via vår chatt eller ringa oss på telefon 0771-450 450." +det var ingen tegelsten -Paket saknade fyllnadsmaterial -kundservice ville inte hjälpa till om du inte "legitimerar dig" (vem kräver att man ska legitimera sig för att få hjälp vid felaktig vara?) Jag kommer aldrig köpa här igen så länge jag har något annat val. Varför ska jag handla från ett företag med en sån krånglig kundservicesom inte vill räta till sina egna fel?
Beställde receptlagda varor med hemleverans då jag inte kan ta mig ut. Leverantör försökte aldrig ens leverera, paketet gick I retur, Apoteket anser nu att jag ska betala för allt igen, utan högkostnadsskyddet, plus någon sorts "böter" dom har hittat på. Stort jäkla bedrageri.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.apoteket.seFullständigt firmanamn: Apoteket AB/OmnicomMediagroup
Organisationsnr: 556138-6532
Information hos allabolag.se