Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Allt för hemmafixare & proffs
e-handel och ca 50 butiker
Stort utbud och låga priser

http://www.jula.se

Betalningsalternativ

Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Jula har fått betyget (7.05)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 tim sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt och snabbt sätt att handla på.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    snabbhet!
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Bekvämt.
  • Mycket bra
    3 dagar sedan
    Beställning
    Jag är mkt nöjd med Jula men det borde vara fraktfritt
  • Mycket bra
    7 dagar sedan
    Beställning
    Klar och enkel information som är lätt att förstå, mycket bra upplägg tycker jag.

    Med vänlig hälsning

    Bo
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Jättekul att höra att du uppskattar upplägget på vår e-handel! /Therese

  • Utmärkt
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    lätt att förstå
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Jättekul att höra att du uppskattar vår e-handel! /Therese

  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Beställning
    enkelheten
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Så kul att höra att du uppskattar vår e-handel och uppfattar den som enkel! /Therese

  • Usel
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Nästan omöjligt att handla om man inte är medlem. Varför verifieringskod? Det kom upp dyra leveransuppgifter som inte gick att få bort. Detta har tagit många timmar och har varit en mardröm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Verifieringskoden skickas så att ditt köp kan registreras på ditt medlemskap där du samlar dina bonuspoäng.
    Fraktkostnaden beror på hur och var beställningen ska skickas. Att hämta din beställning i ett Julavaruhus är alltid ett fraktfritt alternativ. /Therese

  • Usel
    10 dagar sedan
    Beställning
    Fruktansvärt krångligt!
    Blev till slut tvungen använda fruns e-postadress för att kunna beställa.
    Inte första gången ...
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Tråkigt att höra att du uppfattar beställningen som krånglig.
    En e-post krävs i beställningen då bekräftelser, information och uppdateringar om beställningen samt kvittot skickas ut via mejl till beställaren.
    /Therese

  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Trevlig och hjälpsam personal i telefon vid alla samtal
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd med den hjälp du har fått! /Therese

  • Mycket bra
    11 dagar sedan
    Beställning
    Allt har fungerat perfekt alla de gånger jag har handlat hos er.
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Jättekul att du höra att du uppskattar vår e-handel! /Therese

  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 11 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelheten och priset
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Så kul att uppskattar vår e-handel! /Therese

  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Beställning Leverans
    enkelt
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Jättekul att höra att du uppskattar vår e-handel! /Therese

  • Mycket bra
    20 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lätt och smidigt
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Kul att du upplever beställningen lätt och smidig! /Therese

  • Mycket bra
    13 dagar sedan
    Beställning
    snabbt och enkelt
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Beställning
    Smidigt köp!
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Så kul att du tycker beställningen gick smidigt! /Therese

  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Hitta det jag ville köpa. Direkt, snabbt och enkelt
    Hämta paketet 5 juli
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Kul att höra att du upplever beställningen på detta sätt! /Therese

  • Mycket bra
    18 dagar sedan
    Beställning
    Bra hemsida, lätt att navigera och bra filter.

    Dåligt att man inte kan betala på faktura om man ej är medlem.
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Så kul att höra att du uppskattar vår hemsida!
    För att använda faktura som betalning krävs ett medlemskap i JulaClub Smart som innebär att det finns en kredit hos oss. Mer information om detta finns att läsa om här: https://www.jula.se/julaclub/vara-medlemskap/om-julaclub-smart/
    /Therese

  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt & enkelt :-)
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Kul att höra att du uppskattar vår e-handel! /Therese

  • Bra
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Jag fick vänta länge på betjäning i kundtjänst när jag skulle hämta varan.
  • Hej! Tack för ditt omdöme! Hoppas allt gick bra med hämtningen trots att du upplevde en viss väntetid. /Therese

  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    enkelt, snabbt och billigast leveransen.
  • Hej! Tack för ditt omdöme och kul att höra att du är nöjd med vår e-handel! /Therese

  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Första gången att jag tog mig genom hela vägen. Varit lite kämpigt, men i slutet gott allt gott.
  • Hej! Tack för ditt omdöme, och vad roligt att höra att du är nöjd. Ha en trevlig dag! /Therese

  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde slippapper online. Efter 8 dagar har jag fortfarande inte fått produkterna så jag mailar dem. Efter ytterligare tre dagar utan svar försöker jag ringa till deras kundtjänst. Får som svar att numret inte har en abonnent! Försöker flera gånger på två olika nummer!
    Kommer aldrig köpa något från Julas webshop.
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en fläkt från Jula.
    Saknades delar i förpackningen så kunde inte montera den.
    Fick veta av kundtjänst att de inte har några delar till fläkten och att jag skulle skicka tillbaka den, efter att jag suttit i kö i 30 min.
    Kunde inte få någon ny utan var tvungen att returnera den och beställa en ny. Fick i alla fall en retursedel skickad till mig via mejl. När jag skulle skicka tillbaka den så gick det inte, de hade skickat blanketten som var avsedd när fläkten skulle skickas till mig och inte för retur..
  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Generellt gillar jag deras utbud och priser men har gång på gång stött på lockprodukter.
    Tex idag skulle jag köpa en AC. Kollar affären och inser att produkten finns i min affär vid mig. Vi hittar den inte på hyllan och frågar de som jobbar där. Dom säger att varan som listas i lager online är visnings exemplaret och den säljer dom inte. Tre pers stod i kö och väntade på att fråga samma fråga.

    Dom är alltså fullt medvetna att produkten inte finns i lager, men tar inte bort den ur lager online så du åker till affären för att köpa saker i alla fall.

    Personen som hjälpte oss lät uppgiven också vilket tyder på att det knappast var första gången han fick den frågan.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Det där med service är inte julas grej. Beställer en fiskars skärbräda på nätet. När jag får produkten är den på förpackningen märkt som ett tillbehör till skärbräda. Jula beskriver den som en fristående skärbräda. Ringer kundtjänst som är överens om att produktbeskrivningen är fel. Deras lösning: åk till butik och byt. 40 km enkel resa. Jag ber dem om att få skicka in produkten. Svaret blir då nej och ett avslut i telefon. Åka 80km för att lämna in en produkt som de beskrivit felaktigt. Jag slänger den. Varning på det! Vad som är värre är att de vägrar publicera denna recension på sin egen sida då den ”strider mot policy”
  • Hej! Tack för din recension. Tråkigt att det har blivit missförstånd med kommunikationen. Är man inte nöjd med det man har beställt så kan man antingen skicka tillbaka produkten eller besöka sitt närmaste varuhus. Information om detta står på vår hemsida. Skärbrädorna med flexibel struktur går att använda separat också. /Katarina

  • Bra
    6 mån sedan
    Man får vad man betalar för brukar det heta, och Jula är så klart inget undantag. Deras egna billiga märken,(Finns en hel drös) är billiga av en anledning. Dvs. genomgående lägre/låg kvalitet. Dock säljer Jula en hel del bra grejer också, och har till skillnad mot t.ex. Biltema även märkesprodukter. Exempelvis: Philips och Bacho.
  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Handlar mycket från Jula, mest märkesprodukter men även de billigare märkena ibland. Kvalitén på billighetsmärkena kan ibland vara tveksam men man får vad man betalar för och de är bättre än Biltema. Man får hålla koll på priserna och vänta på bra erbjudande/reor annars kan märkesprodukterna va lite i överkant och skifta mycket i pris.
  • Acceptabel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Säljer lågkvalitets produkter till medelpris (förutom lockvaror) och ett mindre utbud av medelkvalitetsprodukter till överpris. Smidigt att hoppa in i butik om man snabbt behöver något, undvik deras näthandel, delvis för hemsidan saknar användbar sökfunktion och du måste bli medlem i deras "klubb" för att handla då spammar de ner både e-post och brevlåda.
  • Hej! Tack för din recension. Via vår e-handel kan man handla som både medlem och gäst. Kontakta gärna vår JulaClub-avdelning om du vill avregistrera dig från utskick: https://www.jula.se/kundservice/. /Judith

  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Priset för årets "black friday deal" går till Jula! 50% på allt från bacho. Yea!
    Det enda som är kvar nu är för Postnord att slå sönder allt vi handlat.
    Tack!
  • Hej! Vad roligt att höra att du uppskattar våra erbjudanden under Black Friday. Vi hoppas att du är nöjd med varorna du köpte. Önskar dig en trevlig dag! /Matilda

  • Usel
    7 mån sedan
    Lockpriser på varor de inte har i lager...
  • Hej! Erbjudanden gäller inom angivna datum eller så långt lagret räcker. Vid hög efterfrågan kan produkter komma att säljas slut, och vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. /Judith

  • Usel
    7 mån sedan
    Jula lurar kunderna med utförsäljning.

    De menar på att dem säljer varor till 75% av varans pris, ofast redan nedsatta varor. Men i själva verket är det på ordinarie pris. Dvs det kan stå att varan kostar 200 kr och att rabatten dras i kassan, samt att det är 75 % men när man väl kommer till kassan så drar dem 75 % av det ordinarie priset trots att det var skyltat att det är 75 % på varorna och att rabatten dras i kassan. Jag har upptäckt det vid flera tillfällen men dem vägrar rätta till det. 
  • Hej! Tack för din recension. Det är tråkigt att det har blivit ett missförstånd med kommunikationen gällande våra erbjudanden. Vi uppskattar dina synpunkter och tar dem med oss framöver. /Judith

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Bra utbud till bra priser. De få gånger jag har haft problem med produkter så har kundservice var hjälpsamma.

    Negativt är väl hemsidan att beställa från och ofta stämmer inte priser överrens med de i butik.
  • Hej! Vad kul att du tycker om det vi erbjuder, både i sortiment- och kundserviceväg.

    Ibland har vi kampanjer som gäller specifikt för e-handeln eller i varuhusen, vilket då innebär att priserna inte alltid stämmer överens.

    Ha en fortsatt bra dag!

  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Inte blixtsnabb leverans men det är inte heller vad de utlovar. Mycket nöjd.
  • Hej! Tack för din recension, och vad roligt att höra att du är nöjd. Ha en trevlig dag!

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Super bra.
  • Ganska dålig
    9 mån sedan
    Beställde en kväll i förra veckan en enkel produkt som Jula hade i lager i tron att de skulle packa och skicka dagen därpå för att få leverans innan helgen. Jula packade och skickade dock först efter två dagar så paketet kom senare än jag hoppats på. Helt klart ett I-landsproblem, men kan vi inte förvänta oss snabb leverans från företag som Jula? Postnord skötte sin del exemplariskt.
  • Hej! Så trevligt att du handlar via vår E-handel. Vi packar och skickar så fort vi kan och en beräknad leveranstiden på 2-5 arbetsdagar. Önskar dig en bra dag! /Katarina

  • Mycket bra
    10 mån sedan
    Beställt mängder av verktyg och material, alltid utan problem och alltid till, vad jag upplever, ett bra pris. Funkat kanonbra överlag och jag har egentligen inget att klaga på än möjligtvis lite långsamma plocktider ibland, men det är i det hela inget större problem.
  • Hej! Vad härligt att höra att du tycker bra produkterna och e-handeln. Ha en bra dag! /Judith

  • 2018-07-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Jula i Skellefteå är riktiga stjärnor. Aldrig något trubbel om man har problem med en produkt. Blir alltid bemött med utmärkt service hos dem.
    Det verkar som om problemlösning och kundnöjdhet är deras ledstjärnor.
    Trogen kund där och lär så förbli.
  • Hej! Vad glad vi blir av dina fina ord. Vi ska se till att detta framförs till våra kollegor i Skellefteå.

    Vi vill passa på att önska dig en riktigt trevlig dag! /Matilda

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Galet dålig hemsida, som hela tiden glömmer bort att man är inloggad och tappar bort vilken butik man valt... Detta fungerade fint innan hemsidan uppdaterades i fjol.
    Inte heller kan artiklarna i inköpslistan visas i "hyll-ordning" i vald butik, även detta fungerade alldeles utmärkt innan fjolårets uppdatering :/

    Den fysiska butiken får däremot klart godkänt, och även personalen där!
    Det breda utbudet på artiklar gör att man undrar hur man klarade sig utan Jula tidigare...
  • Hej! Vad roligt att höra att du tycker gott om våra fysiska butiker.

    Vi uppskattar att du delar med dig av dina synpunkter kring vår e-handel, det gör att vi har möjlighet att utveckla vår hemsida. Vi tar dina synpunkter vidare till berörd avdelning.

    Vi önskar dig en fin dag! /Matilda

  • Usel
    1 år sedan
    Inte alls billiga längre. har bla höjt olja från 99kr till 149kr.kraftig höjning. försökte skriva det i en recension på deras sajt, den vart ej godkänd.säger allt. så jag köper hädanefter ingenting hos jula.
  • Hej! Tack för din recension, vi uppskattar dina åsikter.

    Vi arbetar ständigt med att kunna erbjuda ett bra och brett sortiment till bra priser. I takt med utvecklingen kan priser på produkter komma att ändras, bland annat på grund av inköpspriserna.

    För att en recension ska kunna publiceras på vår hemsida behöver den följa vissa riktlinjer. Bland annat behöver en recension recensera en viss produkt. Självklart uppskattar vi all återkoppling, positiv som negativ. Vi publicerar gärna dina recensioner på vår hemsida om du recenserar en testad produkt. Vi ber dig även att inte nämna ett specifikt pris då vi vill att recensionerna ska fokusera på produkternas egenskaper.

    Ha en fin dag! /Judith

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Gillar den fysiska butiken, men att beställa via hemsidan är katastrof. Väldigt långsam leveranstid.
  • Hej! Vad roligt att höra att du tycker gott om våra fysiska butiker.

    Vi uppskattar att du delar med dig av dina synpunkter kring vår e-handel. Har du möjlighet att utveckla dina åsikter angående vår e-handel i ett PM till oss?

    Tack på förhand!

    /Matilda

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte pedaler på jula. Som såklart var fel då dom ej beskrivit vilket storlek det var. Även skrev jag på deras hemsida att jag var besviken över produkten för att ingen info fanns. Fick ett mail om att min recension ej kommer publiceras på hemsidan. Säkerligen för att jag var missnöjd med infon om min produkt. Så får jag inte ge ett dålig betyg på julas egna hemsida så kommer betyget här. Bottenbetyg!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Gjorde min första beställning från deras hemsida, en hemsk upplevelse.

    Gjorde beställningen från deras hemsida, valde att "hämta ut i butik". Efter ett par dagar får jag ett mail där det står att mina varor går att hämta ut.
    Står även angett i mailet att vid utnyttjande av ångerrätt ska man kontakta kundservice. Jag väljer att ångra mitt köp genom att kontakta kundservice (kontaktformulär på hemsidan) med alla nödvändiga uppgifter. Får inget svar på ett par dagar så går in och chattar med deras kundtjänst. Där meddelar de att jag inte kan ångra mitt köp online utan jag måste åka till butiken, hämta ut paketet, och sedan ångra köpet.

    Det är alltså dels extremt knöligt att utnyttja sin lagliga rätt till ångerrätt och dessutom står det felaktiga uppgifter i beställningsmailet där de skriver att för att utnyttja ångerrätten ska man kontakta kundservice.

    Jag har fortfarande ännu inte fått något svar på det kontaktformulär jag fyllde i på deras hemsida...
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Gillar butiken i sig men hemsidan är extremt dålig, långsam och man får för lite information direkt i sina sökningar. Storlek bör alltid stå med i beskrivningen redan i sökningen på tex korgar, hyllplan etc. Ganska knapphändiga beskrivningar ofta också.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Går från 1 stjärna till 9 pga av mottagandet av personalen i varuhuset i Linköping.
    De kan det där med kundvård på varuhusen, åkte till Linköping och det var inga som helst problem att återlämna den, tog max 4 minuter innan pengarna var insatta på kontot :-).
    Kändes nästan som att de visste att jag skulle komma. Men jag är positivt överraskad!

    Allt började med detta:
    Enligt Jula Customer Club så skall jag behöva köra bil 18 mil för att få pengarna tillbaka och köpa tillbaka EXAKT samma Elverk för halva priset?
    Bra ur miljösynpunkt eller ???, saknas sunt förnuft på Jula.

    Kass kundvård/support, lång väntetid på svar, var en trogen kund tills nu.
    Beställde ett elverk på tisdag innan blackfriday för 2799:-, på fredagen ser jag samma elverk för halva priset 1399:-, det går säkert lösa på smidigt sätt med Jula, trodde jag !

    Skickar direkt ett mail till Jula den 24 nov, Hur ska jag göra nu ?
    Skall jag åka 18 mil för att få pengarna tillbaka och köpa tillbaka exakt samma för halva priset helt i nödan ????
    eller
    kan vi lösa det genom att ni sätter in mellanskillnaden på ett Jula kort så kan jag handla andra varor hos dom, då jag slipper elverket fraktas fram o tillbaka helt i onödan.

    Får svar av Jula först på tisdag efter att Black friday kampanjen var slut, hmm
    "Du hade kunnat beställa ett nytt exemplar under kampanjen"
    ".. alternativet var att returnera elverket till ett varuhus under Black Friday kampanjen"

    Snacka om konstiga svar, de svarar att jag hade kunnat ... men det går ju inte nu !
    Det var precis det jag frågade dom om 24 november o fick svar först 29 november.

    Så det blir till att köra 18 mil till varuhuset o lämna tillbaka elverket som stått o väntat i hallen i obruten förpackning o köpa i annan butik eller vid rätt tidpunkt från Er.

    Jula, lägg ner er E-handel om ni inte kan hantera dessa ärenden på ett snabbt o miljöriktigt/kundvänligt sätt.
    Förbättring önskvärt till de kunder som ni har kvar.

    & ".. vi har ingen prisgaranti ... ",
    OK, det visste jag men lite sunt bondförnuft/ miljötänk trodde jag skulle finnas hos Er.
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ja gillar jula som butik. Men att man ej kan handla för sin rabatt kod bonus man får titt som tätt gäller bara i butik och inte på nätet
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har nyligen upptäckt Julas butiker och har en positiv erfarenhet. Tyvärr gäller motsatsen av deras närvaro på internet och det är ju det som ska betygsättas här. Jag såg deras fantastiska erbjudande för Philips Hue (under Black Friday) lite sent och hann beställa från annan leverantör. Blev så klart less att ha missat men insåg snabbt att Jula enbart lurats med lockpriser och frågan är om det ens fanns något i lager. Jag tänkte syna deras bluff och klickade igenom alla butikssaldon och såg att det fanns en enda kvar och det var i en förort till Stockholm. Det var också den enklaste glödlampan, Light Strips fanns inte någonstans. Så tyvärr Jula, jag har en dålig upplevelse av er internetnärvaro och vad jag kan se så är jag inte ensam om den.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Riktigt jäkla usla, lockpriser hela tiden här på Prisjakt och helt andra priser när man kommer in i butiken. När priserna väl stämmer så är varorna alltid slut. Kass kundtjänst också med bara standard svar från "mall A" typ... Borde fan kastas ut från Prisjakt med tanke på hur jäkla illa de hanterade Black Friday.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag gjorde en beställning på fredagen som gick igenom, och som de debiterade mig för. Dagen efter är ordern makulerad, helt utan anledning. Tydligen var produkten slut i lager. Att ett bolag av Julas storlek inte har bättre koll på sina inventarier är för mig förvånansvärt. 1 stjärna för att man heller inte erbjuder mig chansen att vänta på att produkten kommer i lager. Inte en ursäkt för den delen heller. Aldrig igen.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Liknande händelse som ratgt hände också mig. Det som är så bedrövligt är att deras så kallade Black Friday-rea skulle ha börjat kl 00.01. Men deras rea-priser hade redan börjat vid 22.30! Jag fick igenom en beställning på det jag ville ha och fick igenom betalningen. Jag var nöjd! När jag sedan vaknar upp ser jag att jag har fått en återbetalning utan anledning. Fick ringa kundtjänst och de säger att min order har blivit makulerad, pga lagerbrist, fantastiskt! Det är så kasst på flera punkter Jula!