Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Tre har fått betyget (2.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska dålig
    23 dagar sedan
    Inte det stabilaste, inte den bästa servicen det ända positiva är att jag hittade en deal på S10 som gjorde den sjukt billig.
  • Usel
    6 mån sedan
    Sedan vi skaffade tre som abonnemang till sonen så har det varit mer regel än undantag att kontakta kundtjänst!
    Fakturor som inte stämmer, surf som bara "försvinner", utlovad kompensation som går om intet - listan kan göras hur lång som helst!
    Tror hellre jag dricker terpentin än att rekommendera tre till någon, det inkluderar tom ovänner!
    Bara längtar till abonnemanget löper ut så jag kan avsluta det bums.
    Hela företaget är ett enda stort skämt!
    Jag kommer göra det till mitt kall att sprida ordet på alla sociala forum som finns så fler slipper huvudvärken.
    Aldrig mera tre!
  • Usel
    7 mån sedan
    VARNING!

    Bytte till Vimla (tillhör Telenor) och gjorde en nummerflytt som blev automatiskt en uppsägning hos 3. Gissa om jag blev förvånad när 3 tog betalt för 30 dagar extra för att jag inte ringde dom och sade upp abonnemanget hos 3s kundtjänst.

    Dom straffar mig för att jag inte ringde dom!
    Jag accepterar inte deras skitsnack utan kommer att bestrida fakturan!
    Ni som vill HA PROBLEM skall anlita 3.

    Då mitt föreningsliv är stort så kommer deras sköna still att bestraffa sina kunder att få en rikoschett dom sent kommer att glömma. Jag glömmer inte och agerar :-)

    God Jul Vimla/Telenor och tack för smidig transfer av numret.
  • 2018-07-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sämre bolag på kundrelationer får man leta efter. Deras säljare gör allt för att lura en och när man senare kontaktar kundsupport så försöker även de lura på en massa avgifter som de inte berättar om.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ja de säljer abonnemang som inte finns och är dyra.
    Aldrig mer 3 eller tre.

    Säljarna ger dig erbjudanden om abonnemang som inte finns. Troligen för att du ska teckna ett abonnemang så att de kan få sin provision och sen skiter de i vad som händer efteråt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Dyrt och svårt att kontakta kundtjänst. Varför måste man uppge personnummer VARENDA gång man ska ha kontakt? Inte bara det, hela formuläret tar minst 5 minuter att fylla ut. Det är inte acceptabelt.
    Sedan tycker jag också att priserna är pinsamt dåliga, medan andra operatörer generöst delar ut 20 GB i månaden tar Hi3G Access AB ut 99 kr/månaden för 3 GB. Pinsamt!
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Tråkig att man ska behöva säga upp ett abonnemang tre gånger för att få igenom uppsägningen.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Aldrig mer 3. Jag vill varna alla hugade spekulanter att ha med dessa proselyter att göra. Det är dyrt, omständigt samt oerhört frustrerande. Jag har bl.a fått flera påminnelse krav med allt vad som tillhör detta negativa - fastän jag betalt i god tid, etc. Har ett tiotal gånger pratat med den s.k kundsupporten och hela tiden fått svar att detta skall genast ordnas, intet tu tal om den saken, men det droppar fortfarande in påminnelser (hot om inkasso, etc.). Sedan det jävligaste, mitt kontrakt säger att jag skall varje månad betala en viss summa, ändå är denna vida över det skrivna avtalet. Väldigt oerhört frustrerande!

    3 är av Djävulens avföda. Håll Er borta från detta misch-masch till firma!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bytte till Telia för att få bättre täckning. Tre debiterar 3 månaders uppsägning på våra obundna avtal efter bytet är genomfört. Då är man ju inte obunden, uselt!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Varning för 3's väldigt dyra försäkring som säljarna säger täcker allt oavsett vad som händer, det kan ge dig 0 kr tillbaka om de vill bara för att du tappat telefonen!

    "Enligt försäkringsvillkoret punkt 6 skall den försäkrade utrustningen handhas med normal aktsamhet så att skada eller förlust så långt som möjligt förhindras. Har aktsamhetskravet inte följts kan ersättningen minska eller helt falla bort (nedsättning till noll)."
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Visst billigt men usch sååå dålig mottagning vissa ställen som alla kan ringa ifrån är det dött!
    4g data mottagningen funkar inte 3 km från Eskilstuna... Billigt=dålig mottagning= NEJ
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Aldrig mer abonnemang hos tre tre.se ww.tre.se

    Försäljarna ger dig erbjudanden och rabatter som inte finns. Troligen för att du ska teckna ett abonnemang så att de kan få sin provision och sen skiter de i vad som händer efteråt.

    Man får en chock när fakturan kommer då den visar sig vara 100kr mer än det utlovade priset där du märker att inte nog med att du inte har fått nått ut av de utlovade rabatterna, dessutom har du fått en räkning som är ännu högre än vad abonnemanget egentligen skulle kosta detta pga en dold avgift som aldrig talades om eller nämnts någonstans.

    Det är omöjligt att få tag på den personen och butikschefen som var med vid tillfället och diskuterade detta abonnemang trots att man har varit där och även lämnat meddelanden till de andra i personalen. Telefonnumret som går till butiken är det ingen som svarar på.

    På kundservice så påstår de sig inte veta ngt och att man måste ta kontakt med den personal som tecknade abonnemanget och de är snabba med att passa vidare samtalet eller överlämna saker åt ödet. De är trevliga på kundservice så länge du är kund, försöker du alvsluta ett abonnemang så är de värre än försäljarna i Turkiet, de kommer med olika abonnemangsrabatter och gör allt för att fortsätta lura dig på nya olika rabatter som inte finns. Efter att en notering har gjorts att du har nu avslutat abonnemanget så är de på kundservice inte lika trevliga längre när de pratar med en. Utan de visar sin rätta jag och till och med otrevliga mot en.
    ÄR DU INTE INTRESSERAD AV ATT TEÄCKNA NGT SÅ VILL DE INTE PRATA MED DIG.

    Du som ändå tecknar hos tre bör tänka på att tre har ingen 2g nät som de andra operatörerna. Detta innebär att de områden 3g nätet inte har täckning så har du ingen täckning alls via 2g nätet. Tex när du åker bil till andra städer, om du befinner dig i en lagerlokal, garaget, källaren och till och med vissa lägenheter. I en lägenhet som jag bodde tidigare i så hade jag ingen täckning alls i sovrummet och fick stå vid fönstret i vardagsrummet för att kunna prata. Tre har i allmänhet sämre nät än andra operatörerna vilket även leder till att batteriet på din mobil tar slut snabbare då mobilen måste jobba mer för att få nät och mobilen blir varmare under samtal.

    DE HÄNVISAR ALLTID TILL DEN MAN HAR PRATAT MED TIDIGARE!
    Tolkar detta som att de vill jaga andra kunder så de kan få provision och inte vill lägga ner tid på att hjälpa andra eftersom de redan är kund. Dessutom är det omöjligt att få tag på den som man har haft kontakt med tidigare då de jobbar på olika ställen och det finns inget telefonnummer man kan nå de på.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Tre är lite sisådär ändå, men dealen de hade var oslagbar 349:-/mån fast pris samt att man bara fick 70kr höjt/mån för en ny Iphone 6, bra deal!
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Har alltid gillat Tre!! har haft Tre i 10 år nu och är hel nöjd. Mer nöjd blev jag nu när jag fick en special beställd Noki Lumia 1520!!

    Tre är grymma. Många klagar på dom men jag har alltid varit nöjd. Ända opperatören jag har haft teckning med vart jag än har varit.
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Kostnadseffektivt att handla från Tre om man ändå behöver förlänga.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Tre är det sämsta företaget jag någonsin har haft med att göra. En stjärna är för mycket.
    Jag har varit kund hos dem i två svåra år med mobilt bredband.
    Deras tjänst är långsam och instabil.
    Deras kundtjänst är omogen, inkompetent och oprofessionell.
    Det har blivit fel med tjänsten, min fasta IP, faktureringen, routern, information m.m.

    Ett exempel: Min router pajjade, jag lämnade in den på service, den var borta i veckor, jag fick själv ta reda på att den var klar, när jag hämta ut den frågade jag vad som var gjort, de svarade bytt ut hela routern. Det var en lögn, samma serienr och MAC-adress.
    Den fungerade fortfarande inte, för det var ju samma ej lagade router..

    Ett annat exempel är att jag beställde fast IP-adress. Efter ett par månader byttes min fasta IP-adress ut till en ny utan att jag informerades vilket ledde till att min mail och hemsida dog.
    När jag ringde kundtjänst visste de först inte vad en fast IP innebär, sen påstod en kollega att de inte hade en sådan tjänst och sen när jag fick prata med en som visste var det var så berättade de att de hade av olika ändra min fasta IP till en annan = ganska lös IP/tjänst/support.

    Kundtjänsten glömmer att ringa tillbaka, ger felaktig information och t o m insinuerar att jag ljuger om att jag aldrig beställt eller mottagit några pappersfakturor när jag som har autogiro ifrågasatte varför jag betalar "faktureringsavgift".

    Jag kan bara varna alla för att ha något med dem att göra.

    Jag blev faktiskt varnad av en bekant som hade likande erfarenhet från sitt mobiltelefonabonnemang. Jag ångrar starkt att jag inte lyssnade på honom! Förlåt att jag inte trodde på dig!
  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Varit nöjd med Tre i flera år nu.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Jag avslutade 2 st abonnemang hos Tre och tog en slutfaktura, sedan hade de mage att skicka ytterliggare en räkning på över 1200kr.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Superbra service när man handlar över telefon med Tre. Skulle dock aldrig köpa nåt av dem i butik. Kanske fördomar, men det är jag som väljer var jag handlar.
  • Bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Leverans i rätt tid. Inga konstigheter
  • Bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Oftast bra service
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    De är totalt värdelösa, beställde 3 bredband max förra året då det var obegränsad surf på det, sen efter ett tag såg man att de begränsade så fort man kom över 50 gb! De begränsar till 0.200 kb/s, det är helt oacceptabelt och samma pris som innan!?!?!
    Man kan bara kontakta supporten via telefon, varför? Undviker de folk som vill få kontakt med dem?
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Fd arbetsgivare, kund sedan 2004.
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Tre är nog det sämsta bolaget jag varit i kontakt med, inom OCH utom telekom. Min motivering är följande;

    1 jag sade upp mitt abonnemang och tänkte från början att jag skulle portera mitt nr.
    2. Ringer kundservice när det inte går att portera, pratar med en glad killle som inte kan förstå varför det inte fungerar. Tillslut säger jag att jag skiter i det, att jag behåller mitt nya nr istället och säger hej då och lägger på.
    3 Flera månader senare upptäcker jag att de fortsatt drar pengar från mitt konto. När jag mailar och frågar varför så får jag veta att det fortsätter löpa på om man inte porterar det? Jag måste igen ringa och säga upp per telefon IGEN eftersom de inte kan identifiera mig annars?
    4Ringer och säger att jag inte vill ha mitt abonnemang. De ordnar det, och efteråt får jag en TILL faktura på tre månaders avgifter för uppsägningstid??

    URUSEL SERVICE och på det vill de mjölka ur mig ännu mera pengar. Under all kritik helt enkelt. Kommer aldrig mer vilja röra detta bolag med tång ens. HUA!
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Suveräna priser, synd att dom inte har fått alla applikationer att fungera på SonyEricsson. Typ WebTV och MSN, men skall tydligen få det inom kort.
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Snabb leverans
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Jag har varit kund hos tre sedan dec 09. Tre är nog det sämsta bolag jag kommit i kontakt med. Anledningen till att jag tycker så är motiveras enligt:
    1. När jag inledde mitt abonnemang fanns inte telefonen jag ville ha inne i rätt färg. Då lovar de att skicka hem den till mig en några dagar senare. De skickar inte hem den till mig utan den hamnar på ett utlämningsstället onödigt lång bort.
    2. De skickar mig fel telefon, mitt avtal (med personuppg etc) och min telefon hamnar hos en tjej uppsala. Jag får hennes telefon samt avtal med hennes personnummer etc. Jag ringer supporten och efter en massa tjafs så säger de att jag ska lämna in min telefon på närmaste trebutik. Jag lämnar den och ringer nästa dag. Jag får reda på att de i Uppsala givit den andra kunden min mobil och ju ska jag få tillbaka min egen, så åter till trebutiken, får åter min telefon.
    3. Nu cirka ett år senare strular min mobil och jag lämnar in den på reparation (den tappar mottagning lite sporadiskt oavsett täckning bla mitt i en arbetsintervju). Jag lämnade in telefonen den 25/2, det skulle ta max 10 dagar, jag har ännu inte fått tillbaka den idag 25/3, det har alltså tagit minst dubbelt (!) så lång tid som de lovade.

    4. De är sjukt dyra, har aldrig tidigare betalat så mycket för telefontjänster.

    Undvik denna butik om du kan, jag kommer aldrig åter som kund.

    TLDR; Dyra, dålig service, slarvar med personuppgifter, Undvik tre FFS!
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Jag sätter ett Mycket lågt betyg på Tre, och jag tycker att jag har bra argument för det. Tre drar sig nämligen inte för att vara ofantligt mycket dyrare än sina konkurrenter, samtidigt som de kampanjar om att man vill ha de mest nöjda kunderna. Tre gör många saker rätt och som så har jag inget emot företaget, men fina hemsidor och "produkttester" gör inte mycket för kundnöjdheten när ingen logik finns i prissättningen.

    Till detta har jag två exempel. Det första är en månad gammalt och det andra inte ens 24 timmar gammalt - båda från Tres egen hemsida och abonnemang- och mobiltelefonväljare.

    Ex1. HTC Desire HD; jämförelse av bindningstid på abonnemanget 3Vänner. NOTERA: Månadsavgiften är irrelevant eftersom den är samma i båda fallen. Nederst finns samma telefon i ett paket med Tre:s eget kontantkort.
    {(Bindningstid: Månadsdelbetalning av telefonen
    +Fast avgift första månaden =Totalt pris för TELEFONEN)}

    18 månader: 199kr/mån
    +2695kr =6277kr
    -----
    24 månader: 199kr/mån
    +1695kr =6471kr
    -----
    3Kontant med HTC Desire HD:
    5595kr

    Slutsats Ex1: Kunden som binder sig under en längre tid hos Tre, med samma abonnemang, premieras inte - den straffas faktiskt med en extra kostnad om 194kr, för att den väljer Tre under ett extra halvår. Därtill kommer möjligheten att köpa 3Kontant med en 3-låst telefon för, hör och häpna, 876kr mindre än abonnemanget med två års bindningstid. Det skulle vara billigare att beställa kontantkortet med mobilen för att sedan upprätta abonnemanget vid sidan om och kasta kontantkortet i papperskorgen. Logik: Frånvarande. Kundnöjdhet: Uteblir.

    Ex2. Xperia Play; Förhandsbokningspris på telefonen. En jämförelse av Helebop Hallå Bas (HHB) (109kr/mån) och 3Pott 99 (Tre) (99kr/mån).
    HHB: Oavsett inställningar kostar mobiltelefonen 3779kr (dvs. en förhöjd månadsavgift ger en linjärt lägre klumpsumma). Totalkostnad under bindningstiden (18 månader, för lika jämförelse): 5741
    Tre: Prissättningen ändras dramatiskt med inställningarna. Vi väljer det billigaste tre-alternativet; 3Pott 99 i 18 månader. Priset för mobiltelefonen: 199kr/mån +2495kr. Totalt för telefonen: 6077kr. Totalsumma under bindningstiden: 7859kr.
    Prisskillnad i % ((Tre-HHB)/HHB): 37%.

    Slutsats Ex2: Tre har lagt sitt reservationspris en bra bit (37 procent i detta fallet) över konkurrenten Halebop. Nämnas skall att i Tres erbjudande ingår ett par hörlurar som, enligt diverse prisjämförelsehemsidor, är värda 400kr (enligt Tre är de värda 600kr). Dock, med dessa avräknade, kvarstår att Tre är drygt 26 procent dyrare än Halebop i Ex2. Det finns ingen annan förklaring än att Tre hoppas på kundens lathet - speciellt i fallet förhandsbokning - man har nämligen lagt sitt pris på mobiltelefonen långt över vad någon annan operatör har gjort.
  • Dålig
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Fick ringa 5-6 ggr för att ens dem skulle skicka mobilen.
    Först hade dem inte ens reserverat mobilen och det fanns ingen beställning på den så då gjordes en ny beställning, Efter en vecka ingen mobil ringer och är irriterad då får jag snacka med en kille som fixar allt och bjuder på en månad som kostar mig 399:-.
    Fick den efter 2 dagar men fick ju vänta i 3 veckor skitdåligt tycker jag kommer inte handla där mer efter detta.
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Bra för det mesta
  • Knappt godkänd
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Gillar inte deras dryga "bratt-stil" till försäljare. Telefonsupporten är ett skämt. Känns som att snacka med robotar som repeterar koder ur en handbok.
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Snabb leverans
  • Mycket bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Bra service.
  • Mycket bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Helt ok.
  • Mycket bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    brabra
  • Bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Brukar ofta bli bra bemött i deras butiker.
  • Ganska bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Nja sådär
  • Utmärkt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Bra
  • Usel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Värdelös. Usel kundmottagande i butik, blodsugar prislistor på deras abb och dessutom inte alls lika bra 3g täckning numera som Tele2 (vilket jag gladeligen bytt över till).
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Bra service.
  • Usel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Bra att man kan logga in på deras webbsida och se hur mycket man har kvar att ringa för men USELT att det inte stämmer överhuvudtaget. Hade enligt deras webbsida 120 kr tillgodo att ringa för den siste i månaden men när räkningen kom hade jag visst övertrasserat med 200 kr. Alltså visade deras webbsida fel på mitt saldo med hela 320 kr. Pratade med Tre om detta men de ville inte lyssna på mig utan istället sälja på mig flera tjänster...DÅLIG STIL. Tycker annars Tre är ett bra företag men detta var så fruktansvärt uselt. Jag borde åtminstone ha fått en ursäkt eller någon form av kompensation.
    Hade inte ringt så mycket om det inte varit för att deras webbsida visade fel saldo. Skulle ju ha haft mycket kvar att ringa för så då kunde jag lika gärna utnyttja det men där gick jag på en riktig nit. VÄLDIGT FULT GJORT AV TRE!!!
  • Bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    det va väl bra.
  • Usel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    ALDRIG MER 3!
  • Knappt godkänd
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    En av tjugo säljare hos Tre är Trevliga. Som tur är arbetar en på Skrapan gallerian i Stockholm. Tog sig verkligen tid att förklara allt utan att tappa vare sig entusiasm eller tålamod.
  • Ganska bra
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Bra..
  • Knappt godkänd
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Har lämnat in min mobil på tre flera gånger för att åtgärda samma fel, när jag fått tillbaka mobilen/fått en ny mobil så har den heller inte funkat..
  • Acceptabel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Tråkigt att man säljer en mobil som MSN mobil fast inte har något stöd för att prenumerera på MSN via mobilen.....
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    gav mig 3 månader gratis.
  • Bra
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    bra
  • Utmärkt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Bra sida, bra priser och snabb leverans