Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Störst i Norden > foto & video
Snabba leveranser och service
Fri kundsupport och köphjälp

http://www.scandinavianphoto.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Scandinavian Photo har fått betyget (7.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Bra urval och bra pris.
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Beställning
    Bra med fraktfritt över en viss summa. Alltid trevlig och bra service och väldigt kunnig personal!
  • Vad roligt att läsa, tack för ditt omdöme. Tveka inte på att kontakta oss via info@scandinavianphoto.se om du har funderingar så hjälper vi gärna! /Sarah J

  • Mycket bra
    18 dagar sedan
    Beställning
    Kan ej spara orderbekräftelsen som PDF
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.

    Om du har svårt att spara ner din orderbekräftelse, vänligen kontakta oss på info@scandinavianphoto.se så hjälper vi dig gärna vidare.

    Önskar dig en fin kväll! /Sarah J

  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Beställning
    Snabbt och enkelt, alltid bra service, oerhört kunnig personal... Tycker ofta köp är över förväntan!
  • Tack för det fina omdömet och så kul att du är nöjd med vår service, hoppas du får en härlig måndag! /Fredrik JB

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Smidigt, och trevligt bemötande. På grund av corona...? tog det lite längre tid (ca 5 dagar) än förväntat innan kameran sändes.
  • Tack för ditt omdöme. Önskar dig en fortsatt fin dag! /Sarah J

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    dålig service och otrevlig personal
  • Hej,

    Vad tråkigt att läsa att du upplever det så.

    Vi skulle gärna vilja om det finns möjlighet att du kontaktar oss via info@scandinavianphoto.se med vad som hänt.
    Detta är för att vi ska kunna undersöka vad som hänt och ta det vidare för framtida förbättring hos oss.

    Tack på förhand och önskar dig en fortsatt trevlig dag.
    /Sarah J

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    Väldigt kunnig personal i kundtjänst som hjälpte mig med mina frågor
  • Tack snälla för ditt omdöme! Tveka inte på att höra av dig till oss igen om du har funderingar, så hjälper vi gärna.
    Önskar dig en trevlig måndag! /Sarah J

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    bra service
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde ett gäng kampanjvaror. Efter ca en vecka tog SP kontakt med mig och påstod att det var fel på ordern och makulerade den. Sen tog kampanjen slut. Frågade därför om dom kunde lösa något på grund av strulet men det kunde dom inte.

    Har tidigare haft ok erfarenhet av SP men vänder mig nu till annan butik i hopp om bättre kundservice, då det är fördelaktigt med en smidig kundservice vid ex reklamationer osv.. Antar att dom kunde löst detta smidigare.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Vi vill gärna komma i kontakt med dig angående ärendet.
    Vänligen kontakta oss via info@scandinavianphoto.se med information om vad som hände så hjälper vi gärna samt ser över hanteringen för förbättring hos oss framöver.

    Önskar dig en trevlig dag. /Sarah J

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snabbaste leverans någonsin. Bestälde varan kl. 14:00 och den var redo att hämtas kl. 11:30 dagen efter. Helt otroligt.
  • Hej Kaleff och tack för det fina omdömet, så kul att allt gick bra med leveransen!

    Önskar dig en trevlig påsk! /Fredrik JB

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Bra butik, e-handel som IRL och en fantastisk service och kunskap!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Enkelt att navigera på sidan men den verkar inte vara gjord för mobil då priser och text hamnar ovanpå varann och gör det lite svårläst.
  • Så bra att du är nöjd med navigeringen. Tack för ditt omdöme och önskar dig en härlig tisdag! /Fredrik JB

  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning
    Har handlat på firman tidigare
    Överskådligt och bra
  • Tack så mycket för ditt omdöme, önskar dig en fin tisdag! /Sarah J

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Fantastisk service!
  • Vad roligt att läsa, tack för ditt omdöme! /Sarah J

  • Usel
    2 mån sedan
    Det är väldigt trist när man skall behöva skriva ett dåligt omdöme och det brukar jag försöka lösa med butiken innan vid strul och ge dem en chans! Men i detta fall så förtjänar butiken detta omdöme.

    La upp en order idag på en vara med nedsatt pris som vad jag såg Vid beställningen Och efter erlagd order med ca 1 minut fanns 1 st kvar av i deras fysiska butik i Sthlm.

    Ca 10 min efter erlagd order får ett mejl om att varan ej fanns i lager och tar lite längre lev.

    Ringde butiken för att säkerställa att varan ändå kommer att skickas och fick svar att så länge den existerar hos grossen så skall det skickas.

    Någon minut efter samtalet blir uppringd om att det är felskrivning/fel pris!

    Försökte på ett vettigt trevligt sätt att förklara genom att ge mig själv som exempel (företagare och butiksägare sedan mer än 16 år) att när vi gör fel hos oss i vår butik så brukar vi stå för det eller Åtminstone erbjuda kunden någon form av kompensation för nedlagda tiden och irritationen, för felskrivning sker ju ändå ifrån oss och ej via nåt spöke som skriver ner priserna!

    Men för första gången någonsin så vart alla dörrar stängda hos dem och dem vägrade varken stå för felskrivningen eller ens erbjuda nån form av kompensation/nedsättning på varan och skyllde på felskrivning.

    Trist men denna stil håller ej i dagens konkurrenskraftiga samhälle. Och som man säger en missnöjd kund säger till 10. (Kanske 1000 nu för tiden via nätet)
  • Hej,

    Vi beklagar det som hände med artikeln som var tillfälligt fel pris på vår hemsida.
    Ett systemfel uppstod under gårdagen som vi felsökt och korrigerat.

    Vi har tagit din feedback vidare för framtida förbättringar hos oss.

    Vänligen kontakta oss på info@scandinavianphoto.se om du har funderingar, så hjälper vi dig gärna.
    Önskar dig en trevlig dag.

    /Sarah J

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    snabbt och enkelt
  • Vad roligt att läsa, tack för ditt omdöme. Önskar dig en härlig måndag! /Sarah J

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    riktigt nöjd. proffsig butik, proffsig webbsida. gick först in i deras butik i Sthlm för att diskutera bästa kamera för mig och fick hjälp i världsklass. Gick sedan hem och funderade lite till och la beställningen på deras hemsida. sällan man får sån bra service.
  • Hej och tack så mycket för ditt fina omdöme!
    Så kul att höra du är nöjd med besöket och fick den hjälpen du behövde.
    Hoppas du blir nöjd med ditt köp.

    Önskar dig en härlig dag! /Fredrik JB

  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Köpte ett begagnat objektiv som bara varit uppackat med full garanti som hade trasig autofokus. Blev ombedd att ringa och mejla ställen för information, fick inlämnat det till deras serviceställe och sedan hemskickat med meddelande att det var fullt fungerande. Provade på 3 olika kameror och var samma sak där. Ringde det serviceföretaget och dom var otrevliga. Fick sedan besked av SP att få pengarna tillbaka eller skicka in igen till samma ställe. Valde att ta pengarna tillbaks. Har skaffat ett annat exemplar från ett annat ställe och det är nu fullt fungerande.
    Tråkigt bemötande.
  • Hej Robin,

    Tack för din feedback och omdöme. Vi vill be om ursäkt att ärendet hos oss kändes krångligt och att vi inte kunde hjälpa dig med objektivet. Om du har möjlighet att specificera din upplevelse hos oss vänligen mejla till info@scandinavianphoto.se så vi kan ta detta vidare för förbättring.

    Önskar dig en trevlig kväll. /Sarah J

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Tråkigt bemötande och lite tråkig attityd. Finns bättre ställen med både starkare service och bättre priser.
  • Hej!
    Tack för din feedback och omdöme.
    Om du har möjlighet alternativt önskar att specificera din upplevelse hos oss vänligen mejla till info@scandinavianphoto.se så vi kan ta detta vidare till ansvarig.

    Vänligen, Fredrik JB

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Inga konstigheter. Få klick. Flera betalningsalternativ.
  • Roligt att läsa, tack för ditt omdöme! /Sarah J

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkelheten och valmöjligheterna gör det trevligt att handla på deras webbsida.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Trevligt sajt att handla på, köpupplevelsen är åtminstone trevlig!
  • Tack snälla för ditt omdöme, önskar dig en trevlig jul! /Sarah J

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Det gick smidigt att beställa, och priset är ok
  • Tack för ditt omdöme, önskar dig en god fortsättning! /Sarah J

  • Ganska bra
    5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Dålig inloggning för att få beställa - kräver personuppgifter för att bli kund och när man sedan matar in ordern får man göra om alltihop igen. Idiotiskt. Dessutom personnummer....
  • Vi beklagar upplevelsen du fått av vår hemsida. Har tagit din feedback till ansvarig och tackar för ditt omdöme. God fortsättning! /Sarah J

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning
    Hos Scandinavian Photo hittar jag de varor jag behöver' Ni år väl bäst i landet gällande varuutbud, Väl Mött.
  • Vad roligt att läsa! Tack för ditt omdöme. Tveka inte på att höra av dig till info@scandinavianphoto.se om du har funderingar framöver. /Sarah J

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställde en ritplatta till bra pris på black friday, redan dagen efter(lördag) fanns den på utlämningsstället!
    Tyvärr tyckte någon på hemköps paketutlämning att hen behövde den bättre än min son, så när jag skulle hämta den fanns den inte att hitta.
    Efter några turer med hemköp och postnord ringde jag Scandinavian Photos kundtjänst och förklarade läget. Genast skickade de en ny utan avgift som jag kunde hämta ut dagen efter.
    Toppservice!
  • Hej
    Det var tråkigt att höra att det strulade lite med paketet på vägen, men skönt att det löste sig till slut och att du är nöjd med den service vi kunnat ge dig.

    Önskar dig en härlig Jul! /Fredrik JB

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning
    Supersmidigt och tydligt att beställa på sajten!
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Proffsigt och trevligt. Aldrig haft någonting att klaga på
  • Vad kul att läsa, stort tack för ditt omdöme. Önskar dig en härlig onsdag! /Sarah J

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans. Kunnig personal som tar tid vad man än vill prata om.
  • Vad roligt att läsa ditt omdöme. Tusen tack för - och tveka inte på att höra av dig till oss om du har funderingar! /Sarah J

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Jag är väldigt nöjd med butiken i Göteborg!

    Bra personal och man får klämma och pilla på kamerorna, ställa svåra frågor och om de inte kan svara på det så tar de reda på det!
  • Hej Oscar,

    Vad roligt att läsa att du är nöjd med besöken i butiken!

    Önskar dig en fantastisk fredag!

  • Usel
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Beställde 2 st myggor via webben med uthämtning i butiken på Vasagatan. Fanns 4 st i lager på Vasagatan och på telefon lovade Scandinavian Photo att det skulle gå att hämta samma eftermiddag. När vi kommer dit så går det inte att få ut myggorna eftersom dom måste skickas från centrallagret fast det finns 4 st i butiken.
    Sluta ljug i telefon och skaffa ett bättre upplägg på er logistik!
  • Hej,

    Vi ber om ursäkt för att detta inträffat och att vi gett dig felaktig information om din order.
    Lova något vi inte kan hålla är inget vi förespråkar.

    Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för att kunna undersöka vad som har hänt i ärendet och se till så detta inte inträffar igen från vår sida. Vänligen maila in till info@scandinavianphoto.se så vi kan felsöka och ta detta vidare.

    Tack på förhand. /Sarah J

  • Ganska bra
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Scandinavian Photo
    Tydliga ambitioner på varuhus, modell mindre. Utbudet är omfattande men minst sagt rörigt. Som kund slussas du runt, för att om du har tur hitta rätt på vad söker. Väl där, tar de hand om dig rätt väl dvs om turen håller i sig? Som kund? Besvärlig. Vill att det skall gå undan, snabb expediering. Slösa tid på produkter som förevisas men inte finns i butiken är ett aber. Har man passerat 50' + (sek), krävs det lite mer för att återvända.
  • Hej!

    Tack för din feedback och omdöme.
    Om du har möjlighet alternativt önskar att specificera din upplevelse hos oss vänligen maila till info@scandinavianphoto.se.

    /Sarah J

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Besökte Malmöbutiken i oktober och måste ge en eloge till personalen!
    Väldigt duktiga och hjälpsamma (som man skall vara men inte alla butiker är...).
    Blev att jag köpte en spegellös kamera och några objektiv.
    Tack för bra bemötande!

    Enda lilla jag kan störa mig på är att hemsidan är lite "tung"/trög. Verkar vara mycket som skall beräknas eller laddas (andra sidor är inte så och Ja, jag har en snabb dator och internet...).
  • Hej Ramius
    Tack så hemskt mycket för det fina omdömet!
    Det var roligt att höra att du är nöjd med Malmöbutiken! Jag ska självklart förmedla detta vidare till dem :)

    Och att sajten skulle vara lite tung och trög tar vi självklart på största allvar och kommer att kolla vidare på för att den alltid ska upplevas lika snabb som man kan förvänta sig.

    Stort tack!
    / Eric Jensen
    E-handelschef , Scandinavian Photo AB

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Jag var tvungen att argumentera lite, men det slutade bra! :-)
  • Hej Christian
    Kul att höra att det löste sig!
    Stort tack för det fina omdömet!
    / Eric Jensen
    E-handelschef Scandinavian Photo AB

  • Ganska dålig
    8 mån sedan
    Scandinavian Photo har inte koll på vilka produkter de har hemma eller inte. Hemsida visade att produkt fanns i lager. Pratade även med dem och de menade att de kunde skicka försändelsen dagen därpå. Jag ringer 3 arbetsdagar efter lagd order då jag inte fått leveransbekräftelse och får då reda på att de inte har produkten i lager och att det kommer att dröja över veckan innan de skickar varan.
  • Hej
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att kunna reda ut vad som gått fel så att vi kan rätta till det på vår sida så att det inte ska hända igen.

    / Eric Jensen
    eric.jensen@scandinavianphoto.se
    E-handelschef

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Har handlat under flera års tid och det är aldrig problem (även när det är jag som är en krånglig kund!) Kundtjänst känns som de tar en på allvar. De gånger det varit problem med beg. kameror har de alltid varit tillmötesgående och även betalat returfrakt.
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Superbt jobb av kundtjänst och logistik som hjälpte mig med ett brådskande ärende. Skönt att det fortfarande finns så bra service hos vissa bolag!
  • Dålig
    11 mån sedan
    Extremt dålig service. Får du problem med garanti/reklamation så vill du inte ha med det här bolaget att göra.
  • Hej
    Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för att kunna reda ut vad som hänt. Vill du vänligen kontakta mig. eric.jensen@scandinavianphoto.se

    / Eric Jensen
    E-handelschef

  • Dålig
    11 mån sedan
    Köpte en begagnad kamera GH4 med graderingen "Fint skick (A-)" kameran jag fick var extremt sliten och saknade bland annat ögonmussla och serienummer. Sålde min GX7 och har nu ingen kamera då jag åker på semester 3 veckor, tack SP!. Avråder er starkt från att köpa något av denna butiken det finns många billigare och bättre val därute.
  • Hej
    Här låter det som att någonting blivit väldigt fel. Vi vill komma i kontakt med dig för att kunna reda ut detta. Vänligen kontakta min kollega Sarah genom att maila info@scandinavianphoto.se och skriv Att: Sarah i rubriken så hjälper hon dig.
    MVH
    / Eric Jensen
    E-handelschef

  • Dålig
    11 mån sedan
    5 arbetsdagar efter min beställning har jag inte hört något från dom eller fått något paket.
    Ringer dom och då är dom korta och otrevliga. Får hur som helst reda på att det fattas ett minneskort men dom ska skicka det andra. 3 dagar senare får jag mitt paket men det fattas ett filter.
    Ringer dom igen och då är dom återigen otrevliga. Det sista filtret kommer 4 dagar senare.
    Lite mer än 2 veckors leverans...
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Var bättre förr när dom låg på platser man kunde komma med bil. Nu ligger dom mitt på Sthlms mest trafikerade gata... Ska man köpa stora grejer blir det till att parkera flera kvarter bort sen hämta bil för lossning på baksidan... evigt strul, garanterad p-bot. Märkligt dyra på vissa produkter, framförallt tillbehör. Butiken för stor, alltid lång väntetid och "proffsen" får företräde trots att dom är färre och totalt troligen omsätter mindre än vanligt folk. Enda plus är telefon-order mottagningen som sköter sig fint.
  • 2019-05-31 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Stor och välsorterad butik centralt i Stockholm med trevlig personal. Priserna ligger bra också, även om några internetbutiker håller något lägre pris, men då brukar fraktkostnad tillkomma.
    Lagersaldot på nätet för småprylar stämmer tyvärr inte alltid med vad som hänger (eller inte hänger) på väggen i butiken.
    Även om personalen är trevlig och säkert kunnig så finns där inte tillräckligt många av dem, så räkna med lång kötid. Det har hänt att jag gett upp och lämnat butiken utan köp trots att det bara var typ fyra nummer före i kösystemet efter att ha väntat ett tag.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De står inte för de priser de har på nätet! Djupt besviken!
    Martin
  • Hej Martin
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att ytterligare reda i vad som gått fel här. Skulle du vilja maila mig eric.jensen@scandinavianphoto.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    EDIT: Sänker betyget ytterligare eftersom butiken konstant länkar begagnade produkter i fotosektionen.
    Bra för butiken som hamnar överst på prislistorna antar jag, men varken rättvisa eller användbara prisjämförelser för oss användare. Nypriser när man väl kommer till sidan är istället tredubbla.

    Mig hade de redan förlorat som kund, men det till trots fortsätter de vara ett riktigt bottennapp!

    Ursprunglig recension: Det här var väl sådär. Köpte en stor Wacom ritplatta. Efter 4 månader sprack plasten på den tillhörande pennan runt mynningen i vad som rätt uppenbarligen är en klen konstruktion trots varsamt användande. Affären vill inte ersätta med hänvisning till vad Wacom ska ha sagt över telefon. Tittar alltså inte ens på produkten. Personalen tittar konstant ner i backen när jag får lägga ut för en ny penna ur egen plånbok trots att jag är trevlig. Hade tänkt köpa en Wacom Mobile Studio hos denna affären, men om de inte står bakom sina produkter är det bäst att leta annanstans, särskilt när prisnivån börjar bli högre!
  • Hej
    Jag skulle gärna komma i kontakt med dig för att reda ut vad du menar med att vi lägger in begagnade varor i fotosektionen som skulle göra att vi inte får en korrekt prisjämförelse? Här låter det väldigt mycket som att det är något slags eller missförstånd.

    Maila gärna mig eric.jensen@scandinavianphoto.se

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Trevliga butiker och bra bemötande on-line efter tidigare strul.

    BUTIKEN HAR SVARAT:

    Hej
    Jag kontaktar dig direkt via epost.
    MVH
    / Eric Jensen
    E-handelschef
  • Hej
    Jag kontaktar dig direkt via epost.
    MVH
    / Eric Jensen
    E-handelschef

  • Perfekt
    1 år sedan
    Riktigt bra hjälp i affären. Ärliga säljare som var kunniga inom området.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Fått bra hjälp. Tillmötesgående och gav mig också riktigt bra pris. Fick mitt paket 9000kr billigare än CyberPhoto... Det är en rejäl slant. Drar av en stjärna på grund av packningen som kunde varit bättre men ändå acceptabel. Allt var ju helt så ingen fara. Gammal firma jag handlat av sedan jag var liten. Fortfarande nöjd med dem.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    En mycket bra butik (handlar både online och i deras butik på Vasagatan). Bra sortiment, man känner sig som ett barn på julafton att titta runt. Mycket bra service och trevlig personal. Enda nackdelen är att de ibland kan vara lite pricy på vissa produkter jämfört mot konkurrenter.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Bara god erfarenhet av mitt köp; välordnad hemsida & trevligt bemötande. Priset på varan var bland de billigaste på nätet & levererades som överenskommet!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bästa servicen