Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Störst i Norden > foto & video
Snabba leveranser och service
Fri kundsupport och köphjälp

http://www.scandinavianphoto.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Scandinavian Photo har fått betyget (6.64)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska bra
    8 dagar sedan
    Stor och välsorterad butik centralt i Stockholm med trevlig personal. Priserna ligger bra också, även om några internetbutiker håller något lägre pris, men då brukar fraktkostnad tillkomma.
    Lagersaldot på nätet för småprylar stämmer tyvärr inte alltid med vad som hänger (eller inte hänger) på väggen i butiken.
    Även om personalen är trevlig och säkert kunnig så finns där inte tillräckligt många av dem, så räkna med lång kötid. Det har hänt att jag gett upp och lämnat butiken utan köp trots att det bara var typ fyra nummer före i kösystemet efter att ha väntat ett tag.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    De står inte för de priser de har på nätet! Djupt besviken!
    Martin
  • Hej Martin
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att ytterligare reda i vad som gått fel här. Skulle du vilja maila mig eric.jensen@scandinavianphoto.se

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 18 dagar sedan
    EDIT: Sänker betyget ytterligare eftersom butiken konstant länkar begagnade produkter i fotosektionen.
    Bra för butiken som hamnar överst på prislistorna antar jag, men varken rättvisa eller användbara prisjämförelser för oss användare. Nypriser när man väl kommer till sidan är istället tredubbla.

    Mig hade de redan förlorat som kund, men det till trots fortsätter de vara ett riktigt bottennapp!

    Ursprunglig recension: Det här var väl sådär. Köpte en stor Wacom ritplatta. Efter 4 månader sprack plasten på den tillhörande pennan runt mynningen i vad som rätt uppenbarligen är en klen konstruktion trots varsamt användande. Affären vill inte ersätta med hänvisning till vad Wacom ska ha sagt över telefon. Tittar alltså inte ens på produkten. Personalen tittar konstant ner i backen när jag får lägga ut för en ny penna ur egen plånbok trots att jag är trevlig. Hade tänkt köpa en Wacom Mobile Studio hos denna affären, men om de inte står bakom sina produkter är det bäst att leta annanstans, särskilt när prisnivån börjar bli högre!
  • Hej
    Jag skulle gärna komma i kontakt med dig för att reda ut vad du menar med att vi lägger in begagnade varor i fotosektionen som skulle göra att vi inte får en korrekt prisjämförelse? Här låter det väldigt mycket som att det är något slags eller missförstånd.

    Maila gärna mig eric.jensen@scandinavianphoto.se

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Trevliga butiker och bra bemötande on-line efter tidigare strul.

    BUTIKEN HAR SVARAT:

    Hej
    Jag kontaktar dig direkt via epost.
    MVH
    / Eric Jensen
    E-handelschef
  • Hej
    Jag kontaktar dig direkt via epost.
    MVH
    / Eric Jensen
    E-handelschef

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Riktigt bra hjälp i affären. Ärliga säljare som var kunniga inom området.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Fått bra hjälp. Tillmötesgående och gav mig också riktigt bra pris. Fick mitt paket 9000kr billigare än CyberPhoto... Det är en rejäl slant. Drar av en stjärna på grund av packningen som kunde varit bättre men ändå acceptabel. Allt var ju helt så ingen fara. Gammal firma jag handlat av sedan jag var liten. Fortfarande nöjd med dem.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    En mycket bra butik (handlar både online och i deras butik på Vasagatan). Bra sortiment, man känner sig som ett barn på julafton att titta runt. Mycket bra service och trevlig personal. Enda nackdelen är att de ibland kan vara lite pricy på vissa produkter jämfört mot konkurrenter.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Bara god erfarenhet av mitt köp; välordnad hemsida & trevligt bemötande. Priset på varan var bland de billigaste på nätet & levererades som överenskommet!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bästa servicen
  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Handlar alla mina fotoprylar här. Antingen i de fysiska butikerna eller på nätet. Gigantiskt utbud, kunnig personal och snabb leverans. Hade det funnits någon typ av kundklubb eller liknande hade det blivit 10 stjärnor.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Beställde ett objektiv, två filter och en usb-docka.
    Blev lovad att mina grejer förutom usb-dockan som var restad skulle skickas senast i fredags.
    Dom skickade två filter jag beställt, varav det ena hade bruten förpackning med damm på filtret.
    Efter ett antal telefonsamtal med olika besked har jag idag, tisdag inte fått objektivet skickat till mig.
    Det fick bli ett återköp på resterande produkter eftersom jag behöver mitt objektiv till helgen och det finns andra butiker jag känner mig mer trygg hos.
    Den enda anledningen till att jag inte ger sämsta möjliga betyg är för att jag fick riktigt god service av en tjej som jobbar i butiken på vasagatan när jag var där för något år sedan.
  • Hej
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att ytterligare reda i vad som gått fel här. Skulle du vilja maila mig eric.jensen@scandinavianphoto.se

    / Eric Jensen
    E-handelschef

  • Utmärkt
    9 mån sedan
    En bra fotobutik. Har handlat mycket via dem nu. De har haft stora problem med leveranstider förr. Nästan aldrig billigast.
    Men deras butikpersonal (Malmö) är fantastiskt duktiga och hjälpsamma. Problemet med det är att man ibland får vänta lite innan man får hjälp, för personalen hjälper faktiskt folk. Men det är väl värt väntan och man får prata med en kompetent personal.

    Vill man bara beställa och hämta prylar då finns det bättre butiker. Men vill man faktiskt ha lite hjälp och service är de grymma. Har varit i kontakt med kundservice en gång och det fungerade suveränt. Personalen är som tidigare nämnt alltid hjälpsam. När de fått ordning på sina leveranstider, något som blivit betydligt bättre senaste halvåret, kommer de vara i topp topp.
  • Usel
    11 mån sedan
    Det är värsta affären i hela mitt liv.
    Jag beställde kameran och tillbehören och allt var på lageret. Nu 11 dagar senare och jag har innte fåt bäkreftelse att varor är skickat. Jag ringer de varje dag och behöver minst 1 tima att dom svarar och dom har alltid förklarnigar variför det är försent. Första var saknar pesonal på lager,sen varorna är ej kompleterad så att tilbehör för kamera var inete i lager oavset stör på nätet att det finns.Sen jag bär dom att skicka kameran utan tilbehör och han svarade ok skickar imorgon men efter 3 dagar samma sak. Ringer igen och dom lovar att skicar idag. Har 3 fraktoror på klarna som dom endrade tre gånger så det var en riktig kaos. Jag rekomenderar apsolut inte den afären, om ni vill huvudvärk handlar där!
  • 2018-05-23 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Säkert en bra butik när allting fungerar som det ska men de är inte tillmötesgående om de gör fel.

    Beställde en EOS m6 en torsdagnatt för det fantastiska priset 4990. De måste gå back på det tänkte jag då jag själv jobbar i butik och inköpspriset var högre än vad vi sålde den för (för ca 7500). Sådana lockpriser är dock vanliga för att locka till sig nya kunder (dock ej för personalköp). Varan var i lager då jag beställde och jag väntade mig den ett par dagar senare.
    Då jag inget hört från posten på måndag hörde jag av mig och fick då berättat för mig av trevlig kundservicepersonal att varan var slut och de inväntade 15st nya EOS M6. Troligtvis hade flera klickat hem varan samtidigt och hemsidan hade inte hunnit uppdateras. Detta förstod jag mycket väl då det kunde bli likadant i min butik.

    Jag hörde av mig igen på onsdag/torsdag när leveransen väntades för att kolla om allt hade gått som det skulle och fick då höra att ingen leverans hade kommit utan det kunde dröja ända till fredag innan leveranser från Canon kommer. När jag hörde av mig på måndagen veckan därpå verkade det råda osäkerhet hos kundservice vad som hade hänt och de gav ärendet vidare till inköpsavdelningen som de sade skulle kontakta mig.

    Två dagar senare (idag Onsdag 18/4) 13 dagar efter köp så hörde inköpsavdelningen av sig och sade att kameran utgått hos deras leverantör. De erbjöd EOS m100 och EOS m50 som alternativ, dock ej till något rabatterat pris likt EOS M6. Jag frågade om jag kunde få EOS m50 för samma pris då de har samma rekommenderade pris från Canon och fick svaret nej. Blev inte erbjuden någon form av reducerat pris på den alls.

    Erbjudandet om 4990kr på canon m6 var således inte möjlig trots att det gick bra att beställa och betala, Scandinavian Photo hade dålig koll när de hanterade mina frågor och jag har alltså nu gått och väntat två veckor i onödan på en produkt som till och med butiken trodde jag kunde få. Nu måste jag skicka tillbaka extrabatterier, 22mm objektiv, väska och filter jag beställt från andra ställen. EOS M6 är inte utgången i någon annan butik (den är bara ett år gammal) men tyvärr vill jag inte betala 2500kr mer för den.

    Tyvärr var det en massa strul och jag fick ingen ursäkt eller rättvis ersättningsprodukt.

    I butiken jag jobbar så ger vi alla fall erbjuder vi i alla fall samma pris på likvärdig produkt om vi gjort oss skyldiga till onödigt strul. Enda gången vi inte erbjuder ersättningsprodukt är om vi tydligt gått ut med att det är en utförsäljning (då är det så länge lagret räcker).

    Detta betyg är föremål för redigering om situationen ändras.
    Uppdaterad 18/4 13:06: Har nu fått en ursäkt från inköpsavdelningen och de sade att de själva gärna hade haft bättre koll att kameran skulle utgå. Dock ingen annan kompensation ännu.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en kameraväska, fick den två dagar efter jag gjorde beställningen. Enkel sida att använda, kan inte annat än rekommendera!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    En fantastisk fotoleverantör. Alltid hjälpsamma och fixar det mesta. Snabba leveranser och snabba svar på mail. Har själv varit i Bankeryd och handlat. Trevlig och kunnig personal och dör finns också en toppen telefonsäljare, som jag handlat genom åren.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Endast gjort inköp i butik, och där är de kunniga säljarna ett stort plus. Priserna har på de flesta varor justerats under den senare tiden och ligger i paritet med konkurrenternas. De är sällan billigast, men den extra slant man betalar för att handla här är väl investerad med tanke på hjälpen man får. En gång har jag behövt returnera en vara (trasig väska), och det löstes snabbt och utan frågor.

    Uppdatering: Behövde byta en kulled som var inköpt hos en konkurrent. Fick då hjälp av Scandinavian Photo att kontakta leverantören och sköta garantiärendet trots att det inte fått en krona i samband med detta köp. Riktig guldservice. Gör att jag höjer från 9 till 10.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag gillar att både handla och ha proffsig support på bra ställen, och det har det alltid vart på
    Scandinavian Photo .
    Aldrig art några problem
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte lite litteratur till julklapp. Var sent ute så fick det i mellandagarna, men samma böcker som de skickade på 2 dagar kunde inte adlibris skicka på 3 veckor.

    De skickade även mail om nummer till avisering då jag glömt fylla i det.

    Mycket bra service
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Var ute efter en eGPU av märket Sonnettech. En nischvara så jag antar att Scandinavian Photo inte har tagit hem så många initalt och under lång tid var lagersaldot 0.

    Såg under julhelgen att den helt plötsligt fanns i lager, varpå jag lade en beställning. Leveransen skedde snabbt även om deras ordersystem ibland gick ner, varpå man temporärt inte kunde se sin egen beställning på hemsidan.

    Idag hämtade jag ut produkten och öppnade försändelsen bara för att finna att det bara fanns en engelsk apparatkabel inkluderat i paketet. Ingen svensk dito. Lite märkligt och tyder på att man inte riktigt gått igenom produkten.

    Jag har kontaktat kundtjänst och de lovade att återkomma. Betyget är därför temporärt tills det hela har löst sig. Förmodligen går det bra att använda vilken apparatkabel som helst men jag vill inte riskera ett grafikkort på över 10kkr pga. detta och tar det säkra framför det osäkra.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Webbutiken fungerade inte i webbläsaren Firefox (troligen pga av att ett webbläsartillägg blockerade ett misstänkt kundspårningsförsök) så jag fick växla till Seamonkey för att kunna slutföra köpet.
  • Hej
    Vår sajt använder sig av cookies för att sajten ska kunna hålla reda på inställningar som du gör på sajten. T.ex. om du lägger något i varukorgen, senaste besökta vara etc. Vi håller även reda på besöksstatistik via Google Analytics och Facebook Pixel.

    Du kan gå in i din webbläsare och öppna upp så att en specifik sajt är "betrodd".

    Men du ger även ett lågt betyg på leverans? Jag skulle gärna komma i kontakt med dig för att få reda lite extra i detta. Kontakta mig gärna på eric.wulff@scandinavianphoto.se

    "En cookie är en textfil som webbplatsen du besöker sparar på din dator. Cookies är ett sätt för webbplatsen att ge användaren tillgång till fler funktioner. Exempelvis hålla reda på inställningar du har gjort och vilka varor du har lagt i din varukorg"

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Allt gick smidigt
    - men jag skulle gärna sett ett urvalssystem som inleds med att man anger vilket kamerahus man är intresserad av utrustning till - och sedan kunna stega sig neråt i ett utgrenande "valträd" tills man stöter på en vara som motsvarar ens tankar. Som t.ex. att jag har en Nikon D810 - och vill ha ett 128GB minneskort till den... Då skulle valserien inletts med "Kamera:" Nikon D810 sedan som ett av måånga val "Minneskort:" sedan kommer "Minneskortstyp:" Compact Flash och sedan "Kortstorlek:" vilket i det här fallet skulle besvarats med 128GB och fått upp en sammanställning av de 128GB CF-kort som erbjuds... Det hade givit otroligt mycket snabbare sökningar.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hemsidan tycker jag kort och gott är bra. Service däremot i butiken Mölndal Göteborg kan det minst sagt vara lite upp och ned med. Fått träffat trevlig och kunnig personal, men även tyvärr har min pappa ett par gånger blivit riktigt illa bemött när han inte kunnat så mycket om foto. Och när det blir så är det inte direkt en affär man vill gå till för hjälp att börja fota eller få råd!
  • Hej
    Kul att du gillar vår sajt, men mindre roligt att höra att din pappa inte fått bra bemötande i vår butik. Detta är något som vi ser allvarligt på då vi vill vara en butik för alla oavsett tidigare kunskapsnivå. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med er för att kunna utreda vad som gått snett. Du får väldigt gärna maila mig på eric.wulff@scandinavianphoto.se för att kunna ta detta vidare.

    MVh
    Eric Wulff
    E-handelschef

  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Aningen rörigt lagersaldo. Få saker verkar finnas i både webshoppen och i någon butik. Otydligt hur lång tid det tar att få varor som finns i butik men inte i webshop. Står bara att det tar längre tid.
    Jag beställde två saker, ena fanns inte någonstans, andra fanns i en butik. Dagen efter hade första varan kommit in på weblagret men ingen info om den som bara fanns i butik. Ingen info dagen efter det heller.
    Mailade och frågade status dag 3 och fick svar att varan som fanns i butik dröjde. Fick ett tips på en likvärdig men dyrare vara som fanns i lager. Jag gick med på bytet trotts extra kostnad och fick varorna dagen efter! Så det gick fort när de väl paketerat och skickat grejerna.

    Jag köpte ett väldigt prisvärt paketerbjudande de hade! Generellt bra priser vad jag kunnat se och bra utbud. Synd bara med lagersaldot som gör att man inte vet när man kan väntas få grejerna.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Kanonbutik! Snabba, bra priser och deras support får mer än max betyg, Mailade några frågor och fick svar snabbt och svar på alla frågor.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en begagnad kamera samt 2 objektiv. Kameran var i nyskick. Och objektiven var verkligen super! Fick hjälp att välja kamera av personalen i Mölndal. Rekommenderas verkligen!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde en begagnad kamera med kitobjektiv + objektiv till den 16/6 2017. Leveranstiden skulle vara 1-3 dagar. 22/6 fick jag leveransbekräftelse som sa att varorna skulle skickas under dagen... samma dag fick jag veta att optiken var restnoterad.

    26/6 fanns paketet att hämta ut. Ivrigt öppnade jag paketet, fann kamerakartongen och i den fanns en axelrem, laddningskabel och en instruktionsbok... dom hade glömt att lägga ner kameran! hur är det ens möjligt när det finns både följesedel och står på kartongen vad den ska innehålla?

    29/6 fick jag kameran till sist efter lite väl lång väntan. Någon ursäkt eller fin gest har det inte blivit... kameran då? lite småskitig, annars verkar den bra :)

    Skärpning Scandinavian photo!
  • Hej
    Jag skulle vilja komma i kontakt med dig för att kunna reda ut vad som gått fel internt hos oss och hur kartongen kunnat skickas utan kamera samt hur ärendet hanterats i efterhand.

    Vänligen maila mig på eric.wulff@scandinavianphotose

    / Eric Wulff
    E-handelschef. Scandinavian Photo

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning
    Lätt att förstå och hitta på webbsidan. Lätt att fylla i kampanjkod och lätt att aktivera presentkort som delbetalning. Inga problem alls.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jätte trevlig personal och tålmodiga med mina ibland kanske lite dumma frågor. Fina och öppna butiker där man kan gå runt och drömma om vilket objektiv man skall köpa härnäst.
  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    ej levererat
  • Hej
    Skulle du kunna maila mig så att vi kan reda ut vad som hänt? Om varorna inte levererats som de ska vill vi självklart kunna lösa det åt dig. eric.wulff@scandinavianphoto.se
    / Eric Wulff
    E-handelschef
    Scandinavian Photo AB

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag har handlat mycket av Scandinavian genom åren. De har ett stort utbud och rimliga priser på rätt grejer. Ofta har de kunnat ge mig ett bra paketpris som matchar konkurrenterna när jag köpt flera relativt dyra saker. De har också fixat fram en del obskyra prylar som inte fanns i deras sortiment. Trevlig stor butik i Mölndal, ibland kan det vara bra att kunna hålla grejerna i handen innan man köper. Kunnig och trevlig personal som inger förtroende. Jag skulle kunna skicka min mamma till dem och hon skulle komma hem med rätt kamera, något jag inte känner skulle funka på många andra ställen.

    Några förbättringspunkter finns ändå. Beställde en mycket populär produkt som dök upp i lager på hemsidan men sen visade det sig att den inte alls fanns i lager utan de hade som jag förstod det en rätt lång kö på den. Om man har kö på en pryl så ska inte lagersaldot på hemsidan visa att den finns i lager om det inte stämmer! En annan sak som kan förbättras, produktinformationen. Väldigt många produkter har minimal information på hemsidan. Dessutom är namnet på produkterna ibland inte tillräckligt tydligt. Som tur är finns oftast Leverantörens artikelnummer så man kan googla infon.
    Hur som helst, ska du köpa fotoprylar är Scandinavian det ställe jag alltid har som första alternativ, jag är mycket nöjd!

    Plus:
    +Stort utbud (av fotogprylar)
    +"Rätt" grejer. Dvs de har de mest populära prylarna inom varje kategori
    +Rimliga priser. Kan dessutom ofta matcha konkurrenter om man har varit trogen kund eller köper mycket på en gång.
    +Relativt snabb och hjälpsam kundtjänst
    +Trevlig och mycket kunnig personal.
    +Fina butiker, där man kan hålla i många av grejerna.

    Minus:
    +Produktinfon kunde vara bättre. Många saker har ingen beskrivning förutom artikelnamnet som dessutom kan vara ganska otydligt.
    +Lager/leveransinfo kunde vara bättre.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Ringde in och la en beställning på en Nikon D810 + minneskort. Säljaren var extremt trevlig och kunnig. Bestämde att upphämtning skulle ske i butiken på Sveavägen.
    Tog mig in, knappt några kunder, fick hjälp direkt. Inga konstigheter.

    Stort tack till Eric Wulff för all hjälp!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Måste säga att jag är förvånad över att Scandinavian Photo jämfört med likvärdiga butiker har så pass lågt betyg här på Prisjakt. Det speglar inte alls min bild av företaget och gör därför ett extremt sällsynt undantag och lämnar ett omdöme. Jag har under flera års tid gjort ett flertal större och otaliga mindre inköp från dem, både online och direkt i butik. Har aldrig haft några problem och alltid varit nöjd med upplevelsen. Visst, det är inte alltid lika personligt som hos någon av de mindre aktörerna men det är väntat med tanke på storleken och mängden personal.

    En av anledningarna att jag allt som oftast gör mina inköp via dem är möjligheten att göra beställningen online och sedan hämta i valfri butik. Kan inte förstå att inte fler företag erbjuder den möjligheten, du får alla fördelar med onlineköp, vet att varan kommer att finnas när du hämtar och kan ha varan i handen samma dag.

    Vill slå ett extra slag för deras egna fotopapper, väldigt nöjd med framförallt deras satin och matta och har inte hittat något bättre för pengarna (undantaget rullpapper från Breathing colors men ibland är det väldigt skönt att slippa stöka med att mata rullpapper i skrivaren).
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Vid beställningen stod det att varan fanns i webblager och skulle levereras inom en vecka. Det visade sig vara helt fel information. "Oj, nej det måste vara fel, vi har inte fått någon leverans sedan i juni..."
    Oj kan man säga. Det tog ett KVARTAL att få kameran levererad. Hela fotohösten spolierad. Hade vi vetat om att varan inte fanns i lager hade vi aldrig någonsin beställt från Scandinavian Photo.
    Så kom då leveransen här om dagen. Eftersom man bett om ursäkt varje gång jag kontaktat dem och frågat när leveransen skulle komma så kunde man kanske tänka sig att de kanske skulle kompensera kunden för sin felaktiga information vid beställningen men nej. Inte ett dugg.
    Aldrig mer Scandinavian Photo!
    Uppdatering 2016-12-05: Idag blev vi erbjudna rimlig kompensation för den sena leveransen och den felaktiga informationen vi fått vid beställningen. Bra!
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpet från butik (Malmö) var en kanonupplevelse.

    Webbköpet tog dock lång tid trots produkter var i lager vid beställning.
  • Hej
    Skulle du kunna maila mig ditt ordernummer så att jag kan kika på vad som kan ha gått fel när du beställde din vara?

    // Eric Wulff
    E-handels chef
    eric.wulff@scandinavianphoto.se

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Skulle köpa en 16mm f2.8 lins som var i mycket bra skick
    när jag betalat och fick det var det så dåligt skick
    och jag har köpt allt jag äger och har i den affären
  • Hej
    Skulle du kunna maila mig så får vi en chans att rätta till problemet.

    MVH
    // Eric Wulff, E-handelschef
    eric.wulff@scandinavianphoto.se

  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Trevliga butiker och kunnig personal, men ganska höga priser och när jag hade köpt en kamera så delade de ut min adress till försäkringsbolag som skickar hem fakturor för att lura oss att teckna försäkringar. Uselt beteende.
  • Hej
    Kul att höra att du tycker om butiken. Angående försäkringar så samarbetar vi med Solid försäkring och där ska du bli tillfrågad vid köpet om du vill få ett försäkringserbjudande hemskickat till dig. Jag förmodar att de missat att ställa frågan till dig i butiken. Jag tar det vidare med butikerna och vill passa på att be om ursäkt för att du fick hem försäkringserbjudande utan att vilja ha det eller bli tillfrågad.

    Tack för att du tog dig tid att ge ett omdöme.

    // Eric Wulff
    E-handelschef

  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Mycket bra service och trevligt bemötande när man frågar något. Bra information om order och leverans. Kan bara rekommendera!
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Kunnig personal
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Seriöst ruggigt bra service på sveavägen. De hade slut på ett paket med med hus och två objektiv, men kittade ihop det från lösa produkter, och fixade till och med färgen på huset jag ville ha, för samma pris!

    Veckan efter så sattes paketet ner med 500kr, varpå jag frågade om det gick att göra något åt det då det var så nära inpå. Fick ett svar som löd "Ja vi vill ju ha nöjda kunder så du får 500 tillgodo i butiken på sveavägen". Sjukt bra, jag som ändå behöver köpa en väska och stativ!

    Axel & C/o, hatten av till er!
  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Generellt bra och seriös butik.

    Jag kan fick inte rekommendera "hämta i butik" som leveransval. Det tog två dagar innan jag fick bekräftelse om att hämta, trots att varorna fanns inne enligt lagerstatus för butiken. Orimligt.

    När man sedan ska hämta ut, ett i mitt tycke snabbt ärende, blir man tvungen att vänta i samma kö som alla dom ska diskutera sina kameraval femton minuter var.
  • Hej
    Tack för att du tog dig tid att skriva.

    Att det tog 2 dagar för ordern att plockas ihop om varorna fanns på butikslagret låter inget bra. Skulle du kunna maila ditt ordernummer eller någon så jag kan se vad som hänt med just din order. Maila till eric.wulff@scandinavianphoto.se.

    Tack för din åsikt ang. kassakö. Vi har i perioder runt tex. jul testat att ha snabbkassor, det har inte alltid fungerat så bra men det är kanske en idé att ta upp det igen.

    MVH
    // Eric WUlff
    E-handelschef

  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställt kamera och objektiv från SP efter att jag fick mycket bra guidning och tips av personalen i Stockholm. Skickade efter som privatpaket och fick det levererat kort efteråt.

    Betyget grundas främst i det bemötande jag fick i butik. Mycket konsultation om vilken typ av systemkamera som skulle motsvara mina behov och tips på användning. Med en så lättnavigerad hemsida och smidig beställningsprocess som SP har kommer jag absolut fortsätta vara kund där!
  • Knappt godkänd
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag har beställt från SP ganska många gånger nu och där är absolut inget fel på deras hemsida samt produkterna jag har beställt.

    Men en sak som irriterar mig är att om jag väljer deras snordyra Företagspaket som fraktsätt, så förväntar jag mig att det ska gå snabbt att skicka produkter som ska finnas i lager. På SP så tar det flera dagar innan de öht skickar iväg paketet, något som normalt tar endast en (1) dag att frakta när jag beställer från andra företag såsom Cyberphoto, Dustin etc - i-landsproblem I know! Men beställer du en produkt som du behöver så fort som möjligt och betalar extra för frakten (175:-) så är det uselt av SP att inte prioritera denna order och skicka iväg den samma dag!

    SP - Skärp er eller ta bort möjligheten att välja Företagspaket om inte ni kan efterleva vad detta står för (leverans före 16 dagen därpå)!
  • Hej
    Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med upplevelsen du fått av att handla hos oss. Företagspaket ska (om ordern läggs innan kl 15 och vi har varorna på vårt internetlager) skickas samma dag och posten kan leverera till i stort sett hela sverige redan dagen efter innan kl 16.

    Så här låter det som att varorna inte funnits inne på lager, eller att någonting annat har hänt med din order. Skulle du kunna maila ditt ordernummer eller dina kunduppgifter till mig så att jag kan undersöka vad som gått fel här?

    Maila till: eric.wulff@scandinavianphoto.se

    // Eric Wulff
    E-handelschef

  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Det fanns det som jag behövde
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fick precis hem en GoPro Hero 4 Session, köptes via SP´s hemsida för 2 dagar sen.
    Smidig leverans, dock vid leverans bekräftelsen från SP, glömde man att bifoga kolli nr för leverans spårning.
    Ett mejl skickades iväg till deras kundtjänst för att påpeka detta, inom 23h hade de besvarat mejlet med det kolli nr för paket spårning.

    Lyckades också knipa åt mig GoPro kameran för 1795kr, innan man höjde priset till 2149kr! 99kr i frakt kändes dock lite mycket.

    Detta är dock mitt första köp från Scandinavian Photo, men är mycket nöjd med köp processen.

    /D
  • Ganska bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Har en ganska bra hemsida och utförlig information om kameror och tillbehör. Varken dyra eller billiga, vissa saker har lång leveranstid. Däremot är säljarna i deras butiker riktigt dåliga. Om man går in och frågar efter ett visst sorts filter i Stockholmsbutiken på Sveavägen så föreslår de en massa andra filter för de har ingen aning om vad det är för produkter de säljer eller vilka egenskaper de har! Riktigt dåligt, drog ned förtroendet rejält för kedjan. Anställ endast folk som KAN foto, inte som ser ut som modeller, annars kan ni lika gärna stänga butikerna.
  • Hej!

    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme om din upplevelse! Vi värdesätter att få höra om din upplevelse så att vi kan förbättra oss. Scandinavian Photo jobbar mycket med att löpande utbilda personalen inom olika områden. För oss är det jätteviktigt att man som kund upplever att personalen har expertis inom film och foto och kan ge råd och tips. Vi tar med oss detta och fortsätter jobba för att utbilda och höja kunskapen hos vår personal ytterligare.

    // Maria Göransdotter Lindén
    Marknadschef

  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Finns inget att klaga på. Snabb leverans, Bara förpackat. Kan inte bli bättre.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag usel erfarenhet av butiken i Stockholm. De verkar inte intresserade av att sälja.
    Tyvärr ingen engångsföreteelse. En gång var det ganska lång kö, ändå stod några i personalen och pratade länge med varandra istället för att hjälpa till, ända tills någon i kön sa till. När man väl fick hjälp, så var det väldigt oengagerat, kändes som om man störde. Ett av skälen till att gå till butik är att få personlig service, och få hjälp med att jämföra olika modeller.

    Nu innan jul skulle jag bara hämta ett beställt paket, så kom jag fram precis på klockslaget då de stänger, kl. 18.00. eftersom det var stopp i jultrafiken. De har sin fulla rätt att stänga när de vill, men det säger en hel del om deras serviceattityd. Dessutom sa de att kassan var stängd, vilket inte var sant då det fortfarande var folk i kassakön.
    De fick behålla sitt paket. Gick hem och beställde samma kamera från en annan butik samma kväll. Fick den levererad hem dagen efter utan fraktavgift. SP kostar 99:-
    Den butiken kommer få betydligt bättre betyg.
  • Hej och tack för din input.
    Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med dina besök hos oss. Jag ska självklart ta detta vidare till berörda personer då detta inte går i linje med vad vi står för och vilken servicenivå vi vill ge våra kunder.

    Finns det något jag kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta mig.
    eric.wulff@scandinavianphoto.se
    // Eric Wulff
    E-handelschef

  • Ganska bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Webbsidan är bra och tydligt kategoriserad, och de tillfällen jag har besökt butiken har varit bra. Har upplevt lite varierande kunnighet hos de butiksantällda - man märker direkt om någon är personligen insatt eller om den gissar svaren på ens frågor.
    Flera gånger har jag däremot fått ett toppenbra bemötande i Malmöbutiken!

    Måste uppmärksamma att hemsidan lagrar användarlösenord i klartext, något som är otroligt osäkert och drar ner mitt totalbetyg. Välj ett helt unikt lösenord för den här sidan.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Det är få gånger jag registrerar mig på sidor för att uttrycka mitt missnöje men idag är första gången på 5 år jag har nog med ilska att göra detta.

    Scandinavian Photo är ett skämt. Orders tar ibland månader utan respons och när man man ringer så förklarar de att de sålde produkterna till andra kunder för att jag hade beställt för många artiklar. Vad är det för skönt sätt att ta hand om kunder som beställer mycket?

    Beställde en order att hämtas i butik, väntade någon dag, fick ett mail att den var redo att plocka upp så tog dagen i ära och gled bort till butiken. Väl där väntade vi i 20 minuter på att en person försökte hitta vår order som tyvärr inte fanns. Uppenbarligen innebär inte mailet att ordern är packad och klar utan att de TROR att prylarna finns i butiken, något som det uppenbarligen inte gjorde.

    Ska resa iväg på jobb om några dagar, beställde prylar för 1,5 månad sedan, tänkte att 1,5 månad borde de väl lyckas trolla fram prylarna som alla andra Riktiga leverantörer i Sverige gör. Ringde idag? Nä de hade sålt styckvis till andra personer pga min order tog för lång tid.

    Undvik så långt det bara går.